Yes. Op de dag af 2 maanden. Het draagt de titel van de afsluiter van het album. 3 variaties ronde schijfjes/schijven, waarvan er eentje 10 inches heeft en gekleurd zal zijn. Die laatste zal exclusief online worden verkocht.quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:47 schreef sander26 het volgende:
Aankomende week de aankondiging van de EP?
Toch niet door die header op de site van Domino die iedereen kan aanpassenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:28 schreef sander26 het volgende:
Het lijkt erop dat de aankondiging van The Dream Synopsis EP vanavond gaat plaatsvinden 😉
Haha, ja ik was erin getrapt. Nou ja, in ieder geval ergens deze week dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Toch niet door die header op de site van Domino die iedereen kan aanpassen?!
In de zin dat ze zich nog nooit aan oorspronkelijke planning van aankondigingen hebben gehouden is het perfect op schemaquote:
Voor 99% van de fans zal het gewoon een 'out of the blue' verrassing zijn hoor, lijkt mij. 😊quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
In de zin dat ze zich nog nooit aan oorspronkelijke planning van aankondigingen hebben gehouden is het perfect op schema. Hierom begin ik nooit te vroeg met hypen... Als ik een aankondiging elke keer hier netjes zou aankondigingen met een aankondiging, dan zouden we hier alleen maar “duurt lang!” posten. De opnames waren begin augustus, “one-takers”, en alles staat al sinds eind augustus vast. En vergeet niet dat dit eigenlijk een grote ‘out of the blue’ verrassing had moeten zijn…
Heel goede herinneringen aan deze playlist ja, luister behoorlijk wat nummers nog zeer regelmatig.quote:Op maandag 10 oktober 2016 01:07 schreef Aisumasen het volgende:
Voor in de tussentijd. De lijst met liedjes die Miles Kane en Alex Turner persoonlijk selecteerden om in de zaal te draaien vooraf de show en tussen voor- en hoofdprogramma in. Ik heb in april en tot aan de show in Berlijn bijna 2 maanden -?! - geleden aardig goed opgelet, en het meerendeel van deze songs kwamen elke keer langs, met in augustus zelfs geen enkele nieuwe toevoeging. Dus de lijst zal zeer compleet zijn. En dat is wel een leuk souvenir.
Aaron Neville - Tell It Like It Is
Al Martino - Volare (Nel Blu Di Pinto Di Blu)
Bob Marley & The Wailers - Soul Rebel
Carole King - I Feel The Earth Move
David Bowie - Golden Years
Dion - Born to Be With You
Dr. Hook - Sexy Eyes
Dr. Hook - When You're In Love With A Beautiful Woman
Dr. John - Such A Night
George McCrae - Rock Your Baby
Harry Nilsson - Jump Into The Fire
Jacques Dutronc - Les Cactus
Joe Cocker - The Letter
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Maxine Nightingale - Right Back Where We Started From
Nick Lowe - I Love the Sound of Breaking Glass
Paul McCartney - Coming Up
Paul McCartney & Wings - Let 'Em In
Serge Gainsbourg - Initials B.B.
Smokie - Don't Play Your Rock 'N' Roll To Me
Super Furry Animals - Juxtapozed With U
The Beach Boys - Got To Know the Woman
The Style Council - It Didn't Matter
The Style Council - Long Hot Summer
The Temptations - Let Your Hair Down
The Three Degrees - Collage
Todd Rundgren - I Saw The Light
Toto - Georgy Porgy
Urge Overkill - Girl, You'll Be a Woman Soon
En hier op Spotify: https://open.spotify.com/(...)uMITxkdQG3TQZmJd5pQi
Ja hallo, je bent al zo cryptisch. Dat wordt natuurlijk nu alleen nog maar erger.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie zich afvroeg waarom er ineens een uitgebreide edit hierboven had plaatsgevonden: de lurkers gaan nu zelfs internationaal met dank aan de voordelige Google-indexering van FOK! in combinatie met de kracht van Google Translate, wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht. Dit is dus niet langer een knusse bubbel met enkel Nederlandse meelezers *zwaait naar elk ander Nederlandstalig muziekforum* .
Geen enkel probleem, enkel jammer dat mijn grapjes met een knipoog naar mezelf (“m’n vage post met halve hints kan de prullenbak in”) waar jullie natuurlijk heel hard om moeten lachen - *crickets* - doodserieus worden genomen alsof ik een soort alwetende akela ben en/of totaal verkeerd geïnterpreteerd/vertaald (“de user is heel boos dat hij zijn teaser nu niet kan posten”) worden.
Echt héél serieus, het is echt menensquote:Op maandag 17 oktober 2016 14:22 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ja hallo, je bent al zo cryptisch. Dat wordt natuurlijk nu alleen nog maar erger.
Ik lees nu overal verhalen over reworks van Aviation en The Dream Synopsis, zelfs in de officiële aankondiging. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen en heb het idee dat het hier gewoon om live versies gaat. Hoe serieus moeten we nemen dat het hier daadwerkelijk zal gaan om 'nieuwe versies'?
Ik haat de saxofoon als instrument vaak ook, maar het arrangement van 'The Dream Synopsis' is heel mooi. Hier nog eens op de dag voor/na opname, nog niet zo aanwezig als toen pa Turner ineens in Berlijn opdook:quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef sander26 het volgende:
Ja precies. Ik las al weer geruchten en vurige wensen over nieuwe lyrics en Alex die Aviation doet en Miles The Dream Synopsis en dat soort onzin. Ik vraag me af of mensen daar echt zelf in geloven.
Haha, ik vond de saxofoon dus echt een verademing in die versie van TDS. En ik haat de saxofoon als instrument, dus dat zegt wel iets.
Nog even over de tracklist; het feit dat Moonage Daydream en bijv. She's So Heavy mist, is dat een (te dure) rechtenkwestie? Anders dan dat kan ik me niet voorstellen waarom je Moonage Daydream, één van de hoogtepunten van de tour, niet een studiobehandeling geeft ten faveure van This Is Your Life.
Ja ik denk dat het antwoord hier gewoon tussen staat. Of het is een combinatie van bovenstaande antwoorden. Ik had met name een mooie studio-versie willen hebben van She's So Heavy, maar die hoop is nu helaas voorgoed vervlogen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
En dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven: ik weet een heleboel over Nederlandse muziekrechten, maar dit is een internationale release op een Engels label, dus dat zou ik eens dieper moeten onderzoeken. Wat je zegt lijkt mij gezien de tracklist persoonlijk een hele logische verklaring.
Vergeet ook niet dat het voor de band zelf waarschijnlijk ook leuker is om de gasten van The Fall en Glaxo Babies een leuke duit in het zakje te kunnen geven, ten aanzien van de 1000 rechthebbenden die een graan zouden meepikken van 'I Want You (She's So Heavy)' of 'Moonlight Daydream' waar het toch op de grote hoop gaat. En dan kan het ook nog een principekwestie zijn etc. Geen volle mep willen betalen, connecties met publishers, gesteggel met managers, enzovoorts.
En ook, hele mooie exposure voor een totaal vergeten 60's BBC-sessie liedje van Bowie bij leven is niet te vergelijken met een track van waarschijnlijk zijn meest iconische album in het jaar dat z'n nabestaanden en vooral zijn publisher/platenmaatschappij, meer verdienen dan in de voorgaande jaren bij elkaar. Er zitten een heleboel haken en ogen aan.
De EP is trouwens opgenomen in Future-Past Studios, Hudson, NY. Zoals gezegd in één dag begin augustus. En de video is gedaan door Focus Creeps.
Vette clip! En een gaaf nummer, had de live versie nog niet eerder geluisterd eerlijk gezegd.quote:
WhatsApp is encrypted toch?quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie zich afvroeg waarom er ineens een uitgebreide edit hierboven had plaatsgevonden: de lurkers gaan nu zelfs internationaal met dank aan de voordelige Google-indexering van FOK! in combinatie met de kracht van Google Translate, wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht. Dit is dus niet langer een knusse bubbel met enkel Nederlandse meelezers *zwaait naar elk ander Nederlandstalig muziekforum*.
Geen enkel probleem, enkel jammer dat mijn grapjes met een knipoog naar mezelf (“m’n vage post met halve hints kan de prullenbak in”) waar jullie natuurlijk heel hard om moeten lachen - *crickets* - doodserieus worden genomen alsof ik een soort alwetende akela ben en/of totaal verkeerd geïnterpreteerd/vertaald (“de user is heel boos dat hij zijn teaser nu niet kan posten”) worden.
Zie je wel: de EP-versie is niet de versie die we hier horen!quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ze brengen me wel weer in verwarring, want in ieder geval de vocale take moet toch wel uit de video die we zien komen… tenzij Alex Turner een glansrijke carriere is misgelopen als Justin Bieber-achtige ster qua lipsyncen, zeker bij een liedje als dit. De sound zelf klinkt ook als een live-mic, dat is het 100% zeker. De “one-taker” (geen overdubs, geen edits, ‘live in de studio’) sfeer is in ieder geval wel duidelijk. [..]
Cool, had niet eens door dat ik een gelimiteerde bestelde. Zoals ik je al eerder zei: de marge zit 'm in de verzekendkosten vanuit Domino, bijna meer dan de EP zelfquote:Op donderdag 20 oktober 2016 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
En de 'One For The Road'-video! En eerder tijdens een van de vele momenten dit jaar dat ze willekeurig andere/nieuwe/oude gitaren uitprobeerden en van instrumentatie onderling wisselden!
Wel lief dat jullie me niet onder de bus hebben gegooid en me aan een kruisverhoor hebben onderworpen nadat er geen 2 vinyl-versies werden aangekondigd.
Hahaaaaa, toch wel. Maar dus geen gelimiteerde 10”, denk dat ze inzagen dat dat ook een beetje gortig was. ’t is een gelimiteerde rode 12” via de Domino- store, en de normale zwarte 12" is nu gewoon overal te bestellen en straks te koop. Check je local, 13-15 euro (!), EAN-code 0887829079918
Ik weet het niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:44 schreef Aisumasen het volgende:
Alweer 2,5e maand een gemis op de podia, maar zoals we ondertussen weten hebben we nog iets moois om naar uit te kijken. En over minder dan een week alweer een voorproefje. Maar daar hint ik verder niet meer over, want die hele #Redditgate was mij een stekel in het oog.
[ afbeelding ]
Toffe performance is dat hè. De aankomende verrassing borduurt daarop verder. (Geen livebeelden, maar studio, ik doel op de glibberige 80’s TV-showmaster vibe die hij neerzet bij deze song.) Benieuwd hoe veel mensen er maandag weer verrast over zijn dat Alex Turner een goede show neerzet. En hij zou toch niet dronken zijn?! Heerlijke 60’s stereo-separatie op de track wel.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:59 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Zijn die pro-beelden alweer ergens te vinden?
quote:Op zondag 13 november 2016 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
#!BEUEzLgI!fiioJWTha-K8XjLIRcNodm1lCFqtul1yPs0Jo8w9cgk
Haha, altijd heerlijk om te lezen en bedankt voor de mega-link!quote:Op zondag 13 november 2016 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Heb me weer laten meeslepen, antwoord op je vraag: “ja”.
quote:Op zondag 13 november 2016 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Toffe performance is dat hè. De aankomende verrassing borduurt daarop verder. (Geen livebeelden, maar studio, ik doel op de glibberige 80’s TV-showmaster vibe die hij neerzet bij deze song.) Benieuwd hoe veel mensen er maandag weer verrast over zijn dat Alex Turner een goede show neerzet. En hij zou toch niet dronken zijn?! Heerlijke 60’s stereo-separatie op de track wel. [..]
quote:Op maandag 14 november 2016 20:40 schreef sander26 het volgende:
Volgens mij is Alexandra Savior 'Mystery Girl' aan het teasen als nieuwe video/single?
Nu ook daadwerkelijk met video:quote:
Een vol jaar nadat ze de songs debuteerde gaat het er dan eindelijk van komen: Alexandra Savior's 'Belladonna of Sadness' komt 7 april 2017 uit. Volledig co-geschreven door Alex Turner en geproduceerd door Alex Turner en James Ford.quote:MEET ALEXANDRA SAVIOR WHO'S CO-WRITTEN HER DEBUT ALBUM WITH ALEX TURNER
Naturally gifted LA-based newcomer set to take 2017 by storm
The debut album by Alexandra Savior is a highly-anticipated release for a newcomer. She’s relatively under the radar still, having only put out a handful of self-directed videos to her haunting, psychedelic pop. Her voice is a mesmerising force and was the subject of a bidding war for many major record companies once she finished high school and moved to LA aged 18.
“There was a lot of shit. I met with one label who when I walked in I did a showcase and afterwards they were like do you want to be Katy Perry or do you want to be Pink?,” says Savior who’s talking with Gigwise on her brief visit to London to play a show. “I was like they’re not getting this vibe at all I just got up and walked out and was like fuck off.”
Fortunately, she had an alternative that’s worked: “I chose Columbia the only ones that seemed to care about my artistic integrity.”
Savior’s vibe is that of “feminist angst with a horror film feel.” She rates Burger Records’ La Luz among her favourite bands and loves Terry Gilliam films. She certainly doesn’t fit into a major label female solo artist cliché and is right to have been disgusted by said labels comments. Another area that shows her taking strong care of her art is her lo-fi self-directed videos.
Moreover, the three years Savior’s taken to develop and wait until the sound was there with the right collaborator to put out an album shows self-respect and integrity. “When I was signed at 18, a lot of musical and personal development needed to happen. I could sing and write words but that was about it. They threw me into the deep end with all these songwriters; lots of people were coming in but it was hard to get a consistent sound with a lot of them. But quite early on I started working with Alex [Turner] and I sensed it was going to work.”
Savior and Turner's songwriting partnership was over a year and half period, and it was such a great connection that the patience she allowed it to blossom showed fantastic intuitive foresight. “At first when I first started working with him, he had committed to sign on but you never know, he was really busy and I didn’t want to wait around so I kind of tried to work with other people but as the musical relationship developed and the songs stated to come with more of a consistent theme. I had to stop working with other people as I felt like I was cheating on him or something, like cheating on the record.”
The snippets of the album we’ve heard so far in the singles reflect those comments. There’s definitely something distinctive and enigmatic about the sound. This isn’t a minor coasting in from a celebrity to endorse a newcomer - this is a big release for Tuner, too. Savior and Turner collaborated on all 11 tracks bouncing off each other to equally contribute lyrically and musically. Turner’s taken any time he could in between touring commitments to be in the studio with her and make something great together.
Of how their two minds contribute to the overall feel of the record, Savior says: “I think there are two threads one form Al one from me. Alex’s is this 21st century digestion of California, mine is this feminist angst horror film feel.”
In terms of how she would approach the writing with Turner, she says: “We both delve into a fictional story because we didn’t really know each other and it’s easier to write about a fictional character than it is to write about yourself in that situation. The characters are a mixture of our fears and insecurities.”
Once the pair had written the songs they would record demos onto an 8-track Tascam (tape machine) that ensured a focused performance without too many unnecessary overdubs. Savior tells me it was fairly easy to translate the demo into the big studio after that.
The release of this debut album feels like something that’s the culmination of a lot of hard work from a very young age, but also someone who was born with a gift. “I started when I was 15. I originally wanted to be on Broadway so I went to theatre school but I got kicked out – I can’t remember why. Anyway, I made a friend in school who played piano and we would do covers. My first show was a talent show at school and my Mom brought all her friends to support me because they were pretty sure I was going to be really bad. But I think after seeing me they were surprised."
How is it performing to her mother? “My mum always cries, one time I was playing a café in Brooklyn when I was 16 and she stared breaking down crying - like hysterically crying - and then I started crying because when you see your mum cry you cry. So I just had to stop and I said we have to go. I was so mad at her,” she laughs.
It was her mother - evidently moved by her performance - who invested a lot of faith in her career choice to skip University and go to LA to follow her dream of being on stage. “I moved to LA two months out of high school and my Mom supported me for a bit, but things moved very quickly,” she says implying her breezy route to financial independence.
It’s easy to see why her mum put so much faith in her and why labels pounced. Savior is a rare talent that once the word spreads like even more of a bushfire than it already is - the world won’t be able to get enough of her songs. 2017 is hers for the taking and her future is even more exciting. “I’m going to write the next record by myself," she says. "I deinfitely feel more connection to the lines that I write and sometimes when it's aline Al's written I feel like a robot. Obviously I was a child when I started working on this so needed some development. Having learned from the best in the business and contributing on an even level with Turner for her first professional musical venture is an incredible start and a fantastic addition to the music industry.
http://www.gigwise.com/fe(...)nterview-debut-album
Ah, je hebt gelijk, ik telde er 8 nieuwe live gedaan + 'Risk' + de 2 singles die nog niet live waren gedaan en 'Til You're Mine' die ze zelf ergens als favoriet noemde, vergetende dat 'Doom' er ook nog was. Ik denk dat 'Risk' minste kans maakt om nog op het album te verschijnen, want tegen de tijd dat het album eindelijk uit is, is die "demo"-sessie in Londen een dikke 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:43 schreef sander26 het volgende:
11 tracks dus op het album terwijl ik ergens las dat er 12 zijn opgenomen met Turner?
Ik tel zelf 13 tracks met Turner. Klopt dit? Misschien dat de overgebleven twee gebruikt gaan worden als b-kant van Mystery Girl en een single die daarna uitkomt?
Frankie
Bones
Mirage
Vanishing Point
Cupid Shoots To Kill
Audeline
Girlie
Risk
Mystery Girl
Shades
M.T.M.E.
Doom
Til You're Mine
Zou ik erg zonde vinden. Die song verdient wel een volledige release hoor. Dan maar als b-side van Mystery Girl ofzo. Het kan toch niet zo zijn dat we het voor altijd met de demo versie op YouTube moeten doen?quote:Op donderdag 24 november 2016 13:56 schreef Aisumasen het volgende:
Ah, je hebt gelijk, ik telde er 8 nieuwe live gedaan + 'Risk' + de 2 singles die nog niet live waren gedaan en 'Til You're Mine' die ze zelf ergens als favoriet noemde, vergetende dat 'Doom' er ook nog was. Ik denk dat 'Risk' minste kans maakt om nog op het album te verschijnen, want tegen de tijd dat het album eindelijk uit is, is die "demo"-sessie in Londen een dikke 2 jaar geleden.
Nee, je kunt hem ook aanschaffenquote:Op donderdag 24 november 2016 14:00 schreef sander26 het volgende:
[..]
Zou ik erg zonde vinden. Die song verdient wel een volledige release hoor. Dan maar als b-side van Mystery Girl ofzo. Het kan toch niet zo zijn dat we het voor altijd met de demo versie op YouTube moeten doen?
Oh ja, er komt ook nog een TLSP EP.quote:Op donderdag 24 november 2016 15:34 schreef AMDB het volgende:
Kreeg vanmorgen bericht dat de EP verscheept isBenieuwd hoe lang het duurt voor dat hij er is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |