Het lijkt er wel op, ik heb toevallig een filmpje maar ik kan het nog steeds niet goed horen.quote:
Wel een beetje negatief over AM.quote:Op zondag 10 april 2016 17:00 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Deze is oprecht nog wel interessant ja, haha. Vooral omdat de conclusie realistisch is. Verder ook wat Merkie zegt. Wat een schok, iemand die het grootste deel van z'n 20-er jaren in een omgeving heeft verkeerd waar met een ander accent gesproken wordt, verliest een beetje van z'n eigen specifieke accent. Zie ook John Lennon, dat sterke Scouse was er al niet meer toen hij in Londen ging wonen, en nadat hij bijna 10 jaar in Amerika had gewoond zei hij nog net geen "budderrrr" inplaats van "but-tuh". (Insert audio van hem die daar over grapt hier, maar YouTube kreeg het denk ik op de heupen, alles lijkt verwijderd.) Maar als er dan een Engelse DJ over de vloer kwam voor een interview, was het in een klap terug.
Nee, dan DIY: http://diymag.com/2016/03(...)ered-a-new-dimension
Een persoonlijke vendetta waar van alles met de haren bijgesleept moet worden om tot wat alinea's te komen. Dat ze de enige echt vernietigende recensie schreven kon je dan ook al vooraf optekenen: http://diymag.com/2016/03(...)-expect-album-review
Moet erg hard gniffelen als deze wordt gebruikt door de RT-generatie om ze te kakken proberen te zetten. Een review die 'Bad Habits’, sarcastisch of niet, een hoogtepunt noemt, is misschien niet het beste artikel om mee te pronken.
Wat betreft het Alex Turner-personage: het is grappig om te merken dat het duidelijk is dat hij een half decennium geen headline-show in Nederland heeft gegeven, haha. En dit is een mooi recent artikel die deze onderwerpen ook een beetje aansnijdt, laatste alinea. (Met onbedoeld ook een hele passende eerste alinea, "in his thick Yorkshire accent"!)
[..]
En dat laatste is wel duidelijk, gezien de tattoos met de naam van hun wederhelft op elkaars arm.
Waar ben je?quote:Op dinsdag 12 april 2016 02:24 schreef AMDB het volgende:
Totaal geen 16-jarig publiek trouwens. Totaal in lijn met NL qua doelgroep.
Het komt echt niet uit de verf bij tv optredens, hè?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:04 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.nbc.com/late-n(...)e-bad-habits/3018805
En de eerste late night show.
Je weet het zeer subtiel te brengen...quote:Op woensdag 13 april 2016 13:55 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Het komt echt niet uit de verf bij tv optredens, hè?
Haha, gelukkig zijn de gewone gigs wel geweldig.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je weet het zeer subtiel te brengen...
Niets. Eerste gigs met het nieuwe materiaal hebben plaatsgevonden, volgende week 3 in het TLSP-voorprogramma in California. Ik zal beloven dat er snel meer nieuwe opnames te horen zijnquote:Op woensdag 13 april 2016 15:29 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Haha, gelukkig zijn de gewone gigs wel geweldig.
Is er toevallig al wat meer nieuws uit het Alexandra Savior kamp dat jij weet?
Zo dan.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:04 schreef Aisumasen het volgende:
Ik hoor de muziek amper. Ik zie alleen Alex als een weirdo in een hoekje staan en hoor Miles vrij matig zingenquote:Op woensdag 13 april 2016 13:04 schreef Aisumasen het volgende:
Even luisteren, dank!quote:Op donderdag 14 april 2016 13:49 schreef Aisumasen het volgende:
edit: schrap dat dan maar, een hele show staat hier: https://katch.me/ItsAScho(...)f9-b955-82e1e748ecf0
Da's 'Bones', 'Mirage', 'Audeline', 'Cupid Shoots To Kill', 'Risk' and 'Mystery Girl'. Als ze later nog andere songs speelt, zal ik die proberen te delen.
Haar songs zijn goed, je hoort veel "leftover Turner"-invloeden, maar haar stem en de "verleidelijke muziek voor na middernacht"-sfeer begint wel een beetje te slepen na een poosje.
Zeker niet slecht nee!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef MilanILF het volgende:
Mystery Girl van Alexandra Savior klinkt erg goed.
Sorry! Ontzettend druk geweest sinds het concert met werk!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absolute hoogtepunt was Sweet Dreams, TN. Geweldige balans tussen oude en nieuwe nummers. I.p.v. I want you had ik liever wat extra gehoord van de nieuwe plaat (Used To Be My Girl bv.).
Al met al was het een geweldige avond. Wel jammer dat ik een paar typische Amerikaanse snollen achter me had staan die na een half nummer al dom aan het schreeuwen waren.
"This is like the best concert ever!!"
"I so want to have sex with him!!"
"I saw him today and he was like so cute, his face is so cute!!"
Gelukkig tijdens het concert wat afstand kunnen nemen![]()
Ze speelden trouwens echt lang en laat. Begonnen om 22.15 en waren om 23.45 pas klaar. Om middernacht pas weer in het hotel en om 3.30 alweer op weg naar het vliegveld (volgende ochtend gewoon aan het werk).
Stiekem nog aan zitten denken om afgelopen weekend nog naar SF te gaan, maar is er niet van gekomen.
SF was trouwens uitverkocht, maar kaarten waren aan de straatstenen niet te slijten. Uiteindelijk halve prijs moeten verkopen.
quote:
quote:
Zonder slaap van vrijdagochtend Australië naar vrijdagochtend Westkust VS gevlogen, rechtstreeks door naar Palm Springs, midden in de nacht door naar San Diego, gevlogen naar San Francisco, gig gecheckt en gelijk door richting Santa Cruz, tweede show gezien en na afloop eerste vlucht vanaf San Jose richting Vancouver via LA, binnen 24 uur weer terug naar LA, en weer terug naar San Diego. 5 dagen. *haalt adem*quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:37 schreef Xurk het volgende:
Misschien was het zó goed dat ze nog niet zijn bekomen van de orgastische staat waar ze ongetwijfeld na het optreden zich in hebben verkeerd?
Ik zet m'n geld op doen alsofquote:Op vrijdag 22 april 2016 17:29 schreef NiceTry het volgende:
Leuk om te lezen, maar de volgende dag werken?! Wat een arbeidsethos
't Zal een eeuwige discussie blijven: istie dronken of doetie alsof?
Ik vind het juist een heel goed album. Enige nummer wat ik skip is the dream synopsis maar ik skip altijd die ultra trage nummers van Turner. Slaapverwekkend iddquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het album eigenlijk een beetje tegenvallen. Aviaton klinkt heel veelbelovend, maar de rest... ik dut er een beetje bij in.
Ik weet het wel zekerquote:
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:52 schreef AMDB het volgende:
[..]
Sorry! Ontzettend druk geweest sinds het concert met werk!
Anyway, bij deze een 'kort en bondig' verslag.
Ik moet zeggen dat de aanloop in de weken voor het concert vrij stressvol waren. Het zit namelijk zo, ik woon en werk in Toronto, Canada en heb hier een werkvergunnning. Voor mijn werk ben ik echter vrij vaak in de VS en passeer de grens dan ook vrij regelmatig (m'n paspoort begint aardig volgestempeld te raken). Voor de VS geen werkvergunning momenteel. Ongeveer een maand voor het concert wist de US Immigration me te melden dat mijn ESTA niet voldoende was voor wat ik deed, ze lieten me echter wel naar binnen die keer, maar volgende keer zou ik een vergunning nodig hebben (wat met deze korte termijn natuurlijk onmogelijk is). Jammer genoeg moest ik in de week voor het concert nog een keer naar de VS (inreizen voor prive zou wel mogelijk zijn). Dus zonder werkvergunning, richting immigratie, hopen op een coulante ambtenaar. Als ik er nu uitgepikt zou worden had ik een grote kans dat ik mijn ESTA kwijtraakte en voor alle reizen naar de VS een visum aan zou moeten vragen (en met nog een week te gaan zou dat niet gunstig zijn voor mijn concertbezoek).
Echter had ik nu de meest gemakkelijke Immigrations Officer en kon bijna direct doorlopen. Wekenlang voor niks gestresst (kennelijk vind ik het erger om een TLSP concert te missen dan dat ik mijn werk niet goed kan doen door een ban in de VS).
Anyway, vrijdagavond vooraf richting NYC, vriendin mee die ze nog nooit gezien had. Paar toffe dagen in New York doorgebracht om eindelijk op de laatste avond van ons verblijf richting Webster Hall te gaan. De rij voor het concert was kwartier voor opening al erg lang en stond vol met veelal leeftijdsgenoten.
De zaal was erg vergelijkbaar met Paradiso! Maar dan net iets fijner zelfs en zonder dat irritante licht uit de kerkramen. Voorprogramma met Avery (weet z'n voornaam even niet meer) was erg tof. Zeer degelijke muziek en goed te doorstaan (ik haat voorprogramma's).
Toen was het eindelijk, na 7,5 jaar wachten, tijd voor de Puppets! Eigenlijk valt er niet zo heel veel te vertellen, was vrij vergelijkbaar met al jullie verhalen, maar zal even wat toffe details doorgeven:
• Alex was de spraakzame van de 2. Bijna geen interactie vanuit Miles. Echt bijna helemaal niks.
• Geweldig moment als Alex tijdens Meeting Place tergend langzaam zijn hand uitsteekt naar meisjes in het publiek en op een klein aantal centimeters blijft hangen en z'n hand wegtrekt voordat ze hem aan kunnen raken. Na het refrein geeft ie uit beleefdheid toch nog wel een handje.
• "Some punk I went to school with.
• Miles en Alex die elkaar over het podium 'plagen' tijdens EYCTE
• Alex blijft toch een niet natural performer. Iemand die dronken een rockstar nadoet. Volgens mij was hij ook niet echt dronken, gezien z'n briljante timing, is volgens mij onmogelijk.
• Pattern i.p.v. Used To Be My Girl
• Alex grapje om 'to break the ice': What does a dancer mean when he says 5, 6, 7, 8?Tof verslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absolute hoogtepunt was Sweet Dreams, TN. Geweldige balans tussen oude en nieuwe nummers. I.p.v. I want you had ik liever wat extra gehoord van de nieuwe plaat (Used To Be My Girl bv.).
Al met al was het een geweldige avond. Wel jammer dat ik een paar typische Amerikaanse snollen achter me had staan die na een half nummer al dom aan het schreeuwen waren.
"This is like the best concert ever!!"
"I so want to have sex with him!!"
"I saw him today and he was like so cute, his face is so cute!!"
Gelukkig tijdens het concert wat afstand kunnen nemen![]()
Ze speelden trouwens echt lang en laat. Begonnen om 22.15 en waren om 23.45 pas klaar. Om middernacht pas weer in het hotel en om 3.30 alweer op weg naar het vliegveld (volgende ochtend gewoon aan het werk).
Stiekem nog aan zitten denken om afgelopen weekend nog naar SF te gaan, maar is er niet van gekomen.
SF was trouwens uitverkocht, maar kaarten waren aan de straatstenen niet te slijten. Uiteindelijk halve prijs moeten verkopen.![]()
Ik ga in oktober naar Canada (vliegen op Toronto) en noordoost VS dus kom maar op met de tips
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
’Cupid Shoots To Kill’ was exclusief voor San Francisco. In Santa Cruz debuteerde ze ‘Frankie’. En in Los Angeles deed ze die, plus voor het eerst ‘Vanishing Point’, een liedje extra, 9 in totaal over de 3 optredens. Schattig hoe ze steeds zelf de setlist van haar monitor haalde en meenam na afloop van de shows.quote:The Fillmore, San Fransisco, CA, 17-04-2016:
Frankie
Bones
Mirage
Audeline
Cupid Shoots To Kill
Risk
Mystery Girl
The Catalyst, Santa Cruz, CA, 18-04-2016:
Frankie
Bones
Mirage
Audeline
Girlie
Risk
Mystery Girl
Ace Hotel Theatre, Los Angeles, CA, 20-04-2016:
Frankie
Bones
Mirage
Vanishing Point
Audeline
Girlie
Risk
Mystery Girl
Daar zijn we blij mee! Heel erg nice om te lezen en te horen natuurlijk en dit smaakt absoluut naar meer van haar! Kijk uit naar de rest van je verslagenquote:
Klinkt geweldig!quote:
Boom! Goede vondst! Dank. Zei iemand iets over 'Mirage'?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:01 schreef sander26 het volgende:
"On her upcoming debut album Strange Portrait, Oregon-bred singer and songwriter Alexandra Savior grapples with questions of identity. With her first single "Mirage," Savior sings from the point of view of Anna-Marie Mirage, an alter ego who "paints her teardrops on" and "sings songs about whatever the fuck they want". Savior explores the gaps between her own identities through piercing lyrics that she delivers in a languid, world-weary voice and sets against a minimalist, noir-pop backdrop created with her collaborator, singer Alex Turner (Arctic Monkeys, The Last Shadow Puppets), with whom she co-wrote nearly all of the songs; Turner produced the album with James Ford, who has worked with Arctic Monkeys, Jessie Ware, and Florence and the Machine, among others. The lush late-'60s/early-'70s sound is the perfect backdrop for an affecting album that details the self-doubt that arises from being thrust into an industry where everyone seems perfect. "I think a lot of the album is about the social anxiety that's followed me throughout my life," she says. "The songs are me residing in that fantasy life where I am this perfect creature I'm supposed to be."
Strange Portrait dus. We komen dichterbij!
Haha, yep! Zojuist ingeladen op de Classic iPod. Dank!quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Boom! Goede vondst! Dank. Zei iemand iets over 'Mirage'?![]()
En “doorbreken” is inderdaad een beetje een groot woord. Ik bedoelde meer dat er een basis kan worden gevormd dat ze ook in Europa te zien zal zijn, want het zou zonde zijn als dit nooit het huidige LA-bar-circuit zal uitkomen. Maar gezien ze getekend is op Columbia en een redelijk gearriveerde achterban heeft zal dat wel gaan meevallen.
Heb de beste live-opnames van m’n 3 favoriete tracks in mp3-vorm aangeboden op een plek die jij ongetwijfeld al hebt gevonden.
Dank jequote:Op donderdag 12 mei 2016 09:53 schreef sander26 het volgende:
Ik zal ze er even voor je bij zetten.
http://strangedaysindeed9(...)s-the-dream-synopsis
http://strangedaysindeed9(...)verything-youve-come
Erg leuk zo op de piano. Blij mee!
Aviation ook?!?!quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dank je. Nog net gelukt om d'r 2 te knip en plakken, rest zal volgen (nee, écht!). 'Aviation', 'Miracle Aligner' en 'Standing Next To Me'. En ik denk dat het "jammer genoeg" toch Tyler Parkford op piano is. Hele goede sessie, leuk "outtake"-materiaal ook tussendoor, maakt het bijzonder.
Voor wie meeleest: jazeker. http://strangedaysindeed9(...)iation-acoustic-livequote:
https://www.facebook.com/AlexandraSavior/videos/1110196155686261/quote:
Cornerstone is wel beter. De opening scène is wel heel erg mooi.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:14 schreef AMDB het volgende:
Zoals ik ergens anders al poste: Cornerstone, maar dan met meer budget. En ik weet niet helemaal zeker of het deze keer ook als grap bedoeld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |