Ik kan dit volledig beamen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef Xurk het volgende:
[..]
Geweldig stuk om te lezen, één van de beste interviews die ik met AT heb gelezen
In Keulen heb ik me gisterenavond prima geamuseerd. Het bandje in het voorprogramma - geen idee wie dat waren - was vooral HARD. Het eerste kwartier stond het volume van dit punkbandje gewoon echt te hoog. Maar het soort muziek gaf, acheraf gezien, al een voorproefje van die twee covers die gingen komenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 04:27 schreef Aisumasen het volgende:
En, Keulen gisterenavond, elke avond een andere opener begint voorspelbaar te worden, het is nu: een nieuwe gig, een nieuwe cover!
Tof! Voorprogramma klinkt zoals je het beschrijft als Yak. Heb nog weinig positieve reacties over deze voorprogramma-keuze gehoord...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 07:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
In Keulen heb ik me gisterenavond prima geamuseerd. Het bandje in het voorprogramma - geen idee wie dat waren - was vooral HARD. Het eerste kwartier stond het volume van dit punkbandje gewoon echt te hoog. Maar het soort muziek gaf, acheraf gezien, al een voorproefje van die twee covers die gingen komen
Tijdens het concenrt af en toe wat oneliners in het Duits van Alex er tussendoor. En hij zong ook ergens hetzelfde regeltje Duits: "..... kaputt." Wat daarvoor kwam kon ik niet verstaan. Ik zag duitsers om me heen ook vragend kijken, dus ik was de enige niet die het Duits-met-zwaar-Engels-accent niet verstond
Even gecheckt en het was inderdaad Yak. Nu heb ik persoonlijk weinig moeite met een beetje punk, maar het paste niet zo erg bij de stijl van de Shadow Puppets en het was er daarom misschien het publiek niet voor. Yak was op zich niet slecht, maar 'misplaatst' en het volume was echt veel te hoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 08:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Tof! Voorprogramma klinkt zoals je het beschrijft als Yak. Heb nog weinig positieve reacties over deze voorprogramma-keuze gehoord...
Grappig, het is 5 jaar en een week sinds de gig van AM in E-Werk, en daar deed Alex Turner 'Setz Dich Nicht, Denn Dein Stuhl Ist Weg', en nu dus deze "kaputt"-jam aan het eind van de set:
Haha, ja ja... "ehhhh... theeeee... i-is there any pla... no... there ain't really, no, uhm... not... not ... not yet, but... but but... there will be"... (https://audioboom.com/boo(...)rctic-monkeys-music)quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:44 schreef sander26 het volgende:
Tis wat..![]()
http://www.nu.nl/muziek/4(...)-arctic-monkeys.html
Als dat klopt, dan is dat wel veel sneller dan verwacht, eigenlijk. Ik had de visie dat ze vanaf oktober bij elkaar zouden komen. Beetje spelen, repeteren, dingetjes uitproberen en het pad bepalen voor AM6. Alex ondertussen schrijven en dan vanaf januari de studio in. Eerste single en gig aankondigingen in de lente en album release in september 2017.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, ja ja... "ehhhh... theeeee... i-is there any pla... no... there ain't really, no, uhm... not... not ... not yet, but... but but... there will be"... (https://audioboom.com/boo(...)rctic-monkeys-music)
Vandaag is de laatste TLSP-gig aangekondigd die nog niet op het schema stond (Pukkelpop), en Rock En Seine (headline-set) zal de allerlaatste gig zijn. En dan zal Alex Turner een zuur verdiende vakan... nee joh, in begin september gaat Arctic Monkeys de studio in voor plaat #6, en in 2017 staan ze weer op het podium.
Dit is denk ik ook wat er alsnog gaat gebeuren, maar dan dus al vanaf het eerste moment dat Alex beschikbaar is. 'AM' duurde ook een volledig jaar vanaf de eerste sessies/repetities tot aan de uiteindelijke release. Ter vergelijking, het tweede TLSP-album een half jaar korter, maar die liedjes lagen er al. Want het ligt er echt volledig aan hoe veel liedjes er al geschreven zijn. Als dat vanaf het nulpunt start, zie ik het niet voor herfst 2017 uitkomen. Maar stil zitten doen ze sowieso niet, ze beseffen ook goed dat ze heel snel de 'AM'-vruchten moeten gaan plukken, en ze zullen daarom al in het festival-mapje voor "zomer 2017" zitten, het liefst met een album op komst wat 'AM' gaat overtreffen. De druk zit er dus misschien nog wel meer op dan ooit, maar dat heeft ze nooit slecht gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:52 schreef sander26 het volgende:
[..]
Als dat klopt, dan is dat wel veel sneller dan verwacht, eigenlijk. Ik had de visie dat ze vanaf oktober bij elkaar zouden komen. Beetje spelen, repeteren, dingetjes uitproberen en het pad bepalen voor AM6. Alex ondertussen schrijven en dan vanaf januari de studio in. Eerste single en gig aankondigingen in de lente en album release in september 2017.
Nergens op gebaseerd, maar dat lijkt mij een realistisch scenario. Maar volgens jou zou het album dus nog eind 2016 opgenomen kunnen worden? Dan zouden we dus tegen een lente release aankijken en haalt Turner weer z'n 'ieder-jaar-een-album'-quotum. 😁
Seriously, wtfquote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:33 schreef Aisumasen het volgende:
En dit moment tijdens die set is niet te missen, hilarisch: https://www.instagram.com/p/BHQRdSwjkds/
Het lijkt dat hij z’n in-ear monitors helemaal niet meer draagt, wat frappant is gezien hij nu steeds het publiek induikt: https://www.instagram.com/p/BHQRfErAK-Q/
Ja, inderdaad. We kunnen straks nog genoeg over AM praten in het AM-topic.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:33 schreef Aisumasen het volgende:
Maar eerst... on topic... nog onverwacht een laatste TLSP-video, die deze maand geschoten gaat worden, en waar ze nog niet over uit zijn welke song dat zal worden. 'Dracula Teeth' lag voor de hand, zoals eerder besproken toen 'Miracle Aligner' nog het laatste wapenfeit zou zijn. Maar 'You Used To Be My Girl' zou ook een hele goede zijn. En 'The Element Of Surprise' ook. En 'Pattern', al heb ik daar persoonlijk niet veel mee, lijkt ook een favoriet te zijn. En... Geweldig album.
Echte reden was tegenvallende kaartverkoop?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:25 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben even moeten zoeken naar een reden om de gig in Dresden te annuleren, en aangezien het al een kleine zaal was kon het gebruikelijke "door productionele reden...."-excuus niet uit de kast worden getrokken, maar het is ze gelukt: een akoestische sessie op de Berlijnse lokale radio in de middag gaat natuurlijk boven een show, en kon uiteraard enkel en alleen op dít moment, last-minute.
Nou ja, ze deden een liedje akoestisch welke ze niet eerder op die wijze hebben uitgevoerd, namelijk 'The Element Of Surprise'. Ze waren, inclusief Tyler Parkford, in een joviale bui, spraken wat woordjes Duits, deden een spontaan stukje 'Polythene Pam' als intro van 'Aviation', de riff van 'Used To Be My Girl' als "bedje" tijdens een stukje interview, en andere akoestische liedjes die ze al eens eerder deden. Linkje volledige sessie zal vast snel opduiken, tot die tijd de exclusieve song:
http://strangedaysindeed9(...)-shadow-puppets-just
Heb wat commentaar zien langskomen op de Glastonbury-uitzending, en dat vonden ze allemaal geweldig. Zelfde met Paradiso, 3 maanden terug. Maar die nieuwe plaat, waar meerendeel van diezelfde set op is gebaseerd, was op eerste gehoor maar niets, hoor!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:36 schreef sander26 het volgende:
[..]
Hopelijk Moonage Daydream op Lowlands. Dat zou tof zijn! Sowieso erg veel zin in. Ben ook benieuwd hoe het optreden daar gaat vallen bij critici en journalisten nu Alex steeds heftigere praktijken laat zien op het podium.[..]
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En op Open’er te Polen openden ze zelfs met de ‘Totally Wired’-cover, terwijl ze ‘Moonage Daydream’ weer uit de kast trokken, en een spontane jam met Tame Impala als onderwerp deden (“there's a storm brewing in the form of Tame Impala” en "Kevin Parker controls the weather system around here"), waar helaas vooralsnog geen opname van beschikbaar is. [..]
Nice, goed te zien dat ze nog steeds dicht bij hun fans blijven staan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 08:34 schreef Aisumasen het volgende:
Een bijzondere toegift van de toegift gisterenavond:
http://strangedaysindeed9(...)-standing-next-to-me
Leuke punquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:29 schreef sander26 het volgende:
[..]
Nice, goed te zien dat ze nog steeds dicht bij hun fans blijven staan.
Hey, eerst een Werchter-verslag, aubquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:15 schreef Jacobuspower het volgende:
Het is bijna niet meer bij te houden, want hier opende ze gister mee: En ook The Bourne Identity is gister weer teruggekeerd
Haha die komt nog. Alles op z'n tijdquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:18 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hey, eerst een Werchter-verslag, aub!
Wow, deze is gaaf! Misschien wel de beste tot nu toe.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:15 schreef Jacobuspower het volgende:
Het is bijna niet meer bij te houden, want hier opende ze gister mee: En ook The Bourne Identity is gister weer teruggekeerd
Niet te geloven! Misschien wel mijn favoriete Smiths song. Tranen met tuiten dit! Geweldig gedaan. Al die covers maken het gebrek aan b-sides in ieder geval helemaal goed.quote:Op maandag 11 juli 2016 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
Holy moly, kan het nóg beter? 'Last Night I Dreamt That Someone Loved Me' opener in Manchester, mét Johnny Marr, die weer terugkwam voor 'Totally Wired' in de toegift.
quote:Op maandag 11 juli 2016 22:39 schreef Aisumasen het volgende:
https://www.facebook.com/mikejoyceofficial/posts/1040904602657904
hahahaha geweldigquote:Op maandag 11 juli 2016 22:39 schreef Aisumasen het volgende:
https://www.facebook.com/mikejoyceofficial/posts/1040904602657904
Exact mijn "frustratie", maar ik geloof dat wij een van de weinigen zijn die het durfden te benoemen, haha. Afgelopen avond was het trouwens zelfs de opener in Bournemouth.quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:15 schreef sander26 het volgende:
Vééééél beter gezongen dan de Glastonbury versie. Jammer alleen dat we hier dan weer geen soundboard van hebben.
En avond 2 in Ally Pally (10,000+ man) schijnt Blu-Ray-waardig geweest te zijn:quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:29 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond werd het intro van de video nagebootst in Londen:
En vooraf opener TAOTU een minuut stilte: https://instagram.com/p/BH5jdrDAjDS/
En "by the time I'm done *baby* beating myself up there'll be nothing left to love", pre-watershed hè, stijlvol opgelostquote:Op woensdag 20 juli 2016 12:56 schreef sander26 het volgende:
"Can't tell you how unhappy that jazz makes me!"
Dat is inderdaad mooi nieuws. Die ga ik vandaag even opzoeken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 05:47 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En "by the time I'm done *baby* beating myself up there'll be nothing left to love", pre-watershed hè, stijlvol opgelost.
Je zult blij zijn om te vernemen dat er een tweede soundboard met 'Moonlight Daydream' is opgedoken, namelijk een satelliet-rip van T In The Park.
Shit, jij bent Alexandra Savior-Sherlock! Ze is sinds de sessies met Turner/Ford zijn afgerond opnieuw het "schrijfsessie"-traject ingegaan, nu met hitkanon Fraser T Smith, want Columbia wil nog een dikke vette hitkneiter...quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:46 schreef sander26 het volgende:
Nog steeds weinig nieuws over Alexandra Savior. Wel dit gevonden:
"The journey starts outside of Portland, OR in Vancouver, WA. Alexandra's mother was diagnosed with cervical cancer during pregnancy, but mom and daughter miraculously survived. "Apparently, my baby body blocked the cancer," she says. "That's why my father named me Savior."
http://www.paradigmagency.com/divisions/artist/index/3053
Je bent helemaal in je element met je flauwe woordgrapjes, of niet?quote:Op donderdag 21 juli 2016 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Shit, jij bent Alexandra Savior-Sherlock! Ze is sinds de sessies met Turner/Ford zijn afgerond opnieuw het "schrijfsessie"-traject ingegaan, nu met hitkanon Fraser T Smith, want Columbia wil nog een dikke vette hitkneiter...
Oh? On-topic? De laatste video? Neeeee, dat moet een verrassing blijven. Ha-ha, snap je 'em, verrassing.
Ja, dat verhaal kan ik ook nog niet helemaal rijmen, en vraag me af of die schrijfsessies niet stiekem voor iets anders waren. Ik weet wel: major label in het spel, je carrière tot een hel. (Moest iets te rijmen hebben, zo apocalyptisch is het nietquote:Op donderdag 21 juli 2016 17:30 schreef sander26 het volgende:
Wat een raar verhaal. Dan heb je straks een compleet album geschreven en geproduceerd door Turner/Ford plus 1 of 2 extra tracks die er volledig los van staan en gemaakt zijn in een hele andere periode, studio en met een andere producer. Ook een beetje minachting van Columbia jegens Turner/Ford. [..]
Hahaha, hardop lachend toen ik 'em snapte.quote:Op donderdag 21 juli 2016 16:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Je bent helemaal in je element met je flauwe woordgrapjes, of niet?
Zit hier nog even te twijfelen over tickets voor zaterdag. Maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik wil...
The Kane-effect, Arn0quote:Op maandag 25 juli 2016 11:37 schreef Arn0 het volgende:
Hoe meer TLSP tour updates, hoe saaier en monotoner ik de afgelopen AM-tours vind, met terugwerkende kracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |