abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161458865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:59 schreef YazooW het volgende:

[..]

bron?
Dit is gewoon een opinie van een blogger. Ik postte hem omdat ik het een goed stuk vond.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:01:57 #242
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161458905
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is gewoon een opinie van een blogger. Ik postte hem omdat ik het een goed stuk vond.
Zal die blogger ook leuk vinden dat zijn content zonder naamsvermelding op andere sites wordt gezet.
pi_161459016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:01 schreef YazooW het volgende:

[..]

Zal die blogger ook leuk vinden dat zijn content zonder naamsvermelding op andere sites wordt gezet.
Vraag het hem, zou ik zeggen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:09:37 #244
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161459128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vraag het hem, zou ik zeggen.
Moet ik wel weten wie het is want je hebt er geen bron bij gezet. :D

edit. o wacht, nu wel. :*
pi_161459154
Nu bij Pauw.
pi_161460754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:10 schreef Physsic het volgende:
Nu bij Pauw.
Ik ben afgehaakt bij dat een man het over Turken gaat hebben.
pi_161460761
De KNVB zet zich (weer) enorm voor lul zeg met hun verklaring. We hebben geen cijfers maar toch het is onzin. Serieus? Zeg dan gewoon dat je niet over die informatie beschikt en er daarom geen uitspraak over kan doen. Dit is niet eens politiek correct maar bewust wegkijk gedrag!

Ik erger me ook aan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen die beweren dat ze deze problemen niet herkennen in hun omgeving. Dus omdat zij het niet zien bestaat het niet? Wat een kul argument.

Het gebrek aan tegenargumenten en de slachtofferreflex wat je direct ziet laat wel zien dat er wel een serieus probleem aangekaart is!
pi_161460901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:12 schreef RobbieRonald het volgende:
De KNVB zet zich (weer) enorm voor lul zeg met hun verklaring. We hebben geen cijfers maar toch het is onzin. Serieus? Zeg dan gewoon dat je niet over die informatie beschikt en er daarom geen uitspraak over kan doen. Dit is niet eens politiek correct maar bewust wegkijk gedrag!

Ik erger me ook aan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen die beweren dat ze deze problemen niet herkennen in hun omgeving. Dus omdat zij het niet zien bestaat het niet? Wat een kul argument.

Het gebrek aan tegenargumenten en de slachtofferreflex wat je direct ziet laat wel zien dat er wel een serieus probleem aangekaart is!
Maar als ervaringsdeskundige kun je er misschien wel iets over zeggen.
pi_161461011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar als ervaringsdeskundige kun je er misschien wel iets over zeggen.
Wie? Derksen? Heeft hij ook gedaan, toch?
pi_161461044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:26 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wie? Derksen? Heeft hij ook gedaan, toch?
Ja. Ik geef hem gelijk. Niet over voetbalclubs. Dat weet ik niet. En ervaringsdeskundigen. Het is net wie je uitnodigt.
  zaterdag 16 april 2016 @ 00:41:44 #251
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161461212
Het is maar net wie je uitnodigt
Bij Pauw zijn dat veelal ervaringsdeskundige die wegkijken en ontkennen als het over de Marokkanenproblematiek of de islam gaat.
pi_161461218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik geef hem gelijk. Niet over voetbalclubs. Dat weet ik niet. En ervaringsdeskundigen. Het is net wie je uitnodigt.
Klopt. Het is nu eigenlijk woord tegen woord. Ik begrijp wel dat amateurclubs waarover het gaat niet naar buiten willen komen met hun verhaal. Aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat, omdat je geen problemen ziet, ze ook niet bestaan.

Als ik lees dat zoveel mensen dezelfde ervaringen delen lijkt me dat er wel degelijk iets aan de hand is. Feit is ook dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dat zal heus niet anders zijn wanneer ze een tenuetje dragen.
pi_161461280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:42 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Klopt. Het is nu eigenlijk woord tegen woord. Ik begrijp wel dat amateurclubs waarover het gaat niet naar buiten willen komen met hun verhaal. Aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat, omdat je geen problemen ziet, ze ook niet bestaan.

Als ik lees dat zoveel mensen dezelfde ervaringen delen lijkt me dat er wel degelijk iets aan de hand is. Feit is ook dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dat zal heus niet anders zijn wanneer ze een tenuetje dragen.
Er is ook iets aan de hand. Dat is duidelijk. Bij voetbalclubs weet ik het niet. Volgens mij heeft het ook weinig zin hier op door te gaan. Niet wij maar zo'n programma. Derksen zegt niet iets heel vreemds.
pi_161461338

Misschien moet er maar een regel komen die douchen met boxer aan verbiedt. Onze tradities mogen niet verloren gaan.
pi_161461356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:52 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien moet er maar een regel komen die douchen met boxer aan verbiedt. Onze tradities mogen niet verloren gaan.
Dan begrijp je er niets van.
pi_161461524
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is ook iets aan de hand. Dat is duidelijk. Bij voetbalclubs weet ik het niet. Volgens mij heeft het ook weinig zin hier op door te gaan. Niet wij maar zo'n programma. Derksen zegt niet iets heel vreemds.
Vind ik ook. Het is al jaren bekend dat er problemen zijn met deze groep. Het is nu gewoon "shoot the messenger". Ze vallen de klokkenluider aan ipv dat ze de werkelijke problemen onder ogen willen zien.
pi_161461542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:08 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Vind ik ook. Het is al jaren bekend dat er problemen zijn met deze groep. Het is nu gewoon "shoot the messenger". Ze vallen de klokkenluider aan ipv dat ze de werkelijke problemen onder ogen willen zien.
En dat was al het probleem. Je mag het niet zeggen. Ik doe en deed dat wel
  zaterdag 16 april 2016 @ 02:03:46 #258
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161461832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat was al het probleem. Je mag het niet zeggen. Ik doe en deed dat wel
Ik vraag me heel vaak af ....
Als Nederlander zijnde steken we onze mening niet onder stoelen of banken.
Waarom mag er over het Marokkanenprobleem niet gesproken worden ?
Een user gaf eerder aan dat het wel mocht want, Derksen doet het nu toch ....

Nu verschijnen dus overal de zogenaamde kenners, en dan met name bij programma's zoals Pauw, die het hele allemaal bagatelliseren of ontkennen.
Mark Rutte, die zegt dat het een schande is dat Marokkaanse jongeren niet door een club geaccepteerd worden omdat ze van Marokkaanse komaf zijn, en dat men niet een hele groep weg kan zetten als ''zijnde een probleem''.

Waar komt die angst van veel Nederlanders vandaan om niet te durven benoemen wat er daadwerkelijk speelt ?
pi_161462396
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ik vraag me heel vaak af ....
Als Nederlander zijnde steken we onze mening niet onder stoelen of banken.
Waarom mag er over het Marokkanenprobleem niet gesproken worden ?
Een user gaf eerder aan dat het wel mocht want, Derksen doet het nu toch ....

Nu verschijnen dus overal de zogenaamde kenners, en dan met name bij programma's zoals Pauw, die het hele allemaal bagatelliseren of ontkennen.
Mark Rutte, die zegt dat het een schande is dat Marokkaanse jongeren niet door een club geaccepteerd worden omdat ze van Marokkaanse komaf zijn, en dat men niet een hele groep weg kan zetten als ''zijnde een probleem''.

Waar komt die angst van veel Nederlanders vandaan om niet te durven benoemen wat er daadwerkelijk speelt ?
Misschien wordt de term 'Marokkaan' binnen enkele jaren een soort scheldwoord en moet er een nieuw woord komen voor de Marokkaanse gemeenschap. Omdat het woord vooral in negatieve context gebruikt wordt.

Een beetje net zoals 'mongool' of 'wijf'.

Maar inderdaad.
Als je het woord 'Marokkanen' laat vallen, gaan veel mensen zich heel ongemakkelijk voelen.
Mensen zijn ook op Derksen aan het bitchen over dingen die hij helemaal niet gezegd heeft. :')
Er wordt vanalles bijverzonnen.

Het viel me nog mee dat die man waarmee Derksen bij Pauw in discussie was zei "..en Marokkanen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Dat geef ik allemaal graag toe, maar.."

Je kan het natuurlijk ontkennen, maar er is op internet genoeg terug te vinden over dit probleem. Ook van zo'n 10 jaar geleden.
Het zal niet overal een probleem zijn, nee. En blanke voetballertjes zullen ook zeer zeker goed voor problemen kunnen zorgen. Maar dat neemt niet weg dat bij veel amateurclubs dit probleem wel speelt.

Ik heb de afgelopen dagen trouwens ook wel wat maatregelen gehoord vanuit de voetbalclub, waarvan ik zeker wel denk dat het effect heeft.
Zoals;
- Alleen lidmaatschap als je ouders meehelpen waar nodig (bardienst, vervoer, etc.).
- Strenge maatregelen op agressie, geweld en/of vernielingen. Zoals een schorsing of uiteindelijk helemaal optyfen.
- Naakt douchen. (Nee, grapje. Dat moet iedereen lekker zelf weten)
  zaterdag 16 april 2016 @ 04:37:22 #260
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161462583
Ik vraag me serieus na al die jaren nog steeds af waarom Marokkanen zo slecht met respect, discipline en autoriteit om kunnen gaan. :') Laatst werd er in Rotterdam eentje voor m'n neus in de boeien geslagen, begon hij ook te bitchen tegen de politie dat ze niks voor hem waard zijn en shit. :') Worden ze soms met Hollanderhaat opgevoed? 8)7
pi_161463163
NIDA: 'Laat Aboutaleb met Derksen bellen'

De Rotterdamse partij NIDA wil dat burgemeester Aboutaleb ingrijpt bij voetbalclubs die zouden discrimineren bij het ledenbeleid. Aanleidig zijn uitspraken van voetbalanalist Johan Derksen.
Derksen kwam begin deze week in het nieuws omdat hij zei dat sommige amateurclubs 'naar de klote gaan' vanwege een te groot percentage voetballers met een Marokkaanse achtergrond.

Derksen ging er donderdagavond op door met een verhaal over een Rotterdamse voetbalclub. Een bevriende voorzitter zou nieuwe leden met een Marokkaanse naam op een wachtlijst zetten om vervolgens niets meer te laten horen. "Maar ze hadden ooit een Mohammed en die was slim. Na drie keer op een wachtlijst gezet te zijn als Mohammed, stuurde hij een mail als Henk Janssen en kon die de volgende avond komen trainen."

Om welke club het gaat zou Derksen niet gezegd hebben. NIDA vraagt aan burgemeester Aboutaleb dit te acherhalen bij de voetbalanalist. In een twitterbericht maakt de partij er zelfs een grap over. Ook eist ze maatregelen tegen discriminerende voetbalverenigingen.

Het is niet voor het eerst dat een club in opspraak komt vanwege mogelijk discriminerend ledenbeleid. In februari 2014 stelde toenmalig PvdA-kamerlid Tunahan Kuzu kamervragen over soortgelijke praktijken bij Neptunus-Schiebroek.

Volgens Neptunus was er toen geen sprake van het weren van allochtone jeugdleden, omdat één op de drie jeugdleden allochtoon is.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)b-met-Derksen-bellen
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:47:43 #262
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161463196
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 04:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Worden ze soms met Hollanderhaat opgevoed? 8)7
Ja dat worden ze, hier twee praktijkvoorbeelden uit een kleine stad. Ik loop bij de Aldi boodschappen te doen en een moeder rijd met haar kinderwagen tegen mij aan en zegt sorry. Vervolgens zegt dat kind in de wagen tegen z'n moeder, waarom zeg jij sorry tegen die kaaskop? Ik sta ergens te skateboarden, komt een klein Marokkaans meisje bij ons staan, jaar of zeven, fietsen blonde meisjes voorbij en dat kind begint ze uit te schelden voor hoer...

Maar dat mag je niet over Marokkanen zeggen want dat is rasicstisch.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zaterdag 16 april 2016 @ 09:34:32 #263
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161463688
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:47 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ja dat worden ze, hier twee praktijkvoorbeelden uit een kleine stad. Ik loop bij de Aldi boodschappen te doen en een moeder rijd met haar kinderwagen tegen mij aan en zegt sorry. Vervolgens zegt dat kind in de wagen tegen z'n moeder, waarom zeg jij sorry tegen die kaaskop? Ik sta ergens te skateboarden, komt een klein Marokkaans meisje bij ons staan, jaar of zeven, fietsen blonde meisjes voorbij en dat kind begint ze uit te schelden voor hoer...

