quote:
Sorry! Ontzettend druk geweest sinds het concert met werk!
Anyway, bij deze een 'kort en bondig' verslag.
Ik moet zeggen dat de aanloop in de weken voor het concert vrij stressvol waren. Het zit namelijk zo, ik woon en werk in Toronto, Canada en heb hier een werkvergunnning. Voor mijn werk ben ik echter vrij vaak in de VS en passeer de grens dan ook vrij regelmatig (m'n paspoort begint aardig volgestempeld te raken). Voor de VS geen werkvergunning momenteel. Ongeveer een maand voor het concert wist de US Immigration me te melden dat mijn ESTA niet voldoende was voor wat ik deed, ze lieten me echter wel naar binnen die keer, maar volgende keer zou ik een vergunning nodig hebben (wat met deze korte termijn natuurlijk onmogelijk is). Jammer genoeg moest ik in de week voor het concert nog een keer naar de VS (inreizen voor prive zou wel mogelijk zijn). Dus zonder werkvergunning, richting immigratie, hopen op een coulante ambtenaar. Als ik er nu uitgepikt zou worden had ik een grote kans dat ik mijn ESTA kwijtraakte en voor alle reizen naar de VS een visum aan zou moeten vragen (en met nog een week te gaan zou dat niet gunstig zijn voor mijn concertbezoek

).
Echter had ik nu de meest gemakkelijke Immigrations Officer en kon bijna direct doorlopen. Wekenlang voor niks gestresst (kennelijk vind ik het erger om een TLSP concert te missen dan dat ik mijn werk niet goed kan doen door een ban in de VS

).
Anyway, vrijdagavond vooraf richting NYC, vriendin mee die ze nog nooit gezien had. Paar toffe dagen in New York doorgebracht om eindelijk op de laatste avond van ons verblijf richting Webster Hall te gaan. De rij voor het concert was kwartier voor opening al erg lang en stond vol met veelal leeftijdsgenoten.
De zaal was erg vergelijkbaar met Paradiso! Maar dan net iets fijner zelfs en zonder dat irritante licht uit de kerkramen. Voorprogramma met Avery (weet z'n voornaam even niet meer) was erg tof. Zeer degelijke muziek en goed te doorstaan (ik haat voorprogramma's).
Toen was het eindelijk, na 7,5 jaar wachten, tijd voor de Puppets! Eigenlijk valt er niet zo heel veel te vertellen, was vrij vergelijkbaar met al jullie verhalen, maar zal even wat toffe details doorgeven:
• Alex was de spraakzame van de 2. Bijna geen interactie vanuit Miles. Echt bijna helemaal niks.
• Geweldig moment als Alex tijdens Meeting Place tergend langzaam zijn hand uitsteekt naar meisjes in het publiek en op een klein aantal centimeters blijft hangen en z'n hand wegtrekt voordat ze hem aan kunnen raken. Na het refrein geeft ie uit beleefdheid toch nog wel een handje.
• "Some
punk I went to school with.
• Miles en Alex die elkaar over het podium 'plagen' tijdens EYCTE
• Alex blijft toch een niet natural performer. Iemand die dronken een rockstar nadoet. Volgens mij was hij ook niet echt dronken, gezien z'n briljante timing, is volgens mij onmogelijk.
• Pattern i.p.v. Used To Be My Girl
• Alex grapje om 'to break the ice': What does a dancer mean when he says 5, 6, 7, 8?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absolute hoogtepunt was Sweet Dreams, TN. Geweldige balans tussen oude en nieuwe nummers. I.p.v. I want you had ik liever wat extra gehoord van de nieuwe plaat (Used To Be My Girl bv.).
Al met al was het een geweldige avond. Wel jammer dat ik een paar typische Amerikaanse snollen achter me had staan die na een half nummer al dom aan het schreeuwen waren.
"This is like the best concert ever!!"
"I so want to have sex with him!!"
"I saw him today and he was like so cute, his face is so cute!!"
Gelukkig tijdens het concert wat afstand kunnen nemen
Ze speelden trouwens echt lang en laat. Begonnen om 22.15 en waren om 23.45 pas klaar. Om middernacht pas weer in het hotel en om 3.30 alweer op weg naar het vliegveld (volgende ochtend gewoon aan het werk).
Stiekem nog aan zitten denken om afgelopen weekend nog naar SF te gaan, maar is er niet van gekomen.
SF was trouwens uitverkocht, maar kaarten waren aan de straatstenen niet te slijten. Uiteindelijk halve prijs moeten verkopen.