Dit -> http://www.metronieuws.nl(...)rein-naar-dusseldorfquote:
Vliegtuigen zijn stom en vervelend. Nou jah, vooral vliegvelden. Je bent zo lang bezig om er te komen en in te checken en boarden. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:
Doe je goed
Toen ik bij mijn werkgever in dienst kwam was er één of andere training in Parijs. In het uitnodigingsmailtje stond "Regel je vliegtickets met <naam>, kosten kun je declareren onder code 123."
Mijn tegenvraag: "Mag het ook met de Thalys?" - "ja hoor"... en toen ging ineens het halve bedrijf met de trein ipv vliegen.
Dat laatste begrijp ik volledig, het probleem is als overheid wil je niet je diensten inkopen met de wetenschap dat de treinvervoerder winst maakt(dan heb je praktisch gezien onterechte subsidie) maar als je het aan de markt overlaat dan is er het risico dat de vervoerder elke moment ermee kan kappen of minder kan gaan rijden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
De overheid kan gewoon diensten inkopen, wat een treinverbinding ook is. Als de MRDH een zak met geld beschikbaar stelt voor een treinverbinding met Duitsland, dan kunnen vervoerders daar gewoon op reageren.
Het complexe in Nederland zit hem in het Hoofdrailnet, een nonstop-trein Rotterdam - Düsseldorf is hoogstwaarschijnlijk niet rendabel. Een rit met meer tussenstops zal dat eerder zijn, maar om de trein echt rendabel te krijgen zal je ook binnenlands vervoer moeten toestaan en daar wringt 'm nou net het schoentje.
Om de grens over te mogen heb je weinig te maken met concessies. Het Fernverkehr is daar namelijk vrijgegeven en elke operator die over de juiste papieren beschikt kan gewoon treinen laten rijden.
Breda mist als grote stip op dat plaatje, terwijl je daar straks juist goed kunt overstappen op een trein naar België.quote:
Ja sorry ik bedoelde met overheid natuurlijk de rijksoverheid, ik ga er vanuit dat zij best (formeel) willen meewerken mits de MRDH opdraait voor de kosten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:
Dan kom je toch al weer uit bij een concessieconstructie, en da's lastig. De MRDH heeft niet de bevoegdheid om een concessie uit te schrijven voor Rotterdam - Venlo, want die bevoegdheid ligt bij I&M.
Op zich is dat al in de concessie verwerkt. NS heeft een inspanningsverplichting om de treinverbindingen met het buitenland te verbeteren.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja sorry ik bedoelde met overheid natuurlijk de rijksoverheid, ik ga er vanuit dat zij best (formeel) willen meewerken mits de MRDH opdraait voor de kosten.
Tja dan blijf je het probleem houden dat je niet over de grens kan regeren.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op zich is dat al in de concessie verwerkt. NS heeft een inspanningsverplichting om de treinverbindingen met het buitenland te verbeteren.
Het zou dus best kunnen dat NS daartoe bereid is, als I&M / MRDH met geld komen om dat te financieren.
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:41 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Tja dan blijf je het probleem houden dat je niet over de grens kan regeren.
Inpincipe theoretische gezien als ns een treinverbinding eindhoven-kaldenkirchen opzet dan hebben ze verbinding met het buitenland verbetert, maar de reiziger heeft er niks aan.
Het kan dus niet, duidelijk tnnx.
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:42 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
Niet als ze er een speciale subsidie voor krijgen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Waarom doe je niet de minste moeite om het enigszins begrijpelijk over te laten komen, ik heb deze zin echt vier keer moeten lezen en ik denk dat er staat: Ik hou van Limburg. Klopt dat?quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Dan ga je het inkopen, met risico dat je een commercieel bedrijf sponsort.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet als ze er een speciale subsidie voor krijgen.
Oh ja, ik herhaal wat James al heeft gezegd.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan ga je het inkopen, met risico dat je een commercieel bedrijf sponsort.
Rotterdam-breda-eindhoven-dusseldorf kan best rendabel zijn.
Dankje ik weet genoeg.
Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken zullen ze dat ook echt doen, minstens door naar Aken of Düsseldorf door te rijden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:42 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
Ik vraag me sowieso af waarom Rotterdam een verbinding met Düsseldorf wil hebben. Met een overstap in Utrecht kun je er nu ook al komen, en er rijden 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Utrecht.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:04 schreef b2py het volgende:
NS zal direct zeggen dat de al een verbinding hebben..
Dat willen ze niet, iniedergeval niet binnen het merk ns.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken
Nee ze willen de strijd met hamburg niet verliezen en daarom willen ze een rechtstreekse lijn met dusseldorf, watdat met elkaar te maken heeft is mij niet bekend.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af waarom Rotterdam een verbinding met Düsseldorf wil hebben. Met een overstap in Utrecht kun je er nu ook al komen, en er rijden 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Utrecht.
Of is het misschien een 010-020-vete? Amsterdam heeft een directe trein naar Duitsland, dus Rotterdam wil er ook eentje?
In het Bundesverkehrswegeplan is uitbreiding naar dubbelspoor gepland, plus een boog bij Viersen zodat je in één keer van Venlo naar Krefeld kan rijden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken zullen ze dat ook echt doen, minstens door naar Aken of Düsseldorf door te rijden.
De problemen zitten meer in de capaciteit, dat enkelspoor tussen Venlo en Viersen is best wel een probleem omdat er veel goederenverkeer over de lijn gaat daar. En dan zit je nog met Mönchengladbach zelf, als je vanuit Viersen naar Düsseldorf wilt moet je in M'gladbach kopmaken. Kost een hoop tijd.
Als dit lijntje wordt aangelegd (16,5 km) hoeft er in ieder geval niet meer kopgemaakt te worden:
[ afbeelding ]
Die staat op het wensenlijstje ja? Nicequote:Op zaterdag 16 april 2016 23:08 schreef Igen het volgende:
plus een boog bij Viersen zodat je in één keer van Venlo naar Krefeld kan rijden.
Welke strijd met Hamburg?quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:07 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee ze willen de strijd met hamburg niet verliezen en daarom willen ze een rechtstreekse lijn met dusseldorf, watdat met elkaar te maken heeft is mij niet bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |