quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
Meest recente opkomstpercentages Rotterdam / Nederland:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
30% /37% Europees Parlement
36% /48% Provinciale Staten
Ratio opkomstpercentage Rotterdam t.o.v. Nederland was daarmee de afgelopen 4 verkiezingen (vlnh): 75%, 81%, 88%, 97%.
Op basis daarvan zou de minimumopkomst van 30% nationaal vertaald moeten worden in een Rotterdamse opkomst van tussen de 22,5% - 29,1%. Ik verwacht dat een Rotterdams opkomstpercentage in de bovenste helft van dit interval zal moeten zitten, omdat Rotterdam relatief veel PVV'ers heeft, die vaker tegenstander zullen zijn en van wie ik verwacht dat een hoger percentage van de tegen- dan van de voorstanders zal stemmen. Dus laten we zeggen dat er in Rotterdam een opkomstpercentage van minimaal 26% behaald moet worden.
Dat ligt dicht bij het opkomstpercentage in Rotterdam tijdens de Europees Parlementsverkiezingen (87% van het percentage van toen moet nu behaald worden).
Destijds stond de teller om 10:00 uur op 4,3% en om 14:00 uur op 11,8%.
Op basis daarvan zou ik stellen dat er in Rotterdam vandaag om 10:00 uur een opkomstpercentage van minimaal 3,7% en om 14:00 uur van minimaal 10,3% moet zijn om te verwachten dat er vandaag in heel Nederland minimaal 30% opkomst zal zijn.
Nice.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef Kaas- het volgende:
Meest recente opkomstpercentages Rotterdam / Nederland:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
30% /37% Europees Parlement
36% /48% Provinciale Staten
Ratio opkomstpercentage Rotterdam t.o.v. Nederland was daarmee de afgelopen 4 verkiezingen (vlnh): 75%, 81%, 88%, 97%.
Op basis daarvan zou de minimumopkomst van 30% nationaal vertaald moeten worden in een Rotterdamse opkomst van tussen de 22,5% - 29,1%. Ik verwacht dat een Rotterdams opkomstpercentage in de bovenste helft van dit interval zal moeten zitten, omdat Rotterdam relatief veel PVV'ers heeft, die vaker tegenstander zullen zijn en van wie ik verwacht dat een hoger percentage van de tegen- dan van de voorstanders zal stemmen. Dus laten we zeggen dat er in Rotterdam een opkomstpercentage van minimaal 26% behaald moet worden.
Dat ligt dicht bij het opkomstpercentage in Rotterdam tijdens de Europees Parlementsverkiezingen (87% van het percentage van toen moet nu behaald worden).
Destijds stond de teller om 10:00 uur op 4,3% en om 14:00 uur op 11,8%.
Op basis daarvan zou ik stellen dat er in Rotterdam vandaag om 10:00 uur een opkomstpercentage van minimaal 3,7% en om 14:00 uur van minimaal 10,3% moet zijn om te verwachten dat er vandaag in heel Nederland minimaal 30% opkomst zal zijn.
Er was een tijd dat Rotterdammers niet thuis bleven maar gewoon aan het werk waren.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kleine kanttekening, voor Rotterdammers kunnen natuurlijk andere redenen zijn om thuis te blijven dan voor de rest van Nederland.![]()
Verder top!
Ja, die is erg goed. Lekker zuur en verbitterd ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Chai het volgende:
Ik ben nu dat boek van Femke Halsema aan het lezen. Aanrader.
Klinkt goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, die is erg goed. Lekker zuur en verbitterd ook.
Kiezer mag anders stemmen wat hij zelf wil.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe er ineens minachting is voor de kiezer als deze niet stemt wat men wil.
Oh Lord wont you buy me a mercedes Benz?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Chai het volgende:
Ik ben nu dat boek van Femke Halsema aan het lezen. Aanrader.
Man, dat is bij elke verkiezing zo. De tegenpartij is kut.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe er ineens minachting is voor de kiezer als deze niet stemt wat men wil.
Oh daar ben ik dan nog niet. Op welke passages doel jij?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, die is erg goed. Lekker zuur en verbitterd ook.
Vandaar dat er zo een minachting is voor mensen die op protestpartijen stemmen, niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kiezer mag anders stemmen wat hij zelf wil.
Dat is de mentaliteit van de verliezerquote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Man, dat is bij elke verkiezing zo. De tegenpartij is kut.
Maar deze keer is iedereen de verliezer.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de mentaliteit van de verliezer
Ah het is weer de schuld van de PvdA.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vandaar dat er zo een minachting is voor mensen die op protestpartijen stemmen, niet?
Vanaf pagina 2 ofzo? Nee, de pret begint vanaf het moment dat ze actief wordt binnen de PvdA en Rottenberg ontmoet.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh daar ben ik dan nog niet. Op welke passages doel jij?
Kiezen de mensen zelf voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vandaar dat er zo een minachting is voor mensen die op protestpartijen stemmen, niet?
Mensen die op protestpartijen stemmen zijn gewoon dom. Dat is geen minachting maar de waarheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de distributie van stemmen kan dit keer anders zijn als nu relatief veel mensen laat op de dag gaan stemmen vanwege 'strategisch' stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kleine kanttekening, voor Rotterdammers kunnen natuurlijk andere redenen zijn om thuis te blijven dan voor de rest van Nederland.![]()
Verder top!
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:
Kaas- gaat mij vanavond vertellen of ik alsnog moet gaan stemmen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar deze keer is iedereen de verliezer.
Doe er wat aan dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
5% al nu in Rotterdam. Real time want een app houdt het bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |