Je lijkt wel geobsedeerd door je eigen minachting van een aanzienlijk deel van de bevolking. Democratisch legitimatie zoek je niet omdat dat zo afgesproken is, maar omdat het je eigen plannen sterker maakt als de bevolking het er mee eens is. Je zoekt zijwegen door dan weer over GeenStijl te beginnen, dan weer over een slecht geïnformeerde bevolking en dan weer vind je dat ik mij door een stapel juridische documenten moet ploegen. Maar de winst die een democratie je als bestuurder en als politicus kan bieden mis je volkomen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, welnee. Het toont aan dat de gemiddelde burger zich geen klap interesseert als er daadwerkelijk (zij het een minieme) macht te verdelen is, maar vrolijk achter idioten als GeenStijl aanhobbelt.
De Brusselse politiek is debet aan het slechte imago, niet aan de totale onwil vanuit de bevolking om er iets aan te veranderen.
Ik zie het niet als minachting, ik zie het als realisme. Je zegt toch zelf dat je geen "stapel juridische documenten" wil doorploegen? Het ging in dat geval om een verdragje in het Nederlands van 22 pagina's, dat is blijkbaar niet haalbaar. En dan schat ik jou een stuk hoger in dan veel andere mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je lijkt wel geobsedeerd door je eigen minachting van een aanzienlijk deel van de bevolking. Democratisch legitimatie zoek je niet omdat dat zo afgesproken is, maar omdat het je eigen plannen sterker maakt als de bevolking het er mee eens is. Je zoekt zijwegen door dan weer over GeenStijl te beginnen, dan weer over een slecht geïnformeerde bevolking en dan weer vind je dat ik mij door een stapel juridische documenten moet ploegen. Maar de winst die een democratie je als bestuurder en als politicus kan bieden mis je volkomen.
Exact.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:00 schreef Pokkelmans het volgende:
Democratie moet wel een middel blijven, en geen doel op zich.
Ik pleit ook niet zo zeer voor meer directe democratie maar ik wil dat de houding bij bestuurders en politiek gaat veranderen. Het gebrek aan democratische legitimatie van de EU enerzijds maar haar stormachtige groei in de jaren '00 anderszijds onderstreept naar mijn idee mijn lezing. En ook dit referendum heeft indirect weer blootgelegd dat Brussel wederom een stuk beslissingsbevoegdheid naar zich toegetrokken heeft (namelijk om voor een groot deel zelfstandig dit soort verdragen af te kunnen sluiten). Meer direct democratie zie ik vooral als een middel om Brussel te dwingen tot een meer democratische houding.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie het niet als minachting, ik zie het als realisme. Je zegt toch zelf dat je geen "stapel juridische documenten" wil doorploegen? Het ging in dat geval om een verdragje in het Nederlands van 22 pagina's. Bovendien zeg ik er nadrukkelijk bij dat ik net zo goed tot die bevolking behoor.
We leven in een democratie, Kowloon. Op dit moment. De winst daarvan is onmogelijk over het hoofd te zien, maar dat betekent niet dat ik direct voorstander moet zijn van een (meer) directe democratie.
Ik heb niet het idee dat er nog nieuwe argumenten op tafel komen. Vooral dat herhalen van het "naar zich toetrekken van beslissingsbevoegdheid" vind ik dodelijk vermoeiend. Daarvoor moet je Balkenende IV aankijken, niet de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik pleit ook niet zo zeer voor meer directe democratie maar ik wil dat de houding bij bestuurders en politiek gaat veranderen. Het gebrek aan democratische legitimatie van de EU enerzijds maar haar stormachtige groei in de jaren '00 anderszijds onderstreept naar mijn idee mijn lezing daar het daar steeds verder de mist in gaat. En ook dit referendum heeft indirect weer blootgelegd dat Brussel wederom een stuk beslissingsbevoegdheid naar zich toegetrokken heeft. Meer direct democratie zie ik vooral als een middel om Brussel te dwingen tot een meer democratische houding.
Je draait toch weer van het punt af dat ik maak vind ik. Ook de landelijke politiek doet het verkeerd inzake Brussel, maar ook Brussel zelf ziet democratie vooral als een hindernisbaan naar de zelf gestelde doelen. Ik kijk daar ook de landelijke politiek op aan hoor, want ik weet echt wel hoe de EU functioneert. Er is een reden dat ik SGP stem, en dat is omdat het de enige partij is die daadwerkelijk Eurosceptisch is en sociaal-economisch rechts is.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er nog nieuwe argumenten op tafel komen. Vooral dat herhalen van het "naar zich toetrekken van beslissingsbevoegdheid" vind ik dodelijk vermoeiend. Daarvoor moet je Balkenende IV aankijken, niet de EU.
Let's agree to disagree.
Tussen meer democratische terugkoppeling inzake de EU en democratie als een doel op zich zien, gaapt naar mijn idee een behoorlijk gat.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:00 schreef Pokkelmans het volgende:
Democratie moet wel een middel blijven, en geen doel op zich. Het verminderen van de risico's van een "domme" democratische keus lijkt mij het gemakkelijkst te doen door een representatieve democratie te hebben, en deze over zo weinig mogelijk beleidsterreinen te laten gaan.
Klopt. Maar of de nu meer democratische terugkoppeling krijgen door te stemmen in een raadgevend referendum inzake een associatieovereenkomst? Dat wordt dan gekaapt om een veel breder statement te maken, en dat is een beetje jammer.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tussen meer democratische terugkoppeling inzake de EU en democratie als een doel op zich zien, gaapt naar mijn idee een behoorlijk gat.
Wat heb jij ook alweer gestemd bij de laatste parlementsverkiezingen?quote:Op woensdag 6 april 2016 01:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tussen meer democratische terugkoppeling inzake de EU en democratie als een doel op zich zien, gaapt naar mijn idee een behoorlijk gat.
Komt denk ik deels ook wel omdat er maar zo weinig referenda zijn in Nederland. Als er dan eentje is, en als die ook nog over iets gaat wat met Brussel te maken heeft, dan gaat men natuurlijk los. Hou je vaker een referendum, dan neemt dat effect denk ik af omdat het geen spannend fenomeen meer is. Er uit concluderen dat het grootste deel van bevolking te achterlijk is om met het concept referendum om te gaan, en dan doel ik niet op jou aangaande die conclusiequote:Op woensdag 6 april 2016 01:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Klopt. Maar of de nu meer democratische terugkoppeling krijgen door te stemmen in een raadgevend referendum inzake een associatieovereenkomst? Dat wordt dan gekaapt om een veel breder statement te maken, en dat is een beetje jammer.
Dat was een beter referendum dan het huidige referendum vond ik. Des te schokkender dat men zo achteloos met die uitkomst is omgesprongen*. En het is ook uiterst dom geweest, want het heeft denk ik de EU-scepsis flink aangewakkerd. Dat beschadigde vertrouwen is erg lastig te herstellen.quote:Wat dat betreft was het Lissabonverdrag een beter ijkpunt geweest. Helaas boeide het "de politiek" blijkbaar niet zoveel en kreeg men het later alsnog door de strot gedauwd.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. De Europese Raad is de plek om de EU echt te veranderen. Wat ik best wel frustrerend vind is dat ik daarvoor echter aangewezen ben op een kleine Christelijke partij als ik daarbij ook nog vast wil houden aan rechts sociaal-economisch beleid. En dat VVD en CDA enorme huichelaars zijn op dit terrein.quote:Wat volgens mij beter werkt is om gewoon écht anti-EU te stemmen bij de eerstvolgende TK verkiezingen.
quote:Uiteindelijk bleek 61,5 % van de kiezers tegen het aanvaarden van het grondwettelijk verdrag. Slechts in 26 van de 467 gemeenten bleek er een meerderheid voor het verdrag te zijn.
Wat is je vermoeden?quote:Op woensdag 6 april 2016 01:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat heb jij ook alweer gestemd bij de laatste parlementsverkiezingen?
Nee, dat ligt bij het Europees Parlement. Alleen om daar echt iets te veranderen heb je Europabrede steun nodig. Dat is het lastige aan een democratie.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:33 schreef Kowloon het volgende:
De Europese Raad is de plek om de EU echt te veranderen.
Afgaande op de laatste regels van je vorige post: de SGP.quote:
Ik heb altijd begrepen dat de Europese Raad de meeste macht heeft in de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat ligt bij het Europees Parlement. Alleen om daar echt iets te veranderen heb je Europabrede steun nodig. Dat is het lastige aan een democratie.
Ik heb VVD gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Afgaande op de laatste regels van je vorige post: de SGP.
Wat meteen de volgende vraag oproept: Waarom stem je in godsnaam op een fundamentalistische religieuze partij?
Tegen homofilie, tegen vrouwenrechten, tegen abortus, tegen euthanasie. Het is net IS of de Taliban.
Maar je voelt je wel ok om op zo'n fucked up partij te stemmen?
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat de Europese Raad de meeste macht heeft in de EU.
Wat een quatsch die laatste zin. Ik heb bij mijn studie Economie een tweetal vakken over deze materie gevolgd en in dat kader ook diverse boeken er over gelezen. Boeken en docent concluderen beide dat de feitelijke macht in de EU bij de Europese Raad ligt. Jij komt weer met je juristenweetjes opdraven, maar de politieke praktijk is toch echt anders.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
De Raad bepaalt de algemene politieke koers van de Unie. Dat is inderdaad heel erg belangrijk, maar ze hebben zelf geen wetgevende of uitvoerende bevoegdheden. De Commissie is de uitvoerende macht en heeft in de praktijk de meeste macht op wat er wel en niet gedaan wordt. Zij kunnen namelijk als enige wetsvoorstellen indienen. Het parlement moet de wetten goedkeuren en heeft dus feitelijk beslissingsbevoegdheid. Maar belangrijker nog: het Parlement kiest de Commissie. Wie dus het parlement beheerst, beheerst de hele EU.
Dit bedoel ik dus met een slecht geïnformeerd volk. Dat mag je neerbuigend of hautain noemen, ik zie mijn beeld slechts bevestigd.
Dan waren die boeken onjuist. En dat is allesbehalve een "juristenweetje". De Europese Raad is inderdaad heel erg belangrijk, dat zei ik als eerste tweede zin, maar zeggen dat ze de feitelijke macht hebben of een vergelijkbare stelling is gewoonweg niet waar.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat een quatsch die laatste zin. Ik heb bij mijn studie Economie een tweetal vakken over deze materie gevolgd en in dat kader ook diverse boeken er over gelezen. Boeken en docent concluderen beide dat de feitelijke macht in de EU bij de Europese Raad ligt. Jij komt weer met je juristenweetjes opdraven, maar de politieke praktijk is toch echt anders.
Ik geloof er niks van eigenlijk. Met de boeken leek mij weinig mis en de docent kon zijn verhaal goed onderbouwen.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan waren die boeken onjuist. En dat is allesbehalve een "juristenweetje".
Het is allemaal slecht verifieerbaar voor mij of jij écht ingevoerd bent in de materie.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso, dat gehakketak van jou op juristen is nogal zielig. Als ik je uitleg wat de indeling van de EU is, is dat een juristenweetje. Als ik je vertel in welk verdrag je dat had kunnen vinden is het "een stapel juridische teksten" die je echt niet gaat lezen. Nou ja, dan niet. Wat jij wil.
Lees het dan zelf na. Je hoeft mij niet te geloven en ik zou het veel fijner vinden als je mijn woorden niet zomaar aanneemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is allemaal slecht verifieerbaar voor mij of jij écht ingevoerd bent in de materie.
Dan beschouw je de EU wel (te veel?) als federale unie. Het blijft, althans vanuit de Duitse benadering die mij (doorgaans) wordt voorgeschoteld, een intergouvernementele samenwerking waarbinnen de lidstaten het uiteindelijk altijd nog zelf voor het zeggen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
De Europese Raad bepaalt de algemene politieke koers van de Unie. Dat is inderdaad heel erg belangrijk, maar ze hebben zelf geen wetgevende of uitvoerende bevoegdheden. De Commissie is de uitvoerende macht en heeft in de praktijk de meeste macht op wat er wel en niet gedaan wordt. Zij kunnen namelijk als enige wetsvoorstellen indienen. Het parlement moet de wetten goedkeuren, samen met de Raad van de EU, en heeft dus feitelijk beslissingsbevoegdheid. Maar belangrijker nog: het Parlement kiest de Commissie. Wie dus het parlement beheerst, beheerst de hele EU.
Dit bedoel ik dus met een slecht geïnformeerd volk. Dat mag je neerbuigend of hautain noemen, ik zie mijn beeld slechts bevestigd.
Tsja, linkdumpen is geen uitleg natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lees het dan zelf na. Je hoeft mij niet te geloven en ik zou het veel fijner vinden als je mijn woorden niet zomaar aanneemt.
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001507/2013-07-01
Absoluut, ik ben het helemaal met je eens. Het schijnt ook dat regeringsleiders die willen dwarsliggen gigantisch onder druk worden gezet, op het chanteren af. Ik vind ook absoluut dat er een hoop mis is met/in de Unie.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan beschouw je de EU wel (te veel?) als federale unie. Het blijft, althans vanuit de Duitse benadering die mij (doorgaans) wordt voorgeschoteld, een intergouvernementele samenwerking waarbinnen de lidstaten het uiteindelijk altijd nog zelf voor het zeggen hebben.
En binnen die visie is het raadzaam om je vooral op de nationale politiek te richten vanwege het kompetenz-kompetenz principe: enkel lidstaten kunnen nieuwe bevoegdheden creëren en bevoegdheden overdragen. De Unie kan dat niet. Wil je voorkomen dat de Unie meer bevoegdheden krijgt: zorg dat je een regering hebt die die bevoegdheden niet wil overdragen.
Natuurlijk moet je het als lidstaat dan wel af en toe heel (vaak ook te) hard spelen om echt via die route je zin door te drijven, of gewoon uit de bende stappen.
Nee, de uitleg staat vlak daarvoor, maar die geloofde je niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tsja, linkdumpen is geen uitleg natuurlijk.Die linkjes van de BNW-wappies lees ik ook nooit.
Je quote maar gewoon de punten waar je op doelt. Zelf een lap tekst doorploegen ga ik echt niet aan beginnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, de uitleg staat vlak daarvoor, maar die geloofde je niet.Laat maar, ik geef het op.
Zo heb ik dat dus ook begrepen.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En binnen die visie is het raadzaam om je vooral op de nationale politiek te richten vanwege het kompetenz-kompetenz principe: enkel lidstaten kunnen nieuwe bevoegdheden creëren en bevoegdheden overdragen. De Unie kan dat niet. Wil je voorkomen dat de Unie meer bevoegdheden krijgt: zorg dat je een regering hebt die die bevoegdheden niet wil overdragen.
[..]
Dat loop ik je al de hele tijd te vertellen en je spreekt het de hele tijd tegenquote:
Maar je lijkt er allemaal maar weinig tegen te willen ondernemen...quote:Op woensdag 6 april 2016 02:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben het helemaal met je eens. Het schijnt ook dat regeringsleiders die willen dwarsliggen gigantisch onder druk worden gezet, op het chanteren af. Ik vind ook absoluut dat er een hoop mis is met/in de Unie.
Ja hoor eens, jij begint mij te vertellen dat de feitelijke macht niet bij de Europese Raad ligt. Nota bene nog met de volkomen onnodige sneer dat ik weinig begrijp van de materie ook. Als de Europese Raad het niet wil komt de overdracht van bevoegdheden er niet. Dat noem ik de feitelijke macht.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat loop ik je al de hele tijd te vertellen en je spreekt het de hele tijd tegenMijn god wat ben je vermoeiend. Ik kap er echt mee.
Die sneer dat je de materie niet zou snappen was onnodig, excuus. Ik ben het wel enorm met je oneens.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:16 schreef Kowloon het volgende:
Nou, weltrusten Tchock. En onthou dat ik je niet voor niets als beste nieuwkomer nomineerde.
Geen probleem, ik was ook wel wat verhit geraakt moet ik zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die sneer dat je de materie niet zou snappen was onnodig, excuus. Ik ben het wel enorm met je oneens.
Kun je nog bijna dertig uur slapen joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:20 schreef Kowloon het volgende:
En ik moet er morgen om 6:30 uit.Dus ik had al lang in bed moeten liggen. Groetjes.
Dit is ook geen erg sterk verhaal Bolk.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je lijkt wel geobsedeerd door je eigen minachting van een aanzienlijk deel van de bevolking. Democratisch legitimatie zoek je niet omdat dat zo afgesproken is, maar omdat het je eigen plannen sterker maakt als de bevolking het er mee eens is. Je zoekt zijwegen door dan weer over GeenStijl te beginnen, dan weer over een slecht geïnformeerde bevolking en dan weer vind je dat ik mij door een stapel juridische documenten moet ploegen. Maar de winst die een democratie je als bestuurder en als politicus kan bieden mis je volkomen.
Ik krijg ook al een tijdje zeer dubieuze reclames voor een klarinetfestival hier. De adverteerders lijken zich aan te passen aan de levenskeuze van een flink deel van de bezoekers.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:45 schreef Ryon het volgende:
Ik dacht trouwens dat dit café tussen 00.00 uur - 06.00 uur een tweede leven inging als gaybar om de omzet nog een beetje op peil te kunnen houden,
Om 7:45 uur het omgaan met chickies bespreken. Dat zijn de echte spelers.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef Euribob het volgende:
"Netflix is de sleutel maar jij moet de deur opendoen." aldus een paar pubertjes met een vrij matige verzameling metaforen terwijl ze het omgaan met "chickies" bespraken.
De dame in kwestie was ook nog geen twaalf, zo heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Om 7:45 uur het omgaan met chickies bespreken. Dat zijn de echte spelers.
Mohammed (vzmh) had het goedgekeurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
De dame in kwestie was ook nog geen twaalf, zo heb ik me laten vertellen.
Lange rij al bij mijn stembureau iig.quote:
Treffend, mannen in pakken tegen mannen van de straat.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Goede spotprent op Geenstijl. Wij zien hierop mannen in pakken die een krakkemikkige toren maken (met EU erop) ten koste van een molen (dat symboliseert natuurlijk Nederland) en de boze, blanke "normale" Nederlanders als schilders en andere ambachtslui. Die worden opgestookt door een figuurtje dat vrij veel op Jan Roos lijkt.
Vrouwen ontbreken totaal op deze plaat. Evenals een verwijzing naar Oekraïne. Maar goed beide hebben natuurlijk ook weinig te maken met politiek en/of dit referendum.
Goede vergelijking. Tchock linkt naar het betreffende document. Curieuze pavlovreactie zodoende.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tsja, linkdumpen is geen uitleg natuurlijk.Die linkjes van de BNW-wappies lees ik ook nooit.
Jan Roos heeft wel wat weg van Donald Duck zo.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Goede spotprent op Geenstijl. Wij zien hierop mannen in pakken die een krakkemikkige toren maken (met EU erop) ten koste van een molen (dat symboliseert natuurlijk Nederland) en de boze, blanke "normale" Nederlanders als schilders en andere ambachtslui. Die worden opgestookt door een figuurtje dat vrij veel op Jan Roos lijkt.
Vrouwen ontbreken totaal op deze plaat. Evenals een verwijzing naar Oekraïne. Maar goed beide hebben natuurlijk ook weinig te maken met politiek en/of dit referendum.
Hulde.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Het stelselmatig bashen van eenden wordt hier niet geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jan Roos heeft wel wat weg van Donald Duck zo.
Zeker als die eend geen regular is.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het stelselmatig bashen van eenden wordt hier niet geaccepteerd.
Ik stem Thierry Baudet.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:23 schreef Heilwasser het volgende:
Stemmen jullie ook op Jan Roos in 2017?
Goede keuze. Baudet zal ooit onze president zijn.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 08:51 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Goede keuze. Baudet zal nooit onze president zijn.
Zie de VS. Elke democratie gaat op een gegeven moment een beetje raar doen.quote:
Jammer.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens Krouwel wordt de opkomst
50%.
Een mattie van me is vorig jaar naar Zweden verhuisd. Lijkt het prima naar z'n zin te hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zweden is allang niet meer te redden.
Nee, Zweden is verloren. Overal zijn islamitische rovers en veerkrachtersbendes danwel policor feminazi milities.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:05 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Een mattie van me is vorig jaar naar Zweden verhuisd. Lijkt het prima naar z'n zin te hebben.
Ik zal het eens vragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, Zweden is verloren. Overal zijn islamitische rovers en veerkrachtersbendes danwel policor feminazi milities.
Maar ze zijn wel het gelukkigst van Europa. Niet voor niets dat het Stockholm-syndroom heet natuurlijk.quote:
Binnenkort net zo'n ellende daar als in Noord-Afrika of het Midden-Oosten idd. Onvermijdelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, Zweden is verloren. Overal zijn islamitische rovers en veerkrachtersbendes danwel policor feminazi milities.
Jij meent dit ook echt.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Binnenkort net zo'n ellende daar als in Noord-Afrika of het Midden-Oosten idd. Onvermijdelijk.
Fatsoenlijk zuipen is er ook bijna niet te doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:12 schreef Friek_ het volgende:
Zweden en Noorwegen zijn vreselijke landen. Je moet daar te veel belasting betalen.
Albanië heeft lekker lage tarieven.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:12 schreef Friek_ het volgende:
Zweden en Noorwegen zijn vreselijke landen. Je moet daar te veel belasting betalen.
Oneens. Eens.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:12 schreef Friek_ het volgende:
Ik kwam net langs een stemlokaal. Daar was het erg rustig. Ondanks minder beschikbare stemlokalen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
50%.
8/10quote:Op woensdag 6 april 2016 09:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel het gelukkigst van Europa. Niet voor niets dat het Stockholm-syndroom heet natuurlijk.
De man die altijd gelijk heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
50%.
Uitzondering is Qatar. En VAE. Koeweit.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
Het is altijd zo zuur dat het zo goed wonen is in landen waar je veel belasting moet betalen.
Al gestemd?quote:
Oh. Duurt nog wel effe.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:21 schreef Fylax het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik mag stemmen zal met de gemeenteraadsverkiezing zijn.
Misschien krijgen we dan nog wel een referendum. Bijvoorbeeld over de grote oorlog tegen Rusland.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:23 schreef Fylax het volgende:
[..]
Jup, ik word net 4 maanden na de TK-verkiezingen 18
Gelukkig, daarbij kan je weinig schade aanrichten.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:21 schreef Fylax het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik mag stemmen zal met de gemeenteraadsverkiezing zijn.
Of over het verhogen van de minimumleeftijd om te mogen stemmen naar 21.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:24 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Misschien krijgen we dan nog wel een referendum. Bijvoorbeeld over de grote oorlog tegen Rusland.
Ik verheugde me op die leeftijd tenminste nog op een avond bier drinken.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
Jongeren die zich verheugen op een nietszeggend referendum, terwijl ze zelf niet eens mogen stemmen. Waar gaat het heen met deze wereld?
Wilt u de totale oorlog?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:24 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Misschien krijgen we dan nog wel een referendum. Bijvoorbeeld over de grote oorlog tegen Rusland.
Dat is tenminste nog prijzenswaardig.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik verheugde me op die leeftijd tenminste nog op een avond bier drinken.
Hihi. Dat zou wel een goede garp zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Of over het verhogen van de minimumleeftijd om te mogen stemmen naar 21.
Mooi wel, groter cirkeltje voor het gewenste antwoord.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Weet je wie ook van referenda hield?
[ afbeelding ]
Wees blij dat er nog jongeren zijn die zich nog een beetje bezighouden met politiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
Jongeren die zich verheugen op een nietszeggend referendum, terwijl ze zelf niet eens mogen stemmen. Waar gaat het heen met deze wereld?
O, wil je een stickertje ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:34 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wees blij dat er nog jongeren zijn die zich nog een beetje bezighouden met politiek.
Nah. Vind het gewoon zo jammer dat sommige mensen meteen zo gemeen doen omdat er een tiener IS hier die zich probeert bezig te houden met politiek. Mijn hele klas kan het namelijk geen zak boeien en ik denk de meeste jongeren niet.quote:
Dat heb ik liever dan dat een pubertje in gestrekte pas achter dom extreemrechts aanmarcheert.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nah. Vind het gewoon zo jammer dat sommige mensen meteen zo gemeen doen omdat er een tiener IS hier die zich probeert bezig te houden met politiek. Mijn hele klas kan het namelijk geen zak boeien en ik denk de meeste jongeren niet.
Waarom zou ik daar in vredesnaam blij mee moeten zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:34 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wees blij dat er nog jongeren zijn die zich nog een beetje bezighouden met politiek.
Hoe kom je hier nou weer bij, remlof.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat heb ik liever dan dat een pubertje in gestrekte pas achter dom extreemrechts aanmarcheert.
quote:Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nah. Vind het gewoon zo jammer dat sommige mensen meteen zo gemeen doen omdat er een tiener IS hier die zich probeert bezig te houden met politiek. Mijn hele klas kan het namelijk geen zak boeien en ik denk de meeste jongeren niet.
Als je je met de politiek bezig houdt zul je ook moeten leren "gemene" reacties te incasseren. Politiek gaat over grote beslissingen die verstrekkende invloed hebben op het leven van mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:37 schreef Fylax het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 09:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als je je met de politiek bezig houdt zul je ook moeten leren "gemene" reacties te incasseren.
Omdat je een plek die wij helaas niet meer mogen benoemen wel eens wil scoren met goedkoop en onjuist anti-moslim nieuws. Dit is voor mij de reden dat ik je niet zo moet, daar wil ik best eerlijk over zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij, remlof.Ik vind het jammer dat er meteen zo'n beeld bij mij is terwijl in werkelijkheid ik nog geen idee heb wat ik later zou moeten stemmen. Ik vind het gewoon erg interessant om dit soort dingen te volgen, debatten te kijken etc.
Afgelopen vrijdag waren er jongeren van ROOD, Jonge Democraten en de Jonge Socialisten in mijn klas en vond het superinteressant wat ze te vertellen hadden.
Ik lees af en toe je bagger op de FP.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij, remlof.Ik vind het jammer dat er meteen zo'n beeld bij mij is terwijl in werkelijkheid ik nog geen idee heb wat ik later zou moeten stemmen. Ik vind het gewoon erg interessant om dit soort dingen te volgen, debatten te kijken etc.
Afgelopen vrijdag waren er jongeren van ROOD, Jonge Democraten en de Jonge Socialisten in mijn klas en vond het superinteressant wat ze te vertellen hadden.
Ik vind de categorie 30+ met dat gedachtegoed een stuk enger dan pubers die nog op het punt gaan komen dat ze gedachtegoed uit hun jonge jaren gaan relativeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar in vredesnaam blij mee moeten zijn?
Omdat pubers nog niet in staat zijn om een genuanceerde gedachte te formuleren, scharen zij zich in 99 van de 100 gevallen achter debiele roeptoeters zoals Wilders en Roemer. Het gevolg is dat zij op fora een hoop kabaal omdat hun puberbrein hen wijsmaakt dat ze de ultieme wijsheid in pacht hebben, terwijl ze in werkelijkheid nergens ene reet verstand van hebben.
Laat ik even voorop stellen dat ik niet anti-moslim ben, mijn opa is zelfs moslim dusja.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat je een plek die wij helaas niet meer mogen benoemen wel eens wil scoren met goedkoop en onjuist anti-moslim nieuws. Dit is voor mij de reden dat ik je niet zo moet, daar wil ik best eerlijk over zijn.
Klopt, maar juist omdat het gros van de pubers na hun 20e hun politieke visie toch wel herzien, is hun huidige kijk op zaken volstrekt irrelevant.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind de categorie 30+ met dat gedachtegoed een stuk enger dan pubers die nog op het punt gaan komen dat ze gedachtegoed uit hun jonge jaren gaan relativeren.
Mijn beste vriend/opa/buurvrouw/etc is neger/moslim/homo hebben we niks aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:47 schreef Fylax het volgende:
[..]
Laat ik even voorop stellen dat ik niet anti-moslim ben, mijn opa is zelfs moslim dusja.
Maar jammer dat je me daardoor niet zo moet. Ik probeer mezelf echter elke dag te verbeteren.
Sowieso is de mening van mensen irrelevant.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar juist omdat het gros van de pubers na hun 20e hun politieke visie toch wel herzien, is hun huidige kijk op zaken volstrekt irrelevant.
Oei. Niet judeo-christelijk?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:47 schreef Fylax het volgende:
[..]
Laat ik even voorop stellen dat ik niet anti-moslim ben, mijn opa is zelfs moslim dusja.
True.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Sowieso is de mening van mensen irrelevant.
Hoppa!quote:Op woensdag 6 april 2016 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar in vredesnaam blij mee moeten zijn?
Omdat pubers nog niet in staat zijn om een genuanceerde gedachte te formuleren, scharen zij zich in 99 van de 100 gevallen achter debiele roeptoeters zoals Wilders en Roemer. Het gevolg is dat zij op fora een hoop kabaal maken omdat hun puberbrein hen wijsmaakt dat ze de ultieme wijsheid in pacht hebben, terwijl ze in werkelijkheid nergens ene reet verstand van hebben.
Het klopt wel. Al die xenofobe onzin telkens in die nieuwsberichten is misselijkmakend. Beetje populair willen doen ten koste van een hoop mensen, zonder na te denken over de consequenties ervan.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:47 schreef Fylax het volgende:
[..]
Maar jammer dat je me daardoor niet zo moet. Ik probeer mezelf echter elke dag te verbeteren.
Geloof er niets van eigenlijk.quote:
Je moet eens een berichtje schrijven over hoe de Chinese economie een grote bubbel is die snel zal klappen.quote:
Ik vind een beetje interesse in die periode daarom wel zinvol.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar juist omdat het gros van de pubers na hun 20e hun politieke visie toch wel herzien, is hun huidige kijk op zaken volstrekt irrelevant.
Prima. Nu lekker niet meer op het internet surfen en wegwezen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:58 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja ik probeer mijn boeken te vinden maar geen idee waar ze zijn
quote:Op woensdag 6 april 2016 09:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Prima. Nu lekker niet meer op het internet surfen en wegwezen.
Vanzelfsprekend. Alleen is het niet de periode dat je je politieke meningen ook maar ff moet delen met een hele website, aangezien ze toch nog niets voorstellen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind een beetje interesse in die periode daarom wel zinvol.
Drank en Drugs ?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind de categorie 30+ met dat gedachtegoed een stuk enger dan pubers die nog op het punt gaan komen dat ze gedachtegoed uit hun jonge jaren gaan relativeren.
Daar is niets mis mee, maar ga niet doen alsof jij als 16-jarige snotneus het licht hebt gezien en anderen even kunt gaan vertellen hoe de wereld in elkaar steekt. En daar hebben die apen nog wel eens een handje van. Onze Robin gedroeg zich een paar jaar terug ook zo.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind een beetje interesse in die periode daarom wel zinvol.
quote:Op woensdag 6 april 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
Zag net een bejaarde rotzak het stemlokaal bij ons beneden naar binnen wandelen. Ik stak nog m'n middelvinger op, maar het mocht niet baten.
quote:Op woensdag 6 april 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
Zag net een bejaarde rotzak het stemlokaal bij ons beneden naar binnen wandelen. Ik stak nog m'n middelvinger op, maar het mocht niet baten.
Ja een podium in deze vorm helpt dan niet echt.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Alleen is het niet de periode dat je je politieke meningen ook maar ff moet delen met een hele website, aangezien ze toch nog niets voorstellen.
Zag in het andere topic dat het opkomstpercentage om 9 uur in veel gemeenten rond de 2/3 procent hing. Lijkt mij wat karig, daar bij de meeste verkiezingen veel mensen gaan stemmen voordat ze naar hun werk gaan?quote:
0,67% maar?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag in het andere topic dat het opkomstpercentage om 9 uur in veel gemeenten rond de 2/3 procent hing. Lijkt mij wat karig, daar bij de meeste verkiezingen veel mensen gaan stemmen voordat ze naar hun werk gaan?
Klopt.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
Door dat vraagteken in mijn vorige post, lijkt het net een bijdrage van John.
Dat idee heb ik altijd bij jouw bijdragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
Door dat vraagteken in mijn vorige post, lijkt het net een bijdrage van John.
Rotterdam heeft sowieso altijd een bedroevende opkomst, lijkt me niet representatief.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:18 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.rotterdam.nl/volgderotterdammersnaardestembusvandaag
3% om 10:00
quote:Op woensdag 6 april 2016 09:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt deze opkomst vergelijken met opkomst bij eerdere verkiezingen in Roffa.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Rotterdam heeft sowieso altijd een bedroevende opkomst, lijkt me niet representatief.
Lijkt me wel representatief eigenlijk, omdat je het kan vergelijken met de tussentijdse opkomst in Rotterdam bij voorgaande verkiezingen, en dan de totale opkomst in Rotterdam van die verkiezing kan vergelijken met de totale opkomst in Nederland van die verkiezing, en op basis daarvan een (onzekere) voorspelling kan maken voor Nederland vandaag.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Rotterdam heeft sowieso altijd een bedroevende opkomst, lijkt me niet representatief.
Weet je nog hoe overtuigd jij was van je eigen gelijk toen je nog liep te orakelen over de zegeningen van de Oostenrijkse School?quote:
Die urlquote:Op woensdag 6 april 2016 10:18 schreef Heilwasser het volgende:
3% om 10:00
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
quote:In plaatsen als Maastricht (2,14 procent), Groningen (1,8 procent), Enschede (1,8 procent), Emmen (2,6 procent) en Sittard-Geleen (2,3 procent) was de opkomst rond die tijd vergelijkbaar.
Sittard-Geleen vergeleek de opkomst met de provinciale verkiezingen vorig jaar. Toen had om 09.00 uur 4 procent van de kiezers gestemd. De uitkomst over de hele dag kwam toen uit op 28,9 procent. Het referendum van woensdag is geldig wanneer minstens 30 procent van de Nederlandse kiezers stemt.
Klopt.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je nog hoe overtuigd jij was van je eigen gelijk toen je nog liep te orakelen over de zegeningen van de Oostenrijkse School?
Moment.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja natuurlijk wijsneuzen, maar dat doen jullie niet. Vergelijk dan.
Ach ja, een jeugdzonde.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je nog hoe overtuigd jij was van je eigen gelijk toen je nog liep te orakelen over de zegeningen van de Oostenrijkse School?
Ik kwam die van de SP tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:29 schreef Ryon het volgende:
Ik werd vandaag lastig gevallen op het CS door zowel propagandamensen van D66 als GroenLinks. Had helaas mijn plantenspuit niet bij mij.
GeenPeil en PVV-adepten ben ik nog niet tegengekomen. Maar die zullen zich wel niet in Amsterdam durven wagen.
Jezus. Dat moet redelijk traumatisch zijn geweest.quote:
?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:32 schreef MMXMMX het volgende:
Ik stem tegen zodat de Groote graaiers van Nederland meer over houden om te graaien.
Ze kunnen dat extra geld wat dan vrijkomt netjes doorsluizen naar het buitenland.
NEEE dus
Hehe, welke argumenten. Iets met een plofkip toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:32 schreef robin007bond het volgende:
Zo jammer dat het Nee gekaapt is door popiejopie-rechts en dat mensen bij de Nee-stem niet zo nadenken over de argumenten van SP en PvdD.
Dat krijg je als Geenstijl het kaapt.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:32 schreef robin007bond het volgende:
Zo jammer dat het Nee gekaapt is door popiejopie-rechts en dat mensen bij de Nee-stem niet zo nadenken over de argumenten van SP en PvdD.
Wegkijker.quote:
Wat.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:32 schreef MMXMMX het volgende:
Ik stem tegen zodat de Groote graaiers van Nederland meer over houden om te graaien.
Ze kunnen dat extra geld wat dan vrijkomt netjes doorsluizen naar het buitenland.
NEEE dus
Wist niet dat er geflyerd zou worden, maar op het station is natuurlijk ook een stembureau. Ben benieuwd of er vanavond meer staan om twijfelaars alsnog het hokje in te krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jezus. Dat moet redelijk traumatisch zijn geweest.
• Dat de vrijhandel niet altijd ten gunste is van het volk daar. Zoals gedemonstreerd door TNI.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hehe, welke argumenten. Iets met een plofkip toch?
De city-marketeer heeft daar uren over nagedacht.quote:
Oh ja. De SP campagne tegen mensenrechten. Liever een Oekraïner in de kerker dan een SP'er die handel drijft. Zo rollen de socialisten met hun internationale solidariteit.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
• Dat de vrijhandel niet altijd ten gunste is van het volk daar. Zoals gedemonstreerd door TNI.
• Dat handelsverdragen niet de manier zijn om mensenrechten te verbeteren, daar hebben ze een slecht track record in
• Dat daardoor dus vooral de huidige elites daar profiteren van een handelsakkoord, maar de gewone bevolking niet.
• Dat Oekraïne slechtere arbeidsomstandigheden kent en andere regels omtrent het milieu, waardoor bedrijven daar makkelijker hun heil zoeken om schijt te hebben aan de strengere regels van andere EU-landen
Op z'n bestquote:Op woensdag 6 april 2016 10:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hehe, welke argumenten. Iets met een plofkip toch?
Kaas snijdt hout.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
Meest recente opkomstpercentages Rotterdam / Nederland:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
30% /37% Europees Parlement
36% /48% Provinciale Staten
Ratio opkomstpercentage Rotterdam t.o.v. Nederland was daarmee de afgelopen 4 verkiezingen (vlnh): 75%, 81%, 88%, 97%.
Op basis daarvan zou de minimumopkomst van 30% nationaal vertaald moeten worden in een Rotterdamse opkomst van tussen de 22,5% - 29,1%. Ik verwacht dat een Rotterdams opkomstpercentage in de bovenste helft van dit interval zal moeten zitten, omdat Rotterdam relatief veel PVV'ers heeft, die vaker tegenstander zullen zijn en van wie ik verwacht dat een hoger percentage van de tegen- dan van de voorstanders zal stemmen. Dus laten we zeggen dat er in Rotterdam van minimaal 26% behaald moet worden.
Dat ligt dicht bij het opkomstpercentage in Rotterdam tijdens de Europees Parlementsverkiezingen (87% van het percentage van toen moet nu behaald worden).
Destijds stond de teller om 10:00 uur op 4,3% en om 14:00 uur op 11,8%.
Op basis daarvan zou ik stellen dat er in Rotterdam vandaag om 10:00 uur een opkomstpercentage van minimaal 3,7% en om 14:00 uur van minimaal 10,3% moet zijn om te verwachten dat er vandaag in heel Nederland minimaal 30% opkomst zal zijn.
+1quote:
De mensenrechten kunnen prima op andere manieren worden verbeterd, door bijvoorbeeld het nabuurschap beleid van de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh ja. De SP campagne tegen mensenrechten. Liever een Oekraïner in de kerker dan een SP'er die handel drijft. Zo rollen de socialisten met hun internationale solidariteit.
O ja. Maar toch ook wel fijn dat economische samenwerking en versterking van de democratische rechtsstaat ook een klein beetje bijdraagt?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De mensenrechten kunnen prima op andere manieren worden verbeterd, door bijvoorbeeld het nabuurschap beleid van de EU.
Nou die eerste is niet gehaald, die tweede zullen we zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
Op basis daarvan zou ik stellen dat er in Rotterdam vandaag om 10:00 uur een opkomstpercentage van minimaal 3,7% en om 14:00 uur van minimaal 10,3% moet zijn om te verwachten dat er vandaag in heel Nederland minimaal 30% opkomst zal zijn.
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
Ratio opkomstpercentage Rotterdam t.o.v. Nederland was daarmee de afgelopen 4 verkiezingen (vlnh): 75%, 81%, 88%, 97%.
Op basis daarvan zou de minimumopkomst van 30% nationaal vertaald moeten worden in een Rotterdamse opkomst van tussen de 22,5% - 29,1%. Ik verwacht dat een Rotterdams opkomstpercentage in de bovenste helft van dit interval zal moeten zitten, omdat Rotterdam relatief veel PVV'ers heeft, die vaker tegenstander zullen zijn en van wie ik verwacht dat een hoger percentage van de tegen- dan van de voorstanders zal stemmen. Dus laten we zeggen dat er in Rotterdam een opkomstpercentage van minimaal 26% behaald moet worden.
Dat ligt dicht bij het opkomstpercentage in Rotterdam tijdens de Europees Parlementsverkiezingen (87% van het percentage van toen moet nu behaald worden).
Nice.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
Op basis daarvan zou de minimumopkomst van 30% nationaal vertaald moeten worden in een Rotterdamse opkomst van tussen de 22,5% - 29,1%. Ik verwacht dat een Rotterdams opkomstpercentage in de bovenste helft van dit interval zal moeten zitten, omdat Rotterdam relatief veel PVV'ers heeft, die vaker tegenstander zullen zijn en van wie ik verwacht dat een hoger percentage van de tegen- dan van de voorstanders zal stemmen. Dus laten we zeggen dat er in Rotterdam een opkomstpercentage van minimaal 26% behaald moet worden.
Er was een tijd dat Rotterdammers niet thuis bleven maar gewoon aan het werk waren.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kleine kanttekening, voor Rotterdammers kunnen natuurlijk andere redenen zijn om thuis te blijven dan voor de rest van Nederland.![]()
Verder top!
Ja, die is erg goed. Lekker zuur en verbitterd ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Chai het volgende:
Ik ben nu dat boek van Femke Halsema aan het lezen. Aanrader.
Klinkt goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, die is erg goed. Lekker zuur en verbitterd ook.
Kiezer mag anders stemmen wat hij zelf wil.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe er ineens minachting is voor de kiezer als deze niet stemt wat men wil.
Oh Lord wont you buy me a mercedes Benz?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Chai het volgende:
Ik ben nu dat boek van Femke Halsema aan het lezen. Aanrader.
Man, dat is bij elke verkiezing zo. De tegenpartij is kut.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe er ineens minachting is voor de kiezer als deze niet stemt wat men wil.
Oh daar ben ik dan nog niet. Op welke passages doel jij?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, die is erg goed. Lekker zuur en verbitterd ook.
Vandaar dat er zo een minachting is voor mensen die op protestpartijen stemmen, niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kiezer mag anders stemmen wat hij zelf wil.
Dat is de mentaliteit van de verliezerquote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Man, dat is bij elke verkiezing zo. De tegenpartij is kut.
Maar deze keer is iedereen de verliezer.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de mentaliteit van de verliezer
Ah het is weer de schuld van de PvdA.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vandaar dat er zo een minachting is voor mensen die op protestpartijen stemmen, niet?
Vanaf pagina 2 ofzo? Nee, de pret begint vanaf het moment dat ze actief wordt binnen de PvdA en Rottenberg ontmoet.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh daar ben ik dan nog niet. Op welke passages doel jij?
Kiezen de mensen zelf voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vandaar dat er zo een minachting is voor mensen die op protestpartijen stemmen, niet?
Mensen die op protestpartijen stemmen zijn gewoon dom. Dat is geen minachting maar de waarheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de distributie van stemmen kan dit keer anders zijn als nu relatief veel mensen laat op de dag gaan stemmen vanwege 'strategisch' stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kleine kanttekening, voor Rotterdammers kunnen natuurlijk andere redenen zijn om thuis te blijven dan voor de rest van Nederland.![]()
Verder top!
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:
Kaas- gaat mij vanavond vertellen of ik alsnog moet gaan stemmen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar deze keer is iedereen de verliezer.
Doe er wat aan dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
5% al nu in Rotterdam. Real time want een app houdt het bij.
Alle tegenstemmers om 20.55 in de rij bij het stemlokaal voor een "ninja" tegenstem.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En de distributie van stemmen kan dit keer anders zijn als nu relatief veel mensen laat op de dag gaan stemmen vanwege 'strategisch' stemmen.
Ja, maar dat verwacht je alleen als de opkomst boven de 30% dreigt uit te komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En de distributie van stemmen kan dit keer anders zijn als nu relatief veel mensen laat op de dag gaan stemmen vanwege 'strategisch' stemmen.
Dat schrijft ze zelf toch ook tussen de regels door? Dat ze toen nog niet erg competent was.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vanaf pagina 2 ofzo? Nee, de pret begint vanaf het moment dat ze actief wordt binnen de PvdA en Rottenberg ontmoet.
Ik volg het niet echt nu want ben aan het werk.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Euribob het volgende:
Gaat het nu weer genoeg over politiek Remlof?
Om de voorstemmers op het verkeerde been te zetten. Had ik niet eens over nagedacht.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Alle tegenstemmers om 20.55 in de rij bij het stemlokaal voor een "ninja" tegenstem.
Politieke partijen die geen binding hebben met hun achterban zijn de oorzaak van protestpartijen, mensen rennen niet naar protestpartijen, ze worden er heengejaagd.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mensen die op protestpartijen stemmen zijn gewoon dom. Dat is geen minachting maar de waarheid.
Hebben handelsverdragen daar een goed track record in?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja. Maar toch ook wel fijn dat economische samenwerking en versterking van de democratische rechtsstaat ook een klein beetje bijdraagt?
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee, maar ga niet doen alsof jij als 16-jarige snotneus het licht hebt gezien en anderen even kunt gaan vertellen hoe de wereld in elkaar steekt. En daar hebben die apen nog wel eens een handje van. Onze Robin gedroeg zich een paar jaar terug ook zo.
Maar wie weet dat nou echt, behalve wij Fok-analisten?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja, maar dat verwacht je alleen als de opkomst boven de 30% dreigt uit te komen.
Dit is wel helemaal waar.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee, maar ga niet doen alsof jij als 16-jarige snotneus het licht hebt gezien en anderen even kunt gaan vertellen hoe de wereld in elkaar steekt. En daar hebben die apen nog wel eens een handje van. Onze Robin gedroeg zich een paar jaar terug ook zo.
Gelukkig heeft zo'n Geert Wilders een dikke binding met z'n achterban.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Politieke partijen die geen binding hebben met hun achterban zijn de oorzaak van protestpartijen, mensen rennen niet naar protestpartijen, ze worden er heengejaagd.
Maar nu steunt Piet de PVV-lijn, dan is het anders.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Man, dat is bij elke verkiezing zo. De tegenpartij is kut.
Waarom zou je anders strategisch laat stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar wie weet dat nou echt, behalve wij Fok-analisten?
Ik bedoel dat die strategische stemmers zich niet op zulke goede informatie kunnen baseren als wij.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom zou je anders strategisch laat stemmen?
Als je in Rotterdam stemt zie je dat ze bij het loket allemaal een iPad met een app hebben, waar ze je gegevens controleren en dus ook mensen automatisch tellen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:58 schreef Kaas- het volgende:
Welke app trouwens Guido? Kan ik om 2 uur ff kijken op de uni of ik stemmen moet.
Ja, dat persoonlijke deel is wel leuk. Ook een beetje zoetsappig. Die vond ze suf, die vond ze leuk en was echt een peer van een vent en Jan-Peter was een lul. Dingetje begreep er niets van en die en die ook niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat schrijft ze zelf toch ook tussen de regels door? Dat ze toen nog niet erg competent was.
De passages over andere politici vind ik het algemeen wel grappig. Henk Kamp die een F16 cadeau doet aan haar dochter.
Maar waar volg je het in realtime dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als je in Rotterdam stemt zie je dat ze bij het loket allemaal een iPad met een app hebben, waar ze je gegevens controleren en dus ook mensen automatisch tellen.
Er is geen app voor ons mocht je je dat afvragen.
Goede column van Maurice de Hond hierover.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat?Welke uitkomst (die momenteel realistisch is) heeft een winnaar dan?
waar heb ik die claim gemaakt?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gelukkig heeft zo'n Geert Wilders een dikke binding met z'n achterban.
Kom op nou Piet.
Een hoge opkomst-> winnaar is de democratie, ongeachte de uitkomstquote:Op woensdag 6 april 2016 10:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat?Welke uitkomst (die momenteel realistisch is) heeft een winnaar dan?
Omdat het raadgevend is zal het gros van de mensen teleurgesteld zijn in de politiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een hoge opkomst-> winnaar is de democratie, ongeachte de uitkomst
Het verdrag met de Oekraine is geen handelsverdragquote:Op woensdag 6 april 2016 10:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hebben handelsverdragen daar een goed track record in?
88% is wel een mooie opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de kiezers zullen teleurgesteld worden door de politiek, een nogal belangrijk verschil.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat het raadgevend is zal het gros van de mensen teleurgesteld zijn in de politiek.
Het gros gaat over handel. Het politieke deel is betrekkelijk klein.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het verdrag met de Oekraine is geen handelsverdrag
Nouja, volgens jou zijn die kiezers op zoek naar een politieke partij die binding heeft met haar achterban. Dat zou dan betekenen dat een partij (in dit geval de PVV) die het goed doet in de peilingen een goede binding heeft met haar achterban.quote:
De getallen van Rotterdam zijn realtime. Maar ze beslissen zelf hoe en wanneer ze het met ons delen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar waar volg je het in realtime dan?
Zijn er eigenlijk quota voor het melken van de holocaust?quote:
Ja natuurlijk heeft het een bepaalde kleur, Het eerste deel heb ik sowieso nooit bewust meegemaakt, dus vond het ook wel interessant om te lezen hoe de partij is veranderd en hoe dat in zijn werk ging.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat persoonlijke deel is wel leuk. Ook een beetje zoetsappig. Die vond ze suf, die vond ze leuk en was echt een peer van een vent en Jan-Peter was een lul. Dingetje begreep er niets van en die en die ook niet.
Kan best zijn dat iedereen haar gewoon een irritante muts vond, maar goed.
Nee, ik zeg dat de gevestigde politieke partijen mensen naar protestpartijen jagen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nouja, volgens jou zijn die kiezers op zoek naar een politieke partij die binding heeft met haar achterban.
Jij vindt een hoge opkomst momenteel realistisch?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krijg de Fransen eerst maar eens zover dat ze IETS van hun militaire soevereiniteit in gaan leveren. Succes ermee.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens Piet gaan de legers van de EU en Oekraine straks samenwerken. Totaal niet serieus te nemen, die vent.
Ah cool. Die link laat ik ff aan staan.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De getallen van Rotterdam zijn realtime. Maar ze beslissen zelf hoe en wanneer ze het met ons delen.
Niet echt netjes dit.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk quota voor het melken van de holocaust?
Deze is beter: http://www.rotterdam.nl/referendum6aprilquote:Op woensdag 6 april 2016 11:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah cool. Die link laat ik ff aan staan.
Heb m'n aanname dat PVV-stemmers (instrumentele variabele voor tegenstemmers) in Rotterdam relatief oververtegenwoordigd zijn nog even gecontroleerd en dat lijkt waar. Bij de provinciale statenverkiezingen in 2015 haalde de PVV nationaal 11% en in Rotterdam 17%.
Lekkere niet-onderbouwde dooddoener weer dus, zoals we wel van je gewend zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de gevestigde politieke partijen mensen naar protestpartijen jagen.
Ho ho, voorzichtig met je conclusies. Je weet nog niet of PVV'ers inderdaad meer gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah cool. Die link laat ik ff aan staan.
Heb m'n aanname dat PVV-stemmers (instrumentele variabele voor tegenstemmers) in Rotterdam relatief oververtegenwoordigd zijn nog even gecontroleerd en dat lijkt waar. Bij de provinciale statenverkiezingen in 2015 haalde de PVV nationaal 11% en in Rotterdam 17%.
Nee, volgens het verdrag komt er samenwerking op militair gebied. Dat staat er gewoon in.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens Piet gaan de legers van de EU en Oekraine straks samenwerken. Totaal niet serieus te nemen, die vent.
Iemand die het ook opvallend vindt dat het percentage sneller gestegen is van 10-11 dan van 9-10? Rotterdam ontwaakt laat.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De getallen van Rotterdam zijn realtime. Maar ze beslissen zelf hoe en wanneer ze het met ons delen.
Hoge bomen vangen veel wind, zal dus niet lang meer duren denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoe lang kan alles nog de schuld van de PvdA zijn?
Veel boycottende linksen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Heilwasser het volgende:
Delfshaven uiteraard laagste opkomst. Totaal niet in lijn met vooroordelen.
Weet ik (dat ik dat niet weet). Ik concludeer dat PVV'ers in Rotterdam oververtegenwoordigd zijn. Ik neem aan dat die meer geneigd zijn om te stemmen. Dat viel toch wel uit m'n posts te halen?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ho ho, voorzichtig met je conclusies. Je weet nog niet of PVV'ers inderdaad meer gaan stemmen.
Rotterdam erwache.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Iemand die het ook opvallend vindt dat het percentage sneller gestegen is van 10-11 dan van 9-10? Rotterdam ontwaakt laat.
Aannames, aannames.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Weet ik (dat ik dat niet weet). Ik concludeer dat PVV'ers in Rotterdam oververtegenwoordigd zijn. Ik neem aan dat die meer geneigd zijn om te stemmen. Dat viel toch wel uit m'n posts te halen?
Dat was jouw post ook niet. Kaatsen, bal verwachten.quote:
Ja, heb ik gedaan. Jij sprak hier gisteren echter de verwachting uit dat Oekraine en de EU samen militaire oefeningen gaan houden. Dat zou ik bijzonder vinden, daar de EU al nooit dergelijke oefeningen houdt.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, volgens het verdrag komt er samenwerking op militair gebied. Dat staat er gewoon in.
Ik zou zeggen, lees het verdrag, maar zelfs een paar regels van mijn posts lezen is blijkbaar als lastig genoeg.
Beledigde matze.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat was jouw post ook niet. Kaatsen, bal verwachten.
Een referendum als dit vergelijken met het aan de macht komen van de Nazis, hoe triest ben jij dan?
en nu de beledigde leverworst spelen?
Wat is volgens jou dan de reden van de opkomst van de SP, PvdD, Ouderenpartijen, PVV, etc?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekkere niet-onderbouwde dooddoener weer dus, zoals we wel van je gewend zijn.
In IJsselmonde en Feyenoord juist laag, dat zijn wel de pauperwijken toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
In PVV wijken wel een hogere opkomst. Maar ook in de hippe wijken als Centrum.
Een b-boek, een gewoon boekboek. Wil je hem soms overkopen als ik hem uit heb?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:12 schreef robin007bond het volgende:
Chai, heb je het boek als ebook of als gewone boek gekocht?
Nope, dat was jouw intrepretatiequote:Op woensdag 6 april 2016 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heb ik gedaan. Jij sprak hier gisteren echter de verwachting uit dat Oekraine en de EU samen militaire oefeningen gaan houden. Dat zou ik bijzonder vinden, daar de EU al nooit dergelijke oefeningen houdt.
Nee jij zei dat een hoog opkomstpercentage winst voor democratie is. Hetgeen ik terecht in twijfel nam met referentie naar een moment wanneer het stemvee (in groten getale) een onjuiste keuze maakte.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat was jouw post ook niet. Kaatsen, bal verwachten.
Een referendum als dit vergelijken met het aan de macht komen van de Nazis, hoe triest ben jij dan?
quote:Op woensdag 6 april 2016 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het lijkt me een leuk boek om te lezen, maar ik heb een beetje last van pauperitus. Eigenlijk wil ik het lezen op mijn e-reader, maar door die vieze DRM die er vaak op zit weiger ik uit principe om ebooks te kopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Een b-boek, een gewoon boekboek. Wil je hem soms overkopen als ik hem uit heb?
Ja plus er staat niets over de holocaust, beetje flauw van Piet.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nee jij zei dat een hoog opkomstpercentage winst voor democratie is. Hetgeen ik terecht in twijfel nam met referentie naar een moment wanneer het stemvee (in groten getale) een onjuiste keuze maakte.
Beter verwacht ik ook niet van een tegenstemmer. De argumenten waren snel op. Geen enkele bron. Slechts geleuter.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja plus er staat niets over de holocaust, beetje flauw van Piet.
Nee hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, dat was jouw intrepretatie
quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wapens ontwikkelen
Samen op oefening aan de grens van Rusland
Oekraïense militairen opleiden
Ik zei dat een hoog opkomst percentage bij dit referendum een winst voor de democratie is. Jij haalt er gelijk Hitler bij, triest figuur.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nee jij zei dat een hoog opkomstpercentage winst voor democratie is. Hetgeen ik terecht in twijfel nam met referentie naar een moment wanneer het stemvee (in groten getale) een onjuiste keuze maakte.
De SP/PvdD/50+ is in opkomst? Die laatste twee hebben toch nog niet meer dan twee zetels gehaald in het parlement?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan de reden van de opkomst van de SP, PvdD, Ouderenpartijen, PVV, etc?
Ik heb nog meegemaakt dat de JOVD haar tot liberaal van het jaar gekozen had. Was ik het toen ook mee eens. Leuk om te zien hoe zij dat ervaren heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heeft het een bepaalde kleur, Het eerste deel heb ik sowieso nooit bewust meegemaakt, dus vond het ook wel interessant om te lezen hoe de partij is veranderd en hoe dat in zijn werk ging.
De opkomst van Twitter ben ik ook wel benieuwd naar, maar daar ben ik nog niet.
Laat het nog wel weten als ik er afstand van wil doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het lijkt me een leuk boek om te lezen, maar ik heb een beetje last van pauperitus. Eigenlijk wil ik het lezen op mijn e-reader, maar door die vieze DRM die er vaak op zit weiger ik uit principe om ebooks te kopen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 11:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
De SP/PvdD/50+ is in opkomst? Die laatste twee hebben toch nog niet meer dan twee zetels gehaald in het parlement?
De reden dat de PVV het nu goed doet lijkt me vrij simpel; vluchtelingencrisis. Mensen zien de problematiek elke dag in de media en willen daar gewoon een duidelijk antwoord op. Wilders is de enige die dat geeft (want geen rekening houdend met de consequenties) en daarom zie je zijn partij nu stijgen in de peilingen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |