Oh nou ja, dan laat maarquote:Op zondag 17 april 2016 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das 2 uur op en neer in totaal!
Ik heb wel aan jullie gedacht en heb wel wat meer setjes meegenomen natuurlijkquote:
Ik kijk eerst wel even of ik vandaag nog wat setjes kan Sjeffen. Dan morgen een geschikte envelop zoeken. Een adres is ook wel handig...quote:Op zondag 17 april 2016 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
stuur maar naar mij, stuur ik ze wel door evt. Scheelt jou weer porto
Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost?quote:Op zondag 17 april 2016 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. De Kwis is best een leuk programma
ja. Het is dan ook stevig aan de prijs, zal ik maar zeggenquote:Op zondag 17 april 2016 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost?![]()
Ik vind het ook absoluut naaierij trouwens hoor
Ik zag het ja. Maar na 9u is het maar 39 euro. Stel twee toeristen zitten in Amsterdam in een hotel en willen een dagje naar Giethoorn. Normaal zou je kwijt zijn:quote:Op zondag 17 april 2016 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zag je hoe hij verschoot toen hij hoorde dat het Holland Travel Ticket 59 euro kost?![]()
Ik vind het ook absoluut naaierij trouwens hoor
En hoe laat ben jij in Giethoorn als jij na 9:00 uit je hotel in Amsterdam vertrekt?quote:Op zondag 17 april 2016 15:40 schreef dennistd het volgende:
Ik zag het ja. Maar na 9u is het maar 39 euro. Stel twee toeristen zitten in Amsterdam in een hotel en willen een dagje naar Giethoorn. Normaal zou je kwijt zijn:
De trein van 9.37u vanaf Amsterdam C moet haalbaar zijn, dan ben je om 11.40u in Giethoorn. Prima tijd lijkt me.quote:Op zondag 17 april 2016 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe laat ben jij in Giethoorn als jij na 9:00 uit je hotel in Amsterdam vertrekt?![]()
En volgens mij mag je in de middagspits ook niet met dat 39 euroticket, dus dan ben je helemaal genakt.
Welke andere reden kun je hebben waarom we graag toeristen zouden hebben, anders dan "kom maar hier met je geld?" Ik kan er geen ander bedenken, eerlijk gezegd...quote:Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Vierlingsbeekquote:Op zondag 17 april 2016 16:37 schreef dennistd het volgende:
Op welk station ben ik nu? Hint: een water met meerdere kinderen van dezelfde moeder die kort na elkaar geboren zijn.
¤59 is alsnog veel inderdaad, nu blijf je als toerist misschien wel in Amsterdam hangen ipv andere (veel mooiere) plekken te bekijken. Voor ¤30 kopen veel meer mensen het denk ik.quote:Op zondag 17 april 2016 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, misschien het er wat minder dik bovenop leggen, dat ze ooit nogeens geneigd zijn om nog een keer terug te komen of zo![]()
verliefde naīeveling die ik ben ook
Wat dacht je van het verschil tussen een dagpas paris visite en de dagpas mobilisquote:Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
In het buitenland is het niet anders hoor..quote:Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het straalt iig niet uit "Toeristen, welkom, we hebben julli graag hier!" wat het wel uitstraalt is "Kom al je geld hier laten!". Maar de meeste toeristen hebben toch gen vergelijkingsmateriaal.
Maar ja, zo gaat het overal. Vol tarief is tegenwoordig echt debiel duur in het OV, maar vrijwel elke regelmatige reiziger heeft wel op eoa manier een kortingsabo. Zo gaat het overal.
Hangt totaal van het land af.quote:Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
In het buitenland is het niet anders hoor..
Dat zeg ik toch jonguh.quote:Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
In het buitenland is het niet anders hoor..
Daar gaat het zeker ook zo lekker met de economiequote:Op zondag 17 april 2016 17:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Hangt totaal van het land af.
In Japan betaal je als forens bijv. altijd voltarief, en juist voor toeristen hebben ze aantrekkelijke dagkaarten die alleen buitenlanders mogen kopen.
Bahnhofsfest ja, was leuk, 2 weken voor Rondjequote:Op zondag 17 april 2016 19:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank heren. Ja 10 jaar geleden was daar een open dag met diverse oude loks (he Fles!), maar nu wordt het zo nu en dan gebruikt om een trein te lossen.
goed idee. moeten we wel nu beginnen. XBM is helemaal over the world met zijn aziaatje. Rest van de ploeg lukt wel lijkt mequote:
Huh, die had ik moeten zien want was net even buiten. Kan niet zien of die nog op Dvge geparkeerd staat, even in de gaatjes houdenquote:Op zondag 17 april 2016 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
er ging trouwens net een enorme sleep GATX ketels met DRIE locs richting het oosten.
Kwartiertje eerder, dus zal wel op Dennis neerkomen danquote:Op zondag 17 april 2016 20:11 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Huh, die had ik moeten zien want was net even buiten. Kan niet zien of die nog op Dvge geparkeerd staat, even in de gaatjes houden
EN de ketelwagens?quote:Op zondag 17 april 2016 20:22 schreef dennistd het volgende:
Dennis zit tussen Utrecht en Gouda voor de SSN
Maar volgens andere fora waren het de LTE 189 095, 189 113 en 186 426.
Nummers numers nummersquote:Op zondag 17 april 2016 20:27 schreef dennistd het volgende:
Ketels die ze op een wagon geplaatst hebben, hoezo?
dat stinkding rijdt de laatste dagen voortdurend langs hierquote:Op zondag 17 april 2016 21:43 schreef dennistd het volgende:
De groene VIRM is onderweg naar Deventer, achterste stel van de IC van 22.30u naar Enschede en blijft achter in FlesPils-stad.
Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.quote:Op zondag 17 april 2016 22:05 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weet iemand hier of er een nmbs-automaat in Maastricht staat? Ik heb nml een GoPass-1 nodig maar die kan ik niet kopen op de site van de nmbs omdat ik geen creditcard heb.
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?quote:Op zondag 17 april 2016 22:49 schreef greavy het volgende:
Wijze les voor Dennis #1: Als een stoomtrein gepland 130 minuten in Venlo staat water te nemen voor de terugreis uit Dresden naar Rotterdam is de kans zeer groot dat er gewoon -60 gereden wordt vanaf Venlo
Klopt!quote:Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?
Het is één ding als je ooit in de gekkenverpleging terecht komt, maar het is wel besmettelijk. Ik snap er echt niks meer van nuquote:
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.quote:Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja want rijpaden inleggen hoeft niks met enig idee van realiteit te maken te hebben, toch?
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.quote:Op zondag 17 april 2016 23:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik snapte sowieso niet waarom ProRail een stop van 130 minuten gepland had. Waternemen kost zo'n 40-50 minuten, hooguit in Venlo. Daar staat nog aardig wat druk op de brandput.
Ja, dat weet ik. Maar het gebeurt zelden dat wij langer dan 1,5u staan in bijv. Venlo, meestal 60-75 minuten. Maar misschien is het wat ruimer gepland vanwege al die goederenomleiders.quote:Op zondag 17 april 2016 23:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft ProRail niet gedaan, maar DB Cargo. Onder die toelating rijdt SSN namelijk in Nederland. Al zal er ongetwijfeld wel overleg geweest zijn tussen beiden ja.
Ja, inderdaad. Er zou met 70 en 100 minuten stop dan wel geen pad beschikbaar geweest zijn gok ik, maar later toch beschikbaar bleek dus -60 weg mochten.quote:Op zondag 17 april 2016 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat gaat normaal op verzoek van de vervoerder,zo'n stop. Als er dan nog geen pad beschikbaar is, verlengt ProRail de stop.
Nee, die stoptijden zijn heel erg ruim omdat ze ook het loopwerk controleren, er met de oliespuit langs gaan, als je dan iets langer bezig bent omdat je ergens een warmloper vindt ofzo dan heb je dat in je dienstregeling afgedekt. Het is geen nieuw spulquote:Op maandag 18 april 2016 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, want na 200 jaar hebben we nog steeds GEEN IDEE hoe lang water nemen duurt voor een stoomlocomotief![]()
Of we zijn gewoon een vingerverf-stoepkrijt-afdeling van de sociale werkplaats die af en toe bij Prorail ingehuurd wordt omdat ze die expertise zelf niet hebben. He
Mooie plaatjes en filmpje Dennis. Welke stoomtrein trok de trein vanaf van Dresden naar Leipzig dan?quote:Op maandag 18 april 2016 01:34 schreef dennistd het volgende:
Vandaag kwam de SSN terug uit Dresden. Tot Leipzig werd er met stoom (de 03 1010) gereden. Vanaf daar ging het elektrisch naar Mönchengladbach, waar de eigen stoomloc 011 075 de trein weer overnam. In Venlo werd watergenomen, een klusje dat slechts 40 minuten duurde terwijl er dik twee uur voor gepland was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Muahahahahahaquote:Op maandag 18 april 2016 09:58 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_houten_spotten.html
quote:Op maandag 18 april 2016 09:58 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_houten_spotten.html
Dat staat er. De 03 1010. Vanaf Leipzig met de E10 1239, en vanaf Mönchengladbach met onze eigen 01 1075.quote:Op maandag 18 april 2016 09:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie plaatjes en filmpje Dennis. Welke stoomtrein trok de trein vanaf van Dresden naar Leipzig dan?
Klopt, de dienstregeling was nog geen week voor vertrek aangepast waardoor het nog eerder werd allemaal (gelukkig!). Maar dat werd dus nķg eerder, want 130 minuten in Venlo was niet nodig, en er was een pad beschikbaar.quote:Op zondag 17 april 2016 23:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Weekje terug of wat was het vertrek van SSN gepland om 20:04 uit Vl. Ten opzichte daarvan is het flink vroeger geworden zeg....
Als je daar woont weet je dat het kan gebeurenquote:Op maandag 18 april 2016 09:58 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_houten_spotten.html
Dan hou je toch iets in als machinist van die andere loc?quote:Op maandag 18 april 2016 11:30 schreef greavy het volgende:
De Parallelfahrt vertrok stipt uit het station van Tharandt nadat de RB ri. Dresden daar was vertrokken, maar nog geen kilometer verder had de 95 1027 al een achterstand van minstens anderhalf rijtuig.
Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..quote:Op maandag 18 april 2016 14:54 schreef MTL het volgende:
Klik ik door, zie ik helemaal geen blote tieten![]()
Zou het gaan om de wijziging van 160 naar 200 km/u een aantal jaar geleden voor een aantal rijtuigen? Volgens mij hebben de rijtuigen daarna niet meer in Nederland rondgereden. Ik heb overigens nog niets gehoord over uitstel, nog altijd 'met een paar weken, met als voorwaarde dat alle train managers opgeleid zijn voor de rijtuigen'.
Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.quote:Op zondag 17 april 2016 22:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er staan er 2, bij perron 1/2 en bij de hoofdingang van de stationshal.
Tarzan is niet zo soepelquote:
We hebben het over de Belgen, hčquote:Op maandag 18 april 2016 15:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Recente wijzigingen, kan me niet voorstellen dat dat gaat over paar jaar geleden..
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)quote:
Ik betaal altijd met m'n Nederlandse pinpas met Maestro, Visa en MasterCard accepteren ze ook. Normaal moet het ook met kleingeld kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat bij de automaten in Maastricht kan aangezien ik het nooit geprobeerd heb. Ik heb overigens wel al een aantal keer gehad dat ik bij de ene automaat niet kon betalen (bij perron 1/2) en bij die bij de hoofdingang wel, dus ik loop tegenwoordig dus altijd meteen naar die automaat.quote:Op maandag 18 april 2016 15:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ah thanks! Weet je misschien ook waarmee ik kan betalen? De site van de nmbs op dat punt nogal conflicterend.
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.quote:Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die is niet meer in dienst dacht ik? (Das die diesel ICE toch?)
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
Dat staat er toch? Omdat elke ICE is ontworpen met een bepaalde inzet in gedachten.quote:Op maandag 18 april 2016 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Waarom gaat die nieuwe ICE 4 langzamer dan de huidige treinstellen. En de nieuwe IC's gaan ook maar 160 ipv 200
830 zitplaatsen? Bestaan die dingen straks uit 16 bakken of wat?quote:Op maandag 18 april 2016 15:50 schreef dennistd het volgende:
Zoiets stond laatst ook in Mobil (dat blad in de Duitse treinen):
[ afbeelding ]
12 bakken.quote:Op maandag 18 april 2016 16:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
830 zitplaatsen? Bestaan die dingen straks uit 16 bakken of wat?
Velaro D valt in dit overzichtje onder ICE 3 en dan BR 407.quote:Op maandag 18 april 2016 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
ICE TD is de dieselvariant van de ICE T.
ICE 4 rijdt wat langzamer omdat harder niet nodig is, daarvoor hebben ze al de ICE 3 en Velaro D.
En de IC-Dosto's zijn ook weer langzamer omdat ze op lijnen rijden waar toch niet harder gereden kan worden.
kunnen ze wel door alle bochten dan en zo?quote:Op maandag 18 april 2016 16:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, de bakken zijn langer dan standaard. Dus passen er meer stoelen in.
Dat zal toch wel?quote:Op maandag 18 april 2016 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kunnen ze wel door alle bochten dan en zo?
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..quote:Op maandag 18 april 2016 17:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal toch wel?
Bombardier heeft in Engeland ook zo'n geintje geflikt met Crossrail. Er werd verwacht dat er offertes zouden komen voor treinen bestaande uit 10 bakken van 20 meter lengte.
Bombardier diende een offerte in voor treinen van 9 bakken lang met een baklengte van iets meer dan 22 meter. Daarmee hebben ze uiteindelijk de aanbesteding gewonnen.
Weet nog dat er een paar jaar geleden een probleem was met de restauratiewagons die te lang waren en die werden toen alleen nog maar op specifieke trajecten ingezet. Misschien dat dat met de ICE4 ook het geval isquote:Op maandag 18 april 2016 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, je moet rekening houden met meer uitzwenken. Zal je vooral last van hebben op krappe emplacementen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |