quote:Op donderdag 14 april 2016 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft
Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.
Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.
Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
In mijn jeugd altijd tegen Spartaan '20 mogen aantreden. DHZ en Neptunus zijn ook van die fijne clubs. Wat een walgelijk volk loopt daar rond. Gestaakte wedstrijd tegen DHZ waarbij alle zaken uit onze kleedkamers waren gejat, er meerdere supporters het veld op komen gerend die bedreigingen naar ieder zijn hoofd aan het gooien zijn. En dan speelde je gvd in B1, waar je nog enigszins mag verwachten dat je enige fatsoensnormen had..quote:
Het is NU toch ook duidelijk dat je het er moeilijk over kan hebben? Dat maakt Derksen toch ook duidelijk.quote:
Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is NU toch ook duidelijk dat je het er moeilijk over kan hebben? Dat maakt Derksen toch ook duidelijk.
Moeilijk als je niet serieus genomen wordt.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.
Als je er de illusie op nahoudt dat iedereen je serieus moet nemen en het met je eens moet zijn wordt het tijd om een psychiater op te zoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Moeilijk als je niet serieus genomen wordt.
Het gaat ook gewoon over de politiek.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je er de illusie op nahoudt dat iedereen je serieus moet nemen en het met je eens moet zijn wordt het tijd om een psychiater op te zoeken.
Nou volgens mij zat er een mannetje bij Pauw die al sprak over aangifte doen. Meteen de mond snoeren die Derksen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.
Indrukwekkend inderdaad, voor je het weet zit Derksen vast!quote:Op donderdag 14 april 2016 14:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou volgens mij zat er een mannetje bij Pauw die al sprak over aangifte doen. Meteen de mond snoeren die Derksen.
Kortom, een hoog na-aapgehalte?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:
En de politie kan niets doen. Wat Johan Derksen aangeeft is precies wat ik ken. Ook uit de horeca. Een paar man binnen is prima. Totdat het er meer worden. Dan krijg je groepsvorming en gaat het mis.
Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nlquote:Op donderdag 14 april 2016 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Kortom, een hoog na-aapgehalte?
Nee. bij de Marokkanen als de groep te groot wordt.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nl
Het is voor Derksen ook niet de eerste keer dat hij een uitspraak over Marokkanen doet.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nl
Men voelt zich zeker als groep. Dat is iets vreemds om te zien. Ik heb zo'n groep uit de bar laten zetten. Je ziet het volkomen mis gaan.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee. bij de Marokkanen als de groep te groot wordt.
Dat weet ik niet. Ik ken de man niet goed genoeg. Mijn opmerking eerder gaat meer over dat je niet zo vrij dingen kon en kan zeggen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is voor Derksen ook niet de eerste keer dat hij een uitspraak over Marokkanen doet.
Men ziet zichzelf als Marokkaan.......dan Nederlander. Wat is het probleem? Die man bij Pauw zegt het zelf ook zo.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:27 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me de hele tijd af; waarom praten we eigenlijk over Marokkanen? Al deze mensen hebben neem ik aan gewoon een Nederlands paspoort en zijn hier geboren? Dan zijn ze toch gewoon Nederlander....
Die stelling lijkt me vrij onhoudbaar sinds hij in meerdere tv-programma's z'n hersenscheten heeft kunnen uiten en er niemand is die hem daarin tegenhoudt.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik ken de man niet goed genoeg. Mijn opmerking eerder gaat meer over dat je niet zo vrij dingen kon en kan zeggen.
Hoe moeten we Nederlanders dan gaan noemen, kk kazen?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:27 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me de hele tijd af; waarom praten we eigenlijk over Marokkanen? Al deze mensen hebben neem ik aan gewoon een Nederlands paspoort en zijn hier geboren? Dan zijn ze toch gewoon Nederlander....
Dit heeft hij nog nooit zo gezegd volgens mij. Daarnaast roept de man niet zomaar iets. Dat is eerder de man aan de overkant. Het is krankzinnig te zien hoeveel slechte sprekers men als groep kan voortbrengen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die stelling lijkt me vrij onhoudbaar sinds hij in meerdere tv-programma's z'n hersenscheten heeft kunnen uiten en er niemand is die hem daarin tegenhoudt.
Is het vreemd dat de Marokkaan zichzelf ziet als Marokkaan als de Marokkaan nooit als Nederlander gezien wordt?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men ziet zichzelf als Marokkaan.......dan Nederlander. Wat is het probleem? Die man bij Pauw zegt het zelf ook zo.
Daar ging het ook niet om. Het ging erom dat jij vindt dat hij dit soort zaken niet vrij kan bespreken terwijl hij dit soort zaken al meerdere keren heeft besproken, hiervoor wordt uitgenodigd in tv-programma's en daar gewoon z'n zegje kan doen. Wat vervolgens ook nog eens wordt herhaald in kranten. Hoezo 'niet vrij bespreken'?!quote:Op donderdag 14 april 2016 14:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit heeft hij nog nooit zo gezegd volgens mij.
Het is niet vreemd. Je zet jezelf zo weg. Daarnaast is en hoeft er niets fouts mee te zijn. Mijn ex is een Thai. Die heeft een Nederlands paspoort. Die is en voelt zich voor een groot deel Thai.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is het vreemd dat de Marokkaan zichzelf ziet als Marokkaan als de Marokkaan nooit als Nederlander gezien wordt?
Aha, het probleem ligt dus bij de Nederlander volgens jou?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is het vreemd dat de Marokkaan zichzelf ziet als Marokkaan als de Marokkaan nooit als Nederlander gezien wordt?
Ik heb het nooit gehoord van hem. En het was in bijv. Amsterdam niet echt bespreekbaar. Je moest je als Amsterdammer maar aanpassen en integreren zou men zelf wel vanzelf doen. Dat gebeurde dus niet. Maar dat voelde je al aankomen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar ging het ook niet om. Het ging erom dat jij vindt dat hij dit soort zaken niet vrij kan bespreken terwijl hij dit soort zaken al meerdere keren heeft besproken, hiervoor wordt uitgenodigd in tv-programma's en daar gewoon z'n zegje kan doen. Wat vervolgens ook nog eens wordt herhaald in kranten. Hoezo 'niet vrij bespreken'?!
Gelukkig voor Thaise mensen genieten die hier een beter imagoquote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is niet vreemd. Je zet jezelf zo weg. Daarnaast is en hoeft er niets fouts mee te zijn. Mijn ex is een Thai. Die heeft een Nederlands paspoort. Die is en voelt zich voor een groot deel Thai.
Natuurlijk. Waarom zou je je best doen als je ook anderen de schuld kunt geven?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Aha, het probleem ligt dus bij de Nederlander volgens jou?
Dat is niet het geval. Men gedraagt zich niet aso.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:36 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Gelukkig voor Thaise mensen genieten die hier een beter imago
Bij twijfel ligt het probleem altijd bij de Nederlander. Nee joh. Is een constatering.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me wat te complex om het bij iets of iemand neer te leggen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Toch vreemd dat er dan nagenoeg alleen dit probleem bij de Marokkaanse jeugd en niet bij de andere nationaliteiten. Kan het niet zo zijn dat het ook een beetje aan de Marokkanen zelf ligt?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bij twijfel ligt het probleem altijd bij de Nederlander. Nee joh. Is een constatering.
Waar wil je antwoord op? Dat dingen niet bespreekbaar waren? Dat was en is zo. Nu wat minder. Islam hetzelfde.quote:
Misschien douchen ze wel met onderbroek aan. Weet jij veel.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet het geval. Men gedraagt zich niet aso.
Hoe verklaar je dan dat Derksen dit uitgebreid in tv-programma's kan bespreken?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar wil je antwoord op? Dat dingen niet bespreekbaar waren? Dat was en is zo.
Dat was wel een rare opmerking idd.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Misschien douchen ze wel met onderbroek aan. Weet jij veel.
Communicatie en relaties zijn wisselwerkingen, dus daar zitten altijd twee kanten aan.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:38 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Toch vreemd dat er dan nagenoeg alleen dit probleem bij de Marokkaanse jeugd en niet bij de andere nationaliteiten. Kan het niet zo zijn dat het ook een beetje aan de Marokkanen zelf ligt?
Ach ja, als er alleen al openlijk wordt uitgesproken dat er een probleem met Marokkaanse jeugd is dan zijn we al een stap in de goede richting. Maar dan zit er weer zon voorzitter van 1 of andere Marokkaanse gemeenschap te verkondigen dat hij aangifte gaat doen tegen Derksen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me wat te complex om het bij iets of iemand neer te leggen.
Nou ja, probleem is natuurlijk wel dat men in NL van begin af aan nooit rekening hield met dat de gastarbeiders zouden blijven, taal en cultuur mochten ze behouden. Daarna bleken ze wel te blijven, lieten familie overkomen en taal en cultuur werden dus behouden. Nu zijn we meer dan 40 jaar verder en voelt men zich niet in de eerste plaats een Hollander. Wel als ze op vakantie gaan naar hun land van herkomst; daar worden ze wel gezien als halve buitenlander c.q. Hollander.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Dat kan nu. Dat kon 10 jaar geleden bij AT5 niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat Derksen dit uitgebreid in tv-programma's kan bespreken?
En wat bedoel je dan met deze uitspraak:quote:Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Communicatie en relaties zijn wisselwerkingen, dus daar zitten altijd twee kanten aan.
Dit heb jij goed geobserveerd.
quote:Is het vreemd dat de Marokkaan zichzelf ziet als Marokkaan als de Marokkaan nooit als Nederlander gezien wordt?
Hollander, je bent het pas echt als je er niet meer bent.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, probleem is natuurlijk wel dat men in NL van begin af aan nooit rekening hield met dat de gastarbeiders zouden blijven, taal en cultuur mochten ze behouden. Daarna bleken ze wel te blijven, lieten familie overkomen en taal en cultuur werden dus behouden. Nu zijn we meer dan 40 jaar verder en voelt men zich niet in de eerste plaats een Hollander. Wel als ze op vakantie gaan naar hun land van herkomst; daar worden ze wel gezien als halve buitenlander c.q. Hollander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |