abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2016 @ 13:54:45 #1
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_161423259
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_161423334
JOHAN _O_
pi_161423340
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft :')

Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.

Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.

Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_161423347
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:58 schreef dimmak het volgende:

[..]

In mijn jeugd altijd tegen Spartaan '20 mogen aantreden. DHZ en Neptunus zijn ook van die fijne clubs. Wat een walgelijk volk loopt daar rond. Gestaakte wedstrijd tegen DHZ waarbij alle zaken uit onze kleedkamers waren gejat, er meerdere supporters het veld op komen gerend die bedreigingen naar ieder zijn hoofd aan het gooien zijn. En dan speelde je gvd in B1, waar je nog enigszins mag verwachten dat je enige fatsoensnormen had..
pi_161423374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat?
Het is NU toch ook duidelijk dat je het er moeilijk over kan hebben? Dat maakt Derksen toch ook duidelijk.
pi_161423525
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is NU toch ook duidelijk dat je het er moeilijk over kan hebben? Dat maakt Derksen toch ook duidelijk.
Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.
pi_161423542
En de politie kan niets doen. Wat Johan Derksen aangeeft is precies wat ik ken. Ook uit de horeca. Een paar man binnen is prima. Totdat het er meer worden. Dan krijg je groepsvorming en gaat het mis.
pi_161423552
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.
Moeilijk als je niet serieus genomen wordt.
pi_161423564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Moeilijk als je niet serieus genomen wordt.
Als je er de illusie op nahoudt dat iedereen je serieus moet nemen en het met je eens moet zijn wordt het tijd om een psychiater op te zoeken.
pi_161423586
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je er de illusie op nahoudt dat iedereen je serieus moet nemen en het met je eens moet zijn wordt het tijd om een psychiater op te zoeken.
Het gaat ook gewoon over de politiek.
pi_161423648
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft :')

Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.

Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.

Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
U MAD?
pi_161423718
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou volgens mij zat er een mannetje bij Pauw die al sprak over aangifte doen. Meteen de mond snoeren die Derksen.
pi_161423731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou volgens mij zat er een mannetje bij Pauw die al sprak over aangifte doen. Meteen de mond snoeren die Derksen.
Indrukwekkend inderdaad, voor je het weet zit Derksen vast!
pi_161423744
Die Marokkaanse man begint niet voor niets met het opnoemen wat fout is. Er IS een groot probleem. Dat zag je twintig jaar geleden ook al.
pi_161423745
De doodstraf is afgeschaft maar ik vind dat Derksen minimaal TBS moet krijgen voor zijn uitspraak dat Marokkanen vaak lastige jongens zijn in een groep.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:21:33 #17
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161423885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:
En de politie kan niets doen. Wat Johan Derksen aangeeft is precies wat ik ken. Ook uit de horeca. Een paar man binnen is prima. Totdat het er meer worden. Dan krijg je groepsvorming en gaat het mis.
Kortom, een hoog na-aapgehalte?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161423905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Kortom, een hoog na-aapgehalte?
Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nl
  donderdag 14 april 2016 @ 14:23:16 #19
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161423923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nl
Nee. bij de Marokkanen als de groep te groot wordt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161423953
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is voor Derksen ook niet de eerste keer dat hij een uitspraak over Marokkanen doet.
pi_161423981
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nee. bij de Marokkanen als de groep te groot wordt.
Men voelt zich zeker als groep. Dat is iets vreemds om te zien. Ik heb zo'n groep uit de bar laten zetten. Je ziet het volkomen mis gaan.
pi_161424004
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is voor Derksen ook niet de eerste keer dat hij een uitspraak over Marokkanen doet.
Dat weet ik niet. Ik ken de man niet goed genoeg. Mijn opmerking eerder gaat meer over dat je niet zo vrij dingen kon en kan zeggen.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:27:26 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161424039
Ik vraag me de hele tijd af; waarom praten we eigenlijk over Marokkanen? Al deze mensen hebben neem ik aan gewoon een Nederlands paspoort en zijn hier geboren? Dan zijn ze toch gewoon Nederlander....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_161424081
quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:27 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me de hele tijd af; waarom praten we eigenlijk over Marokkanen? Al deze mensen hebben neem ik aan gewoon een Nederlands paspoort en zijn hier geboren? Dan zijn ze toch gewoon Nederlander....
Men ziet zichzelf als Marokkaan.......dan Nederlander. Wat is het probleem? Die man bij Pauw zegt het zelf ook zo.
pi_161424083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken de man niet goed genoeg. Mijn opmerking eerder gaat meer over dat je niet zo vrij dingen kon en kan zeggen.
Die stelling lijkt me vrij onhoudbaar sinds hij in meerdere tv-programma's z'n hersenscheten heeft kunnen uiten en er niemand is die hem daarin tegenhoudt.
pi_161424120
quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:27 schreef Gunner het volgende:
Hoe moeten we Nederlanders dan gaan noemen, kk kazen?
pi_161424126
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die stelling lijkt me vrij onhoudbaar sinds hij in meerdere tv-programma's z'n hersenscheten heeft kunnen uiten en er niemand is die hem daarin tegenhoudt.
Dit heeft hij nog nooit zo gezegd volgens mij. Daarnaast roept de man niet zomaar iets. Dat is eerder de man aan de overkant. Het is krankzinnig te zien hoeveel slechte sprekers men als groep kan voortbrengen.
pi_161424150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men ziet zichzelf als Marokkaan.......dan Nederlander. Wat is het probleem? Die man bij Pauw zegt het zelf ook zo.
Is het vreemd dat de Marokkaan zichzelf ziet als Marokkaan als de Marokkaan nooit als Nederlander gezien wordt?
wooblabalurg
pi_161424173
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit heeft hij nog nooit zo gezegd volgens mij.
Daar ging het ook niet om. Het ging erom dat jij vindt dat hij dit soort zaken niet vrij kan bespreken terwijl hij dit soort zaken al meerdere keren heeft besproken, hiervoor wordt uitgenodigd in tv-programma's en daar gewoon z'n zegje kan doen. Wat vervolgens ook nog eens wordt herhaald in kranten. Hoezo 'niet vrij bespreken'?!
pi_161424192
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is het vreemd dat de Marokkaan zichzelf ziet als Marokkaan als de Marokkaan nooit als Nederlander gezien wordt?
Het is niet vreemd. Je zet jezelf zo weg. Daarnaast is en hoeft er niets fouts mee te zijn. Mijn ex is een Thai. Die heeft een Nederlands paspoort. Die is en voelt zich voor een groot deel Thai.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:34:54 #31
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161424216
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Aha, het probleem ligt dus bij de Nederlander volgens jou?
pi_161424239
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar ging het ook niet om. Het ging erom dat jij vindt dat hij dit soort zaken niet vrij kan bespreken terwijl hij dit soort zaken al meerdere keren heeft besproken, hiervoor wordt uitgenodigd in tv-programma's en daar gewoon z'n zegje kan doen. Wat vervolgens ook nog eens wordt herhaald in kranten. Hoezo 'niet vrij bespreken'?!
Ik heb het nooit gehoord van hem. En het was in bijv. Amsterdam niet echt bespreekbaar. Je moest je als Amsterdammer maar aanpassen en integreren zou men zelf wel vanzelf doen. Dat gebeurde dus niet. Maar dat voelde je al aankomen.
pi_161424240
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is niet vreemd. Je zet jezelf zo weg. Daarnaast is en hoeft er niets fouts mee te zijn. Mijn ex is een Thai. Die heeft een Nederlands paspoort. Die is en voelt zich voor een groot deel Thai.
Gelukkig voor Thaise mensen genieten die hier een beter imago O+
wooblabalurg
pi_161424252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Natuurlijk. Waarom zou je je best doen als je ook anderen de schuld kunt geven?
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161424257
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Gelukkig voor Thaise mensen genieten die hier een beter imago O+
Dat is niet het geval. Men gedraagt zich niet aso.
pi_161424265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb het nooit gehoord van hem.
Je reageert weer niet op m'n post.
pi_161424266
quote:

[..]

Bij twijfel ligt het probleem altijd bij de Nederlander. Nee joh. Is een constatering.
wooblabalurg
pi_161424275
quote:

[..]

Het probleem lijkt me wat te complex om het bij iets of iemand neer te leggen.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:38:13 #39
423584 begaaierd
pi_161424285
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bij twijfel ligt het probleem altijd bij de Nederlander. Nee joh. Is een constatering.
Toch vreemd dat er dan nagenoeg alleen dit probleem bij de Marokkaanse jeugd en niet bij de andere nationaliteiten. Kan het niet zo zijn dat het ook een beetje aan de Marokkanen zelf ligt?
pi_161424293
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je reageert weer niet op m'n post.
Waar wil je antwoord op? Dat dingen niet bespreekbaar waren? Dat was en is zo. Nu wat minder. Islam hetzelfde.
pi_161424308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is niet het geval. Men gedraagt zich niet aso.
Misschien douchen ze wel met onderbroek aan. Weet jij veel.
wooblabalurg
pi_161424324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waar wil je antwoord op? Dat dingen niet bespreekbaar waren? Dat was en is zo.
Hoe verklaar je dan dat Derksen dit uitgebreid in tv-programma's kan bespreken?
pi_161424328
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Misschien douchen ze wel met onderbroek aan. Weet jij veel.
Dat was wel een rare opmerking idd.
pi_161424331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:38 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Toch vreemd dat er dan nagenoeg alleen dit probleem bij de Marokkaanse jeugd en niet bij de andere nationaliteiten. Kan het niet zo zijn dat het ook een beetje aan de Marokkanen zelf ligt?
Communicatie en relaties zijn wisselwerkingen, dus daar zitten altijd twee kanten aan.
Dit heb jij goed geobserveerd.
wooblabalurg
  donderdag 14 april 2016 @ 14:40:35 #45
423584 begaaierd
pi_161424332
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het probleem lijkt me wat te complex om het bij iets of iemand neer te leggen.
Ach ja, als er alleen al openlijk wordt uitgesproken dat er een probleem met Marokkaanse jeugd is dan zijn we al een stap in de goede richting. Maar dan zit er weer zon voorzitter van 1 of andere Marokkaanse gemeenschap te verkondigen dat hij aangifte gaat doen tegen Derksen.

Hand in eigen boezem steken is in veel gevallen in deze gemeenschap nog een onderonwikkelde kwaliteit.

Terwijl Derksen toch door veel mensen (met know how) wordt bijgevallen in zijn mening.
pi_161424334
quote:

[..]

Nou ja, probleem is natuurlijk wel dat men in NL van begin af aan nooit rekening hield met dat de gastarbeiders zouden blijven, taal en cultuur mochten ze behouden. Daarna bleken ze wel te blijven, lieten familie overkomen en taal en cultuur werden dus behouden. Nu zijn we meer dan 40 jaar verder en voelt men zich niet in de eerste plaats een Hollander. Wel als ze op vakantie gaan naar hun land van herkomst; daar worden ze wel gezien als halve buitenlander c.q. Hollander.
I´m back.
pi_161424339
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat Derksen dit uitgebreid in tv-programma's kan bespreken?
Dat kan nu. Dat kon 10 jaar geleden bij AT5 niet.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:41:10 #48
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_161424344
Wat Derksen zij was geen mening maar een constatering.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:42:13 #49
423584 begaaierd
pi_161424361
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Communicatie en relaties zijn wisselwerkingen, dus daar zitten altijd twee kanten aan.
Dit heb jij goed geobserveerd.
En wat bedoel je dan met deze uitspraak:

quote:
pi_161424372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, probleem is natuurlijk wel dat men in NL van begin af aan nooit rekening hield met dat de gastarbeiders zouden blijven, taal en cultuur mochten ze behouden. Daarna bleken ze wel te blijven, lieten familie overkomen en taal en cultuur werden dus behouden. Nu zijn we meer dan 40 jaar verder en voelt men zich niet in de eerste plaats een Hollander. Wel als ze op vakantie gaan naar hun land van herkomst; daar worden ze wel gezien als halve buitenlander c.q. Hollander.
Hollander, je bent het pas echt als je er niet meer bent. O+
wooblabalurg
  donderdag 14 april 2016 @ 14:43:50 #51
423584 begaaierd
pi_161424393
quote:

[..]

Dan herhaal ik mijn eerdere uitspraak. Hoe verklaar je het dan dat er nagenoeg alleen problemen zijn met de Marokkaanse jeugd? Waarom passen bijv. chinezen zich wel goed aan en hoor je daar nooit iets over?
pi_161424402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef begaaierd het volgende:

[..]

En wat bedoel je dan met deze uitspraak:

[..]

Dat je het Marokkanen moeilijk kwalijk kan nemen dat ze zichzelf als Marokkaan zien wanneer ze nooit als Nederlander gezien worden.
wooblabalurg
pi_161424407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ja. Ik ging pas Andre Hazes draaien toen ik hier niet meer woonde.
pi_161424429
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat je het Marokkanen moeilijk kwalijk kan nemen dat ze zichzelf als Marokkaan zien wanneer ze nooit als Nederlander gezien worden.
Men zet zichzelf zo vaak neer.
pi_161424430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ken een verhaal van een collega die zei dat als hij in Marokko een auto ging huren, hij dat liet doen door zijn aldaar wonende broer, anders moest-ie 2 x zoveel betalen. Hij zei dat ze konden zien dat je uit Europa kwam, vanwege gebrek aan kleurtje.
I´m back.
pi_161424432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik ging pas Andre Hazes draaien toen ik hier niet meer woonde.
Misschien moeten we massaal met z'n allen naar het buitenland.
Als soort van schoolreisje.
Dan komen we samen weer terug en kunnen we hand in hand genieten van dit land.
wooblabalurg
pi_161424454
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ken een verhaal van een collega die zei dat als hij in Marokko een auto ging huren, hij dat liet doen door zijn aldaar wonende broer, anders moest-ie 2 x zoveel betalen. Hij zei dat ze konden zien dat je uit Europa kwam, vanwege gebrek aan kleurtje.
Zo zijn er vele vb van 'racisme'. Dat werkt gewoon overal zo. Daar moeten mensen niet direct iets achter zoeken.
pi_161424458
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men zet zichzelf zo vaak neer.
Kip of het ei-verhaal O+

Wordt de Marokkaan als Marokkaan gezien omdat hij zichzelf zo neerzet of zet de Marokkaan zichzelf zo neer omdat hij als Marokkaan gezien wordt?
wooblabalurg
pi_161424466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Kip of het ei-verhaal O+

Wordt de Marokkaan als Marokkaan gezien omdat hij zichzelf zo neerzet of zet de Marokkaan zichzelf zo neer omdat hij als Marokkaan gezien wordt?
Anderen lukt het wel.
pi_161424491
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:43 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Dan herhaal ik mijn eerdere uitspraak. Hoe verklaar je het dan dat er nagenoeg alleen problemen zijn met de Marokkaanse jeugd? Waarom passen bijv. chinezen zich wel goed aan en hoor je daar nooit iets over?
Ja, Chinezen is een ander verhaal idd, het worden wel de Joden van Zuid-Oost Azië genoemd. Passen zich aan en binnen gesloten culturen. Niet dat daar niet van alles aan de hand is, maar daar heb je weinig zicht op.
Aziaten passen met hun cultuur een stuk beter bij het westen, denk ik. Ook andere Aziaten, zoals Indonesische mensen, Vietnamezen. Stuk voor stuk allemaal zeer prettige mensen.
I´m back.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:48:33 #61
423584 begaaierd
pi_161424495
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het maakt me niet uit hoe ze zich voelen. Het gaat mij er om dat een groot deel van de Marokkaanse jeugd gewoon voor veel overlast zorgt. En dat dit bij andere allochtonen groepen niet het geval is. Dus het is heel makkelijk om te zeggen dat wij (Nederlanders) ze ook niet behandelen als Nederlanders e.d. Maar dan blijf ik het frappant vinden dat deze problemen zich alleen voordoen bij de Marokkaanse jongeren.
pi_161424506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Anderen lukt het wel.
Wellicht worden anderen anders bekeken.
wooblabalurg
pi_161424518
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Chinezen is een ander verhaal idd, het worden wel de Joden van Zuid-Oost Azië genoemd. Passen zich aan en binnen gesloten culturen. Niet dat daar niet van alles aan de hand is, maar daar heb je weinig zicht op.
Aziaten passen met hun cultuur een stuk beter bij het westen, denk ik. Ook andere Aziaten, zoals Indonesische mensen, Vietnamezen. Stuk voor stuk allemaal zeer prettige mensen.
Die mensen passen zich aan. Binnen perken. Een Chinees blijft zich meestal Chinees voelen. Maar je komt hen echt overal tegen. Net als bepaalde muziek.
pi_161424529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wellicht worden anderen anders bekeken.
Of je doet iets niet goed.
pi_161424558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die mensen passen zich aan. Binnen perken. Een Chinees blijft zich meestal Chinees voelen. Maar je komt hen echt overal tegen. Net als bepaalde muziek.
Klopt.
Ik zeg al meeste mensen in NL hebben er eigenlijk geen slechte ervaringen mee ook.
I´m back.
pi_161424569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:48 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Het maakt me niet uit hoe ze zich voelen. Het gaat mij er om dat een groot deel van de Marokkaanse jeugd gewoon voor veel overlast zorgt. En dat dit bij andere allochtonen groepen niet het geval is. Dus het is heel makkelijk om te zeggen dat wij (Nederlanders) ze ook niet behandelen als Nederlanders e.d. Maar dan blijf ik het frappant vinden dat deze problemen zich alleen voordoen bij de Marokkaanse jongeren.
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan andermans gevoelens.
wooblabalurg
pi_161424576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt.
Ik zeg al meeste mensen in NL hebben er eigenlijk geen slechte ervaringen mee ook.
Hoe heet die man die die muziek geschreven heeft ook al weer?
pi_161424582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of je doet iets niet goed.
Of kan in andermans ogen niks goed doen.

Zoveel opties. O+
wooblabalurg
pi_161424612
quote:

[..]

Gastarbeiders in Nederland kwamen uit Spanje, Italie, Turkije, Polen, Slovenie, Joegoslavie, Griekenland, Turkije en Marokko.
Van al die groepen is er niemand die ook maar in de buurt komt van alle negatieve aandacht die Marokkanen krijgen.
Van de meeste groepen heeft Nederland voornamelijk profijt gehad en daar wordt dan ook nauwelijks negatief over gesproken.

Dat zet toch te denken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 14 april 2016 @ 14:54:22 #70
423584 begaaierd
pi_161424622
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:52 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan andermans gevoelens.
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan normen en waarde van het land waarin je leeft.
pi_161424700
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:54 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan normen en waarde van het land waarin je leeft.
Lijkt mij ook.
pi_161424709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gastarbeiders in Nederland kwamen uit Spanje, Italie, Turkije, Polen, Slovenie, Joegoslavie, Griekenland, Turkije en Marokko.
Van al die groepen is er niemand die ook maar in de buurt komt van alle negatieve aandacht die Marokkanen krijgen.
Van de meeste groepen heeft Nederland voornamelijk profijt gehad en daar wordt dan ook nauwelijks negatief over gesproken.

Dat zet toch te denken.
Dat klopt, ik geef alleen aan dat er een historische grond is waarom mensen zich blijven zien in de eerste plaats als Turk of Marokkaan.
I´m back.
pi_161424746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:54 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan normen en waarde van een bepaald land.
Het is lastig om te verwachten dat men waarde hecht aan normen en waarden van een bepaald land als men niet gezien wordt als onderdeel van dat harmonieuze land.
wooblabalurg
pi_161424786
Ik zie diezelfde hooghartige houding die zo typerend is voor Marokkaanse voetballers nu ook weer terug bij Hakim Ziyech, die vervelende houding tegenover ploeggenoten, publiek en pers. Ziyech word een grote toekomst toebedicht, maar ik voorzie, juist door die houding, een zelfde verloop als de carrieres van een Affelay,Aissati of El Hamdaoui, met een duidelijke neergaande lijn, om te eindigen in volledige anonimiteit. Volgend seizoen gaat hij ongetwijfeld een grote transfer maken en terechtkomen in Spanje, Italie, of Engeland, en vanaf dan zal het verval gaan inzetten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_161424824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:01 schreef Hathor het volgende:
Ik zie diezelfde hooghartige houding die zo typerend is voor Marokkaanse voetballers nu ook weer terug bij Hakim Ziyech, die vervelende houding tegenover ploeggenoten, publiek en pers. Ziyech word een grote toekomst toebedicht, maar ik voorzie, juist door die houding, een zelfde verloop als de carrieres van een Affelay,Aissati of El Hamdaoui, met een duidelijke neergaande lijn, om te eindigen in volledige anonimiteit. Volgend seizoen gaat hij ongetwijfeld een grote transfer maken en terechtkomen in Spanje, Italie, of Engeland, en vanaf dan zal het verval gaan inzetten.
Wat vind je hooghartig en vervelend aan de houding van Hakim Ziyech?
wooblabalurg
pi_161424869
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat vind je hooghartig en vervelend aan de houding van Hakim Ziyech?
Het niet willen communiceren met de pers, zijn houding naar ploeggenoten na het scoren, het is allemaal overduidelijk. het is weer zo'n typisch geval van iemand die ten onder zal gaan aan zijn eigen roem.
  donderdag 14 april 2016 @ 15:08:12 #77
423584 begaaierd
pi_161424909
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het is lastig om te verwachten dat men waarde hecht aan normen en waarden van een bepaald land als men niet gezien wordt als onderdeel van dat harmonieuze land.
Het is lastig te verwachten dat men een bepaalde groep in haar armen sluit wanneer deze groep bekend staat als problematisch en wanneer deze groep zich totaal anders gedraagt als vergelijkbare groepen.

Het is lastig te verwachten dat men een bepaalde groep in haar armen sluit wanneer deze groep daar helemaal niet op zit te wachten.

Maar ik ben bang dat wij er niet uit gaan komen wanneer jij er van overtuigd bent dat de Nederlander hier de schuldige is.
pi_161424930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het niet willen communiceren met de pers, zijn houding naar ploeggenoten na het scoren, het is allemaal overduidelijk. het is weer zo'n typisch geval van iemand die ten onder zal gaan aan zijn eigen roem.
Wat is er hooghartig en vervelend aan een speler die niet met de pers wil communiceren?
Ik zie Ziyech inderdaad niet als een blij ei juichen na een doelpunt (wat ik hem overigens nooit heb zien doen, ook niet bij Heerenveen), en gezien het niveau van zijn teamgenoten snap ik best dat hij ze niet in de armen vliegt, want dat zou eerder andersom moeten zijn. Toch zie ik hem wel de felicitaties accepteren en handjes geven dus wat daar zo overduidelijk hooghartig of vervelend aan is ontgaat mij?
wooblabalurg
pi_161424969
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:08 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Het is lastig te verwachten dat men een bepaalde groep in haar armen sluit wanneer deze groep bekend staat als problematisch en wanneer deze groep zich totaal anders gedraagt als vergelijkbare groepen.

Het is lastig te verwachten dat men een bepaalde groep in haar armen sluit wanneer deze groep daar helemaal niet op zit te wachten.

Maar ik ben bang dat wij er niet uit gaan komen wanneer jij er van overtuigd bent dat de Nederlander hier de schuldige is.
Ik ben bang dat wij er niet uit gaan komen wanneer jij er van overtuigd bent dat ik hier een schuldige aan wil wijzen.
wooblabalurg
pi_161425007
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat is er hooghartig en vervelend aan een speler die niet met de pers wil communiceren?
Ik zie Ziyech inderdaad niet als een blij ei juichen na een doelpunt (wat ik hem overigens nooit heb zien doen, ook niet bij Heerenveen), en gezien het niveau van zijn teamgenoten snap ik best dat hij ze niet in de armen vliegt, want dat zou eerder andersom moeten zijn. Toch zie ik hem wel de felicitaties accepteren en handjes geven dus wat daar zo overduidelijk hooghartig of vervelend aan is ontgaat mij?
Als blijkt dat ik er over twee jaar helemaal naast zat, en hij het wel waar maakt bij een grote buitenlandse club, zal ik de eerste zijn die hier komt toegeven dat ik er naast zat. Maar let maar op, Affelay was ook op het niveau van Ziyech in zijn PSV tijd, het gezeik begon na zijn transfer naar Barcelona, toen hij ineens sterallures begon te vertonen, die overigens volledig misplaatst waren want hij heeft het daar nog geen minuut kunnen waarmaken. We zullen zien, ik verwacht er in ieder geval helemaal niks van.
  donderdag 14 april 2016 @ 15:14:36 #81
423584 begaaierd
pi_161425041
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ben bang dat wij er niet uit gaan komen wanneer jij er van overtuigd bent dat ik hier een schuldige aan wil wijzen.
Naja, met onderstaande reactie ga ik er van uit dat je de Marokkanen iig vrij wil pleiten van enige blaam.

quote:
Andere vraag; Onderken je het gegeven dat er bij de Marokkaanse jeugd een probleem heerst?
pi_161425081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als blijkt dat ik er over twee jaar helemaal naast zat, en hij het wel waar maakt bij een grote buitenlandse club, zal ik de eerste zijn die hier komt toegeven dat ik er naast zat. Maar let maar op, Affelay was ook op het niveau van Ziyech in zijn PSV tijd, het gezeik begon na zijn transfer naar Barcelona, toen hij ineens sterallures begon te vertonen, die overigens volledig misplaatst waren want hij heeft het daar nog geen minuut kunnen waarmaken. We zullen zien, ik verwacht er in ieder geval helemaal niks van.
Ik zie het patroon waar je op doelt en snap dat je dit ook bij Ziyech ziet.
Echter zie ik wel veel verschillen tussen bijv een Labyad en een Ziyech.
wooblabalurg
pi_161425106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik zie het patroon waar je op doelt en snap dat je dit ook bij Ziyech ziet.
Echter zie ik wel veel verschillen tussen bijv een Labyad en een Ziyech.
Zoals ik al zei, het is nog te vroeg om een oordeel te vellen. Het is een groot talent, het is aan hem om er alles uit te halen wat er in zit.
pi_161425121
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar hoor, dit. Je stuit wel degelijk vaak op een muur waarbij normen en waarden geheel verschillend zijn.
Verder is het overdreven ook, want er zijn heel veel Turken en Marokkanen die gewoon een baan hebben en uitstekend functioneren daarin, ook icm NL'ers. Maar werk is een functionele omgeving. Je wordt niet per se afgerekend op welke normen en waarden je hebt, maar op wat je in die baan doet. Dat ligt anders in een vrijtijdsomgeving natuurlijk, waarin een mens veel vrijer is.
I´m back.
pi_161425166
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:14 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Naja, met onderstaande reactie ga ik er van uit dat je de Marokkanen iig vrij wil pleiten van enige blaam.

[..]

Andere vraag; Onderken je het gegeven dat er bij de Marokkaanse jeugd een probleem heerst?
Het gaat niet om vrijpleiten, of iemand de schuld geven. Daar zijn we in dit land heel goed in.
Het gaat echter om hoe bepaalde groepen mensen met elkaar omgaan en welke gevolgen dat kan hebben.

Je andere vraag snap ik niet, je wil dat ik zeg dat Marokkaanse jongeren een probleem vormen?
wooblabalurg
  donderdag 14 april 2016 @ 15:23:29 #86
423584 begaaierd
pi_161425226
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het gaat niet om vrijpleiten, of iemand de schuld geven. Daar zijn we in dit land heel goed in.
Het gaat echter om hoe bepaalde groepen mensen met elkaar omgaan en welke gevolgen dat kan hebben.

Je andere vraag snap ik niet, je wil dat ik zeg dat Marokkaanse jongeren een probleem vormen?
Ik vraag je of je erkent dat er een probleem is met de Marokkaanse jeugd. Dat je het probleem ziet dat de Marokkaanse jeugd oververtegenwoordigd is in de criminaliteit. Dat bij een groot deel van de incidenten op en rond het voetbalveld Marokkanen betrokken zijn.
Dat is mijn vraag, zie je dat? En zo ja kunnen we dan spreken over een probleem met de Marokkaanse jeugd?
pi_161425232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar hoor, dit. Je stuit wel degelijk vaak op een muur waarbij normen en waarden geheel verschillend zijn.
Verder is het overdreven ook, want er zijn heel veel Turken en Marokkanen die gewoon een baan hebben en uitstekend functioneren daarin, ook icm NL'ers. Maar werk is een functionele omgeving. Je wordt niet per se afgerekend op welke normen en waarden je hebt, maar op wat je in die baan doet. Dat ligt anders in een vrijtijdsomgeving natuurlijk, waarin een mens veel vrijer is.
Alleen dan zijn het geen Turken en Marokkanen meer. Dan zijn het Nederlanders Yessin en Rachid.
wooblabalurg
pi_161425412
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Alleen dan zijn het geen Turken en Marokkanen meer. Dan zijn het Nederlanders Yessin en Rachid.
De oudere Turken en Marokkanen worden vaak bij de achternaam genoemd. ;).

Maar goed wat ik zeg het probleem wordt in zekere zin uitvergroot dus.
Maar wat ook Turken en Marokkanen zullen moeten leren is: diversiteit.
Kijk diversiteit is iets dat vooral de autochtonen als bij wijze van spreke oorspronkelijke bewoners wordt voorgehouden. Aanpassen en samenleven met andere culturen. En het idee is dan dat Turken en Marokkanen geen inspanning hoeven te leveren, alleen zich te presenteren als bezitters van een andere cultuur dan de autochtone aan die autochtonen.
Maar in feite is dat onjuist. Zij kunnen in een divers pallet ook niet onverkort vast houden aan alleen hun eigen tradities en waarde-oordelen in een multiculturele diverse setting.

Toch begrijpen ze dat niet helemaal, krijg ik de indruk.
I´m back.
pi_161426204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De oudere Turken en Marokkanen worden vaak bij de achternaam genoemd. ;).

Maar goed wat ik zeg het probleem wordt in zekere zin uitvergroot dus.
Maar wat ook Turken en Marokkanen zullen moeten leren is: diversiteit.
Kijk diversiteit is iets dat vooral de autochtonen als bij wijze van spreke oorspronkelijke bewoners wordt voorgehouden. Aanpassen en samenleven met andere culturen. En het idee is dan dat Turken en Marokkanen geen inspanning hoeven te leveren, alleen zich te presenteren als bezitters van een andere cultuur dan de autochtone aan die autochtonen.
Maar in feite is dat onjuist. Zij kunnen in een divers pallet ook niet onverkort vast houden aan alleen hun eigen tradities en waarde-oordelen in een multiculturele diverse setting.

Die indruk krijg ik ook niet altijd nee.
wooblabalurg
  donderdag 14 april 2016 @ 16:06:10 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161426284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]
Wij hebben onze cultuur en daar moeten jullie mee leren leven.
pi_161426336
Google maar eens op GSC-Esdo, ook al zo'n parelclub. Een aantal jaren geleden is het bestuur afgezet door Marokkanen, nu zitten er alleen maar allochtonen bij die club. Een aantal weken geleden is deze club uit de KNVB competitie geschorst
pi_161426373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wij hebben onze cultuur en daar moeten jullie mee leren leven.
Klopt, krijg de indruk dat dit idee leeft bij Turken en Marokkanen. Maar in feite is dat een onjuiste vertaling van "diversiteit" natuurlijk. Maar bij multiculturisten bestaat dit idee ook nog al eens.
I´m back.
pi_161426474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, krijg de indruk dat dit idee leeft bij Turken en Marokkanen. Maar in feite is dat een onjuiste vertaling van "diversiteit" natuurlijk. Maar bij multiculturisten bestaat dit idee ook nog al eens.
Diversiteit = white genocide
pi_161426502
Het is ook wetenschappelijk bewezen:

pi_161426867
wat een zooitje racisten bij elkaar hier zeg
om misselijk van te worden
Kijk hoeveel Marokkaanse voetballers er zijn in Amsterdam
dan speelt er maar eentje bij Ajax en die komt niet eens uit Amsterdam
discriminatie is het en niets anders
en dan wordt er geprobeerd om met zulk onzin nieuws hun weg te pesten, zodat de weg vrij gemaakt wordt voor eigen volk.
Want een Marokkaan in zijn uppie is makkelijk te pesten, maar in groep durft het niemand het en dus gaan ze minder minder bleren en zelfs een politieke partij oprichten om hun onderbuikgevoelens een gezicht te geven en gewoon volhouden he.
Hoe racist ben je dan? In het kwadraat tot de macht 10.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161426911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
en dan wordt er geprobeerd om met zulk onzin nieuws hun weg te pesten, zodat de weg vrij gemaakt wordt voor eigen volk.
Want een Marokkaan in zijn uppie is makkelijk te pesten, maar in groep durft het niemand het en dus gaan ze minder minder bleren en zelfs een politieke partij oprichten om hun onderbuikgevoelens een gezicht te geven en gewoon volhouden he.
:D :') :D
  donderdag 14 april 2016 @ 16:38:37 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161426991
quote:
_O_
pi_161427173
quote:
pi_161427253
Johan geeft zijn mening en de racisten kaart word weer ter sprake gebracht ben benieuwd wanneer die kaart niet meer geldig is want, het word onder andere wel een beetje zielig. Andere bevolkings groepen hebben ook wel eens wat te klagen over HOLLANDERS hoor je ons daarover klagen denk het niet.
pi_161427280
ik geef ook mijn mening :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161427291
Dat mensen suggereren dat het aan de blanke Nederlander ligt vind ik ook wel erg aanstootgevend en racistisch.
pi_161427309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:55 schreef TheJanitor het volgende:
Dat mensen suggereren dat het aan de blanke Nederlander ligt vind ik ook wel erg aanstootgevend en racistisch.
een verhaal heeft twee kanten.
pi_161427317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

een verhaal heeft twee kanten.
Niet altijd.
pi_161427336
quote:
Dat is raar, je kunt toch niet de mensen die zich wel gedragen de schuld gaan geven..
pi_161427347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Niet altijd.
in je eigen land kan je moeilijk zegen dat je gediscrimineerd word, toch? :')
  donderdag 14 april 2016 @ 16:59:28 #106
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161427384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:57 schreef matthias24 het volgende:

[..]

in je eigen land kan je moeilijk zegen dat je gediscrimineerd word, toch? :')
Natuurlijk wel.
Of hanteer jij een of andere zelfverzonnen definitie van discrimineren?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_161427415
Iemand die van marokkaanse afkomst in Nederland is geboren kan dus nooit gediscrimineerd worden volgens jou?
pi_161427476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat is raar, je kunt toch niet de mensen die zich wel gedragen de schuld gaan geven..
Precies.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:06:11 #109
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161427521
quote:

[..]

Zolang er iemand schuldig is, hoeft er niet over nagedacht te worden en kan men verder.
wooblabalurg
pi_161427589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
sorry hoor maar het lijkt me een stuk erger om gediscrimineerd te worden in een vreemd land dan dat je in je eigen land gediscrimineerd word. want in je eigen land ben je in de meerderheid.
pi_161427593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Diversiteit = white genocide
Ja, term die natuurlijk nergens opslaat.
I´m back.
pi_161427604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:00 schreef nick202 het volgende:
Iemand die van marokkaanse afkomst in Nederland is geboren kan dus nooit gediscrimineerd worden volgens jou?
jawel maar een marokkaan kan bijv moeilijk gediscrimineerd worden als hij in marokko is. toch? hetzelfde geld voor nederlanders.
pi_161427609
Wat is hier nu nieuw aan. Jaren geleden speelde dit al.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_161427619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

sorry hoor maar het lijkt me een stuk erger om gediscrimineerd te worden in een vreemd land dan dat je in je eigen land gediscrimineerd word. want in je eigen land ben je in de meerderheid.
Mensen zijn "lid" van verschillende groepen, hebben verschillende identiteiten en kunnen gediscrimineerd worden vanwege verschillende hoedanigheden hè.
I´m back.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:15:35 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161427664
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Net zei je nog dat het niet kon.
Wat wil je nou?
pi_161428341
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Net zei je nog dat het niet kon.
Wat wil je nou?
wat ik bedoel te zegen is dat het ten eerste niet echt mogenlijk is om in je eigen land gediscrimineerd te worden. en al zou dat wel zo zijn dan is het nog geen ramp want je bent nou eenmaal op je vertrouwde stekkie, en je bent toch in de meerderheid dus is het geen drama.

dus als er nederlanders zijn die in eigen land denken dat er rasisme is in eigen land zoals TheJanitor daarnet al zei, dan heb ik zoiets van......... :') :') :') .
pi_161428506
Nu bij EditieNL. Genot.
pi_161428569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:05 schreef matthias24 het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zegen is dat het ten eerste niet echt mogenlijk is om in je eigen land gediscrimineerd te worden.
Natuurlijk is dat wel mogelijk.
Conscience do cost.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:36:02 #119
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_161428740
Wat leuk dat die marxistische tumblr Propaganda van Katz overgewaaid is vanuit de VS.

Het relabelen van 'racisme' is het domste wat ik in tijden heb gehoord :') aub niet die sjw shit hier in Europa. We zijn al links genoeg :')
graag op anoniem
  donderdag 14 april 2016 @ 19:19:28 #120
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_161429555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:19 schreef Zipportal het volgende:
Nu bij EditieNL. Genot.
Terugkijken waard?
pi_161429569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:19 schreef satecl het volgende:

[..]

Terugkijken waard?
Nee.
  donderdag 14 april 2016 @ 19:20:38 #122
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_161429574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:20 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Nee.
Dan ga ik dat ook niet doen.
pi_161430668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen zijn "lid" van verschillende groepen, hebben verschillende identiteiten en kunnen gediscrimineerd worden vanwege verschillende hoedanigheden hè.
Ja. Zo werkt dat ook vaak.
pi_161430755
Barba Pappa werkt voor mij niet. En een man in een pyjama ook niet.
pi_161431660
Derksen blijft gewoon bij zijn verhaal op Rtl 7 en herhaalt nog maar even dat deze problemen ook erkent worden door voorzitters van meerdere amateurclubs.

Morgenavond gaan ze er verder over praten bij VI.
pi_161431904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Derksen blijft gewoon bij zijn verhaal op Rtl 7 en herhaalt nog maar even dat deze problemen ook erkent worden door voorzitters van meerdere amateurclubs.

Morgenavond gaan ze er verder over praten bij VI.
En daar gaan we allemaal eens goed voor zitten. De kijkcijfers zullen weer goed stijgen, de reclame blokken rond en tijdens het programma iets duurder. Dit soort stunts hebben ze wel vaker. Net als die ruzie met Gijp 2 jaar geleden.
pi_161432100
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En daar gaan we allemaal eens goed voor zitten. De kijkcijfers zullen weer goed stijgen, de reclame blokken rond en tijdens het programma iets duurder. Dit soort stunts hebben ze wel vaker. Net als die ruzie met Gijp 2 jaar geleden.
Maken ze waarschijnlijk slim gebruik van ja, geef ze eens ongelijk.
pi_161432114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Alleen is dit geen stunt voor kijkcijfers, maar de trieste waarheid.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:32:49 #129
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_161433285
iemand linkjes van Derksen @ rtl7, eenvandaag, etc.?
graag op anoniem
pi_161433471
Ik zag schreeuwmocro Farid Azarkan vandaag weer in het nieuws voorbij komen omdat hij een plaats op de kandidatenlijst van DENK heeft gekregen. Nogal toevallig allemaal. Lijkt erop dat Derksen gelijk had met z'n opmerking dat het meneer vooral om zelfpromotie te doen is.
pi_161433538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alleen is dit geen stunt voor kijkcijfers, maar de trieste waarheid.
Uiteraard, maar heel uitgekookt en opzichtig ingezet. Inclusief de nuancerende reacties van Hans Kraaij en Wilfred Genee. Ze hadden pas ballen gehad als dat laatste weg was gelaten.
pi_161433577
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:38 schreef Mugger2.0 het volgende:
Ik zag schreeuwmocro Farid Azarkan vandaag weer in het nieuws voorbij komen omdat hij een plaats op de kandidatenlijst van DENK heeft gekregen. Nogal toevallig allemaal. Lijkt erop dat Derksen gelijk had met z'n opmerking dat het meneer vooral om zelfpromotie te doen is.
Uiteraard, had je iets andersverwacht van die excuusmocro?
  donderdag 14 april 2016 @ 21:42:46 #133
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_161433589
graag op anoniem
pi_161433622
quote:
Geheel in de lijn der verwachting dus.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:54:15 #135
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161433874
quote:
Ook zonder Derksen tegenover zich een eng mannetje :r
pi_161433916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ook zonder Derksen tegenover zich een eng mannetje :r
Het kwaad :{
  donderdag 14 april 2016 @ 21:56:55 #137
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_161433951
hier ook een tijdje terug
wordt echt smullen met hem aan tafel _O_ _O-
graag op anoniem
pi_161434837
DENK

Daar wil je toch niet bijhoren? Krijgen 0 zetels.
pi_161436307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het kwaad :{
Nee, maar gewoon een kwakzalver, en dat presenteert zich dan ook nog eens als woordvoerder van de Marokkaanse gemeenschap. Als je je door dat wil laten vertegenwoordigen, moet je ook niet raar opkijken als je uitgelachen word.
pi_161437141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, maar gewoon een kwakzalver, en dat presenteert zich dan ook nog eens als woordvoerder van de Marokkaanse gemeenschap. Als je je door dat wil laten vertegenwoordigen, moet je ook niet raar opkijken als je uitgelachen word.
Ik vind het een hele nare, agressieve kerel. Worden wel mooie confrontaties in de tweede kamer.
  donderdag 14 april 2016 @ 23:52:54 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161437438
quote:
Daar ligt het ook niet aan. Maar dat vinden policor en de mocro's natuurlijk stigmatiserend. Alle incidenten met mocro's liggen aan de mocro's en hun opgefoktheid, wij/kuffar-denken en gebrek aan inlevingsvermogen, zelfreflectie en zelfbeheersing.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 april 2016 @ 23:55:25 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161437486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is hier nu nieuw aan. Jaren geleden speelde dit al.
Enige wat nieuw is, is dat een bekende presentator uit het voetbalwereldje het live op tv gezegd heeft. Maar na 25 jaar gezeik ieder weekend met die gasten als je tegen ze moet, weet iedereen het inderdaad wel.
1947-2016
  donderdag 14 april 2016 @ 23:59:17 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161437550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind het een hele nare, agressieve kerel. Worden wel mooie confrontaties in de tweede kamer.
Ik kijk er nu al naar uit hoe hij totaal wordt afgezeken door Wilders en Bosma. Ik ga popcorn halen. Al denk ik dat 'Denk' niet veel kans gaat krijgen.

Wat een malloot. Typisch voorbeeld van wat er mis is met die gemeenschap. Over het misdragen geen woord 'want er zitten ook goede tussen', altijd naar anderen kijken om de schuld te geven en een totaal gebrek aan zelfreflectie.
1947-2016
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:05:02 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161437649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:56 schreef topdeck het volgende:
22.18 aan totale hypocrisie en vertekend werkelijkheidsbeeld uit vooroordeel over het eigen volk.
1947-2016
pi_161437860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:59 schreef Red_85 het volgende:
Wat een malloot. Typisch voorbeeld van wat er mis is met die gemeenschap. Over het misdragen geen woord 'want er zitten ook goede tussen', altijd naar anderen kijken om de schuld te geven en een totaal gebrek aan zelfreflectie.
Welke gemeenschap? Er is binnen Marokkaanse Nederlanders niet echt sprake van een 'gemeenschap'. :')
pi_161437882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

22.18 aan totale hypocrisie en vertekend werkelijkheidsbeeld uit vooroordeel over het eigen volk.
Er zijn landen waar deze mannetjes de dienst uit maken. Daar is dan ook geen plaats voor andersdenkenden. Ben toch blij dat hij hier tot een minderheid behoort en we daarom in redelijke vrijheid kunnen leven.
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:44:36 #147
117098 Hathor
Effe niet
pi_161438134
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Er zijn landen waar deze mannetjes de dienst uit maken. Daar is dan ook geen plaats voor andersdenkenden. Ben toch blij dat hij hier tot een minderheid behoort en we daarom in redelijke vrijheid kunnen leven.
Laten we er dan ook vooral voor zorgen dat het een minderheid blijft, maar daar lijkt het vooralsnog niet op.
pi_161438316
Hoe dan, zwangere moslima's in de buik stompen ofzo? Dat ga je niet meer tegenhouden.
pi_161438408
:')
pi_161438455
quote:

[..]

Precies. Dus hier komen wonen en dan mensen hier de schuld gaan geven van het mislukken van je succes kan niet. Net als je moet zien dat bepaalde Marokkanen het wel goed doen. En daar gaat het bij commentaar ook niet over.
pi_161438461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 01:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Precies. Dus hier komen wonen en dan mensen hier de schuld gaan geven van het mislukken van je succes kan niet. Net als je moet zien dat bepaalde Marokkanen het wel goed doen. En daar gaat het bij commentaar ook niet over.
Euhm volgens mij was Johan's speler van de week een Marokkaan.
pi_161438463
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Dat kan niet. Als blanke kun je het uberhaupt al moeilijk zeggen. Waar dan ook.
pi_161438469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 01:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Euhm volgens mij was Johan's speler van de week een Marokkaan.
Ik ben het met hem eens...... Niet over die speler direct.
pi_161438725
Vroeger in grootvaders tijd was het toch vrij normaal dat er regelmatig een knokpartijtje was en de scheidsrechter achterna gezeten werd. Die tijden herleven weer, weer lekker dat oude conservatieve Nederland van vroeger.

Dat jullie samen willen douchen zou niet hetgeen moeten zijn waar 't om draait in de sport.
pi_161439003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:56 schreef topdeck het volgende:
In his own right doet-ie het heel erg goed natuurlijk. Begrijp alleen niet dat-ie IS losweekt van islam. Ook in "his own right" is dat niet echt houdbaar. Want? Ja, dan ga je dus iets verzinnen als IS is dus een uitvinding van Mossad en CIA, zionisme, het westen etc.? Vraagt-ie vervolgens aan Kockelman: ga jij je verontschuldigen voor mannen die hun vrouw slaan. Kockelman: nee natuurlijk niet, ik sla mijn vrouw niet. Leuk geprobeerd, maar die vraag kun je meteen terugschieten aan een moslim natuurlijk en dat doet Kockelman niet.
Overigens ondervraagt Kockelman hem heel agressief, waarom deed hij dat niet in dit interview met Kofi Annan?
I´m back.
pi_161439004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 02:01 schreef Beathoven het volgende:
Vroeger in grootvaders tijd was het toch vrij normaal dat er regelmatig een knokpartijtje was en de scheidsrechter achterna gezeten werd. Die tijden herleven weer, weer lekker dat oude conservatieve Nederland van vroeger.

Dat jullie samen willen douchen zou niet hetgeen moeten zijn waar 't om draait in de sport.
Mijn vader is begin jaren 70 een keer een bloedneus geslagen door een voetballer, als scheidsrechter (in Kapelle-Biezelinge, dorp van Balkenende): was wel meteen voorpagina nieuws in de PZC hoor: wie weet ook in andere, landelijke kranten, maar dat kon je toen niet echt controleren en Pauw was er toen nog niet.
I´m back.
pi_161439009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 02:01 schreef Beathoven het volgende:

En daar gaat het ook niet over.
pi_161439010
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 04:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn vader is begin jaren 70 een keer een bloedneus geslagen door een voetballer, als scheidsrechter (in Kapelle-Biezelinge, dorp van Balkenende): was wel meteen voorpagina nieuws in de PZC hoor: wie weet ook in andere, landelijke kranten, maar dat kon je toen niet echt controleren en Pauw was er toen nog niet.
Misschien eens wat breder kijken?
pi_161439012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien eens wat breder kijken?
Hoe bedoel je, breder kijken?
Misdragingen en voetbal is in algemene zin wel een match, denk ik.
Bij hockey, handbal, basketbal, korfbal zie je het gewoon minder, denk ik.
I´m back.
pi_161439016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, breder kijken?
Misdragingen en voetbal is in algemene zin wel een match, denk ik.
Bij hockey, handbal, basketbal, korfbal zie je het gewoon minder, denk ik.
Johan Derksen heeft het meer over het algemeen. Het spits zich dan toe op voetbal. Dat is zijn vak. Maar wat hij zegt heeft wel een breder draagvlak. .
pi_161439019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Johan Derksen heeft het meer over het algemeen. Het spits zich dan toe op voetbal. Dat is zijn vak. Maar wat hij zegt heeft wel een breder draagvlak. .
Ja, okee, dat klopt wrs, althans als ik de reacties zie in deze reeks idd. Ik kan niet uitgaan van eigen ervaring, omdat al eerder uitgelegd al meerdere decennia geen bezoeker van amateurvelden en toen ik voetbalde waren er geen Marocs. Wel boeren.
I´m back.
pi_161439020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, dat klopt wrs, althans als ik de reacties zie in deze reeks idd.
Het is wel triest te zien. Weer iets ( een discussie) die ontspoort. Dat bedoelde ik eerder ook met dingen niet kunnen zeggen. Maar dat is op meerdere vlakken geldig.
pi_161439024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is wel triest te zien. Weer iets ( een discussie) die ontspoort. Dat bedoelde ik eerder ook met dingen niet kunnen zeggen. Maar dat is op meerdere vlakken geldig.
Ja, dat is ook zo idd. Over veel dingen kun je ook heel somber zijn in onze samenleving, heb je niet allemaal in de gaten en wrs word je er ineens mee geconfronteerd.
I´m back.
pi_161439029
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo idd. Over veel dingen kun je ook heel somber zijn in onze samenleving, heb je niet allemaal in de gaten en wrs word je er ineens mee geconfronteerd.
Heel veel dingen zijn leuk en mooi in onze samenleving. Vergelijk het met ergens anders. Je maakt je soms boos over dingen. Dat is normaal. Niet verder Marokkanen. Criminaliteit niet aanpakken ergert mij.
pi_161439031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heel veel dingen zijn leuk en mooi in onze samenleving. Vergelijk het met ergens anders. Je maakt je soms boos over dingen. Dat is normaal. Niet verder Marokkanen. Criminaliteit niet aanpakken ergert mij.
Criminaliteit neemt steeds verder af, wat ik begrepen heb.
I´m back.
pi_161439033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Criminaliteit neemt steeds verder af, wat ik begrepen heb.
Dat lijkt mij niet. Men is er gewoon minder mee bezig. Dat heeft met geld te maken.
  vrijdag 15 april 2016 @ 05:22:07 #167
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161439034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 01:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan niet. Als blanke kun je het uberhaupt al moeilijk zeggen. Waar dan ook.
Jij geeft dus je eigen invulling aan het begrip.
Prima, maar blijf dan weg uit de discussie.
pi_161439035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jij geeft dus je eigen invulling aan het begrip.
Prima, maar blijf dan weg uit de discussie.
Natuurlijk is het mijn idee. Maar dat idee komt vanuit ervaring. Ga jij in Thailand als blanke aangifte doen van racisme?
pi_161439038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. Men is er gewoon minder mee bezig. Dat heeft met geld te maken.
Dat zijn de statistieken.
Niet de beleving misschien. Maar toch, als je wat ouder bent, dan weet je dat alles bijna erger was in de jaren 70 en 80. Slachtoffers in het verkeer, moorden, criminaliteit. Ik vraag me soms met recht af hoe ik ooit heb kunnen opgroeien. Ook nog terwijl we met aanzienlijk minder mensen waren hè.
Ik weet ook toevallig dat het aantal doden en de hoeveelheid letsel op het werk een stuk hoger lag toen.
I´m back.
pi_161439040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn de statistieken.
Niet de beleving misschien. Maar toch, als je wat ouder bent, dan weet je dat alles bijna erger was in de jaren 70 en 80. Slachtoffers in het verkeer, moorden, criminaliteit. Ik vraag me soms met recht af hoe ik ooit heb kunnen opgroeien. Ook nog terwijl we met aanzienlijk minder mensen waren hè.
Ik weet ook toevallig dat het aantal doden en de hoeveelheid letsel op het werk een stuk hoger lag toen.
Statistieken zijn niet heilig. Iets anders wel dat we zelf groot worden en dingen meer zien. Liquidaties zijn er meer nu trouwens.
pi_161439041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Statistieken zijn niet heilig. Iets anders wel dat we zelf groot worden en dingen meer zien. Liquidaties zijn er meer nu trouwens.
Akkoord, op zich mee eens hoor. Je hebt de temperatuur en de gevoelstemperatuur, dat kan erg uiteenlopen door de wind.
I´m back.
pi_161439042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 05:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Akkoord, op zich mee eens hoor. Je hebt de temperatuur en de gevoelstemperatuur, dat kan erg uiteenlopen door de wind.
Dat IS werkelijkheid. Het gebeurt meer. De Zeedijk werd gezien als groot probleem vroeger. Ik zag dat niet zo. Het geweld was er gewoon niet. Nu zie je dat wel meer.
pi_161439416
Over gezamenlijk douchen in de blote kont.
Wanneer is dat in Nederland gemeengoed geworden? Volgens mij is dat korter dan 50 jaar geleden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:09:42 #174
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161439494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:57 schreef Idisrom het volgende:
Wanneer is dat in Nederland gemeengoed geworden? Volgens mij is dat korter dan 50 jaar geleden.
Nogmaals dit aspect is een karikatuur of stereotypering, maar niet de crux waar de uitspraken van Derksen om draait.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161439597
Arkazan, de verwesterse - zo lijkt het - plausibele, redelijke - zo lijkt het - oer-Nederlandse - zo komt ie over - gaat fulltime aan de slag bij de tweeman sterke Turkse partij DENK - waar het de bedoeling is het denken af te schaffen.

Ik hoop niet dat Houellebecq gelijk krijgt met zijn 2022 maar ik zie nu wel hoe hij bij het idee van Soumission komt.

Arkazan probeert stemmen te trekken met de tranentrekker: "Ik wil niet dat mijn zoontje ..." en vult u maar in.
Hij wil wel dat zijn zoontje te horen krijgt dat zijn vader iedereen die voor zijn mening uitkomt, voor het gerecht sleept?
pi_161439618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 08:24 schreef Loekie1 het volgende:
Arkazan, de verwesterse - zo lijkt het - plausibele, redelijke - zo lijkt het - oer-Nederlandse - zo komt ie over - gaat fulltime aan de slag bij de tweeman sterke Turkse partij DENK - waar het de bedoeling is het denken af te schaffen.

Ik hoop niet dat Houellebecq gelijk krijgt met zijn 2022 maar ik zie nu wel hoe hij bij het idee van Soumission komt.
Het is dan ook niet een partij waar je veel van hoort. Maar het moet niet kunnen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:43:35 #177
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161439734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:57 schreef Idisrom het volgende:
Tuurlijk, dat het iets ut de jaren '60 zou zijn is gewoon onzin. Dit zijn een paar artikelen van pas een paar jaar geleden:

http://www.volkskrant.nl/archief/preutse-pubers~a3112765/

http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a3113557/

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)onder-jongeren.dhtml
pi_161439741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 08:43 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat het iets ut de jaren '60 zou zijn is gewoon onzin. Dit zijn een paar artikelen van pas een paar jaar geleden:

Dat is ook niet zo. Maar dat is zijn punt ook niet.
pi_161440240
Wij hadden er maar 1 met onderbroek aan, die werd ook wel eens naar beneden getrokken voor de gein, dat was altijd wel lachen. Bleek dat die een grote had en al behaard was. Maar als je een heel team hebt die dat doen ga je zelf niet meer in je blote reet staan denk ik.
pi_161441518
quote:

In dat 1e artikel staat ook een stuk over dat douchen is bij veel sportclubs.
Dat is eigenlijk ook flauwekul.
Ik heb op een sportschool gezeten waar ik op op de fiets heenreed, 15km heen en terug, ja dan kom je nog een keer in het zweet op de terugweg....
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:22:28 #181
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161442079
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

In dat 1e artikel staat ook een stuk over dat douchen is bij veel sportclubs.
Dat is eigenlijk ook flauwekul.
Ik heb op een sportschool gezeten waar ik op op de fiets heenreed, 15km heen en terug, ja dan kom je nog een keer in het zweet op de terugweg....
Dit staat toch niet representatief voor de meeste kinderen en jongeren die lid zijn van een voetbalvereniging? Die voetballen in bijna alle gevallen bij de plaatselijke club in de gemeente of wijk waar in ze wonen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161442551
Net even aan mijn broertje gevraagd.

HIj keek me aan of ik een grapje maakte toen ik vroeg of ze in zijn team met een onderbroek aan het douchen waren.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:50:45 #183
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_161443741
DEN HAAG - Voetbaljournalist Johan Derksen heeft een reëel probleem geconstateerd rond Marokkaanse voetballers. ,,Je kunt niet ontkennen dat incidenten bij bepaalde clubs veel vaker voorkomen dan bij andere", zei minister Edith Schippers (Sport) vrijdag. ,,De vraag is: wat doe je eraan en hoe los je het op. We zien het gebeuren op de sportvelden, als je het ziet moet je niet wegkijken maar kijken hoe je het probleem oplost."

Derksen zei maandag in het RTL-programma Voetbal Inside dat er voetbalclubs ,,naar de klote zijn gegaan omdat ze toevallig de velden bij een wijk hebben liggen waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. Dan krijgen Marokkaanse jongens de overhand in de selectie, dat functioneert haast nergens. Sterker nog, dan krijg je dus dat de Nederlandse jongens naar een andere club gaan, want die willen niet in een team met negen Marokkaanse jongens die niet in de blote kont durven te douchen."

Eerder deze week liet minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) via Facebook al weten dat het Derksen vrij staat om de problemen aan te kaarten, maar dat het weren van Marokkanen bij voetbalclubs racistisch is en niet de oplossing. Asscher wijt het probleem met Marokkaanse spelers voor een deel aan teamgenoten, clubs en de KNVB die niet (voldoende) ingrijpen. ,,De oplossing voor zich misdragende jongens is de spelregels handhaven zonder aanzien des persoons", aldus Asscher.

http://www.telegraaf.nl/b(...)zegt_minister__.html

Zijn er al aangiftes binnen?

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterCe op 15-04-2016 13:00:43 ]
pi_161444475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:50 schreef MisterCe het volgende:
DEN HAAG - Voetbaljournalist Johan Derksen heeft een reëel probleem geconstateerd rond Marokkaanse voetballers. ,,Je kunt niet ontkennen dat incidenten bij bepaalde clubs veel vaker voorkomen dan bij andere", zei minister Edith Schippers (Sport) vrijdag. ,,De vraag is: wat doe je eraan en hoe los je het op. We zien het gebeuren op de sportvelden, als je het ziet moet je niet wegkijken maar kijken hoe je het probleem oplost."

Derksen zei maandag in het RTL-programma Voetbal Inside dat er voetbalclubs ,,naar de klote zijn gegaan omdat ze toevallig de velden bij een wijk hebben liggen waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. Dan krijgen Marokkaanse jongens de overhand in de selectie, dat functioneert haast nergens. Sterker nog, dan krijg je dus dat de Nederlandse jongens naar een andere club gaan, want die willen niet in een team met negen Marokkaanse jongens die niet in de blote kont durven te douchen."

Eerder deze week liet minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) via Facebook al weten dat het Derksen vrij staat om de problemen aan te kaarten, maar dat het weren van Marokkanen bij voetbalclubs racistisch is en niet de oplossing. Asscher wijt het probleem met Marokkaanse spelers voor een deel aan teamgenoten, clubs en de KNVB die niet (voldoende) ingrijpen. ,,De oplossing voor zich misdragende jongens is de spelregels handhaven zonder aanzien des persoons", aldus Asscher.

http://www.telegraaf.nl/b(...)zegt_minister__.html

Begin deze week waren velen nog bang voor de politiek correcten. Blijkt toch dat je gewoon feiten mag benoemen. Gelukkig.
pi_161444584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:50 schreef MisterCe het volgende:
<knip>
Ja, Farid Azarkan en het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders hebben al aangifte gedaan tegen Johan Derksen.
pi_161444634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Farid Azarkan en het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders hebben al aangifte gedaan tegen Johan Derksen.
Hoorde gisteren nog dat hij er van af heeft gezien?
pi_161444683
quote:

[..]

Nieuwe preutsheid of nieuwe pornoficatie en de reactie daarop? Iedereen loopt ook maar schaamteloos elkaars genitaliën te checken tegenwoordig. In de beeldcultuur en in het dagelijks leven, vroeger was dat gewoon veel meer een blinde vlek, terwijl de broeken strakker waren en er in het algemeen minstens zoveel te zien was. Alleen werd er min of meer bewust niet de aandacht op gevestigd, ik zag laatst op dumpert een close up van de onderbroek van een of andere tennister om te geilen op haar cameltoe, dat was gewoon not done.

Als die schaamteloosheid er niet is kan er veel meer. Vroeger had je bijvoorbeeld rokkenzadels met een enorme schaamlippengoot, daar had je het gewoon niet over. Nu moeten fabrikanten zich letterlijk in allerlei bochten wringen om een kutvriendelijk zadel te ontwerpen want anders valt het teveel op en gaan mensen speculeren over de grootte van de schaamlippen van de berijdster.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161444684
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Meende ik ook tussendoor ergens te horen.

Hij zal wel doorhebben gehad dat Johan best wat bijval krijgt, nu ook vanuit de politiek.
pi_161444703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:39 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Meende ik ook tussendoor ergens te horen.

Hij zal wel doorhebben gehad dat Johan best wat bijval krijgt, nu ook vanuit de politiek.
Was gisteren in 1 vandaag geloof ik. Hij zei dat hij zich ging richten op DENK en geen aangifte zou gaan doen.

Denk dat die aangifte ook geen kans van slagen zou hebben :p
pi_161444724
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan weet hij niet meer wat hij wil. Gisteren zij hij aangifte te gaan doen.
quote:
Farid Azarkan gaat aangifte doen tegen Derksen.
Dit is opvallend, want Azarkan heeft ook aangifte gedaan tegen Geert Wilders, maar wil helemaal geen aangifte doen tegen Diederik Samsom en Hans Spekman.
http://www.telegraaf.nl/w(...)Samsom_niet____.html
pi_161444811
Verder zijn overal op internet vrijwel direct na Johan zijn uitspraken voorbedrukte aangiftes te downloaden. Het aantal willekeurige Marokkanen die aangifte doen tegen Johan zullen ook al in de honderden lopen.
pi_161444814
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan weet hij niet meer wat hij wil. Gisteren zij hij aangifte te gaan doen.

[..]

http://www.telegraaf.nl/w(...)Samsom_niet____.html
Raar... Dacht echt dat ik dat gehoord had :p
pi_161444855

Nee hoor er is niets aan de hand, het zaalvoetbalteam gaat lekker.
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:48:27 #194
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:16:16 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161446796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:48 schreef DrDentz het volgende:

Nee hoor er is niets aan de hand, het zaalvoetbalteam gaat lekker.
Stukje verderop in hetzelfde artikel op nu.nl
http://www.nu.nl/politiek(...)kkaanse-afkomst.html
quote:
'Selectief'
Oud-international voor het Nederlands elftal Dries Boussatta, tevens van Marokkaanse komaf, vindt de kritiek "selectief". In de de Volkskrant zegt hij vrijdag: "Hoeveel generaties duurt het voordat wij worden gezien als jullie? Waarom mogen elf autochtone Nederlanders in een elftal spelen en geen elf jongens van Marokkaanse afkomst, die ook Nederlander zijn."

[/quote]
'Jullie' ook gewoon.. 'jullie'. Wij/zij denken viert weer hoogtij. En waarom wel 11 NL'ers en geen 11 mocro's in 1 elftal? Precies de reden waarom er nu opheft is.
[quote]
"De man die de pop van Vermeer ophing, de supporters van PSV die muntjes gooiden naar bedelaars in Madrid, de aanhangers van Feyenoord die zaken sloopten in Rome, dat waren bijna allemaal Hollanders. Dan zijn het opeens hooligans, en als een Marokkaan iets doet, is het een Marokkaan. Dan wordt hij nooit gezien als Nederlander", zegt hij in de krant.
Hooligans zijn 'supporters' en 'toeschouwers', mocros die er een bende van trappen in het veld zijn 'spelers'. Essentieel verschil. Weer hier het wij/zij denken trouwens.

Als die mocro's er zo nodig bij willen horen, laat ze dan NL'er zijn. Met bijbehorende mentaliteit, intelligentie en zelfbeheersing. Nu zijn het gewoon criminele, onbeheersbare, zelfreflectieloze fundamentalisten. Geen enkele eigenschap die bij een NL'er hoort.
Eerst naar jezelf kijken.
1947-2016
pi_161446833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verder zijn overal op internet vrijwel direct na Johan zijn uitspraken voorbedrukte aangiftes te downloaden. Het aantal willekeurige Marokkanen die aangifte doen tegen Johan zullen ook al in de honderden lopen.
ja dat zal wel weer
pi_161448251
Rutte: ’Clubs mogen Marokkanen niet weren’

Wangedrag bij voetbalclubs moet keihard worden aangepakt, vindt premier Mark Rutte. ,,Types die zich misdragen, donder je gelijk van de club af. Met een grote schop naar buiten.'' Maar, benadrukt de premier, clubs die Marokkaans jongetjes weigeren, omdat iemand anders met een Marokkaanse achtergrond zich eerder heeft misdragen, ,,dat slaat toch nergens op''.

Rutte zei dat in reactie op de ophef die ontstond nadat voetbaljournalist Johan Derksen eerder in het RTL-programma Voetbal Inside had gesteld dat er voetalclubs ,,naar de klote zijn gegaan omdat ze toevallig de velden bij een wijk hebben liggen waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. Dan krijgen Marokkaanse jongens de overhand in de selectie, dat functioneert haast nergens. Sterker nog, dan krijg je dus dat de Nederlandse jongens naar een andere club gaan, want die willen niet in een team met negen Marokkaanse jongens die niet in de blote kont durven te douchen.”

’Reëel probleem’
Minister Edith schippers (Sport) gaf eerder aan dat Derksen een reëel probleem heeft geconstateerd rond Marokkaanse voetballers. ,,Je kunt niet ontkennen dat incidenten bij bepaalde clubs veel vaker voorkomen dan bij andere", aldus Schippers. ,,De vraag is: wat doe je eraan en hoe los je het op. We zien het gebeuren op de sportvelden, als je het ziet moet je niet wegkijken maar kijken hoe je het probleem oplost." Dat clubs Marokkaanse jongetjes weren, vindt zij geen optie. ,,Dat is namelijk discriminatie.”

’Misdragingen keihard aanpakken’
Ook Rutte vindt dat laatste. ,,Wat je doet, is degene die zich misdraagt keihard aanpakken. Je gaat toch niet een ander Marokkaans kereltje daarop aankijken. Dat slaat toch nergens op. Zo wil je de samenleving toch niet hebben?’’
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_niet_weren___.html
pi_161449426
Wat een talentjes onze Mocros, daar kijk je voetbal voor.
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:28:23 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_161450347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rutte: ’Clubs mogen Marokkanen niet weren’

Wangedrag bij voetbalclubs moet keihard worden aangepakt, vindt premier Mark Rutte. ,,Types die zich misdragen, donder je gelijk van de club af. Met een grote schop naar buiten.'' Maar, benadrukt de premier, clubs die Marokkaans jongetjes weigeren, omdat iemand anders met een Marokkaanse achtergrond zich eerder heeft misdragen, ,,dat slaat toch nergens op''.

[ afbeelding ]

Rutte zei dat in reactie op de ophef die ontstond nadat voetbaljournalist Johan Derksen eerder in het RTL-programma Voetbal Inside had gesteld dat er voetalclubs ,,naar de klote zijn gegaan omdat ze toevallig de velden bij een wijk hebben liggen waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. Dan krijgen Marokkaanse jongens de overhand in de selectie, dat functioneert haast nergens. Sterker nog, dan krijg je dus dat de Nederlandse jongens naar een andere club gaan, want die willen niet in een team met negen Marokkaanse jongens die niet in de blote kont durven te douchen.”

’Reëel probleem’
Minister Edith schippers (Sport) gaf eerder aan dat Derksen een reëel probleem heeft geconstateerd rond Marokkaanse voetballers. ,,Je kunt niet ontkennen dat incidenten bij bepaalde clubs veel vaker voorkomen dan bij andere", aldus Schippers. ,,De vraag is: wat doe je eraan en hoe los je het op. We zien het gebeuren op de sportvelden, als je het ziet moet je niet wegkijken maar kijken hoe je het probleem oplost." Dat clubs Marokkaanse jongetjes weren, vindt zij geen optie. ,,Dat is namelijk discriminatie.”

’Misdragingen keihard aanpakken’
Ook Rutte vindt dat laatste. ,,Wat je doet, is degene die zich misdraagt keihard aanpakken. Je gaat toch niet een ander Marokkaans kereltje daarop aankijken. Dat slaat toch nergens op. Zo wil je de samenleving toch niet hebben?’’
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_niet_weren___.html
Jammer voor Rutte, maar dat gebeurt al en op vrij grote schaal ook nog eens. De Marokkaan in kwestie krijgt dan gewoon een kutsmoes als ledenstop of wachtlijst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_161450469
quote:
Ook Rutte vindt dat laatste. ,,Wat je doet, is degene die zich misdraagt keihard aanpakken.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 18:43:23 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_161450643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Echo van Opstelten :')
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:32:38 #202
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161451920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:32 schreef PSVCL het volgende:
Wat een talentjes onze Mocros, daar kijk je voetbal voor.
Vanzelfsprekend, want met Nederlandse talentjes heb je niets. Het zijn niet eens landgenoten van je ;)
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:34:21 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_161451976
quote:

[..]

Kansloos.
pi_161452503
quote:
Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal van de KNVB, reageert fel op de uitspraken van voetbalanalist Johan Derksen over Marokkanen. "Ze zijn nergens op gebaseerd."

Derksen zei maandag in het programma Voetbal Inside dat "er heel wat clubs naar de klote zijn gegaan omdat ze in een wijk liggen met veel Marokkaanse gezinnen."

Volgens Van der Zee is dat onzin. "Wat Derksen zegt, klopt niet. Volgens mij hebben wij meer ervaring met voetbal dan hij. We weten precies bij welke clubs de problemen zitten en die pakken we aan."
Marokkanen, Turken, Joden, Friezen, het maakt niet uit.
Jan Dirk van der Zee
De problemen in het voetbal zijn volgens Van der Zee niet te wijten aan een achtergrond of geloof. "Voetbal is een volkssport. Het probleem ligt niet altijd bij één groep. Marokkanen, Turken, Joden, Friezen, het maakt niet uit."
"Derksen spreekt puur vanuit de onderbuik en dat mag, maar hij heeft geen gelijk." De KNVB houdt geen cijfers bij van de achtergrond van probleemveroorzakers. "Dat willen we ook niet. Het is onzin om bij te houden of het om een Marokkaan of Turk gaat, of om een CDA-stemmer of VVD-stemmer."

De reactie van minister Schippers begrijpt Van der Zee om die reden ook niet. "Ze zegt dat het een reëel probleem is, maar ik weet niet of de minister de feiten kent. Wij zien dit in ieder geval niet."
"
http://nos.nl/artikel/209(...)zegt-klopt-niet.html
De rel gaat door :p
pi_161452532
quote:

[..]

boeiend. daar komt ie toch wel onderuit.
pi_161452579
Het NOS Journaal gaat openen met Rutte die reageert op uitspraken van Johan Derksen. Nu is Johan echt een Mr. Big Star.
pi_161452626
quote:

[..]

Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd.
Tegenwoordig is de kans vrij groot dat, wanneer je ergens je broek uittrekt, het binnen 2 minuten overal op de wereld te bekijken is.
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:55:57 #208
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161452633
quote:

[..]

Ik zou zweren dat ik hem gisteren hoorde zeggen dat hij daar van af zou zien...

Wat is je bron dat hij aangifte heeft gedaan?
pi_161452634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:54 schreef DrDentz het volgende:
Het NOS Journaal gaat openen met Rutte die reageert op uitspraken van Johan Derksen. Nu is Johan echt een Mr. Big Star.
wat een onzin dit allemaal. die man krijgt gewoon te veel aandacht voor niks. hij kon niet eens duidelijk zijn punt maken en nu al zo veel aandacht.
pi_161452636
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:54 schreef DrDentz het volgende:
Als dat zo is.... Dat zou leuk zijn. En dat Derksen dan mag reageren.
pi_161452696
Ik vond die discussie bij Pauw ook teleurstellend. Johan noemde alleen het niet-naakt douchen er verder alleen over het algemeen "niet in de groep passen".

Ik had betere argumenten verwacht. Bijvoorbeeld over zo'n voorbeeld:
quote:
Dordtse voetbalclub Amstelwijck overweegt allochtonen te weren. Voorzitter Wim Scharloo is het na vernielingen door spelers van de A2, na een wedstrijd in en tegen Spijk, helemaal zat.

,,We hebben de afgelopen jaren nu al vier teams uit de competitie moeten nemen vanwege dit soort toestanden. We hebben jaren ons stinkende beste gedaan om ze wel bij ons te laten spelen, als één van de weinige clubs in Dordrecht, maar het houdt een keer op. De Marokkaanse leiders bij ons schamen zich, maar wij zijn dat stadium voorbij.''

Het bestuur van de Dordtse voetbalclub Amstelwijck is woest op vijf spelers van het A2-team. Na met 10-0 verloren te hebben, bleven zij als laatste spelers over in de kleedkamer. ,,Toen hun leider vertrok, zei die nog dat ze zich moesten gedragen,'' treurt voorzitter Wim Scharloo.

Het vijftal richtte een enorme ravage aan. Latten van kleedrekken werden vernield, een ruit ging aan diggelen en een prullenbak werd brandend in andere kleedkamer gezet. Het vuur werd pas ontdekt toen de rook naar buiten sloeg. De schade bedraagt vermoedelijk zo'n 5.000 euro.

Geroyeerd
Het bestuur van Amstelwijck heeft direct beloofd de schade te vergoeden, in de wetenschap dat ze het geld vermoedelijk nooit op de daders kan verhalen. Morgen volgt een gesprek met de betrokken spelers, die in ieder geroyeerd zullen worden.

Maar het geld is wel de laatste zorg van het bestuur. Met dit incident wordt de naam van de club besmeurd: ,,We werken er hier met alle vrijwilligers keihard aan om de boel te verbeteren. De laatste tijd kregen we bij tegenstanders weer de naam dat het bij Amstelwijck weer gezellig is. En dan word je van je werk gebeld omdat ze de zaak hebben lopen vernielen. Dit kan gewoon niet.''

pi_161452847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als dat zo is.... Dat zou leuk zijn. En dat Derksen dan mag reageren.
Wel beelden van Johangod. Johan moet de politiek in. 30 zetels sowieso.
pi_161452886
Het 8 uur journaal opent ermee. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161453013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De rel gaat door :p
Jan Dirk van der Zee is een wegkijker.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:08:28 #215
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161453036
Als er daadwerkelijk zou worden opgetreden tegen wangedrag en met zwarte (geschorste en verbannen spelers) lijsten werken, is het probleem op de velden goed aan te pakken....maar we zijn doorgeschoten in pappen en nathouden dus nu lijden de goeden onder de kwaden...
pi_161453085
Waarom willen Marokkanen nooit vrijwilliger zijn dan? Wat is dat nou voor waardeloze instelling.
pi_161453100
Op het 8 uur journaal wordt een voetbalclub uit Amsterdam aangehaald waar ze een aantal maatregelen hebben ingevoerd om de verpaupering door Marokkaanse klootzakjes tegen te gaan. Ouders worden verplicht om een bijdrage te leveren en er zijn strikte gedragsregels ingevoerd; bijvoorbeeld het schelden met 'kanker' resulteert in een schorsing.

Prima aanpak en zo blijkt dat de oplossing soms zo simpel kan zijn.
pi_161453142
Raar dat dat allemaal verplicht moet worden, je zou toch denken dat mensen zelf inzien dat clubs niet kunnen draaien als er allemaal betaalde werknemers aangenomen moeten gaan worden om de spelertjes te halen/brengen etc.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:15:24 #219
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161453241
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:11 schreef DrDentz het volgende:
Raar dat dat allemaal verplicht moet worden, je zou toch denken dat mensen zelf inzien dat clubs niet kunnen draaien als er allemaal betaalde werknemers aangenomen moeten gaan worden om de spelertjes te halen/brengen etc.
Je maakt een veelgemaakte denkfout...wat voor jou of mij vanzelfsprekend is, is voor anderen niet vanzelfsprekend...

"Je gaat het pas zien, als je het doorhebt"
pi_161453249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:09 schreef DrDentz het volgende:
Waarom willen Marokkanen nooit vrijwilliger zijn dan? Wat is dat nou voor waardeloze instelling.
Iemand op tv gaf al aan dat ouders niet altijd een auto hebben, daardoor kunnen ze niet halen/brengen.
Bardienst zal in sommige gevallen ook wel lastig liggen ivm alcohol & islam enzo.
Waarschijnlijk zijn er ook ouders die geen Nederlands spreken en mede daarom sowieso niet opzoek zijn naar contact (met andere ouders).
pi_161453282

De problemen in het voetbal zijn volgens Van der Zee niet te wijten aan een achtergrond of geloof. "Voetbal is een volkssport. Het probleem ligt niet altijd bij één groep. Marokkanen, Turken, Joden, Friezen, het maakt niet uit."
"Derksen spreekt puur vanuit de onderbuik en dat mag, maar hij heeft geen gelijk." De KNVB houdt geen cijfers bij van de achtergrond van probleemveroorzakers. "Dat willen we ook niet. Het is onzin om bij te houden of het om een Marokkaan of Turk gaat, of om een CDA-stemmer of VVD-stemmer."

Dus ze zeggen wel dat het niet klopt, maar vervolgens geven ze toe dat ze helemaal niet over de feiten beschikken om dat te kunnen zeggen. :')
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:17:24 #222
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161453294
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Iemand op tv gaf al aan dat ouders niet altijd een auto hebben, daardoor kunnen ze niet halen/brengen.
Bardienst zal in sommige gevallen ook wel lastig liggen ivm alcohol & islam enzo.
Waarschijnlijk zijn er ook ouders die geen Nederlands spreken en mede daarom sowieso niet opzoek zijn naar contact (met andere ouders).
Allemaal excuses, je gaat dan de kleedkamer maar soppen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161453295
We houden het niet bij maar wat hij zegt klopt in ieder geval niet want dat weten we niet!
pi_161453304
Friezen _O-
pi_161453417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:57 schreef Physsic het volgende:
Ik vond die discussie bij Pauw ook teleurstellend. Johan noemde alleen het niet-naakt douchen er verder alleen over het algemeen "niet in de groep passen".

Ik had betere argumenten verwacht. Bijvoorbeeld over zo'n voorbeeld:

[..]

Wow, wat een racisme.
pi_161453424
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:16 schreef JimmyDean het volgende:

Dus ze zeggen wel dat het niet klopt, maar vervolgens geven ze toe dat ze helemaal niet over de feiten beschikken om dat te kunnen zeggen. :')
Misschien even de gegevens van EenVandaag uit 2013 opvragen.
quote:
Afgelopen vrijdag was het weer raak, een voetbalscheidsrechter uit Leiderdorp werd door twee ontevreden spelers een dubbele kaakbreuk geslagen. EenVandaag hield onlangs een groot onderzoek onder bijna 2000 scheidsrechters naar hun bevindingen. Eén van de opvallende uitkomsten: veel scheidsrechters hebben grote moeite met het leiden van wedstrijden waaraan veel allochtonen, met name spelers van Marokkaanse afkomst, meedoen.

Al las ik vandaag in het ED dat dit vooral aan de trainers e.d. zelf ligt. Zij behandelen de allochtonen anders.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:22:59 #227
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161453432
Zijn er nu wel of geen statistieken want ik meende gisteren dat er een hoogleraar was die aangaf dat 1/3 van de wedstrijden die gestaakt werden dat toe te schrijven was aan Marokkaanse/Turkse spelers?

Dan moeten ze maar een onderzoek doen dan kunnen we daadwerkelijk discussiëren op basis van feiten...als we alleen maar afgaan op ervaringen dan blijft het een beetje natte vingerwerk
pi_161453732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:11 schreef DrDentz het volgende:
Dat geldt ook voor autochtonen. Veel mensen snappen het concept van een vereniging niet meer, die krijgen een acceptgiro voor de contributie en denken dat ze daarmee consument zijn ipv lid. Ook clubs met alleen maar autochtonen hebben daar regels voor op papier die alle nieuwe leden duidelijk moeten worden gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161453877
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien even de gegevens van EenVandaag uit 2013 opvragen.

[..]

Al las ik vandaag in het ED dat dit vooral aan de trainers e.d. zelf ligt. Zij behandelen de allochtonen anders.
Slappe wegkijkende reactie van de KNVB.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:39:13 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161453937
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:16 schreef JimmyDean het volgende:

Als vd zee nou eens wat vaker op het voetbalveld zou staan en wat spelers zou vragen, wist hij wel beter. Ik durf te wedden dat de meerderheid van de spelers zich niet vindt in de uitspraken van hem, wel in die van Derksen.
1947-2016
pi_161453977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Slappe wegkijkende reactie van de KNVB.
Ik lees tot 2010 terug dat ze weigeren incidenten te registreren. Ze hebben wel een database voor incidenten, maar dat is per regio en niet per club.
pi_161454256
De hele aflevering van voetbalinside gaat er nu over. Volgens Johan gebruiken de meeste voetbalclubs al jaren allerlei trucs om Marokkanen te weren. Deze trucs zorgen ervoor dat ze nooit openlijk toe zullen geven bewust Marokkanen te weigeren en Ruttes opmerking is dan ook zinloos.
pi_161454381
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Jammer voor Rutte, maar dat gebeurt al en op vrij grote schaal ook nog eens. De Marokkaan in kwestie krijgt dan gewoon een kutsmoes als ledenstop of wachtlijst.
Ja, datzelfde vertellen ze nu ook in voetbalinside. Marokkanen worden dmv allerlei trucs geweigerd bij voetbalclubs zodat ze dat nooit openlijk toe hoeven te geven.
pi_161454509
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, datzelfde vertellen ze nu ook in voetbalinside. Marokkanen worden dmv allerlei trucs geweigerd bij voetbalclubs zodat ze dat nooit openlijk toe hoeven te geven.
Krijg je straks een Marokkanenquotum bij een club. Je moet een minimaal aantal Marokkanen toelaten anders ben je racistisch.
pi_161454611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Krijg je straks een Marokkanenquotum bij een club. Je moet een minimaal aantal Marokkanen toelaten anders ben je racistisch.
Het einde van FC Appelscha en elke andere club buiten de Randstad ;(
pi_161454754
Eigenlijk begrijp ik de hele commotie niet over wat Derksen heeft gezegd. Als je het hebt over het aannemen van leden, dan vind ik daarin de voetbalcultuur nogal vrij en naïef. Er zijn immers zoveel elitaire sporten waar zwaar wordt geselecteerd op leden. Nu is het met sporten als hockey, golf of tennis wat beter, maar daar werd vroeger toch ook volop geselecteerd. Was je arm, dan had je geen enkele kans deze sporten te beoefenen.

En met studentensociëteiten heerst toch ook nog steeds een selectieprocedure. Daar hoor je toch ook niet dat elke MBOer zich gediscrimineerd voelt omdat hij of zij geen toegang heeft tot de studentensociëteiten. .
pi_161458199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de hele commotie niet over wat Derksen heeft gezegd. Als je het hebt over het aannemen van leden, dan vind ik daarin de voetbalcultuur nogal vrij en naïef. Er zijn immers zoveel elitaire sporten waar zwaar wordt geselecteerd op leden. Nu is het met sporten als hockey, golf of tennis wat beter, maar daar werd vroeger toch ook volop geselecteerd. Was je arm, dan had je geen enkele kans deze sporten te beoefenen.

En met studentensociëteiten heerst toch ook nog steeds een selectieprocedure. Daar hoor je toch ook niet dat elke MBOer zich gediscrimineerd voelt omdat hij of zij geen toegang heeft tot de studentensociëteiten. .
Het is een algeheel sociaal probleem wat hij aankaart.
pi_161458562
Wel goed dat Rutte weer eens niets zegt.
pi_161458634
quote:
Een veelbetekenend moment in de discussie tussen Johan Derksen en Farid Azarkan bij Pauw over de uitspraken van Derksen over Marokkaanse voetballers, was toen Derksen vertelde hoe er in lokale voetbalbesturen wordt gereageerd op de komst van Marokkanen: Er worden interne regels verzonnen om de toevloed van teveel Marokkanen tegen te houden. Zonder daar openlijk over te doen, want dan krijg je straf vanwege racisme. Wanneer Marokkanen in de meerderheid zijn, wordt het nu eenmaal onmogelijk voor de Nederlandse spelers en valt alles uit elkaar, had Derksen geleerd. Daarnaast gaan Nederlandse ouders op een bepaald moment hun kinderen van de club halen, wanneer de Marokkanen gaan overheersen.

Precies zo’n zelfde reactie zie je op de Amsterdamse scholen, bleek deze week uit een onderzoek waarover Het Parool publiceerde: Ze halen hun kinderen in steeds grotere aantallen van scholen met teveel Marokkanen, en plaatsen ze op ‘witte’ scholen. We hebben het hier over typisch hoog opgeleide blanke Amsterdammers, die stemmen op GroenLinks, PvdA en D66, en die bij familiefeestjes om het hardst afgeven op Wilders, want die voert een ‘polemische’ koers en zo komen er nooit ‘oplossingen.’ Hypocriet natuurlijk, maar hypocrisie ‘werkt’ sociaal gezien voor deze hoog opgeleiden, die anderen wel graag de maat nemen.

Ook Derksen bleef bij Pauw roepen dat hij niet in de ‘Wilders-hoek’ wilde. Uit andere uitlatingen van hem blijkt ook dat hij zich nog harder afzet tegen Wilders als tegen Marokkanen. Derksen is in werkelijkheid net zozeer aan a-typische Nederlander als Wilders: Hij kruipt niet in zijn schulp, maar vertelt de waarheid en schuwt de controverse niet. In dat opzicht is hij niet bang. Hij is wel als de dood voor het Wilders-frame. Kun je nagaan hoe sterk dat is. Het zal hem overigens niet helpen. Door Asscher werd hij vandaag in de racisme hoek gezet.

Laagopgeleide Nederlanders hebben niet zoveel keuze als hoogopgeleide Nederlanders. Ze wonen in sociale huurwoningen, en zijn daarom afhankelijk van het overheidsbeleid. Ze hebben in de praktijk minder opties om hun kinderen op blanke scholen te plaatsen. Ze kunnen de confrontaties minder goed ontlopen, ook al zullen ze dat zo lang mogelijk willen, en blijven ze binnen hun mogelijkheid zoeken naar mogelijkheden om ‘onder ons’ te blijven. Daarom lieten veel autochtone lager opgeleiden zich uit de oude wijken van de grote steden sturen, om te vertrekken naar Purmerend en Almere. Daar zien ze nu met lede ogen al jarenlang hoe er ook in die gemeenten steeds meer allochtonen komen te wonen.

De allochtonen dringen hun cultuur op. Op de voetbalvelden. In de scholen. De Nederlandse cultuur blijft een consensuscultuur, waarbij conflicten uit de weg gegaan worden en er al over ‘oplossingen’ wordt gesproken voor het ‘probleem’ is benoemd. Voor een klein, en van oudsher verdeeld, land als Nederland is dat al eeuwenlang een bruikbaar model. Maar, nu, met de massamigratie, werkt dat juist averechts. In de ogen van moslims wordt dit consensusmodel gezien als zwakte, en dus gaan ze er nog eens extra overheen. Dit is het oerconflict tussen een vrouwelijke en een mannelijke cultuur.

Er zit maar één ding op: De Nederlanders moeten zich vermannen. Grenzen stellen. Macht afdwingen. Nee, gezelliger wordt het er daarmee niet op. Door het oude, gezellige, Nederland kunnen we een streep zetten sinds de komst van de gastarbeiders. Het duurt alleen wat lang voor dat doordringt. De hang naar de o zo Nederlandse ‘gezelligheid’ zou wel eens ziekelijk zwakke vormen kunnen aannemen.
http://joostniemoller.nl/(...)nederlanders-voeten/

[ Bericht 2% gewijzigd door voetbalmanager2 op 15-04-2016 23:04:58 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:59:45 #240
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161458837
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

bron?
pi_161458865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:59 schreef YazooW het volgende:

[..]

bron?
Dit is gewoon een opinie van een blogger. Ik postte hem omdat ik het een goed stuk vond.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:01:57 #242
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161458905
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is gewoon een opinie van een blogger. Ik postte hem omdat ik het een goed stuk vond.
Zal die blogger ook leuk vinden dat zijn content zonder naamsvermelding op andere sites wordt gezet.
pi_161459016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:01 schreef YazooW het volgende:

[..]

Zal die blogger ook leuk vinden dat zijn content zonder naamsvermelding op andere sites wordt gezet.
Vraag het hem, zou ik zeggen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:09:37 #244
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161459128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vraag het hem, zou ik zeggen.
Moet ik wel weten wie het is want je hebt er geen bron bij gezet. :D

edit. o wacht, nu wel. :*
pi_161459154
Nu bij Pauw.
pi_161460754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:10 schreef Physsic het volgende:
Nu bij Pauw.
Ik ben afgehaakt bij dat een man het over Turken gaat hebben.
pi_161460761
De KNVB zet zich (weer) enorm voor lul zeg met hun verklaring. We hebben geen cijfers maar toch het is onzin. Serieus? Zeg dan gewoon dat je niet over die informatie beschikt en er daarom geen uitspraak over kan doen. Dit is niet eens politiek correct maar bewust wegkijk gedrag!

Ik erger me ook aan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen die beweren dat ze deze problemen niet herkennen in hun omgeving. Dus omdat zij het niet zien bestaat het niet? Wat een kul argument.

Het gebrek aan tegenargumenten en de slachtofferreflex wat je direct ziet laat wel zien dat er wel een serieus probleem aangekaart is!
pi_161460901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:12 schreef RobbieRonald het volgende:
De KNVB zet zich (weer) enorm voor lul zeg met hun verklaring. We hebben geen cijfers maar toch het is onzin. Serieus? Zeg dan gewoon dat je niet over die informatie beschikt en er daarom geen uitspraak over kan doen. Dit is niet eens politiek correct maar bewust wegkijk gedrag!

Ik erger me ook aan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen die beweren dat ze deze problemen niet herkennen in hun omgeving. Dus omdat zij het niet zien bestaat het niet? Wat een kul argument.

Het gebrek aan tegenargumenten en de slachtofferreflex wat je direct ziet laat wel zien dat er wel een serieus probleem aangekaart is!
Maar als ervaringsdeskundige kun je er misschien wel iets over zeggen.
pi_161461011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar als ervaringsdeskundige kun je er misschien wel iets over zeggen.
Wie? Derksen? Heeft hij ook gedaan, toch?
pi_161461044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:26 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wie? Derksen? Heeft hij ook gedaan, toch?
Ja. Ik geef hem gelijk. Niet over voetbalclubs. Dat weet ik niet. En ervaringsdeskundigen. Het is net wie je uitnodigt.
  zaterdag 16 april 2016 @ 00:41:44 #251
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161461212
Het is maar net wie je uitnodigt
Bij Pauw zijn dat veelal ervaringsdeskundige die wegkijken en ontkennen als het over de Marokkanenproblematiek of de islam gaat.
pi_161461218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik geef hem gelijk. Niet over voetbalclubs. Dat weet ik niet. En ervaringsdeskundigen. Het is net wie je uitnodigt.
Klopt. Het is nu eigenlijk woord tegen woord. Ik begrijp wel dat amateurclubs waarover het gaat niet naar buiten willen komen met hun verhaal. Aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat, omdat je geen problemen ziet, ze ook niet bestaan.

Als ik lees dat zoveel mensen dezelfde ervaringen delen lijkt me dat er wel degelijk iets aan de hand is. Feit is ook dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dat zal heus niet anders zijn wanneer ze een tenuetje dragen.
pi_161461280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:42 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Klopt. Het is nu eigenlijk woord tegen woord. Ik begrijp wel dat amateurclubs waarover het gaat niet naar buiten willen komen met hun verhaal. Aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat, omdat je geen problemen ziet, ze ook niet bestaan.

Als ik lees dat zoveel mensen dezelfde ervaringen delen lijkt me dat er wel degelijk iets aan de hand is. Feit is ook dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dat zal heus niet anders zijn wanneer ze een tenuetje dragen.
Er is ook iets aan de hand. Dat is duidelijk. Bij voetbalclubs weet ik het niet. Volgens mij heeft het ook weinig zin hier op door te gaan. Niet wij maar zo'n programma. Derksen zegt niet iets heel vreemds.
pi_161461338

Misschien moet er maar een regel komen die douchen met boxer aan verbiedt. Onze tradities mogen niet verloren gaan.
pi_161461356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:52 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien moet er maar een regel komen die douchen met boxer aan verbiedt. Onze tradities mogen niet verloren gaan.
Dan begrijp je er niets van.
pi_161461524
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is ook iets aan de hand. Dat is duidelijk. Bij voetbalclubs weet ik het niet. Volgens mij heeft het ook weinig zin hier op door te gaan. Niet wij maar zo'n programma. Derksen zegt niet iets heel vreemds.
Vind ik ook. Het is al jaren bekend dat er problemen zijn met deze groep. Het is nu gewoon "shoot the messenger". Ze vallen de klokkenluider aan ipv dat ze de werkelijke problemen onder ogen willen zien.
pi_161461542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:08 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Vind ik ook. Het is al jaren bekend dat er problemen zijn met deze groep. Het is nu gewoon "shoot the messenger". Ze vallen de klokkenluider aan ipv dat ze de werkelijke problemen onder ogen willen zien.
En dat was al het probleem. Je mag het niet zeggen. Ik doe en deed dat wel
  zaterdag 16 april 2016 @ 02:03:46 #258
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161461832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat was al het probleem. Je mag het niet zeggen. Ik doe en deed dat wel
Ik vraag me heel vaak af ....
Als Nederlander zijnde steken we onze mening niet onder stoelen of banken.
Waarom mag er over het Marokkanenprobleem niet gesproken worden ?
Een user gaf eerder aan dat het wel mocht want, Derksen doet het nu toch ....

Nu verschijnen dus overal de zogenaamde kenners, en dan met name bij programma's zoals Pauw, die het hele allemaal bagatelliseren of ontkennen.
Mark Rutte, die zegt dat het een schande is dat Marokkaanse jongeren niet door een club geaccepteerd worden omdat ze van Marokkaanse komaf zijn, en dat men niet een hele groep weg kan zetten als ''zijnde een probleem''.

Waar komt die angst van veel Nederlanders vandaan om niet te durven benoemen wat er daadwerkelijk speelt ?
pi_161462396
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ik vraag me heel vaak af ....
Als Nederlander zijnde steken we onze mening niet onder stoelen of banken.
Waarom mag er over het Marokkanenprobleem niet gesproken worden ?
Een user gaf eerder aan dat het wel mocht want, Derksen doet het nu toch ....

Nu verschijnen dus overal de zogenaamde kenners, en dan met name bij programma's zoals Pauw, die het hele allemaal bagatelliseren of ontkennen.
Mark Rutte, die zegt dat het een schande is dat Marokkaanse jongeren niet door een club geaccepteerd worden omdat ze van Marokkaanse komaf zijn, en dat men niet een hele groep weg kan zetten als ''zijnde een probleem''.

Waar komt die angst van veel Nederlanders vandaan om niet te durven benoemen wat er daadwerkelijk speelt ?
Misschien wordt de term 'Marokkaan' binnen enkele jaren een soort scheldwoord en moet er een nieuw woord komen voor de Marokkaanse gemeenschap. Omdat het woord vooral in negatieve context gebruikt wordt.

Een beetje net zoals 'mongool' of 'wijf'.

Maar inderdaad.
Als je het woord 'Marokkanen' laat vallen, gaan veel mensen zich heel ongemakkelijk voelen.
Mensen zijn ook op Derksen aan het bitchen over dingen die hij helemaal niet gezegd heeft. :')
Er wordt vanalles bijverzonnen.

Het viel me nog mee dat die man waarmee Derksen bij Pauw in discussie was zei "..en Marokkanen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Dat geef ik allemaal graag toe, maar.."

Je kan het natuurlijk ontkennen, maar er is op internet genoeg terug te vinden over dit probleem. Ook van zo'n 10 jaar geleden.
Het zal niet overal een probleem zijn, nee. En blanke voetballertjes zullen ook zeer zeker goed voor problemen kunnen zorgen. Maar dat neemt niet weg dat bij veel amateurclubs dit probleem wel speelt.

Ik heb de afgelopen dagen trouwens ook wel wat maatregelen gehoord vanuit de voetbalclub, waarvan ik zeker wel denk dat het effect heeft.
Zoals;
- Alleen lidmaatschap als je ouders meehelpen waar nodig (bardienst, vervoer, etc.).
- Strenge maatregelen op agressie, geweld en/of vernielingen. Zoals een schorsing of uiteindelijk helemaal optyfen.
- Naakt douchen. (Nee, grapje. Dat moet iedereen lekker zelf weten)
  zaterdag 16 april 2016 @ 04:37:22 #260
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161462583
Ik vraag me serieus na al die jaren nog steeds af waarom Marokkanen zo slecht met respect, discipline en autoriteit om kunnen gaan. :') Laatst werd er in Rotterdam eentje voor m'n neus in de boeien geslagen, begon hij ook te bitchen tegen de politie dat ze niks voor hem waard zijn en shit. :') Worden ze soms met Hollanderhaat opgevoed? 8)7
pi_161463163
NIDA: 'Laat Aboutaleb met Derksen bellen'

De Rotterdamse partij NIDA wil dat burgemeester Aboutaleb ingrijpt bij voetbalclubs die zouden discrimineren bij het ledenbeleid. Aanleidig zijn uitspraken van voetbalanalist Johan Derksen.
Derksen kwam begin deze week in het nieuws omdat hij zei dat sommige amateurclubs 'naar de klote gaan' vanwege een te groot percentage voetballers met een Marokkaanse achtergrond.

Derksen ging er donderdagavond op door met een verhaal over een Rotterdamse voetbalclub. Een bevriende voorzitter zou nieuwe leden met een Marokkaanse naam op een wachtlijst zetten om vervolgens niets meer te laten horen. "Maar ze hadden ooit een Mohammed en die was slim. Na drie keer op een wachtlijst gezet te zijn als Mohammed, stuurde hij een mail als Henk Janssen en kon die de volgende avond komen trainen."

Om welke club het gaat zou Derksen niet gezegd hebben. NIDA vraagt aan burgemeester Aboutaleb dit te acherhalen bij de voetbalanalist. In een twitterbericht maakt de partij er zelfs een grap over. Ook eist ze maatregelen tegen discriminerende voetbalverenigingen.

Het is niet voor het eerst dat een club in opspraak komt vanwege mogelijk discriminerend ledenbeleid. In februari 2014 stelde toenmalig PvdA-kamerlid Tunahan Kuzu kamervragen over soortgelijke praktijken bij Neptunus-Schiebroek.

Volgens Neptunus was er toen geen sprake van het weren van allochtone jeugdleden, omdat één op de drie jeugdleden allochtoon is.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)b-met-Derksen-bellen
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:47:43 #262
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161463196
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 04:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Worden ze soms met Hollanderhaat opgevoed? 8)7
Ja dat worden ze, hier twee praktijkvoorbeelden uit een kleine stad. Ik loop bij de Aldi boodschappen te doen en een moeder rijd met haar kinderwagen tegen mij aan en zegt sorry. Vervolgens zegt dat kind in de wagen tegen z'n moeder, waarom zeg jij sorry tegen die kaaskop? Ik sta ergens te skateboarden, komt een klein Marokkaans meisje bij ons staan, jaar of zeven, fietsen blonde meisjes voorbij en dat kind begint ze uit te schelden voor hoer...

Maar dat mag je niet over Marokkanen zeggen want dat is rasicstisch.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zaterdag 16 april 2016 @ 09:34:32 #263
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161463688
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:47 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ja dat worden ze, hier twee praktijkvoorbeelden uit een kleine stad. Ik loop bij de Aldi boodschappen te doen en een moeder rijd met haar kinderwagen tegen mij aan en zegt sorry. Vervolgens zegt dat kind in de wagen tegen z'n moeder, waarom zeg jij sorry tegen die kaaskop? Ik sta ergens te skateboarden, komt een klein Marokkaans meisje bij ons staan, jaar of zeven, fietsen blonde meisjes voorbij en dat kind begint ze uit te schelden voor hoer...

Maar dat mag je niet over Marokkanen zeggen want dat is rasicstisch.
Inderdaad respectloze mensen. Kreeg laatst in de supermarkt ook een kutopmerking ... Van het kassameisje notabene. :r
pi_161464205
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NIDA: 'Laat Aboutaleb met Derksen bellen'

De Rotterdamse partij NIDA wil dat burgemeester Aboutaleb ingrijpt bij voetbalclubs die zouden discrimineren bij het ledenbeleid. Aanleidig zijn uitspraken van voetbalanalist Johan Derksen.
Derksen kwam begin deze week in het nieuws omdat hij zei dat sommige amateurclubs 'naar de klote gaan' vanwege een te groot percentage voetballers met een Marokkaanse achtergrond.

Derksen ging er donderdagavond op door met een verhaal over een Rotterdamse voetbalclub. Een bevriende voorzitter zou nieuwe leden met een Marokkaanse naam op een wachtlijst zetten om vervolgens niets meer te laten horen. "Maar ze hadden ooit een Mohammed en die was slim. Na drie keer op een wachtlijst gezet te zijn als Mohammed, stuurde hij een mail als Henk Janssen en kon die de volgende avond komen trainen."

Om welke club het gaat zou Derksen niet gezegd hebben. NIDA vraagt aan burgemeester Aboutaleb dit te acherhalen bij de voetbalanalist. In een twitterbericht maakt de partij er zelfs een grap over. Ook eist ze maatregelen tegen discriminerende voetbalverenigingen.

Het is niet voor het eerst dat een club in opspraak komt vanwege mogelijk discriminerend ledenbeleid. In februari 2014 stelde toenmalig PvdA-kamerlid Tunahan Kuzu kamervragen over soortgelijke praktijken bij Neptunus-Schiebroek.

Volgens Neptunus was er toen geen sprake van het weren van allochtone jeugdleden, omdat één op de drie jeugdleden allochtoon is.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)b-met-Derksen-bellen
Haha, wel slim van die 'Hans Jansen'.
pi_161464259
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, wel slim van die 'Hans Jansen'.
Inmiddels zullen de meeste clubs truukjes gebruiken die wat minder makkelijk te bewijzen zijn, zoals de antecedenten-methode waar Derksen het over had.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:24:40 #266
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161464356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Inmiddels zullen de meeste clubs truukjes gebruiken die wat minder makkelijk te bewijzen zijn, zoals de antecedenten-methode waar Derksen het over had.
Clubs bepalen lekker zelf wel wie ze trainen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:29:48 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_161464423
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is toch ook nauwelijks te achterhalen. Beetje hetzelfde als bij uitgaansgelegenheden waar Marokkanen geweigerd worden omdat ze sportschoenen aan hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_161464913
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is toch ook nauwelijks te achterhalen. Beetje hetzelfde als bij uitgaansgelegenheden waar Marokkanen geweigerd worden omdat ze sportschoenen aan hebben.
Nida, het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders en nog een paar andere clubjes hebben naar aanleiding van deze hele rel aangegeven aangifte te willen doen tegen clubs die discrimineren.

Het voorbeeld van die Mohammed die 3x afgewezen was bij die club en toen zijn naam in Hans Jansen veranderde en gelijk toegelaten werd, toont aan dat het soms erg makkelijk te bewijzen is dat clubs discrimineren.
De clubs zullen dat nu meer gaan verhullen.
pi_161465144
quote:
Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal van de KNVB, geeft Johan Derksen ’deels gelijk’ in de discussie over Marokkanen die hun voetbalclub ’naar de klote’ laten gaan. Dat doet hij zaterdag in een column op de website van de voetbalbond

Volgens Van der Zee klopt dat wel, maar hebben Marokkanen daar bepaald niet het alleenrecht op. Ook Nederlanders ,,zijn betrokken bij vechtpartijen, laten hun vereniging naar de klote gaan en betalen hun contributie niet", schrijft Van der Zee. ,,In het voetbal denken we niet in groepen. Op het voetbalveld is iedereen gelijk."

,,Misdraagt een voetballer zich? Of betaalt een voetballer geen contributie? Dan moeten we dat aanpakken. Of iemand nu blank, getint of donker is. We moeten iemand afrekenen op zijn of haar gedrag. Niet op zijn of haar afkomst", bepleit de KNVB'er.
pi_161465463
Oja, maar hunnie (nederlanders) doen het ook!!

Daar ging het niet om, het ging om dat een substantieel deel van de marrokkanen zich continue op en naast het voetbalveld misdraagt en problemen veroorzaakt
There are only 151 Pokémon.
pi_161465555
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 04:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Worden ze soms met Hollanderhaat opgevoed? 8)7
Je zegt het grappend, maar ja.
dat gebeurt in heel veel gezinnen, in hun vriendenkringen. Een groot deel staat echt volledig naast de maatschappij en dit gaat alleen maar de verkeerde kant op.
There are only 151 Pokémon.
pi_161465854
Dikke bullshit van Johan Derksen. :')
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:19:20 #273
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161465924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:15 schreef robin007bond het volgende:
Gelukkig hebben wij robin007bond om ons de enige daadwerkelijke waarheid mede te delen.
pi_161465931
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij robin007bond om ons de enige daadwerkelijke waarheid mede te delen.
"Boehoe ze willen niet douchen na de wedstrijd"

Als we ons daar druk om moeten maken
pi_161465982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je slaat de plank volledig mis. Bekijk het filmpje nog maar eens.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:23:37 #276
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161465992
quote:

[..]

Je loopt echt 4 topics achter ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161466213
quote:
Bedankt voor jouw wijsheid
pi_161466293
Had wel verwacht dat er aangifte zou worden gedaan tegen deze man, want het valt een beetje in de minder, minder categorie, en dat mogen we niet zeggen in dit land van onze politieke elite.
pi_161466404
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:40 schreef Odaiba het volgende:
Had wel verwacht dat er aangifte zou worden gedaan tegen deze man, want het valt een beetje in de minder, minder categorie, en dat mogen we niet zeggen in dit land van onze politieke elite.
Ik begrijp echt niet op welke grond dan aangifte is gedaan. Hij heeft aangegeven wat zijn bevindingen zijn (even los van of die ook kloppen of niet). Hij heeft niet gezegd "Ik vind dat alle voetbalclubs voortaan alle Marokkanen moeten weren, want ze zijn allemaal kut."
pi_161466512
quote:
Zelfs onze minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport geeft Derksen gelijk, maar gelukkig weet jij het beter.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:57:21 #281
117098 Hathor
Effe niet
pi_161466524
quote:
Dan heb je het niet goed begrepen, Derksen constateert alleen dat er vaak misstanden zijn bij clubs waar veel Marokkanen spelen, dat is alles. Dat wat jij hier minder minder noemt, gebeurt in het geniep door de voorzitters van clubs die allerlei slimmigheidjes bedenken om het aantal Marokkanen te beperken, daar heeft Derksen verder niks mee te maken.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:10:49 #282
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161466722
quote:

[..]

Nee, maar ik herken het beeld wel. In mijn regio had je een aantal clubs die bekend stonden als nare clubs. Altijd vechten, meerdere rode kaarten per wedstrijd etc. Van 1 club kan ik mij niet herinneren er tegen gespeeld te hebben zonder dat er iemand van hen rood kreeg.
Het waren niet alleen maar allochtone clubs, ook autochtone clubs hadden problemen. Alleen waren er weinig allochtone clubs waar geen problemen mee waren. Die waren ver in de minderheid, en dat valt op en dat benoemd Johan.

Het douchen is een raar en slecht voorbeeld van hem. Op mijn team, geen allochtonen, begon men ook ineens met onderbroek te douchen. Er heerst ook gewoon een preutsere tijdsgeest, en dat komt niet alleen door conservatieve allochtonen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:11:13 #283
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161466730
Maar goed, nu dit benoemd is zal het voor veel Marokkaanse ouders wellicht een reden zijn om wat kritischer naar de opvoeding en mentaliteit van hun kinderen te gaan kijken.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:28:57 #284
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161467026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:11 schreef Woelwater het volgende:
Maar goed, nu dit benoemd is zal het voor veel Marokkaanse ouders wellicht een reden zijn om wat kritischer naar de opvoeding en mentaliteit van hun kinderen te gaan kijken.
U gelooft in sprookjes ?
Gaat niet gebeuren, Marokkanen hebben nu eenmaal moeite met zelfreflectie.

Net zoals wij bepaalde opvattingen hebben over opvoeding, normen en waarden hebben zij die ook. Alleen stroken die niet met de onze.
Opvoeding gebeurt bij veel Marokkaanse gezinnen binnenshuis, het stukje opvoeding buitenshuis is in de ogen van veel ouders een taak die weggelegd is voor de school, wijkbewoners, politie enz. Dat is door de beleidsmakers jarenlang genegeerd en daar plukken we nu de vruchten van.
pi_161467037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:11 schreef Woelwater het volgende:
Dat was 20 jaar geleden al de oplossing.
pi_161467208
Al 5 delen over 1 ware uitspraak van Johan Derksen? :|W
Oh ja, het gaat over Marokkanen, dan heb je automatisch veel delen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161467248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:28 schreef Pielemenneke het volgende:

Net zoals wij bepaalde opvattingen hebben over opvoeding, normen en waarden hebben zij die ook. Alleen stroken die niet met de onze.
Dus...ons integratiebeleid heeft gefaald. Als wij hen goed hadden geïntegreerd dan waren onze normen die van hen geworden. Zie hier waarom er niet zoiets bestaat als een echte meltingpot zo gauw de verschillen tussen culturen te groot worden en waarom je bij goede integratie ook altijd tot zo zekere hoogte (daar waar het conflicteert) assimilatie krijgt.
#NoDAPL
pi_161467326
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het douchen is een raar en slecht voorbeeld van hem. Op mijn team, geen allochtonen, begon men ook ineens met onderbroek te douchen. Er heerst ook gewoon een preutsere tijdsgeest, en dat komt niet alleen door conservatieve allochtonen.
Je kan de vinger er moeilijk op leggen waar het door komt. Het is best mogelijk dat de allochtone clubs dit zijn begonnen, dat dit oversloeg naar gemengde clubs en dat het hierdoor een norm is geworden in het clubvoetbal, ook bij volledig autochtone clubs. Het kan ook dat het een afwijking is van voetballers.
Los hiervan, het is nogal lachwekkend, bij andere sporten douchen mensen wel gewoon naakt. Bovendien zie je elkaar nog steeds naakt op het moment dat je je onderbroek uitdoet, het afdroogt en een droge onderbroek aantrekt. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed begrepen, Derksen constateert alleen dat er vaak misstanden zijn bij clubs waar veel Marokkanen spelen, dat is alles. Dat wat jij hier minder minder noemt, gebeurt in het geniep door de voorzitters van clubs die allerlei slimmigheidjes bedenken om het aantal Marokkanen te beperken, daar heeft Derksen verder niks mee te maken.
Ballotagecommissies, enkel nieuwe leden op voordracht van bestaande leden, quota voor allochtone spelers.
#NoDAPL
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:49:54 #289
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161467372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus...ons integratiebeleid heeft gefaald. Als wij hen goed hadden geïntegreerd dan waren onze normen die van hen geworden. Zie hier waarom er niet zoiets bestaat als een echte meltingpot zo gauw de verschillen tussen culturen te groot worden en waarom je bij goede integratie ook altijd tot zo zekere hoogte (daar waar het conflicteert) assimilatie krijgt.
Het werkt natuurlijk twee kanten op maar in mijn ogen is ons integratiebeleid niet echt gelukt.
Natuurlijk speelt ook de houding van de Marokkaanse gemeenschap een grote rol.

Als je die gemeenschap vergelijkt met de Turkse dan zijn er toch wezenlijke verschillen, in die zin dat de Turken in Nederland minder moeite hebben gehad om te integreren. Natuurlijk ook niet allemaal want ook die gemeenschap kent probleem gevallen, alleen in mindere mate lijkt het.
pi_161467400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:49 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Het werkt natuurlijk twee kanten op maar in mijn ogen is ons integratiebeleid niet echt gelukt.
Natuurlijk speelt ook de houding van de Marokkaanse gemeenschap een grote rol.

Als je die gemeenschap vergelijkt met de Turkse dan zijn er toch wezenlijke verschillen, in die zin dat de Turken in Nederland minder moeite hebben gehad om te integreren. Natuurlijk ook niet allemaal want ook die gemeenschap kent probleem gevallen, alleen in mindere mate lijkt het.
Minder grote culturele verschillen?
#NoDAPL
pi_161467431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gewoon beter aanpassen. Dat lukt de een beter dan een ander.
pi_161467455
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet op welke grond dan aangifte is gedaan. Hij heeft aangegeven wat zijn bevindingen zijn (even los van of die ook kloppen of niet). Hij heeft niet gezegd "Ik vind dat alle voetbalclubs voortaan alle Marokkanen moeten weren, want ze zijn allemaal kut."
quote:
De redenen voor aangifte zijn net zo slecht als bij het politiek gestuurde proces (voorstel van nationale politici, aangiftecolportage om justitie onder druk te zetten) tegen Geert Wilders. Hij riep ook niet op om alle of specifieke Marokkanen als tweederangsburgers te behandelen, hij riep slechts dat hij criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort wil afpakken en dat hij minder Marokkanen naar hier wil laten immigreren. Nu mogen mensen dat rustig verwerpelijk vinden maar strafbaar is het niet. Hij deed deze uitspraak ook nog eens bij een besloten partijbijeenkomst onder enkel gelijkgestemde mensen en deze mensen wisten in welk kader de uitspraak "minder Marokkanen" geplaatst moet worden. Ik begrijp best dat bij sommige mensen de haren overeind gaat staan als ze dat horen maar het gaat erom of dat het strafbaar is en of dat we de vrijheid van meningsuiting van een politicus zo ver willen beperken dat hij zo'n stelling niet mag innemen en zo'n uitspraak niet mag doen.
#NoDAPL
pi_161467474
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

ik denk het niet. turken kunnen ook veel problemen geven. ik heb toevalig een turk bij mij in het rugby team zitten. en hij is wel zo ongelooflijk irritant en vervelend, en hij zet voordurend andere mensen voor schut. ik zou hem het liefst achter het behang willen plakken.
pi_161467478
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

De redenen voor aangifte zijn net zo slecht als bij het politiek gestuurde proces (voorstel van nationale politici, aangiftecolportage om justitie onder druk te zetten) tegen Geert Wilders. Hij riep ook niet op om alle of specifieke Marokkanen als tweederangsburgers te behandelen, hij riep slechts dat hij criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort wil afpakken en dat hij minder Marokkanen naar hier wil laten immigreren. Nu mogen mensen dat rustig verwerpelijk vinden maar strafbaar is het niet. Hij deed deze uitspraak ook nog eens bij een besloten partijbijeenkomst onder enkel gelijkgestemde mensen en deze mensen wisten in welk kader de uitspraak "minder Marokkanen" geplaatst moet worden. Ik begrijp best dat bij sommige mensen de haren overeind gaat staan als ze dat horen maar het gaat erom of dat het strafbaar is en of dat we de vrijheid van meningsuiting van een politicus zo ver willen beperken dat hij zo'n stelling niet mag innemen en zo'n uitspraak niet mag doen.
Dar heb je gelijk in.
pi_161467492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:58 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik denk het niet. turken kunnen ook veel problemen geven. ik heb toevalig een turk bij mij in het rugby team zitten. en hij is wel zo ongelooflijk irritant en vervelend, en hij zet voordurend andere mensen voor schut. ik zou hem het liefst achter het behang willen plakken.
Dat kan en mag niet. Heeft het te maken met het feit dat hij Turks is?
pi_161467537
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan en mag niet. Heeft het te maken met het feit dat hij Turks is?
geen idee. ik heb ook een paar marokaanse jongens in mijn team zitten maar die vallen nog wel mee.
pi_161467543
Ennnnnn vol :)
pi_161467559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ennnnnn vol :)
Dat dacht je.
pi_161467562
En nu?
pi_161467566