abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161423088
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

262pji8.jpg

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Derksen over Marokkanen - VOETBAL INSIDE
Derksen over Marokkanen - VOETBAL INSIDE

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 13-04-2016 12:22:42 ]
pi_161423107
Het is niet echt bespreekbaar als er niets aan wordt gedaan en je als fout wordt gezien. Dat is al sinds mijn jeugd zo.
pi_161423155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:48 schreef Jaroon het volgende:
Het is niet echt bespreekbaar als er niets aan wordt gedaan en je als fout wordt gezien. Dat is al sinds mijn jeugd zo.
Vandaar dat Derksen en Hugo Borst dit zo kunnen uiten. Omdat het niet bespreekbaar is.
pi_161423176
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar dat Derksen en Hugo Borst dit zo kunnen uiten. Omdat het niet bespreekbaar is.
Vandaar dat er over gepraat wordt........
pi_161423184
quote:
Wat zielig zeg.
pi_161423185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vandaar dat er over gepraat wordt........
Ja. Het wordt... besproken. Maar het is niet bespreekbaar.
pi_161423203
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Duidelijk.
pi_161423212
quote:
Op zich is het interessant om de cijfers omtrent ongeregeldheden in het amateurvoetbal te vergelijken met bijv. een vergelijkbare sport als hockey. Zo kun je misschien misschien zien of het bijv. een aan voetbal inherent probleem is of niet.
Ik vraag me af of Marokkanen bij hockey bijv. ook overlast geven.
I´m back.
pi_161423229
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is geen probleem met Marokkanen en dat was ook gewoon openlijk te zeggen.
pi_161423236
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft :')

Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.

Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.

Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
U MAD?
pi_161423248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op zich is het interessant om de cijfers omtrent ongeregeldheden in het amateurvoetbal te vergelijken met bijv. bij een vergelijkbare sport als hockey. Zo kun je misschien misschien zien of het bijv. een aan voetbal inherent probleem is of niet.
Ik vraag me af of Marokkanen bij hockey bijv. ook overlast geven.
Dat weet ik niet. Ik speelde alleen hockey in de tuin. Begin bij horeca.
pi_161423261
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft :')

Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.

Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.

Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
_O_ _O_ _O_
pi_161423273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Duidelijk.
Niet echt. Als je zegt dat het niet besproken kan worden terwijl je in een redelijk bekende krant en bekend TV-programma mensen kunt vinden die dit bespreken dan is dat niet bepaald logisch.
pi_161423289
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt. Als je zegt dat het niet besproken kan worden terwijl je in een redelijk bekende krant en bekend TV-programma mensen kunt vinden die dit bespreken dan is dat niet bepaald logisch.
NU.
pi_161423294
Derksen had trouwens ook wel Turken kunnen benoemen want die zijn net zo vervelend op het voetbalveld.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161423301
In mijn jeugd altijd tegen Spartaan '20 mogen aantreden. DHZ en Neptunus zijn ook van die fijne clubs. Wat een walgelijk volk loopt daar rond. Gestaakte wedstrijd tegen DHZ waarbij alle zaken uit onze kleedkamers waren gejat, er meerdere supporters het veld op komen gerend die bedreigingen naar ieder zijn hoofd aan het gooien zijn. En dan speelde je gvd in B1, waar je nog enigszins mag verwachten dat je enige fatsoensnormen had..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')