Yes. Op de dag af 2 maanden. Het draagt de titel van de afsluiter van het album. 3 variaties ronde schijfjes/schijven, waarvan er eentje 10 inches heeft en gekleurd zal zijn. Die laatste zal exclusief online worden verkocht.quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:47 schreef sander26 het volgende:
Aankomende week de aankondiging van de EP?
Toch niet door die header op de site van Domino die iedereen kan aanpassenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:28 schreef sander26 het volgende:
Het lijkt erop dat de aankondiging van The Dream Synopsis EP vanavond gaat plaatsvinden 😉
Haha, ja ik was erin getrapt. Nou ja, in ieder geval ergens deze week dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Toch niet door die header op de site van Domino die iedereen kan aanpassen?!
In de zin dat ze zich nog nooit aan oorspronkelijke planning van aankondigingen hebben gehouden is het perfect op schemaquote:
Voor 99% van de fans zal het gewoon een 'out of the blue' verrassing zijn hoor, lijkt mij. 😊quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
In de zin dat ze zich nog nooit aan oorspronkelijke planning van aankondigingen hebben gehouden is het perfect op schema. Hierom begin ik nooit te vroeg met hypen... Als ik een aankondiging elke keer hier netjes zou aankondigingen met een aankondiging, dan zouden we hier alleen maar “duurt lang!” posten. De opnames waren begin augustus, “one-takers”, en alles staat al sinds eind augustus vast. En vergeet niet dat dit eigenlijk een grote ‘out of the blue’ verrassing had moeten zijn…
Heel goede herinneringen aan deze playlist ja, luister behoorlijk wat nummers nog zeer regelmatig.quote:Op maandag 10 oktober 2016 01:07 schreef Aisumasen het volgende:
Voor in de tussentijd. De lijst met liedjes die Miles Kane en Alex Turner persoonlijk selecteerden om in de zaal te draaien vooraf de show en tussen voor- en hoofdprogramma in. Ik heb in april en tot aan de show in Berlijn bijna 2 maanden -?! - geleden aardig goed opgelet, en het meerendeel van deze songs kwamen elke keer langs, met in augustus zelfs geen enkele nieuwe toevoeging. Dus de lijst zal zeer compleet zijn. En dat is wel een leuk souvenir.
Aaron Neville - Tell It Like It Is
Al Martino - Volare (Nel Blu Di Pinto Di Blu)
Bob Marley & The Wailers - Soul Rebel
Carole King - I Feel The Earth Move
David Bowie - Golden Years
Dion - Born to Be With You
Dr. Hook - Sexy Eyes
Dr. Hook - When You're In Love With A Beautiful Woman
Dr. John - Such A Night
George McCrae - Rock Your Baby
Harry Nilsson - Jump Into The Fire
Jacques Dutronc - Les Cactus
Joe Cocker - The Letter
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Maxine Nightingale - Right Back Where We Started From
Nick Lowe - I Love the Sound of Breaking Glass
Paul McCartney - Coming Up
Paul McCartney & Wings - Let 'Em In
Serge Gainsbourg - Initials B.B.
Smokie - Don't Play Your Rock 'N' Roll To Me
Super Furry Animals - Juxtapozed With U
The Beach Boys - Got To Know the Woman
The Style Council - It Didn't Matter
The Style Council - Long Hot Summer
The Temptations - Let Your Hair Down
The Three Degrees - Collage
Todd Rundgren - I Saw The Light
Toto - Georgy Porgy
Urge Overkill - Girl, You'll Be a Woman Soon
En hier op Spotify: https://open.spotify.com/(...)uMITxkdQG3TQZmJd5pQi
Ja hallo, je bent al zo cryptisch. Dat wordt natuurlijk nu alleen nog maar erger.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie zich afvroeg waarom er ineens een uitgebreide edit hierboven had plaatsgevonden: de lurkers gaan nu zelfs internationaal met dank aan de voordelige Google-indexering van FOK! in combinatie met de kracht van Google Translate, wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht. Dit is dus niet langer een knusse bubbel met enkel Nederlandse meelezers *zwaait naar elk ander Nederlandstalig muziekforum* .
Geen enkel probleem, enkel jammer dat mijn grapjes met een knipoog naar mezelf (“m’n vage post met halve hints kan de prullenbak in”) waar jullie natuurlijk heel hard om moeten lachen - *crickets* - doodserieus worden genomen alsof ik een soort alwetende akela ben en/of totaal verkeerd geïnterpreteerd/vertaald (“de user is heel boos dat hij zijn teaser nu niet kan posten”) worden.
Echt héél serieus, het is echt menensquote:Op maandag 17 oktober 2016 14:22 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ja hallo, je bent al zo cryptisch. Dat wordt natuurlijk nu alleen nog maar erger.
Ik lees nu overal verhalen over reworks van Aviation en The Dream Synopsis, zelfs in de officiële aankondiging. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen en heb het idee dat het hier gewoon om live versies gaat. Hoe serieus moeten we nemen dat het hier daadwerkelijk zal gaan om 'nieuwe versies'?
Ik haat de saxofoon als instrument vaak ook, maar het arrangement van 'The Dream Synopsis' is heel mooi. Hier nog eens op de dag voor/na opname, nog niet zo aanwezig als toen pa Turner ineens in Berlijn opdook:quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef sander26 het volgende:
Ja precies. Ik las al weer geruchten en vurige wensen over nieuwe lyrics en Alex die Aviation doet en Miles The Dream Synopsis en dat soort onzin. Ik vraag me af of mensen daar echt zelf in geloven.
Haha, ik vond de saxofoon dus echt een verademing in die versie van TDS. En ik haat de saxofoon als instrument, dus dat zegt wel iets.
Nog even over de tracklist; het feit dat Moonage Daydream en bijv. She's So Heavy mist, is dat een (te dure) rechtenkwestie? Anders dan dat kan ik me niet voorstellen waarom je Moonage Daydream, één van de hoogtepunten van de tour, niet een studiobehandeling geeft ten faveure van This Is Your Life.
Ja ik denk dat het antwoord hier gewoon tussen staat. Of het is een combinatie van bovenstaande antwoorden. Ik had met name een mooie studio-versie willen hebben van She's So Heavy, maar die hoop is nu helaas voorgoed vervlogen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
En dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven: ik weet een heleboel over Nederlandse muziekrechten, maar dit is een internationale release op een Engels label, dus dat zou ik eens dieper moeten onderzoeken. Wat je zegt lijkt mij gezien de tracklist persoonlijk een hele logische verklaring.
Vergeet ook niet dat het voor de band zelf waarschijnlijk ook leuker is om de gasten van The Fall en Glaxo Babies een leuke duit in het zakje te kunnen geven, ten aanzien van de 1000 rechthebbenden die een graan zouden meepikken van 'I Want You (She's So Heavy)' of 'Moonlight Daydream' waar het toch op de grote hoop gaat. En dan kan het ook nog een principekwestie zijn etc. Geen volle mep willen betalen, connecties met publishers, gesteggel met managers, enzovoorts.
En ook, hele mooie exposure voor een totaal vergeten 60's BBC-sessie liedje van Bowie bij leven is niet te vergelijken met een track van waarschijnlijk zijn meest iconische album in het jaar dat z'n nabestaanden en vooral zijn publisher/platenmaatschappij, meer verdienen dan in de voorgaande jaren bij elkaar. Er zitten een heleboel haken en ogen aan.
De EP is trouwens opgenomen in Future-Past Studios, Hudson, NY. Zoals gezegd in één dag begin augustus. En de video is gedaan door Focus Creeps.
Vette clip! En een gaaf nummer, had de live versie nog niet eerder geluisterd eerlijk gezegd.quote:
WhatsApp is encrypted toch?quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie zich afvroeg waarom er ineens een uitgebreide edit hierboven had plaatsgevonden: de lurkers gaan nu zelfs internationaal met dank aan de voordelige Google-indexering van FOK! in combinatie met de kracht van Google Translate, wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht. Dit is dus niet langer een knusse bubbel met enkel Nederlandse meelezers *zwaait naar elk ander Nederlandstalig muziekforum*.
Geen enkel probleem, enkel jammer dat mijn grapjes met een knipoog naar mezelf (“m’n vage post met halve hints kan de prullenbak in”) waar jullie natuurlijk heel hard om moeten lachen - *crickets* - doodserieus worden genomen alsof ik een soort alwetende akela ben en/of totaal verkeerd geïnterpreteerd/vertaald (“de user is heel boos dat hij zijn teaser nu niet kan posten”) worden.
Zie je wel: de EP-versie is niet de versie die we hier horen!quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ze brengen me wel weer in verwarring, want in ieder geval de vocale take moet toch wel uit de video die we zien komen… tenzij Alex Turner een glansrijke carriere is misgelopen als Justin Bieber-achtige ster qua lipsyncen, zeker bij een liedje als dit. De sound zelf klinkt ook als een live-mic, dat is het 100% zeker. De “one-taker” (geen overdubs, geen edits, ‘live in de studio’) sfeer is in ieder geval wel duidelijk. [..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |