abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161453424
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:16 schreef JimmyDean het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)zegt-klopt-niet.html

De problemen in het voetbal zijn volgens Van der Zee niet te wijten aan een achtergrond of geloof. "Voetbal is een volkssport. Het probleem ligt niet altijd bij één groep. Marokkanen, Turken, Joden, Friezen, het maakt niet uit."
"Derksen spreekt puur vanuit de onderbuik en dat mag, maar hij heeft geen gelijk." De KNVB houdt geen cijfers bij van de achtergrond van probleemveroorzakers. "Dat willen we ook niet. Het is onzin om bij te houden of het om een Marokkaan of Turk gaat, of om een CDA-stemmer of VVD-stemmer."

Dus ze zeggen wel dat het niet klopt, maar vervolgens geven ze toe dat ze helemaal niet over de feiten beschikken om dat te kunnen zeggen. :')
Misschien even de gegevens van EenVandaag uit 2013 opvragen.
quote:
Afgelopen vrijdag was het weer raak, een voetbalscheidsrechter uit Leiderdorp werd door twee ontevreden spelers een dubbele kaakbreuk geslagen. EenVandaag hield onlangs een groot onderzoek onder bijna 2000 scheidsrechters naar hun bevindingen. Eén van de opvallende uitkomsten: veel scheidsrechters hebben grote moeite met het leiden van wedstrijden waaraan veel allochtonen, met name spelers van Marokkaanse afkomst, meedoen.

Al las ik vandaag in het ED dat dit vooral aan de trainers e.d. zelf ligt. Zij behandelen de allochtonen anders.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:22:59 #227
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161453432
Zijn er nu wel of geen statistieken want ik meende gisteren dat er een hoogleraar was die aangaf dat 1/3 van de wedstrijden die gestaakt werden dat toe te schrijven was aan Marokkaanse/Turkse spelers?

Dan moeten ze maar een onderzoek doen dan kunnen we daadwerkelijk discussiëren op basis van feiten...als we alleen maar afgaan op ervaringen dan blijft het een beetje natte vingerwerk
pi_161453732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:11 schreef DrDentz het volgende:
Raar dat dat allemaal verplicht moet worden, je zou toch denken dat mensen zelf inzien dat clubs niet kunnen draaien als er allemaal betaalde werknemers aangenomen moeten gaan worden om de spelertjes te halen/brengen etc.
Dat geldt ook voor autochtonen. Veel mensen snappen het concept van een vereniging niet meer, die krijgen een acceptgiro voor de contributie en denken dat ze daarmee consument zijn ipv lid. Ook clubs met alleen maar autochtonen hebben daar regels voor op papier die alle nieuwe leden duidelijk moeten worden gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161453877
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien even de gegevens van EenVandaag uit 2013 opvragen.

[..]

Al las ik vandaag in het ED dat dit vooral aan de trainers e.d. zelf ligt. Zij behandelen de allochtonen anders.
Slappe wegkijkende reactie van de KNVB.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:39:13 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161453937
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:16 schreef JimmyDean het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)zegt-klopt-niet.html

De problemen in het voetbal zijn volgens Van der Zee niet te wijten aan een achtergrond of geloof. "Voetbal is een volkssport. Het probleem ligt niet altijd bij één groep. Marokkanen, Turken, Joden, Friezen, het maakt niet uit."
"Derksen spreekt puur vanuit de onderbuik en dat mag, maar hij heeft geen gelijk." De KNVB houdt geen cijfers bij van de achtergrond van probleemveroorzakers. "Dat willen we ook niet. Het is onzin om bij te houden of het om een Marokkaan of Turk gaat, of om een CDA-stemmer of VVD-stemmer."

Dus ze zeggen wel dat het niet klopt, maar vervolgens geven ze toe dat ze helemaal niet over de feiten beschikken om dat te kunnen zeggen. :')
Als vd zee nou eens wat vaker op het voetbalveld zou staan en wat spelers zou vragen, wist hij wel beter. Ik durf te wedden dat de meerderheid van de spelers zich niet vindt in de uitspraken van hem, wel in die van Derksen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161453977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Slappe wegkijkende reactie van de KNVB.
Ik lees tot 2010 terug dat ze weigeren incidenten te registreren. Ze hebben wel een database voor incidenten, maar dat is per regio en niet per club.
pi_161454256
De hele aflevering van voetbalinside gaat er nu over. Volgens Johan gebruiken de meeste voetbalclubs al jaren allerlei trucs om Marokkanen te weren. Deze trucs zorgen ervoor dat ze nooit openlijk toe zullen geven bewust Marokkanen te weigeren en Ruttes opmerking is dan ook zinloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161454381
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Jammer voor Rutte, maar dat gebeurt al en op vrij grote schaal ook nog eens. De Marokkaan in kwestie krijgt dan gewoon een kutsmoes als ledenstop of wachtlijst.
Ja, datzelfde vertellen ze nu ook in voetbalinside. Marokkanen worden dmv allerlei trucs geweigerd bij voetbalclubs zodat ze dat nooit openlijk toe hoeven te geven.
pi_161454509
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, datzelfde vertellen ze nu ook in voetbalinside. Marokkanen worden dmv allerlei trucs geweigerd bij voetbalclubs zodat ze dat nooit openlijk toe hoeven te geven.
Krijg je straks een Marokkanenquotum bij een club. Je moet een minimaal aantal Marokkanen toelaten anders ben je racistisch.
pi_161454611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Krijg je straks een Marokkanenquotum bij een club. Je moet een minimaal aantal Marokkanen toelaten anders ben je racistisch.
Het einde van FC Appelscha en elke andere club buiten de Randstad ;(
pi_161454754
Eigenlijk begrijp ik de hele commotie niet over wat Derksen heeft gezegd. Als je het hebt over het aannemen van leden, dan vind ik daarin de voetbalcultuur nogal vrij en naïef. Er zijn immers zoveel elitaire sporten waar zwaar wordt geselecteerd op leden. Nu is het met sporten als hockey, golf of tennis wat beter, maar daar werd vroeger toch ook volop geselecteerd. Was je arm, dan had je geen enkele kans deze sporten te beoefenen.

En met studentensociëteiten heerst toch ook nog steeds een selectieprocedure. Daar hoor je toch ook niet dat elke MBOer zich gediscrimineerd voelt omdat hij of zij geen toegang heeft tot de studentensociëteiten. .
pi_161458199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de hele commotie niet over wat Derksen heeft gezegd. Als je het hebt over het aannemen van leden, dan vind ik daarin de voetbalcultuur nogal vrij en naïef. Er zijn immers zoveel elitaire sporten waar zwaar wordt geselecteerd op leden. Nu is het met sporten als hockey, golf of tennis wat beter, maar daar werd vroeger toch ook volop geselecteerd. Was je arm, dan had je geen enkele kans deze sporten te beoefenen.

En met studentensociëteiten heerst toch ook nog steeds een selectieprocedure. Daar hoor je toch ook niet dat elke MBOer zich gediscrimineerd voelt omdat hij of zij geen toegang heeft tot de studentensociëteiten. .
Het is een algeheel sociaal probleem wat hij aankaart.
pi_161458562
Wel goed dat Rutte weer eens niets zegt.
pi_161458634
quote:
Een veelbetekenend moment in de discussie tussen Johan Derksen en Farid Azarkan bij Pauw over de uitspraken van Derksen over Marokkaanse voetballers, was toen Derksen vertelde hoe er in lokale voetbalbesturen wordt gereageerd op de komst van Marokkanen: Er worden interne regels verzonnen om de toevloed van teveel Marokkanen tegen te houden. Zonder daar openlijk over te doen, want dan krijg je straf vanwege racisme. Wanneer Marokkanen in de meerderheid zijn, wordt het nu eenmaal onmogelijk voor de Nederlandse spelers en valt alles uit elkaar, had Derksen geleerd. Daarnaast gaan Nederlandse ouders op een bepaald moment hun kinderen van de club halen, wanneer de Marokkanen gaan overheersen.

Precies zo’n zelfde reactie zie je op de Amsterdamse scholen, bleek deze week uit een onderzoek waarover Het Parool publiceerde: Ze halen hun kinderen in steeds grotere aantallen van scholen met teveel Marokkanen, en plaatsen ze op ‘witte’ scholen. We hebben het hier over typisch hoog opgeleide blanke Amsterdammers, die stemmen op GroenLinks, PvdA en D66, en die bij familiefeestjes om het hardst afgeven op Wilders, want die voert een ‘polemische’ koers en zo komen er nooit ‘oplossingen.’ Hypocriet natuurlijk, maar hypocrisie ‘werkt’ sociaal gezien voor deze hoog opgeleiden, die anderen wel graag de maat nemen.

Ook Derksen bleef bij Pauw roepen dat hij niet in de ‘Wilders-hoek’ wilde. Uit andere uitlatingen van hem blijkt ook dat hij zich nog harder afzet tegen Wilders als tegen Marokkanen. Derksen is in werkelijkheid net zozeer aan a-typische Nederlander als Wilders: Hij kruipt niet in zijn schulp, maar vertelt de waarheid en schuwt de controverse niet. In dat opzicht is hij niet bang. Hij is wel als de dood voor het Wilders-frame. Kun je nagaan hoe sterk dat is. Het zal hem overigens niet helpen. Door Asscher werd hij vandaag in de racisme hoek gezet.

Laagopgeleide Nederlanders hebben niet zoveel keuze als hoogopgeleide Nederlanders. Ze wonen in sociale huurwoningen, en zijn daarom afhankelijk van het overheidsbeleid. Ze hebben in de praktijk minder opties om hun kinderen op blanke scholen te plaatsen. Ze kunnen de confrontaties minder goed ontlopen, ook al zullen ze dat zo lang mogelijk willen, en blijven ze binnen hun mogelijkheid zoeken naar mogelijkheden om ‘onder ons’ te blijven. Daarom lieten veel autochtone lager opgeleiden zich uit de oude wijken van de grote steden sturen, om te vertrekken naar Purmerend en Almere. Daar zien ze nu met lede ogen al jarenlang hoe er ook in die gemeenten steeds meer allochtonen komen te wonen.

De allochtonen dringen hun cultuur op. Op de voetbalvelden. In de scholen. De Nederlandse cultuur blijft een consensuscultuur, waarbij conflicten uit de weg gegaan worden en er al over ‘oplossingen’ wordt gesproken voor het ‘probleem’ is benoemd. Voor een klein, en van oudsher verdeeld, land als Nederland is dat al eeuwenlang een bruikbaar model. Maar, nu, met de massamigratie, werkt dat juist averechts. In de ogen van moslims wordt dit consensusmodel gezien als zwakte, en dus gaan ze er nog eens extra overheen. Dit is het oerconflict tussen een vrouwelijke en een mannelijke cultuur.

Er zit maar één ding op: De Nederlanders moeten zich vermannen. Grenzen stellen. Macht afdwingen. Nee, gezelliger wordt het er daarmee niet op. Door het oude, gezellige, Nederland kunnen we een streep zetten sinds de komst van de gastarbeiders. Het duurt alleen wat lang voor dat doordringt. De hang naar de o zo Nederlandse ‘gezelligheid’ zou wel eens ziekelijk zwakke vormen kunnen aannemen.
http://joostniemoller.nl/(...)nederlanders-voeten/

[ Bericht 2% gewijzigd door voetbalmanager2 op 15-04-2016 23:04:58 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:59:45 #240
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161458837
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

bron?
pi_161458865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:59 schreef YazooW het volgende:

[..]

bron?
Dit is gewoon een opinie van een blogger. Ik postte hem omdat ik het een goed stuk vond.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:01:57 #242
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161458905
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is gewoon een opinie van een blogger. Ik postte hem omdat ik het een goed stuk vond.
Zal die blogger ook leuk vinden dat zijn content zonder naamsvermelding op andere sites wordt gezet.
pi_161459016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:01 schreef YazooW het volgende:

[..]

Zal die blogger ook leuk vinden dat zijn content zonder naamsvermelding op andere sites wordt gezet.
Vraag het hem, zou ik zeggen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:09:37 #244
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161459128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vraag het hem, zou ik zeggen.
Moet ik wel weten wie het is want je hebt er geen bron bij gezet. :D

edit. o wacht, nu wel. :*
pi_161459154
Nu bij Pauw.
pi_161460754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:10 schreef Physsic het volgende:
Nu bij Pauw.
Ik ben afgehaakt bij dat een man het over Turken gaat hebben.
pi_161460761
De KNVB zet zich (weer) enorm voor lul zeg met hun verklaring. We hebben geen cijfers maar toch het is onzin. Serieus? Zeg dan gewoon dat je niet over die informatie beschikt en er daarom geen uitspraak over kan doen. Dit is niet eens politiek correct maar bewust wegkijk gedrag!

Ik erger me ook aan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen die beweren dat ze deze problemen niet herkennen in hun omgeving. Dus omdat zij het niet zien bestaat het niet? Wat een kul argument.

Het gebrek aan tegenargumenten en de slachtofferreflex wat je direct ziet laat wel zien dat er wel een serieus probleem aangekaart is!
pi_161460901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:12 schreef RobbieRonald het volgende:
De KNVB zet zich (weer) enorm voor lul zeg met hun verklaring. We hebben geen cijfers maar toch het is onzin. Serieus? Zeg dan gewoon dat je niet over die informatie beschikt en er daarom geen uitspraak over kan doen. Dit is niet eens politiek correct maar bewust wegkijk gedrag!

Ik erger me ook aan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen die beweren dat ze deze problemen niet herkennen in hun omgeving. Dus omdat zij het niet zien bestaat het niet? Wat een kul argument.

Het gebrek aan tegenargumenten en de slachtofferreflex wat je direct ziet laat wel zien dat er wel een serieus probleem aangekaart is!
Maar als ervaringsdeskundige kun je er misschien wel iets over zeggen.
pi_161461011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar als ervaringsdeskundige kun je er misschien wel iets over zeggen.
Wie? Derksen? Heeft hij ook gedaan, toch?
pi_161461044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:26 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wie? Derksen? Heeft hij ook gedaan, toch?
Ja. Ik geef hem gelijk. Niet over voetbalclubs. Dat weet ik niet. En ervaringsdeskundigen. Het is net wie je uitnodigt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')