abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164013918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 04:35 schreef Aisumasen het volgende:
Nu weer déze scène als opening van een show, geweldig: https://twitter.com/codyjmartin/status/757399843346219012
Hahaha, het was nog veel beter dan gedacht, wat een helden:

pi_164036978
Met dank aan het sub-forum om de hoek: FES / A Campingflight to Lowlands Paradise '16 #47 BLOKKENSCHEMA GALORE

The Last Shadow Puppets sub-headliner LCD Soundsystem in de Alpha: 19:35-20:35.
pi_164039016
Neeeeeeeee geen Alpha! Ik had zo gehoopt op de Heineken. 😔
  woensdag 27 juli 2016 @ 08:39:24 #204
159761 Arn0
Abbey Road
pi_164039075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:29 schreef sander26 het volgende:
Maar in dat geval hadden TLSP en LCD Soundsystem allicht tegelijk gespeeld, ik ben blij dat ik ze allebei kan zien :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_164043184
Die nieuwe poster ziet er echt goed uit.
pi_164066251
Heeft iemand hier de audio van de volledige set van T In The Park?
Ik weet dat ik zelf gemakkelijk de 1080i kan converten, maar die video download is tot 2 keer toe vanzelf afgebroken nadat ik op ruim 60% zat. Beetje frustrerend!
Mocht iemand deze ergens hebben staan, mijn dank is groot! :)
pi_164066461

Wat is dit nou weer? Alex op bass? :D
En wat spelen ze hier?

Haha shiiiiit! Ze gaan echt steeds gekker he? :P

En dus ook nog een nieuwe cover. Is daar al beeld/geluid van?
pi_164066564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:48 schreef sander26 het volgende:
Ik weet dat ik zelf gemakkelijk de 1080i kan converten, maar die video download is tot 2 keer toe vanzelf afgebroken nadat ik op ruim 60% zat. Beetje frustrerend!
Waar is de 1080i versie? :o
pi_164067749
quote:
4s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:04 schreef Leonos het volgende:
Waar is de 1080i versie?
AMUS
pi_164068553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:29 schreef sander26 het volgende:
Ik persoonlijk ook, als lange afsluiter zoals Underworld en Tame Impala vorig jaar zo perfect werkte, helemaal als tegenhanger voor de meuk tegenwoordig in de Alpha rond die tijd. Maar ik denk dat het de grootste sterren op het affiche zijn, en dan had de Freddy-tent Them Crooked Vultures-achtige taferelen aangenomen. En het had zoals Arn0 zegt automatisch een clash met LCD Soundsystem opgeleverd. Bizar dat dat de Alpha headlined trouwens. Effe paar jaartjes met groot gebaar ertussenuit, en zonder een noot nieuwe muziek pardoes geupgrade naar headliner-status. Toch een bijna household Lowlands-naam, en al is het publiek sindsdien heel erg veranderd zie ik dit niet op Lowlands gebeuren, maar deze niet proportionele teken aan de wand voor festival-headliners anno 2016 leverde eerder op T In The Park deze situatie op: http://i.imgur.com/2mk622U.png

Maar de Alpha blijft wel een heel imposante tent voor zulke acts, hoor. Een van m'n favoriete "venues". Het geluid is hard, de lichten zijn groots, de sfeer is goed. En alweer de 4de keer die tent voor Turner, een traditie die in stand moet worden gehouden ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:48 schreef sander26 het volgende:
Hij staat nu ook op Dimeadozen. Wil 'em zelf ook wel hebben, eens kijken wat ik kan doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:59 schreef sander26 het volgende:

Wat is dit nou weer? Alex op bass? :D
En wat spelen ze hier?

Haha shiiiiit! Ze gaan echt steeds gekker he? :P

En dus ook nog een nieuwe cover. Is daar al beeld/geluid van?
De setlist-variaties en volgordes zijn werkelijk niet meer bij te houden, maar een tijd lang zijn ‘The Dream Synopsis’ en ‘Pattern’ weggelaten, en die zijn nu weer terug. Nu is ‘Calm Like You’ het zwarte schaap, zijn ze helemaal gek geworden?! Sinds begin juli slechts eenmaal gespeeld in Londen eerder deze maand en nog eens op T In The Park, en sindsdien helemaal niet, zelfs tijdens geen enkele van de shows in Amerika tot nu toe. Zelfs de titel-track spelen ze niet meer altijd. Terwijl ze toch echt van 19 naar 18 tracks zijn gegaan… De rest is recent nog steeds gehussel tussen ‘Separate And Ever Deadly’, ‘She Does The Woods’, je kent het wel. Enkel ‘The Chamber’ blijft de vreemde eend, niet meer gespeeld sinds mid-April.

Qua covers recent: ‘This Is Your Life’ (Glaxo Babies) voor het eerst in een maand en derde keer ooit in Chicago. ‘Is This What You Wanted’ (Leonard Cohen) voor het eerst in 2 maanden in Cleveland en op WayHome Festival. ‘Totally Wired’ blijkt een favoriet en is alle gigs gespeeld.

Tijdens de WayHome-festival set te Canada hadden ze de titel-track als opener, net zoals een dag later in Cleveland zoals hierboven gepost. Ben benieuwd of dit weer het - tot dan toe - exclusieve strijkorkest-intro had (de pre-chorus). Shit, nu geef ik exclusieve California-verslag dingen weg! …

Ik zou niet weten waarom je dat zou willen, maar als je dit niet in juli 2016 leest is de bovenstaande link dood. Dat is omdat ik op moment van schrijven nog te lui was om het te uploaden, maar ik heb alsnog daadwerkelijk beeldmateriaal van dit moment gevonden op een los slingerende SD-kaart en zal deze video te zijner tijd vervangen.

‘Les Cactus’ als opener op een Frans festival begin deze maand kreeg ook een nieuw en tot nu toe exclusief intro:

Ze hadden ook een variatie voor ‘Bad Habits’ als opener, een keer of 2 (?), maar voor de rest is het altijd de ‘theme’ van het debuut, het einde van ‘Black Plant’ en ‘The Chamber’ op het album.

Verder op het festival in Canada ineens ‘She Does The Woods’. Plus de Arcade Fire-jam zoals hierboven gepost. En een leuk moment tijdens ‘The Meeting Place’: https://www.instagram.com/p/BIP67SchStW/ Heeft iemand hier ten tijde gepost dat hij dus gewoon “Johannaaaaa” zong bij de Club 69-show in april :D?! (https://www.theguardian.com/uk/2007/jul/15/musicnews.music) Zie YouTube-upload, iemand heeft 'em toevallig gisteren (opnieuw) geupload, 49:21.

Dag later in Cleveland de spectaculaire opener die al ook al gepost is, maar dat herhaalden ze doodleuk weer in Detroit en Chicago, die respectievelijk ‘The Dream Synopsis’ en ‘Sweet Dreams, TN’ vanaf het balkon kregen als opener. Die eerste maakt het wederom een nieuwe opener, nummer 18 (!) op de lijst deze tour. Tevens ‘Standing Next To Me’ met Cameron Avery als speciale gast, ook bijzonder. Mag niet klagen, maar had hem ook graag eens als voorprogramma gezien.

Detroit kreeg een nieuwe cover: ‘Nitroglycerine’ van The Gories, als ‘Nitro’ op de setlist. Ik ken iemand die bij deze show was en een opname heeft gepost, maar die staat niet openbaar. Mocht niemand het uploaden, zal ik eens kijken of ik het kan rippen. Het liedje is al dan niet bekend van de ‘Suck It And See’-era pre-tape. Een zeer goede playlist vol 'hidden gems', die nog altijd hier te beluisteren is, plug-plug: https://open.spotify.com/(...)TZoodxy2iHUAmdNctixF
(En na 4 jaar staat nog altijd Lesley Gore - No Matter What You Do niet op Spotify, denk die er even bij.) ‘Les Cactus’ kwam daar ook al vandaan.

En Chicago kreeg dus een nieuwe “jam”, met inderdaad Alex op bas. Dit lijkt me een Miles-pareltje, en stond niet op de geprinte setlist. Ik trouwens zag een paar foto’s van deze gigs en met al die FWN/Humbug-gitaren die hij sinds deze tour weer gebruikt lijkt het net weer begin 2009 met z’n kapsel.
pi_164069458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Toch een bijna household Lowlands-naam, en al is het publiek sindsdien heel erg veranderd zie ik dit niet op Lowlands gebeuren, maar deze niet proportionele teken aan de wand voor festival-headliners anno 2016 leverde eerder op T In The Park deze situatie op: http://i.imgur.com/2mk622U.png
Haha, ja die had ik ook gezien. Heerlijk! :)

quote:
‘Totally Wired’ blijkt een favoriet en is alle gigs gespeeld.
Die moet écht van de setlist af. Ik snap dat ze er lol mee hebben, maar je kunt deze toch niet blijven spelen en Calm Like You eraf knallen? Heiligschennis!

quote:
Verder op het festival in Canada ineens ‘She Does The Woods’. Plus de Arcade Fire-jam zoals hierboven gepost. En een leuk moment tijdens ‘The Meeting Place’: https://www.instagram.com/p/BIP67SchStW/ Heeft iemand hier ten tijde gepost dat hij dus gewoon “Johannaaaaa” zong bij de Club 69-show in april ?! (https://www.theguardian.com/uk/2007/jul/15/musicnews.music) Zie YouTube-upload, iemand heeft 'em toevallig gisteren (opnieuw) geupload, 49:21.
Dat Meeting Place moment is geweldig! :)
Hij zong inderdaad Johanna bij de Club 69-show. Die Guardian link doet het niet trouwens.

quote:
Detroit kreeg een nieuwe cover: ‘Nitroglycerine’ van The Gories, als ‘Nitro’ op de setlist. Ik ken iemand die bij deze show was en een opname heeft gepost, maar die staat niet openbaar. Mocht niemand het uploaden, zal ik eens kijken of ik het kan rippen. Het liedje is al dan niet bekend van de ‘Suck It And See’-era pre-tape. Een zeer goede playlist vol 'hidden gems', die nog altijd hier te beluisteren is, plug-plug: https://open.spotify.com/(...)TZoodxy2iHUAmdNctixF
Als dat zou kunnen, graag! En gefollowed! ;)

quote:
En Chicago kreeg dus een nieuwe “jam”, met inderdaad Alex op bas. Dit lijkt me een Miles-pareltje, en stond niet op de geprinte setlist. Ik trouwens zag een paar foto’s van deze gigs en met al die FWN/Humbug-gitaren die hij sinds deze tour weer gebruikt lijkt het net weer begin 2009 met z’n kapsel.
Haha, deja-vu? in 2008 van AOTU naar Humbug-era en nu van EYCTE naar AM-6 era. Dat kapsel is een voorteken; AM-6 WORDT HUMBUG 2!!!! :o
pi_164069510
Ik heb zelf even zitten rommelen met T In The Park audio. Opgeknipt en al.
Ik ben een amateur, dus als het niets is.. Don't blame me! :)

https://mega.nz/#fm/fIJEVTaB
pi_164082100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:40 schreef sander26 het volgende:
[..] Hij zong inderdaad Johanna bij de Club 69-show. Die Guardian link doet het niet trouwens. [..]
Hm, zal de punt in de link wel zijn. Nou ja, voor de mensen die niet weten wie ene Johanna is en waarom dat grappig is, Google "Fluorescent Adolescent" + "Johanna Bennett".

Beelden van de opener gisteren:

pi_164083894
Helemaal vergeten dat Johanna uiteindelijk trouwde met Matthew Followill. :D
pi_164112492

En nu ook beelden van de opener in Detroit. Hemeltjelief, wat klinkt hij ruw. Maar wel wederom een nieuw intro, wat als een melancholische interpretatie van Bach's Cello Suite No. 1 (BWV 1007) klinkt.
pi_164124634
Lollapalooza opende met 'Moonage Daydream', welke set een paar uur geleden gestreamd is, dus we hebben nu een derde soundboard. Althans, de eerste 10 nummers van die show, de laatste 3 kregen we niet te zien:

01. Moonage Daydream
02. Aviation
03. Dracula Teeth
04. Bad Habits
05. Used to Be My Girl
06. The Age of the Understatement
07. Totally Wired
08. Miracle Aligner
09. My Mistakes Were Made for You
10. Meeting Place
11. Sweet Dreams, TN
12. Standing Next to Me
13. In My Room

En 2 interviews:

Plus: http://cd1025.com/artist/the-last-shadow-puppets

In die laatste geven ze weg dat die cameramensen tijdens de laatste show - half-Focus Creeps, hoe kan het ook anders - er niet zonder reden waren. Ze willen wat beelden "in the can" hebben, aangezien deze affaire zo kort duurt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Aisumasen op 31-07-2016 06:46:25 ]
pi_164127576
Alex op Used To Be My Girl, doet 'ie dit tegenwoordig vaker?
pi_164133066
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:29 schreef MilanILF het volgende:
Alex op Used To Be My Girl, doet 'ie dit tegenwoordig vaker?
Elke keer weer andere capriolen tijdens de live-show? Ik vrees dat dat sinds De Kuif niet meer anders is geweest... :P

Lage bitrate helaas, maar goede versie Bowie-cover. Geinige opkomst ook. Jammer dat ons geen soundboard van een andere cover is gegund, maar het is weer een hele goede show.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 31-07-2016 16:33:09 (NUANCE!!!!111) ]
pi_164140554
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Elke keer weer andere capriolen tijdens de live-show? Ik vrees dat dat sinds De Kuif niet meer anders is geweest... :P

Lage bitrate helaas, maar goede versie Bowie-cover. Geinige opkomst ook. Jammer dat ons geen soundboard van een andere cover is gegund, maar het is weer een hele goede show.
Haha, ik kan er wel van genieten. Jammer dat er geen Lowlands dagkaarten zijn. Had ze graag nog een keer gaan zien.
pi_164155997
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:59 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Haha, ik kan er wel van genieten. Jammer dat er geen Lowlands dagkaarten zijn. Had ze graag nog een keer gaan zien.
De line-up is dit jaar abominabel, misschien hopen op dumpprijzen als het festival is gestart? De zondag is zo te zien nog wel het een en ander de moeite waard, handjevol acts overdag met in de Alpha dus TLSP en LCD Soundsystem afsluitend.

Dit is het nieuwe strijkersintro:

Herkende het niet gelijk, maar de link met film Contempt maakt het iets meer helder, gezien hun Franse obsessie.

Gisteren in Boston de terugkomst van 'Calm Like You', en slechts één cover, die van de Glaxo Babies, met Alex op toetsen. 'Standing Next To Me' was dan weer bijzonder omdat Alex akoestische gitaar speelde en Miles slechts zong.
pi_164170657

Wederom een unieke opener, a capella door Alex hadden we vorige week al eens gezien, maar ditmaal niet vanaf het balkon, maar solo op het podium, met Miles pas later op het podium, enkel begeleid door strijkers en toetsen, de volledige band niet op het podium tot de tweede song, wat het een soort semi-akoestische maakte. Alweer met een ander strijkersintro, wat niet het EYCTE-intro van die ene keer afgelopen april was.
pi_164181176
quote:
4s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:04 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waar is de 1080i versie? :o
Nu ook op YouTube:

Had 36:30 nog niet eens gezien, hilarisch.
pi_164193604
NYC, een show die helaas werd geupgrade van een prachtig theater naar Terminal 5, een zaal waar ik nog nooit iemand een positief woord over heb horen zeggen. Als opener cover #11 op de lijst deze era: Suicide - Ghost Rider. Ze begonnen volledig in het donker, met de duistere FWN/Rascals-gitaareffecten, en na dit eerbetoon aan de vorige week overleden Alan Vega rechtstreeks in 'The Age of The Understatement' met alle lichten aan. Cameron Avery op 'Moonlight Daydream' als afsluiter van de toegift, die eerst nog effe kwijt was:

pi_164219344
Boston, Alex Turner dus op toetsen, nu ook op beeld: http://the-galaxy-edge.tu(...)-around-the-keyboard

En nog van New York:

Saxofoon!? :D En een romantisch moment met zijn geliefde richting het einde, wat hier beter te zien is, "Merry Christmas, everyone": https://www.instagram.com/p/BIoa-IZj4GW/

En de cover als opener, nu op YouTube! Sommigen zullen het origineel wel kennen als sample in M.I.A.'s 'Born Free'.

Yoga-moves tijdens 'Sweet Dreams, TN': https://www.instagram.com/p/BIof8i5Bodb/

Er was ook nog een wel hele losse versie van 'The Element of Surprise', met elk instrumentaal stuk spontaan lekker lang geloopt, Miles Kane in het eerste couplet in z'n solo-hemd doen staan. Ze doen daar nu ook een subtiele breakdown in het tweede couplet wat heel goed werkt. Zal een link plaatsen als daar nog een (beluisterbare...) versie van op YouTube komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')