abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:22:16 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161478533
Doe je goed ^O^

Toen ik bij mijn werkgever in dienst kwam was er één of andere training in Parijs. In het uitnodigingsmailtje stond "Regel je vliegtickets met <naam>, kosten kun je declareren onder code 123."

Mijn tegenvraag: "Mag het ook met de Thalys?" - "ja hoor"... en toen ging ineens het halve bedrijf met de trein ipv vliegen. :7
pi_161478621
metronieuws.nl?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:27:15 #53
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161478674
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161478704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:22 schreef James1988 het volgende:
Doe je goed ^O^

Toen ik bij mijn werkgever in dienst kwam was er één of andere training in Parijs. In het uitnodigingsmailtje stond "Regel je vliegtickets met <naam>, kosten kun je declareren onder code 123."

Mijn tegenvraag: "Mag het ook met de Thalys?" - "ja hoor"... en toen ging ineens het halve bedrijf met de trein ipv vliegen. :7
Vliegtuigen zijn stom en vervelend. Nou jah, vooral vliegvelden. Je bent zo lang bezig om er te komen en in te checken en boarden. Ik heb wel wat beters te doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161478762
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

De overheid kan gewoon diensten inkopen, wat een treinverbinding ook is. Als de MRDH een zak met geld beschikbaar stelt voor een treinverbinding met Duitsland, dan kunnen vervoerders daar gewoon op reageren.

Het complexe in Nederland zit hem in het Hoofdrailnet, een nonstop-trein Rotterdam - Düsseldorf is hoogstwaarschijnlijk niet rendabel. Een rit met meer tussenstops zal dat eerder zijn, maar om de trein echt rendabel te krijgen zal je ook binnenlands vervoer moeten toestaan en daar wringt 'm nou net het schoentje.

Om de grens over te mogen heb je weinig te maken met concessies. Het Fernverkehr is daar namelijk vrijgegeven en elke operator die over de juiste papieren beschikt kan gewoon treinen laten rijden.
Dat laatste begrijp ik volledig, het probleem is als overheid wil je niet je diensten inkopen met de wetenschap dat de treinvervoerder winst maakt(dan heb je praktisch gezien onterechte subsidie) maar als je het aan de markt overlaat dan is er het risico dat de vervoerder elke moment ermee kan kappen of minder kan gaan rijden.

Dus daarom zou je een vorm moeten vinden waarin er keiharde afspraken worden gemaakt voor 10 jaar maar waarbij de overheid niet onnodig geld hoeft te betalen(of subsidie te verlenen)
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:32:13 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161478809
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:32:13 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161478810
Dan kom je toch al weer uit bij een concessieconstructie, en da's lastig. De MRDH heeft niet de bevoegdheid om een concessie uit te schrijven voor Rotterdam - Venlo, want die bevoegdheid ligt bij I&M.
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:32:42 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161478821
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:32 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Breda mist als grote stip op dat plaatje, terwijl je daar straks juist goed kunt overstappen op een trein naar België.
pi_161478852
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:
Dan kom je toch al weer uit bij een concessieconstructie, en da's lastig. De MRDH heeft niet de bevoegdheid om een concessie uit te schrijven voor Rotterdam - Venlo, want die bevoegdheid ligt bij I&M.
Ja sorry ik bedoelde met overheid natuurlijk de rijksoverheid, ik ga er vanuit dat zij best (formeel) willen meewerken mits de MRDH opdraait voor de kosten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:36:29 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161478926
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ja sorry ik bedoelde met overheid natuurlijk de rijksoverheid, ik ga er vanuit dat zij best (formeel) willen meewerken mits de MRDH opdraait voor de kosten.
Op zich is dat al in de concessie verwerkt. NS heeft een inspanningsverplichting om de treinverbindingen met het buitenland te verbeteren.

Het zou dus best kunnen dat NS daartoe bereid is, als I&M / MRDH met geld komen om dat te financieren.
pi_161479045
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op zich is dat al in de concessie verwerkt. NS heeft een inspanningsverplichting om de treinverbindingen met het buitenland te verbeteren.

Het zou dus best kunnen dat NS daartoe bereid is, als I&M / MRDH met geld komen om dat te financieren.
Tja dan blijf je het probleem houden dat je niet over de grens kan regeren.

Inpincipe theoretische gezien als ns een treinverbinding eindhoven-kaldenkirchen opzet dan hebben ze verbinding met het buitenland verbetert, maar de reiziger heeft er niks aan.

Het kan dus niet, duidelijk tnnx.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161479067
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:41 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Tja dan blijf je het probleem houden dat je niet over de grens kan regeren.

Inpincipe theoretische gezien als ns een treinverbinding eindhoven-kaldenkirchen opzet dan hebben ze verbinding met het buitenland verbetert, maar de reiziger heeft er niks aan.

Het kan dus niet, duidelijk tnnx.
In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 22:42:23 ]
pi_161479116
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:42 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161479164
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Niet als ze er een speciale subsidie voor krijgen.
pi_161479178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik zeer goed, maar dan heb je als overheid geen stok achter de deur, open acces wilt immers zeggen ns ook op elke moment ermee kan stoppen.
Waarom doe je niet de minste moeite om het enigszins begrijpelijk over te laten komen, ik heb deze zin echt vier keer moeten lezen en ik denk dat er staat: Ik hou van Limburg. Klopt dat?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161479205
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet als ze er een speciale subsidie voor krijgen.
Dan ga je het inkopen, met risico dat je een commercieel bedrijf sponsort.

Rotterdam-breda-eindhoven-dusseldorf kan best rendabel zijn.

Dankje ik weet genoeg.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161479378
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:46 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dan ga je het inkopen, met risico dat je een commercieel bedrijf sponsort.

Rotterdam-breda-eindhoven-dusseldorf kan best rendabel zijn.

Dankje ik weet genoeg.
Oh ja, ik herhaal wat James al heeft gezegd. :')

Maar je kan het natuurlijk ook aanbesteden. Of in de volgende Hoofdrailnetconcessie opnemen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:03:21 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161479782
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:42 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland is er open access voor IC-treinen, dus als NS wil dan kunnen ze best op eigen houtje een treinpad naar Düsseldorf aanvragen.
Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken zullen ze dat ook echt doen, minstens door naar Aken of Düsseldorf door te rijden.

De problemen zitten meer in de capaciteit, dat enkelspoor tussen Venlo en Viersen is best wel een probleem omdat er veel goederenverkeer over de lijn gaat daar. En dan zit je nog met Mönchengladbach zelf, als je vanuit Viersen naar Düsseldorf wilt moet je in M'gladbach kopmaken. Kost een hoop tijd.

Als dit lijntje wordt aangelegd (16,5 km) hoeft er in ieder geval niet meer kopgemaakt te worden:
pi_161479846
NS zal direct zeggen dat de al een verbinding hebben..
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:06:27 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161479908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:04 schreef b2py het volgende:
NS zal direct zeggen dat de al een verbinding hebben..
Ik vraag me sowieso af waarom Rotterdam een verbinding met Düsseldorf wil hebben. Met een overstap in Utrecht kun je er nu ook al komen, en er rijden 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Utrecht.

Of is het misschien een 010-020-vete? Amsterdam heeft een directe trein naar Duitsland, dus Rotterdam wil er ook eentje?
pi_161479921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken
Dat willen ze niet, iniedergeval niet binnen het merk ns.

Met mijn opmerking doelde ik erop dat de een inspanningsverplichting om grenslijnen te verbeteren weinig voorsteld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161479959
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af waarom Rotterdam een verbinding met Düsseldorf wil hebben. Met een overstap in Utrecht kun je er nu ook al komen, en er rijden 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Utrecht.

Of is het misschien een 010-020-vete? Amsterdam heeft een directe trein naar Duitsland, dus Rotterdam wil er ook eentje?
Nee ze willen de strijd met hamburg niet verliezen en daarom willen ze een rechtstreekse lijn met dusseldorf, watdat met elkaar te maken heeft is mij niet bekend.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161479972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, en áls NS al grensoverschrijdend wil gaan werken zullen ze dat ook echt doen, minstens door naar Aken of Düsseldorf door te rijden.

De problemen zitten meer in de capaciteit, dat enkelspoor tussen Venlo en Viersen is best wel een probleem omdat er veel goederenverkeer over de lijn gaat daar. En dan zit je nog met Mönchengladbach zelf, als je vanuit Viersen naar Düsseldorf wilt moet je in M'gladbach kopmaken. Kost een hoop tijd.

Als dit lijntje wordt aangelegd (16,5 km) hoeft er in ieder geval niet meer kopgemaakt te worden:
[ afbeelding ]
In het Bundesverkehrswegeplan is uitbreiding naar dubbelspoor gepland, plus een boog bij Viersen zodat je in één keer van Venlo naar Krefeld kan rijden.

Dat hele plan wordt daarbij kansrijker als er (vanuit Duits oogpunt) ongesubsidieerd IC-verkeer op het traject te verwachten valt. Als Nederland dus iets wil dan zou het dus verstandig zijn om op tijd een business-plan uit te werken hoe na zo'n infrastructuuruitbreiding een IC naar Düsseldorf georganiseerd kan worden (bijv. als onderdeel van de HRN-concessie na 2025).
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:10:12 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161480051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:08 schreef Igen het volgende:
plus een boog bij Viersen zodat je in één keer van Venlo naar Krefeld kan rijden.
Die staat op het wensenlijstje ja? Nice :D
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:14:40 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161480216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:07 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee ze willen de strijd met hamburg niet verliezen en daarom willen ze een rechtstreekse lijn met dusseldorf, watdat met elkaar te maken heeft is mij niet bekend.
Welke strijd met Hamburg?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:15:22 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161480243
Zal een eventuele trein vanuit Rotterdam niet via Venlo gaan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161480329
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Zal een eventuele trein vanuit Rotterdam niet via Venlo gaan?
Uiteraard, en dat volgt ook uit het kaartje?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161480338
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Welke strijd met Hamburg?
De havenstrijd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:20:33 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161480406
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Uiteraard, en dat volgt ook uit het kaartje?
Oh, die had ik niet bekeken/niet verder gekeken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:21:26 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161480434
Precies. In Düsseldorf woont een miljoenmiljard havenarbeiders die nu allemaal denken dat Rotterdam ongezien de tiefus kan krijgen omdat er geen trein naartoe rijdt :{w.
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:21:32 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161480436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:18 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De havenstrijd.
Aha. Voor badslippers is er toch al de Betuweroute?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:21:54 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161480449
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Zal een eventuele trein vanuit Rotterdam niet via Venlo gaan?
Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Düsseldorf is op de kaart de meest directe route.

Of het ook de meest snelle route is over het spoor valt nog maar te bezien. Op dit moment duurt de reis via Utrecht 2u45 (waarvan 19 minuten wachten in Utrecht), terwijl je via Venlo 3u20 bezig bent (25 minuten overstap in Venlo).

Wil je de route via Venlo sneller maken dan via Utrecht, dan denk ik aan...
- Via de HSL tussen Rotterdam en Breda (=10 minuten winst)
- Geen stops tussen Eindhoven en Venlo (=5 minuten winst?)
- Overstap in Venlo weg (=25 minuten winst)
- Aanleggen dubbelspoor + boog boven Viersen, rijden via Krefeld (= ??? winst)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 april 2016 @ 23:22:25 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161480461
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:18 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De havenstrijd.
Pak een schep en schep de Elbe vol. Havenstrijd gewonnen door Rotterdam :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161480485
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha. Voor badslippers is er toch al de Betuweroute?
De gemeenteraad wil een verbinding voor het mkb, ondernemers en de haven, een van de argumenten is dat ze hamburg voor willen blijven.

De connectie zie ik ook niet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161480514
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Pak een schep en schep de Elbe vol. Havenstrijd gewonnen door Rotterdam :P
De gemeenteraad draagt het aan als een argument voor de lijn rotterdam-dusseldorf, ik niet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:25:40 #86
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161480542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]
Als dit lijntje wordt aangelegd (16,5 km) hoeft er in ieder geval niet meer kopgemaakt te worden:
[ afbeelding ]
Hoe kom ik er eigenlijk bij dat MGB een Güterumgehungsbahn heeft... of was dat vroegah?
doei
pi_161480599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda mist als grote stip op dat plaatje, terwijl je daar straks juist goed kunt overstappen op een trein naar België.
Düsseldorf - Antwerpen lijkt veel logischer als je zo naar dat kaartje kijkt. En daar ligt al een min of meer rechte spoorlijn tussen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:30:35 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161480660
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:23 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De gemeenteraad wil een verbinding voor het mkb, ondernemers en de haven, een van de argumenten is dat ze hamburg voor willen blijven.

De connectie zie ik ook niet.
Nee ik ook niet. Niet dat er wat verkeerd is met een tweede HSL verbinding richting Dld vind ik :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161480702
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee ik ook niet. Niet dat er wat verkeerd is met een tweede HSL verbinding richting Dld vind ik :)
Hsl verbinding? Het stukje hsl zuid tussen rotterdam en breda zal het enige zijn in de route.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:46:03 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161481014
Een HSL aanleggen tussen Eindhoven en Düsseldorf met stops in Venlo en Mönchengladbach heeft gewoon niet zo veel zin. De enige manier waarop je een significante tijdwinst realiseert is door een HSL aan te leggen tussen Geldrop en Neuss.


Qua lengte en afstanden is dat min of meer te vergelijken met de zuidsectie van HSL-Zuid (Rotterdam - Barendrecht - Luchtbal - Antwerpen Centraal), je wint daar dan zo ongeveer 35 minuten mee.

Wat het kost? Veel.
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:47:53 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161481055
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Hsl verbinding? Het stukje hsl zuid tussen rotterdam en breda zal het enige zijn in de route.
Nja, ik bedoel iets wat in D wat harder rijdt en wat in NL niet bij elke stoeptegel stopt :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 april 2016 @ 23:48:26 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161481076
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:24 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De gemeenteraad draagt het aan als een argument voor de lijn rotterdam-dusseldorf, ik niet.
Het is wel een manier om de concurrentiestrijd te winnen.

Maar goed, het idee is leuk, maar de vraag is hoe groot de markt is voor een dergelijke verbinding
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 april 2016 @ 00:24:01 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161482035
Het uitzicht vanuit mijn slaapkamerraam:


  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 00:54:33 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161482699
Nadat vanmorgen de heenreis van Norden naar Amsterdam bij Oldenzaal al op de foto gezet was nam ik aan het einde van de middag de trein naar Naarden-Bussum om daar op het station de terugrit op de gevoelige plaat van de leggen. Direct achter de loc bevinden zich de enige twee Rheingold-wagens, waaronder het panoramarijtuig. Daarachter een aantal Euro Express-rijtuigen, maar toen ik die op deze foto telde zag ik er toch echt zes, terwijl er vanochtend nog maar vijf waren. Nou zag ik laatst bij de SSN wel een dergelijk rijtuig staan, mogelijk is deze aangekoppeld om terug naar Duitsland gebracht te worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 01:18:45 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161483120
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:25 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Hoe kom ik er eigenlijk bij dat MGB een Güterumgehungsbahn heeft... of was dat vroegah?
Daar ligt wel een Umgehungsbahn maar die is alleen bruikbaar voor treinen die richting Aachen moeten.
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 01:41:57 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161483365
Nog in de aanbieding van vrijdag: de Müngstener Brücke (Duitslands hoogste spoorbrug) vanuit de lucht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 10:18:17 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161486939
Goed, gisteren afscheidsritje met de MS 61 gemaakt. Het allereerste RER A materieel. Hoewel ik eigenlijk zelden of nooit in dat materieel zat (t kwam alleen maar bij verstoringen of stakingen op Marne la Vallee - Chessy terecht) heb ik de mogelijkheid toch aangegrepen om de afscheidsrit van La Defense naar Boissy Saint Leger te maken

Op La Defense was de trein er al een uurtje voor vertrek








Roest!





In iedere coupe stonden dozen klaar met daarin voor iedere reiziger een setje collectors kaarten van het materieel. Die werden trouwens later weer weggehaald, want een paar coupe's verderop had iemand ze gezien als achtergelaten bagage en dus gevaarlijk 8)7



De extra rit kreeg de kode NBZZ mee. ZZ is op werkroosters in Frankrijk een afkorting voor vrije dag (Repos)



De extra rit stond gewoon in de App





Dit was een van de eerste treinen ter wereld voorzien van Trek-WiFi



En toen het vertrek. Het was rustiger dan ik dacht in de trein. Iedereen had een zitplaats. Ze lieten hem ook vlak achter een normale dienst rijden...

Onderweg vertelde de machinist het een en ander over t materieel, wat al vlug onverstaanbaar was :P

Onderweg was er entertainment, bijvoorbeeld deze niet zo heel goede zangeres met haar RER A lied


De SNCF bracht op haar manier een ode aan de MS61. Het RER A spoor loopt op de zuid-oostelijke tak pal naast een goederenspoor, en dat ziet er dan zo uit 8-)


En toen viel het doek echt, en kwam de trein voor het laatst binnen op eindhalte Boissy Saint Leger. Met een vlammend betoog van de Machinist kregen we nog 1 keer te horen waarom dit materieel zo goed was, en met een hoop getoeter van onze en andere treinen werd duidelijk gemaakt aan de omgeving dat dit het einde was van een tijdperk


:W
  zondag 17 april 2016 @ 10:40:00 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161487342
Leuk! En heb je nou ook zo'n setje kaarten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 10:44:30 #99
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161487420
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk! En heb je nou ook zo'n setje kaarten?
Ja, er liggen nog stapels bij het loket van Boissy Saint Leger :7
  zondag 17 april 2016 @ 10:53:16 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161487583
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, er liggen nog stapels bij het loket van Boissy Saint Leger :7
pak er nog een paar voor ons? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')