Dan herhaal ik mijn eerdere uitspraak. Hoe verklaar je het dan dat er nagenoeg alleen problemen zijn met de Marokkaanse jeugd? Waarom passen bijv. chinezen zich wel goed aan en hoor je daar nooit iets over?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, probleem is natuurlijk wel dat men in NL van begin af aan nooit rekening hield met dat de gastarbeiders zouden blijven, taal en cultuur mochten ze behouden. Daarna bleken ze wel te blijven, lieten familie overkomen en taal en cultuur werden dus behouden. Nu zijn we meer dan 40 jaar verder en voelt men zich niet in de eerste plaats een Hollander. Wel als ze op vakantie gaan naar hun land van herkomst; daar worden ze wel gezien als halve buitenlander c.q. Hollander.
Dat je het Marokkanen moeilijk kwalijk kan nemen dat ze zichzelf als Marokkaan zien wanneer ze nooit als Nederlander gezien worden.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef begaaierd het volgende:
[..]
En wat bedoel je dan met deze uitspraak:
[..]
Ja. Ik ging pas Andre Hazes draaien toen ik hier niet meer woonde.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hollander, je bent het pas echt als je er niet meer bent.
Men zet zichzelf zo vaak neer.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat je het Marokkanen moeilijk kwalijk kan nemen dat ze zichzelf als Marokkaan zien wanneer ze nooit als Nederlander gezien worden.
Ik ken een verhaal van een collega die zei dat als hij in Marokko een auto ging huren, hij dat liet doen door zijn aldaar wonende broer, anders moest-ie 2 x zoveel betalen. Hij zei dat ze konden zien dat je uit Europa kwam, vanwege gebrek aan kleurtje.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hollander, je bent het pas echt als je er niet meer bent.
Misschien moeten we massaal met z'n allen naar het buitenland.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik ging pas Andre Hazes draaien toen ik hier niet meer woonde.
Zo zijn er vele vb van 'racisme'. Dat werkt gewoon overal zo. Daar moeten mensen niet direct iets achter zoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ken een verhaal van een collega die zei dat als hij in Marokko een auto ging huren, hij dat liet doen door zijn aldaar wonende broer, anders moest-ie 2 x zoveel betalen. Hij zei dat ze konden zien dat je uit Europa kwam, vanwege gebrek aan kleurtje.
Kip of het ei-verhaalquote:
Anderen lukt het wel.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:46 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Kip of het ei-verhaal
Wordt de Marokkaan als Marokkaan gezien omdat hij zichzelf zo neerzet of zet de Marokkaan zichzelf zo neer omdat hij als Marokkaan gezien wordt?
Ja, Chinezen is een ander verhaal idd, het worden wel de Joden van Zuid-Oost Azië genoemd. Passen zich aan en binnen gesloten culturen. Niet dat daar niet van alles aan de hand is, maar daar heb je weinig zicht op.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:43 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Dan herhaal ik mijn eerdere uitspraak. Hoe verklaar je het dan dat er nagenoeg alleen problemen zijn met de Marokkaanse jeugd? Waarom passen bijv. chinezen zich wel goed aan en hoor je daar nooit iets over?
Het maakt me niet uit hoe ze zich voelen. Het gaat mij er om dat een groot deel van de Marokkaanse jeugd gewoon voor veel overlast zorgt. En dat dit bij andere allochtonen groepen niet het geval is. Dus het is heel makkelijk om te zeggen dat wij (Nederlanders) ze ook niet behandelen als Nederlanders e.d. Maar dan blijf ik het frappant vinden dat deze problemen zich alleen voordoen bij de Marokkaanse jongeren.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat je het Marokkanen moeilijk kwalijk kan nemen dat ze zichzelf als Marokkaan zien wanneer ze nooit als Nederlander gezien worden.
Die mensen passen zich aan. Binnen perken. Een Chinees blijft zich meestal Chinees voelen. Maar je komt hen echt overal tegen. Net als bepaalde muziek.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Chinezen is een ander verhaal idd, het worden wel de Joden van Zuid-Oost Azië genoemd. Passen zich aan en binnen gesloten culturen. Niet dat daar niet van alles aan de hand is, maar daar heb je weinig zicht op.
Aziaten passen met hun cultuur een stuk beter bij het westen, denk ik. Ook andere Aziaten, zoals Indonesische mensen, Vietnamezen. Stuk voor stuk allemaal zeer prettige mensen.
Of je doet iets niet goed.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wellicht worden anderen anders bekeken.
Klopt.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die mensen passen zich aan. Binnen perken. Een Chinees blijft zich meestal Chinees voelen. Maar je komt hen echt overal tegen. Net als bepaalde muziek.
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan andermans gevoelens.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:48 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit hoe ze zich voelen. Het gaat mij er om dat een groot deel van de Marokkaanse jeugd gewoon voor veel overlast zorgt. En dat dit bij andere allochtonen groepen niet het geval is. Dus het is heel makkelijk om te zeggen dat wij (Nederlanders) ze ook niet behandelen als Nederlanders e.d. Maar dan blijf ik het frappant vinden dat deze problemen zich alleen voordoen bij de Marokkaanse jongeren.
Hoe heet die man die die muziek geschreven heeft ook al weer?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zeg al meeste mensen in NL hebben er eigenlijk geen slechte ervaringen mee ook.
Gastarbeiders in Nederland kwamen uit Spanje, Italie, Turkije, Polen, Slovenie, Joegoslavie, Griekenland, Turkije en Marokko.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, probleem is natuurlijk wel dat men in NL van begin af aan nooit rekening hield met dat de gastarbeiders zouden blijven, taal en cultuur mochten ze behouden. Daarna bleken ze wel te blijven, lieten familie overkomen en taal en cultuur werden dus behouden. Nu zijn we meer dan 40 jaar verder en voelt men zich niet in de eerste plaats een Hollander. Wel als ze op vakantie gaan naar hun land van herkomst; daar worden ze wel gezien als halve buitenlander c.q. Hollander.
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan normen en waarde van het land waarin je leeft.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan andermans gevoelens.
Lijkt mij ook.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:54 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan normen en waarde van het land waarin je leeft.
Dat klopt, ik geef alleen aan dat er een historische grond is waarom mensen zich blijven zien in de eerste plaats als Turk of Marokkaan.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gastarbeiders in Nederland kwamen uit Spanje, Italie, Turkije, Polen, Slovenie, Joegoslavie, Griekenland, Turkije en Marokko.
Van al die groepen is er niemand die ook maar in de buurt komt van alle negatieve aandacht die Marokkanen krijgen.
Van de meeste groepen heeft Nederland voornamelijk profijt gehad en daar wordt dan ook nauwelijks negatief over gesproken.
Dat zet toch te denken.
Het is lastig om te verwachten dat men waarde hecht aan normen en waarden van een bepaald land als men niet gezien wordt als onderdeel van dat harmonieuze land.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:54 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Het is lastig om een harmonieuze relatie te verwachten als je geen waarde hecht aan normen en waarde van een bepaald land.
Wat vind je hooghartig en vervelend aan de houding van Hakim Ziyech?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:01 schreef Hathor het volgende:
Ik zie diezelfde hooghartige houding die zo typerend is voor Marokkaanse voetballers nu ook weer terug bij Hakim Ziyech, die vervelende houding tegenover ploeggenoten, publiek en pers. Ziyech word een grote toekomst toebedicht, maar ik voorzie, juist door die houding, een zelfde verloop als de carrieres van een Affelay,Aissati of El Hamdaoui, met een duidelijke neergaande lijn, om te eindigen in volledige anonimiteit. Volgend seizoen gaat hij ongetwijfeld een grote transfer maken en terechtkomen in Spanje, Italie, of Engeland, en vanaf dan zal het verval gaan inzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |