abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:23:37 #276
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161465992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

"Boehoe ze willen niet douchen na de wedstrijd"

Als we ons daar druk om moeten maken
Je loopt echt 4 topics achter ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161466213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:15 schreef robin007bond het volgende:
Dikke bullshit van Johan Derksen. :')
Bedankt voor jouw wijsheid
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161466293
Had wel verwacht dat er aangifte zou worden gedaan tegen deze man, want het valt een beetje in de minder, minder categorie, en dat mogen we niet zeggen in dit land van onze politieke elite.
pi_161466404
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:40 schreef Odaiba het volgende:
Had wel verwacht dat er aangifte zou worden gedaan tegen deze man, want het valt een beetje in de minder, minder categorie, en dat mogen we niet zeggen in dit land van onze politieke elite.
Ik begrijp echt niet op welke grond dan aangifte is gedaan. Hij heeft aangegeven wat zijn bevindingen zijn (even los van of die ook kloppen of niet). Hij heeft niet gezegd "Ik vind dat alle voetbalclubs voortaan alle Marokkanen moeten weren, want ze zijn allemaal kut."
pi_161466512
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:15 schreef robin007bond het volgende:
Dikke bullshit van Johan Derksen. :')
Zelfs onze minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport geeft Derksen gelijk, maar gelukkig weet jij het beter.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:57:21 #281
117098 Hathor
Effe niet
pi_161466524
quote:
Dan heb je het niet goed begrepen, Derksen constateert alleen dat er vaak misstanden zijn bij clubs waar veel Marokkanen spelen, dat is alles. Dat wat jij hier minder minder noemt, gebeurt in het geniep door de voorzitters van clubs die allerlei slimmigheidjes bedenken om het aantal Marokkanen te beperken, daar heeft Derksen verder niks mee te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:10:49 #282
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161466722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

"Boehoe ze willen niet douchen na de wedstrijd"

Als we ons daar druk om moeten maken
Nee, maar ik herken het beeld wel. In mijn regio had je een aantal clubs die bekend stonden als nare clubs. Altijd vechten, meerdere rode kaarten per wedstrijd etc. Van 1 club kan ik mij niet herinneren er tegen gespeeld te hebben zonder dat er iemand van hen rood kreeg.
Het waren niet alleen maar allochtone clubs, ook autochtone clubs hadden problemen. Alleen waren er weinig allochtone clubs waar geen problemen mee waren. Die waren ver in de minderheid, en dat valt op en dat benoemd Johan.

Het douchen is een raar en slecht voorbeeld van hem. Op mijn team, geen allochtonen, begon men ook ineens met onderbroek te douchen. Er heerst ook gewoon een preutsere tijdsgeest, en dat komt niet alleen door conservatieve allochtonen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:11:13 #283
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161466730
Maar goed, nu dit benoemd is zal het voor veel Marokkaanse ouders wellicht een reden zijn om wat kritischer naar de opvoeding en mentaliteit van hun kinderen te gaan kijken.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:28:57 #284
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161467026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:11 schreef Woelwater het volgende:
Maar goed, nu dit benoemd is zal het voor veel Marokkaanse ouders wellicht een reden zijn om wat kritischer naar de opvoeding en mentaliteit van hun kinderen te gaan kijken.
U gelooft in sprookjes ?
Gaat niet gebeuren, Marokkanen hebben nu eenmaal moeite met zelfreflectie.

Net zoals wij bepaalde opvattingen hebben over opvoeding, normen en waarden hebben zij die ook. Alleen stroken die niet met de onze.
Opvoeding gebeurt bij veel Marokkaanse gezinnen binnenshuis, het stukje opvoeding buitenshuis is in de ogen van veel ouders een taak die weggelegd is voor de school, wijkbewoners, politie enz. Dat is door de beleidsmakers jarenlang genegeerd en daar plukken we nu de vruchten van.
pi_161467037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:11 schreef Woelwater het volgende:
Dat was 20 jaar geleden al de oplossing.
pi_161467208
Al 5 delen over 1 ware uitspraak van Johan Derksen? :|W
Oh ja, het gaat over Marokkanen, dan heb je automatisch veel delen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161467248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:28 schreef Pielemenneke het volgende:

Net zoals wij bepaalde opvattingen hebben over opvoeding, normen en waarden hebben zij die ook. Alleen stroken die niet met de onze.
Dus...ons integratiebeleid heeft gefaald. Als wij hen goed hadden geïntegreerd dan waren onze normen die van hen geworden. Zie hier waarom er niet zoiets bestaat als een echte meltingpot zo gauw de verschillen tussen culturen te groot worden en waarom je bij goede integratie ook altijd tot zo zekere hoogte (daar waar het conflicteert) assimilatie krijgt.
#NoDAPL
pi_161467326
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het douchen is een raar en slecht voorbeeld van hem. Op mijn team, geen allochtonen, begon men ook ineens met onderbroek te douchen. Er heerst ook gewoon een preutsere tijdsgeest, en dat komt niet alleen door conservatieve allochtonen.
Je kan de vinger er moeilijk op leggen waar het door komt. Het is best mogelijk dat de allochtone clubs dit zijn begonnen, dat dit oversloeg naar gemengde clubs en dat het hierdoor een norm is geworden in het clubvoetbal, ook bij volledig autochtone clubs. Het kan ook dat het een afwijking is van voetballers.
Los hiervan, het is nogal lachwekkend, bij andere sporten douchen mensen wel gewoon naakt. Bovendien zie je elkaar nog steeds naakt op het moment dat je je onderbroek uitdoet, het afdroogt en een droge onderbroek aantrekt. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed begrepen, Derksen constateert alleen dat er vaak misstanden zijn bij clubs waar veel Marokkanen spelen, dat is alles. Dat wat jij hier minder minder noemt, gebeurt in het geniep door de voorzitters van clubs die allerlei slimmigheidjes bedenken om het aantal Marokkanen te beperken, daar heeft Derksen verder niks mee te maken.
Ballotagecommissies, enkel nieuwe leden op voordracht van bestaande leden, quota voor allochtone spelers.
#NoDAPL
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:49:54 #289
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161467372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus...ons integratiebeleid heeft gefaald. Als wij hen goed hadden geïntegreerd dan waren onze normen die van hen geworden. Zie hier waarom er niet zoiets bestaat als een echte meltingpot zo gauw de verschillen tussen culturen te groot worden en waarom je bij goede integratie ook altijd tot zo zekere hoogte (daar waar het conflicteert) assimilatie krijgt.
Het werkt natuurlijk twee kanten op maar in mijn ogen is ons integratiebeleid niet echt gelukt.
Natuurlijk speelt ook de houding van de Marokkaanse gemeenschap een grote rol.

Als je die gemeenschap vergelijkt met de Turkse dan zijn er toch wezenlijke verschillen, in die zin dat de Turken in Nederland minder moeite hebben gehad om te integreren. Natuurlijk ook niet allemaal want ook die gemeenschap kent probleem gevallen, alleen in mindere mate lijkt het.
pi_161467400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:49 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Het werkt natuurlijk twee kanten op maar in mijn ogen is ons integratiebeleid niet echt gelukt.
Natuurlijk speelt ook de houding van de Marokkaanse gemeenschap een grote rol.

Als je die gemeenschap vergelijkt met de Turkse dan zijn er toch wezenlijke verschillen, in die zin dat de Turken in Nederland minder moeite hebben gehad om te integreren. Natuurlijk ook niet allemaal want ook die gemeenschap kent probleem gevallen, alleen in mindere mate lijkt het.
Minder grote culturele verschillen?
#NoDAPL
pi_161467431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gewoon beter aanpassen. Dat lukt de een beter dan een ander.
pi_161467455
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet op welke grond dan aangifte is gedaan. Hij heeft aangegeven wat zijn bevindingen zijn (even los van of die ook kloppen of niet). Hij heeft niet gezegd "Ik vind dat alle voetbalclubs voortaan alle Marokkanen moeten weren, want ze zijn allemaal kut."
quote:
De redenen voor aangifte zijn net zo slecht als bij het politiek gestuurde proces (voorstel van nationale politici, aangiftecolportage om justitie onder druk te zetten) tegen Geert Wilders. Hij riep ook niet op om alle of specifieke Marokkanen als tweederangsburgers te behandelen, hij riep slechts dat hij criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort wil afpakken en dat hij minder Marokkanen naar hier wil laten immigreren. Nu mogen mensen dat rustig verwerpelijk vinden maar strafbaar is het niet. Hij deed deze uitspraak ook nog eens bij een besloten partijbijeenkomst onder enkel gelijkgestemde mensen en deze mensen wisten in welk kader de uitspraak "minder Marokkanen" geplaatst moet worden. Ik begrijp best dat bij sommige mensen de haren overeind gaat staan als ze dat horen maar het gaat erom of dat het strafbaar is en of dat we de vrijheid van meningsuiting van een politicus zo ver willen beperken dat hij zo'n stelling niet mag innemen en zo'n uitspraak niet mag doen.
#NoDAPL
pi_161467474
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

ik denk het niet. turken kunnen ook veel problemen geven. ik heb toevalig een turk bij mij in het rugby team zitten. en hij is wel zo ongelooflijk irritant en vervelend, en hij zet voordurend andere mensen voor schut. ik zou hem het liefst achter het behang willen plakken.
pi_161467478
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

De redenen voor aangifte zijn net zo slecht als bij het politiek gestuurde proces (voorstel van nationale politici, aangiftecolportage om justitie onder druk te zetten) tegen Geert Wilders. Hij riep ook niet op om alle of specifieke Marokkanen als tweederangsburgers te behandelen, hij riep slechts dat hij criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort wil afpakken en dat hij minder Marokkanen naar hier wil laten immigreren. Nu mogen mensen dat rustig verwerpelijk vinden maar strafbaar is het niet. Hij deed deze uitspraak ook nog eens bij een besloten partijbijeenkomst onder enkel gelijkgestemde mensen en deze mensen wisten in welk kader de uitspraak "minder Marokkanen" geplaatst moet worden. Ik begrijp best dat bij sommige mensen de haren overeind gaat staan als ze dat horen maar het gaat erom of dat het strafbaar is en of dat we de vrijheid van meningsuiting van een politicus zo ver willen beperken dat hij zo'n stelling niet mag innemen en zo'n uitspraak niet mag doen.
Dar heb je gelijk in.
pi_161467492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:58 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik denk het niet. turken kunnen ook veel problemen geven. ik heb toevalig een turk bij mij in het rugby team zitten. en hij is wel zo ongelooflijk irritant en vervelend, en hij zet voordurend andere mensen voor schut. ik zou hem het liefst achter het behang willen plakken.
Dat kan en mag niet. Heeft het te maken met het feit dat hij Turks is?
pi_161467537
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan en mag niet. Heeft het te maken met het feit dat hij Turks is?
geen idee. ik heb ook een paar marokaanse jongens in mijn team zitten maar die vallen nog wel mee.
pi_161467543
Ennnnnn vol :)
pi_161467559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ennnnnn vol :)
Dat dacht je.
pi_161467562
En nu?
pi_161467566