Dan beschouw je de EU wel (te veel?) als federale unie. Het blijft, althans vanuit de Duitse benadering die mij (doorgaans) wordt voorgeschoteld, een intergouvernementele samenwerking waarbinnen de lidstaten het uiteindelijk altijd nog zelf voor het zeggen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
De Europese Raad bepaalt de algemene politieke koers van de Unie. Dat is inderdaad heel erg belangrijk, maar ze hebben zelf geen wetgevende of uitvoerende bevoegdheden. De Commissie is de uitvoerende macht en heeft in de praktijk de meeste macht op wat er wel en niet gedaan wordt. Zij kunnen namelijk als enige wetsvoorstellen indienen. Het parlement moet de wetten goedkeuren, samen met de Raad van de EU, en heeft dus feitelijk beslissingsbevoegdheid. Maar belangrijker nog: het Parlement kiest de Commissie. Wie dus het parlement beheerst, beheerst de hele EU.
Dit bedoel ik dus met een slecht geïnformeerd volk. Dat mag je neerbuigend of hautain noemen, ik zie mijn beeld slechts bevestigd.
Tsja, linkdumpen is geen uitleg natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lees het dan zelf na. Je hoeft mij niet te geloven en ik zou het veel fijner vinden als je mijn woorden niet zomaar aanneemt.
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001507/2013-07-01
Absoluut, ik ben het helemaal met je eens. Het schijnt ook dat regeringsleiders die willen dwarsliggen gigantisch onder druk worden gezet, op het chanteren af. Ik vind ook absoluut dat er een hoop mis is met/in de Unie.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan beschouw je de EU wel (te veel?) als federale unie. Het blijft, althans vanuit de Duitse benadering die mij (doorgaans) wordt voorgeschoteld, een intergouvernementele samenwerking waarbinnen de lidstaten het uiteindelijk altijd nog zelf voor het zeggen hebben.
En binnen die visie is het raadzaam om je vooral op de nationale politiek te richten vanwege het kompetenz-kompetenz principe: enkel lidstaten kunnen nieuwe bevoegdheden creëren en bevoegdheden overdragen. De Unie kan dat niet. Wil je voorkomen dat de Unie meer bevoegdheden krijgt: zorg dat je een regering hebt die die bevoegdheden niet wil overdragen.
Natuurlijk moet je het als lidstaat dan wel af en toe heel (vaak ook te) hard spelen om echt via die route je zin door te drijven, of gewoon uit de bende stappen.
Nee, de uitleg staat vlak daarvoor, maar die geloofde je niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tsja, linkdumpen is geen uitleg natuurlijk.Die linkjes van de BNW-wappies lees ik ook nooit.
Je quote maar gewoon de punten waar je op doelt. Zelf een lap tekst doorploegen ga ik echt niet aan beginnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, de uitleg staat vlak daarvoor, maar die geloofde je niet.Laat maar, ik geef het op.
Zo heb ik dat dus ook begrepen.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En binnen die visie is het raadzaam om je vooral op de nationale politiek te richten vanwege het kompetenz-kompetenz principe: enkel lidstaten kunnen nieuwe bevoegdheden creëren en bevoegdheden overdragen. De Unie kan dat niet. Wil je voorkomen dat de Unie meer bevoegdheden krijgt: zorg dat je een regering hebt die die bevoegdheden niet wil overdragen.
[..]
Dat loop ik je al de hele tijd te vertellen en je spreekt het de hele tijd tegenquote:
Maar je lijkt er allemaal maar weinig tegen te willen ondernemen...quote:Op woensdag 6 april 2016 02:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben het helemaal met je eens. Het schijnt ook dat regeringsleiders die willen dwarsliggen gigantisch onder druk worden gezet, op het chanteren af. Ik vind ook absoluut dat er een hoop mis is met/in de Unie.
Ja hoor eens, jij begint mij te vertellen dat de feitelijke macht niet bij de Europese Raad ligt. Nota bene nog met de volkomen onnodige sneer dat ik weinig begrijp van de materie ook. Als de Europese Raad het niet wil komt de overdracht van bevoegdheden er niet. Dat noem ik de feitelijke macht.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat loop ik je al de hele tijd te vertellen en je spreekt het de hele tijd tegenMijn god wat ben je vermoeiend. Ik kap er echt mee.
Die sneer dat je de materie niet zou snappen was onnodig, excuus. Ik ben het wel enorm met je oneens.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:16 schreef Kowloon het volgende:
Nou, weltrusten Tchock. En onthou dat ik je niet voor niets als beste nieuwkomer nomineerde.
Geen probleem, ik was ook wel wat verhit geraakt moet ik zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die sneer dat je de materie niet zou snappen was onnodig, excuus. Ik ben het wel enorm met je oneens.
Kun je nog bijna dertig uur slapen joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 02:20 schreef Kowloon het volgende:
En ik moet er morgen om 6:30 uit.Dus ik had al lang in bed moeten liggen. Groetjes.
Dit is ook geen erg sterk verhaal Bolk.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je lijkt wel geobsedeerd door je eigen minachting van een aanzienlijk deel van de bevolking. Democratisch legitimatie zoek je niet omdat dat zo afgesproken is, maar omdat het je eigen plannen sterker maakt als de bevolking het er mee eens is. Je zoekt zijwegen door dan weer over GeenStijl te beginnen, dan weer over een slecht geïnformeerde bevolking en dan weer vind je dat ik mij door een stapel juridische documenten moet ploegen. Maar de winst die een democratie je als bestuurder en als politicus kan bieden mis je volkomen.
Ik krijg ook al een tijdje zeer dubieuze reclames voor een klarinetfestival hier. De adverteerders lijken zich aan te passen aan de levenskeuze van een flink deel van de bezoekers.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:45 schreef Ryon het volgende:
Ik dacht trouwens dat dit café tussen 00.00 uur - 06.00 uur een tweede leven inging als gaybar om de omzet nog een beetje op peil te kunnen houden,
Om 7:45 uur het omgaan met chickies bespreken. Dat zijn de echte spelers.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:46 schreef Euribob het volgende:
"Netflix is de sleutel maar jij moet de deur opendoen." aldus een paar pubertjes met een vrij matige verzameling metaforen terwijl ze het omgaan met "chickies" bespraken.
De dame in kwestie was ook nog geen twaalf, zo heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Om 7:45 uur het omgaan met chickies bespreken. Dat zijn de echte spelers.
Mohammed (vzmh) had het goedgekeurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
De dame in kwestie was ook nog geen twaalf, zo heb ik me laten vertellen.
Lange rij al bij mijn stembureau iig.quote:
Treffend, mannen in pakken tegen mannen van de straat.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:05 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Goede spotprent op Geenstijl. Wij zien hierop mannen in pakken die een krakkemikkige toren maken (met EU erop) ten koste van een molen (dat symboliseert natuurlijk Nederland) en de boze, blanke "normale" Nederlanders als schilders en andere ambachtslui. Die worden opgestookt door een figuurtje dat vrij veel op Jan Roos lijkt.
Vrouwen ontbreken totaal op deze plaat. Evenals een verwijzing naar Oekraïne. Maar goed beide hebben natuurlijk ook weinig te maken met politiek en/of dit referendum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |