TweetDeck vergeet niets:quote:Op vrijdag 8 april 2016 04:33 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.3fm.nl/a/224111
https://twitter.com/atzedevrieze/status/718163719126167552
Tab in TweetDeck net gesloten voordat ik in de gaten had dat het verwijderd was en dus geen screenshot kunnen maken, maar dit waren links naar "drama met ID/tickets op naam"-berichten. Hier een soort halve mirror: https://twitter.com/3FMGemist/status/718161945975734272 En als je op de andere Tweet zoekt vind je het ook terug als quote. Plus https://www.facebook.com/3VOOR12/posts/1030698026991747
Mijn vraag: waarom verwijderd?Goed, natuurlijk nog gewoon terug te luisteren, hier vanaf 9:24:00 ish: http://www.3fm.nl/a/ug/330310 En hier alles wat je wilt weten in een samenvatting: http://www.at5.nl/artikel(...)door-kaartje-op-naam
Lol @ middenin de show zo'n nietszeggend verslag op de radio, trouwens. "Kunnen ze Lowlands aan?". Haha.
Het is ten eerste al helemaal niet "voor het eerst" dat er tickets op naam worden verkocht, eerste keer dat ik dat meemaakte is al jaar of 7 geleden, in Nederland iig al sinds Kraftwerk in 2013 en die act deed dat zelfs al in Paradiso zelf in 2014. Tot afgelopen zondag naam kunnen veranderen is ook leugen, dat kon tot veel langer daarna, als ze het al ooit geweigerd hebben. Ze maakten het verre van makkelijk, werkten niet naar hun servicekosten-geld, en er waren heel wat interne telefoonnummers voor nodig, maar aan het eind van de rit deden ze het.
Maar, hoe duidelijk kun je het maken dat je niet binnenkomt zonder corresponderende naam op ID/ticket? In koeienletters, overal. 4 Britse meisjes met één naam op de kaart is dan wel weer sneu natuurlijk.
En, eind goed, al goed: https://twitter.com/ChrisWalraven/status/718174691568001025
Hoe laat was dat? Toen ik rond 19:15 naar binnen liep was het rustig bij de ingang en moest ik van de portier mijn naam zeggen aangezien de lettertjes op mijn id te klein voor hem warenquote:Op vrijdag 8 april 2016 08:03 schreef Markeerstift het volgende:
Uhm bij mij hebben ze niet om mijn id gevraagd eigenlijk?
Haha, ik kwam gisteravond ook bij hem binnen en tegen mij vertelde hij dezelfde grap.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:44 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
Hoe laat was dat? Toen ik rond 19:15 naar binnen liep was het rustig bij de ingang en moest ik van de portier mijn naam zeggen aangezien de lettertjes op mijn id te klein voor hem waren![]()
Zelfde man liet mij vorige week bij Underworld binnen zonder überhaupt mijn kaartje te scannen
Of het was misschien het 'Dreamy Synopsis' die op de setlist stond?quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:56 schreef sander26 het volgende:
https://www.instagram.com/p/BD6oo6TLnMy/
Stond dus bljkbaar verkeerd op de setlist waardoor ze in de war raakte? Was in ieder geval een erg grappig moment!
Nee, die grapjes in de namen doen ze altijd. 'Dreamsy Synopsis' staat er al vanaf het begin zo op. Het ging hier echt om de verwarring welk nummer ze nou moesten spelen. Na wat gelach en overleg heen en weer werd het uiteindelijk: 'This is Used To Be My Girl, everyone!".quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:03 schreef Morri het volgende:
[..]
Of het was misschien het 'Dreamy Synopsis' die op de setlist stond?
quote:Op donderdag 7 april 2016 23:23 schreef Arn0 het volgende:
Waanzinnig concert, geen moment verveeld. Maar Alex was echt wel onder invloed (van wat laten we in het midden) hoor, dat was op het randje.
Verder stond ik ook in het midden op het tweede balkon, haha.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:09 schreef Xurk het volgende:
Wat een cabaret-voorstelling van Alex zeg, gedurende het hele concert. Climax daarvan was toch wel in "The Dream Synopsis", op een gegeven moment stond ik meer met verbijstering te kijken naar wat hij allemaal deed dan dat ik naar het liedje luisterde... wel grappig dat "some kid" vervangen werd door "some prick", maar wat zei hij nou i.p.v. "Miles Kane"?
Ik had zelf het idee dat ze geblowd hadden. (I am in no hurry tonight, Amsterdam!quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:09 schreef Xurk het volgende:
Iemand anders de fuck-up van Alex trouwens opgemerkt in (ik geloof) "My Mistakes Were Made For You"? Volgens mij zette hij de tweede couplet verkeerd in en / of hij kwam niet uit qua tekst waardoor hij een paar maten te laat nog even snel zijn regel ging afmaken. Miles lachte hem nog uit
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:23 schreef Haunter het volgende:
Erg goede show!Totaal anders dan 8 jaar geleden ook. Vooral een dronken Alex Turner anno 2016, en (daarmee) een super los iemand, is geweldig om naar te kijken. En zijn stem is in zeer goede doen zeg!
Wel valt me steeds vaker het barslechte geluid van Paradiso op nu ik ook regelmatig buiten Amsterdam naar concerten ga.
Fotootje:
[ afbeelding ]
Dat is ook wel dom. Nog geluk dat hij met zijn facebook naar binnen mocht dan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:50 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Wat een geweldige gig was het zeg. Mijn ervaring is trouwens dat de controle heel streng was, bij mijn vriendin deden ze moeilijk omdat haar roepnaam op het ticket stond en bij een vriend die pas tegen het einde aankwam al helemaal, hij moest inloggen op Facebook omdat ie geen id met foto bij zich had
Ik gok om 1945 ofzo, we waren aan de rechterkant naar binnen. Misschien is dat die gast die niet zo streng isquote:Op vrijdag 8 april 2016 08:44 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
Hoe laat was dat? Toen ik rond 19:15 naar binnen liep was het rustig bij de ingang en moest ik van de portier mijn naam zeggen aangezien de lettertjes op mijn id te klein voor hem waren![]()
Zelfde man liet mij vorige week bij Underworld binnen zonder überhaupt mijn kaartje te scannen
Sterker nog, ze hadden er zeker nog een stuk of 20 achteraf. Weet niet hoeveel er in totaal zijn gemaakt? Heb de print aan een vriend meegegeven zonder even te checken welk nummertje ik hadquote:Op vrijdag 8 april 2016 05:26 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Post @ 5:05.
Ah, dan had je geluk. Ik ben altijd laks in die dingen, "ga er niet de hele avond mee lopen sjouwen" en dan is het na afloop weg natuurlijk. De Madison Square Garden-posters gaan nog altijd voor 200 euro op eBay, zucht...
200 totaal.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:09 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Sterker nog, ze hadden er zeker nog een stuk of 20 achteraf. Weet niet hoeveel er in totaal zijn gemaakt? Heb de print aan een vriend meegegeven zonder even te checken welk nummertje ik had
Heb ik ook wel. Ik had de 'nieuwe' Alex nog niet gezien, maar ik zat me er meer aan te ergeren dan dat ik er van genoot. Het kwam heel gespeeld over, bij Kane lijkt alles oprechter.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:09 schreef Xurk het volgende:
Wat een cabaret-voorstelling van Alex zeg, gedurende het hele concert. Climax daarvan was toch wel in "The Dream Synopsis", op een gegeven moment stond ik meer met verbijstering te kijken naar wat hij allemaal deed dan dat ik naar het liedje luisterde... wel grappig dat "some kid" vervangen werd door "some prick", maar wat zei hij nou i.p.v. "Miles Kane"?
Toch merkte ik dat ik me steeds meer ging ergeren aan Alex m.b.t. zijn podium presence. Ik heb liever dat hij zoals vroeger de hele avond stil staat (of zoals in de SIAS periode wel het één en ander doet bij bepaalde nummers) dan dat hij (gespeeld?) ongeïnteresseerd en nonchalant over het podium struint om allerlei gekkigheden uit te halen. Bij veel lyrics ook fronsen en schouders ophalen, alsof hij de lyrics niet serieus kan nemen. Zo kwam het op me over, maar ik kan me niet voorstellen dat het daadwerkelijk zo is. Maar heel zijn showtje wekte dus ergernis bij me op.
Dan keek ik liever naar Miles Kane gisteren merkte ik. Hij straalt zoveel energie, enthousiasme en plezier uit dat je daar helemaal in mee gaat
Anders ik...Maar de kaartjes waren nu eenmaal opquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:43 schreef Queens het volgende:
Jullie omschrijvingen van Alex gister doen me heel erg aan Jim Morrison denken.
Gvd, ik baal dat ik er niet bij was
Jawel, maar wij stonden midden in de zaal en het was daar te krap/benauwd. Ik had dat bij het vorige AM concert ook, maar verder nooit last van gehad (terwijl ik wel veel concerten bezoek). Stonden misschien gewoon net verkeerd...quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:00 schreef Leonos het volgende:
Hoe kan je nou weer onwel worden?
Niet gegeten / gedronken?
Kan ook te maken hebben met de drukte in combinatie met de warmte. Ik heb het zelf ook bij AM @ HMH07 meegemaakt. Half uur los gegaan in de pit terwijl het extréém warm was daar die avond, vervolgens een elleboogje per abuis in mijn gezicht gekregen en even later werd alles zwart voor mijn ogen (letterlijk). Toen heb ik in mijn blinde staat lichtelijk in paniek getracht naar de zijkant te lopen maar ik kwam uit bij de dranghek vooraan waar ik prompt door een medewerker er overheen ben getild en naar de EHBO ben gebracht. Na een minuut of 3 kwam mijn zicht terug.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:00 schreef Leonos het volgende:
Hoe kan je nou weer onwel worden?
Niet gegeten / gedronken?
quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:06 schreef Xurk het volgende:
[..]
Kan ook te maken hebben met de drukte in combinatie met de warmte. Ik heb het zelf ook bij AM @ HMH07 meegemaakt. Half uur los gegaan in de pit terwijl het extréém warm was daar die avond, vervolgens een elleboogje per abuis in mijn gezicht gekregen en even later werd alles zwart voor mijn ogen (letterlijk). Toen heb ik in mijn blinde staat lichtelijk in paniek getracht naar de zijkant te lopen maar ik kwam uit bij de dranghek vooraan waar ik prompt door een medewerker er overheen ben getild en naar de EHBO ben gebracht. Na een minuut of 3 kwam mijn zicht terug.
Ik vond het zelf ook vrij bizar om mee te maken want ik heb toch heel wat concerten bezocht en ben vrijwel altijd in de pits te vinden, maar dat was nog nooit voorgekomen. Maar je hebt je eigen lichaam niet altijd onder controle, blijkbaar met zulke omstandigheden. Ik baalde vooral dat ik vervolgens "Old Yellow Bricks" miste. Maar goed, ik heb toen wel half backstage van "Put Me In A Terror Pocket" kunnen genieten voordat ik de zaal weer ingingquote:Op vrijdag 8 april 2016 13:08 schreef MCH het volgende:
![]()
Net alsof je bij Justin Bieber bent geweest en dan heb je ook nog ballen tussen je benen hangen.
Aan het einde werd een meisje naast ons ook onwel, was dat jouw vriendin?quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:04 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Jawel, maar wij stonden midden in de zaal en het was daar te krap/benauwd. Ik had dat bij het vorige AM concert ook, maar verder nooit last van gehad (terwijl ik wel veel concerten bezoek). Stonden misschien gewoon net verkeerd...
Nee toen stonden wij al weer ergens tussen de schreeuwende Engelsen op de eerste verdiepingquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Aan het einde werd een meisje naast ons ook onwel, was dat jouw vriendin?
ja klopt, maar ik wil ermee zeggen dat de controle wel streng was dusquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat is ook wel dom. Nog geluk dat hij met zijn facebook naar binnen mocht dan.
Wat een onaardige opmerkingquote:Op vrijdag 8 april 2016 13:08 schreef MCH het volgende:
[..]![]()
Net alsof je bij Justin Bieber bent geweest en dan heb je ook nog ballen tussen je benen hangen.
quote:Op donderdag 7 april 2016 10:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En vanavond zitten de haantjes weer in die lastige spagaat na het vijfsterrenoptreden. "De liedjes komen op het podium meer tot leven". Smullen.
[..]
En daar is nummer 2: http://oor.nl/#!/articles(...)_je_verwacht/concertquote:Op vrijdag 8 april 2016 02:36 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
https://twitter.com/gijsbertkamer/status/718167191447814145
Vind ik ook.quote:
Klopt. En zoals ik al eerder zei, vind ik het geluid in Paradiso sowieso altijd enorm beroerd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:28 schreef Sandtrap het volgende:
Vette show! Maar lag het aan mij, of waren de strijkers bij vlagen onhoorbaar? Vooral tijdens de nummers waar de strijkers de nummers droegen miste ik ze enorm (Meeting Place, EYCTE). Voor mij wel een flinke smet op een verder super tof optreden.
Ja! Ik vind de nieuwe versie veel beter! 😊quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:33 schreef AMDB het volgende:
Zijn er meer mensen hier die Calm Like You na het horen van de huidige live-versie op het album veels te snel vinden? Kan er bijna niet meer naar luisteren. Sowieso lijkt AotU overal nu veel te snel op het album.
Yup. Van niets op 1.quote:Op zaterdag 9 april 2016 00:52 schreef Zocalo het volgende:
Ik neem de eerste week van release op 1 staan
Ik dacht ook zoiets ja!quote:Op vrijdag 8 april 2016 16:46 schreef ecstasy het volgende:
het klonk trouwens alsof alex zong 'it was you and me and my iphone and some prick I went to school with'
Vind het allemaal wel meevallen met zijn accent. Dat heeft gewoon te maken met gewenning aan de media, je gaat beter articuleren enzo. En je past aan aan je omgeving. Als hij twee weken in Sheffield is zal hij als vanouds klinken lijkt me zo.quote:Op zondag 10 april 2016 16:10 schreef AMDB het volgende:
http://m.noisey.vice.com/(...)source=noiseyfbcaads
Misschien wel het meest interessante artikel over Alex deze Era.
Deze is oprecht nog wel interessant ja, haha. Vooral omdat de conclusie realistisch is. Verder ook wat Merkie zegt. Wat een schok, iemand die het grootste deel van z'n 20-er jaren in een omgeving heeft verkeerd waar met een ander accent gesproken wordt, verliest een beetje van z'n eigen specifieke accent. Zie ook John Lennon, dat sterke Scouse was er al niet meer toen hij in Londen ging wonen, en nadat hij bijna 10 jaar in Amerika had gewoond zei hij nog net geen "budderrrr" inplaats van "but-tuh". (Insert audio van hem die daar over grapt hier, maar YouTube kreeg het denk ik op de heupen, alles lijkt verwijderd.) Maar als er dan een Engelse DJ over de vloer kwam voor een interview, was het in een klap terug.quote:Op zondag 10 april 2016 16:10 schreef AMDB het volgende:
http://m.noisey.vice.com/(...)source=noiseyfbcaads
Misschien wel het meest interessante artikel over Alex deze Era.
En dat laatste is wel duidelijk, gezien de tattoos met de naam van hun wederhelft op elkaars armquote:Arctic Monkeys' Alex Turner on L.A. Lifestyle, New Last Shadow Puppets LP
Singer on moving to California, learning to relax and reviving beloved side project
Alex Turner is finishing his second martini at a stuffy bar in Manhattan when he starts reminiscing about his earliest visits to New York, a decade ago. The English singer-guitarist was 20 when his band Arctic Monkeys performed on Saturday Night Live and played a very hyped show at the Bowery Ballroom. "David Bowie came backstage," he says in his thick Yorkshire accent. "We didn't know what to say to him, you know. We were just overwhelmed. It was like a fucking runaway train in those days."
At the time, the Monkeys had just topped the U.K. charts with a debut album that became the fastest-selling LP in British history. But Turner, who just turned 30, had trouble adjusting to fame and wasn't happy with his band's 2007 follow-up. To get some distance from his main gig, he teamed with Liverpudlian friend Miles Kane of Monkeys touring partners the Little Flames. They formed the Last Shadow Puppets, an ambitious project that branched out of the Monkeys' garage-y sound, combining doo-wop, spaghetti-Western film music and big orchestrations courtesy of Arcade Fire's Owen Pallett. "We were very aware we were making a record that we shouldn't really be making," says Turner of the Puppets' 2008 debut. "This sort of idea of arrogance and sophistication. We'd play places with gold ceilings and shit."
The album became a cult favorite and was nominated for England's Mercury Prize. Turner and Kane also became famous in the U.K. as tabloid playboys, known for dating models, dressing in flashy suits and sitting front-row at fashion shows. "The Monkeys used to shut everybody out," says Turner. "Not just journalists, but everybody. And it's not the right way to be. Miles helped me open up."
Now, eight years after their first release, the Shadow Puppets are returning with Everything You've Come to Expect, which is geared more toward Seventies L.A. pop and what Turner calls the "shimmering" quality of Paul Weller's Style Council. They began work on the album when the Arctic Monkeys went on hiatus after their 2013 LP, AM. "The other guys just had babies," says Turner. "We'll get back to it at some point." He and Kane moved from London to L.A. and lived the easy life: "You wake up, do the eye mask, swan-dive into the avocado pond. Rinse that off, which isn't always easy," Turner jokes.
Two years ago, Turner alarmed some fans when he took the stage at the Brit Awards and rambled about "the cyclical nature of the universe," before literally dropping the mic. "A lot of people thought I was waffling away on drugs," Turner says. "But I wasn't. I just can't pretend getting an award was something I've dreamed about since I was a kid, because it isn't." Kane says moments like this reflect Turner's growing confidence in his fame. "He enjoys being a star more and taking it for what it is," Kane says. "He's more comfortable in his own skin." A day after our interview, Turner and his girlfriend, model Taylor Bagley, whom he started dating last year, will be photographed kissing outside a New York hotel. Turner has never been one for long-term relationships, but this feels different. "It's always been hard, definitely," he says. "But now, I guess, this is like a new chapter, in a way. I'm excited."
From The Archives Issue 1259: April 21, 2016
http://www.rollingstone.c(...)-puppets-lp-20160407
Het lijkt er wel op, ik heb toevallig een filmpje maar ik kan het nog steeds niet goed horen.quote:
Wel een beetje negatief over AM.quote:Op zondag 10 april 2016 17:00 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Deze is oprecht nog wel interessant ja, haha. Vooral omdat de conclusie realistisch is. Verder ook wat Merkie zegt. Wat een schok, iemand die het grootste deel van z'n 20-er jaren in een omgeving heeft verkeerd waar met een ander accent gesproken wordt, verliest een beetje van z'n eigen specifieke accent. Zie ook John Lennon, dat sterke Scouse was er al niet meer toen hij in Londen ging wonen, en nadat hij bijna 10 jaar in Amerika had gewoond zei hij nog net geen "budderrrr" inplaats van "but-tuh". (Insert audio van hem die daar over grapt hier, maar YouTube kreeg het denk ik op de heupen, alles lijkt verwijderd.) Maar als er dan een Engelse DJ over de vloer kwam voor een interview, was het in een klap terug.
Nee, dan DIY: http://diymag.com/2016/03(...)ered-a-new-dimension
Een persoonlijke vendetta waar van alles met de haren bijgesleept moet worden om tot wat alinea's te komen. Dat ze de enige echt vernietigende recensie schreven kon je dan ook al vooraf optekenen: http://diymag.com/2016/03(...)-expect-album-review
Moet erg hard gniffelen als deze wordt gebruikt door de RT-generatie om ze te kakken proberen te zetten. Een review die 'Bad Habits’, sarcastisch of niet, een hoogtepunt noemt, is misschien niet het beste artikel om mee te pronken.
Wat betreft het Alex Turner-personage: het is grappig om te merken dat het duidelijk is dat hij een half decennium geen headline-show in Nederland heeft gegeven, haha. En dit is een mooi recent artikel die deze onderwerpen ook een beetje aansnijdt, laatste alinea. (Met onbedoeld ook een hele passende eerste alinea, "in his thick Yorkshire accent"!)
[..]
En dat laatste is wel duidelijk, gezien de tattoos met de naam van hun wederhelft op elkaars arm.
Waar ben je?quote:Op dinsdag 12 april 2016 02:24 schreef AMDB het volgende:
Totaal geen 16-jarig publiek trouwens. Totaal in lijn met NL qua doelgroep.
Het komt echt niet uit de verf bij tv optredens, hè?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:04 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.nbc.com/late-n(...)e-bad-habits/3018805
En de eerste late night show.
Je weet het zeer subtiel te brengen...quote:Op woensdag 13 april 2016 13:55 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Het komt echt niet uit de verf bij tv optredens, hè?
Haha, gelukkig zijn de gewone gigs wel geweldig.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je weet het zeer subtiel te brengen...
Niets. Eerste gigs met het nieuwe materiaal hebben plaatsgevonden, volgende week 3 in het TLSP-voorprogramma in California. Ik zal beloven dat er snel meer nieuwe opnames te horen zijnquote:Op woensdag 13 april 2016 15:29 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Haha, gelukkig zijn de gewone gigs wel geweldig.
Is er toevallig al wat meer nieuws uit het Alexandra Savior kamp dat jij weet?
Zo dan.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:04 schreef Aisumasen het volgende:
Ik hoor de muziek amper. Ik zie alleen Alex als een weirdo in een hoekje staan en hoor Miles vrij matig zingenquote:Op woensdag 13 april 2016 13:04 schreef Aisumasen het volgende:
Even luisteren, dank!quote:Op donderdag 14 april 2016 13:49 schreef Aisumasen het volgende:
edit: schrap dat dan maar, een hele show staat hier: https://katch.me/ItsAScho(...)f9-b955-82e1e748ecf0
Da's 'Bones', 'Mirage', 'Audeline', 'Cupid Shoots To Kill', 'Risk' and 'Mystery Girl'. Als ze later nog andere songs speelt, zal ik die proberen te delen.
Haar songs zijn goed, je hoort veel "leftover Turner"-invloeden, maar haar stem en de "verleidelijke muziek voor na middernacht"-sfeer begint wel een beetje te slepen na een poosje.
Zeker niet slecht nee!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef MilanILF het volgende:
Mystery Girl van Alexandra Savior klinkt erg goed.
Sorry! Ontzettend druk geweest sinds het concert met werk!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absolute hoogtepunt was Sweet Dreams, TN. Geweldige balans tussen oude en nieuwe nummers. I.p.v. I want you had ik liever wat extra gehoord van de nieuwe plaat (Used To Be My Girl bv.).
Al met al was het een geweldige avond. Wel jammer dat ik een paar typische Amerikaanse snollen achter me had staan die na een half nummer al dom aan het schreeuwen waren.
"This is like the best concert ever!!"
"I so want to have sex with him!!"
"I saw him today and he was like so cute, his face is so cute!!"
Gelukkig tijdens het concert wat afstand kunnen nemen![]()
Ze speelden trouwens echt lang en laat. Begonnen om 22.15 en waren om 23.45 pas klaar. Om middernacht pas weer in het hotel en om 3.30 alweer op weg naar het vliegveld (volgende ochtend gewoon aan het werk).
Stiekem nog aan zitten denken om afgelopen weekend nog naar SF te gaan, maar is er niet van gekomen.
SF was trouwens uitverkocht, maar kaarten waren aan de straatstenen niet te slijten. Uiteindelijk halve prijs moeten verkopen.
quote:
quote:
Zonder slaap van vrijdagochtend Australië naar vrijdagochtend Westkust VS gevlogen, rechtstreeks door naar Palm Springs, midden in de nacht door naar San Diego, gevlogen naar San Francisco, gig gecheckt en gelijk door richting Santa Cruz, tweede show gezien en na afloop eerste vlucht vanaf San Jose richting Vancouver via LA, binnen 24 uur weer terug naar LA, en weer terug naar San Diego. 5 dagen. *haalt adem*quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:37 schreef Xurk het volgende:
Misschien was het zó goed dat ze nog niet zijn bekomen van de orgastische staat waar ze ongetwijfeld na het optreden zich in hebben verkeerd?
Ik zet m'n geld op doen alsofquote:Op vrijdag 22 april 2016 17:29 schreef NiceTry het volgende:
Leuk om te lezen, maar de volgende dag werken?! Wat een arbeidsethos
't Zal een eeuwige discussie blijven: istie dronken of doetie alsof?
Ik vind het juist een heel goed album. Enige nummer wat ik skip is the dream synopsis maar ik skip altijd die ultra trage nummers van Turner. Slaapverwekkend iddquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het album eigenlijk een beetje tegenvallen. Aviaton klinkt heel veelbelovend, maar de rest... ik dut er een beetje bij in.
Ik weet het wel zekerquote:
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:52 schreef AMDB het volgende:
[..]
Sorry! Ontzettend druk geweest sinds het concert met werk!
Anyway, bij deze een 'kort en bondig' verslag.
Ik moet zeggen dat de aanloop in de weken voor het concert vrij stressvol waren. Het zit namelijk zo, ik woon en werk in Toronto, Canada en heb hier een werkvergunnning. Voor mijn werk ben ik echter vrij vaak in de VS en passeer de grens dan ook vrij regelmatig (m'n paspoort begint aardig volgestempeld te raken). Voor de VS geen werkvergunning momenteel. Ongeveer een maand voor het concert wist de US Immigration me te melden dat mijn ESTA niet voldoende was voor wat ik deed, ze lieten me echter wel naar binnen die keer, maar volgende keer zou ik een vergunning nodig hebben (wat met deze korte termijn natuurlijk onmogelijk is). Jammer genoeg moest ik in de week voor het concert nog een keer naar de VS (inreizen voor prive zou wel mogelijk zijn). Dus zonder werkvergunning, richting immigratie, hopen op een coulante ambtenaar. Als ik er nu uitgepikt zou worden had ik een grote kans dat ik mijn ESTA kwijtraakte en voor alle reizen naar de VS een visum aan zou moeten vragen (en met nog een week te gaan zou dat niet gunstig zijn voor mijn concertbezoek).
Echter had ik nu de meest gemakkelijke Immigrations Officer en kon bijna direct doorlopen. Wekenlang voor niks gestresst (kennelijk vind ik het erger om een TLSP concert te missen dan dat ik mijn werk niet goed kan doen door een ban in de VS).
Anyway, vrijdagavond vooraf richting NYC, vriendin mee die ze nog nooit gezien had. Paar toffe dagen in New York doorgebracht om eindelijk op de laatste avond van ons verblijf richting Webster Hall te gaan. De rij voor het concert was kwartier voor opening al erg lang en stond vol met veelal leeftijdsgenoten.
De zaal was erg vergelijkbaar met Paradiso! Maar dan net iets fijner zelfs en zonder dat irritante licht uit de kerkramen. Voorprogramma met Avery (weet z'n voornaam even niet meer) was erg tof. Zeer degelijke muziek en goed te doorstaan (ik haat voorprogramma's).
Toen was het eindelijk, na 7,5 jaar wachten, tijd voor de Puppets! Eigenlijk valt er niet zo heel veel te vertellen, was vrij vergelijkbaar met al jullie verhalen, maar zal even wat toffe details doorgeven:
• Alex was de spraakzame van de 2. Bijna geen interactie vanuit Miles. Echt bijna helemaal niks.
• Geweldig moment als Alex tijdens Meeting Place tergend langzaam zijn hand uitsteekt naar meisjes in het publiek en op een klein aantal centimeters blijft hangen en z'n hand wegtrekt voordat ze hem aan kunnen raken. Na het refrein geeft ie uit beleefdheid toch nog wel een handje.
• "Some punk I went to school with.
• Miles en Alex die elkaar over het podium 'plagen' tijdens EYCTE
• Alex blijft toch een niet natural performer. Iemand die dronken een rockstar nadoet. Volgens mij was hij ook niet echt dronken, gezien z'n briljante timing, is volgens mij onmogelijk.
• Pattern i.p.v. Used To Be My Girl
• Alex grapje om 'to break the ice': What does a dancer mean when he says 5, 6, 7, 8?Tof verslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absolute hoogtepunt was Sweet Dreams, TN. Geweldige balans tussen oude en nieuwe nummers. I.p.v. I want you had ik liever wat extra gehoord van de nieuwe plaat (Used To Be My Girl bv.).
Al met al was het een geweldige avond. Wel jammer dat ik een paar typische Amerikaanse snollen achter me had staan die na een half nummer al dom aan het schreeuwen waren.
"This is like the best concert ever!!"
"I so want to have sex with him!!"
"I saw him today and he was like so cute, his face is so cute!!"
Gelukkig tijdens het concert wat afstand kunnen nemen![]()
Ze speelden trouwens echt lang en laat. Begonnen om 22.15 en waren om 23.45 pas klaar. Om middernacht pas weer in het hotel en om 3.30 alweer op weg naar het vliegveld (volgende ochtend gewoon aan het werk).
Stiekem nog aan zitten denken om afgelopen weekend nog naar SF te gaan, maar is er niet van gekomen.
SF was trouwens uitverkocht, maar kaarten waren aan de straatstenen niet te slijten. Uiteindelijk halve prijs moeten verkopen.![]()
Ik ga in oktober naar Canada (vliegen op Toronto) en noordoost VS dus kom maar op met de tips
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
’Cupid Shoots To Kill’ was exclusief voor San Francisco. In Santa Cruz debuteerde ze ‘Frankie’. En in Los Angeles deed ze die, plus voor het eerst ‘Vanishing Point’, een liedje extra, 9 in totaal over de 3 optredens. Schattig hoe ze steeds zelf de setlist van haar monitor haalde en meenam na afloop van de shows.quote:The Fillmore, San Fransisco, CA, 17-04-2016:
Frankie
Bones
Mirage
Audeline
Cupid Shoots To Kill
Risk
Mystery Girl
The Catalyst, Santa Cruz, CA, 18-04-2016:
Frankie
Bones
Mirage
Audeline
Girlie
Risk
Mystery Girl
Ace Hotel Theatre, Los Angeles, CA, 20-04-2016:
Frankie
Bones
Mirage
Vanishing Point
Audeline
Girlie
Risk
Mystery Girl
Daar zijn we blij mee! Heel erg nice om te lezen en te horen natuurlijk en dit smaakt absoluut naar meer van haar! Kijk uit naar de rest van je verslagenquote:
Klinkt geweldig!quote:
Boom! Goede vondst! Dank. Zei iemand iets over 'Mirage'?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:01 schreef sander26 het volgende:
"On her upcoming debut album Strange Portrait, Oregon-bred singer and songwriter Alexandra Savior grapples with questions of identity. With her first single "Mirage," Savior sings from the point of view of Anna-Marie Mirage, an alter ego who "paints her teardrops on" and "sings songs about whatever the fuck they want". Savior explores the gaps between her own identities through piercing lyrics that she delivers in a languid, world-weary voice and sets against a minimalist, noir-pop backdrop created with her collaborator, singer Alex Turner (Arctic Monkeys, The Last Shadow Puppets), with whom she co-wrote nearly all of the songs; Turner produced the album with James Ford, who has worked with Arctic Monkeys, Jessie Ware, and Florence and the Machine, among others. The lush late-'60s/early-'70s sound is the perfect backdrop for an affecting album that details the self-doubt that arises from being thrust into an industry where everyone seems perfect. "I think a lot of the album is about the social anxiety that's followed me throughout my life," she says. "The songs are me residing in that fantasy life where I am this perfect creature I'm supposed to be."
Strange Portrait dus. We komen dichterbij!
Haha, yep! Zojuist ingeladen op de Classic iPod. Dank!quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Boom! Goede vondst! Dank. Zei iemand iets over 'Mirage'?![]()
En “doorbreken” is inderdaad een beetje een groot woord. Ik bedoelde meer dat er een basis kan worden gevormd dat ze ook in Europa te zien zal zijn, want het zou zonde zijn als dit nooit het huidige LA-bar-circuit zal uitkomen. Maar gezien ze getekend is op Columbia en een redelijk gearriveerde achterban heeft zal dat wel gaan meevallen.
Heb de beste live-opnames van m’n 3 favoriete tracks in mp3-vorm aangeboden op een plek die jij ongetwijfeld al hebt gevonden.
Dank jequote:Op donderdag 12 mei 2016 09:53 schreef sander26 het volgende:
Ik zal ze er even voor je bij zetten.
http://strangedaysindeed9(...)s-the-dream-synopsis
http://strangedaysindeed9(...)verything-youve-come
Erg leuk zo op de piano. Blij mee!
Aviation ook?!?!quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dank je. Nog net gelukt om d'r 2 te knip en plakken, rest zal volgen (nee, écht!). 'Aviation', 'Miracle Aligner' en 'Standing Next To Me'. En ik denk dat het "jammer genoeg" toch Tyler Parkford op piano is. Hele goede sessie, leuk "outtake"-materiaal ook tussendoor, maakt het bijzonder.
Voor wie meeleest: jazeker. http://strangedaysindeed9(...)iation-acoustic-livequote:
https://www.facebook.com/AlexandraSavior/videos/1110196155686261/quote:
Cornerstone is wel beter. De opening scène is wel heel erg mooi.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:14 schreef AMDB het volgende:
Zoals ik ergens anders al poste: Cornerstone, maar dan met meer budget. En ik weet niet helemaal zeker of het deze keer ook als grap bedoeld is.
Nou, misschien is dit wel weer de prequel op EYCTE? Dat ze zich in dat mansion / theater / whatever zich zo ernstig misdragen dat ze vervolgens worden afgevoerd naar het strand door die maffia figuren? Misschien zijn ze daar wel voor een bruiloft, wat de bruid in de 'volgende' clip verklaart?quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:58 schreef NiceTry het volgende:
Lijkt niet heel veel met de strekking van de vorige twee clips te maken te hebben hè?
Wat heb je dan voor albumversie? Nog steeds die allereerste rip?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:46 schreef Xurk het volgende:
Ik luister zojuist via Spotify voor het eerst (het liedje) "Everything You've Come To Expect" zónder de omgevingsgeluiden erin verwerkt. Wtf, lijkt wel een ander nummer zo
Jepquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:54 schreef sander26 het volgende:
[..]
Wat heb je dan voor albumversie? Nog steeds die allereerste rip?
Allemaal om 9,99¤ uit te sparen voor een digital copy. Verkeerde bezuiniging imo. Hoe vaak luister je wel niet naar een goed albumquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:14 schreef Xurk het volgende:
[..]
JepTe lui om weer 'op zoek' te gaan. Heb het wel een week na die eerste rip geprobeerd maar toen bij drie verschillende links toch iedere keer weer die versie met de omgevingsgeluiden erin en toen het maar opgegeven.
Juist, dat is in ieder geval wel de sfeer die terugkomt in de drie delen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Nou, misschien is dit wel weer de prequel op EYCTE? Dat ze zich in dat mansion / theater / whatever zich zo ernstig misdragen dat ze vervolgens worden afgevoerd naar het strand door die maffia figuren? Misschien zijn ze daar wel voor een bruiloft, wat de bruid in de 'volgende' clip verklaart?
Het is geen bewuste bezuiniging hoor, maar meer luiheidquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:26 schreef Griebus het volgende:
Allemaal om 9,99¤ uit te sparen voor een digital copy. Verkeerde bezuiniging imo. Hoe vaak luister je wel niet naar een goed album
Ik zou Dracula Teeth nog wel als single willen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:11 schreef Aisumasen het volgende:
Zover ik weet is dit de laatste single. Geloof ook dat de clips als drieluik werden aangekondigd.
Inderdaad. Het was een mooie tijd zo rond TAOTU en FWN dat je bij iedere single minstens twee en soms drie B-sides erbij kreeg. "Dracula Teeth" zou nu je het zegt wel een goede zijn voor een leuke clip.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:57 schreef sander26 het volgende:
Ik zou Dracula Teeth nog wel als single willen.
Trouwens; het B-kanten tijdperk is nu écht voorbij hè? Had eigenlijk de ijdele hoop dat de afgelopen rustmaand gebruikt zou worden voor wat studiowerk.
O ja zeker wel hoor! Goeie uitvoering van Aviation. Sweet Dreams heeft me nog nooit overtuigd op een tv-opname, denk dat je inderdaad echt de impact mist van de combinatie van toetsen, bas en strijkers. Het is natuurlijk een behoorlijk kaal liedje en al helemaal als de begeleiding ook nog eens niet hard genoeg staat.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:14 schreef Aisumasen het volgende:
Houden we het nog wel een beetje bij, hier? Of is alles on hold totdat ik eens wat zinnen over de tour in California typ...
Jools Holland vanavond, BBC2, 23:00.
Daar zal ik zeker een alinea of 6 aan wijdenquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:15 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
O ja zeker wel hoor! Goeie uitvoering van Aviation. Sweet Dreams heeft me nog nooit overtuigd op een tv-opname, denk dat je inderdaad echt de impact mist van de combinatie van toetsen, bas en strijkers. Het is natuurlijk een behoorlijk kaal liedje en al helemaal als de begeleiding ook nog eens niet hard genoeg staat.
Maar om het dan toch goed bij te houden: vanavond de hervatting van de tour in Dublin. Ben benieuwd naar de setlist, want als me een iets tot nu toe posititef heeft verrast is dat het wel. In die vier keer dat ik ze heb gezien elke keer een andere setlist en heb het idee dat er sowieso bijna geen identieke setlists waren, is toch een behoorlijk verandering vergeleken met de AM-tour. En daarnaast ook nog eens al behoorlijk wat openers geprobeerd. Vind eerlijk gezegd Calm like you nog het beste werken, maar ben benieuwd naar de mening van Aisumasen over bijvoorbeeld de titeltrack.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben de afgelopen 6 venue-gigs zelfs een andere opener gehad, toegift anders, veel nummers avond na avond op andere plek, alle registers gaan los dit jaar. Openers New York, California, Mexico, Tokyo: 'Aviation', 'Everything You've C... de titel-track, 'Calm Like You', 'In My Room', 'Girl Please' en 'Dracula Teeth'. Bijzonder.
Gave cover zeg! Mooi wat Turner zegt op het einde. Ben benieuwd of het inderdaad alleen beperkt blijft tot Dublin.quote:
https://en.wikipedia.org/(...)s#Cohen_Cover_Dublinquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:12 schreef sander26 het volgende:
[..]
Gave cover zeg! Mooi wat Turner zegt op het einde. Ben benieuwd of het inderdaad alleen beperkt blijft tot Dublin.
Haha, hij heeft de tijd van z'n leven he?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:50 schreef Aisumasen het volgende:
Bijzondere lead-vocalen op deze opname ...
En ondertussen komen de Twitter-fangirls & boys 5 jaar na Cokapalooza erachter dat Alex Turner af en toe misschien wel een klein beetje iets tot zich neemt: https://twitter.com/searc(...)er%20having&src=typd
Want er is weer mooi beeld van de meest recente gig: https://twitter.com/olivermulvaney/status/737398382830964736
Ik zal ze deze tour helaas niet meer in actie zien, anders had ik met alle vormen van genoegen eens toegezongen willen worden als hierboven, uiteraard!quote:
Haha, en dan dacht ik dat we niet nog meer verrast konden worden! En dan ook nog eens openen met i want you en weer wel the chamber spelen.quote:Op maandag 6 juni 2016 02:21 schreef Aisumasen het volgende:
Als jullie dachten van me af te zijn, het begint vanaf hier alleen nog maar gekker te worden:?!?
Wááátt?? 😳quote:Op maandag 6 juni 2016 02:21 schreef Aisumasen het volgende:
Als jullie dachten van me af te zijn, het begint vanaf hier alleen nog maar gekker te worden:?!?
(The age of the) understatement... Wtf wat slecht Alexquote:Op maandag 6 juni 2016 22:20 schreef sander26 het volgende:
Heb het net kunnen luisteren. Ongetwijfeld heel vet als je erbij was maar het was niet heel goed he?
Oh shit, wat vet!quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie de Glastonbury-stream gemist heeft.
https://instagram.com/p/BHFkvDrjnJx/
!!!!!
Kende het nummer niet, maar leent zich wel enorm voor Alex om te zingen qua stem.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie de Glastonbury-stream gemist heeft.
https://instagram.com/p/BHFkvDrjnJx/
!!!!!
Exact dit, had het net al elders getypt! Goede energie, maar het lijkt totaal buiten z'n vocale bereik. Absoluut doods publiek ook, dat was 3 jaar geleden - verslag komt er ooit nog aanquote:Op zondag 26 juni 2016 10:41 schreef sander26 het volgende:
Geweldige cover. Ook nog eens Miles op sax en Cameron Avery van Tame Impala op akoestische gitaar. Iemand anders ook opgevallen dat Alex geen in-ear monitors draagt bij dit nummer? Moet 'ie lekker zelf weten, maar nu was het wel onnodig vals. Had niet gehoeven. Klein smetje wel.
Nog even over dit: ja, dat somt wel het goed op, denk ik. Het spontaanste wat Alex Turner tot nu toe ooit live heeft gedaan is het akoestisch spelen van een coupletje ‘Mardy Bum’ op verzoek, wat hij daarvoor toch al vaak zat gedaan had. Dit is duidelijk een spontane “jam”, als reactie op het om ‘505’-smekende publiek, als opener van de toegift. AM heeft nog nooit op Griekse bodem opgetreden. Hij laat het publiek zingen omdat het hun feestje is. Die sfeer en de aanloop wordt op deze video veel duidelijker:quote:Op maandag 6 juni 2016 22:20 schreef sander26 het volgende:
Heb het net kunnen luisteren. Ongetwijfeld heel vet als je erbij was maar het was niet heel goed he?
Geweldig stuk om te lezen, één van de beste interviews die ik met AT heb gelezenquote:Op maandag 27 juni 2016 04:07 schreef Aisumasen het volgende:
Dan nog iets anders. Dit is weer een recent prijs-artikel over vooral Alex Turner. Must-read. En zelfs Miles Kane komt even (luchtig, vluchtig) terug op de SPIN-storm in een glas water. (Waardoor de carrière van de SPIN-journaliste in kwestie overigens nog altijd lekker in de lift zit, een kwestie die ondertussen voor het gemak maar is geupgrade tot "oneerbare voorstellen, waarna hij zich op haar forceerde", een stukje waar ze in eigen woorden overweldigend positieve reacties op heeft ontvangen, iets wat ik mij kan voorstellen als je enkel feedback uit je eigen kringetje in acht neemt.)
Niet verrassend geschreven door een van de weinige journalisten die een review over het album schreef zonder verborgen agenda. Laat je niet misleiden door de titel, het is vooral een open en eerlijk kijkje in het karakter Alex Turner, voor iedereen die zich een tijdje terug afvroeg in hoeverre hij een stage persona heeft gecreëerd. (En luister ook vooral naar ‘The Bourne Identity’)
http://www.telegraph.co.u(...)ome-too-predictable/
Ik kan dit volledig beamen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef Xurk het volgende:
[..]
Geweldig stuk om te lezen, één van de beste interviews die ik met AT heb gelezen
In Keulen heb ik me gisterenavond prima geamuseerd. Het bandje in het voorprogramma - geen idee wie dat waren - was vooral HARD. Het eerste kwartier stond het volume van dit punkbandje gewoon echt te hoog. Maar het soort muziek gaf, acheraf gezien, al een voorproefje van die twee covers die gingen komenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 04:27 schreef Aisumasen het volgende:
En, Keulen gisterenavond, elke avond een andere opener begint voorspelbaar te worden, het is nu: een nieuwe gig, een nieuwe cover!
Tof! Voorprogramma klinkt zoals je het beschrijft als Yak. Heb nog weinig positieve reacties over deze voorprogramma-keuze gehoord...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 07:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
In Keulen heb ik me gisterenavond prima geamuseerd. Het bandje in het voorprogramma - geen idee wie dat waren - was vooral HARD. Het eerste kwartier stond het volume van dit punkbandje gewoon echt te hoog. Maar het soort muziek gaf, acheraf gezien, al een voorproefje van die twee covers die gingen komen
Tijdens het concenrt af en toe wat oneliners in het Duits van Alex er tussendoor. En hij zong ook ergens hetzelfde regeltje Duits: "..... kaputt." Wat daarvoor kwam kon ik niet verstaan. Ik zag duitsers om me heen ook vragend kijken, dus ik was de enige niet die het Duits-met-zwaar-Engels-accent niet verstond
Even gecheckt en het was inderdaad Yak. Nu heb ik persoonlijk weinig moeite met een beetje punk, maar het paste niet zo erg bij de stijl van de Shadow Puppets en het was er daarom misschien het publiek niet voor. Yak was op zich niet slecht, maar 'misplaatst' en het volume was echt veel te hoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 08:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Tof! Voorprogramma klinkt zoals je het beschrijft als Yak. Heb nog weinig positieve reacties over deze voorprogramma-keuze gehoord...
Grappig, het is 5 jaar en een week sinds de gig van AM in E-Werk, en daar deed Alex Turner 'Setz Dich Nicht, Denn Dein Stuhl Ist Weg', en nu dus deze "kaputt"-jam aan het eind van de set:
Haha, ja ja... "ehhhh... theeeee... i-is there any pla... no... there ain't really, no, uhm... not... not ... not yet, but... but but... there will be"... (https://audioboom.com/boo(...)rctic-monkeys-music)quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:44 schreef sander26 het volgende:
Tis wat..![]()
http://www.nu.nl/muziek/4(...)-arctic-monkeys.html
Als dat klopt, dan is dat wel veel sneller dan verwacht, eigenlijk. Ik had de visie dat ze vanaf oktober bij elkaar zouden komen. Beetje spelen, repeteren, dingetjes uitproberen en het pad bepalen voor AM6. Alex ondertussen schrijven en dan vanaf januari de studio in. Eerste single en gig aankondigingen in de lente en album release in september 2017.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, ja ja... "ehhhh... theeeee... i-is there any pla... no... there ain't really, no, uhm... not... not ... not yet, but... but but... there will be"... (https://audioboom.com/boo(...)rctic-monkeys-music)
Vandaag is de laatste TLSP-gig aangekondigd die nog niet op het schema stond (Pukkelpop), en Rock En Seine (headline-set) zal de allerlaatste gig zijn. En dan zal Alex Turner een zuur verdiende vakan... nee joh, in begin september gaat Arctic Monkeys de studio in voor plaat #6, en in 2017 staan ze weer op het podium.
Dit is denk ik ook wat er alsnog gaat gebeuren, maar dan dus al vanaf het eerste moment dat Alex beschikbaar is. 'AM' duurde ook een volledig jaar vanaf de eerste sessies/repetities tot aan de uiteindelijke release. Ter vergelijking, het tweede TLSP-album een half jaar korter, maar die liedjes lagen er al. Want het ligt er echt volledig aan hoe veel liedjes er al geschreven zijn. Als dat vanaf het nulpunt start, zie ik het niet voor herfst 2017 uitkomen. Maar stil zitten doen ze sowieso niet, ze beseffen ook goed dat ze heel snel de 'AM'-vruchten moeten gaan plukken, en ze zullen daarom al in het festival-mapje voor "zomer 2017" zitten, het liefst met een album op komst wat 'AM' gaat overtreffen. De druk zit er dus misschien nog wel meer op dan ooit, maar dat heeft ze nooit slecht gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:52 schreef sander26 het volgende:
[..]
Als dat klopt, dan is dat wel veel sneller dan verwacht, eigenlijk. Ik had de visie dat ze vanaf oktober bij elkaar zouden komen. Beetje spelen, repeteren, dingetjes uitproberen en het pad bepalen voor AM6. Alex ondertussen schrijven en dan vanaf januari de studio in. Eerste single en gig aankondigingen in de lente en album release in september 2017.
Nergens op gebaseerd, maar dat lijkt mij een realistisch scenario. Maar volgens jou zou het album dus nog eind 2016 opgenomen kunnen worden? Dan zouden we dus tegen een lente release aankijken en haalt Turner weer z'n 'ieder-jaar-een-album'-quotum. 😁
Seriously, wtfquote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:33 schreef Aisumasen het volgende:
En dit moment tijdens die set is niet te missen, hilarisch: https://www.instagram.com/p/BHQRdSwjkds/
Het lijkt dat hij z’n in-ear monitors helemaal niet meer draagt, wat frappant is gezien hij nu steeds het publiek induikt: https://www.instagram.com/p/BHQRfErAK-Q/
Ja, inderdaad. We kunnen straks nog genoeg over AM praten in het AM-topic.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:33 schreef Aisumasen het volgende:
Maar eerst... on topic... nog onverwacht een laatste TLSP-video, die deze maand geschoten gaat worden, en waar ze nog niet over uit zijn welke song dat zal worden. 'Dracula Teeth' lag voor de hand, zoals eerder besproken toen 'Miracle Aligner' nog het laatste wapenfeit zou zijn. Maar 'You Used To Be My Girl' zou ook een hele goede zijn. En 'The Element Of Surprise' ook. En 'Pattern', al heb ik daar persoonlijk niet veel mee, lijkt ook een favoriet te zijn. En... Geweldig album.
Echte reden was tegenvallende kaartverkoop?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:25 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben even moeten zoeken naar een reden om de gig in Dresden te annuleren, en aangezien het al een kleine zaal was kon het gebruikelijke "door productionele reden...."-excuus niet uit de kast worden getrokken, maar het is ze gelukt: een akoestische sessie op de Berlijnse lokale radio in de middag gaat natuurlijk boven een show, en kon uiteraard enkel en alleen op dít moment, last-minute.
Nou ja, ze deden een liedje akoestisch welke ze niet eerder op die wijze hebben uitgevoerd, namelijk 'The Element Of Surprise'. Ze waren, inclusief Tyler Parkford, in een joviale bui, spraken wat woordjes Duits, deden een spontaan stukje 'Polythene Pam' als intro van 'Aviation', de riff van 'Used To Be My Girl' als "bedje" tijdens een stukje interview, en andere akoestische liedjes die ze al eens eerder deden. Linkje volledige sessie zal vast snel opduiken, tot die tijd de exclusieve song:
http://strangedaysindeed9(...)-shadow-puppets-just
Heb wat commentaar zien langskomen op de Glastonbury-uitzending, en dat vonden ze allemaal geweldig. Zelfde met Paradiso, 3 maanden terug. Maar die nieuwe plaat, waar meerendeel van diezelfde set op is gebaseerd, was op eerste gehoor maar niets, hoor!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:36 schreef sander26 het volgende:
[..]
Hopelijk Moonage Daydream op Lowlands. Dat zou tof zijn! Sowieso erg veel zin in. Ben ook benieuwd hoe het optreden daar gaat vallen bij critici en journalisten nu Alex steeds heftigere praktijken laat zien op het podium.[..]
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En op Open’er te Polen openden ze zelfs met de ‘Totally Wired’-cover, terwijl ze ‘Moonage Daydream’ weer uit de kast trokken, en een spontane jam met Tame Impala als onderwerp deden (“there's a storm brewing in the form of Tame Impala” en "Kevin Parker controls the weather system around here"), waar helaas vooralsnog geen opname van beschikbaar is. [..]
Nice, goed te zien dat ze nog steeds dicht bij hun fans blijven staan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 08:34 schreef Aisumasen het volgende:
Een bijzondere toegift van de toegift gisterenavond:
http://strangedaysindeed9(...)-standing-next-to-me
Leuke punquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:29 schreef sander26 het volgende:
[..]
Nice, goed te zien dat ze nog steeds dicht bij hun fans blijven staan.
Hey, eerst een Werchter-verslag, aubquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:15 schreef Jacobuspower het volgende:
Het is bijna niet meer bij te houden, want hier opende ze gister mee: En ook The Bourne Identity is gister weer teruggekeerd
Haha die komt nog. Alles op z'n tijdquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:18 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hey, eerst een Werchter-verslag, aub!
Wow, deze is gaaf! Misschien wel de beste tot nu toe.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:15 schreef Jacobuspower het volgende:
Het is bijna niet meer bij te houden, want hier opende ze gister mee: En ook The Bourne Identity is gister weer teruggekeerd
Niet te geloven! Misschien wel mijn favoriete Smiths song. Tranen met tuiten dit! Geweldig gedaan. Al die covers maken het gebrek aan b-sides in ieder geval helemaal goed.quote:Op maandag 11 juli 2016 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
Holy moly, kan het nóg beter? 'Last Night I Dreamt That Someone Loved Me' opener in Manchester, mét Johnny Marr, die weer terugkwam voor 'Totally Wired' in de toegift.
quote:Op maandag 11 juli 2016 22:39 schreef Aisumasen het volgende:
https://www.facebook.com/mikejoyceofficial/posts/1040904602657904
hahahaha geweldigquote:Op maandag 11 juli 2016 22:39 schreef Aisumasen het volgende:
https://www.facebook.com/mikejoyceofficial/posts/1040904602657904
Exact mijn "frustratie", maar ik geloof dat wij een van de weinigen zijn die het durfden te benoemen, haha. Afgelopen avond was het trouwens zelfs de opener in Bournemouth.quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:15 schreef sander26 het volgende:
Vééééél beter gezongen dan de Glastonbury versie. Jammer alleen dat we hier dan weer geen soundboard van hebben.
En avond 2 in Ally Pally (10,000+ man) schijnt Blu-Ray-waardig geweest te zijn:quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:29 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond werd het intro van de video nagebootst in Londen:
En vooraf opener TAOTU een minuut stilte: https://instagram.com/p/BH5jdrDAjDS/
En "by the time I'm done *baby* beating myself up there'll be nothing left to love", pre-watershed hè, stijlvol opgelostquote:Op woensdag 20 juli 2016 12:56 schreef sander26 het volgende:
"Can't tell you how unhappy that jazz makes me!"
Dat is inderdaad mooi nieuws. Die ga ik vandaag even opzoeken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 05:47 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En "by the time I'm done *baby* beating myself up there'll be nothing left to love", pre-watershed hè, stijlvol opgelost.
Je zult blij zijn om te vernemen dat er een tweede soundboard met 'Moonlight Daydream' is opgedoken, namelijk een satelliet-rip van T In The Park.
Shit, jij bent Alexandra Savior-Sherlock! Ze is sinds de sessies met Turner/Ford zijn afgerond opnieuw het "schrijfsessie"-traject ingegaan, nu met hitkanon Fraser T Smith, want Columbia wil nog een dikke vette hitkneiter...quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:46 schreef sander26 het volgende:
Nog steeds weinig nieuws over Alexandra Savior. Wel dit gevonden:
"The journey starts outside of Portland, OR in Vancouver, WA. Alexandra's mother was diagnosed with cervical cancer during pregnancy, but mom and daughter miraculously survived. "Apparently, my baby body blocked the cancer," she says. "That's why my father named me Savior."
http://www.paradigmagency.com/divisions/artist/index/3053
Je bent helemaal in je element met je flauwe woordgrapjes, of niet?quote:Op donderdag 21 juli 2016 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Shit, jij bent Alexandra Savior-Sherlock! Ze is sinds de sessies met Turner/Ford zijn afgerond opnieuw het "schrijfsessie"-traject ingegaan, nu met hitkanon Fraser T Smith, want Columbia wil nog een dikke vette hitkneiter...
Oh? On-topic? De laatste video? Neeeee, dat moet een verrassing blijven. Ha-ha, snap je 'em, verrassing.
Ja, dat verhaal kan ik ook nog niet helemaal rijmen, en vraag me af of die schrijfsessies niet stiekem voor iets anders waren. Ik weet wel: major label in het spel, je carrière tot een hel. (Moest iets te rijmen hebben, zo apocalyptisch is het nietquote:Op donderdag 21 juli 2016 17:30 schreef sander26 het volgende:
Wat een raar verhaal. Dan heb je straks een compleet album geschreven en geproduceerd door Turner/Ford plus 1 of 2 extra tracks die er volledig los van staan en gemaakt zijn in een hele andere periode, studio en met een andere producer. Ook een beetje minachting van Columbia jegens Turner/Ford. [..]
Hahaha, hardop lachend toen ik 'em snapte.quote:Op donderdag 21 juli 2016 16:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Je bent helemaal in je element met je flauwe woordgrapjes, of niet?
Zit hier nog even te twijfelen over tickets voor zaterdag. Maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik wil...
The Kane-effect, Arn0quote:Op maandag 25 juli 2016 11:37 schreef Arn0 het volgende:
Hoe meer TLSP tour updates, hoe saaier en monotoner ik de afgelopen AM-tours vind, met terugwerkende kracht.
Hahaha, het was nog veel beter dan gedacht, wat een helden:quote:Op maandag 25 juli 2016 04:35 schreef Aisumasen het volgende:
Nu weer déze scène als opening van een show, geweldig: https://twitter.com/codyjmartin/status/757399843346219012
Maar in dat geval hadden TLSP en LCD Soundsystem allicht tegelijk gespeeld, ik ben blij dat ik ze allebei kan zienquote:Op woensdag 27 juli 2016 08:29 schreef sander26 het volgende:
Neeeeeeeee geen Alpha! Ik had zo gehoopt op de Heineken. 😔
Waar is de 1080i versie?quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:48 schreef sander26 het volgende:
Heeft iemand hier de audio van de volledige set van T In The Park?
Ik weet dat ik zelf gemakkelijk de 1080i kan converten, maar die video download is tot 2 keer toe vanzelf afgebroken nadat ik op ruim 60% zat. Beetje frustrerend!
Mocht iemand deze ergens hebben staan, mijn dank is groot!
Ik persoonlijk ook, als lange afsluiter zoals Underworld en Tame Impala vorig jaar zo perfect werkte, helemaal als tegenhanger voor de meuk tegenwoordig in de Alpha rond die tijd. Maar ik denk dat het de grootste sterren op het affiche zijn, en dan had de Freddy-tent Them Crooked Vultures-achtige taferelen aangenomen. En het had zoals Arn0 zegt automatisch een clash met LCD Soundsystem opgeleverd. Bizar dat dat de Alpha headlined trouwens. Effe paar jaartjes met groot gebaar ertussenuit, en zonder een noot nieuwe muziek pardoes geupgrade naar headliner-status. Toch een bijna household Lowlands-naam, en al is het publiek sindsdien heel erg veranderd zie ik dit niet op Lowlands gebeuren, maar deze niet proportionele teken aan de wand voor festival-headliners anno 2016 leverde eerder op T In The Park deze situatie op: http://i.imgur.com/2mk622U.pngquote:Op woensdag 27 juli 2016 08:29 schreef sander26 het volgende:
Neeeeeeeee geen Alpha! Ik had zo gehoopt op de Heineken. 😔
Hij staat nu ook op Dimeadozen. Wil 'em zelf ook wel hebben, eens kijken wat ik kan doen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:48 schreef sander26 het volgende:
Heeft iemand hier de audio van de volledige set van T In The Park?
Ik weet dat ik zelf gemakkelijk de 1080i kan converten, maar die video download is tot 2 keer toe vanzelf afgebroken nadat ik op ruim 60% zat. Beetje frustrerend!
Mocht iemand deze ergens hebben staan, mijn dank is groot!
De setlist-variaties en volgordes zijn werkelijk niet meer bij te houden, maar een tijd lang zijn ‘The Dream Synopsis’ en ‘Pattern’ weggelaten, en die zijn nu weer terug. Nu is ‘Calm Like You’ het zwarte schaap, zijn ze helemaal gek geworden?! Sinds begin juli slechts eenmaal gespeeld in Londen eerder deze maand en nog eens op T In The Park, en sindsdien helemaal niet, zelfs tijdens geen enkele van de shows in Amerika tot nu toe. Zelfs de titel-track spelen ze niet meer altijd. Terwijl ze toch echt van 19 naar 18 tracks zijn gegaan… De rest is recent nog steeds gehussel tussen ‘Separate And Ever Deadly’, ‘She Does The Woods’, je kent het wel. Enkel ‘The Chamber’ blijft de vreemde eend, niet meer gespeeld sinds mid-April.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:59 schreef sander26 het volgende:
Wat is dit nou weer? Alex op bass?
En wat spelen ze hier?
Haha shiiiiit! Ze gaan echt steeds gekker he?![]()
En dus ook nog een nieuwe cover. Is daar al beeld/geluid van?
Haha, ja die had ik ook gezien. Heerlijk!quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Toch een bijna household Lowlands-naam, en al is het publiek sindsdien heel erg veranderd zie ik dit niet op Lowlands gebeuren, maar deze niet proportionele teken aan de wand voor festival-headliners anno 2016 leverde eerder op T In The Park deze situatie op: http://i.imgur.com/2mk622U.png
Die moet écht van de setlist af. Ik snap dat ze er lol mee hebben, maar je kunt deze toch niet blijven spelen en Calm Like You eraf knallen? Heiligschennis!quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
‘Totally Wired’ blijkt een favoriet en is alle gigs gespeeld.
Dat Meeting Place moment is geweldig!quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Verder op het festival in Canada ineens ‘She Does The Woods’. Plus de Arcade Fire-jam zoals hierboven gepost. En een leuk moment tijdens ‘The Meeting Place’: https://www.instagram.com/p/BIP67SchStW/ Heeft iemand hier ten tijde gepost dat hij dus gewoon “Johannaaaaa” zong bij de Club 69-show in april ?! (https://www.theguardian.com/uk/2007/jul/15/musicnews.music) Zie YouTube-upload, iemand heeft 'em toevallig gisteren (opnieuw) geupload, 49:21.
Als dat zou kunnen, graag! En gefollowed!quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Detroit kreeg een nieuwe cover: ‘Nitroglycerine’ van The Gories, als ‘Nitro’ op de setlist. Ik ken iemand die bij deze show was en een opname heeft gepost, maar die staat niet openbaar. Mocht niemand het uploaden, zal ik eens kijken of ik het kan rippen. Het liedje is al dan niet bekend van de ‘Suck It And See’-era pre-tape. Een zeer goede playlist vol 'hidden gems', die nog altijd hier te beluisteren is, plug-plug: https://open.spotify.com/(...)TZoodxy2iHUAmdNctixF
Haha, deja-vu? in 2008 van AOTU naar Humbug-era en nu van EYCTE naar AM-6 era. Dat kapsel is een voorteken; AM-6 WORDT HUMBUG 2!!!!quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
En Chicago kreeg dus een nieuwe “jam”, met inderdaad Alex op bas. Dit lijkt me een Miles-pareltje, en stond niet op de geprinte setlist. Ik trouwens zag een paar foto’s van deze gigs en met al die FWN/Humbug-gitaren die hij sinds deze tour weer gebruikt lijkt het net weer begin 2009 met z’n kapsel.
Hm, zal de punt in de link wel zijn. Nou ja, voor de mensen die niet weten wie ene Johanna is en waarom dat grappig is, Google "Fluorescent Adolescent" + "Johanna Bennett".quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:40 schreef sander26 het volgende:
[..] Hij zong inderdaad Johanna bij de Club 69-show. Die Guardian link doet het niet trouwens. [..]
Elke keer weer andere capriolen tijdens de live-show? Ik vrees dat dat sinds De Kuif niet meer anders is geweest...quote:Op zondag 31 juli 2016 12:29 schreef MilanILF het volgende:
Alex op Used To Be My Girl, doet 'ie dit tegenwoordig vaker?
Haha, ik kan er wel van genieten. Jammer dat er geen Lowlands dagkaarten zijn. Had ze graag nog een keer gaan zien.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Elke keer weer andere capriolen tijdens de live-show? Ik vrees dat dat sinds De Kuif niet meer anders is geweest...
Lage bitrate helaas, maar goede versie Bowie-cover. Geinige opkomst ook. Jammer dat ons geen soundboard van een andere cover is gegund, maar het is weer een hele goede show.
De line-up is dit jaar abominabel, misschien hopen op dumpprijzen als het festival is gestart? De zondag is zo te zien nog wel het een en ander de moeite waard, handjevol acts overdag met in de Alpha dus TLSP en LCD Soundsystem afsluitend.quote:Op zondag 31 juli 2016 20:59 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Haha, ik kan er wel van genieten. Jammer dat er geen Lowlands dagkaarten zijn. Had ze graag nog een keer gaan zien.
Cool! Even vooruit denken; dit is dus potentieel ook mogelijk op Lowlands! Niet dat Catching nou veel toevoegt, maar als publieksmomentje zou het wel kunnen werken op Lowlands. En ik zou Moonage Daydream live zien!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:58 schreef Aisumasen het volgende:
Dave Catching van Eagles Of Lame Metal op 'Moonage Daydream' vanavond.
Cameraploeg wederom present. Ook zijn ze op hun vrije dag in New York van de week de studio ingegaan.
Grappig dat je dit zegt, ben zelf niet bij dit optreden geweest, maar als ik verslagen lees en beelden terugzie krijg ik sterk hetzelfde idee, ook van andere concerten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:43 schreef Sandtrap het volgende:
Irritatiemomentje was tijdens The Meeting Place trouwens, 53:30 op de bovenstaande link. Staat niet op camera.
Zou zo ver niet willen gaan. Daarnaast, op 55:20, if you can't beat 'em, join themquote:Wat denken jullie? Zou dit een eind kunnen maken aan de samenwerking?
Het is allicht wat vergezocht, maar op de een of andere manier klopt er iets niet aan de optredens. Het is anders dan aan het begin van de tour.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:07 schreef Sandtrap het volgende:
[..]
Zou zo ver niet willen gaan. Daarnaast, op 55:20, if you can't beat 'em, join them
Goed verwoord. Dit is eigenlijk precies wat ik wilde zeggen. Miles leek inderdaad af en toe geïrriteerd, maar zich ook bijna te verontschuldigen voor Alex. Daardoor ga je als toeschouwer toch weer twijfelen of er niet iets anders aan de hand is met Alex.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:05 schreef Sandtrap het volgende:
Miles leek zichtbaar geïrriteerd door Alex' showmanship, vooral toen 'ie hem vroeg vriendelijk verzocht om weer terug het podium op te komen. Heb altijd gedacht dat Alex' fucked-upness een act was, voornamelijk door zijn strakke spel, maar zo op een paar meter afstand heeft 'ie me wel weer aan het twijfelen gebracht. Het voegde in ieder geval entertainmentwaarde toe
Ja, als ik dit Lowlands optreden en de optredens van de afgelopen weken vergelijk met het begin van de tour in april/mei, dan is er wel duidelijk een verschil te bespeuren. In het begin was het hernieuwde enthousiasme en de nieuw gevonden excentrieke vorm van Alex en de wisselwerking tussen Miles/Alex een verademing. Nu zitten de grappen en grollen van Alex (hoe leuk ook!) van tijd tot tijd de muziek een beetje in de weg, wat jammer is. Het lijkt alsof de band en Miles dat ook in de gaten hebben en uitkijken naar het einde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:09 schreef AMDB het volgende:
Het is allicht wat vergezocht, maar op de een of andere manier klopt er iets niet aan de optredens. Het is anders dan aan het begin van de tour.
Wat heeft dit met Aisumasen te maken?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:13 schreef sander26 het volgende:
http://www.nme.com/blogs/(...)er&utm_medium=social
Aisumasen heeft weer eens de NME gehaald 😂
Ik doelde op het filmpje.quote:Op donderdag 1 september 2016 08:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Aisumasen te maken?
Nee, ik ben z'n paquote:Op maandag 5 september 2016 17:27 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ik doelde op het filmpje.
Ben erg benieuwd naar wat er nog kan komen. Toch nog een nieuwe single/video/b-kant? Wat deden ze begin augustus in die studio in New York? En waarom was Focus Creeps ineens in Europa aan het filmen tijdens de laatste weken van de tour? Vragen, vragen, vragen....
Vandaag weer bevestigd: Alexandra Savior, 29 september in het Courtyard Theatre te Londen. En daarbovenop Reeperbahn Festival, Hamburg, een paar dagen daarvoor. Dat biedt perspectief!quote:Op donderdag 8 september 2016 01:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Show in Londen aangekondigd, tickets nu in de verkoop! Nee, toch niet, dezelfde dag nog teruggetrokken, restitutie tickets. Rare bedoeling. [..]
Ik ben benieuwd wat het dan gaat worden. Begin november staat er dus iets te gebeuren en het bevat veel beeld én covers in studiokwaliteit. Ik weet nog niet helemaal wat voor chocola ik daarvan moet maken, maar het klinkt zéér interessant.quote:Op donderdag 8 september 2016 01:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, ik ben z'n pa.
Op die vragen weten we over 2 maanden antwoord! Maar die beelden - ze waren er in Amerika ook al, trouwens - gaan uitgebreid gebruikt worden. En voor degene die balen dat er van bepaalde covers geen soundboard is...
Al is 'The Element Of Surprise' geschrapt als "laatste single", is hij flink gepushed door de radio-pluggers sinds begin augustus, en is zelfs op 3FM in de dagprogrammering opgenomen.
Dan iets anders. Het begint ondertussen een beetje een klucht te worden met Alexandra Savior. Album nog niet in zicht. Show in Londen aangekondigd, tickets nu in de verkoop! Nee, toch niet, dezelfde dag nog teruggetrokken, restitutie tickets. Rare bedoeling. Maar wel een nieuwe studio-song, voor de tweede keer op rij eentje die ze juist nog niet live heeft gedaan. Hier is 'M.T.M.E.', geschreven door Alexandra Savior/Alex Turner: https://open.spotify.com/track/3cls4FcLKoXFPDBxpeATkr
Zo te horen Alex gewoon weer op gitaar. Net zoals 'Shades' - die ik alleen aan de andere kant van de wereld op A-rotatie op de alternatieve kanalen heb gehoord - niet de allerbeste van het stel wat mij betreft.
Meer richting "Black Friday". De 12” zal beginnen en eindigen zoals het album, met daartussenin 4 andere parels, waarvan er eentje slechts 5 keer live is gedaan, en een andere bijna zo vaak als een cover van dezelfde artiest in 2008. Van nog 2 hebben we al soundboards, maar deze one-takers zullen in de studio wel beter tot hun recht komen. En het is allemaal een grote verrassing, maar niet voor degenen die hier tussen de lijntjes lezen, al geef ik de hints wat sloom om het nog een béétje spannend te houdenquote:Op woensdag 14 september 2016 12:25 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat het dan gaat worden. Begin november staat er dus iets te gebeuren en het bevat veel beeld én covers in studiokwaliteit. Ik weet nog niet helemaal wat voor chocola ik daarvan moet maken, maar het klinkt zéér interessant. [..]
Yes. Op de dag af 2 maanden. Het draagt de titel van de afsluiter van het album. 3 variaties ronde schijfjes/schijven, waarvan er eentje 10 inches heeft en gekleurd zal zijn. Die laatste zal exclusief online worden verkocht.quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:47 schreef sander26 het volgende:
Aankomende week de aankondiging van de EP?
Toch niet door die header op de site van Domino die iedereen kan aanpassenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:28 schreef sander26 het volgende:
Het lijkt erop dat de aankondiging van The Dream Synopsis EP vanavond gaat plaatsvinden 😉
Haha, ja ik was erin getrapt. Nou ja, in ieder geval ergens deze week dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Toch niet door die header op de site van Domino die iedereen kan aanpassen?!
In de zin dat ze zich nog nooit aan oorspronkelijke planning van aankondigingen hebben gehouden is het perfect op schemaquote:
Voor 99% van de fans zal het gewoon een 'out of the blue' verrassing zijn hoor, lijkt mij. 😊quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
In de zin dat ze zich nog nooit aan oorspronkelijke planning van aankondigingen hebben gehouden is het perfect op schema. Hierom begin ik nooit te vroeg met hypen... Als ik een aankondiging elke keer hier netjes zou aankondigingen met een aankondiging, dan zouden we hier alleen maar “duurt lang!” posten. De opnames waren begin augustus, “one-takers”, en alles staat al sinds eind augustus vast. En vergeet niet dat dit eigenlijk een grote ‘out of the blue’ verrassing had moeten zijn…
Heel goede herinneringen aan deze playlist ja, luister behoorlijk wat nummers nog zeer regelmatig.quote:Op maandag 10 oktober 2016 01:07 schreef Aisumasen het volgende:
Voor in de tussentijd. De lijst met liedjes die Miles Kane en Alex Turner persoonlijk selecteerden om in de zaal te draaien vooraf de show en tussen voor- en hoofdprogramma in. Ik heb in april en tot aan de show in Berlijn bijna 2 maanden -?! - geleden aardig goed opgelet, en het meerendeel van deze songs kwamen elke keer langs, met in augustus zelfs geen enkele nieuwe toevoeging. Dus de lijst zal zeer compleet zijn. En dat is wel een leuk souvenir.
Aaron Neville - Tell It Like It Is
Al Martino - Volare (Nel Blu Di Pinto Di Blu)
Bob Marley & The Wailers - Soul Rebel
Carole King - I Feel The Earth Move
David Bowie - Golden Years
Dion - Born to Be With You
Dr. Hook - Sexy Eyes
Dr. Hook - When You're In Love With A Beautiful Woman
Dr. John - Such A Night
George McCrae - Rock Your Baby
Harry Nilsson - Jump Into The Fire
Jacques Dutronc - Les Cactus
Joe Cocker - The Letter
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Maxine Nightingale - Right Back Where We Started From
Nick Lowe - I Love the Sound of Breaking Glass
Paul McCartney - Coming Up
Paul McCartney & Wings - Let 'Em In
Serge Gainsbourg - Initials B.B.
Smokie - Don't Play Your Rock 'N' Roll To Me
Super Furry Animals - Juxtapozed With U
The Beach Boys - Got To Know the Woman
The Style Council - It Didn't Matter
The Style Council - Long Hot Summer
The Temptations - Let Your Hair Down
The Three Degrees - Collage
Todd Rundgren - I Saw The Light
Toto - Georgy Porgy
Urge Overkill - Girl, You'll Be a Woman Soon
En hier op Spotify: https://open.spotify.com/(...)uMITxkdQG3TQZmJd5pQi
Ja hallo, je bent al zo cryptisch. Dat wordt natuurlijk nu alleen nog maar erger.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie zich afvroeg waarom er ineens een uitgebreide edit hierboven had plaatsgevonden: de lurkers gaan nu zelfs internationaal met dank aan de voordelige Google-indexering van FOK! in combinatie met de kracht van Google Translate, wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht. Dit is dus niet langer een knusse bubbel met enkel Nederlandse meelezers *zwaait naar elk ander Nederlandstalig muziekforum* .
Geen enkel probleem, enkel jammer dat mijn grapjes met een knipoog naar mezelf (“m’n vage post met halve hints kan de prullenbak in”) waar jullie natuurlijk heel hard om moeten lachen - *crickets* - doodserieus worden genomen alsof ik een soort alwetende akela ben en/of totaal verkeerd geïnterpreteerd/vertaald (“de user is heel boos dat hij zijn teaser nu niet kan posten”) worden.
Echt héél serieus, het is echt menensquote:Op maandag 17 oktober 2016 14:22 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ja hallo, je bent al zo cryptisch. Dat wordt natuurlijk nu alleen nog maar erger.
Ik lees nu overal verhalen over reworks van Aviation en The Dream Synopsis, zelfs in de officiële aankondiging. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen en heb het idee dat het hier gewoon om live versies gaat. Hoe serieus moeten we nemen dat het hier daadwerkelijk zal gaan om 'nieuwe versies'?
Ik haat de saxofoon als instrument vaak ook, maar het arrangement van 'The Dream Synopsis' is heel mooi. Hier nog eens op de dag voor/na opname, nog niet zo aanwezig als toen pa Turner ineens in Berlijn opdook:quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef sander26 het volgende:
Ja precies. Ik las al weer geruchten en vurige wensen over nieuwe lyrics en Alex die Aviation doet en Miles The Dream Synopsis en dat soort onzin. Ik vraag me af of mensen daar echt zelf in geloven.
Haha, ik vond de saxofoon dus echt een verademing in die versie van TDS. En ik haat de saxofoon als instrument, dus dat zegt wel iets.
Nog even over de tracklist; het feit dat Moonage Daydream en bijv. She's So Heavy mist, is dat een (te dure) rechtenkwestie? Anders dan dat kan ik me niet voorstellen waarom je Moonage Daydream, één van de hoogtepunten van de tour, niet een studiobehandeling geeft ten faveure van This Is Your Life.
Ja ik denk dat het antwoord hier gewoon tussen staat. Of het is een combinatie van bovenstaande antwoorden. Ik had met name een mooie studio-versie willen hebben van She's So Heavy, maar die hoop is nu helaas voorgoed vervlogen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
En dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven: ik weet een heleboel over Nederlandse muziekrechten, maar dit is een internationale release op een Engels label, dus dat zou ik eens dieper moeten onderzoeken. Wat je zegt lijkt mij gezien de tracklist persoonlijk een hele logische verklaring.
Vergeet ook niet dat het voor de band zelf waarschijnlijk ook leuker is om de gasten van The Fall en Glaxo Babies een leuke duit in het zakje te kunnen geven, ten aanzien van de 1000 rechthebbenden die een graan zouden meepikken van 'I Want You (She's So Heavy)' of 'Moonlight Daydream' waar het toch op de grote hoop gaat. En dan kan het ook nog een principekwestie zijn etc. Geen volle mep willen betalen, connecties met publishers, gesteggel met managers, enzovoorts.
En ook, hele mooie exposure voor een totaal vergeten 60's BBC-sessie liedje van Bowie bij leven is niet te vergelijken met een track van waarschijnlijk zijn meest iconische album in het jaar dat z'n nabestaanden en vooral zijn publisher/platenmaatschappij, meer verdienen dan in de voorgaande jaren bij elkaar. Er zitten een heleboel haken en ogen aan.
De EP is trouwens opgenomen in Future-Past Studios, Hudson, NY. Zoals gezegd in één dag begin augustus. En de video is gedaan door Focus Creeps.
Vette clip! En een gaaf nummer, had de live versie nog niet eerder geluisterd eerlijk gezegd.quote:
WhatsApp is encrypted toch?quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie zich afvroeg waarom er ineens een uitgebreide edit hierboven had plaatsgevonden: de lurkers gaan nu zelfs internationaal met dank aan de voordelige Google-indexering van FOK! in combinatie met de kracht van Google Translate, wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht. Dit is dus niet langer een knusse bubbel met enkel Nederlandse meelezers *zwaait naar elk ander Nederlandstalig muziekforum*.
Geen enkel probleem, enkel jammer dat mijn grapjes met een knipoog naar mezelf (“m’n vage post met halve hints kan de prullenbak in”) waar jullie natuurlijk heel hard om moeten lachen - *crickets* - doodserieus worden genomen alsof ik een soort alwetende akela ben en/of totaal verkeerd geïnterpreteerd/vertaald (“de user is heel boos dat hij zijn teaser nu niet kan posten”) worden.
Zie je wel: de EP-versie is niet de versie die we hier horen!quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ze brengen me wel weer in verwarring, want in ieder geval de vocale take moet toch wel uit de video die we zien komen… tenzij Alex Turner een glansrijke carriere is misgelopen als Justin Bieber-achtige ster qua lipsyncen, zeker bij een liedje als dit. De sound zelf klinkt ook als een live-mic, dat is het 100% zeker. De “one-taker” (geen overdubs, geen edits, ‘live in de studio’) sfeer is in ieder geval wel duidelijk. [..]
Cool, had niet eens door dat ik een gelimiteerde bestelde. Zoals ik je al eerder zei: de marge zit 'm in de verzekendkosten vanuit Domino, bijna meer dan de EP zelfquote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
En de 'One For The Road'-video! En eerder tijdens een van de vele momenten dit jaar dat ze willekeurig andere/nieuwe/oude gitaren uitprobeerden en van instrumentatie onderling wisselden!
Wel lief dat jullie me niet onder de bus hebben gegooid en me aan een kruisverhoor hebben onderworpen nadat er geen 2 vinyl-versies werden aangekondigd.
Hahaaaaa, toch wel. Maar dus geen gelimiteerde 10”, denk dat ze inzagen dat dat ook een beetje gortig was. ’t is een gelimiteerde rode 12” via de Domino- store, en de normale zwarte 12" is nu gewoon overal te bestellen en straks te koop. Check je local, 13-15 euro (!), EAN-code 0887829079918
Ik weet het niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:44 schreef Aisumasen het volgende:
Alweer 2,5e maand een gemis op de podia, maar zoals we ondertussen weten hebben we nog iets moois om naar uit te kijken. En over minder dan een week alweer een voorproefje. Maar daar hint ik verder niet meer over, want die hele #Redditgate was mij een stekel in het oog.
[ afbeelding ]
Toffe performance is dat hè. De aankomende verrassing borduurt daarop verder. (Geen livebeelden, maar studio, ik doel op de glibberige 80’s TV-showmaster vibe die hij neerzet bij deze song.) Benieuwd hoe veel mensen er maandag weer verrast over zijn dat Alex Turner een goede show neerzet. En hij zou toch niet dronken zijn?! Heerlijke 60’s stereo-separatie op de track wel.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:59 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Zijn die pro-beelden alweer ergens te vinden?
quote:Op zondag 13 november 2016 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
#!BEUEzLgI!fiioJWTha-K8XjLIRcNodm1lCFqtul1yPs0Jo8w9cgk
Haha, altijd heerlijk om te lezen en bedankt voor de mega-link!quote:Op zondag 13 november 2016 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Heb me weer laten meeslepen, antwoord op je vraag: “ja”.
quote:Op zondag 13 november 2016 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Toffe performance is dat hè. De aankomende verrassing borduurt daarop verder. (Geen livebeelden, maar studio, ik doel op de glibberige 80’s TV-showmaster vibe die hij neerzet bij deze song.) Benieuwd hoe veel mensen er maandag weer verrast over zijn dat Alex Turner een goede show neerzet. En hij zou toch niet dronken zijn?! Heerlijke 60’s stereo-separatie op de track wel. [..]
quote:Op maandag 14 november 2016 20:40 schreef sander26 het volgende:
Volgens mij is Alexandra Savior 'Mystery Girl' aan het teasen als nieuwe video/single?
Nu ook daadwerkelijk met video:quote:
Een vol jaar nadat ze de songs debuteerde gaat het er dan eindelijk van komen: Alexandra Savior's 'Belladonna of Sadness' komt 7 april 2017 uit. Volledig co-geschreven door Alex Turner en geproduceerd door Alex Turner en James Ford.quote:MEET ALEXANDRA SAVIOR WHO'S CO-WRITTEN HER DEBUT ALBUM WITH ALEX TURNER
Naturally gifted LA-based newcomer set to take 2017 by storm
The debut album by Alexandra Savior is a highly-anticipated release for a newcomer. She’s relatively under the radar still, having only put out a handful of self-directed videos to her haunting, psychedelic pop. Her voice is a mesmerising force and was the subject of a bidding war for many major record companies once she finished high school and moved to LA aged 18.
“There was a lot of shit. I met with one label who when I walked in I did a showcase and afterwards they were like do you want to be Katy Perry or do you want to be Pink?,” says Savior who’s talking with Gigwise on her brief visit to London to play a show. “I was like they’re not getting this vibe at all I just got up and walked out and was like fuck off.”
Fortunately, she had an alternative that’s worked: “I chose Columbia the only ones that seemed to care about my artistic integrity.”
Savior’s vibe is that of “feminist angst with a horror film feel.” She rates Burger Records’ La Luz among her favourite bands and loves Terry Gilliam films. She certainly doesn’t fit into a major label female solo artist cliché and is right to have been disgusted by said labels comments. Another area that shows her taking strong care of her art is her lo-fi self-directed videos.
Moreover, the three years Savior’s taken to develop and wait until the sound was there with the right collaborator to put out an album shows self-respect and integrity. “When I was signed at 18, a lot of musical and personal development needed to happen. I could sing and write words but that was about it. They threw me into the deep end with all these songwriters; lots of people were coming in but it was hard to get a consistent sound with a lot of them. But quite early on I started working with Alex [Turner] and I sensed it was going to work.”
Savior and Turner's songwriting partnership was over a year and half period, and it was such a great connection that the patience she allowed it to blossom showed fantastic intuitive foresight. “At first when I first started working with him, he had committed to sign on but you never know, he was really busy and I didn’t want to wait around so I kind of tried to work with other people but as the musical relationship developed and the songs stated to come with more of a consistent theme. I had to stop working with other people as I felt like I was cheating on him or something, like cheating on the record.”
The snippets of the album we’ve heard so far in the singles reflect those comments. There’s definitely something distinctive and enigmatic about the sound. This isn’t a minor coasting in from a celebrity to endorse a newcomer - this is a big release for Tuner, too. Savior and Turner collaborated on all 11 tracks bouncing off each other to equally contribute lyrically and musically. Turner’s taken any time he could in between touring commitments to be in the studio with her and make something great together.
Of how their two minds contribute to the overall feel of the record, Savior says: “I think there are two threads one form Al one from me. Alex’s is this 21st century digestion of California, mine is this feminist angst horror film feel.”
In terms of how she would approach the writing with Turner, she says: “We both delve into a fictional story because we didn’t really know each other and it’s easier to write about a fictional character than it is to write about yourself in that situation. The characters are a mixture of our fears and insecurities.”
Once the pair had written the songs they would record demos onto an 8-track Tascam (tape machine) that ensured a focused performance without too many unnecessary overdubs. Savior tells me it was fairly easy to translate the demo into the big studio after that.
The release of this debut album feels like something that’s the culmination of a lot of hard work from a very young age, but also someone who was born with a gift. “I started when I was 15. I originally wanted to be on Broadway so I went to theatre school but I got kicked out – I can’t remember why. Anyway, I made a friend in school who played piano and we would do covers. My first show was a talent show at school and my Mom brought all her friends to support me because they were pretty sure I was going to be really bad. But I think after seeing me they were surprised."
How is it performing to her mother? “My mum always cries, one time I was playing a café in Brooklyn when I was 16 and she stared breaking down crying - like hysterically crying - and then I started crying because when you see your mum cry you cry. So I just had to stop and I said we have to go. I was so mad at her,” she laughs.
It was her mother - evidently moved by her performance - who invested a lot of faith in her career choice to skip University and go to LA to follow her dream of being on stage. “I moved to LA two months out of high school and my Mom supported me for a bit, but things moved very quickly,” she says implying her breezy route to financial independence.
It’s easy to see why her mum put so much faith in her and why labels pounced. Savior is a rare talent that once the word spreads like even more of a bushfire than it already is - the world won’t be able to get enough of her songs. 2017 is hers for the taking and her future is even more exciting. “I’m going to write the next record by myself," she says. "I deinfitely feel more connection to the lines that I write and sometimes when it's aline Al's written I feel like a robot. Obviously I was a child when I started working on this so needed some development. Having learned from the best in the business and contributing on an even level with Turner for her first professional musical venture is an incredible start and a fantastic addition to the music industry.
http://www.gigwise.com/fe(...)nterview-debut-album
Ah, je hebt gelijk, ik telde er 8 nieuwe live gedaan + 'Risk' + de 2 singles die nog niet live waren gedaan en 'Til You're Mine' die ze zelf ergens als favoriet noemde, vergetende dat 'Doom' er ook nog was. Ik denk dat 'Risk' minste kans maakt om nog op het album te verschijnen, want tegen de tijd dat het album eindelijk uit is, is die "demo"-sessie in Londen een dikke 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:43 schreef sander26 het volgende:
11 tracks dus op het album terwijl ik ergens las dat er 12 zijn opgenomen met Turner?
Ik tel zelf 13 tracks met Turner. Klopt dit? Misschien dat de overgebleven twee gebruikt gaan worden als b-kant van Mystery Girl en een single die daarna uitkomt?
Frankie
Bones
Mirage
Vanishing Point
Cupid Shoots To Kill
Audeline
Girlie
Risk
Mystery Girl
Shades
M.T.M.E.
Doom
Til You're Mine
Zou ik erg zonde vinden. Die song verdient wel een volledige release hoor. Dan maar als b-side van Mystery Girl ofzo. Het kan toch niet zo zijn dat we het voor altijd met de demo versie op YouTube moeten doen?quote:Op donderdag 24 november 2016 13:56 schreef Aisumasen het volgende:
Ah, je hebt gelijk, ik telde er 8 nieuwe live gedaan + 'Risk' + de 2 singles die nog niet live waren gedaan en 'Til You're Mine' die ze zelf ergens als favoriet noemde, vergetende dat 'Doom' er ook nog was. Ik denk dat 'Risk' minste kans maakt om nog op het album te verschijnen, want tegen de tijd dat het album eindelijk uit is, is die "demo"-sessie in Londen een dikke 2 jaar geleden.
Nee, je kunt hem ook aanschaffenquote:Op donderdag 24 november 2016 14:00 schreef sander26 het volgende:
[..]
Zou ik erg zonde vinden. Die song verdient wel een volledige release hoor. Dan maar als b-side van Mystery Girl ofzo. Het kan toch niet zo zijn dat we het voor altijd met de demo versie op YouTube moeten doen?
Oh ja, er komt ook nog een TLSP EP.quote:Op donderdag 24 november 2016 15:34 schreef AMDB het volgende:
Kreeg vanmorgen bericht dat de EP verscheept isBenieuwd hoe lang het duurt voor dat hij er is
Haha, dan heb je me nooit over de 'Humbug'-era, de 'AM'-setlists of 'She's Thunderstorms' en nog vele andere dingen gehoord!quote:Op maandag 28 november 2016 09:44 schreef Xurk het volgende:
Mooi opgehemeld weerIk vraag me af: ben jij ooit eens kritisch op iets wat van de hand van Turner af komt, Aisu?
Niet dat ik je uiteenzettingen vol superlatieven storend vind ofzo, maar ik ben oprecht benieuwd!
Zelf heb ik geen enorm hooggespannen verwachtingen van de EP (want geen (nieuwe) original tracks), dus het zou leuk zijn om toch verrast te worden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |