abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2016 @ 10:54:02 #101
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161487602
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

pak er nog een paar voor ons? *O*
Das 2 uur op en neer in totaal! :D
  zondag 17 april 2016 @ 10:57:58 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161487692
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Das 2 uur op en neer in totaal! :D
Oh nou ja, dan laat maar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 10:59:31 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161487739
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh nou ja, dan laat maar :P
Ik heb wel aan jullie gedacht en heb wel wat meer setjes meegenomen natuurlijk ;)

wou alleen niet de asociaal uithangen. Ik ga vandaag nog wel ff de baan op en ff kijken.

Alleen ff zien hoe ik dat in Nederland krijg, de kaarten zitten in een omslag n dat maakt het allemaal wat groter dan een normale envelop...
  zondag 17 april 2016 @ 11:04:50 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161487872
stuur maar naar mij, stuur ik ze wel door evt. Scheelt jou weer porto :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 11:11:02 #105
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161487977
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
stuur maar naar mij, stuur ik ze wel door evt. Scheelt jou weer porto :)
Ik kijk eerst wel even of ik vandaag nog wat setjes kan Sjeffen. Dan morgen een geschikte envelop zoeken. Een adres is ook wel handig...
  zondag 17 april 2016 @ 11:25:16 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161488314
Gaat goed komen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 14:06:52 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161492411
Nog iemand dagkaarten nodig? Kwam ze tegen in V&A: V&A / [TK]2 bioscoopbonnen en 2 weekend treinkaarten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 15:19:47 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161495186
over dagkaarten gesproken: Iemand gisteravond De Kwis gezien met Frits Sissing? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 april 2016 @ 15:24:37 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161495366
Ja. De Kwis is best een leuk programma
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 april 2016 @ 15:32:21 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161495670
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. De Kwis is best een leuk programma
Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost? :')

Ik vind het ook absoluut naaierij trouwens hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 april 2016 @ 15:33:34 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161495708
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost? :')

Ik vind het ook absoluut naaierij trouwens hoor :Y
ja. Het is dan ook stevig aan de prijs, zal ik maar zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 15:40:01 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161495899
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost? :')

Ik vind het ook absoluut naaierij trouwens hoor :Y
Ik zag het ja. Maar na 9u is het maar 39 euro. Stel twee toeristen zitten in Amsterdam in een hotel en willen een dagje naar Giethoorn. Normaal zou je kwijt zijn:

2x tram hotel -> CS ¤2,90 x2 = ¤5,80
2x retour Amsterdam-Steenwijk ¤44,80 x2 = ¤89,60
2x bus Steenwijk-Giethoorn ¤4,50 x2 = ¤9,00
2x bus Giethoorn-Steenwijk ¤4,50 x2 = ¤9,00
2x tram CS -> hotel (schatting) ¤2,90 x2 = ¤5,80

Komt totaal op ¤119,20. Heb je geluk dat de chauffeur van de bus vraag of je ook terug moet dan verkoopt hij een meermanskaart, scheelt ¤1,50 maar dan nog ben je ¤117,70 kwijt voor twee personen een dagje Giethoorn. Dan is ¤78 toch een stuk voordeliger (om precies te zijn ¤39,70 oftewel 34%).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 16:00:41 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161496607
"het kan altijd NOG erger" is nooit een argument.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 16:07:51 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161496826
Klopt. Maar je gaat nu die 59 euro vergelijken met actiedagkaarten van 16 euro, die alleen in de trein geldig zijn en alleen na 9u. Wil je daarmee vergelijken dan heb moet je sowieso die van 39 euro nemen, aangezien die ook vanaf 9u geldig is. Dan blijft er nog 23 euro verschil over, dat is te verklaren doordat er een deel voor het overig OV bestemd is (bussen, trams, metro's) en de kaart is altijd verkrijgbaar, niet alleen kopen in periode x en reizen in periode y.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 16:08:23 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161496844
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 15:40 schreef dennistd het volgende:
Ik zag het ja. Maar na 9u is het maar 39 euro. Stel twee toeristen zitten in Amsterdam in een hotel en willen een dagje naar Giethoorn. Normaal zou je kwijt zijn:
En hoe laat ben jij in Giethoorn als jij na 9:00 uit je hotel in Amsterdam vertrekt? :')

En volgens mij mag je in de middagspits ook niet met dat 39 euroticket, dus dan ben je helemaal genakt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 16:21:11 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161497294
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En hoe laat ben jij in Giethoorn als jij na 9:00 uit je hotel in Amsterdam vertrekt? :')

En volgens mij mag je in de middagspits ook niet met dat 39 euroticket, dus dan ben je helemaal genakt.
De trein van 9.37u vanaf Amsterdam C moet haalbaar zijn, dan ben je om 11.40u in Giethoorn. Prima tijd lijkt me.

En uit de kamerbrief:
Het Holland Travel Ticket off peak en het Holland Travel Ticket. De eerste kaart is een dagkaart geldig vanaf 9 uur in de ochtend en op zaterdag en zondag de gehele dag. De kaart kost 39 euro. Hiermee wordt de drukke ochtendspits ontzien. De tweede kaart is een hele dag geldig en kost 59 euro. (Ter vergelijking: een NS-dagkaart 2e klas kost momenteel ¤ 52,60. Hiermee kan alleen met de trein bij NS en andere treinvervoerders worden gereisd). Met beide kaarten kan in heel Nederland gereisd worden in bus, metro, tram en trein. De kaarten zijn niet exclusief voor buitenlandse toeristen. Ook andere reizigers kunnen hiervan gebruik maken. Vervoerders hebben hier in hun prijsstelling rekening mee gehouden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 16:22:26 #117
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161497365
Een dagkaart trein is 52,60, dan is het dus maar net afhankelijk van de hoeveelheid trams en bussen die je moet nemen of het de moeite waard is of niet. Het is niet goedkoop, maar ook niet zo gek duur. In vergelijking met andere ov prijzen dan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 17 april 2016 @ 16:26:43 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161497484
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.

Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161497792
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Welke andere reden kun je hebben waarom we graag toeristen zouden hebben, anders dan "kom maar hier met je geld?" Ik kan er geen ander bedenken, eerlijk gezegd...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 16:37:33 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161497874
Op welk station ben ik nu? Hint: een water met meerdere kinderen van dezelfde moeder die kort na elkaar geboren zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 16:38:18 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161497900
Nou ja, misschien het er wat minder dik bovenop leggen, dat ze ooit nogeens geneigd zijn om nog een keer terug te komen of zo O-)

verliefde naīeveling die ik ben ook :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 17:15:19 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161499108
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:37 schreef dennistd het volgende:
Op welk station ben ik nu? Hint: een water met meerdere kinderen van dezelfde moeder die kort na elkaar geboren zijn.
Vierlingsbeek :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 17:29:24 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161499577
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, misschien het er wat minder dik bovenop leggen, dat ze ooit nogeens geneigd zijn om nog een keer terug te komen of zo O-)

verliefde naīeveling die ik ben ook :'(
¤59 is alsnog veel inderdaad, nu blijf je als toerist misschien wel in Amsterdam hangen ipv andere (veel mooiere) plekken te bekijken. Voor ¤30 kopen veel meer mensen het denk ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 april 2016 @ 17:37:53 #124
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161499819
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.

Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
Wat dacht je van het verschil tussen een dagpas paris visite en de dagpas mobilis 8)7


Er is hier ook openenlijk toegegeven dat de prijsverlaging voor maandkaarten goedgemaakt ging worden door toeristen :7
pi_161500087
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.

Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
In het buitenland is het niet anders hoor..
pi_161500179
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef b2py het volgende:

[..]

In het buitenland is het niet anders hoor..
Hangt totaal van het land af.

In Japan betaal je als forens bijv. altijd voltarief, en juist voor toeristen hebben ze aantrekkelijke dagkaarten die alleen buitenlanders mogen kopen.
  zondag 17 april 2016 @ 17:55:58 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161500263
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef b2py het volgende:

[..]

In het buitenland is het niet anders hoor..
Dat zeg ik toch jonguh.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161500618
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Hangt totaal van het land af.

In Japan betaal je als forens bijv. altijd voltarief, en juist voor toeristen hebben ze aantrekkelijke dagkaarten die alleen buitenlanders mogen kopen.
Daar gaat het zeker ook zo lekker met de economie :')
pi_161502431
Gisteren wilde ik wat omleidingen over Venlo scoren maar bleek dat door een 8 uur vertraagde goederentrein en de bediening van Kaldenkirchen (staalrollen) de dag heel anders verliep dan van te voren gedacht:

De lente is eindelijk begonnen nu het frisse lentegroene blad weer aan de bomen en struiken bloeit. Vandaag voor de omleidingen rond Venlo wezen kijken. In een bijna twee uur durend zongat (terwijl boven Venlo veel wolken hingen) vertrokken er vier goederentreinen 'de berg op' naar Kaldenkirchen. Hoogtepunt was toch wel deze flink vertraagde Milaan-shuttle uit Blerick naar Italië. Met aan kop de BLS 186 108, die nog geen anderhalf uur hiervoor de trein uit Milaan in Venlo afleverde, vertrekt het geheel hier met een vertraging van ruim 8 uur als trein 41023 richting Basel.

Vandaag werd er sinds lange tijd weer een trein met staaldraad gelost in Kaldenkirchen. Aan het begin van de middag heeft het personeel er al zeker 6 uur werk op zitten en pauzeert even waardoor dit plaatje gemaakt kon worden van de fraaie Ost-V100 202 330 van EBM met vier schuifwandwagens naast de vervallen en binnenkort te slopen loods van het oude Güterbahnhof Kaldenkirchen. Om deze bediening te kunnen fotograferen moet je of geen zon hebben of het moet in de avond plaatsvinden.

Om het lossen te vergemakkelijken duwde de 202 330 de vier schuifwandwagens enige tijd later verder naar achteren zodat het personeel met de heftruck ook de twee wagens aan de lok makkelijk kon lossen.

Toen de lichtomstandigheden aan het begin van de tweede helft van middag opeens een stuk beter werden was er gelukkig weer wat beweging waar te nemen. Lege en beladen wagens werden heen en weer gerangeerd tussen de drie sporen die EBM vandaag gebruikte. Tussen alle standaardkliks ontstond dit vrij frontale plaatje bij dit wissel met rechts daarvan de oude vervallen loods van Kaldenkirchen.

Nadat alle wagens gelost waren werd de trein in twee delen naar het vertrekspoor gerangeerd. Dit wordt gedaan via het uithaalspoor aan de Venlose kant van Kaldenkirchen. Pas na een half uur wachten mocht de trein het beveiligde gedeelte van Kaldenkirchen opgeduwd worden en toen was de zon inmiddels gaan schijnen. Op de achtergrond zien de de enige jaren geleden verlegde Autobahn A61.

Het ophalen van het tweede deel van de lege trein ging een stuk sneller dan de eerste. Wel was inmiddels de zon weer compleet achter een dit pak wolken verdwenen waardoor ik er voor koos om aan de andere kant van de spoorlijn te staan, waar de zon altijd fout staat. We zien hier de EBM 202 330 met een sleep lege schuifwandwagens naar het vertrekspoor in Kaldenkirchen rangeren. Helaas had het rangeer- en overig personeel de treinpapieren niet meer geregeld waardoor de machinist van de SBB 482 041 dit zelf moest doen. Mede hierdoor werd na anderhalf uur wachten besloten om het voor gezien te houden en huiswaarts te keren.

Vandaag nog een keer naar Venlo gegaan voor de omgeleide Rheincargo ivm werkzaamheden elders.

Gedurende het weekend van 16 en 17 april 2016 werd er weer eens op de Betuweroute aan het spoor gewerkt en was tevens Arnhem-Ede Wageningen buiten dienst. Hierdoor werd het goederenvervoer voor het overgrote deel omgeleid via de grensovergang bij Venlo. Vast hoogtepunt van de zondagochtend is dan al jaren de containertrein van de Rotterdamse Maasvlakte naar Düsseldorf en Keulen, die ook wel DuKo genoemd wordt. Twee jaar geleden kon ik deze fraaie Rheincargo-dieseltraxx voor het eerst op de foto zetten maar toen zonder zon en op de standaard route via Emmerich. Omdat ik de Betuweroute saaier dan saai vind zul je mij daar niet zo snel vinden, maar bij dit omleidingenweekend nu eindelijk maar eens de gok gewaagd. De trein van Rheincargo was de derde in de zondagmorgen-optocht van de Kijfhoek naar Venlo maar mocht verrassend genoeg non-stop door Venlo heen en kon zo met de DE804 op kop 'berg op' in een laatste zongat op de foto worden gezet.
  zondag 17 april 2016 @ 19:28:45 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161502595
Het ziet er maar raar uit, zo'n Traxx zonder stroomafnemer :N

Mooie plaatjes weer ^O^
  zondag 17 april 2016 @ 19:38:27 #131
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161502917
Jemig, die ouwe goederensporen van Kaldenkirchen worden nog echt gebruikt ook? Nooit geweten! :)
doei
pi_161503028
Dank heren. Ja 10 jaar geleden was daar een open dag met diverse oude loks (he Fles!), maar nu wordt het zo nu en dan gebruikt om een trein te lossen.

Overigens is dat terrein onlangs opgekocht door Cabooter die er een ware terminal van gaat maken. Hierdoor zal het Jan de Rijk/Wetron vervoer van de bovenste foto niet meer naar Blerick gaan maar dus tot Kaldenkirchen. Ze waren al bezig met snoeien en opruimen..
  zondag 17 april 2016 @ 19:56:20 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161503537
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank heren. Ja 10 jaar geleden was daar een open dag met diverse oude loks (he Fles!), maar nu wordt het zo nu en dan gebruikt om een trein te lossen.
Bahnhofsfest ja, was leuk, 2 weken voor Rondje :) En daarna nog een enorme omweg over plekken waar ik nog nooit geweest was O+ Zoals Dorsten en Coesfeld waar het er toen nog zwaar old school uitzag O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161503566
10 jarig Rondje reünie?
  zondag 17 april 2016 @ 19:58:14 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161503606
er ging trouwens net een enorme sleep GATX ketels met DRIE locs richting het oosten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 19:59:25 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161503649
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:57 schreef Zug-Chef het volgende:
10 jarig Rondje reünie?
goed idee. moeten we wel nu beginnen. XBM is helemaal over the world met zijn aziaatje. Rest van de ploeg lukt wel lijkt me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 20:11:09 #137
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161504009
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
er ging trouwens net een enorme sleep GATX ketels met DRIE locs richting het oosten.
Huh, die had ik moeten zien want was net even buiten. Kan niet zien of die nog op Dvge geparkeerd staat, even in de gaatjes houden :)
doei
  zondag 17 april 2016 @ 20:13:29 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161504071
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:11 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Huh, die had ik moeten zien want was net even buiten. Kan niet zien of die nog op Dvge geparkeerd staat, even in de gaatjes houden :)
Kwartiertje eerder, dus zal wel op Dennis neerkomen dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 20:14:46 #139
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161504097
Oh okee :)
doei
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 20:22:28 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161504332
Dennis zit tussen Utrecht en Gouda voor de SSN :P
Maar volgens andere fora waren het de LTE 189 095, 189 113 en 186 426.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 20:25:04 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161504406
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:22 schreef dennistd het volgende:
Dennis zit tussen Utrecht en Gouda voor de SSN :P
Maar volgens andere fora waren het de LTE 189 095, 189 113 en 186 426.
EN de ketelwagens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 20:27:37 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161504470
Ketels die ze op een wagon geplaatst hebben, hoezo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 20:31:28 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161504572
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:27 schreef dennistd het volgende:
Ketels die ze op een wagon geplaatst hebben, hoezo?
Nummers numers nummers :~ :~ fapfap :~ O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 20:33:37 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161504614
Het zijn vast Zans'en of zo, of iets dat daar op lijkt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 20:34:12 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161504623
Weet ik veel man ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161505767
Komt net een cargo door Baarn ri Hilversum. Fosfaat volgens mij
  Redactie Sport zondag 17 april 2016 @ 21:43:26 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161507337
De groene VIRM is onderweg naar Deventer, achterste stel van de IC van 22.30u naar Enschede en blijft achter in FlesPils-stad.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 april 2016 @ 22:03:54 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161508355
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 21:43 schreef dennistd het volgende:
De groene VIRM is onderweg naar Deventer, achterste stel van de IC van 22.30u naar Enschede en blijft achter in FlesPils-stad.
dat stinkding rijdt de laatste dagen voortdurend langs hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 22:05:35 #149
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_161508437
Weet iemand hier of er een nmbs-automaat in Maastricht staat? Ik heb nml een GoPass-1 nodig maar die kan ik niet kopen op de site van de nmbs omdat ik geen creditcard heb.
  zondag 17 april 2016 @ 22:21:56 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161509295
Er is hier een club/terras geopend bij gare du nord in een tijdelijk ongebruikte SNCF garage...
pi_161509747
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:05 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier of er een nmbs-automaat in Maastricht staat? Ik heb nml een GoPass-1 nodig maar die kan ik niet kopen op de site van de nmbs omdat ik geen creditcard heb.
Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.
  zondag 17 april 2016 @ 22:49:12 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161510418
Wijze les voor Dennis #1: Als een stoomtrein gepland 130 minuten in Venlo staat water te nemen voor de terugreis uit Dresden naar Rotterdam is de kans zeer groot dat er gewoon -60 gereden wordt vanaf Venlo ;)
  zondag 17 april 2016 @ 23:08:24 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161511143
quote:
12s.gif Op zondag 17 april 2016 22:49 schreef greavy het volgende:
Wijze les voor Dennis #1: Als een stoomtrein gepland 130 minuten in Venlo staat water te nemen voor de terugreis uit Dresden naar Rotterdam is de kans zeer groot dat er gewoon -60 gereden wordt vanaf Venlo ;)
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 23:11:05 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161511221
quote:
13s.gif Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch? 8)7
Klopt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 april 2016 @ 23:16:02 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161511331
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 23:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt!
Het is één ding als je ooit in de gekkenverpleging terecht komt, maar het is wel besmettelijk. Ik snap er echt niks meer van nu :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 april 2016 @ 23:20:35 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161511425
quote:
13s.gif Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch? 8)7
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.
Liep wel lekker, -70 aan in Rotterdam. Hoefden niet in Oudewater aan de kant om de Sprintert naar Rotterdam voor te laten (want die had +9).
Was wel weer een gaaf ritje naar Dresden. Mönchengladbach - Leipzig en terug Leipzig - Mönchengladbach met een E10 gereden, want met stoom ging het veel te lang duren.
pi_161511445
Dat heeft ProRail niet gedaan, maar DB Cargo. Onder die toelating rijdt SSN namelijk in Nederland. Al zal er ongetwijfeld wel overleg geweest zijn tussen beiden ja.
  zondag 17 april 2016 @ 23:27:38 #158
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_161511606
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 17 april 2016 @ 23:28:23 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161511623
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft ProRail niet gedaan, maar DB Cargo. Onder die toelating rijdt SSN namelijk in Nederland. Al zal er ongetwijfeld wel overleg geweest zijn tussen beiden ja.
Ja, dat weet ik. Maar het gebeurt zelden dat wij langer dan 1,5u staan in bijv. Venlo, meestal 60-75 minuten. Maar misschien is het wat ruimer gepland vanwege al die goederenomleiders.
  zondag 17 april 2016 @ 23:29:11 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161511642
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.
Ja, inderdaad. Er zou met 70 en 100 minuten stop dan wel geen pad beschikbaar geweest zijn gok ik, maar later toch beschikbaar bleek dus -60 weg mochten.
pi_161512306
Weekje terug of wat was het vertrek van SSN gepland om 20:04 uit Vl. Ten opzichte daarvan is het flink vroeger geworden zeg....
  maandag 18 april 2016 @ 00:06:13 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161512563
ja, want na 200 jaar hebben we nog steeds GEEN IDEE hoe lang water nemen duurt voor een stoomlocomotief *O*

Of we zijn gewoon een vingerverf-stoepkrijt-afdeling van de sociale werkplaats die af en toe bij Prorail ingehuurd wordt omdat ze die expertise zelf niet hebben. He :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 01:34:36 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161513723
Vandaag kwam de SSN terug uit Dresden. Tot Leipzig werd er met stoom (de 03 1010) gereden. Vanaf daar ging het elektrisch naar Mönchengladbach, waar de eigen stoomloc 011 075 de trein weer overnam. In Venlo werd watergenomen, een klusje dat slechts 40 minuten duurde terwijl er dik twee uur voor gepland was.



[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 18-04-2016 01:53:52 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 02:10:17 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161513822
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161513979
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, want na 200 jaar hebben we nog steeds GEEN IDEE hoe lang water nemen duurt voor een stoomlocomotief *O*

Of we zijn gewoon een vingerverf-stoepkrijt-afdeling van de sociale werkplaats die af en toe bij Prorail ingehuurd wordt omdat ze die expertise zelf niet hebben. He :)
Nee, die stoptijden zijn heel erg ruim omdat ze ook het loopwerk controleren, er met de oliespuit langs gaan, als je dan iets langer bezig bent omdat je ergens een warmloper vindt ofzo dan heb je dat in je dienstregeling afgedekt. Het is geen nieuw spul ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 09:52:10 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161515318
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 01:34 schreef dennistd het volgende:
Vandaag kwam de SSN terug uit Dresden. Tot Leipzig werd er met stoom (de 03 1010) gereden. Vanaf daar ging het elektrisch naar Mönchengladbach, waar de eigen stoomloc 011 075 de trein weer overnam. In Venlo werd watergenomen, een klusje dat slechts 40 minuten duurde terwijl er dik twee uur voor gepland was.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie plaatjes en filmpje Dennis. Welke stoomtrein trok de trein vanaf van Dresden naar Leipzig dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 april 2016 @ 10:00:44 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
  maandag 18 april 2016 @ 10:02:13 #169
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161515466
quote:
:D
Doet weer denken aan die Virgin train die voor de Flying Scotsman langs reed in Engeland _O-
  maandag 18 april 2016 @ 10:12:34 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161515615
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 09:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooie plaatjes en filmpje Dennis. Welke stoomtrein trok de trein vanaf van Dresden naar Leipzig dan?
Dat staat er. De 03 1010. Vanaf Leipzig met de E10 1239, en vanaf Mönchengladbach met onze eigen 01 1075.
  maandag 18 april 2016 @ 10:13:32 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161515638
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Weekje terug of wat was het vertrek van SSN gepland om 20:04 uit Vl. Ten opzichte daarvan is het flink vroeger geworden zeg....
Klopt, de dienstregeling was nog geen week voor vertrek aangepast waardoor het nog eerder werd allemaal (gelukkig!). Maar dat werd dus nķg eerder, want 130 minuten in Venlo was niet nodig, en er was een pad beschikbaar.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 april 2016 @ 11:25:05 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161517055
quote:
Als je daar woont weet je dat het kan gebeuren _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 april 2016 @ 11:30:09 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161517203
16 April 2016 - Deze dag was er met veel vrije besteding tijdens de SSN Jubileum Express, geen eigen trein rijdende. Hiervan maakte ik gebruik door de Tharandter Rampe opnieuw te bezoeken, een spoorlijn die een steile klim kent tussen Tharandt en Klingenberg-Colmnitz.
Er zou een Parallelfahrt rijden met de 01 2118 en de 95 1027, die een kort goederentreintje zou slepen.
De Parallelfahrt vertrok stipt uit het station van Tharandt nadat de RB ri. Dresden daar was vertrokken, maar nog geen kilometer verder had de 95 1027 al een achterstand van minstens anderhalf rijtuig. De 01 voorop met de 52 achterop te duwen leek weinig moeite met de klim hier te hebben, en kwam met een prachtige pluim en veel gestamp voorbij gereden richting Klingenberg-Colmnitz en uiteindelijk Freiberg.
  Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 11:49:07 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161517640
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef greavy het volgende:
De Parallelfahrt vertrok stipt uit het station van Tharandt nadat de RB ri. Dresden daar was vertrokken, maar nog geen kilometer verder had de 95 1027 al een achterstand van minstens anderhalf rijtuig.
Dan hou je toch iets in als machinist van die andere loc?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161520998
De I6/I10 komt voorlopig niet naar NL. Er zijn recent wijzigingen gedaan aan I10, niet doorgegeven en daardoor mogen ze nu voorlopig NL niet in.

Het Grote Blote Tieten Forum
pi_161522118
Klik ik door, zie ik helemaal geen blote tieten ;(

Zou het gaan om de wijziging van 160 naar 200 km/u een aantal jaar geleden voor een aantal rijtuigen? Volgens mij hebben de rijtuigen daarna niet meer in Nederland rondgereden. Ik heb overigens nog niets gehoord over uitstel, nog altijd 'met een paar weken, met als voorwaarde dat alle train managers opgeleid zijn voor de rijtuigen'.
pi_161522438
Ik ga een gok wagen dat ze iets aan de deursluitingen hebben gedaan of iets met stuurstroom.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161522656
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:54 schreef MTL het volgende:
Klik ik door, zie ik helemaal geen blote tieten ;(

Zou het gaan om de wijziging van 160 naar 200 km/u een aantal jaar geleden voor een aantal rijtuigen? Volgens mij hebben de rijtuigen daarna niet meer in Nederland rondgereden. Ik heb overigens nog niets gehoord over uitstel, nog altijd 'met een paar weken, met als voorwaarde dat alle train managers opgeleid zijn voor de rijtuigen'.
Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..
  maandag 18 april 2016 @ 15:20:04 #179
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
  maandag 18 april 2016 @ 15:22:04 #180
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_161522815
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 22:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.
Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.
pi_161522933
quote:
Tarzan is niet zo soepel
  Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 15:37:53 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161523291
Ze hebben meer van die filmpjes, heb ze een tijd terug hier allemaal al gepost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161523312
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..
We hebben het over de Belgen, hč :P
  maandag 18 april 2016 @ 15:40:35 #184
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161523351


Overzichtje ICE door DB in het kader van 25 jaar ICE.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161523605
Grappig, de treinen waren snel, werden sneller en worden nu weer langzamer :P
  Redactie Sport maandag 18 april 2016 @ 15:50:59 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161523638
Zoiets stond laatst ook in Mobil (dat blad in de Duitse treinen):

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161523937
Ik mis de ICE TD, of valt die onder T?
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 16:06:09 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161524030
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:02 schreef b2py het volgende:
Ik mis de ICE TD, of valt die onder T?
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)

Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161524652
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:22 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 16:33:09 ]
  maandag 18 april 2016 @ 16:35:44 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161524760
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)

Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.

ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.

En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
  maandag 18 april 2016 @ 16:36:09 #191
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161524775
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Dat staat er toch? Omdat elke ICE is ontworpen met een bepaalde inzet in gedachten.
pi_161524829
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:50 schreef dennistd het volgende:
Zoiets stond laatst ook in Mobil (dat blad in de Duitse treinen):

[ afbeelding ]
830 zitplaatsen? Bestaan die dingen straks uit 16 bakken of wat?
  maandag 18 april 2016 @ 16:38:46 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161524844
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

830 zitplaatsen? Bestaan die dingen straks uit 16 bakken of wat?
12 bakken.
  maandag 18 april 2016 @ 16:39:28 #194
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161524862
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.

ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.

En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
Velaro D valt in dit overzichtje onder ICE 3 en dan BR 407.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 18 april 2016 @ 16:39:29 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161524863
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

12 bakken.
Hele lange bakken, dat wel.
  maandag 18 april 2016 @ 16:40:47 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161524898
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:39 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hele lange bakken, dat wel.
Klopt, de bakken zijn langer dan standaard. Dus passen er meer stoelen in. :)
  maandag 18 april 2016 @ 16:47:00 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161525070
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, de bakken zijn langer dan standaard. Dus passen er meer stoelen in. :)
kunnen ze wel door alle bochten dan en zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 april 2016 @ 17:11:42 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161525655
quote:
5s.gif Op maandag 18 april 2016 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kunnen ze wel door alle bochten dan en zo? :?
Dat zal toch wel? :?

Bombardier heeft in Engeland ook zo'n geintje geflikt met Crossrail. Er werd verwacht dat er offertes zouden komen voor treinen bestaande uit 10 bakken van 20 meter lengte.

Bombardier diende een offerte in voor treinen van 9 bakken lang met een baklengte van iets meer dan 22 meter. Daarmee hebben ze uiteindelijk de aanbesteding gewonnen.
pi_161525829
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 17:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zal toch wel? :?

Bombardier heeft in Engeland ook zo'n geintje geflikt met Crossrail. Er werd verwacht dat er offertes zouden komen voor treinen bestaande uit 10 bakken van 20 meter lengte.

Bombardier diende een offerte in voor treinen van 9 bakken lang met een baklengte van iets meer dan 22 meter. Daarmee hebben ze uiteindelijk de aanbesteding gewonnen.
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..
  maandag 18 april 2016 @ 17:22:44 #200
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_161525874
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 17:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')