Maar dat mag je niet over Marokkanen zeggen want dat is rasicstisch.
Inderdaad respectloze mensen. Kreeg laatst in de supermarkt ook een kutopmerking ... Van het kassameisje notabene. :r
pi_161464205
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NIDA: 'Laat Aboutaleb met Derksen bellen'

De Rotterdamse partij NIDA wil dat burgemeester Aboutaleb ingrijpt bij voetbalclubs die zouden discrimineren bij het ledenbeleid. Aanleidig zijn uitspraken van voetbalanalist Johan Derksen.
Derksen kwam begin deze week in het nieuws omdat hij zei dat sommige amateurclubs 'naar de klote gaan' vanwege een te groot percentage voetballers met een Marokkaanse achtergrond.

Derksen ging er donderdagavond op door met een verhaal over een Rotterdamse voetbalclub. Een bevriende voorzitter zou nieuwe leden met een Marokkaanse naam op een wachtlijst zetten om vervolgens niets meer te laten horen. "Maar ze hadden ooit een Mohammed en die was slim. Na drie keer op een wachtlijst gezet te zijn als Mohammed, stuurde hij een mail als Henk Janssen en kon die de volgende avond komen trainen."

Om welke club het gaat zou Derksen niet gezegd hebben. NIDA vraagt aan burgemeester Aboutaleb dit te acherhalen bij de voetbalanalist. In een twitterbericht maakt de partij er zelfs een grap over. Ook eist ze maatregelen tegen discriminerende voetbalverenigingen.

Het is niet voor het eerst dat een club in opspraak komt vanwege mogelijk discriminerend ledenbeleid. In februari 2014 stelde toenmalig PvdA-kamerlid Tunahan Kuzu kamervragen over soortgelijke praktijken bij Neptunus-Schiebroek.

Volgens Neptunus was er toen geen sprake van het weren van allochtone jeugdleden, omdat één op de drie jeugdleden allochtoon is.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)b-met-Derksen-bellen
Haha, wel slim van die 'Hans Jansen'.
pi_161464259
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, wel slim van die 'Hans Jansen'.
Inmiddels zullen de meeste clubs truukjes gebruiken die wat minder makkelijk te bewijzen zijn, zoals de antecedenten-methode waar Derksen het over had.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:24:40 #266
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161464356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Inmiddels zullen de meeste clubs truukjes gebruiken die wat minder makkelijk te bewijzen zijn, zoals de antecedenten-methode waar Derksen het over had.
Clubs bepalen lekker zelf wel wie ze trainen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:29:48 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_161464423
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is toch ook nauwelijks te achterhalen. Beetje hetzelfde als bij uitgaansgelegenheden waar Marokkanen geweigerd worden omdat ze sportschoenen aan hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_161464913
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is toch ook nauwelijks te achterhalen. Beetje hetzelfde als bij uitgaansgelegenheden waar Marokkanen geweigerd worden omdat ze sportschoenen aan hebben.
Nida, het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders en nog een paar andere clubjes hebben naar aanleiding van deze hele rel aangegeven aangifte te willen doen tegen clubs die discrimineren.

Het voorbeeld van die Mohammed die 3x afgewezen was bij die club en toen zijn naam in Hans Jansen veranderde en gelijk toegelaten werd, toont aan dat het soms erg makkelijk te bewijzen is dat clubs discrimineren.
De clubs zullen dat nu meer gaan verhullen.
pi_161465144
quote:
Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal van de KNVB, geeft Johan Derksen ’deels gelijk’ in de discussie over Marokkanen die hun voetbalclub ’naar de klote’ laten gaan. Dat doet hij zaterdag in een column op de website van de voetbalbond

Volgens Van der Zee klopt dat wel, maar hebben Marokkanen daar bepaald niet het alleenrecht op. Ook Nederlanders ,,zijn betrokken bij vechtpartijen, laten hun vereniging naar de klote gaan en betalen hun contributie niet", schrijft Van der Zee. ,,In het voetbal denken we niet in groepen. Op het voetbalveld is iedereen gelijk."

,,Misdraagt een voetballer zich? Of betaalt een voetballer geen contributie? Dan moeten we dat aanpakken. Of iemand nu blank, getint of donker is. We moeten iemand afrekenen op zijn of haar gedrag. Niet op zijn of haar afkomst", bepleit de KNVB'er.
pi_161465463
Oja, maar hunnie (nederlanders) doen het ook!!

Daar ging het niet om, het ging om dat een substantieel deel van de marrokkanen zich continue op en naast het voetbalveld misdraagt en problemen veroorzaakt
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')