Oef, bekend! Ze slaapt nu veel meer aan het einde van de middag. Gisteren van 15.30 tot 17.15 en daarna van 19.00 tot 22.15. Daarna was ze wel moe, en viel ze steeds in slaap, maar werd dan meteen wakker. Uiteindelijk sliep ze weer om 00.30. Gaaap...quote:Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef Krisvc het volgende:
Morning!
L. slaapt al maanden rond half 7 's avonds. Dan wordt ze soms wel een paar keer wakker, maar daar valt mee te leven. Sinds dit weekend wil ze ineens niet meer slapen voor half 12.Volgens mij staan er 4 tanden op doorkomen en heeft ze daar last van, maar manmanman, ik trek dit slecht. Half 12 is ver na mijn bedtijd.
Beetje late reactie, maar ik slaap dan voornamelijk slecht vanwege de angst dat ik op hem rol of iets in die trant. Maar het is de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar erger geworden, afgelopen nacht was het volgens mij 6x dat we met z'n allen wakker warenquote:Op vrijdag 1 april 2016 09:16 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hetzelfde hier, N. heeft nooit een speen gehad. Alleen slaapt zij wel bij ons in bed, want ik heb er geen last vanWaarom doe jij geen oog dicht? Spartelt ie teveel?
Hm, ik ben daar nooit zo bang voor geweest. Ik slaap veel lichter dan vroeger en ik hoor het meteen als er wat is. Ik lig ook de hele nacht in dezelfde houding.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef bloes85 het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar ik slaap dan voornamelijk slecht vanwege de angst dat ik op hem rol of iets in die trant. Maar het is de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar erger geworden, afgelopen nacht was het volgens mij 6x dat we met z'n allen wakker warenWeet niet zo goed wat we hier aan kunnen doen, of is het toch een fase waar we doorheen moeten?
Heel herkenbaar rond die leeftijd! Hier kwam dat doordat N. overdag de overgang ging maken van 3 naar 2 slaapjes en dat heeft echt wel een tijdje geduurd. Ingee zei dat destijds ook tegen mij en ik had er een beetje een hard hoofd in, maar na een maand of 2 (oef) kwam het goed. Toevallig deed mevrouw gisteravond wel ineens een derde kort slaapje waardoor ze weer pas om half 11 naar bed ging, maar dat was voor het eerst in een paar weken.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef Krisvc het volgende:
Morning!
L. slaapt al maanden rond half 7 's avonds. Dan wordt ze soms wel een paar keer wakker, maar daar valt mee te leven. Sinds dit weekend wil ze ineens niet meer slapen voor half 12.Volgens mij staan er 4 tanden op doorkomen en heeft ze daar last van, maar manmanman, ik trek dit slecht. Half 12 is ver na mijn bedtijd.
Langer wakker houden heeft hier nooit gewerkt, daar werd niemand gelukkig van. Het lijkt me weer een faaaaase, misschien kan je tijdelijk om 20.30 mee naar bed zodat je toch nog wat uurtjes slaap extra kan pakken? Sterkte, dat zijn vervelende dingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:07 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben een beetje zoekende naar 't ritme voor mijn baby. Voorheen clusterde 'ie, dan rond half 10 gingen we naar boven, wassen, pyama aan, laatste keer drinken en dan slapen.
En dan sliep 'ie vaak tot 4:00-5:00 in 1 ruk en daarna nog tot 7 door.
Meneer clustert nu niet meer en is eerder moe. Dus nu ligt 'ie rond 20:30 in bed. Hij slaapt dan tot 00:00 oid, drinkt dan en slaapt dan weer tot 04:00 om daarna om 05;00 en 06:00 weer wakker te worden![]()
Kortom: dat werkt niet zo lekker zo. Zou ik m dan toch beneden moeten houden tot 21:30 zoals voorheen? Want zijn jullie suggesties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben er zo blij mee! Volgende week kunnen we een selectie van alle foto's maken, ik ben zo benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, die vind hij meestal wel leuk! hij kauwt er vooral op, maar hij kauwt overal op! Wat hij tegenwoordig de bomb vind is torens omgooien. Soms begint hij al te schaterlachen als we een toren opbouwen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:53 schreef Aerenia het volgende:
Lief Jägar! Vindt hij dat speeltje links van hem eigenlijk leuk? Ik stond van de week met hetzelfde in mijn handen, maar vind het zo moeilijk om te bedenken wat een baby van 5 maanden leuk vindt om mee te spelen. Het liefst speelt ze toch met een hydrofiel
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wil mijn leukerd ook even spammen. In de trein op weg naar NL:dat ziet er gezellig uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Haha, dankjewel, dat hoor ik niet vaak zomaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:22 schreef Missladybug het volgende:
Wauw prachtige fotos Selvaria! Leuke kleding heeft ze aan. En wat ben jij knap!
Leuke foto ook Jagär! Leuk broekje draagt T.
Arm ventje! Tijd voor de zon.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, dat is super fijn![]()
Onomatopee, dat klinkt ook goed! Hoe is het met jou?
Twix wordt weer erger verkouden en moet weer meer moeite doen om te ademen. Hij was tenslotte ook alweer bijna een week iets fitter. Arm ventje. Die wanhoop in zijn oogjes als hij in zo'n hoestbui zit. Mijn hart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar ja, wat te doen? Ze drinkt goed, komt goed aan, maar drinkt vaak en lang. Wegleggen lukt niet en ze slaapt ook niet in de wandelwagenbak. Ze spuugt ook regelmatig, maar lijkt er geen last van te hebben. Stip ging dan echt gillen en zij laat het gewoon uit haar mond lopen. Ik heb nooit zoveel vertrouwen gehad in infacol ofzo, of doet dat echt iets? Ik weet ook niet zeker of het kraampjes zijn of clusteren, maar als het clusteren is helpt het iig niet voor de nacht, want vannacht kwam ze drie keer en was ze om acht uur weer echt uitgehongerd. En ja, ze is nog maar drie weken maar met Stip kwamen we uiteindelijk op een ritme waarbij ik drie uur sliep terwijl m'n vriend beneden zat met en daarna deed ik de overige drie. Dat willen we nu graag voorkomen.
[ Bericht 6% gewijzigd door Dot. op 06-04-2016 21:53:28 ]
Ik zat laatst nog te denken hoe zou het met Twix zijn..quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, dat is super fijn![]()
Onomatopee, dat klinkt ook goed! Hoe is het met jou?
Twix wordt weer erger verkouden en moet weer meer moeite doen om te ademen. Hij was tenslotte ook alweer bijna een week iets fitter. Arm ventje. Die wanhoop in zijn oogjes als hij in zo'n hoestbui zit. Mijn hart.
Nee, niet echt. Dan zou hij z'n matras op de babykamer moeten leggen ofzo, maar dan slaapt hij ook niet. En dat is idd nog ver weg maar ik maak me er nu al druk over jaquote:Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef LadyBlack het volgende:
Dot, ik weet niet of je een mogelijkheid daartoe hebt, maar ik slaap tegenwoordig met S op zolder, en mijn vriend in ons bed, zodat hij evt peuter kan troosten als ze wakker wordt. Wel saai en onromantisch maar hey, whatever gets us through the day ;
En met 'straks is hij drie dagen alleen met de kinderen' bedoel je als jij weer aan het werk bent? Dat is nog weeeeeeken weg, dan heeft K al 2 sprongetjes gemaakt en is ze een heel andere babyDaar moet je je nu nog geen zorgen over maken.
En dat zeg ik stiekem ook een beetje tegen mezelf
Nou echt he. Laat de sterkte wensen maar achterwege, ik heb ze nog liggen van de vorige keren.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:25 schreef gestreeptestoel het volgende:
Jeetje ludann. Het zit je ook niet mee
quote:Op donderdag 7 april 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
Hoe kan dit, 6mnd geleden woog hij nog maar 2.75 kilo![]()
[ afbeelding ]
toffe foto ookquote:Op donderdag 7 april 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Nou wil ik ook een weegschaal in huis zodat ik ook zo'n toffe foto kan makenquote:Op donderdag 7 april 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
en hij zit zo mooi stabiel!quote:Op donderdag 7 april 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek er eentje die zonder geluid aan kan! Die zijn er namelijkquote:Op donderdag 7 april 2016 18:53 schreef Lamb29 het volgende:
Maakt t nog uit welke MC? Of is het gewoon succes gegarandeerd
Beterschap Dot! Herken de hoofdpijn/koorts bij flinke stuwing. Had jij dat niet ook? Rechts vlamt sinds vanmiddag op en direct verhoging/hoofdpijn
Mijn bekken doen t wonderbaarlijk goed! Van de 3/4 min die ik nog kon lopen de laatste weken naar gisteren O. naar school brengen (18/20 min enkele wandeling)
Echt een verademing
Ehm, eerder dat t allemaal nog beter moet helen en sterker worden?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:34 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, ik liep vanmiddag 2,5 kilometer en toen kon ik alleen nog maar strompelen
Herkent iemand dat van na een keizersnede? Mijn rechterbeen gaat al vrij snel trekken, zodat ik echt moeite moet doen om m naar voren te krijgen. Noem me een angsthaas, maar dan ben ik toch bang dat ze scheef gesneden of gehecht hebben!
Ja uiteraard... mijn 'zorg' zit m ook vooral in dat asymmetrische.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ehm, eerder dat t allemaal nog beter moet helen en sterker worden?
Inderdaad een grote Tiny Love, die zijn echt onmisbaar bijna.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef Lamb29 het volgende:
Thanks All! Zonder geluid klinkt top
Herkenbaar lb! Ik noemde t de ruggenprik nog 'voelen' alsof alles nog licht verdoofd was
Herken het niet, maar ben wel een lange tijd echt viesvies moe geweest als ik een stuk had gelopen. Gammel, zeg maar. En wiebeliger op de benen daardoor.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:34 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, ik liep vanmiddag 2,5 kilometer en toen kon ik alleen nog maar strompelen
Herkent iemand dat van na een keizersnede? Mijn rechterbeen gaat al vrij snel trekken, zodat ik echt moeite moet doen om m naar voren te krijgen. Noem me een angsthaas, maar dan ben ik toch bang dat ze scheef gesneden of gehecht hebben!
o wow, harder lopen!quote:Op donderdag 7 april 2016 21:21 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Herken het niet, maar ben wel een lange tijd echt viesvies moe geweest als ik een stuk had gelopen. Gammel, zeg maar. En wiebeliger op de benen daardoor.
Nu, bijna een half jaar verder (wow) heb ik daar geen last meer van. Wil volgende week weer een stukje proberen "hard" te lopen. Als het niet regent. En ik niet al gedouched heb die dag. En nog een paar van dat soort Zeer Belangrijke Voorwaarden.Ben benieuwd, conditie zal wel helemaal weg zijn.
Fijn dat het goed ging Jagar, klinkt alsof je een fijn reisje hebt gemaakt!
Ik begreep van een looptrainer dat je eigenlijk pas na 9 maanden weer "mag" hardlopen omdat je banden etc dan allemaal nog slapper zijn van de hormonen. Je kans op blessures zijn dan groter.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:21 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Herken het niet, maar ben wel een lange tijd echt viesvies moe geweest als ik een stuk had gelopen. Gammel, zeg maar. En wiebeliger op de benen daardoor.
Nu, bijna een half jaar verder (wow) heb ik daar geen last meer van. Wil volgende week weer een stukje proberen "hard" te lopen. Als het niet regent. En ik niet al gedouched heb die dag. En nog een paar van dat soort Zeer Belangrijke Voorwaarden.Ben benieuwd, conditie zal wel helemaal weg zijn.
Fijn dat het goed ging Jagar, klinkt alsof je een fijn reisje hebt gemaakt!
En ik heb gisteren - 5 mnd na de ks - een uur BURN en een uur BodyCombat gedaan in de sportschool...dus hoop dat je geen gelijk hebtquote:Op donderdag 7 april 2016 21:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik begreep van een looptrainer dat je eigenlijk pas na 9 maanden weer "mag" hardlopen omdat je banden etc dan allemaal nog slapper zijn van de hormonen. Je kans op blessures zijn dan groter.
Rustig aan zal vast wel gaan, maar een gewaarschuwd mens..
Thee! Twix vindt dat sinds deze week helemaal leuk. Je hebt babythee (bijvoorbeeld van Hipp) maar thee zonder theïne mag (Rooibos bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 7 april 2016 22:08 schreef Selvaria het volgende:
Team Tiny Love present!![]()
Wat een lifesaver was dat ding zeg. En het geluid is prima te doen, heerlijk rustgevend.![]()
Sporten.. tja, ik wil wel, maar wacht tot ik uitgeworpen ben.Ik loop en fiets wel veel dus mijn conditie is al wel weer op peil, maar het mag allemaal best weer wat strakker uiteindelijk.
N. weigert water te drinken sinds gisteren.Om er toch maar wat vocht in te krijgen heb ik ook diksap en roosvicee (
) geprobeerd, maar alles werd geweigerd. Uiteindelijk maar een flesje van 120/1 gemaakt en die ging zeer gulzig naar binnen.
![]()
Wat zijn andere dingen die ik aan zou kunnen bieden? N. is bijna 11 maanden nu.
Aah wat vet jammer nou, dan moet ik dus nog ff wachten.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik begreep van een looptrainer dat je eigenlijk pas na 9 maanden weer "mag" hardlopen omdat je banden etc dan allemaal nog slapper zijn van de hormonen. Je kans op blessures zijn dan groter.
Rustig aan zal vast wel gaan, maar een gewaarschuwd mens..
Vergeten, dat blieft ze dus ook niet. Zowel Hipp als rooibos als verdunde 'gewone' thee.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:38 schreef Malteser het volgende:
[..]
Thee! Twix vindt dat sinds deze week helemaal leuk. Je hebt babythee (bijvoorbeeld van Hipp) maar thee zonder theïne mag (Rooibos bijvoorbeeld).
Ook al gedaan, fles, tuitbeker, open beker, oefenbeker, mijn glas (die gaat het best, want dat is het interessantst.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:59 schreef Dot. het volgende:
Wat moet ik doen met die koorts dan?Borsten zijn soepel dus weet niet of het daar aan ligt.
Selvaria, ligt het misschien aan de beker? Mijn nichtje drinkt echt alleen uit een flesje bijvoorbeeld en nu ze drie is neemt ze af en toe een slokje uit een tuitbeker, maar als ze er echt vocht in willen krijgen moeten ze een flesje geven.
Ehm, nou. Ik doe een soort crossfit-achtige training maar werd weggestuurd door de instructeur want nog te kort geleden na bevalling.. Ook daar moet je eigenlijk 9 maanden voor wachten.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:02 schreef Aerenia het volgende:
[..]
En ik heb gisteren - 5 mnd na de ks - een uur BURN en een uur BodyCombat gedaan in de sportschool...dus hoop dat je geen gelijk hebt![]()
Maar sterkte LB! Rustig je conditie weer opbouwen en niet te snel van alles willen. Er staan niet voor niets 6 weken voor het herstel van een ks, en daarna mag je alles...maar ook dan geldt: voor zover het kan!
Saar drinkt sinds kort af en toe water, hiervoor echt niet... dan dronk ze gewoon niet! En omdat zij snel verstopt zit hebben wij toen eieren voor ons geld gekozen en kreeg zij diksap vd kruidvat en nu soms verdunde appelsap, vind ze heel erg lekker.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:08 schreef Selvaria het volgende:
Team Tiny Love present!![]()
Wat een lifesaver was dat ding zeg. En het geluid is prima te doen, heerlijk rustgevend.![]()
Sporten.. tja, ik wil wel, maar wacht tot ik uitgeworpen ben.Ik loop en fiets wel veel dus mijn conditie is al wel weer op peil, maar het mag allemaal best weer wat strakker uiteindelijk.
N. weigert water te drinken sinds gisteren.Om er toch maar wat vocht in te krijgen heb ik ook diksap en roosvicee (
) geprobeerd, maar alles werd geweigerd. Uiteindelijk maar een flesje van 120/1 gemaakt en die ging zeer gulzig naar binnen.
![]()
Wat zijn andere dingen die ik aan zou kunnen bieden? N. is bijna 11 maanden nu.
En een rietje? Dat is heel tof volgens Stip. Zijn allerliefste traktatie is dan ook een pakje appelsap. En er zit ook veel vocht in dingen als komkommer, appel, peer en tomaat enzo, dus zolang ze plasluiers heeft komt er echt iets binnenquote:Op vrijdag 8 april 2016 09:02 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ook al gedaan, fles, tuitbeker, open beker, oefenbeker, mijn glas (die gaat het best, want dat is het interessantst.). Ik hoop dat het een korte fase is want ik krijg er een beetje de kriebels van dat ze helemaal geen vocht wil..
in bad doen vond mijn moeder ook zo tof en genieten.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
o wow, harder lopen!
Ja, we hadden een fijne reisje. Het is wel vermoeiend, 4 uur lang een baby die alleen maar wil kruipen entertainen in de trein, maar het was leuk om bij m'n ouders te zijn..Mijn moeder was zo blij dat ze hem gister avond in zijn pyama mocht stoppen. Als ik me eerder gerealiseerd had dat dat zo bijzonder was dan had ze dat elke avond kunnen doen...
kan het ook geen griep zijn. Dat heerst enorm.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:59 schreef Dot. het volgende:
Wat moet ik doen met die koorts dan?Borsten zijn soepel dus weet niet of het daar aan ligt.
Selvaria, ligt het misschien aan de beker? Mijn nichtje drinkt echt alleen uit een flesje bijvoorbeeld en nu ze drie is neemt ze af en toe een slokje uit een tuitbeker, maar als ze er echt vocht in willen krijgen moeten ze een flesje geven.
Jeetje, Ludann!quote:Op donderdag 7 april 2016 10:55 schreef LuDann het volgende:
![]()
We denken dat Wolk in ieder geval allergisch is voor ei. Ook nog voor andere dingen (al dan niet voedsel) maar daar zijn we nog niet achter. Antihistamine schijnt niet te mogen bij kindjes onder de 1 jaar, maar in overleg met de apotheek heeft ze nu een kwart pilletje voorgeschreven gekregen voor als ze een reactie krijgt. We houden een dagboekje bij en dan zien we wel wat eruit gaat komen. Tot nu toe geen allergische reactie gehad deze week.
Verder is ze nog steeds zo koud in de avond. We leggen haar nu weg met een kruik en een extra deken en dan ga ik ernaast liggen omdat ik het nogal eng vind, die lage temperatuur. Eergisteren was ze 35.7 graden, ze wordt dan huilend wakker en het lukt haar niet om zichzelf weer op te warmen. We moeten het van de huisarts even aankijken.
Oh en ik heb een rib gekneusd of gebroken door het hoesten. Great.Alles gaat vrij moeizaam, kan Wolk moeilijk tillen door de pijn en een hele dag onderzoek doen valt me ook erg zwaar. Vandaag heb ik gelukkig vrij.
Wat een verschil he? Ik stond laatst met de kinderwagen ook naast zo'n kleintje en ik keek gisteren met vriend haar just-born foto's terug. WOW! Nu op de kdv is F. de jongste en als haar dan ziet naast de 8/9 maanders dan is het verschil ook zo enormquote:Op donderdag 7 april 2016 12:10 schreef Sara82 het volgende:
Aaah, beterschap voor Y! Geen wonder dat ze huilde, hopelijk is het snel over nu, met ab...!
Twix ook nog net niet lekker, snel opknappen hoor!
Verder zag ik hele fotogenieke baby's voorbijkomen, wat leuke plaatjes zeg.
En sterkte met de krampjes, klinkt pittig.
Gisteren op visite geweest bij de buren, die hebben een vers meiske van nu 2700 gram. Op de foto naast elkaar in de box lijkt T een megasupermonsterbaby, my god! (En hij wilde nou al aan d'r haren trekken, dus dat belooft nog wat voor lat0r...)
Wauw! En hij zit al helemaal zelfstandig?quote:Op donderdag 7 april 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Ja of oververmoeidheid ofzo. Ik kijk het gewoon even aan en als het erger wordt trek ik weer aan de belquote:Op vrijdag 8 april 2016 10:27 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
kan het ook geen griep zijn. Dat heerst enorm.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:55 schreef Sicilia het volgende:
Mijn babyde Tiny Love ook! Hij ligt er af en toe al heerlijk naar te lachen! Met van die mooie brabbel geluidjes. Het gaat zo snel allemaal! Morgen is hij al weer 7 weken!
Gister voor de grap eens geprobeerd of hij overdag in zijn wiegje wilde slapen, want zijn broertje was een beetje baldadig en maakte veel herrie. Hij ging zonder problemen gewoon slapen! Knapperd. Hoop wel dat het niet te vaak nodig is nog want ik vind het wel prettig dat hij nog lekker veel bij ons beneden is, lekker veel knuffelen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast sliep ze met twee slaapjes gister ineens van 19:00-23:00-06:30.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
Saar heeft tot zo'n 1.5 maand terug ook alles uit de fles gedronken... ze snapte de tuit en rietjesbeker wel maar ze vertikte er normaal uit te drinken... Ja dan maar de fles hoor, maar nu is ze ruim 20 maanden en vond ik het echt geen porum meer en dus overgegaan op de difrax rietjesbeker, 2 dagen gedoe en nu wil ze niet anders meer.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:01 schreef Selvaria het volgende:
Kris! Box-, speelkleed-, kinderstoel- en staande-dochter-boks!
Bedankt voor het meedenken over het drinken van N. GM, allerlei flessen/bekers dus al geprobeerd en een rietje snapt ze niet helaas. Ik hoop echt dat ze snel weer iets accepteert.
J ging een rietje pas snappen toen we een pakje appelsap pakten, rietje in zijn mond deden, en toen in het pakje knepen. Blijkbaar ging ie uit reflex zuigen, en sindsdien gaat het prima, ook met de rietjesbeker. Hij had hiervoor trouwens een tuimelbeker met zachte tuit (difrax dacht ik?), maar da's eigenlijk gewoon een fles natuurlijk, alleen dan een ander model...quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:01 schreef Selvaria het volgende:
Kris! Box-, speelkleed-, kinderstoel- en staande-dochter-boks!
Bedankt voor het meedenken over het drinken van N. GM, allerlei flessen/bekers dus al geprobeerd en een rietje snapt ze niet helaas. Ik hoop echt dat ze snel weer iets accepteert.
Oh, dat ging bij mij pas over toen ik 21 was en thee leerde drinkenquote:Op donderdag 7 april 2016 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja zo jammer, mijn kind vindt warm drinken echt iets idiootsAlles wordt geweigerd als t niet koud is, zelfs chocolademelk!
(for the record, hier gaat t dus om de bijna 3-jarige he)
Soep in een mok? Wat is dezequote:Op vrijdag 8 april 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh, dat ging bij mij pas over toen ik 21 was en thee leerde drinken
soep lust ik nog steeds alleen met een lepel en niet uit een mok ofzo
Cup-a-soupquote:
Ik drink ook pas sinds m'n 18e thee ofzo. Vind verder ook geen enkele warme drank ok.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh, dat ging bij mij pas over toen ik 21 was en thee leerde drinken
soep lust ik nog steeds alleen met een lepel en niet uit een mok ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door hetzusjevan op 08-04-2016 14:02:42 (img iets kleiner gemaakt) ]
Ik denk dat hij het wel kan, maar het was heel zwaar toen Stip nog klein was omdat hij veel huilde en als het nu weer zo wordt is het wel erg zwaar. Stip is ook een echt ondernemend ventje en als je dan vast zit aan voedingen van een baby kan dat interessante situaties veroorzaken volgens mij. En als ik hem kan ontlasten door met m'n werkdagen te schuiven vind ik dat alleen maar fijnquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:07 schreef hetzusjevan het volgende:
LBdat doe ik je volgens mij nooit na
. Respect. Je hebt filmpjes kijken en niets doen verdiend. En LOL @ gecrashte tinkerbell (ik zie het helemaal voor me
). Is het zulk slecht weer bij jou? Hier is het echt prachtig weer, lekker warm, zonnetje, blauwe hemel enz enz. Maar baby ligt te slapen na de prikjes dus ik zit ook maar binnen.
Hou het wel in de gaten Dot en anders gewoon even bellen om te informeren, je kan als het goed is nog steeds terecht bij je verloskundige. Maarrem ik heb het misschien gemist maar waarom kan/wil(?) je hubbie niet 3 dagen alleen zijn met de kids?
Gefeliciteerd, dit was de eerste van vele kerenquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:08 schreef Selvaria het volgende:
N. dronk net 50cc ranja. Wel sterk verdund, maar hoppa, daar gaan mijn principes.Ik stond een vreugedansje te doen omdat er eindelijk weer iets meer dan een half slokje in ging.
Dat principe hanteer ik nog steeds bij Minke... Tis gewoon geen drinker dus dan maar appelsap of fruitshoot als het zo uitkomt. Liever dat dan helemaal niks en uitdroging.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, dit was de eerste van vele keren
Vocht is belangrijk, belangrijker dan geen suiker nu
tot de verstaande/verstandskiezen door zijnquote:Op zaterdag 9 april 2016 05:31 schreef Adrian4 het volgende:
Hoe lang duurt tandjesleed? Ik ben er behoorlijk klaar mee!
De eerste 4 tandjes gaven veel last daarna ineens een heel gebit in dr mond en nu met het doorkomem van de laatste kiezen heeft ze weer meer last.quote:Op zaterdag 9 april 2016 05:31 schreef Adrian4 het volgende:
Hoe lang duurt tandjesleed? Ik ben er behoorlijk klaar mee!
das ook wel gemeen van je, een citroen vermommen als een banaan!quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:06 schreef Limone het volgende:
Banaan, maar misschien was het toch een citroen.. Man man man, wat keek hij zuur.
Kijk nou, die T! Vastberaden op z'n doel af.
Ik denk dat opa en oma tijd doorbrengen met W. niet erg vindenquote:Op zaterdag 9 april 2016 11:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben team zombie echt voorbij, ik ben op. Ik draai afgelopen week echt op 3 losse uurtjes slaap per nacht en dat gecombineerd met werk- en verbouwstress zit ik er even door.
Ik heb echt de neiging om W. bij m'n ouders te droppen zodat ik kan slapen. En dat vind ik dan weer erg, want dat voelt als falen
Gewoon doen, dat is geen falen. Waar is je man in dit verhaal, trouwens?quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben team zombie echt voorbij, ik ben op. Ik draai afgelopen week echt op 3 losse uurtjes slaap per nacht en dat gecombineerd met werk- en verbouwstress zit ik er even door.
Ik heb echt de neiging om W. bij m'n ouders te droppen zodat ik kan slapen. En dat vind ik dan weer erg, want dat voelt als falen
Dat idd Jantina.. Sorry dat ik het zeg Sillie, maar ik heb het gevoel dat je er voor een groot deel alleen voor staat.. Laat je man ook maar eens zien dat hij er voor jullie is als je m nodig hebt..quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:46 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Gewoon doen, dat is geen falen. Waar is je man in dit verhaal, trouwens?
Het dak op, letterlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:46 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Gewoon doen, dat is geen falen. Waar is je man in dit verhaal, trouwens?
SPOILER: bevalling nasleep met tmiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij droppen Sjaak eens in de twee weken op donderdagmiddag (mijn vrije dag) bij mijn moeder. Die gaat wandelen, spelen, eten, nog meer spelen etc met hem en ik kan bijslapen/op de bank hangen/winkelen/wat ik wil. Hij is daar dan van 11.30u-16.15u meestal, is voor mijn moeder te behappen (want er zit nog een dutje in) en voor mij heeeeeeerlijk! Gewoon doen hoorquote:Op zaterdag 9 april 2016 11:21 schreef silliegirl het volgende:
quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:10 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd hupje!
Sillie, dat is toch geen falen?! Ik zit op het moment ook bij m'n ouders omdat ik het nog niet zag zitten om alleen met de kinderen te zijn het hele weekend. Worden zij heel erg blij van en ik ook
Sicilia, dat had ik tijdens m'n zwangerschap heel erg en m'n vk noemde het carpaal tunnelsyndroom. Bij mij is het vanzelf weer over gegaan na de bevalling zoals ze ook zei, maar als je er nu pas last van krijgt zou ik het idd even laten checken.Klinkt een beetje als mijn "flapje", of hazelip zoals -spring het ooit noemde. Hier is er niks aangedaan maar is ook niet pijnlijk... Bij mij was het ook al bij Minke gebeurd, "gelukkig" scheurde het bijnFedde de andere kant opSPOILER: bevalling nasleep met tmiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is bij mij niet in de breedte gescheurd zoals bij een hazenlip, maar langs het randje in de lengte, dus ik voel het echt in de weg zitten. Echt pijn doet het niet maar het is meer irritant. Ik snap ook oprecht niet hoe dit mooi aan elkaar zou zijn gaan zitten in haar hoofdquote:Op zaterdag 9 april 2016 21:49 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn "flapje", of hazelip zoals -spring het ooit noemde. Hier is er niks aangedaan maar is ook niet pijnlijk... Bij mij was het ook al bij Minke gebeurd, "gelukkig" scheurde het bijnFedde de andere kant op
Herkenbaar. De zoefzoef dieren die een vriendin cadeau heeft gegeven (omdat er niks met geluid op het lijstje stond) vinden N en L geweldig.quote:Op zondag 10 april 2016 11:59 schreef Hupje het volgende:
Een poosje terug ging het hier over speelgoed wat je (niet) wilde voor je kind. Wij zijn nu in het bezit van twee dingen met batterij en J vindt ze geweldig
Dit hebben wij ook al lang geaccepteerd. N. krijgt nu voor haar verjaardag van ons zelfs de Zoef Zoef boerderij omdat haar favoriete speelgoed nu ook:quote:Op zondag 10 april 2016 11:59 schreef Hupje het volgende:
Een poosje terug ging het hier over speelgoed wat je (niet) wilde voor je kind. Wij zijn nu in het bezit van twee dingen met batterij en J vindt ze geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Omdat alle andere kinderkoekjes een nóg viezere kleverige bende wordenquote:Op zondag 10 april 2016 18:34 schreef Mariposas het volgende:
Oh bluh KB! L had dat ook, wij hebben een woonkamer met twee deuren (eetkamer en zitkamer ) due uitkomen in de gang, bizar veel rondjes heb ik zo gelopen.héél veel buiten wandelen...
![]()
Waarom lees ik altijd van die lyrische verhalen over maisboogjes? Wat een kutdingen.het wordt een vieze kleverige bende.
Vooral de koekjes van Hipp van 6 maanden en ouder...quote:Op zondag 10 april 2016 19:13 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Omdat alle andere kinderkoekjes een nóg viezere kleverige bende worden.
quote:Op zondag 10 april 2016 16:41 schreef Selvaria het volgende:
Oh Kris ik ben zo jaloers, die tuthola van mij gaat nog steeds niet zelf zitten dus ik durf nog niet te fietsen. Volgens mij kan ze het fysiek wel, ze kruipt heel snel, gaat staan en stapt langs de tafel en aan onze handen. Volgens mij ziet ze gewoon de noodzaak van het zitten niet.![]()
Heerlijk zeg Mari!
Wij waren vandaag op de kinderboerderij N. keek haar ogen uit, ze vond vooral de kippen zo interessant! De speeltuin was ook een groot succes.
Wat een tof vestjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Gemaakt door (komt-ie) de moeder van de vrouw van een zakenpartner van mijn schoonvader.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E's dagopvulling...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
wat leuk ook in iv matenquote:Op zondag 10 april 2016 22:17 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Gemaakt door (komt-ie) de moeder van de vrouw van een zakenpartner van mijn schoonvader.![]()
Maar hij is erg leuk inderdaad, ze had hem in drie maten voor ons gemaakt, maat 50, maat 62-68 en dan nog deze in 74-80.![]()
Team maisboogje! Een beetje plakken doen ze wel ja, maar zeker niet meer dan andere babysnacks toch?N. vindt ze fantastisch dus ik ook.
quote:Op zondag 10 april 2016 22:21 schreef Lamb29 het volgende:
LBHopelijk nu in de avond en nacht meer tevredenheid!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E's dagopvulling...ahwwwwwwwwwwww!
En ahhhhw! Dat pandapakje
Schudden voor gebruik
Wat fijn zeg! Gister was ik expres weggegaan zodat de duutser in alle rust eens een flesje kon proberen. Wacht hij tot 't hartstikke hongerig was, en overstuur omdat hij geen eten kreeg.. Flesje ging er dus niet in..quote:Op maandag 11 april 2016 10:27 schreef Sara82 het volgende:
Jaaaaaaaaaa eindelijk, na een half jaar kloten en klieren met allemaal soorten poedermelk en aanbiedvormen (3 merken, lauw, warm, koud, bekertje, dopje, ander flesjes, mixen met moedermelk, met rijstepap, you effing name it), klokte meneer gisteren met droge ogen zo'n kant en klaar granenpapje weg. We stonden er naar te kijken alsof ie een achterwaartse salto maakte.![]()
Eindelijk een manier om kv naar binnen te krijgen!
*rent naar de winkel voor een pak granenbambix*
Niet de kant en klare toch?quote:Op maandag 11 april 2016 11:17 schreef Dot. het volgende:
Hero heeft een granenpapje zonder suiker.
Ik heb een plakpeuter en een baby die ik vanochtend weer niet in d'r bedje kreeg. Ze wordt echt wakker van Stip, dus ze zou echt beter slapen in d'r bedje maar ik heb er een half uur bij gezeten en ze valt telkens weg en dan poef is ze ineens weer wakker. Morgen weer eens proberen...
Jawel, die is nieuwquote:
Ahquote:Op maandag 11 april 2016 12:25 schreef Mariposas het volgende:
"[..]
- 35% minder suiker dan vergelijkbare melkpappen;
[..]
waarvan suikers* 4,3 g "
Maargoed, daar ging het verder ook niet over.Het ging juist om melk/pap waar wél suiker in zit. Het papje wat Sara heeft gebruikt (Bambix) bevat namelijk wel suiker. En mogelijk blieft haar zoontje alleen wat zoetere melk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meh, jammer dat het flesje niet lukt Jagar... Dat was wel gewoon bv? En pfff, anderen moet je dus altijd een geschreven handleiding meegeven he, over het geven van voeding via de fles... *eerst eten dan slapen, niet wachten op hongerbruls, de melk niet verwarmen tot 80 graden en dan af laten koelen, dankuvriendelijijijijk....*
Zo langs het consultatiebureau. Ben benieuwd!
Ik spoel niet na, het smaakt toch nergens naar (heb het getestquote:Op maandag 11 april 2016 14:13 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn hier begonnen met tandenpoetsen, met aquafresh vanaf 6 maanden, maar hoe doen jullie dat na het poetsen? Normaal spuug je dat uit, maar Dat doet een baby natuurlijk niet. Spoelen jullie wel na oid? Of is het poetsen, tandenborstel omspoelen en klaar?
Baby en peuter tandpasta spuug je niet uit en spoel je niet na. Daar heeft iemand over nagedacht denk ikquote:Op maandag 11 april 2016 14:13 schreef FlyingFish het volgende:
Sillie, wij hebben de papfles van difrax. Heeft hij even aan moeten wennen omdat het veel makkelijker ging dan de calma speen, maar gaat nu erg goed. Past ook dikke pap doorheen, dunne pap is er alleen geen aanrader mee, dan gaat het veel te snel voor m. Hij drinkt nu in een minuut 100 ml papen lekker zoete Bambix s avonds en zoete Hero s ochtends.
Wij zijn hier begonnen met tandenpoetsen, met aquafresh vanaf 6 maanden, maar hoe doen jullie dat na het poetsen? Normaal spuug je dat uit, maar Dat doet een baby natuurlijk niet. Spoelen jullie wel na oid? Of is het poetsen, tandenborstel omspoelen en klaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Sterker nog, ik kreeg laatst van mijn tandarts te horen dat ik ook niet meer mocht (na)spoelen... Kennelijk kan dat dus gewoon.quote:Op maandag 11 april 2016 15:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Baby en peuter tandpasta spuug je niet uit en spoel je niet na. Daar heeft iemand over nagedacht denk ik![]()
Maar 0,0 suiker in producten met melk kam toch niet?quote:Op maandag 11 april 2016 12:25 schreef Mariposas het volgende:
"[..]
- 35% minder suiker dan vergelijkbare melkpappen;
[..]
waarvan suikers* 4,3 g "
Maargoed, daar ging het verder ook niet over.Het ging juist om melk/pap waar wél suiker in zit. Het papje wat Sara heeft gebruikt (Bambix) bevat namelijk wel suiker. En mogelijk blieft haar zoontje alleen wat zoetere melk.
Ja, doen we eigenlijk nu al weer. Het stomme is dat ze sinds ze een maand of 7/8 is zonder problemen water heeft gedronken bij haar brood en nu dus ineens sinds een week niet meer.quote:Op maandag 11 april 2016 16:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Selvaria, als je nou kV maakt en steeds een beetje minder schepjes er in doet en dus steeds meer puur water laat? Dat is mijn schoonzus geloof ik aan het doen, omdat mijn neefje ook alles weigert. Dat heeft ze als advies van het CB gekregen. Misschien niet helemaal wat je zou willen.
Soms zijn ze behoorlijk eigenwijs. Zo eet L hier ineens geen korstjes meer. Ze eet het brood op en spuugt de korstjes uit. Terwijl ze altijd brood met korstjes heeft gegeten.quote:Op maandag 11 april 2016 16:12 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, doen we eigenlijk nu al weer. Het stomme is dat ze sinds ze een maand of 7/8 is zonder problemen water heeft gedronken bij haar brood en nu dus ineens sinds een week niet meer.![]()
Misschien dat we haar op die manier wel weer opnieuw aan water kunnen laten wennen. Gekke baby's.
Dan zou je lactosevrij moeten hebben.quote:Op maandag 11 april 2016 16:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Maar 0,0 suiker in producten met melk kam toch niet?
quote:Op maandag 11 april 2016 16:32 schreef Adrian4 het volgende:
Estrys, wat een schrik!![]()
Maar de grote faalmoeder award win ik hoor. Ik schaam me dood.Ik word daar dan wel nieuwsgierig vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Nachtje in de cel moeten doorbrengen ofzo?
![]()
Estrys. Tis sund het manneke.
Gelukkig verder niets aan de hand toch. Zo moet je het ook maar weer bekijken.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
F krijgt pap uit een bordje, met lepel. Pap in fles is voor hem geen optie, grote paniek, want in een fles hoort melk!quote:Op maandag 11 april 2016 12:27 schreef silliegirl het volgende:
Nu het toch over pap gaat hier; Welke fles is geschikt voor pap? Ik kom er niet echt uit met al die verschillende spenen hoor
Herkenbaar ja. Helemaal als je baby eten dan ook nog eens niet zo leuk vindt is dat best vermoeiend.quote:Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom en vanaf wanneer geven jullie je baby's pap? Het is nog niet bij me opgekomen om pap te geven. Ik vind sowieso het omschakelen naar bijvoeding lastig. Alles draait om eten...
Hema fles. Vriend zegt (die geeft eigenlijk altijd de fles) dat het met de dr. Browns niet gebeurd, maar ik vond het een beetje duur om minstens 3 dr. Browns flessen + spenen te kopen.quote:Op maandag 11 april 2016 18:38 schreef mousemicky het volgende:
Wat voor fles heb je? F doet dat ook met de goedkope kruidvat fles, maar niet met de Dr. brown of Difrax. Dat ventiel heeft blijkbaar toch nut
Ik vroeg me dat ook af ja. Maar als ik t zo lees dan snap ik waarom ik nog geen aanleiding ertoe zag en zie. Baby drinkt prima en bijvoeding is bijvoedingquote:Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom en vanaf wanneer geven jullie je baby's pap? Het is nog niet bij me opgekomen om pap te geven. Ik vind sowieso het omschakelen naar bijvoeding lastig. Alles draait om eten...
als ik alleen ben vind ik het eigenlijk ook helemaal niet leuk om met T te eten. Normaal eet ik even snel achter de laptop, maar ik vind dat ik er dan iets van moet maken, aan tafel zitten met z'n 2tjes en geen laptop. Maar, 20 minuten een gesprek hebben met m'n baby is best saai...quote:Op maandag 11 april 2016 20:23 schreef LuDann het volgende:
[..]
Herkenbaar ja. Helemaal als je baby eten dan ook nog eens niet zo leuk vindt is dat best vermoeiend.
Ik heb nog geen pap geprobeerd. Bestaat er ook pap zonder suiker enzo? Misschien wel leuk om eens als ontbijt te proberen. Ik heb weer ruim voldoende bv in de vriezer, dus daar kan ik het wel mee aanmaken lijkt me?
Tja, dat ventiel zorgt er voor dat er geen vacuum ontstaat, dat heeft de goedkope hema fles nietquote:Op maandag 11 april 2016 20:28 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hema fles. Vriend zegt (die geeft eigenlijk altijd de fles) dat het met de dr. Browns niet gebeurd, maar ik vond het een beetje duur om minstens 3 dr. Browns flessen + spenen te kopen.
Ja, maar ik bedoel vooral dat je bij dingen met melk altijd suikers op het pak zult zien toch? Dat komt dan niet per se door toegevoegde suikers.quote:Op maandag 11 april 2016 16:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dan zou je lactosevrij moeten hebben.
Wel in de voedingswaardetabel, maar niet in de ingredientenlijst.quote:Op maandag 11 april 2016 21:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel vooral dat je bij dingen met melk altijd suikers op het pak zult zien toch? Dat komt dan niet per se door toegevoegde suikers.
M krijgt nu 1x per week een nijntje koekje. Had sm gehaald. Wel aangegeven dat wij die zelf bewust niet kopen en of het met mate kan.
Vanavond wil ze overigens Niet Slapen. Maar ze is wel blij, dus we zien wel hoe lang ze het nog volhoudt.
Ik ben team gezond verstand en gevarieerd met wat kanttekeningen tav suikerquote:Op dinsdag 12 april 2016 07:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb ook nog geen beslissing genomen..
Achterhaald of niet, voor mij werkt het perfect.
Mijn grootste twijfel was sowieso dat ik niet wil dat mijn kind overal buiten valt, en gewoon zijn boterhammetje met zijn vriendjes kan eten. Later kan hij altijd nog zelf kiezen of hij volledig met mij mee eet of niet. Maar ik ga wel op bewerkt voedsel letten.
Wat voor yoghurt bied je aan? Ik stond vanmorgen met mijn yoghurt in m'n handen en wist eigenlijk niet of Twix dat al mocht hebben. Vandaar de vraagquote:Op dinsdag 12 april 2016 09:46 schreef pinquit het volgende:
pff voeding, mijn baby eet alles wat ik hem in zijn handen stop, en ik geef hem alles wat hij mag.
Pap doen we niet, voor het slapen maakt het niks uit, en ik geef hem nu liever een bakje yoghurt dan nog een iets met voeding, want hij drinkt eigenlijk een fles teveel.
Ik ben vrij makkelijk over eten, bied hem ook groenten/fruit aan die we zelf eigenlijk nooit etenmaar ik probeer hem over een tijdje wel met ons mee te laten eten, doet ie soms al, met dingen die kunnen.
Maargoed, ben toch al gewend om verschillende dingen te maken, want mijn andere kind eet zo'n beetje niksdaar word je op een gegeven moment heel makkelijk van (ik dan), dingen als: och ja, chips is aardappel, dus graag
Van de cb-arts mogen ze nu gewone yoghurt. Dus gewoonquote:Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wat voor yoghurt bied je aan? Ik stond vanmorgen met mijn yoghurt in m'n handen en wist eigenlijk niet of Twix dat al mocht hebben. Vandaar de vraag.
Wat eten (vlees/suikers/enz) betreft, ik volg mijn gezonde verstand en volgens mij komen we dan best een eindje.
Mineola, wat jij schrijft over kinderen met glitterstickers komt best hard binnen hier. Ik heb zelf een aantal serieuze voedselallergieën en merk dat ik steeds minder serieus genomen word in bijvoorbeeld een restaurant. Zo van "daar heb je er weer zo een". Wellicht doordat steeds meer mensen zo'n sticker krijgen opgeplakt? Er wordt in ieder geval niet door ieder restaurant even goed meer op gereageerd en dat heeft voor mij echt gevolgen.
*trots*
Hier terug van een bezoek aan de kinderarts, Twix is weer goedgekeurd. Longen klonken redelijk schoon, hij drinkt goed en was op zijn eigen lijn netjes gegroeid. Volgende maand weer terug.
*trots*
Dit ja. Ik kreeg heel vaak als ik zeg dat E. geen gluten mag de vraag "hoe erg heeft ze het?". Ehm...quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mineola, wat jij schrijft over kinderen met glitterstickers komt best hard binnen hier. Ik heb zelf een aantal serieuze voedselallergieën en merk dat ik steeds minder serieus genomen word in bijvoorbeeld een restaurant. Zo van "daar heb je er weer zo een". Wellicht doordat steeds meer mensen zo'n sticker krijgen opgeplakt? Er wordt in ieder geval niet door ieder restaurant even goed meer op gereageerd en dat heeft voor mij echt gevolgen.
Als lactose het probleem was had je geen borstvoeding gegeven me dunktquote:Op dinsdag 12 april 2016 11:05 schreef Hupje het volgende:
Malteser, ik herken wel wat je zegt over allergieën. Ik kan zelf wel een beetje melk verdragen, dus hoefde nooit echt iets aparts te vragen in een restaurant, maar nu met bv moet ik heel strikt zijn (J heeft er heel snel last van). Mensen proberen me vanalles aan te smeren onder het mom van 'daar zit niet veel in / dat is lactosevrij'.
Fijn dat het goed gaat met Twix!
Oh sorry!quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
*trots*
Hier terug van een bezoek aan de kinderarts, Twix is weer goedgekeurd. Longen klonken redelijk schoon, hij drinkt goed en was op zijn eigen lijn netjes gegroeid. Volgende maand weer terug.
*trots*
hahaha ja echt hequote:Op dinsdag 12 april 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:
Het enige voordeel van de hype is dat je tegenwoordig in bijna elke supermarkt een winkelwagen vol -vrije / -loze producten kan gooien.
Nou ja, wat is onnodig? Als je geen officiële diagnose coeliakie hebt maar wel het idee dat je er baat bij hebt om glutenvrij te eten, prima toch? Voor mijn part eet je geen enkel product met de letter G als je daar moeite mee hebt. Live and let livequote:Op dinsdag 12 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha ja echt he![]()
blijf vooral doorgaan mensen met t onnodig glutenvrij spul kopen. Des te meer keus voor ons
![]()
Hoewel Nederland wel echt dramatisch slecht is op gebied van dieetvoeding helaas. In landen als Duitsland, Engeland, Italië en ook in Scandinavië is het aanbod veel breder dan hier en ook een stuk beter geprijsd. Nederland moet er weer zo nodig een kunstmatige bubbel van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |