abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:37:58 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161060641
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_161060803
GroeiTas! *O*

Ieks Selvaria, dat klinkt echt niet tof. ;( Hoop dat het snel beter gaat met je meisje! :*

Ik kreeg net Ketel zonder tiet weer in slaap, en mijn man opperde dat hij dat binnenkort ook weleens kan proberen. Vind ik een topplan! ^O^ Als het werkt, ontlast mij dat behoorlijk, zou fijn zijn.
pi_161060898
Fijn dat jullie mini's zo goed groeien LB en Razz! :*

Top Luna, scheelt jou ook weer zoveel tijd! ^O^

Ondanks alles is dit natuurlijk heerlijk om te zien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ De laatste keer dat dit gebeurde is echt maanden geleden. O+
pi_161060966
Aaah Selvaria O+ Maar hoe lief ook, ik hoop dat ze gauw opknapt!

Razz, GroeiTas *G*
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:46:57 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161061000
Agos O+ ja maar dan weet je dus wel dat ze echt ziek is ;(

Lekker bij papa liggen dan maar O+
pi_161061485
Agossie! Hopelijk snel beter Selvaria..

Verder nog even niet bijgelezen want werk-hollen-haasten-moe :') maar vraagje: is bij jullie de flesvoeding nr 1 ook zo slecht verkrijgbaar? Ik word er he-le-maal panisch en chagrijnig van. Alle supermarkten af voor omneo 1, nergens te krijgen, alles op :(. Kom op zeg. Of zouden er veel babies geboren zijn in het dorp hier :+. (intussen opgelost, geen hongerige baby ofzo maar vind het irritant).

Oh en MM: die boxmobiel van je is echt een regelrechte hit O+ _O_! Ze vindt 'm echt helemaal het einde ^^. Nog bedankt!
pi_161061774
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:58 schreef hetzusjevan het volgende:

Verder nog even niet bijgelezen want werk-hollen-haasten-moe :') maar vraagje: is bij jullie de flesvoeding nr 1 ook zo slecht verkrijgbaar? Ik word er he-le-maal panisch en chagrijnig van. Alle supermarkten af voor omneo 1, nergens te krijgen, alles op :(. Kom op zeg. Of zouden er veel babies geboren zijn in het dorp hier :+. (intussen opgelost, geen hongerige baby ofzo maar vind het irritant).

Oh en MM: die boxmobiel van je is echt een regelrechte hit O+ _O_! Ze vindt 'm echt helemaal het einde ^^. Nog bedankt!
Online bestellen! Direct bij Nutricia. Heb je nu niks aan maar dan is het er voortaan wel altijd binnen twee dagen.
Kwak
pi_161062006
Yup @Kwak. Zo doe ik dat ook altijd. Scheelt zoveel gedoe.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_161062335
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Online bestellen! Direct bij Nutricia. Heb je nu niks aan maar dan is het er voortaan wel altijd binnen twee dagen.
Dat ga ik idd maar doen voortaan :Y. Maar toch, blijft stom dat ik het niet gewoon met de boodschappen mee kan kopen..
pi_161062995
quote:

Dat komt door de chinezen, die komen (nog steeds) met de hele familie en kopen dan alle winkels in de wijde omtrek leeg om het voor flinke winst naar China te sturen, zelfs speciale varianten tegenwoordig. Online is het wel goed verkrijgbaar, dus mocht je een jumbo afhaalpunt hebben kun je het beste daar bestellen (en als je voor ¤50+ boodschappen doet kan je vrijwel altijd wel een 10 euro kortingscode vinden). En mocht je een vaste winkel hebben, dan willen ze het soms wel speciaal voor je bestellen en apart zetten.
pi_161063131
Hoe wat koriltingscodes? Ik heb dat gemisy bij Jumbo geloof ik...
Kwak
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:58:35 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161063481
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
Hoe wat koriltingscodes? Ik heb dat gemisy bij Jumbo geloof ik...
' INLADENFACEBOOK '
is er 1 van ;) 2 maandboxen Pampers Active mt 5 daardoor voor ¤56 :9
  donderdag 31 maart 2016 @ 04:44:12 #13
409579 LuDann
All the way
pi_161066606
Aaaaargh mijn baby doet al 2 uur lang Moeilijk. :( Ik heb haar maar in haar bedje op haar slaapkamer gezet met wat speelgoed, ik werd helemaal gek van haar onrust in bed. Daar is ze nu luidkeels aan het spelen.

Sowieso iets waar ik echt geen weet van had was hoeveel pijn een baby je kan doen. Echt, dat geknijp, getrek, gekrab en geschop, ik word er soms gillend gek van! Ik zit onder de krassen en vooral mijn bovenarmen zitten onder de kleine blauwe plekken. Kan iemand me vertellen dat baby's wat minder gewelddadig worden na verloop van tijd? :')
pi_161066671
Oh luierkorting, ja nee, wij doen inmiddels een eeuw met een groot pak van jumbo huismerk (op opvangdagen gebruiken we twee/max drie luiers, en op niet-opvangdagen 4-5, afh van wanneer hij poept. En huismerk bevalt goed...)

Ik dacht algemene jumbokorting.

@LuDann sommige baby's misschien wel? :@ :+ mijnes niet...
Kwak
pi_161066687
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 06:35 schreef kwakz0r het volgende:
Oh luierkorting, ja nee, wij doen inmiddels een eeuw met een groot pak van jumbo huismerk (op opvangdagen gebruiken we twee/max drie luiers, en op niet-opvangdagen 4-5, afh van wanneer hij poept. En huismerk bevalt goed...)

Nee, niet alleen voor luiers. Geldt voor alle boodschappen als je maar boven de 50 euro komt.
pi_161066771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 04:44 schreef LuDann het volgende:
Aaaaargh mijn baby doet al 2 uur lang Moeilijk. :( Ik heb haar maar in haar bedje op haar slaapkamer gezet met wat speelgoed, ik werd helemaal gek van haar onrust in bed. Daar is ze nu luidkeels aan het spelen.

Sowieso iets waar ik echt geen weet van had was hoeveel pijn een baby je kan doen. Echt, dat geknijp, getrek, gekrab en geschop, ik word er soms gillend gek van! Ik zit onder de krassen en vooral mijn bovenarmen zitten onder de kleine blauwe plekken. Kan iemand me vertellen dat baby's wat minder gewelddadig worden na verloop van tijd? :')
Breng haar volgende keer maar hier, kan ze samen met W. spelen en moeilijk doen. Wat een nacht hier ook zeg :O

Ik word vooral veel aan mn haren getrokken. En ik word daar al niet goed van.
pi_161066784
Jantina, als je meeleest; heb jij iets speciaals gedaan om van die prutnachten af te komen? W. kon tot een week of 2 terug prima af met 1 nachtvoeding, maar nu zijn het er ineens weer 5 :O .
Of zou dat nog dat stomme sprongetje zijn?
pi_161066845
quote:

Check. R. heeft me vannacht een bloedneus gekopstoot. Ik werd dus wakker van een kopstoot op mn neus.
pi_161066973
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 06:35 schreef kwakz0r het volgende:

Je moet ff googelen, ze komen zeer regelmatig met nieuwe kortingscodes. Als je met twee accounts werkt (1 van jou, 1 van je man) kan je bijna elke week met 10 euro korting bestellen. Met een minimumbestelbedrag van 40 of 50 euro.
pi_161066987
Ik heb een litteken naast m'n neus omdat Stip me ooit gekrabd heeft omdat hij op wilde staan en ik niet :')

Hoe ging de nacht Selvaria?
pi_161067142
N. heeft vooral erg scherpe nagels, dus veel krabben. Dus ik knipte ze net... Bloed :( dr arme duim...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:35:53 #22
409579 LuDann
All the way
pi_161067143
Boh Spring, au! :X

Het is je reinste oudermishandeling. :( Wat is het nummer van de Oudertelefoon? ;(

En dan op je normaalste toon iets proberen te zeggen van 'niet doen lieverd, je doet mamma pijn' terwijl je inwendig aan het vloeken en tieren bent en je voor je geesteoog al ziet hoe je d'r uit het raam gooit. :@
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:37:11 #23
409579 LuDann
All the way
pi_161067151
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het met N van Selvaria gaat.

En nagels ja! Die groeit ze in een dag na het knippen weer aan, volgens mij is ze een heks.
pi_161067188
Die nagels groeien ook belachelijk snel. Ik moet ze elke week knippen anders lig ik open. Gelukkig blijft hij er nu gewoon stil voor zitten zolang het niet te lang duurt. En vannacht voor het eerst (en tweedst) in m'n tiet gebeten met tandjes :'(
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:44:15 #25
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161067203
Prutnacht, check... Ik doe mee deze keer :')

Selvaria, ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje! :*
pi_161067362
Ik doe een +1 op de prutnachten en de pijn. Ketel vindt vooral wild met zijn armen zwaaien en alles in je gezicht grijpen leuk. ;(
pi_161067696
quote:

Nee :+ want je wilde graag een tweede :P
Schudden voor gebruik
pi_161067702
Ze bloedt nog steeds :( mijn kind is kapot...
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:30:48 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161067724
:* voor de prutnachten en mishandelingen.

Het wordt.... eh, anders oO<
pi_161067844
Hetzusjevan..

Bij de oudste Kon ik omneo ook nergens krijgen. Heel irritant om steeds alle winkels af te moeten.

Hier ook haren getrek, bril proberen te pakken, mijn oorbellen probeer dwars door m'n oorlel te trekken..
pi_161067864
Doe mij ook maar dat nummer van de oudertelefoon. :(

De nacht ging hier 'goed'. N.'s ademhaling werd een stuk rustiger en de koorts is ook wat afgenomen. Haar hoest is wel veel erger geworden, maar dat is teminste niet zo eng als wat ze gisteren had. Dat suffe en die snelle ademhaling waren echt naar.

Elke twee uur de wekker om haar in de gaten te houden was pittig, maar stelde ook gerust. :)

Ze is vandaag wel bij de GO en ik voel me daardoor de slechtste moeder ooit. :'( Ik kan vandaag alleen echt niet thuisblijven omdat ik midden in de mondelinge examens van mijn examenklassen zit. -O- Als het echt nodig is haalt man haar op, maar ik hoop dat ze gewoon lekker slaapt en beter wordt.
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:23:56 #32
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161068455
Selvaria, beterschap, hoop datze idd lekker slaapt. En jij succes met de mondelingen, ik vind dat altijd zo'n zware dagen, hele dag alert zijn, praten, doorvragen, beoordelen.

quote:

Top! Blij dat ze t leuk vindt, en hier is t weer lekker opgeruimd.
Wat betreft voeding: wij gebruiken standaard 2 van Jumbo huismerk, en dat is er eigenlijk altijd, zowel nr 1 als 2. Nutrilon is idd soms wel slecht verkrijgbaar ivm opkopende Aziaten :( Is jouw voeding niet te bestellen via bol.com of wehkamp? Heb je meteen een voorraadje.

En over mishandeling door baby's, dat doet F ook. Bij mij trekt ie aan mijn ketting, of hij haakt een vinger in je neusen trekt heel hard, of idd krabben. Hij heeft ook al de leesbril van mijn vader gesloopt, de kleine hooligan. Het gaat over, of eigenlijk, op een gegeven moment doen ze het niet meer per ongeluk, maar opzettelijk, en mag je gewoon boos worden op je peuter })
pi_161069707
FF bedankt voor de tip over de kortingscodes van de Jumbo! Ik heb toevallig laatst een account aangemaakt om het een keer te proberen met afhalen. (Aangezien we steeds minder zin hebben om in de weekenddrukte de weekboodschappen te halen en dat het enige moment is dat een van ons babyloos de winkel in kan..)

Selvaria fijn dat het wat beter gaat met N. Wel sneu zeg zo alles tegelijkertijd ;(

Hier ook een oudermishandelingboks. Vorige week had ik een kleine kras op mijn gezicht nadat ik iets te enthousiast werd begroet door M. :') Zelf had ze een grotere kras op haar eigen wang gemaakt. Arm kind.

:* voor de slechte nachten weer. Ik had hier gehoopt dat we met de zomertijd van de nachtvoeding af zouden zijn. Helaas heeft M. de zomertijd verward met de wintertijd, want ze komt een uurtje eerder ipv later (gevoelsmatig voor mij dus 2 uur eerder). Nouja, kan ik in ieder geval nog even slapen daarna :+
pi_161072000
Ik kwam deze tegen op instagram :D

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161072276
Hallo floating potato angel :W

L.'s tweede tand is eindelijk door. *O* Dat heeft gelukkig maar maanden geduurd. Ik hoop dat de rest makkelijker gaat.

Hier is de nieuwste ontwikkeling dat ze of wil staan en zich dus overal aan optrekt, of dat ze per se vastgehouden wil worden (hallo poepen met een kind op schoot :W). Er wordt gegeten als een bootwerker. Gister was het dit:
O: Havermout, halve banaan, borstvoeding
Fruithap
Fles
L: Boterham met boter
Fles
Groentehap
Borstvoeding
D: hapje vlees, halve aardappel, twee broccoliroosjes
Borstvoeding
Borstvoeding
Half 7 in bed, half 10 droomvoeding, half 4 pas weer honger. *O*

Kolven ben ik aan het afbouwen, want ik ben er klaar mee. Gister noodgedwongen, want ik vergat m'n kolf. Had na m'n werk een beetje stuwing, maar niet al te veel. Dus sinds vandaag kolf ik lekker 1 keer en krijgt ze flesvoeding wat ik te kort kom. Gevoelsmatig is het ook goed zo. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161072369
Joehoe, ik snap jullie niet :P ;) Hier gaan de nachten juist beter :)
Laatste dag verlof vandaag, maandag weer aan de bak. En aangezien A al vanaf een uur of 11 slaapt ben ik onwijs productief geweest in huis. Het eten staat al klaar voor vanavond, vloer gedweild wc's gedaan. Superwoman has got nothing on me *O*

Fijn Kris dat het goed voelt :) super gedaan!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_161072714
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Estrys het volgende:
Joehoe, ik snap jullie niet :P ;) Hier gaan de nachten juist beter :)
Laatste dag verlof vandaag, maandag weer aan de bak. En aangezien A al vanaf een uur of 11 slaapt ben ik onwijs productief geweest in huis. Het eten staat al klaar voor vanavond, vloer gedweild wc's gedaan. Superwoman has got nothing on me *O*

Fijn Kris dat het goed voelt :) super gedaan!
Hier slaapt baby ook al anderhalf uur! Ik heb zelfs het bakje van de wasmachine uitgesopt :o

Nu moet ik alleen nog stofzuigen en iets onder de naaimachine doorhalen, maar beiden durf ik niet omdat ik bang ben baby wakker te maken. Gedwongen maar even achter de computer...
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:23:12 #38
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161073138
Hier gaan de nachten ook beter. En sinds dit weekend is L ineens radicaal buikslaper. 8 maanden zonder problemen op z'n rug geslapen en ineens flipt ie onmiddellijk op z'n buik als je 'm in bed legt. :? Overigens gingen de nachten al beter zonder dat buikslapen. Naja, allemaal best.

Ik vind het nog wel meevallen met dat eten Kris! L eet zo'n beetje hetzelfde minus de havermout, en ik vroeg me af of ik 'm niet te weinig geef...
Ik ga kolven ook afbouwen over 2 weken, en over 3 weken helemaal stoppen. Vooral in Istanbul vond ik het kolven zo klote. Op een citytrip kom je niet echt aan kolven toe. Voordeeltje is wel dat ik nu een vriezer vol voeding heb waar ik het tekort nog mee kan aanvullen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161073183
Ik ging net wat eten voor mezelf opwarmen in de magnetron, ik heb alex nog nooit zo hard horen krijsen toen bleek dat hij de magnetron niet voor hem hoorde werken :o
pi_161074546
Geen dank allen, ik heb jullie nachten overgenomen. Ik mag hopen dat ie opeens tien cm groeit of zo met die drie nachtvoedingen die hij opeens wil }:|

Ik wou ook naar 1x kolven maar stuwingsgewijs red ik dat nog even niet :X

Doe mij de volgende fase maar weer, ik ben hier wel klaar mee.
pi_161074602
Het was gelukt dus om je melk mee terug te nemen mariposas? Fijn! Toch zonde om weg te gooien dan he, na al die moeite. En vooral die hoeveelheid dan in 1x.

Oh en kras-op-je-wang-door-te-snel-groeiende-babynagel-boks *O*

Waar is Cassandra trouwens? Die heb ik al even niet meer gezien of lijkt dat maar zo?
pi_161074713
Even een plaatje voor jullie :+

S. 2014
J. 2016
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:14:40 #43
409579 LuDann
All the way
pi_161075768
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, Selvaria. Ik hoop dat ze zich als je haar straks ophaalt al een heel stuk beter voelt.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:20 schreef pinquit het volgende:
Ik kwam deze tegen op instagram :D

[ afbeelding ]
Oh die laatste, dat alles hilarisch wordt, daar ben ik wel geweest ja. Hard lachen en er niet meer mee kunnen stoppen. Tot het overgaat in huilen. :')

Wat eten jullie baby's veel Kris en Mariposas. Die van mijn vandaag tot nu toe:

O: een kwart peer
L: een kwart boterham met pindakaas (zonder korst)
T: gesabbeld aan een 2 kwart tomaten en 2 stukken komkommer

En dan straks nog avondeten, gisteren gingen er 2 gekookte miniwortels, een ministukje paprika en een ministuk aubergine in. Ze kreeg ook ei maar dat bliefde ze niet. :P

Ik heb ook geprobeerd haar te voeren maar dat stuit op zeer veel weerstand en dan gaat er nog minder in. Saskia, die van jou eet ook nog niet zoveel toch?

Wolk heeft weer een allergische reactie gehad, arm schaap. Heel Hard Huilen. Ik ben met haar onder de douche gegaan en dat hielp wel. Het was gelukkig minder erg dan vorige keer, wel roodheid maar geen zwelling.
pi_161075946
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:14 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, Selvaria. Ik hoop dat ze zich als je haar straks ophaalt al een heel stuk beter voelt.

Ik heb ook geprobeerd haar te voeren maar dat stuit op zeer veel weerstand en dan gaat er nog minder in. Saskia, die van jou eet ook nog niet zoveel toch?

Nope, vooral nog borstvoeding. Tot nu toe heeft ze vandaag aan een cracker gesabbeld (zo'n Lu Cracotte) en drie maisboogies. Als avondeten krijgt ze wat stukjes wortel, bloemkool en courgette voor dr neus, maar daar gaat meestal maar 1/10e van echt naar binnen.

Beterschap Selvaria!
Lu, hopelijk kom je erachter wat het is!

Vanochtend dus in N.'s vinger geknipt, het heeft drie uur gebloed... man en ik waren helemaal van ons stuk :'(
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:25:33 #45
409579 LuDann
All the way
pi_161076038
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nope, vooral nog borstvoeding. Tot nu toe heeft ze vandaag aan een cracker gesabbeld (zo'n Lu Cracotte) en drie maisboogies. Als avondeten krijgt ze wat stukjes wortel, bloemkool en courgette voor dr neus, maar daar gaat meestal maar 1/10e van echt naar binnen.

Beterschap Selvaria!
Lu, hopelijk kom je erachter wat het is!

Vanochtend dus in N.'s vinger geknipt, het heeft drie uur gebloed... man en ik waren helemaal van ons stuk :'(
3 uur is ook wel lang zeg! :o En met die kleine vingertjes doe je er ook niet zo makkelijk een pleistertje op. Arme N. ;(

Het stelt me wel een beetje gerust dat die van jou ook niet zoveel eet nog. Hier gaat ook maar 1/10e van het meeste wat ze krijgt naar binnen. Ik heb haar een hele peer gegeven en mijn schatting dat er een kwart naar binnen is gegaan is heel erg aan de ruime kant. :')
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:44:48 #46
409579 LuDann
All the way
pi_161076395
Oh ja, ik heb vandaag een paar +6 maanden spenen gekocht maar die lijken eigenlijk vrij groot voor Wolk. De spenen maatje 0-6 maanden lijken haar beter te bevallen. Wat doen jullie daarmee? Want in principe zou ze met bijna 8 maanden best een grotere speen kunnen hebben. Zit er een gevaar in een kleinere speen, inslikrisico ofzo?
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:45:21 #47
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161076416
Ik m
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:25 schreef Mineola het volgende:
Het was gelukt dus om je melk mee terug te nemen mariposas? Fijn! Toch zonde om weg te gooien dan he, na al die moeite. En vooral die hoeveelheid dan in 1x.

Oh en kras-op-je-wang-door-te-snel-groeiende-babynagel-boks *O*

Waar is Cassandra trouwens? Die heb ik al even niet meer gezien of lijkt dat maar zo?
Ja, maar het leverde wel veel stress op. Of het wel koel bleef vnl. Het is redelijk koel gebleven. Er waren alleen twee zakjes niet helemaal goed gesloten dus de tas zat vol melk, gatver... Ik neem de gok maar om het gewoon te geven, ik hoop dat als het niet meer goed is, hij het laat staan. :X :+

LuDann, ik voer L ook wel een beetje. Ik laat 'm eerst zelf aankloten, en als alles op de grond voor de tweede keer is beland, stop ik de stukjes in z'n mond. Als we volledig zouden rapley'en zou er veel minder naar binnen gaan.
Sneu dat Wolk weer een allergische reactie heeft!

Oh ja Saskia, ik knipte de eerste keer ook in z'n vingertje. Janken! (hij, ik niet). Nu gebruik ik zo'n knippertje (hoe heet dat?), en daarmee geen incidenten gehad.
pi_161076646
Vingerknipboks! En wij hebben samen gehuild. En sindsdien doet vriend t, ik durf niet meer :)

Voor de rest krijg ik niet bijgelezen dus ik laat het hier weer bij!
pi_161076725
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:44 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, ik heb vandaag een paar +6 maanden spenen gekocht maar die lijken eigenlijk vrij groot voor Wolk. De spenen maatje 0-6 maanden lijken haar beter te bevallen. Wat doen jullie daarmee? Want in principe zou ze met bijna 8 maanden best een grotere speen kunnen hebben. Zit er een gevaar in een kleinere speen, inslikrisico ofzo?
Nee volgens mij niet hoor, maar ze zijn naast iets groter ook iets steviger geloof ik, met tandjes misschien fijn, geen idee
pi_161077135
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:45 schreef Mariposas het volgende:

Oh ja Saskia, ik knipte de eerste keer ook in z'n vingertje. Janken! (hij, ik niet). Nu gebruik ik zo'n knippertje (hoe heet dat?), en daarmee geen incidenten gehad.
Ik doe al een knippertje, maar helaas dus :'(
pi_161077145
+1 op prutnacht :O
Wilde eerst ruknacht typen, maar dan krijgen jullie misschien juist hele andere ideeën :+

+1 op baldadige / agressieve baby }:| favorieten zijn hier: haren trekken, neus knijpen (eerst heel lief en schattig en dan opeens die nageltjes erin :( ) en dr vingertje achter m'n ondertanden haken en dan flink hard trekken :X

Nageltjes moeten we hier ook goed kort houden, maar da's meer omdat ze anders zichzelf openkrabt vanwege eczeem ;(
pi_161077775
LuDann, Stip heeft van Avent ook nog wel eens de kleine speen en dat is geen punt maar hij had laatst die Bibi speen te pakken uit de Blije Doos en die past inmiddels wel helemaal in z'n mond. Ik denk dus dat het met deze leeftijden nog niet veel uitmaakt, maar pas als ze ouder zijn.

Die nagels zijn nu nog makkelijk ;( Als ik het bij Stip probeer krijg ik denk ik jeugdzorg op de stoep :')

En mijn baby hoort! Helemaal goedgekeurd :) Maar wat ik echt niet snap aan die vpk hier is de toon waarop ze dingen uitlegt. Als je wilt vertellen dat baby's op hun rug moeten liggen volgens de richtlijnen, doe dat dan aub ook gewoon. Ga niet eerst vragen hoe we haar wegleggen en er vervolgens commentaar op leveren :{ En zo ook bij samen slapen en voeden op verzoek. "Ja, voeden op verzoek vooral doen hoor, maar als ze te vaak komt kun je beter rekken want anders drinkt ze te vaak kleine slokjes." De vorige vpk die we hadden vertelde gewoon wat de richtlijn was, vroeg of we advies wilden en liet het daarbij als we nee zeiden. Veel prettiger.
pi_161079722
Ik vind dreumesnagels knippen met zo'n klein krom babyschaartje veel makkelijker dan met een knippertje. Daar knipte ik ook mee in babyvingers :') . Overigens vijl ik C's nageltjes nog, met zo'n mini kartonvijltje. Ze zijn nog zo zacht.

Hier hebben dreumes en baby allebei de 0-6 maandenspeen van Avent. Lekker makkelijk alles tegelijk uitkoken.

Oh Dot wat herkenbaar! Zo belerend.. Hier ook: "Hoe lang ga je borstvoeding geven?" - ik antwoordde "Tot ik het zat ben" en toen kreeg ik een veeg uit de pan dat tot twee jaar toch het beste is. Vraag het dan niet :?

We hadden vandaag na een dramaKrampjesnacht der dramaKrampjesnachten gelukkig weer een rustige baby. Ik begin toch ernstig te twijfelen aan het nut van Infacol. En over de relatie tussen wat ik eet en krampjes.. Ik skip koffie al, maar heb gisteren wel Chinees gegeten. Zou dat krampjes erger maken?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2016 19:33:08 ]
pi_161079850
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind dreumesnagels knippen met zo'n klein krom babyschaartje veel makkelijker dan met een knippertje. Daar knipte ik ook mee in babyvingers :') . Overigens vijl ik C's nageltjes nog, met zo'n mini kartonvijltje. Ze zijn nog zo zacht.

Oh Dot wat herkenbaar! Zo belerend.. Hier ook: "Hoe lang ga je borstvoeding geven?" - ik antwoordde "Tot ik het zat ben" en toen kreeg ik een veeg uit de pan dat tot twee jaar toch het beste is. Vraag het dan niet :?

We hadden vandaag na een dramaKrampjesnacht der dramaKrampjesnachten gelukkig weer een rustige baby. Ik begin toch ernstig te twijfelen aan het nut van Infacol. En over de relatie tussen wat ik eet en krampjes.. Ik skip koffie al, maar heb gisteren wel Chinees gegeten. Zou dat krampjes erger maken?
Het schijnt dat als je dingen eet die je tijdens de zwangerschap ook regelmatig at, dat eten weinig invloed heeft. Alleen kool werd door mijn lactatiekundige afgeraden de eerste weken (hoewel ik bij m'n moeder een keer mee at en die had net spitskool gemaakt, maar die nacht had hij nergens last van :') ). Ik merkte zelf alleen duidelijk een reactie op shoarma (maar daar had ik tijdens de zwangerschap ook geen trek in en dus niet gegeten). Verder moeten ze er gewoon even doorheen, helemaal voorkomen kan je niet.
pi_161080251
Razz: volgens kan wat jij eet inderdaad wel invloed hebben op de mate van krampjes. Koolsoorten, uien, prei (zoiets staat mij bij). Over Infacol heeft iemand hier ooit een artikel geplaatst over de discutabele werking daarvan. (Ludann? Mariposas?)

Dot: fijn ja zo'n vpk.. Wel fijn dat ze (edit: je dochter natuurlijk :P ) is goedgekeurd!

Twist: ah jouw ondertanden zijn ook de pineut. Ik heb ook als ik niet oplet ineens een klem van babyvingers om mijn onderkaak :')

Hier mag trouwens de vlag uit, want M rolde van rug naar buik vandaag w/ Ik heb het niet gezien, maar mijn sm appte een foto dat ze ineens op haar buik lag. Verder was de ventilator aan het plafond helemaal geweldig. Mijn man had hem vanmorgen even aangezet bij mijn sm thuis en M. heeft blijkbaar de hele dag naar dat ding zitten kijken :D
pi_161081044
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:23 schreef Mariposas het volgende:
ineens radicaal buikslaper. 8 11 maanden zonder problemen op z'n rug geslapen en ineens flipt ie onmiddellijk op z'n buik als je 'm in bed legt. :?
Ik vind J ineens elke ochtend op zijn buik in bed, overdag ligt hij meestal nog wel op zijn rug. Nooit verwacht, want J heeft nooit zijn hoofd neergelegd als hij op de buik lag.

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt op de 6+speen. Ik kon niet veel nadelen vinden, behalve het risico van kapot bijten.

Fijn dat jullie schrijven over het eten... ik had al een paar keer het Rapleytopic geopend om te vragen naar hoeveelheden, maar toch weer gesloten :@. Een gemiddelde dag voor J:
Borst+fles, 1/2 snee brood (droog of met halvarine)
Water, 1 stuk fruit (min wat er op de grond valt, maar dat gebeurt niet zo veel)
Fles, 3/4 snee brood met halvarine/appelstroop/pindakaas/pompoenspread
Water, maisboogie, soepstengel of komkommer
Borst
Avondeten: 4 plakjes komkommer, 4 hapjes groente, 2 happen aardappel/pasta. Vlees of vis krijgt hij soms een heel klein beetje, dat eet hij als eerste op. Het meeste gaat rechtstreeks van bord naar grond }:| soms werkt voeren, soms op schoot zitten en soms krijg ik er echt niks in
Fles
'S nachts 1 of meer x borst
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:44:03 #57
409579 LuDann
All the way
pi_161081566
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nee volgens mij niet hoor, maar ze zijn naast iets groter ook iets steviger geloof ik, met tandjes misschien fijn, geen idee
Hmm ja, met die tandjes lijkt mij een wat dikkere speen wel veiliger idd. Het verschil is alleen best groot met de kleinere speen.

Dot: dat lijkt me vervelend zeg, de manier waarop de vpk haar advies bracht.

Ik eet zelf alles met de borstvoeding. In het begin heb ik bepaalde dingen gemeden (net als melk een tijdje) maar nooit verschil gemerkt. Volgens borstvoeding.com kun je alles eten.

Kazy heeft een rolbaby! :D *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 31-03-2016 20:52:19 ]
pi_161081677
Razz, mij is verteld dat waar je zelf winderig van kan worden, dat dat de baby ook krampjes kan geven. Nou krijgt natuurlijk niet iedereen flatulentie van chinees, maar de typische dingen zou ik laten: ui, kool, bruine bonen, koffie, zure dingen. Als hij er echt veel last van heeft, zou ik dit soort producten een weekje laten staan. Stomme krampjes -O-
pi_161081728
Ziet er uit als een mooi en lekker menu Hupje :) En tja, hoeveelheden.. het blijft 'bij'voeding. Je borstvoeding is nu nog het belangrijkste. Sommige voeding vinden ze meteen lekker en sommige voeding moeten ze een aantal keren hebben geproefd voordat ze het lusten. Ik zou gewoon lekker blijven aanbieden en genieten :)

F krijgt krampjes als ik broccoli heb gegeten, dus dat heb ik van het menu geschrapt.

Hij kan nu ook rollen van rug naar buik. Maar terug rollen niet dus dan heb ik een hele boze baby :')
pi_161081741
Whut wat een groot verschil idd, die spenen :o
pi_161081874
Razz, hier had T een avond gigantische krampen toen wij Indisch hadden gegeten..

Nu hou ik er niet zoveel rekening meer mee. Ok, bruine bonen zal ik niet eten, maar dat eet ik toch sowieso nooit..

Beuh, sinds de zomertijd is m'n baby stuk. Hij lag altijd zo fijn om 7 uur in bed, maar nu is het meestal half 9. Ik was zo blij met m'n avonden waar ik even tijd voor mezelf had...
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:58:24 #62
409579 LuDann
All the way
pi_161081936
Ik houd mezelf ook voor dat het bijvoeding is en kijk ook met een half oog naar hoe ze groeit. Tja en je kunt ze moeilijk dwingen heb ik gemerkt dus je doet er vrij weinig aan verder.

@pinq: ja hč! Niet raar dat ze er even aan moet wennen. Ik kijk even of dat lukt, misschien toch weer terug naar de kleinere versie. Deze speen is wel ideaal voor buikslaper omdat er geen ring of uitsteeksel aan zit, het is gewoon een platte dop.
pi_161082035
Woow LuDann. Welk merk speen is dat dan?

Hier nu ook 6+ maanden spenen gehaald, van Avent. Maar dat verschil is niet zo enorm. Mijn dochter van 5 maanden krijgt het nu steeds vaker voor elkaar om haar onderlip over de 0 - 6 maanden speen te wrappen :P
pi_161082503
Roller bij kazy! *O* Goed zo M.! *O*

Wat een verschil die spenen! N. heeft nog steeds haar eerste speentjes, misschien toch maar eens proberen over te stappen.

Een paar dagen geleden typte ik nog dat op de buik liggen bij N. instant spelen inhield, maar sinds gisteren is mijn trolletje ook een buikslaper. :') Ik denk dat ze wat minder benauwd is op haar buik dan op haar rug nu ze ziek is.

Over ziek gesproken, huize kneus present hoor. :') Mijn beide ogen zijn nu ook ontstoken en vol pus. Gelukkig lijkt dat bij N. nu over te zijn. *O*

Razz, muv koemelk merkte ik niks bij N., het is iets waar hij waarschijnlijk gewoon even doorheen moet. :( Echt, dood aan degene die krampjes heeft verzonnen. :(

Ziet eruit als een mooie hoeveelheid vv Hupje. :Y
pi_161082510
Xanteh, J wordt volgende week (oh my!) al 1, dus het eten zou steeds meer de hoofdvoeding moeten worden. Dat zie ik bij het avondeten nog niet gebeuren. Volgens de CB-arts mag hij met 1 jaar geen avondfles meer (ja dag, :6 ) omdat hij genoeg zou moeten hebben aan het avondeten met toetje (wat hij niet mag, want kma) :')

Nog wat anders... J loopt overal langs en mag dus nu het weer beter wordt mee buiten spelen op het kdv O+. Ze vroegen vandaag of we slofjes o.i.d. voor hem mee willen nemen voor het buiten spelen. Iemand tips?
pi_161082968
Aapies of babypaws vond ik fijn Hupje.
pi_161083535
Hupje; KMA, niet leuk voor J. Ik zou lekker doorgaan met wat je nu doet, je kan ze toch niet dwingen (ervaring bij de eerste :') .) Groeit hij goed qua gewicht en lengte?
pi_161083694
Bwuh, in plaats van beter lijkt de Minion steeds zieker te worden... :'(
Vanavond at ze één hap bij het avondeten en moest toen al 2x spugen. En daarna nog een keer en vervolgens ook nog d'r hele laatste fles eruit (arme man, ik was een paar uurtjes weg :X ).

Ze is wel gewoon rustig gaan slapen, maar vrees een beetje voor komende nacht, ook omdat ze dus geen avondeten én geen fles binnen heeft gehouden... :{ en morgen 'moet' ze eigenlijk een half dagje naar m'n zus (gastouder), omdat we beiden moeten werken. Maar eerst maar even kijken hoe het gaat, anders blijft één van ons maar lekker thuis denk...
pi_161083719
Xanteh, sinds we weten van zijn allergie, wel. Lengte en gewicht zitten allebei op -1, netjes in verhouding dus.

Dankjewel voor de tips, Mineola. Dat zoekt wat makkelijker :)
pi_161083876
O pakt geen enkele speen (vorige week toch nog geprobeerd) dus daar kan ik eigenlijk niet over meepraten. Ik vind het wel een flink verschil. Zolang de achterkant ervan nog niet in de mond past zou ik het gewoon bij de kleine houden als ze die fijn vindt. Een tepel wordt ook niet opeens groter na 6 maanden...

Selvaria en twist, beterschap!

O krijgt s ochtends rond 8 uur 150 ml pap, rond 11 uur wat hij wil aan brood. Dat was vier korsten, maar sinds twee dagen 1 korst en een halve snee met roomboter. Om half 3 krijgt hij een half stuk fruit (of meer indien geprakt en gemixt met ander fruit). Eventueel nog 2 maisboogjes tussendoor en 's avonds eet hij de inhoud van een aventbeker van 180 ml. En dan voor het slapen gaan nog een (andere) papfles van 150 ml. En voor alle maaltijden (en 2x s nachts) nog borstvoeding zoveel hij wil. Z'n brood krijgt hij rapley en sommige soorten fruit ook, het avondmaal wordt geprakt of gesneden en gevoerd. Heb het idee alsof ik hem vol prop met eten (al mag hij eten zoveel hij wil) maar blijkbaar valt dat dus wel mee.
pi_161084078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:53 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, in plaats van beter lijkt de Minion steeds zieker te worden... :'(
Vanavond at ze één hap bij het avondeten en moest toen al 2x spugen. En daarna nog een keer en vervolgens ook nog d'r hele laatste fles eruit (arme man, ik was een paar uurtjes weg :X ).

Ze is wel gewoon rustig gaan slapen, maar vrees een beetje voor komende nacht, ook omdat ze dus geen avondeten én geen fles binnen heeft gehouden... :{ en morgen 'moet' ze eigenlijk een half dagje naar m'n zus (gastouder), omdat we beiden moeten werken. Maar eerst maar even kijken hoe het gaat, anders blijft één van ons maar lekker thuis denk...
Klinkt als wat N. had/heeft, beterschap. :* Ze is vandaag wel bij de GO geweest, het kon echt niet anders maar het voelde inderdaad wel slecht. Vaste voeding hebben we eigenlijk niet aangeboden omdat ze zo ziek was, af en toe een (fop)flesje en vooral heel veel water. Vandaag heeft ze voor het eerst weer wat avondeten gegeten. *O*

Verder goed in de gaten houden, bij N. waren de oogjes/oren en keel ontstoken/geīrriteerd en daar heeft ze nu dus antibiotica voor. ;(
pi_161085018
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:08 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Klinkt als wat N. had/heeft, beterschap. :* Ze is vandaag wel bij de GO geweest, het kon echt niet anders maar het voelde inderdaad wel slecht. Vaste voeding hebben we eigenlijk niet aangeboden omdat ze zo ziek was, af en toe een (fop)flesje en vooral heel veel water. Vandaag heeft ze voor het eerst weer wat avondeten gegeten. *O*

Verder goed in de gaten houden, bij N. waren de oogjes/oren en keel ontstoken/geīrriteerd en daar heeft ze nu dus antibiotica voor. ;(
Ja, dat vind ik dus zo lastig want dat is vorige week in principe nog allemaal 'goedgekeurd' (longen en oren enzo). Maarja, dat is nu ook al weer 1,5 week geleden :{
Nog maar even goed in de gaten houden inderdaad, en anders maar weer aan de bel trekken denk...

Beterschap voor jullie lieve N. :* hoop dat ze er snel vanaf is!
pi_161090735
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
O pakt geen enkele speen (vorige week toch nog geprobeerd) dus daar kan ik eigenlijk niet over meepraten. Ik vind het wel een flink verschil. Zolang de achterkant ervan nog niet in de mond past zou ik het gewoon bij de kleine houden als ze die fijn vindt. Een tepel wordt ook niet opeens groter na 6 maanden...

M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?
pi_161090855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:02 schreef bloes85 het volgende:

[..]

M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?
Hetzelfde hier, N. heeft nooit een speen gehad. Alleen slaapt zij wel bij ons in bed, want ik heb er geen last van ;) Waarom doe jij geen oog dicht? Spartelt ie teveel?
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:06:03 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161091473
Pff ik heb een assholebaby vandaag :') hij heeft een nieuwe gilkrijs, die hij opzet als hij het ergens niet mee eens is. Bijv. als hij naar bed moet, honger heeft, zijn doel niet naar hém toe komt, enzovoorts. Klinkt echt als kindermishandeling :{
Deze jongen neem ik nevernooitniet mee naar de supermarkt :+ :')
Ik ga snel een drager bestellen (yayy kinderbijslag!)
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:50:15 #76
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161092195
6 maanden vandaag trouwens :o whut!
pi_161092377
Ik begrijp het wel Bloes, ik slaap ook veel slechter als N. bij me in bed ligt. Toen ze nog heel klein was had ik dat niet zo (toen was ik ook nog veel te uitgeput :P ), maar nu wel. Het is niet zozeer dat ze spartelt, maar van elke kleine beweging of elk geluidje word ik wakker. Lastig, heb je al een co-sleeper of accepteert hij dat ook niet?

Och A. toch! Snel leren kruipen, dan kan je lekker zelf overal bij. Sterkte ermee Pinq. :*

Ik sliep vannacht weer beneden terwijl man bij N. sliep. Dit weekend moet man werken dus dan zijn de rollen weer omgekeerd. Ze slaapt zo vreselijk onrustig nu ze ziek is en we moeten constant haar handje vasthouden.

Toen ik vannacht wakker werd kreeg ik mijn ogen niet open. Letterlijk bedoel ik dan. :') N.'s prutoogjes zijn in hun geheel verkast naar mij, helemaal geel en aangekoekt dus. _O- Na als een blinde door het huis te zijn gestommeld kreeg ik ze na heel wat wrijven met water eindelijk weer open en nu zit ik hier op mijn werk en zie ik eruit alsof ik de hele nacht gehuild heb. Volgens een collega kon ik zo auditie doen voor een rol in the Walking Dead. *O*
pi_161093477
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Pff ik heb een assholebaby vandaag :') hij heeft een nieuwe gilkrijs, die hij opzet als hij het ergens niet mee eens is. Bijv. als hij naar bed moet, honger heeft, zijn doel niet naar hém toe komt, enzovoorts. Klinkt echt als kindermishandeling :{
Ai :')
De mijne kan buikspreken! Je hoort hem gillen maar zijn mond beweegt niet.

Yay!! Fijne verhalfjaardag!
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:51:29 #79
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161093489
Oh ja, zo'n dichtgeplakt oog had L ook. Ik heb er natuurlijk eerst een foto van gemaakt voordat ik het los/open ging weken. ;)
pi_161093816
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
+1 op de gilkrijs. Werkelijk, alsof je hem weglegt op een spijkerbedje. Zal wel een bijwerking zijn van het stem-ontdekken, kraaigilletjes zijn momenteel ook helemaal tha bomb. Maar die zijn wel schattig. En alweer een half jaar Pinq, wow hé!

Heb ook het idee dat hij zich aan het uitsloven is, echt meesterlijk grappig. En het wordt nu al zo snel een echt mensje... Grote gezelschappen bekijken is geweldig, iedereen wordt enthousiast in zijn gezicht gehapt en geknepen. En hij lust alles na twee happen wennen (please, let it stay that way...!)

Hier ook een grotere fopspeen geprobeerd, dat was kokhalzen, dus ik laat het nog maar ff bij de kleine versie...

Beterschap voor de zieken... T heeft ook snot. De boogersucker is Satan en neuspoetsen de hel, dus hij zit er echt vies bij momenteel...

Geeft niet, hij is toch wel de allerleukste. Ben zoooo gek met dat jonkie...
pi_161093900
N. heeft gisteren de gilkrijs ontdekt (beetje laat, maar ok). Het lijkt wel een speenvarken ;)

Net bij een kdv gekeken, was erg leuk. Maar N. was wel veel groter dan die kleine babytjes daar... Mijn baby :'(
pi_161093940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:02 schreef bloes85 het volgende:

[..]

O werd rustig van op mijn pink sabbelen, en toen hij eenmaal controle had over zijn handjes werd het zijn eigen duim en die gaat er nu nog steeds in als hij moe is of even de kat uit de boom wil kijken. Maar goed, dat is uiteindelijk nog moeilijker afleren dan een speen. Enige voordeel is dat hij deze altijd zelf makkelijk kan vinden en altijd bij zich heeft, zoals in het zwembad.

Verder weer een gezellige nacht met grote paniek tussen 2 en 3. Hij werd al hard huilend wakker en was niet meer stil te krijgen. Erg frustrerend. Mijn geduld is dan ook niet zo goed omdat hij amper reageert en alleen maar zit te trappen en wild te bewegen. Het lijkt wel een totaal andere baby dan overdag. Ik hoop maar dat deze fase snel weer voorbij is. Ik kijk uit naar over drie weken, als hij voor het eerst uit logeren gaat.

Maar overdag wordt hij wel steeds leuker! Hij schuift de hele woonkamer door tot hij klem zit onder een kast ofzo, en kan heel goed giechelen! En een filmpje van zichzelf zien waarop hij lacht is hard lachen O+
pi_161094642
Oh dat klinkt inderdaad heerlijk Selvaria :X heb je daar zelf ook wat voor gekregen of is het gewoon een kwestie van uitzitten?

Fijn is dat ja, wanneer baby's iets leren en dat dan ook Constant Doen }:|
Met gillen was dat hier toen ook zo erg ja. Wij zitten nu in de gooi-mep-smijt-fase, die duurt niet zo lang toch? :+
Tot ze 12 is ofzo... :')

Man is vanmorgen met dr naar de (vervangende) huisarts geweest; ws een luchtweginfectie ;( dus ook ab gehad. Hopelijk gaat het daarmee snel beter want dat gehoest is echt verschrikkelijk...

Nu zelf snel naar huis zodat ik 'r op kan halen O+
pi_161094725
Beterschap ook nog eens voor Minion! :* Na de ab ging het hier qua koorts / prut / pijn een stuk beter, maar hoesten doet ze nog wel flink. :'(
pi_161095410
Awww, beterschap voor N. en Minion!

Pinq, ik moest lachen om assholebaby. :') Het klinkt wel vermoeiend en frustrerend.

Kinderbijslag is fijn. En nodig, want we gaan hier zeker qua bovenlijf richting maatje 80.

Ik was een beetje blond vanochtend. Ik begreep maar niet waarom L. vanochtend zo ongelofelijk irritant bleef doen en maar aan het huilen was en geen seconde alleen kon zijn zonder stervende zwaan.
Maar toen ik erachter kwam dat het kind gewoon honger had kon ik het ineens begrijpen. :@ Tiet erin en ze was weer het leukste kind ever.
pi_161096397
Wat een hoop zieken!
Beterschap!

Ik lees mee maar mijn zeefhoofd staat op de grootste gaatjes. Serieus elke voeding vergeten hoe laat ik begon ed. Overal liggen briefjes en mijn agenda is mijn steun en toeverlaat :')

E is nog steeds heel tevreden dus ik ook!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:21:40 #87
409579 LuDann
All the way
pi_161096427
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
Woow LuDann. Welk merk speen is dat dan?

Hier nu ook 6+ maanden spenen gehaald, van Avent. Maar dat verschil is niet zo enorm. Mijn dochter van 5 maanden krijgt het nu steeds vaker voor elkaar om haar onderlip over de 0 - 6 maanden speen te wrappen :P
Is een MAM speen. Die ik net gekocht heb zijn glow in the dark, dat leek me wel handig.

@bloes: als Wolk gaat slapen rond een uur of 19 gaat ze op haar eigen kamer in haar ledikant. Meestal wordt ze ergens tussen 22 en 2 wakker voor een voeding en dan leg ik haar in de cosleeper. Daarna nog een voeding tussen 4 en 6 ergens en dan neem ik haar in bed, dan lukt het slapen niet meer in haar eigen bed. Tis een beetje uitproberen qua houdingen, ik lig dan tegenwoordig op mijn rug met 1 arm onder mijn hoofd en Wolk ligt dan soort van in mijn oksel. Dan slaap ik redelijk.

6 maanden baby van pinq, whut! :o Jammer dat hij het viert door de assholebaby uit te hangen vandaag.

Beterschap N. en Selvaria! Ik heb net een week lang 2 ontstoken ogen gehad ook, erg irritant en hoogst besmettelijk (die aflevering van South park gezien over 'pink eye'? :P ). Hielp douchen niet om je ogen open te krijgen of doe je dat in de avond? Ik deed Wolk ook in de ochtend onder de douche toen ze 2 ontstoken ogen had want het was een drama om ze elke keer open te pulken.

En ook beterschap aan de Minion. Sneutje.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

Goed punt. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:32 schreef Krisvc het volgende:

Ik was een beetje blond vanochtend. Ik begreep maar niet waarom L. vanochtend zo ongelofelijk irritant bleef doen en maar aan het huilen was en geen seconde alleen kon zijn zonder stervende zwaan.
Maar toen ik erachter kwam dat het kind gewoon honger had kon ik het ineens begrijpen. :@ Tiet erin en ze was weer het leukste kind ever.
Herkenbaar. :') Dat kwam hier regelmatig voor bij de overgang van 3 naar 2 slaapjes. Ik was gewend haar altijd te voeden voor het slapen en daartussen kwam ze eigenlijk niet meer. Dus als dat slaapje dan wegviel dacht ik er niet aan om haar te voeden en kon ik ook niet bedenken waarom ze zo moeilijk deed. Dat was een aantal keer vergeefs wegleggen voor een slaapje kan ik je vertellen. :')
pi_161096785
Over die spenen.. Hoe verder, hoe harder ze worden ivm tandjes. Je wil niet dat je kind met die scherpe tandjes zon speen doorbijt.

Dus op een gegeven moment moet je wel door naar de volgende categorie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161097137
Dat gaat trouwens niet zo in 1 keer die spenen doorbijten, die grotere althans. Daar moet je best wel even op kauwen is mijn ervaring. :P

Ik lees een boekje buiten. Heerlijk. A slaap in de wagen. Wat een leven mensen. Maandag weer aan de bak. Nu nog even genieten
pi_161097238
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:57 schreef Estrys het volgende:
Dat gaat trouwens niet zo in 1 keer die spenen doorbijten, die grotere althans. Daar moet je best wel even op kauwen is mijn ervaring. :P

Ik lees een boekje buiten. Heerlijk. A slaap in de wagen. Wat een leven mensen. Maandag weer aan de bak. Nu nog even genieten
Nou ja, toch. Kreeg een beetje de indruk dat het nut van grotere spenen niet werd gezien. :D

Lekker weer hm. Kleuter buiten, baby net wakker. Zo es stukje wandelen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:08:19 #91
409579 LuDann
All the way
pi_161097301
Ik ben het eens hoor dat ze vanwege tandjes op termijn wel over moet op een grotere speen, maar haar eerste tandje is net doorgekomen dus ik denk dat de kleinere speen nog geen gevaar is op het moment. De grotere speen spuugt ze de hele tijd uit.
pi_161097367
Ik ben even niet bijgelezen. Iets met alleen thuis met twee kinderen en geen slaap. Maar kiek nou, deze wil ik even laten zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 15:13:05 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:18:58 #93
409579 LuDann
All the way
pi_161097474
Awwww... en wat lijkt je grote groot zo!
pi_161097552
Razz O+ O+ O+

A. alweer 6 maanden! *O* wel jammer van het gillen, sterkte pinq :*

Beterschap N., Selvaria en Minion! :*

Dit weer. O+ Ik ging lekker met Ketel naar de markt en at een ijsje. In mijn t-shirt. O+ Het plan van daarna thuis gezellig samen lunchen viel alleen in het water, want meneer was Moe en kon al snel alleen nog maar hysterisch huilen. Oh well. Samen in bed liggen is ook gezellig. :')
pi_161098010
Ow Razz wat mooi :) en ze zijn zelfs allebei aangekleed, hoewel je alleen thuis was! *O* *O* *O* *O*
pi_161098241
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:03 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou ja, toch. Kreeg een beetje de indruk dat het nut van grotere spenen niet werd gezien. :D

Lekker weer hm. Kleuter buiten, baby net wakker. Zo es stukje wandelen.
Nee het heeft zeker nut :Y
Ik wilde alleen aangeven dat het niet met 1 beet doormidden is. :)

Razz wat een mooi stel O+
pi_161098871
Oh Razz!! O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161099053
Wat lief Razz O+

Gefeliciteerd met de 0,5 jaar-mijlpaal pinq! w/

Beterschap N. en minion :*

Bij welk kdv ben je wezen kijken Saskia? Bij de opvang waar A naartoe gaat (vlakbij die ijssalon waar je in de zomer vaak was :9) hebben ze op de woensdagen en vrijdagen nog plek zag ik gister! ;)

Bijna weekend en lekker genieten van het mooie weer! Kan mijn A'tje eindelijk ook eens zonder muts naar buiten (want haar groeit langzaam...veel te langzaam ;))
pi_161099141
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:45 schreef Aerenia het volgende:
Wat lief Razz O+

Gefeliciteerd met de 0,5 jaar-mijlpaal pinq! w/

Beterschap N. en minion :*

Bij welk kdv ben je wezen kijken Saskia? Bij de opvang waar A naartoe gaat (vlakbij die ijssalon waar je in de zomer vaak was :9) hebben ze op de woensdagen en vrijdagen nog plek zag ik gister! ;)

Bijna weekend en lekker genieten van het mooie weer! Kan mijn A'tje eindelijk ook eens zonder muts naar buiten (want haar groeit langzaam...veel te langzaam ;))
We waren nu bij de J.an & A.lleman op de P.aardenmarkt. Was erg leuk! Bedoel jij de W.iskids of de S.chatkist? Die zitten allebei vlakbij de ijssalon... Ik wilde bij de S.chatkist gaan kijken, maar ze mailen niet terug... :{

Die ijssalon heeft nu trouwens een tweede filiaal, nog dichter bij ons... mn arme figuur :Y)
pi_161099349
W.iskids! Ik vind het persoonlijk een fijn kvd, ondat ze zo kleinschalig zijn (en op 5 min lopen)! A is nu de enige baby op haar opvangdagen, dus wordt daar lekker vertroeteld :)
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:31:56 #101
409579 LuDann
All the way
pi_161099699
De enige baby. :o

Die van mij is er een van 84 baby's ongeveer. :')
pi_161099777
84 baby's? :o Ik wist niet dat er zulke grote kdv's bestonden joh. /plattelandstrien :+
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:43:39 #103
409579 LuDann
All the way
pi_161099902
Ze hebben 7 groepen en die zijn meestal allemaal vol met 12 baby's per groep. :Y

Edit: nee wacht, ik lieg. Ongeveer de helft is geen babygroep maar voor oudere kindjes.
pi_161099918
Hahaha A gaat naar een kleinschalig kdv. Max 24 kinderen van 0-4 jaar per dag, verdeeld over 2 groepen met 2 leidsters per groep. Meeste kdv's zijn - volgens mij - wel ietsje groter met bso erbij enz.

Gaat het iets beter met N Selvaria?
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:47:23 #105
409579 LuDann
All the way
pi_161099959
2 leidsters op 12 kindjes, dat moeten er 3 zijn toch?
pi_161100011
N. gaat naar een GO waar ze meestal met 2 of 3 andere kindjes is, allemaal jongetjes en ze dirigeert ze nu al overal naartoe. :D Zo leuk om ze samen te zien spelen. O+

Aerenia, ze hoest nog heel erg en heeft nog lichte verhoging en is algeheel wat jengelig. Slapen gaat nog vrij moeizaam en alleen nog maar op de buik ( :') X 1000) en later op de avond alleen als we bij haar blijven, maar de scherpe randjes zijn er gelukkig wel af door de ab. :)
pi_161100129
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:12 schreef Razztwizzle het volgende:
*even weggehaald ivm foto niet willen quoten*
Oh Razz wat heb jij twee prachtige kindjes O+ O+! En je oudste lacht zo lief in de camera *smelt*.

Verder beterschap aan alle zieken :*, zo sneu voor die kleintjes.

Speentjes: ja ik heb een volgende-fase soothie, die is harder idd tegen het kapot bijten als ze tandjes krijgen zoals Estrys al zei. Ik wilde haar er alvast aan laten wennen maar ze wil 'm niet :{. Hopelijk verandert dat straks (en anders heeft ze pech ben ik bang, moet toch :X).
pi_161100229
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:47 schreef LuDann het volgende:
2 leidsters op 12 kindjes, dat moeten er 3 zijn toch?
Het zijn verticale groepen en er zijn lang niet altijd ook 12 kinderen aanwezig terwijl ze wel altijd met zijn tweeën zijn :)

En fijn dat het ietsje beter is met N! ^O^
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:02:47 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161101399
Ok, zonder bijgelezen te zijn; ik vrees dat we hier morgen toch gaan beginnen met een soort slaaptraining ;(

S is 's ochtends best zen, maar volgens mij raakt hij gedurende de dag echt overprikkeld (jeukwoord). Hij valt steeds in slaap aan de borst, waar ik m dan maar hou omdat hij in bed accuut wakker wordt. Maar het zijn hazeslaapjes want grote zus zit constant aan m, of ik moet iets met haar doen waardoor ik op moet staan. En dan rust hij dus niet voldoende uit (zelfde als ik thuis de draagdoek pak), en gaat hij steeds meer huilen. En 's nachts is ie dan weer helemaal zen.

Ik haat het echt, maar ik ga m morgen dus in zn wieg boven leggen, en mezelf een aantal minuten geven. En mn vriend is er morgen gelukkig ook bij.

Bah -O-
pi_161101716
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ok, zonder bijgelezen te zijn; ik vrees dat we hier morgen toch gaan beginnen met een soort slaaptraining ;(

S is 's ochtends best zen, maar volgens mij raakt hij gedurende de dag echt overprikkeld (jeukwoord). Hij valt steeds in slaap aan de borst, waar ik m dan maar hou omdat hij in bed accuut wakker wordt. Maar het zijn hazeslaapjes want grote zus zit constant aan m, of ik moet iets met haar doen waardoor ik op moet staan. En dan rust hij dus niet voldoende uit (zelfde als ik thuis de draagdoek pak), en gaat hij steeds meer huilen. En 's nachts is ie dan weer helemaal zen.

Ik haat het echt, maar ik ga m morgen dus in zn wieg boven leggen, en mezelf een aantal minuten geven. En mn vriend is er morgen gelukkig ook bij.

Bah -O-
Positieve benadering.. Als ie echt zo overprikkelt raakt overdag dan lijkt het me voor hem misschien juist fijn om echt even goed te kunnen slapen in z'n wiegje :Y. Lekker even bij 'm blijven zitten met je hand op zijn hoofdje tot ie slaapt? Je doet het voor hem hč, een uitgeruste baby is een blije baby enzo.
pi_161101935
Slim juist LB :* Als hij lekker slaapt is het voor jullie allemaal fijner lijkt me. Ik merk hetzelfde eigenlijk, maar ik krijg d'r s nachts al d'r bed niet in, laat staan overdag :') Vandaag was haar langste slaapje toen we een uurtje in de stad liepen. In bed thuis liep d'r neusje weer helemaal vol en daarna was ze echt de hele tijd wakker met een kort slaapje toen we Stip ophaalden van het kdv. Op de een of andere manier maak ik gewoon geen slaapbabys....
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:34:57 #112
409579 LuDann
All the way
pi_161102119
Fijn dat het beter gaat Selvaria!

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:03 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Het zijn verticale groepen en er zijn lang niet altijd ook 12 kinderen aanwezig terwijl ze wel altijd met zijn tweeën zijn :)

En fijn dat het ietsje beter is met N! ^O^
Ah oke, dan snap ik het. :Y

Oef LB, moeilijk lijkt me dat! Maar slaap is ook heel belangrijk.

Dot, ik hoop dat het beter gaat met slapen als de verkoudheid minder is.
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:50:17 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161102511
Ohja 's nachts ligt ie bij mij in bed, met zn neus in mn borst of oksel :') *;

En Zusje, dat bij hem blijven zitten is dus het lastige deel, met een peuterzus in de buurt :X Die wil liedjes voor hem zingen als ik hem slapend weg probeer te leggen. We gaan dus iig maar voor het wakker wegleggen :')!
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:57:15 #114
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161102708
LB, misschien is Ewan het droomschaap iets voor 'm in bedje. Ik wilde dat destijds ook kopen, maar ik las dat je het beste ermee kunt beginnen als ze nog echt jong zijn, L was toen al 12 weken ofzo. Alternatief is een app op je telefoon met 'baarmoeder geluiden' of een CD met dat soort geluiden.
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:01:31 #115
409579 LuDann
All the way
pi_161102796
Oh ja, witte ruis geluiden is ook een ding geloof ik.
pi_161102858
Die ruis hebben wij ook een tijdje gebruikt bij Stip idd :Y Ewan werkte niet bij hem, maar als hij eenmaal sliep hielp de ruis wel om hem iets langer te laten slapen. Je moet er zelf alleen ook wel tegen kunnen als je samen slaapt :)
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:12:02 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161103081
Oeh dat schaap ga ik even googlen! ^O^
pi_161104546
Ons kdv is heerlijk kleinschalig. Op ma/di/do hebben ze 2 groepen, op wo/vr 1 verticale groep. De eerste en laatste 45 min van de dag is er meestal maar 1 medewerkster (afhankelijk van aantal kindjes natuurlijk), maar ze kennen toch allemaal alle kindjes, dus dat is prima.
pi_161104655
Ewan O+ Ik kan m aanraden! Was een kraamcadeautje bij oudste en wordt nu weer volop gebruikt. Ik word er zelf ook instant relaxed en slaperig van, haha. Er zit ook een muziekje met hartslag en ruis op. Soort van alles door elkaar.
pi_161107087
Ik duim mee LB! Hopelijk lukt het zo!

Geeft iemand hier borstvoeding met af en toe een flesje kv? Ik zou daar wat meer over willen weten als ik straks weer met O naar school moet ed. Het is nu soms nog zo pijnlijk dat ik dat liever nog niet in t openbaar ga doen.

Oh en nabloeden van t naveltje? hier nu wat vlekjes op de rand van de luier. Erg?

Zo best een lap tekst getikt met 1 vinger.... E. wilde even blijven plakken na een monsterlijk vieze melkboer die hem duidelijk pijn deed ;(
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161107593
Oh :( !!! Ik had t zo koud en mijn rechter borst staat weer erg strak. (Zo aan de beurt) verdorie weer verhoging.

Snel de warme douche er op voordat E wakker wordt
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161109593
Oh dat is idd lastig LB.. succes morgen :).

Lamb hoop niet dat je tegen een ontsteking aan zit dan..

Toch ga ik die nacht/late avondvoeding straks missen, hoezeer ik er nu soms ook tegenop zie (moe, moet er geforceerd voor wakker blijven). Zo'n sereen momentje, waarin alleen mijn kleine meisje en ik lijken te bestaan. Zij rustig drinkend, half slapend, oogjes dicht, handjes houden mijn hand vast. Daarna uitbuiken, helemaal in foetushouding tegen me aan gekropen, zo klein, zo lief, tevreden zuchtjes.. O+.
  zaterdag 2 april 2016 @ 00:24:32 #123
409579 LuDann
All the way
pi_161110363
Jeej, de baby slaapt. Kan ik eindelijk gaan koken. _O-

Pff, op dagen zoals deze vraag ik me echt af hoe ik dat in vredesnaam zou doen als ik er 2 had.

Zou fijn zijn als ze de uren slaap gewoon inhaalt nu maar ik durf te wedden dat ze gewoon weer 7 uur wakker wordt straks. :')
  zaterdag 2 april 2016 @ 00:29:39 #124
409579 LuDann
All the way
pi_161110457
Oei Lamb, ik hoop geen ontsteking!
pi_161112977
Lamb, zorg goed voor jezelf!

De maten van de slaapzakjes van de Hema, zijn dat kledingmaten of is dat de lengte? Weet iemand dat?

Na 2 betrekkelijk goede nachten mocht ik er vannacht elke anderhalf uur uit. Jammer.
pi_161113115
Mijn baby deed geloof ik een doorslaap :o! Hij sliep van 20.00 tot 3.00 uur _O_ en daarna nog tot 7.15. Wat een heerlijkheid zeg!

Hoop geen borstontsteking Lamb, sterkte :*. En dat nabloeden van het naveltje heeft N. ook even gehad, maar stopte ook snel weer. Even kijken of het niet blijft bloeden, maar anders kan het niet zoveel kwaad denk ik.

Lastig LB! Dochter wil N. ook continu aaien, maar N. moet er van lachen en slaapt anders gewoon toch dus daar heb ik wel geluk mee. Voor K. moeten we hem wel beschermen :'). Die vindt zijn broertje ook heel lief, dus die krijgt alles wat hij ook heeft. Auto's, fles melk, blokken, ballen..en dat allemaal het liefst op zijn hoofd :'). Gelukkig wil N. wel in de box slapen, anders hadden wij hem ook boven in zijn bedje moeten leggen. Ik heb dus geen tips verder, maar lees wel even mee, want als N. niet meer in de box wil slapen heb ik vast ook wat aan de tips die er geven worden.

Razz je duo O+ wat een mooi stel zeg!

En een :* en heel veel c_/ voor alle slechte nachten!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_161113151
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:32 schreef Hupje het volgende:

De maten van de slaapzakjes van de Hema, zijn dat kledingmaten of is dat de lengte? Weet iemand dat?

Gewoon kledingmaten dacht ik. Maar kledingmaten zijn ook lengtematen, dus tja ;)
pi_161113172
Ik ben op. Mijn baby was elk half uur aan het krijsen vannacht en echt niks hielp.

Ik snap er ook echt niks van, hij sliep over t algmeen prima 's nachts en de laatste weken is het 1 groot drama. -O- :Z

Overigens is 'ie vandaag alweer 5 maanden! Waar is de tijd heen :X
pi_161113310
Ik neem ontslag, kan dat nog? :X

Vannacht elke keer huilend wakker, maar water wilde ze niet dus ik mocht tig keer een fles maken terwijl die flessen er bijna af moeten. :{

Nu is ze sinds 8 uur al weer niet te genieten en elke keer als ik haar wegleg resulteert dat in een heel hoog aiaiaiaiaiaiaiaaaaaai gegil/krijs. Dit gaat zo m'n irritatiezone in. |:(

Ja ik weet het, ze is ziek, maar na een week mag het toch wel eens echt beter gaan? Vannacht sliep ik ongeveer 3 uur in totaal en ik ben verder het hele weekend alleen met haar. Blegh, ik ben het echt even zat. :'(
pi_161113340
Bwuh sterkte Sel! Arme meid.... (Jullie allebei!)
pi_161113446
Pfff pittig Sel, misschien samen op bed liggen?
pi_161113463
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 09:34 schreef Selvaria het volgende:

Vannacht elke keer huilend wakker, maar water wilde ze niet dus ik mocht tig keer een fles maken terwijl die flessen er bijna af moeten. :{

Nu is ze sinds 8 uur al weer niet te genieten en elke keer als ik haar wegleg resulteert dat in een heel hoog aiaiaiaiaiaiaiaaaaaai gegil/krijs. Dit gaat zo m'n irritatiezone in. |:(

Ja ik weet het, ze is ziek, maar na een week mag het toch wel eens echt beter gaan? Vannacht sliep ik ongeveer 3 uur in totaal en ik ben verder het hele weekend alleen met haar. Blegh, ik ben het echt even zat. :'(
Zij is ws ook gewoon heel erg moe, daar worden ze ook nooit zo gezellig van. Maar maak ze maar eens duidelijk dat ze dan moeten slapen...
Even samen wandelen of inderdaad samen in bed een optie?
S. 2014
J. 2016
pi_161113527
Kun je niet iemand vragen om langs te komen, Selvaria? Afleiding werkt bij J vaak goed, dan is hij een stuk beter te hebben ook al voelt hij zich niet lekker.

Saskia, ik had het niet handig verwoord. Ik las dat je voor een slaapzak lengte +10 cm moest nemen. J is nu 72 cm en heeft een slaapzak 68-80. Kan hij daar met maat 80 ook nog in, of is 72+10 dus het moment om een nieuwe tegaan kopen? Als hij zich boos maakt, kan hij zich tot onderaan uitstrekken, anders heeft hij nog ruimte.
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:02:32 #134
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161113984
quote:

/ontlurkt

Misschien even badderen/douchen samen? Misschien wordt ze daar wel meer ontspannen van.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_161114133
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:09 schreef Hupje het volgende:

Saskia, ik had het niet handig verwoord. Ik las dat je voor een slaapzak lengte +10 cm moest nemen. J is nu 72 cm en heeft een slaapzak 68-80. Kan hij daar met maat 80 ook nog in, of is 72+10 dus het moment om een nieuwe tegaan kopen? Als hij zich boos maakt, kan hij zich tot onderaan uitstrekken, anders heeft hij nog ruimte.
Volgens mij is het dan tijd voor een grotere slaapzak inderdaad.
Dit las ik ergens...

quote:
Het gaat om de lengte van schouders tot onderkant slaapzak. Een baby van 72 cm zal dus qua lengte nog net in een slaapzak maat 70 passen

Als de zomer aanbreekt en je bent op zoek naar een nieuwe slaapzak voor je baby van 72 cm, dan kun je beter maat 90 kiezen.
Dit doet mij er trouwens aan denken dat 1 van F. haar slaapzakken (zou 68 zijn, maar meet 63cm ) }:| nu echt aan de kant moet.
pi_161115291
Langskomen lukt niet, mijn moeder moet werken, goede vriendin is hoogzwanger en heeft al een kleintje en andere familie/vrienden wonen verder weg. Ik ben net even met wat meiden van de zwangerschapsgym naar de kinderboerderij geweest, deed ons allebei wel goed. :)

Samen op bed is nog groter drama. Nu slaapt ze eindelijk. *O* En straks gaan we maar even de stad in en een boodschap doen, even de deur uit tot man er weer is.
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:03:17 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_161116985
quote:

Flessen moeten er niet af he.. Frans slaapt in de avond en nacht alleen in als hij (voldoende) fv krijgt. Dus hij krijgt gerust nog 2/3 flessen per avond/nacht.

(Niet ideaal, maar misschien geeft t lucht)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_161117314
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:03 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Flessen moeten er niet af he.. Frans slaapt in de avond en nacht alleen in als hij (voldoende) fv krijgt. Dus hij krijgt gerust nog 2/3 flessen per avond/nacht.

(Niet ideaal, maar misschien geeft t lucht)
Oh echt? Ik dacht dat kv met 1 jaar er echt af moest, of iig niet meer structureel gegeven worden. Dat biedt wel wat meer lucht voor de nachten inderdaad, thanks. ^O^

Vandaag overdag weer: water is evil, alleen melk is goed. :{w
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:28:21 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161117407
Ik denk dat ze misschien wat inhaalt voor de week ziekzijn Selvaria. Klinkt slopend, dus ik zou lekker een fles geven als ze daar gelukkig van wordt.
pi_161117432
Stip gaat ook nog steeds alleen slapen als hij een fles krijgt. Hij drinkt dan wel koemelk, maar fles is fles ;)

Wij hadden net een ultiem baby momentje. Alles klaar staan om Stip op te gaan halen bij mijn ouders, mevrouw al in de Maxi gelegd na de voeding, spuugt ze natuurlijk zichzelf plus maxi helemaal onder. We zijn nu dus iets later :+
pi_161122338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:09 schreef Hupje het volgende:
Kun je niet iemand vragen om langs te komen, Selvaria? Afleiding werkt bij J vaak goed, dan is hij een stuk beter te hebben ook al voelt hij zich niet lekker.

Je hebt slaapzakken op maat (Hema, 68-80) en op cm (70, 80 etc). Met 72 cm zou ik dus gewoon nog een slaapzak 68-80 van de Hema gebruiken. Sterker nog, dat doe ik ook met mijne die ook ongeveer zo lang is :+ Maar met 72 cm pak je dus een slaapzak van 80 cm. Zo heb ik het begrepen ten minste. Tenzij slaapzakken van 70 cm niet 70 cm zijn maar berekend zijn op kinderen van 70 cm en dus een marge hebben van 10 cm of zo en eigenlijk 80 cm lang zijn.

Rocket science zeg :o
pi_161122462
Oh jee selvaria, dat klinkt heel klote na zo'n week, sterkte!

En alle andere slechte nachten ook. :*

Zusjevan, ik vind dat ook nog steeds zo'n heerlijk moment, s nachts voeden O+ Behalve als het de derde keer al is, haha.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:29:59 #143
409579 LuDann
All the way
pi_161122867
Wolk heeft slaapzakken van 80 cm met haar 66 centimeter en ook eentje van 90 cm dacht ik. Zolang het hoofdgat niet te groot is maakt dat weinig uit geloof ik. Op het KDV gebruiken ze express een te grote slaapzak, de onderkant vouwen ze dan onder het matras zodat ze niet het hele bed door kan kruipen en zichzelf zo wakker houdt. Misschien ook maar eens proberen. :P

Sterkte Selvaria, klinkt zwaar!

Mijn baby was zoals verwacht om 7 uur gewoon weer op en ze is de hele dag al harstikke moe maar slapen wil ze niet. Tegelijkertijd heeft ze ontdekt hoe laatjes en kastje open moeten dus dat resulteerde erin dat ze al huilend bij zo'n kastje stond, boos alle spullen eruit trekkend en gooien. :') Zucht... :P

Oh en ze heeft in een onbewaakt moment een mondvol kattenbrokjes te pakken gekregen. :X
pi_161126602
Monsterbijlees gedaan.

Boks voor de moedermishandeling van paar pagina's terug. Mies probeert regelmatig mijn onderlip over mijn voorhoofd te trekken.

Ik kende Ewan nog niet maar ben instant verliefd. Bij een tweede wil ik m!

Dikke knuffel voor Selvaria en Silliegirl, dat klinkt zo zwaar.

Wij zijn vandaag voor het eerst uit eten geweest met Mies!! Groot succes.
Ze heeft lief gespeeld en mocht een stukje peuterpannekoek proeven.

pi_161130349
Slaapzakken: Twix draagt nu 70cm. Ik heb ook de 68/80 van Hema maar daar raak ik hem nog in kwijt.

Mies aan de pannenkoek :Y) en Wolk aan de kattenbrokjes :Y)

Selvaria en Sillie :*
pi_161130611
8ste maand ingegaan... tandjesleed gaat maar door.. vijfde heeft zich gemeld en de zesde staat nog altijd op knallen. Maar linkerkant tandjes lijken allemaal net een halve week eerder te melden dan rechts.

Schrok ik me lam vanochtend. Allemaal gekke bultjes over zijn gezichtje, buik, rug, armen en handen..... hiep hoi hand/voet/mond ziekte -O-

[ Bericht 26% gewijzigd door Stippelrientje op 02-04-2016 22:27:40 ]
Schudden voor gebruik
pi_161131012
Toch wel kattenbrokjes met groente en rijst LuDann?

Wij hadden vannacht eindelijk weer een nacht zonder huiluurtje. Had ik ook echt nodig, lag om 9 uur al in m'n bed gisteren.

Vandaag huizen gekeken met de open huizen dag. En ik ben nu eigenlijk verliefd op een net te duur maar toch nog net betaalbaar split-level huis met trap voor de voordeur (en veel binnen) en dus eigenlijk onpraktisch, maar erg leuk en licht.
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:01:28 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161132415
Ohhh spekpolsje O+ En gezellig uit eten!

LuDann, er is vast een relatie tussen het slaapweigeren en de nieuwe ontdekking. Het klinkt wel heel aandoenlijk :')

Oei Stippel, sterkte :X
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:02:59 #149
409579 LuDann
All the way
pi_161132485
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:27 schreef FlyingFish het volgende:
Toch wel kattenbrokjes met groente en rijst LuDann?
Helaas... En we wilden haar nog geen vlees geven het eerste jaar! Gelukkig heeft ze ze niet opgegeten maar meteen weer uitgespuugd. :P

Klinkt leuk, dat huis!

Sterkte Stippel, hand/mond/voet ziekte was hier reden voor een tripje ziekenhuis wegens niet willen drinken. Ik hoop dat het meevalt bij jullie.

Wolk blijkt ook 38.6 graden koorts te hebben, blijkt net. Arm ding, ik denk dat ze al de hele dag koorts heeft en daarvan niet lekker is. Beetje hangerig.

Oh ja, voor de mensen die een glow in the dark speen wel zien zitten: Wolk vindt ze fantastisch. Ik minder, ze wil niet slapen met dat fascinerende gloeiding in haar mond. :')
pi_161132537
Ik breek even in. Wat zijn de gevaren van een koortslip bij een baby van ruim 5,5 maand en waar moet ik alert op zijn? Oma van mijn man kwam met de mededeling een koortslip te hebben en uit de buurt te blijven. Opa van man is terminaal dus we waren wel even langs. Uit gewoonte kwam oma wel even boven G hangen en zijn handjes vastpakken enzo. Direct gezegd dat ze toch echt als de wiedeweerga afstand moet nemen! Maar het was een verse koortslip en nu ben ik toch wel ongerust ;(

Waar moet ik alert op zijn?

En die nonchalance maakt mij zo kwaad! Mijn moeder is in de kraamweek al eens langs geweest met een koortslip. Snappen mensen die gevaren dan niet? :'( (als ik wist dat oma daar last van had was ik thuis gebleven met G maar G is toch wel een lichtpuntje voor opa op dit moment ;()
pi_161135525
Ik voel met je mee Cassandra. Ik geloof dat het vooral bij kids onder de 3 maanden erg gevaarlijk kan zijn. Daarna is het nog wel heftig, dus wel opletten. Volgens mij komen de symptomen grotendeels overeen met als wij een koortslip krijgen. Als je iets aan G merkt gewoon je huisarts bellen!

Ik kwam met een gelijksoortige vraag dus; want mijn opa heeft kinkhoest en dus pas W. Ook vastgehad. W. heeft 3 vaccinaties gehad inmiddels; is ie dan voldoende beschermd of moet ik nu ook opletten? Van de symptomen die ik google word ik ook niet vrolijk omdat het in eerste instantie verkouden met licht hoesten is. Ja check, die hebben we -O-
  zondag 3 april 2016 @ 08:34:51 #152
409579 LuDann
All the way
pi_161137773
Sterkte Cassandra, ik heb er geen verstand van verder.

Sillie, na 3 vaccinaties is hij zo goed beschermd als nu mogelijk is. Als hij kinkhoest zou krijgen zal het hoogst waarschijnlijk in niet zo'n zware vorm zijn.
pi_161137981
Oh bah Cassandra en sillie, dat zijn geen leuke dingen. :( Wat betreft een koortslip is dat geloof ik alleen onder de 3 maanden echt enorm gevaarlijk en daarna vooral heel vervelend. Ik zou het wel goed in de gaten houden.

N. lijkt vandaag wat beter te pas, ze speelt voor het eerst in dagen weer. *O* Dat hoestje is nog wel heel naar, maar verder lijkt alles veel beter!

Ze heeft trouwens wel een nieuwe dramaqueen functie erbij gekregen _O- :

Filmpje. :D
pi_161138095
Dat filmpje Selvaria. _O- Fijn dat het beter gaat!

Als ze alleen zijn handjes heeft vastgehad en niet uitgebreid geknuffeld of gekust denk ik dat er niet veel risico is Cassandra. Maar in de gaten houden kan nooit kwaad, natuurlijk.

Wij gaven gisteravond voor het eerst pap voor het slapen gaan. Omdat de nachten zo prut gaan de laatste tijd wilde ik dat toch eens proberen. De pap kwam er in bed alleen allemaal weer uit. En na 2 uur slapen werd hij gewoon weer wakker. Vooralsnog geen succes dus. :{

Wel lekker babyproof pizza gesmikkeld gisteren (zelfgemaakte bodem met een saus van 100% groenten). Ik geniet nog steeds zo van eten met hem. O+
pi_161138178
Mies, leuke foto. Vond ze het lekker?

Oeh, dat is naar Cassandra. ;( En Sillie, daar zou ik mij ook niet prettig bij voelen.

Dat filmpje Selvaria! :D

Hier weer een sprongetje wat z'n effect heeft op de nacht, die was dikke prut.
We waren op visite bij de buren en ze had zich dus 4x gemeld tijdens ons bezoek. De 4e keer om 1.30 zijn we naar huis gegaan. En daarna was ze nog weer wakker om 3.30 - 4.30 - 5.00. Om 8.00 eruit gegaan. :O :O
pi_161138869
Luciferstokjes nodig, Jantina?

Gisternacht riep J elke anderhalf uur, vannacht elke 2,5 uur. Net heeft hij voor het eerst een beetje aardbei gegeten (maar hij weet nog niet wat hij er van moet vinden) en nu is hij neuriënd met zijn loopkar aan het spelen O+

Balen van de pap, lunapuella. Sneu voor hem, en toen moest je zeker ook nog zijn bed verschonen.

Fijn dat het beter gaat, Selvaria. Nephoesten klinkt zo lollig bij baby's :)

Wolk werkt aan haar smaakontwikkeling, hopelijk heeft ze nu ontdekt dat kattenvoer niet lekker is ;)

Cassandra en silliegirl, niet fijn. Hopelijk gaat 't aan jullie kleintjes voorbij. Ik voelde me al zo schuldig toen we in de besmettelijke fase van handvoetmondziekte op een kinderverjaardag waren geweest (toen was er nog niks aan hem te zien).
Stippelrientje, hopelijk gaat het snel over. J heeft 1 dag wat minder gegeten en was wat hangerig en had wat jeuk, maar verder had hij er niet veel last van. Beterschap!

Missladybug en gezin uit eten, ziet er gezellig uit!
pi_161145015
Nou hier zit hij van top tot teen onder. Al zijn eczeem plekjes zijn weer actief en ook vol met blaasjes van hand-mond-voet ziekte.

Vannacht om half vier klaar wakker met hem zitten wiegen en kleine tikjes in een ritme geven op zijn billen. Gek, maar dat werkt even alleen. Elke keer als ik hem weg wilde leggen was het hartverscheurend huilen. Om half zes er maar even met hem uit geweest. Flink ingesmeerd weer en toen maar met de autogarage gaan spelen. Hij kon gelukkig vrolijk lachen.
Veel slaapjes gedaan en rond twaalf uur ben ik een badje gaan klaarmaken. Iets in mij zegt Havermout gebruiken. Dus ik heb havermout vlokken in een washand gestopt, dichtgebonden en een half uur in een laagje water later weken in zijn badje. Toen het badje afgevuld met lekker lauw/warm water en een 75cc borstvoeding.
Terwijl hij in bad zat die washand nog een paar keer uitgeknepen en hem ermee ingesopt om een laagje te maken. Hij zat vrijwel kriebelloos in bad. Dat was fijn! Ik heb de washand in een bakje gedaan om straks nog eens een beetje uitgeknepen havermoutsmurrie op hem te smeren.
Voor nu werkt dat goed tegen de jeuk en pijnlijke plekjes. O+

Hoop dat het snel een beetje bij trekt, want zo is het maar sneu!
SPOILER
konden jullie gelijk zijn nieuwe voortand zien ;)
Schudden voor gebruik
pi_161145253
Overigens.. potjandorie wat een lekker weer O+

grasmaaien check
vijverpomp geinstalleerd check
schuur half opruimen omdat je een nieuw rek erin hebt check
was ophangen check

^^, Blij met een draagdoek anders wist ik niet hoe je dat allemaal voor elkaar moet krijgen ^^,
Schudden voor gebruik
  zondag 3 april 2016 @ 15:42:30 #159
409579 LuDann
All the way
pi_161145277
Leuke nieuwe functie Selvaria! :D *kuch* :P

Luna, dat klinkt minder, het hele bed onderspugen. Ga je het nog eens proberen?

Jantina en Hupje allebei een wakkere baby. Hier was het ook vaak raak vannacht, vanwege niet lekker voelen denk ik.

Stippel, dat ziet er erg vervelend uit zeg. Weet je zeker dat het hand-mond-voetziekte is? Want ik geloof dat de vlekjes zich dan beperken tot handpalmen, in de mond en op de voetzolen. Dit lijkt meer op een andere vlekjesziekte, de vijfde of zesde ziekte misschien?

Ik wacht hier af of er vlekjes gaan komen. Er heersen waterpokken in de buurt en Wolk is nog steeds niet helemaal lekker met een beetje verhoging.
pi_161145296
daar zitten ze ook
...
Schudden voor gebruik
  zondag 3 april 2016 @ 15:53:04 #161
409579 LuDann
All the way
pi_161145496
Maar ze zitten toch ook op zijn gezicht, borst en armen zo te zien? Bij hand-mond-voetziekte zitten de vlekjes alleen op de handpalmen, voetzolen en in de mond. Bij andere vlekjesziektes is het meer verspreid.

Het is hoe dan ook vervelend, veel beterschap!
  zondag 3 april 2016 @ 15:55:55 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161145576
Vijfde en zesde ziekte is echt vlekjes, geen blaasjes. Als je het met iets zou verwarren zou t waterpokken zijn
  zondag 3 april 2016 @ 15:56:07 #163
409579 LuDann
All the way
pi_161145582
Ik ben net bij een meet geweest van mijn zwangerschapsclubje. Leuk om alle baby's weer te zien. Ik kreeg veel medelevende opmerkingen toen bleek dat ik dus nog 1 of 2 nachtvoedingen geef, dat hoeven zij allemaal al maanden niet meer te doen. Gelukkig bestaat er Fok! zodat ik weet dat een nachtvoeding normaal is.
  zondag 3 april 2016 @ 15:58:37 #164
409579 LuDann
All the way
pi_161145624
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:55 schreef pinquit het volgende:
Vijfde en zesde ziekte is echt vlekjes, geen blaasjes. Als je het met iets zou verwarren zou t waterpokken zijn
Oh, dat wist ik niet. Is waterpokken de enige verder met echt blaasjes?

Ik zit er wat over te lezen nu en vind het maar deprimerend dat de meeste kindjes het allemaal een keer krijgen. ;(
  zondag 3 april 2016 @ 15:58:52 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161145630
Ik heb mijn baby vanaf 7u vanochtend niet gezien. Ik kan het niet vandaag. Ik lig al de hele dag in bed, de drempel om eruit te komen is te hoog.
Gelukkig heb ik een geweldige man O+
pi_161146211
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:53 schreef LuDann het volgende:
Maar ze zitten toch ook op zijn gezicht, borst en armen zo te zien? Bij hand-mond-voetziekte zitten de vlekjes alleen op de handpalmen, voetzolen en in de mond. Bij andere vlekjesziektes is het meer verspreid.

Het is hoe dan ook vervelend, veel beterschap!
http://ggd.groningen.nl/i(...)-voet-mondziekte-hmv

kunnen ook op benen ed zitten..
Schudden voor gebruik
pi_161146229
je kunt waterpokken beter als kind krijgen dan als volwassene
Schudden voor gebruik
pi_161146236
quote:
17s.gif Op zondag 3 april 2016 15:56 schreef LuDann het volgende:
Ik ben net bij een meet geweest van mijn zwangerschapsclubje. Leuk om alle baby's weer te zien. Ik kreeg veel medelevende opmerkingen toen bleek dat ik dus nog 1 of 2 nachtvoedingen geef, dat hoeven zij allemaal al maanden niet meer te doen. Gelukkig bestaat er Fok! zodat ik weet dat een nachtvoeding normaal is.
Ik word daar wel onzeker van, dat "slaapt hij nou nog niet door dan?" Gedoe.
Ik wéét dat het normaal is dat 'ie het nog niet doet. Ik weet ook dat 'ie nu in een sprongetje zit ofzo en niet lekker is en daarom nog moeilijker slaapt en ik weet dat ik er weinig aan kan veranderen en toch word ik onzeker als mensen kijken van "wat?! Nu nog niet doorslapen?"
-O-

Wij zitten heerlijk buiten. Ik heb W. op een speelkleed gelegd en daar is hij nu al anderhalf uur lekker aan 't friemelen en babbelen. O+
  zondag 3 april 2016 @ 16:29:27 #169
409579 LuDann
All the way
pi_161146424
De kinderarts zei ons toentertijd dat hand-mond-voetziekte zo heet omdat het zich eigenlijk beperkt tot die lichaamsdelen. Maar goed, het maakt weinig uit verder, ziek is ziek.

Jammer genoeg bouwen baby's voor hun eerste levensjaar meestal niet voldoende immuniteit op om een besmetting op latere leeftijd te voorkomen. Ze krijgen het dan vaak nog een keer. Daarom hoop ik ook niet dat Wolk nu waterpokken heeft, liever als ze een jaar of anderhalf is. Dan hoeft het maar 1 keer.

@sillie: ik word er niet echt onzeker meer van omdat ik door dit topic weet dat ik echt de enige niet ben. Maar als Fok! er niet was geweest dan had ik daar vast heel anders ingestaan.
pi_161147162
Volgens onze ha zijn de vlekken/blaasjes bij handmondvoetziekte het heftigst op de handen, voeten, billen en rondom de mond, maar kunnen ze ook op andere plekken zitten. J had er ook veel op zijn benen en buik, maar dat bleven vlekjes en werden geen blaasjes. Het duurt ook veel langer voor die weggetrokken zijn.

Wij gingen vanmiddag naar een evenement hier in de buurt. J keek zijn ogen uit, deed het supergoed. Hij wil dan niks missen en slaapt dus niet. Ja, de minuut voordat we weer bij de auto waren :'). En geslapen is geslapen, hoe kort ook, dus nu speelt hij op een deken op het terras O+

[ Bericht 43% gewijzigd door Hupje op 03-04-2016 17:16:24 ]
pi_161156469
Poging tot meelezen :@

Achh Stippel wat ziet dat er zielig uit ;(
Pinq :*
Selvaria, daar ben je mooi klaar mee, zo'n kuchende dodo _O-
Cassandra, wat irritant :o Ik duim voor geen koortslip.

Even delen: als je over straat loopt na een nacht met heeeeel weinig slaap met een hysterische baby in de wagen waarvan je weet dat ze zo gaat slapen, maar daarvoor nog even hard moet huilen, dat dan mensen heel hard "AAAH ZIELIG!!" in de wagen gaan roepen. Die verdienen dus echt een mep :( GA WEG.

De nachten met heeeeel weinig slaap, de diarree en de hangerigheid werden vanochtend verklaard door het doorbreken van het eerste tandje. Ik heb stiekem even heel hard staan huilen :'( Mijn baby :'(
pi_161156960
Rustig hier!

Stippel beterschap voor je Wurm.
Bloesem ook een :* voor stom publiek en eerste tandjes.

Ik moest nog lachen om het filmpje van N!

Hupje: herkenbaar van dat niet willen/kunnen slapen, maar als er dan even geslapen is - al is het maar 10 minuten - dan toch uitgeslapen zijn/lijken.

Wij gingen vandaag naar de dierentuin. M. vond het Oceanium met al die vissn erg tof (schaterlachen ineens!) en daarna was ze zo moe dat ze alleen nog maar wilde slapen. Gelukkig duurde het daarna nog maar 1,5 uur voordat ze ook echt sliep. Ze is echt zooo snel afgeleid nu. En maar vechten tegen de slaap :P
pi_161157163
Aah Stippel, dat ziet er wel erg sneu uit. Dat het maar snel weg gaat.

Cassandra, ik heb eigenlijk ook geen idee tot welke leeftijd t echt gevaarlijk is.

Onze uk probeert te kruipen. Trekt de knieen onder zich en probeert te kruipen. Alleen glijden dr voeten ateeds weg en knalt ze net dr neus op de grond... Oeps.

Iedereen genoten van t lekkere weer?

Pinq, fijn dat je man dan goed helpt!
pi_161157229
Bloesem, mensen leveren altijd commentaar.. Of je kind nu huilt of slaapt of lacht.
pi_161157644
Estrys succes morgen met je eerste dag werken na je verlof.
Ik doe met je mee.

Lb hoe gaat het met de slaap training? Hier is het de laatste week beter gegaan qua slaap, sowieso minder huilen en ze kan zelf even in de box liggen of in de wipstoel zitten. Maar goed, I is alweer iets ouder.

Pinq heerlijk zo'n dagje om even wat bij te kunnen tanken.

Beterschap voor de zieke kindjes.
pi_161158353
Bedankt :*
hij ligt nu gelukkig te slapen O+

Kindje van een vriendinnetje heeft waarschijnlijk wurm besmet. Ook twee andere kindjes die daar over de vloer zijn geweest rond die tijd zijn onder de blaasjes. Op haar kdv zijn ook al twee kids getroffen (voor haar geloof ik). We moeten dat melden bij de GGD las ik ergens.
Morgen maar even advies vragen aan de huisarts.
Schudden voor gebruik
  zondag 3 april 2016 @ 23:22:34 #177
409579 LuDann
All the way
pi_161159510
Mijn baby wordt telkens huilend wakker en voelt koud aan, haar temperatuur is 36.2 graden. Wel erg laag. Iemand hier ervaring mee? We hebben een kruikje gemaakt. En voor de derde keer vandaag naar de huisartsenpost gebeld ( :') ), zijn er vanmiddag nog geweest met Wolk vanwege wederom een allergisch reactie.
pi_161159728
Moet daar niet eens beter naar gekeken worden? Dit is toch geen doen.
S. 2014
J. 2016
pi_161159836
LuDann, J heeft altijd een paar dagen ondertemperatuur als hij ziek is geweest (35,2 ofzo). Dat kan volgens onze ha geen kwaad als J zich verder prima lijkt te voelen.
Goed dat je belt naar de HAP, hoe vaak ook, hopelijk kunnen ze je goed advies geven. Arm Wolkje en arme ouders :*
  zondag 3 april 2016 @ 23:41:33 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161159853
Jeetje LuDann -O- Ik denk dat dr energie naar die allergiebestrijding gaat... Maar hopelijk bekijkt je huisarts idd het hele plaatje even.

Pinquit hoe was jouw dag?

Bloesem, nu al een tandje?! :o
Zou ik ook emotioneel van worden hoor :*

Slaaptraining is hier nog niet begonnen :')! Maar morgen is peuter op het kdv dus zou ik t kunnen doen...
  zondag 3 april 2016 @ 23:44:59 #181
409579 LuDann
All the way
pi_161159905
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 23:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Moet daar niet eens beter naar gekeken worden? Dit is toch geen doen.
We gaan komende week naar de huisarts, tot nu toe was de hoop dat het een reactie op een infectie was maar het is toch een allergie. Er is alleen verder qua medicatie eigenlijk niks mogelijk bij die hele kleintjes, begreep ik van de HAP. Ze heeft nu weer een corticosteroide gekregen maar dat kan niet te vaak natuurlijk.

Na ziek zijn, ze heeft wel koorts gehad natuurlijk, misschien is dat het. Of energie naar die allergie, kan ook... Ze ligt nu met kruik op mijn man, beetje opwarmen. Zo weer temperaturen.
pi_161162171
Wakkere baby }:| Ze heeft zich al twee keer ondergespuugd dus ik kan haar niet nog een keer in slaap voeden. Luier is schoon, kleertjes zijn weer schoon en mevrouw is klaarwakker. Ach, en nu heeft ze ook nog de hik.

Wat vervelend LuDann! Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak.
pi_161162319
Och Ludann, wat sneu allemaal! Dikke kus voor jullie :* .

Dot -O- ja dat is ook zo'n nikstijd. Hopelijk sliep ze snel weer lekker!

Hier ook een baggernacht. Om 3u een zieke dreumes onder de poep, in bad afgespoeld, bed verschoond. Poept baby zich om 5u helemaal onder :') . Dus in de emmer, ook schoon, gevoed en ja hoor - hele voeding over zich heen gespuugd. Hij ligt nu eindelijk weer in z'n wieg. Gelukkig slaapt 'ie, ga ik ook nog een poging doen. Leuk man, kinderen :+ .

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 06:12:54 ]
pi_161162629
Boh wat een heldinnen zijn jullie met jullie meerdere kindjes. :o Hopelijk liggen jullie nu nog heerlijk te slapen. :*

Beterschap voor alle zieke kindjes en gut Wolk toch. ;( Wat naar en op FB las ik al dat het waarschijnlijk niks met voeding te maken heeft? Moeilijk om dan dingen uit te sluiten. -O-

Ik dacht dat mijn oogontsteking op z'n retour was dus ipv de hele avond (van 20.00-22.00 zoals de afgelopen 2 dagen) alvast op bed te liggen om mijn ogen rust te gunnen heb ik gisteravond twee uurtjes gegamed. Ik heb dus totaal geen ervaring met oogontsteking, maar ik weet nu wel dat ik dat beter niet had kunnen doen, pus en rode ogen all over. :'( En dat terwijl we vandaag een fotoshoot met ons drietjes gepland hebben, ik hoop dat ze goede photoshopskills heeft. :')

Ik ben superbenieuwd hoe N. het vannacht gedaan heeft! Na twee heel belabberde nachten (voor mij, van al dat rochelen werd ik steeds wakker, N. gelukkig niet O+ ) tankte ik beneden even bij en man en N. zijn nog boven. :o
pi_161162654
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 07:55 schreef Selvaria het volgende:
Boh wat een heldinnen zijn jullie met jullie meerdere kindjes. :o Hopelijk liggen jullie nu nog heerlijk te slapen. :*

Ja dit dus, gister wou N. niet slapen terwijl ik hoofdpijn had, ik was gelijk wanhopig (als ik ziek ben, ben ik net een man... :+ )

En inderdaad, ik hoop dat je er snel achter komt wat het is Lu! Want elke dag naar de HAP is ook geen doen, arme Wolk :'( En voor jezelf ook beterschap!

En ook beterschap voor Selveria, kleine A. en alle andere zieken :*
pi_161162668
Ik wil mijn plekje in team zombie terug. Zo te zien zijn we met veel mensen lid op het moment. :P

Na 1,5e week goed slapen vond L. Het vannacht weer tijd voor 5 voedingen. Daarnaast voelt het alsof mijn borst begint te ontsteken. Bah.

Iemand anders ook koffie?
pi_161162737
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

We gaan komende week naar de huisarts, tot nu toe was de hoop dat het een reactie op een infectie was maar het is toch een allergie. Er is alleen verder qua medicatie eigenlijk niks mogelijk bij die hele kleintjes, begreep ik van de HAP. Ze heeft nu weer een corticosteroide gekregen maar dat kan niet te vaak natuurlijk.

Na ziek zijn, ze heeft wel koorts gehad natuurlijk, misschien is dat het. Of energie naar die allergie, kan ook... Ze ligt nu met kruik op mijn man, beetje opwarmen. Zo weer temperaturen.
Saartje heeft een antihistamine drankje. Desloratidine zo uit mijn hoofd, is om de allergische prikkel te onderdrukken... misschien een optie? Al is saar wel n stukje ouder natuurlijk.

Anyway beterschap voor je kleintje.
S. 2014
J. 2016
  maandag 4 april 2016 @ 08:46:31 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161162896
Na een wat lastige start (veel buikpijn en scheten) heeft mijn baby zomaar van 22 tot 6:30 doorgeslapen :o met laatste voeding om 20:30 :o

Wat is deze :o

Maar *O*
  maandag 4 april 2016 @ 09:05:02 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161163029
Heerlijk!!

Mijn baby snapt het niet... 's nachts kan hij ineens niet meer liggend drinken :') dus moet ik alsnog overeind gaan zitten }:|

Het is ook een echte clusteraar trouwens, begin van de avond tanken, en dan krijg ik er 's nachts nauwelijks wat in. Ploftieten!
  maandag 4 april 2016 @ 09:36:00 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161163356
Straks ga ik lekker mn baby showen op mn werk, en daarna lekker even de winkel in O+ als ik t volhou tenminste _O-

Laatste keer dat ik er was (de dag voor mijn bevalling, had ik bedacht dat ik de volgende keer gebruik ging maken van de rolstoelen :') )
pi_161163706
Team zombie, check. Niet vanwege wakkere W, want die sliep van 21:30 - 03:30 en toen weer tot 7:00, maar vanwege W's gehoest. Hij sliep gewoon al hoestend door, maar ik zat elke keer rechtop in bed :Z
pi_161163739
:W vanuit Twente! Gister met z'n tweetjes met de trein hierheen gekomen. Ging goed!

Kent er iemand nog winkels met leuke babykleding in Enschede?
pi_161163771
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:46 schreef pinquit het volgende:
Na een wat lastige start (veel buikpijn en scheten) heeft mijn baby zomaar van 22 tot 6:30 doorgeslapen :o met laatste voeding om 20:30 :o

Wat is deze :o

Maar *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Heb je zelf ook lekker geslapen?
pi_161163792
Hier is de kleine snotverkouden, zo sneu. Hij kan moeilijk ademhalen en hoest ook veel. Toch een nacht van 20.00-02.00-06.00. Best okay dus!
pi_161163916
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanuit Twente! Gister met z'n tweetjes met de trein hierheen gekomen. Ging goed!

Kent er iemand nog winkels met leuke babykleding in Enschede?
:W

Nee, maar in Hengelo zit wel een heel leuk winkeltje, weet de naam en straat niet zo (oké, daar heb je dus echt niks aan :') ) Het zit net buiten het grote plein in het centrum, kan eigenlijk niet missen aangezien Hengelo best klein is.
pi_161164017
http://www.studiokidz.nl/ is de winkel waar ik het over had, ik heb het even voor je opgezocht.
  maandag 4 april 2016 @ 10:35:09 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161164153
Niks in Enschede? :o

Da's wel treurig ook he....
pi_161164249
Goede nacht voor Pinq! *O*

Jagar in NL, haaai! :W

Boe aan de allergieën en vlekjes en snotjes.

T zit ook helemaal onder de snotprut. Wat een vies poetje zo, met z'n klontjesogen en groen opgedroogd snot. (Hij haat me nu, want ik poets zijn zorgvuldig opgespaarde aankoeksels weg met }) natte watten }) )
Arme ding heeft denk ik ook keelpijn met een droge strot net als mams, want hij werd elk uur wakker voor een paar slokjes. (Knorsnotterslik).

En mijn baby zit in kruiphouding en wiebelt dan heen en weer. Hoor 'ns ff vriendje, doe 'ns als een kleine baby...! :'( (maar stiekem wel keigaaf om te zien hoor!)
pi_161165641
Enschede heeft toch een primark?
pi_161165931
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Niks in Enschede? :o

Da's wel treurig ook he....
Nou ja, niet niks natuurlijk. Uiteraard hebben we een Hema, H&M, Prenatal, Name-it, C&A, Zeeman en inderdaad ook een Primark, maar ik bedoelde niks speciaals. Niet zoals Musjes in Groningen of zo. :P
pi_161166286
Halve bijlees:

Jeetje, wat een pech met al die zieke baby's ;( heel veel beterschap! :*
En LuDann zelfs al een HAP-abonnement, veel sterkte voor Wolk! En hopelijk vinden ze snel de oorzaak van die allergische reacties!
c_/ voor team zombie en *O* voor goede nachten!

Hier lijkt het met de Minion gelukkig al weer wat beter te gaan. Niet meer gespuugd, wel gewoon vrolijk en ook d'r eetlust komt al weer wat terug. Nog wel flink hoesten, maar gelukkig geen hele nachten lang meer :)
Verder helaas wel een ziekenboeg-weekend achter de rug. Eerst man die zaterdagavond liep te spugen, en vervolgens ik 's nachts. Kan me niks meer herinneren, maar blijkbaar wilde ik 's nachts naar de wc lopen, maar ben toen in elkaar gezakt en met m'n hoofd op de grond geklapt. Nu waarschijnlijk een lichte hersenschudding ;( en flinke koppijn en duizelig. Man is gelukkig al weer beter en de Minion kon gewoon naar m'n zus, dus ik kan gewoon rustig aan doen.
  maandag 4 april 2016 @ 12:36:43 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161166337
Ja precies, geen kleine zaakjes dus. Al is een Name it natuurlijk wel cool ^O^

Groningen heeft ook nog Wijsneus, ook erg slecht voor je portemonnee...
  maandag 4 april 2016 @ 12:37:38 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161166361
Wow Twist, wat eng! :o Beterschap!
pi_161166567
Oef twist :o Bah, veel sterkte ermee en beterschap. :*
pi_161166841
Balen Twist.
SPOILER
pi_161166901
Beterschap voor Wolk, Twist en Selvaria.

*G* voor DoorslaapA van Pinq en ook voor de goede nacht van (even in NL) T.

En :* voor team zombie.

Twix is nu ruim 6,5 maand en heeft dit weekend voor het eerst luid geprotesteerd tegen de kinderwagenbak. Die functie bezat hij eerder nog niet dus dit was even wennen. Als hij slaapt is het geen probleem maar wakker was huilen, ook met de kap omlaag. Hij wil rondkijken en doet dan echt pogingen rechtop te zitten (buikspieren heeft 'ie!).

Qua formaat past het nog makkelijk maar zijn we dan toch op het punt beland dat we over moeten stappen? Of nog maar even met de doek indien wakker en alleen in de bak bij het slapen?

Ik weet dat zolang mogelijk in de kinderwagenbak het beste is. Vandaar ook mijn twijfel.
pi_161167054
Malteser, vanaf 6,5 maand zou ik zeggen dat je prima over kan stappen, vooral als de wageninzet helemaal plat kan. N. paste met iets minder dan 6 maanden echt niet meer en ze vond het ook helemaal niet meer leuk, geen moment spijt van gehad. ^O^

Oh jongens, wij hebben net een fotoshoot gehad met z'n drieën en de previews op het scherm vd camera zagen er zo fantastisch uit. We probeerden elke keer N. aan het lachen te krijgen en het wondermiddel bleek een banaan. :D Elke keer als die uit de tas kwam verscheen er gelijk een lach van oor tot oor op haar gezicht. _O-

Nu ga ik de rest van de dag plat want al mijn energie is op. :')
pi_161167076
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef Malteser het volgende:

Twix is nu ruim 6,5 maand en heeft dit weekend voor het eerst luid geprotesteerd tegen de kinderwagenbak. Die functie bezat hij eerder nog niet dus dit was even wennen. Als hij slaapt is het geen probleem maar wakker was huilen, ook met de kap omlaag. Hij wil rondkijken en doet dan echt pogingen rechtop te zitten (buikspieren heeft 'ie!).

Qua formaat past het nog makkelijk maar zijn we dan toch op het punt beland dat we over moeten stappen? Of nog maar even met de doek indien wakker en alleen in de bak bij het slapen?

Ik weet dat zolang mogelijk in de kinderwagenbak het beste is. Vandaar ook mijn twijfel.
Zolang het nog past zou ik de wagenbak gebruiken, Saar moest rond die tijd over naar de buggy want paste niet meer in de wagenbak, maar ik vond het verre van ideaal... we hebben ook een extra inzet gekocht want eigenlijk was ze nog te smal voor de buggy-inzet. Heb haar toen ook iets vaker in de maxi-cosi vervoerd voor kleine stukken. :@
S. 2014
J. 2016
pi_161167128
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:14 schreef Selvaria het volgende:
Oh jongens, wij hebben net een fotoshoot gehad met z'n drieën en de previews op het scherm vd camera zagen er zo fantastisch uit. We probeerden elke keer N. aan het lachen te krijgen en het wondermiddel bleek een banaan. :D Elke keer als die uit de tas kwam verscheen er gelijk een lach van oor tot oor op haar gezicht.
O+ *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 4 april 2016 @ 13:26:23 #210
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161167257
Ik ben wel echt voorstander van zo lang mogelijk plat liggen, maar ik zou er met 6,5 maand ook niet al te veel issue van maken als hij echt echt niet meer wilt in de reiswieg. Maar misschien was dit een eenmalig dingetje, of reageert hij vaker zo? Rechtop zitten probeerde L ook vaak, maar gewoon die wagen goed in beweging zetten, dan hield hij wel op. >:) Hij doet het nu nog steeds in de wandelwageninzet in ligstand. Speeltjes ter afleiding al geprobeerd?
pi_161167524
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:19 schreef JufMariska het volgende:

[..]

O+ *O*
Bedankt voor de aanbeveling, ze was echt supertof! *O*
pi_161169261
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben wel echt voorstander van zo lang mogelijk plat liggen, maar ik zou er met 6,5 maand ook niet al te veel issue van maken als hij echt echt niet meer wilt in de reiswieg. Maar misschien was dit een eenmalig dingetje, of reageert hij vaker zo? Rechtop zitten probeerde L ook vaak, maar gewoon die wagen goed in beweging zetten, dan hield hij wel op. >:) Hij doet het nu nog steeds in de wandelwageninzet in ligstand. Speeltjes ter afleiding al geprobeerd?
Ik deel jouw mening.
Hij is altijd heel tevreden geweest in de bak. Sliep er goed en veel in en als wakker was speelde hij wat.

Zaterdag is man met hem op pad geweest en volgens man had Twix groot verdriet. Dat herkende ik niet dus dacht 'dat valt wel mee' tot ik er gisteren zelf bij was. Hij was echt verdrietig. Geen zeurhuiltje maar dikke tranen en paniek. Wellicht toeval en geen verband met de bak maar wel iets om in de gaten te houden. Ik laat de bak er ook nog op maar wilde even weten of wisselen bij 6,5 maand me geen amk melding oplevert...
pi_161169403
Wij zijn eerder overgegaan omdat het altijd brullen was in de bak en de doek niet altijd handig was, maar Stip zat ook zelfstandig met 6 maanden dus dat kon wel. Ik zette hem idd wel in ligstand en ik had er een dikke voetenzak in liggen om het nog wat zachter te maken. Deze mevrouw vindt de bak ook niet echt heel fijn terwijl ze in de maxi cosi echt bijna meteen slaapt. Ik denk dat zij ook een draagkindje wordt.

Ze heeft trouwens een smetplekje tussen haar been en schaamlip, moet ik dat juist droog houden of iets smeren? Het is zo'n plekje met een beetje losse huid a la vervellen aan de randen en middenin wat roder.
pi_161169469
eventueel op z'n buik in de wandelwagen?
  maandag 4 april 2016 @ 16:07:08 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161170388
Malteser, wij hadden E met 5 maanden 'over' naar de buggyinzet (die helemaal plat kon) van de kinderwagen, omdat ze inderdaad wat wilde zien. Wandelwagenbak was altijd al evil, dus de korte wandelingetjes deed ik altijd met de maxicosi op het onderstel.... en langere stukken in de doek.
pi_161170858
Thanks allen. Ik zal morgen nog eens een wandeling maken met de bak en kijken of het echt door de bak komt.
Ik heb net het schapenvachtje eruit gehaald, wie weet vond hij dat te warm worden ;). Op zijn buik kan ik ook eens proberen.
Ik heb ook altijd een doek bij me dus knopen is ook een optie maar hij sliep altijd zo fijn en knus in de wagen.
  maandag 4 april 2016 @ 16:36:18 #217
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161171006
Dat slapen gebeurt hier gelukkig nog steeds in de wandelwageninzet, daar was ik ook bang voor. :)
pi_161171464
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:36 schreef Mariposas het volgende:
Dat slapen gebeurt hier gelukkig nog steeds in de wandelwageninzet, daar was ik ook bang voor. :)
Gelukkig :). Jij hebt ook de Joolz Day toch? Past de Joolz regenhoes ook op de wandelwagen?
pi_161171796
Beterschap Twist!

Mijn dochter die overmorgen 9 maanden wordt, vindt het heel normaal om zelfstandig langs de salontafel te lopen en er op te klimmen. Mijn uitleg dat ze best nog even klein mag blijven lijkt niet door te dringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Krisvc op 04-04-2016 18:24:36 ]
pi_161172241
Thanks allemaal!

Malteser lastig ja. Ik zou ook zeggen: liefst zo lang mogelijk in de bak, maar dat moet wel echt een optie zijn dan. Als de wandelwageninzet helemaal plat kan is het natuurlijk wel een minder groot 'probleem'. Maar als het echt gaat om voldoende kunnen zien, vraag ik me altijd af of die kleintjes het dan wel pikken als ze dan nog steeds helemaal plat liggen?

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:14 schreef Krisvc het volgende:
Mijn dochter die overmorgen 9 maanden wordt vind het heel normaal om zelfstandig langs de salontafel te lopen en er op te klimmen. Mijn uitleg dat ze best nog even klein mag blijven lijkt niet door te dringen.
Haha, ik kan me hier zķ niks bij voorstellen met een baby van bijna 11 maanden die nog niet eens kan zitten :D ze hoeft van mij echt nog niet per se rond te rennen ofzo, maar zitten met 11mnd (of in elk geval pogingen daartoe) zou niet overdreven zijn toch? :')
pi_161172558
Die van mij gaat ook nog niet zitten twist (ik wil zo graag fietsen :'( ) maar staat, stapt en kruipt al wel. Maar als ik dan hoor wat jouw Minion al babbelt heeft ze gewoon andere prioriteiten. :D
pi_161172637
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:43 schreef twist02 het volgende:
Thanks allemaal!

Malteser lastig ja. Ik zou ook zeggen: liefst zo lang mogelijk in de bak, maar dat moet wel echt een optie zijn dan. Als de wandelwageninzet helemaal plat kan is het natuurlijk wel een minder groot 'probleem'. Maar als het echt gaat om voldoende kunnen zien, vraag ik me altijd af of die kleintjes het dan wel pikken als ze dan nog steeds helemaal plat liggen?

[..]

Haha, ik kan me hier zķ niks bij voorstellen met een baby van bijna 11 maanden die nog niet eens kan zitten :D ze hoeft van mij echt nog niet per se rond te rennen ofzo, maar zitten met 11mnd (of in elk geval pogingen daartoe) zou niet overdreven zijn toch? :')
Hier niet, N. vindt de wagen niks, tenzij ze echt rechtop mag zitten. Nu kan ze dat ook al wel, dus is het niet zo'n probleem. Maar liggen is evil. Ze gaat ook altijd gillen bij het verschonen...
  maandag 4 april 2016 @ 18:22:11 #223
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161172924
F wel, want in de wandelwageninzet (die idd helemaal plat kan) kan ie gewoon naar links en rechts kijken, geen hoge rand in de weg. Hij is hier weer tevreden, F is ook met 6,5 maand overgegaan.
pi_161175683
Hier waren de moppers en piepjes ook over toen we de wandelwageninzet gingen gebruiken (ook helemaal plat). Daarvoor gebruikten wij ook alleen de draagzak of maxi cosi als we even naar de winkels gingen ofzo.

Over dat fietsen. Dan moeten ze toch helemaal zelf kunnen zitten (dus niet neerzetten en dat ze dan blijven zitten)? Ik wilde zo'n fietszitje voor m'n verjaardag vragen, maar ik denk niet dat M. dat (zitten dus) over 1,5 maand al kan :P

Oh jongens we hadden net trouwens een enorme poepexplosie hier. Ze zat ineens zo :% aan tafel. Het zat tot halverwege haar rug :o Dat was lang geleden. De hele week had ze al van die kleine keutels, dus ik gok dat die de uitgang blokkeerden haha.
  maandag 4 april 2016 @ 20:08:50 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161175860
Haha tijdens t eten ook :D :Y)

En dat stoeltje moet je gewoon vragen joh, er kan veel gebeuren in 1,5 maand hoor!
  maandag 4 april 2016 @ 20:11:30 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161175981
Mijn baby had t wel een beetje moeilijk nadat ik wat te lang was blijven plakken op mn werk :X :@

Maarrrrr hij is knock out gegaan in de doek, waardoor ik rustig heb kunnen eten, én mn dochter naar bed kon brengen :o _O_

En dan nu: Say yes to the dress O+
Ultieme guilty pleasure!
pi_161177275
Ohhh Bloesem een tandje!

Twist, dat is wel even schrikken. Lekker rustig aan doen inderdaad.

LadyBlack, lekker babyshowen op het werk. Leuk is dat he!

Kazy, poepexplosie tot halverwege de rug, lekkuur hoor. Hier is het nu ook elke dag raak.

F. ging vandaag voor het eggie naar de kdv. Ging allemaal lekker, behalve het drinken. Ze dronk heel slecht, eerste fles liet ze staan en daarna nog 2x 50ml ofzo. Dus kdv gaf aan (via iemand anders, want betreffende persoon was er niet tijdens ophalen) of ik niet de borstvoeding kan gaan afbouwen. :{ Want dan zou ze thuis dus ook meer flessen krijgen. Mwah, ik vind het zelf wat raar om na 1 dag zoiets te opperen. Bovendien krijgt ze al 2 maanden 3 of 4 dagen overdag de fles van vriend.
Het is even doorzetten, thuis doet ze ook vaak genoeg moeilijk met hoofd wegdraaien, maar is dan uiteindelijk even kwestie van die speen goed in haar mond duwen. Volgende keer maar even duidelijk aangeven bij de betreffende persoon.
Ze is overigens de enige die bv krijgt.
  maandag 4 april 2016 @ 20:46:45 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161177450
Jeeee zeiden ze dat echt Jantina?

Als ze daar weinig drinkt haalt ze dat thuis wel in hoor. En tenzij ze dan de hele dag met een krijsend kind hebben gezeten is het dus niet hun probleem :{w
pi_161177863
Wtf Jantina?! Vind dat echt een hele vreemde en brutale opmerking. Of jij voor hun gemak even de bv wil afbouwen :').
pi_161177869
Ja, beetje vreemd he?

Ja, ze zal het wel weer inhalen, komende nacht :')
Verder was ze super vrolijk daar, overigens.

Vriend heeft morgen zijn vrije dag, dus hij zal wel even zien hoe het drinken dan gaat, al verwacht hij dus weinig problemen. En woensdag is ze bij mijn moeder, ook nieuw voor haar, net als de kdv, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan.
  maandag 4 april 2016 @ 20:58:33 #231
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161177947
Na 1 dag? Dat vind ik wel erg brutaal, bv of fv, daar heeft een pm-er zich toch niet mee te bemoeien? Ook wel bijzonder dat er blijkbaar verder geen kindjes bv krijgen. Bij J's kdv stonden altijd wel wat flesjes gekolfde melk te ontdooien in de koelkast. We hebben F ingeschreven voor een ander kdv, ben wel heel benieuwd hoe anders (of hetzelfde) het daar vogend jaar zal gaan. Van vriendinnen hoor ik alleen maar goede berichten iig.
pi_161178200
Mijne is ook de enige die bv krijgt (verticale groep).

Rare opmerking Jantina, maar zo te lezen heb je er gelukkig geen boodschap aan. Ik zou t zelf tzt wel meegeven bij een tienminutengesprek, dat dit soort opmerkingen niet klantvriendelijk en professioneel zijn. Fijn dat ze het verder goed had daar! Had je moeite haar achter te laten?
pi_161178207
Ik ga trouwens wel binnenkort afbouwen hoor, maar dat is hun zaak verder natuurlijk niet. Ik zit er nu aan te denken om dan op de kdv eventueel al eerder over te gaan op de kv, in plaats van totdat de bv echt op is. Er is vandaag dus gewoon 320ml weggegooid. :'(

Thuis kan ik/vriend/moeder tenminste zorgvuldig met de melk om gaan, die dan natuurlijk ook steeds schaarser wordt.
pi_161178344
:W Ik faal hard in het hier nog een beetje volgen :@

Op het werk is het druk, ik ben inmiddels aan mijn opleiding begonnen (afgelopen weekend een tweedaagse in hotel, vrijdag en zaterdag) en onze tuin-to-be ligt deze week letterlijk over hoopx2 en om het compleet te maken:

SPOILER
Met M is alles gelukkig helemaal top! Ze is zo leuk! Ze kan zelf gaan zitten nu, ook zonder iets om op te trekken. Ze gaat nog steeds overal staan, danst/hupt op de muziek, zwaait en heeft haar tweede tand te pakken. Zo'n blij ei :D

[ Bericht 13% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 05-04-2016 07:48:54 ]
pi_161178352
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:03 schreef Mineola het volgende:
Mijne is ook de enige die bv krijgt (verticale groep).

Rare opmerking Jantina, maar zo te lezen heb je er gelukkig geen boodschap aan. Ik zou t zelf tzt wel meegeven bij een tienminutengesprek, dat dit soort opmerkingen niet klantvriendelijk en professioneel zijn. Fijn dat ze het verder goed had daar! Had je moeite haar achter te laten?
Ja, ik ga nog wel even verhaal horen. Misschien is het ook wel niet helemaal goed overgebracht, want ging immers via iemand anders.
Nee, het koste mij weinig moeite haar achter te laten, maar ik zat wel steeds op de klok te kijken of het al tijd was om haar op te halen. :D
  maandag 4 april 2016 @ 21:09:29 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161178442
Ik krijg er plaatsvervangend scheldneigingen van :X

En OMG mensen mijn baby slaapt nog steeds! 8)7 :D Al sinds 18:00u dus!
  maandag 4 april 2016 @ 21:13:32 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161178611
Och IMA, wat verdrietig ;( Sterkte!
  maandag 4 april 2016 @ 21:17:04 #238
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161178757
Jantina, rare opmerking idd. Nu is het bij jou anders, maar je zal je maar door dit soort opmerkingen gaan twijfelen of je onder druk gezet voelen!
Hier ook de enige op de opvang met bv. Wat ik best apart vindt aangezien het een linksdraaiende macrobiotische antroposofische opvang is. Wel verticale groep, maar toch.

Jantina, ik zou trouwens geen ingevroren melk meegeven maar verse melk uit de koelkast. Dat kun je 7 dagen in de koelkast bewaren, en je kan het dan in kleinere porties meegeven zodat er weinig verkoren gaat.

Mijn baby slaapt vrijwel niet meer op de opvang. Alleen in de wandelwagen slaapt hij even, ong 45 minuten per dag. Hij blijft vrolijk maar ik vind het wel sneu dat ie zo moe is maar niet kan slapen.

Sterkte IMA, wat ontzettend verdrietig.
pi_161179161
Sterkte IMA !
pi_161182010
Sterkte IMA...

Kazy, ik zou gewoon vast het stoeltje vragen. Ik heb hier ook al twee maanden een fietsstoeltje in de kelderbox liggen, zulke dingen bederven niet. Plus dat baby's opeens razendsnel een nieuwe feature kunnen hebben.

Ik had vandaag m'n eerste (oefen)wedstrijd van dit seizoen. Dat betekende werken tot 6, thuis snel O voeden, omkleden en gelijk weer weg. O begrijpt tegenwoordig duidelijk wat 'dag' betekent, hij begint te huilen zodra ik dat zeg en weg loop. Ik heb m'n man dus vandaag twee keer achter gelaten met een hard huilende O en m verder amper gezien want eenmaal thuis lag hij alweer te slapen.
pi_161182050
Jantina; wat een gek advies? 8)7 W. gaat sinds half februari naar 't kdv en drinken is daar ook drama. Pakt maar 30 ml per voeding; heel soms 60 of 70 bij de derde voeding.
Bij mijn ouders (passen 1 dag in de week op) gaat het veel beter, daar drinkt ie zo 350 ml per werkdag weg.

Naar mijn idee zit het hem in de afleiding. W vindt het kdv te interessant om rustig te drinken. Of je dat kunt veranderen door bv af te bouwen vraag ik me af hoor..
pi_161182694
Ik heb in de kov gewerkt. Je wil niet weten hoe vaak nieuwe kindjes in het begin slecht drinken. Soms zo slecht dat we melk probeerden te geven met een cupje.. Of probeerden een fles te geven, terwijl we met kind op de arm wiebelend door de gang liepen.. Of even doodstil in een andere ruimte gingen zitten, zodat kind niet wordt afgeleid. Als dat dan allemaal na een tijdje nog steeds niet werkt... Ja dan kan je eens voorzichtig met de ouders overleggen wat nu slim is.

Hoe t nu gebracht is, klinkt t niet heel professioneel. Ik zou t dan ook zeker even navragen bij desbetreffende persoon inderdaad, voor alles uit z'n verband is getrokken.
pi_161182895
SPOILER
Naja zeg Jantina, wat stom/raar/ongepast. Fijn dat het verder goed wel goed ging!
pi_161185796
Wat stom Jantina! Hoe reageerde je btw?

Ima wat verdrietig, veel sterkte!

Lb wat fijn zo goed in slaap! Hopelijk kun je dat steeds vaker hier melden!

Hier de andere kant... Ik probeer er 1 wakker te krijgen om wat te eten :D baby says nooooo
Morgen huisbezoek van het Cb. En benieuwd wat hij nu weegt!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 5 april 2016 @ 00:58:11 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161187063
Hij sliep wel op mij he Lamb ;) dua nog genoeg ruimte voor verbetering.

Oh en dood aan krampjes, nogmaals ;( Zit nu rechtop in bed met een baby die mijn tepels in tweeën lijkt te scheuren zodra ik ga liggen :X Maar hij mķet wel zuigen voor de kramp en een speen pakt ie niet....
pi_161187181
Oh :'D naja is hij iig uitgerust voor dat in 2en scheuren...
Krampjes zijn idd stom!

Mijn exemplaar ligt ondertussen in de co naast mij melkbellen te blazen en stuiplachen. Door het wakker maken dronk hij zo onrustig dat hij nu dus nog wat melk terug te geven heeft... Ik wacht dus nog op de plons.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161187953
Nondeju!krijsbaby... Peuter ook wakker. Doodmoe.. Man moet om 600 al de deur uit..
Zit nu n klein flesje te geven
pi_161187992
Sterkte IMA

Nachtouders boks *

Ik ben sinds de fles van 1:45 wakker. Baby niet, die slaapt. :')

Ik had gisteren mijn eerste werkdag. Laten we het erop houden dat het niet was wat ik ervan gehoopt had :( Sterker het was een enorme K** dag. Nu lig ik al twee uur heel dicht tegen mijn lieve baby aan en het maakt me intens verdrietig dat ik hem moet missen voor zo'n klotezooi. :'(
pi_161188001
Hier ook krijsende baby. Klein flesje gegeven... Niets helpt
pi_161188004
Ow Estrys, dat is echt zo naar. Dat heb ik de eerste weken na mijn verlof ook gehad. Was ik thuis alleen maar aan het huilen omdat het werk k*t was en ik mijn baby daarom achter liet.. Het is nog steeds een puinhoop op het werk, maar het heeft een plekje nu of zo.
pi_161188010
ZE gilt nog steeds moord en brand. Ik zit jankend en doodop in bed.

Estrys, wat klote
pi_161188013
:* Gestreeptestoel
Leef met je mee
pi_161188081
Stoel hopelijk is het inmiddels wat gezakt.

Estrys wat balen ;(. Succes vandaag :*.
pi_161188119
Hier ook een k*tnacht! Gisterenavond kwam vriend thuis en ik zeg 'hoor nu, meneer wil ook nog een kusje van pappa'. Hij liet echt zo'n aandachtskuchje horen. Bleek hij zich hélemaal ondergespuugd te hebben. Dus kind gewassen, bed verschoond, schone slaapzak even knuffelen en terug in bed. Tien min later wisten we niet hoe snel we bij 'm moesten zijn, weer spugen maar ook de hik dus ipv eruit lag hij erin te stikken, zo eng!

En toen was 't ondertussen 01.00 en heb ik de rest van de nacht met een oog open geslapen. Geloof dat ik ieder uur even ben gaan kijken.
pi_161188208
Ach Estrys, wat naar! :*

Ik ben op weg naar mijn tweede dag. Vroeg opgestaan, want ik moet ook weer bijtijds weg. Sleutel van kantoor vergeten. 8)7 En ik ben de enige die om 8 begint, tjesus hé :')

Akelig Ggirl. S. Moest gisteravond ook erg spugen, maar heeft de nacht verder goed doorstaan. Hopelijk was het iets korts!
pi_161188216
Sterkte dames :*
Man heef A om zes meegenomen en ik heb toen nog even geslapen. Ik droomde dat ik beneden was en ik iemand op de trap hoorde komt A de trap af en de woonkamer in gelopen, precies zoals ie nu is :D

Nou gaan we weer, dust yourself off and try again. Gelukkig heb ik steun aan een aantal leuke collega's van een andere afdeling.
pi_161188377
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef Malteser het volgende:

hihi dat protest en de wereld meer willen zien...
hier hadden wij dat zo opgelost
SPOILER
rolletje om hem heen gemaakt voor ondersteuning om even te zitten. Vaak viel hij na nog geen tien minuten zo in slaap en dan verlegde ik hem. Ik deed dat met de draagdoek "spot de yaro", want dan kon ik hem nog knopen onderweg indien nodig.
Toen gebruikte ik de wagen nog wel eens. :D
Schudden voor gebruik
pi_161188380
Na de zetpil is ze snikkend op mijn buik in slaap gevallen. Maarja man moest toen al opstaan. Ik en de oudste hebben nog 1,5 uur de ogen dichtgedaan..

Ggirl. Jasses wat schrikken!

Werk ze allemaal en succes!
pi_161188426
IMA
SPOILER
Estrys, geen fijne start op het werk. Er is veel veranderd toch? Werk niet tof of je directe collega's niet tof?

Ggirl, dat is schrikken!

Ik las rotnachten, oa bij Stoel. Sterkte vandaag c_/!
pi_161188428
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:42 schreef JantinaGr het volgende:
Ohhh Bloesem een tandje!

Twist, dat is wel even schrikken. Lekker rustig aan doen inderdaad.

LadyBlack, lekker babyshowen op het werk. Leuk is dat he!

Kazy, poepexplosie tot halverwege de rug, lekkuur hoor. Hier is het nu ook elke dag raak.

F. ging vandaag voor het eggie naar de kdv. Ging allemaal lekker, behalve het drinken. Ze dronk heel slecht, eerste fles liet ze staan en daarna nog 2x 50ml ofzo. Dus kdv gaf aan (via iemand anders, want betreffende persoon was er niet tijdens ophalen) of ik niet de borstvoeding kan gaan afbouwen. :{ Want dan zou ze thuis dus ook meer flessen krijgen. Mwah, ik vind het zelf wat raar om na 1 dag zoiets te opperen. Bovendien krijgt ze al 2 maanden 3 of 4 dagen overdag de fles van vriend.
Het is even doorzetten, thuis doet ze ook vaak genoeg moeilijk met hoofd wegdraaien, maar is dan uiteindelijk even kwestie van die speen goed in haar mond duwen. Volgende keer maar even duidelijk aangeven bij de betreffende persoon.
Ze is overigens de enige die bv krijgt.
Wat een gekke opmerking... je geeft toch thuis ook flessen?
Lekker makkelijk gezegd van ze. Ze moet eerst een beetje vertrouwen erin krijgen denk ik dat zij haar ook voeden.
Schudden voor gebruik
pi_161188441
Stippel, dat is ook een idee!
Gisteravond wandelden we nog even een rondje maar Twix was moe van een dag kdv dus hij viel heerlijk even in slaap in de bak.
pi_161188700
Sterkte IMA :*

Jantina: ik vind het ook maar een rare opmerking. Toen mijn A'tje voor het eerst naar het kdv ging, dronk ze ook niet. Toen kreeg ik ook de vraag of ze eigenlijk wel flesjes gewend was (ja, grootouders hadden al een maand opgepast). Het weigeren kwam gewoon door de vreemde omgeving/vreemde mensen. Het wennen daaraan heeft ook tijd nodig!

Vraagje: hebben jullie het 's nachts niet door als je kindje overgeeft? Lees hier regelmatig verhalen over het 's ochtends aantreffen van een kindje dat zich heeft ondergespuugd. Ik vind het zo eng en ben bang dat ze zich verslikt o.i.d., zeker nu ze ook vast (nou ja gepureerd) voedsel binnenkrijgt. :{
pi_161188769
Kinderwagenbak: daar heeft J misschien 10x in gelegen, verder altijd in de MC op het onderstel. Toen hij een beetje fatsoenlijk in het zitje kon, zijn we dus overgegaan. Onze wagen heeft 3 standen, pas dit weekend hebben we (even) de rechtop-ste stand gebruikt.

Jantina, ik zou meteen de volgende keer terugkoppelen wat je van die opmerking vond. En vertellen hoe jullie de fles geven. Wij waren vergeten te zeggen dat J altijd rechtop in de arm zat. En dat maakte ook het verschil, toen ging het bij hen ook goed.

IMA, sterkte.

:* voor Estrys. Wat jammer dat het zo tegenviel. Is er nog kans dat het beter wordt?
En ook :* voor Limone. Balen, zeg, daar ben je dan vroeg voor van huis gegaan.

Ik leef mee met iedereen met een slechte nacht.

Hier gaat het de afgelopen dagen heel fijn. J is (meestal) gezellig, eet fantastisch, slaapt redelijk goed (sliep vannacht zelfs van 21.30 tot 7.00!), speelt lekker en geniet van alles wat we samen doen.
SPOILER
pi_161188861
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:46 schreef Aerenia het volgende:

Vraagje: hebben jullie het 's nachts niet door als je kindje overgeeft? Lees hier regelmatig verhalen over het 's ochtends aantreffen van een kindje dat zich heeft ondergespuugd. Ik vind het zo eng en ben bang dat ze zich verslikt o.i.d., zeker nu ze ook vast (nou ja gepureerd) voedsel binnenkrijgt. :{
N. heeft dat nog nooit gedaan 's nachts.
Maar van de week werden we allebei wakker in een plas poep :o (ze slaapt tegen mij aan in bed) en ze had geen kik gegeven bij het poepen. En we hadden er ook allebei niets van gemerkt dat het wat nat werd. :')
pi_161188918
Estrys, was jij dat die in ne verlof voor elk wissewasje werd gebeld door t werk?
pi_161188927
Saskia, ik las eerst je stukje tussen haakjes niet, mijn gedachten gingen van :X :o :o :o :o :o naar :D :@ _O-

Wat een heftige nachten toch weer hier, sterkte iedereen! En wat naar van dat spugen, ik merkte het een paar weken geleden toen N. buikgriep had ook niet. Pas toen ik haar speentje terug wilde stoppen en ik dacht 'gatver, wat heeft ze veel gekwijld!'. Toen ik het licht aandeed lag ze in een plas rood overgeefsel, het duurde gelukkig maar een paar seconde voor mijn brein de connectie maakte met de 's avonds genuttigde pasta met tomatensaus. :o

Estrys, wat vervelend. -O-

Veel sterkte IMA, wat een nare situatie. :*

Jantina, weet die leidster überhaupt waar ze het over heeft? Koekoek. :N
pi_161189073
Nadat ik twee uur met een krijsende baby heb rondgedaan werd manlief wakker....... Hij heeft nog 10 minuten rondgelopen en geschommeld en toen sliep ie! Aan de ene kant erg fijn, maar ook wel een beetje frustrerend hoor. Gelukkig sliep ik daarna redelijk snel zelf ook. Meestal is dat dan uitdaging twee. Ik slaap zelf zo ontzettend slecht in.

maar goed. nu c_/

Sterkte IMA
pi_161189993
Wat vervelend van al die zware nachten :(

En spugende kindjes, zoooo zielig vind ik dat. Ik heb er nog nooit een uit een plas kots gevist gelukkig. Dat lijkt me heel naar (maar ik heb ook een serieuze kotsfobie).

Sterkte IMA, wat heftig :*

Ik heb vanochtend ongeveer een half uur lang op bed liggen genieten van een hele blije baby. Hij bleef maar naar me lachen, met bijbehorende kirrende geluidjes O+. Tot hij bedacht dat hij eigenlijk wakker was geworden om te drinken, toen was het een grote pruillip en krijsen. Maar echt, ik ben zo verliefd op hem. Hij doet het zo goed en is zo knap en ruikt zo fijn en...had ik al O+ gezegd?!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_161190132
Sicilia, fijn he?!
Het is maar goed dat we ook zulke momenten hebben en kunnen en mogen genieten.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:56:30 #270
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161190617
Wat klinkt dat heftig, al die zieke kindjes... ;( volgens mij ga ik echt hard meehuilen als dat gebeurt.

Sterkte, IMA :*

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die soms mega huilies van mini moet doorstaan. Soms is ze echt ontroostbaar... Niks werkt dan nog. Ze vindt slapen overdag eigenlijk maar niks; veel te veel te zien! Daardoor raakt ze oververmoeid, sneutje... :{ inmiddels begonnen met de tips uit het boek Baby's in een droomritme, gisteren heeft ze heel wat slaap ingehaald. Vanmorgen wilde ik haar weer terugleggen maar begon ze heel hard te huilen. Nu slaapt ze in de doek :)

Sicilia, je verliefdheid klinkt zo herkenbaar! Ik ben echt verzot op ons moppie O+

pi_161190886
O+ O+ O+ ! Wat een droppie! Die ogen en dat neusje en dat mondje! O+
pi_161190979
omg Frummel ik wil jouw baby, breng haar hier!!!!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ Wat een snoesje!
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:26:36 #273
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161191353
O+ O+ O+
pi_161191421
Wat een mooi exemplaar Frummeltje! O+

Hier is ook weer alles ok.
SPOILER
pi_161191772
Frummel O+

Wat fijn, zulke verliefde momenten Sicilia O+

:* voor de nare nachten. Vooral bij Estrys en gestreeptestoel.

Adrian4 ook zo'n lekker vrolijk snoetje. :D

Veel sterkte voor IMA. :*

Hier gaat het zo'n beetje zijn gangetje. De nachten zijn veelal prut, maar Ketel blijft verder een heerlijk vrolijk mannetje. O+ En hij eet als een bootwerkertje! Dit weekend pizza en pasta met groentensaus gemaakt, nou, dat ging er prima in hoor!

SPOILER: eetspam
En ook genoten van het heerlijke weer zondag. Had afgesproken met mijn zwangerschapsclubje, en we zaten lekker met baby's en moeders op het gras. O+ Maakte het wel extra zuur dat we de dag ervoor bij de nieuwbouwmarkt voor onze wijk, van de vijftien projecten, er slechts één konden betalen, en al die huizen al vergeven waren. Ik wil zo graag een tuin. :'(

SPOILER: zonnekindje
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:08:07 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161192243
Woow wat is ketel groot inene zo met die spijkerbroek :o O+ ik vind m zo leuk! Superleuke foto die samen O+
pi_161192529
Noh die foto's O+ !

Sterkte met alle (nachtelijke) krijsfestijnen! Klinkt heel zwaar...

Sicilia O+ dat klinkt heerlijk.

O hebben we in t totaal een keer of 3/4 uit haar bed gevist dat ze zichzelf onder gespuugd had. Sorry E, je krijgt nooit bruine bonen met appel. Te te te goor om dat in haar bedje aan te treffen in de nacht.

Straks komt t Cb hier, ben ongelofelijk benieuwd naar zijn gewicht! Morgen een lactatie kundige hier thuis.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161192687
Wegen ze dan bij jullie lamb? Hier moeten we dan langs het spreekuur. Fijn dat de lk komt! Hopelijk heeft ze wat tips voor pijnloos drinken :)

Wij hebben al een paar dagen een ontevreden mevrouw. Korte slaapjes en absoluut niet willen liggen. En de bv gaat best goed maar elk uur een uur drinken doet op gegeven moment toch best pijn :X Ik smeer ook nog steeds Purelan, maar dan plakt het zoogcompres aan m'n tepel en dat doet dan weer pijn als ik hem los haal. Ben nu dus even zonder Purelan aan het proberen, hopelijk levert dat geen kloven op.
pi_161192707
Aahhh Frummel wat een mooi meisje zeg! O+ O+ logisch dat je daar helemaal verliefd op bent O+.

Kiekeboe W. O+

Luna wat een lekker ventje en wat een hele kerel al zo zittend!

Sicilia O+ lachen met geluidjes ohhh daar kijk ik zo naar uit!

Hier gaat het allemaal prima. Nachten zijn wel kut maar dat komt grotendeels door peuter. F slaapt over het algemeen vrij goed tussen de voedingen door, ze maakt alleen zoveel lawaai in haar slaap. Kreunen, kraken, hijgen, vrij irritant wel :').
pi_161192777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:03 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

N. heeft dat nog nooit gedaan 's nachts.
Maar van de week werden we allebei wakker in een plas poep :o (ze slaapt tegen mij aan in bed) en ze had geen kik gegeven bij het poepen. En we hadden er ook allebei niets van gemerkt dat het wat nat werd. :')
dat was me het slaapje wel dan O+
Schudden voor gebruik
pi_161192789
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:08 schreef gestreeptestoel het volgende:
Estrys, was jij dat die in ne verlof voor elk wissewasje werd gebeld door t werk?
Ja dat was ik :')

SPOILER
pi_161192835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat klinkt dat heftig, al die zieke kindjes... ;( volgens mij ga ik echt hard meehuilen als dat gebeurt.

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die soms mega huilies van mini moet doorstaan. Soms is ze echt ontroostbaar... Niks werkt dan nog. Ze vindt slapen overdag eigenlijk maar niks; veel te veel te zien! Daardoor raakt ze oververmoeid, sneutje... :{ inmiddels begonnen met de tips uit het boek Baby's in een droomritme, gisteren heeft ze heel wat slaap ingehaald. Vanmorgen wilde ik haar weer terugleggen maar begon ze heel hard te huilen. Nu slaapt ze in de doek :)

Sicilia, je verliefdheid klinkt zo herkenbaar! Ik ben echt verzot op ons moppie O+

[ afbeelding ]
OhW! Maar ik ben verliefd! Wat een beauty! O+ :@ O+

zeg ik heb nog een leuke zoon O-) hij zit nu een beetje onder de plekjes, maar die zijn zo weer weg hoor :P
Schudden voor gebruik
pi_161192989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:31 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

dat was me het slaapje wel dan O+
Ja, we sliepen allebei heerlijk :) vandaar dat we niks gemerkt hadden ;)
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:46:39 #284
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161193143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:34 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

OhW! Maar ik ben verliefd! Wat een beauty! O+ :@ O+

zeg ik heb nog een leuke zoon O-) hij zit nu een beetje onder de plekjes, maar die zijn zo weer weg hoor :P
Haha ;) ik gooi hem erbij op de stapel met uithuwelijkverzoekjes :P
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:47:51 #285
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161193174
Estrys, wat ontzettend balen dat je terugkomst op je werk zo poep is... :{
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:49:30 #286
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161193209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:21 schreef Lamb29 het volgende:
Noh die foto's O+ !

Sterkte met alle (nachtelijke) krijsfestijnen! Klinkt heel zwaar...

Sicilia O+ dat klinkt heerlijk.

O hebben we in t totaal een keer of 3/4 uit haar bed gevist dat ze zichzelf onder gespuugd had. Sorry E, je krijgt nooit bruine bonen met appel. Te te te goor om dat in haar bedje aan te treffen in de nacht.

Straks komt t Cb hier, ben ongelofelijk benieuwd naar zijn gewicht! Morgen een lactatie kundige hier thuis.
Lamb, leuk! Ik vond het erg fijn dat ze hier de eerste keer langskwamen. En met weegschaal inderdaad :)
pi_161194133
Hier gaat het wel goed met de plekken. Havermout badjes werken als een trein O+
Dat had ik eerder moeten bedenken. Ook met zijn eczeem.

Hij slaapt zelfs 's nachts niet al te beroerd O+
Wel een enorme plak aan mijn been, maar ach.... het is een fase *zingt*
Schudden voor gebruik
pi_161197690
Ik heb mijn gezamenlijk middagdutje overgeslagen om naar het weeguurtje te gaan en nu ben ik echt MOE! Maar, mini is heel mooi aangekomen, van 3760 gram bij haar geboorte naar 4125 gram nu (donderdag is ze 3 weken)! Ik denk dat wij ook aan slaaptraining moeten gaan doen, maar het idee staat me zo tegen ;( Maar als ik straks werk is vriend 3 dagen per week alleen met de kindjes, dus dan zou het wel erg fijn zijn als ze iig gewoon in bed te leggen is. Stip is pas echt beter gaan slapen sinds hij zn peuterbed heeft, en dat duurt nog wel erg lang voor haar :+ Ik word ook echt ontzettend onzeker van boeken als Droomritme of iets dat met opvoeden te maken heeft, omdat dingen nooit gaan zoals in boekjes als je het over kinderen hebt en dat betrek ik dan op mezelf, dus ik wil eigenlijk ook niet te veel erover lezen. Ik zit best lekker in mn vel tov de babytijd van Stip, dus ik wil het ook niet over me afroepen.

Fijn dat de havermout helpt stippel! Jeuk is zo naar bij die kleintjes..

Jeetje, estrys, dat is ook geen fijne ontvangst :{ Kun je even fijne korte dagen draaien dat je ook even tijd hebt voor jezelf of je gezin voordat alle kinderen weer in bed liggen?

En kindjes uit spuug plukken, check... Wonderbaarlijk hoe ze daar doorheen slapen he! Hier is het alleen nog voorgekomen nadat hij zn fles weigerde, dus zodra hij dat doet weet ik dat moet gaan kijken als ik hem hoor hoesten.
pi_161197722
Oh das prut idd estrys!!

Dot de zoogcompressen van kruitvat zijn het zachtste vind ik en plakken minder aan de lanoline hier! Die van hema en etos deden dat meer

Zo! Intake van Cb gehad! Fijn thuis met weegschaal idd... Meneer is in 1 week bijna 500gr aangekomen! 3980gr nu (3572 bij geboorte, gisteren was hij 2wk)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161197819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:56 schreef Frummeltje86 het volgende:

[ afbeelding ]
Hier moet ik even voor ontlurken.... OMG O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_161203181
Frummel, wat heeft ze mooie grote kijkers.

Luna, lekker knoeiboeltje haha

Estrys, dan had ik t toch goed onthouden. Fijne terug komst dan zeg.. NOT
pi_161203347
stoel, hoe gaat het nu met je kleintje?
pi_161204780
Lief Frummel!!

En pizza en pasta voor Ketel :Y)

Estrys, wat enorm balen van je werk. Niet motiverend om zo weer aan de slag te gaan.

En wat een lekker gewicht Lamb! Hij groeit dus heerlijk.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:17 schreef Mariposas het volgende:
Jantina, ik zou trouwens geen ingevroren melk meegeven maar verse melk uit de koelkast. Dat kun je 7 dagen in de koelkast bewaren, en je kan het dan in kleinere porties meegeven zodat er weinig verkoren gaat.
Yes, doe ik :Y

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:51 schreef Lamb29 het volgende:
Wat stom Jantina! Hoe reageerde je btw?
Ik zei gelijk dat ze thuis ook flessen krijgt en gaf aan dat ze thuis ook weleens haar hoofd wegdraait, maar je dan gewoon de fles in haar mond moet duwen. Verder niet heel erg op ingegaan en gezegd dat ik komende donderdag wel even met de leidster van de babygroep zal praten.

Vriend zei overigens dat het ook nog best wel eens zou kunnen dat ze de melk te lauw aanbieden... dan weigert ze ook resoluut namelijk.

Vandaag ging het perfect met de fles thuis. Zonder problemen dronk ze haar flessen.

En vannacht heeft ze uiteraard alles wat ze overdag niet kreeg, ingehaald :O
pi_161204930
Ze heeft overdag geslapen als n os. (mag ook wel na zo'n nacht). Alleen moest dr 2x wakker maken vanwege halen/brengen psz van oudste.

2x mega poepbroek. 38,1 graden had ze. Bij de psz dacht ik dat ze ging spugen.. Prima gegeten en ze ligt nu ook gewoon in bed te slapen. Hopelijk vannacht niet weer zo'n bagger nacht. Scheelt dat ik nog geen werk heb.

Ima, sterkte
pi_161205920
Sterkte IMA!

Estrys wat *** zo van je werk, echt niet fijn. Ik hoop dat je snel je draai vindt in de nieuwe setting en dat je weer met een fijn gevoel gaat werken..

Sicilia wat fijn zo O+ genieten! Verder leuke foto's voorbij zien komen! Frummel wat een mooi kindje O+, hele leuke foto van luna en Ketel samen en kiekeboe W :D!

Dot en Lamb fijn dat jullie mini's zo goed groeien, en bij lot ook alles goed, fijn! ^^. Afgezien van jullie nachten maar dat hoort erbij geloof ik ;).

stoel, ze heeft het goed te pakken zo te horen, beterschap :*.

Hier alles goed, ik lees wel trouw mee maar kom er soms gewoon niet aan toe om te reageren.. vind de balans vinden tussen werk en baby nog best een uitdaging, maar het went. Mini is zo leuk en tevreden en lief enzo O+.

Vannacht om 04:00 uur grote paniek, ineens keihard huilen, vriend meteen het bed uit. Bleek ze met haar hoofd tegen de spijlen te liggen en één armpje stak uit het bed tussen de spijlen :'). Dat lag blijkbaar toch niet zo lekker ;).
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:24:09 #296
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161206216
Ik zag lieve foto's O+
En Estrys, bwuh, bah. En IMA, sterkte...

Hier hebben we een nieuwe feature: F beweegt zich voort, in een soort van rupsachtige slangentijgerkruip :? Ik heb niet precies gezien wat ie deed, maar het ene moment lag ie op t kleed, het andere moment lag ie 2 meter verder en had ie de knikkerbaan van peuter gesloopt :X Morgen dus een extra rondje door t huis, en al t kleine speelgoed nog beter opbergen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:07:54 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161208044
OMG hartverzakking MM? :X

Ook hier geldt trouwens dat ik alles lees, maar t lukt meestal niet om te reageren.

Mijn baby is vandaag al voor de tweede keer in zn korte leventje in Ballorig geweest :') Sinds ik weet dat mijn peuter zich daar ook zonder mij kan vermaken, is het een ideale ochtendbesteding!

Oh en wat is het toch fijn als je je baby een beetje door begint te krijgen... het verschil tussen huilen wegens moe en wegens krampjes, en een klein beetje inzage in ritme, of althans de mogelijkheid om dat wat te voorspellen.
pi_161208253
Het is dus niet zo dat je bij een tweede of derde kind alle huiltjes meteen herkent? Ik had die illusie nl wel, ik denk na 1 kind ben je pro enzo :'). Jamm0r.
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:49:24 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161209926
Haha nee elk kindje is toch ook weer nieuw en eigen..

Maar ik heb t nu wel veel eerder door dan bij mn dochter hoor! oO<
pi_161210382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
Haha nee elk kindje is toch ook weer nieuw en eigen..

Maar ik heb t nu wel veel eerder door dan bij mn dochter hoor! oO<
Ooh dan is er nog hoop :D ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')