quote:
Ik persoonlijk ook, als lange afsluiter zoals Underworld en Tame Impala vorig jaar zo perfect werkte, helemaal als tegenhanger voor de meuk tegenwoordig in de Alpha rond die tijd. Maar ik denk dat het de grootste sterren op het affiche zijn, en dan had de Freddy-tent Them Crooked Vultures-achtige taferelen aangenomen. En het had zoals Arn0 zegt automatisch een clash met LCD Soundsystem opgeleverd. Bizar dat dat de Alpha headlined trouwens. Effe paar jaartjes met groot gebaar ertussenuit, en zonder een noot nieuwe muziek pardoes geupgrade naar headliner-status. Toch een bijna household Lowlands-naam, en al is het publiek sindsdien heel erg veranderd zie ik dit niet op Lowlands gebeuren, maar deze niet proportionele teken aan de wand voor festival-headliners anno 2016 leverde eerder op T In The Park deze situatie op:
http://i.imgur.com/2mk622U.pngMaar de Alpha blijft wel een heel imposante tent voor zulke acts, hoor. Een van m'n favoriete "venues". Het geluid is hard, de lichten zijn groots, de sfeer is goed. En alweer de 4de keer die tent voor Turner, een traditie die in stand moet worden gehouden

.
quote:
Op donderdag 28 juli 2016 14:48 schreef sander26 het volgende:Heeft iemand hier de audio van de volledige set van T In The Park?
Ik weet dat ik zelf gemakkelijk de 1080i kan converten, maar die video download is tot 2 keer toe vanzelf afgebroken nadat ik op ruim 60% zat. Beetje frustrerend!
Mocht iemand deze ergens hebben staan, mijn dank is groot!

Hij staat nu ook op Dimeadozen. Wil 'em zelf ook wel hebben, eens kijken wat ik kan doen.
quote:
Op donderdag 28 juli 2016 14:59 schreef sander26 het volgende:Wat is dit nou weer? Alex op bass?

En wat spelen ze hier?
Haha shiiiiit! Ze gaan echt steeds gekker he?
En dus ook nog een nieuwe cover. Is daar al beeld/geluid van?
De setlist-variaties en volgordes zijn werkelijk niet meer bij te houden, maar een tijd lang zijn ‘The Dream Synopsis’ en ‘Pattern’ weggelaten, en die zijn nu weer terug. Nu is ‘Calm Like You’ het zwarte schaap, zijn ze helemaal gek geworden?! Sinds begin juli slechts eenmaal gespeeld in Londen eerder deze maand en nog eens op T In The Park, en sindsdien helemaal niet, zelfs tijdens geen enkele van de shows in Amerika tot nu toe. Zelfs de titel-track spelen ze niet meer altijd. Terwijl ze toch echt van 19 naar 18 tracks zijn gegaan… De rest is recent nog steeds gehussel tussen ‘Separate And Ever Deadly’, ‘She Does The Woods’, je kent het wel. Enkel ‘The Chamber’ blijft de vreemde eend, niet meer gespeeld sinds mid-April.
Qua covers recent: ‘This Is Your Life’ (Glaxo Babies) voor het eerst in een maand en derde keer ooit in Chicago. ‘Is This What You Wanted’ (Leonard Cohen) voor het eerst in 2 maanden in Cleveland en op WayHome Festival. ‘Totally Wired’ blijkt een favoriet en is alle gigs gespeeld.
Tijdens de WayHome-festival set te Canada hadden ze de titel-track als opener, net zoals een dag later in Cleveland zoals hierboven gepost. Ben benieuwd of dit weer het - tot dan toe - exclusieve strijkorkest-intro had (de pre-chorus). Shit, nu geef ik exclusieve California-verslag dingen weg! …
Ik zou niet weten waarom je dat zou willen, maar als je dit niet in juli 2016 leest is de bovenstaande link dood. Dat is omdat ik op moment van schrijven nog te lui was om het te uploaden, maar ik heb alsnog daadwerkelijk beeldmateriaal van dit moment gevonden op een los slingerende SD-kaart en zal deze video te zijner tijd vervangen.‘Les Cactus’ als opener op een Frans festival begin deze maand kreeg ook een nieuw en tot nu toe exclusief intro:
Ze hadden ook een variatie voor ‘Bad Habits’ als opener, een keer of 2 (?), maar voor de rest is het altijd de ‘theme’ van het debuut, het einde van ‘Black Plant’ en ‘The Chamber’ op het album.
Verder op het festival in Canada ineens ‘She Does The Woods’. Plus de Arcade Fire-jam zoals hierboven gepost. En een leuk moment tijdens ‘The Meeting Place’:
https://www.instagram.com/p/BIP67SchStW/ Heeft iemand hier ten tijde gepost dat hij dus gewoon “Johannaaaaa” zong bij de Club 69-show in april

?! (
https://www.theguardian.com/uk/2007/jul/15/musicnews.music) Zie YouTube-upload, iemand heeft 'em toevallig gisteren (opnieuw) geupload, 49:21.
Dag later in Cleveland de spectaculaire opener die al ook al gepost is, maar dat herhaalden ze doodleuk weer in Detroit en Chicago, die respectievelijk ‘The Dream Synopsis’ en ‘Sweet Dreams, TN’ vanaf het balkon kregen als opener. Die eerste maakt het wederom een nieuwe opener, nummer 18 (!) op de lijst deze tour. Tevens ‘Standing Next To Me’ met Cameron Avery als speciale gast, ook bijzonder. Mag niet klagen, maar had hem ook graag eens als voorprogramma gezien.
Detroit kreeg een nieuwe cover: ‘Nitroglycerine’ van The Gories, als ‘Nitro’ op de setlist. Ik ken iemand die bij deze show was en een opname heeft gepost, maar die staat niet openbaar. Mocht niemand het uploaden, zal ik eens kijken of ik het kan rippen. Het liedje is al dan niet bekend van de ‘Suck It And See’-era pre-tape. Een zeer goede playlist vol 'hidden gems', die nog altijd hier te beluisteren is, plug-plug:
https://open.spotify.com/(...)TZoodxy2iHUAmdNctixF(En na 4 jaar staat nog altijd Lesley Gore - No Matter What You Do niet op Spotify, denk die er even bij.) ‘Les Cactus’ kwam daar ook al vandaan.
En Chicago kreeg dus een nieuwe “jam”, met inderdaad Alex op bas. Dit lijkt me een Miles-pareltje, en stond niet op de geprinte setlist. Ik trouwens zag een paar foto’s van deze gigs en met al die FWN/Humbug-gitaren die hij sinds deze tour weer gebruikt lijkt het net weer begin 2009 met z’n kapsel.