SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste keer dat dit gebeurde is echt maanden geleden.
![]()
Online bestellen! Direct bij Nutricia. Heb je nu niks aan maar dan is het er voortaan wel altijd binnen twee dagen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Agossie! Hopelijk snel beter Selvaria..
Verder nog even niet bijgelezen want werk-hollen-haasten-moemaar vraagje: is bij jullie de flesvoeding nr 1 ook zo slecht verkrijgbaar? Ik word er he-le-maal panisch en chagrijnig van. Alle supermarkten af voor omneo 1, nergens te krijgen, alles op
. Kom op zeg. Of zouden er veel babies geboren zijn in het dorp hier
. (intussen opgelost, geen hongerige baby ofzo maar vind het irritant).
Oh en MM: die boxmobiel van je is echt een regelrechte hit![]()
! Ze vindt 'm echt helemaal het einde ^^. Nog bedankt!
Dat ga ik idd maar doen voortaanquote:Op woensdag 30 maart 2016 22:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Online bestellen! Direct bij Nutricia. Heb je nu niks aan maar dan is het er voortaan wel altijd binnen twee dagen.
Dat komt door de chinezen, die komen (nog steeds) met de hele familie en kopen dan alle winkels in de wijde omtrek leeg om het voor flinke winst naar China te sturen, zelfs speciale varianten tegenwoordig. Online is het wel goed verkrijgbaar, dus mocht je een jumbo afhaalpunt hebben kun je het beste daar bestellen (en als je voor ¤50+ boodschappen doet kan je vrijwel altijd wel een 10 euro kortingscode vinden). En mocht je een vaste winkel hebben, dan willen ze het soms wel speciaal voor je bestellen en apart zetten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Verder nog even niet bijgelezen want werk-hollen-haasten-moemaar vraagje: is bij jullie de flesvoeding nr 1 ook zo slecht verkrijgbaar? Ik word er he-le-maal panisch en chagrijnig van. Alle supermarkten af voor omneo 1, nergens te krijgen, alles op
' INLADENFACEBOOK 'quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
Hoe wat koriltingscodes? Ik heb dat gemisy bij Jumbo geloof ik...
Nee, niet alleen voor luiers. Geldt voor alle boodschappen als je maar boven de 50 euro komt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 06:35 schreef kwakz0r het volgende:
Oh luierkorting, ja nee, wij doen inmiddels een eeuw met een groot pak van jumbo huismerk (op opvangdagen gebruiken we twee/max drie luiers, en op niet-opvangdagen 4-5, afh van wanneer hij poept. En huismerk bevalt goed...)
Ik dacht algemene jumbokorting.
@LuDann sommige baby's misschien wel?![]()
mijnes niet...
Breng haar volgende keer maar hier, kan ze samen met W. spelen en moeilijk doen. Wat een nacht hier ook zegquote:Op donderdag 31 maart 2016 04:44 schreef LuDann het volgende:
Aaaaargh mijn baby doet al 2 uur lang Moeilijk.Ik heb haar maar in haar bedje op haar slaapkamer gezet met wat speelgoed, ik werd helemaal gek van haar onrust in bed. Daar is ze nu luidkeels aan het spelen.
Sowieso iets waar ik echt geen weet van had was hoeveel pijn een baby je kan doen. Echt, dat geknijp, getrek, gekrab en geschop, ik word er soms gillend gek van! Ik zit onder de krassen en vooral mijn bovenarmen zitten onder de kleine blauwe plekken. Kan iemand me vertellen dat baby's wat minder gewelddadig worden na verloop van tijd?
Check. R. heeft me vannacht een bloedneus gekopstoot. Ik werd dus wakker van een kopstoot op mn neus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 04:44 schreef LuDann het volgende:
Aaaaargh mijn baby doet al 2 uur lang Moeilijk.Ik heb haar maar in haar bedje op haar slaapkamer gezet met wat speelgoed, ik werd helemaal gek van haar onrust in bed. Daar is ze nu luidkeels aan het spelen.
Sowieso iets waar ik echt geen weet van had was hoeveel pijn een baby je kan doen. Echt, dat geknijp, getrek, gekrab en geschop, ik word er soms gillend gek van! Ik zit onder de krassen en vooral mijn bovenarmen zitten onder de kleine blauwe plekken. Kan iemand me vertellen dat baby's wat minder gewelddadig worden na verloop van tijd?
Je moet ff googelen, ze komen zeer regelmatig met nieuwe kortingscodes. Als je met twee accounts werkt (1 van jou, 1 van je man) kan je bijna elke week met 10 euro korting bestellen. Met een minimumbestelbedrag van 40 of 50 euro.quote:Op donderdag 31 maart 2016 06:35 schreef kwakz0r het volgende:
Oh luierkorting, ja nee, wij doen inmiddels een eeuw met een groot pak van jumbo huismerk (op opvangdagen gebruiken we twee/max drie luiers, en op niet-opvangdagen 4-5, afh van wanneer hij poept. En huismerk bevalt goed...)
Ik dacht algemene jumbokorting.
@LuDann sommige baby's misschien wel?![]()
mijnes niet...
Neequote:Op donderdag 31 maart 2016 04:44 schreef LuDann het volgende:
Top! Blij dat ze t leuk vindt, en hier is t weer lekker opgeruimd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier slaapt baby ook al anderhalf uur! Ik heb zelfs het bakje van de wasmachine uitgesoptquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Estrys het volgende:
Joehoe, ik snap jullie niet![]()
Hier gaan de nachten juist beter
![]()
Laatste dag verlof vandaag, maandag weer aan de bak. En aangezien A al vanaf een uur of 11 slaapt ben ik onwijs productief geweest in huis. Het eten staat al klaar voor vanavond, vloer gedweild wc's gedaan. Superwoman has got nothing on me
Fijn Kris dat het goed voeltsuper gedaan!
Oh die laatste, dat alles hilarisch wordt, daar ben ik wel geweest ja. Hard lachen en er niet meer mee kunnen stoppen. Tot het overgaat in huilen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:20 schreef pinquit het volgende:
Ik kwam deze tegen op instagram
[ afbeelding ]
Nope, vooral nog borstvoeding. Tot nu toe heeft ze vandaag aan een cracker gesabbeld (zo'n Lu Cracotte) en drie maisboogies. Als avondeten krijgt ze wat stukjes wortel, bloemkool en courgette voor dr neus, maar daar gaat meestal maar 1/10e van echt naar binnen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:14 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, Selvaria. Ik hoop dat ze zich als je haar straks ophaalt al een heel stuk beter voelt.
Ik heb ook geprobeerd haar te voeren maar dat stuit op zeer veel weerstand en dan gaat er nog minder in. Saskia, die van jou eet ook nog niet zoveel toch?
3 uur is ook wel lang zeg!quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nope, vooral nog borstvoeding. Tot nu toe heeft ze vandaag aan een cracker gesabbeld (zo'n Lu Cracotte) en drie maisboogies. Als avondeten krijgt ze wat stukjes wortel, bloemkool en courgette voor dr neus, maar daar gaat meestal maar 1/10e van echt naar binnen.
Beterschap Selvaria!
Lu, hopelijk kom je erachter wat het is!
Vanochtend dus in N.'s vinger geknipt, het heeft drie uur gebloed... man en ik waren helemaal van ons stuk
Ja, maar het leverde wel veel stress op. Of het wel koel bleef vnl. Het is redelijk koel gebleven. Er waren alleen twee zakjes niet helemaal goed gesloten dus de tas zat vol melk, gatver... Ik neem de gok maar om het gewoon te geven, ik hoop dat als het niet meer goed is, hij het laat staan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:25 schreef Mineola het volgende:
Het was gelukt dus om je melk mee terug te nemen mariposas? Fijn! Toch zonde om weg te gooien dan he, na al die moeite. En vooral die hoeveelheid dan in 1x.
Oh en kras-op-je-wang-door-te-snel-groeiende-babynagel-boks
Waar is Cassandra trouwens? Die heb ik al even niet meer gezien of lijkt dat maar zo?
Nee volgens mij niet hoor, maar ze zijn naast iets groter ook iets steviger geloof ik, met tandjes misschien fijn, geen ideequote:Op donderdag 31 maart 2016 16:44 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, ik heb vandaag een paar +6 maanden spenen gekocht maar die lijken eigenlijk vrij groot voor Wolk. De spenen maatje 0-6 maanden lijken haar beter te bevallen. Wat doen jullie daarmee? Want in principe zou ze met bijna 8 maanden best een grotere speen kunnen hebben. Zit er een gevaar in een kleinere speen, inslikrisico ofzo?
Ik doe al een knippertje, maar helaas dusquote:Op donderdag 31 maart 2016 16:45 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja Saskia, ik knipte de eerste keer ook in z'n vingertje. Janken! (hij, ik niet). Nu gebruik ik zo'n knippertje (hoe heet dat?), en daarmee geen incidenten gehad.
Het schijnt dat als je dingen eet die je tijdens de zwangerschap ook regelmatig at, dat eten weinig invloed heeft. Alleen kool werd door mijn lactatiekundige afgeraden de eerste weken (hoewel ik bij m'n moeder een keer mee at en die had net spitskool gemaakt, maar die nacht had hij nergens last vanquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind dreumesnagels knippen met zo'n klein krom babyschaartje veel makkelijker dan met een knippertje. Daar knipte ik ook mee in babyvingers. Overigens vijl ik C's nageltjes nog, met zo'n mini kartonvijltje. Ze zijn nog zo zacht.
Oh Dot wat herkenbaar! Zo belerend.. Hier ook: "Hoe lang ga je borstvoeding geven?" - ik antwoordde "Tot ik het zat ben" en toen kreeg ik een veeg uit de pan dat tot twee jaar toch het beste is. Vraag het dan niet
We hadden vandaag na een dramaKrampjesnacht der dramaKrampjesnachten gelukkig weer een rustige baby. Ik begin toch ernstig te twijfelen aan het nut van Infacol. En over de relatie tussen wat ik eet en krampjes.. Ik skip koffie al, maar heb gisteren wel Chinees gegeten. Zou dat krampjes erger maken?
Ik vind J ineens elke ochtend op zijn buik in bed, overdag ligt hij meestal nog wel op zijn rug. Nooit verwacht, want J heeft nooit zijn hoofd neergelegd als hij op de buik lag.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:23 schreef Mariposas het volgende:
ineens radicaal buikslaper. 8 11 maanden zonder problemen op z'n rug geslapen en ineens flipt ie onmiddellijk op z'n buik als je 'm in bed legt.
Hmm ja, met die tandjes lijkt mij een wat dikkere speen wel veiliger idd. Het verschil is alleen best groot met de kleinere speen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet hoor, maar ze zijn naast iets groter ook iets steviger geloof ik, met tandjes misschien fijn, geen idee
Klinkt als wat N. had/heeft, beterschap.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:53 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, in plaats van beter lijkt de Minion steeds zieker te worden...![]()
Vanavond at ze één hap bij het avondeten en moest toen al 2x spugen. En daarna nog een keer en vervolgens ook nog d'r hele laatste fles eruit (arme man, ik was een paar uurtjes weg).
Ze is wel gewoon rustig gaan slapen, maar vrees een beetje voor komende nacht, ook omdat ze dus geen avondeten én geen fles binnen heeft gehouden...en morgen 'moet' ze eigenlijk een half dagje naar m'n zus (gastouder), omdat we beiden moeten werken. Maar eerst maar even kijken hoe het gaat, anders blijft één van ons maar lekker thuis denk...
Ja, dat vind ik dus zo lastig want dat is vorige week in principe nog allemaal 'goedgekeurd' (longen en oren enzo). Maarja, dat is nu ook al weer 1,5 week geledenquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:08 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Klinkt als wat N. had/heeft, beterschap.Ze is vandaag wel bij de GO geweest, het kon echt niet anders maar het voelde inderdaad wel slecht. Vaste voeding hebben we eigenlijk niet aangeboden omdat ze zo ziek was, af en toe een (fop)flesje en vooral heel veel water. Vandaag heeft ze voor het eerst weer wat avondeten gegeten.
![]()
Verder goed in de gaten houden, bij N. waren de oogjes/oren en keel ontstoken/geīrriteerd en daar heeft ze nu dus antibiotica voor.
M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
O pakt geen enkele speen (vorige week toch nog geprobeerd) dus daar kan ik eigenlijk niet over meepraten. Ik vind het wel een flink verschil. Zolang de achterkant ervan nog niet in de mond past zou ik het gewoon bij de kleine houden als ze die fijn vindt. Een tepel wordt ook niet opeens groter na 6 maanden...
Hetzelfde hier, N. heeft nooit een speen gehad. Alleen slaapt zij wel bij ons in bed, want ik heb er geen last vanquote:Op vrijdag 1 april 2016 09:02 schreef bloes85 het volgende:
[..]
M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?
Aiquote:Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Pff ik heb een assholebaby vandaaghij heeft een nieuwe gilkrijs, die hij opzet als hij het ergens niet mee eens is. Bijv. als hij naar bed moet, honger heeft, zijn doel niet naar hém toe komt, enzovoorts. Klinkt echt als kindermishandeling
Deze jongen neem ik nevernooitniet mee naar de supermarkt![]()
![]()
Ik ga snel een drager bestellen (yayy kinderbijslag!)
+1 op de gilkrijs. Werkelijk, alsof je hem weglegt op een spijkerbedje. Zal wel een bijwerking zijn van het stem-ontdekken, kraaigilletjes zijn momenteel ook helemaal tha bomb. Maar die zijn wel schattig. En alweer een half jaar Pinq, wow hé!quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Pff ik heb een assholebaby vandaaghij heeft een nieuwe gilkrijs, die hij opzet als hij het ergens niet mee eens is. Bijv. als hij naar bed moet, honger heeft, zijn doel niet naar hém toe komt, enzovoorts. Klinkt echt als kindermishandeling
Deze jongen neem ik nevernooitniet mee naar de supermarkt![]()
![]()
Ik ga snel een drager bestellen (yayy kinderbijslag!)
O werd rustig van op mijn pink sabbelen, en toen hij eenmaal controle had over zijn handjes werd het zijn eigen duim en die gaat er nu nog steeds in als hij moe is of even de kat uit de boom wil kijken. Maar goed, dat is uiteindelijk nog moeilijker afleren dan een speen. Enige voordeel is dat hij deze altijd zelf makkelijk kan vinden en altijd bij zich heeft, zoals in het zwembad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:02 schreef bloes85 het volgende:
[..]
M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?
Is een MAM speen. Die ik net gekocht heb zijn glow in the dark, dat leek me wel handig.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
Woow LuDann. Welk merk speen is dat dan?
Hier nu ook 6+ maanden spenen gehaald, van Avent. Maar dat verschil is niet zo enorm. Mijn dochter van 5 maanden krijgt het nu steeds vaker voor elkaar om haar onderlip over de 0 - 6 maanden speen te wrappen
Goed punt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
O pakt geen enkele speen (vorige week toch nog geprobeerd) dus daar kan ik eigenlijk niet over meepraten. Ik vind het wel een flink verschil. Zolang de achterkant ervan nog niet in de mond past zou ik het gewoon bij de kleine houden als ze die fijn vindt. Een tepel wordt ook niet opeens groter na 6 maanden...
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:32 schreef Krisvc het volgende:
Ik was een beetje blond vanochtend. Ik begreep maar niet waarom L. vanochtend zo ongelofelijk irritant bleef doen en maar aan het huilen was en geen seconde alleen kon zijn zonder stervende zwaan.
Maar toen ik erachter kwam dat het kind gewoon honger had kon ik het ineens begrijpen.Tiet erin en ze was weer het leukste kind ever.
Nou ja, toch. Kreeg een beetje de indruk dat het nut van grotere spenen niet werd gezien.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:57 schreef Estrys het volgende:
Dat gaat trouwens niet zo in 1 keer die spenen doorbijten, die grotere althans. Daar moet je best wel even op kauwen is mijn ervaring.![]()
Ik lees een boekje buiten. Heerlijk. A slaap in de wagen. Wat een leven mensen. Maandag weer aan de bak. Nu nog even genieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 15:13:05 ]
Nee het heeft zeker nutquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:03 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou ja, toch. Kreeg een beetje de indruk dat het nut van grotere spenen niet werd gezien.![]()
Lekker weer hm. Kleuter buiten, baby net wakker. Zo es stukje wandelen.
We waren nu bij de J.an & A.lleman op de P.aardenmarkt. Was erg leuk! Bedoel jij de W.iskids of de S.chatkist? Die zitten allebei vlakbij de ijssalon... Ik wilde bij de S.chatkist gaan kijken, maar ze mailen niet terug...quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:45 schreef Aerenia het volgende:
Wat lief Razz![]()
Gefeliciteerd met de 0,5 jaar-mijlpaal pinq!
Beterschap N. en minion
Bij welk kdv ben je wezen kijken Saskia? Bij de opvang waar A naartoe gaat (vlakbij die ijssalon waar je in de zomer vaak was) hebben ze op de woensdagen en vrijdagen nog plek zag ik gister!
Bijna weekend en lekker genieten van het mooie weer! Kan mijn A'tje eindelijk ook eens zonder muts naar buiten (want haar groeit langzaam...veel te langzaam)
Oh Razz wat heb jij twee prachtige kindjesquote:Op vrijdag 1 april 2016 15:12 schreef Razztwizzle het volgende:
*even weggehaald ivm foto niet willen quoten*
Het zijn verticale groepen en er zijn lang niet altijd ook 12 kinderen aanwezig terwijl ze wel altijd met zijn tweeën zijnquote:Op vrijdag 1 april 2016 17:47 schreef LuDann het volgende:
2 leidsters op 12 kindjes, dat moeten er 3 zijn toch?
Positieve benadering.. Als ie echt zo overprikkelt raakt overdag dan lijkt het me voor hem misschien juist fijn om echt even goed te kunnen slapen in z'n wiegjequote:Op vrijdag 1 april 2016 19:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ok, zonder bijgelezen te zijn; ik vrees dat we hier morgen toch gaan beginnen met een soort slaaptraining![]()
S is 's ochtends best zen, maar volgens mij raakt hij gedurende de dag echt overprikkeld (jeukwoord). Hij valt steeds in slaap aan de borst, waar ik m dan maar hou omdat hij in bed accuut wakker wordt. Maar het zijn hazeslaapjes want grote zus zit constant aan m, of ik moet iets met haar doen waardoor ik op moet staan. En dan rust hij dus niet voldoende uit (zelfde als ik thuis de draagdoek pak), en gaat hij steeds meer huilen. En 's nachts is ie dan weer helemaal zen.
Ik haat het echt, maar ik ga m morgen dus in zn wieg boven leggen, en mezelf een aantal minuten geven. En mn vriend is er morgen gelukkig ook bij.
Bah
Ah oke, dan snap ik het.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:03 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Het zijn verticale groepen en er zijn lang niet altijd ook 12 kinderen aanwezig terwijl ze wel altijd met zijn tweeën zijn
En fijn dat het ietsje beter is met N!
Gewoon kledingmaten dacht ik. Maar kledingmaten zijn ook lengtematen, dus tjaquote:Op zaterdag 2 april 2016 08:32 schreef Hupje het volgende:
De maten van de slaapzakjes van de Hema, zijn dat kledingmaten of is dat de lengte? Weet iemand dat?
Zij is ws ook gewoon heel erg moe, daar worden ze ook nooit zo gezellig van. Maar maak ze maar eens duidelijk dat ze dan moeten slapen...quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Ik neem ontslag, kan dat nog?![]()
Vannacht elke keer huilend wakker, maar water wilde ze niet dus ik mocht tig keer een fles maken terwijl die flessen er bijna af moeten.![]()
Nu is ze sinds 8 uur al weer niet te genieten en elke keer als ik haar wegleg resulteert dat in een heel hoog aiaiaiaiaiaiaiaaaaaai gegil/krijs. Dit gaat zo m'n irritatiezone in.![]()
Ja ik weet het, ze is ziek, maar na een week mag het toch wel eens echt beter gaan? Vannacht sliep ik ongeveer 3 uur in totaal en ik ben verder het hele weekend alleen met haar. Blegh, ik ben het echt even zat.
/ontlurktquote:Op zaterdag 2 april 2016 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Vannacht elke keer huilend wakker, maar water wilde ze niet dus ik mocht tig keer een fles maken terwijl die flessen er bijna af moeten.![]()
Nu is ze sinds 8 uur al weer niet te genieten en elke keer als ik haar wegleg resulteert dat in een heel hoog aiaiaiaiaiaiaiaaaaaai gegil/krijs. Dit gaat zo m'n irritatiezone in.![]()
Ja ik weet het, ze is ziek, maar na een week mag het toch wel eens echt beter gaan? Vannacht sliep ik ongeveer 3 uur in totaal en ik ben verder het hele weekend alleen met haar. Blegh, ik ben het echt even zat.
Volgens mij is het dan tijd voor een grotere slaapzak inderdaad.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:09 schreef Hupje het volgende:
Saskia, ik had het niet handig verwoord. Ik las dat je voor een slaapzak lengte +10 cm moest nemen. J is nu 72 cm en heeft een slaapzak 68-80. Kan hij daar met maat 80 ook nog in, of is 72+10 dus het moment om een nieuwe tegaan kopen? Als hij zich boos maakt, kan hij zich tot onderaan uitstrekken, anders heeft hij nog ruimte.
Dit doet mij er trouwens aan denken dat 1 van F. haar slaapzakken (zou 68 zijn, maar meet 63cm )quote:Het gaat om de lengte van schouders tot onderkant slaapzak. Een baby van 72 cm zal dus qua lengte nog net in een slaapzak maat 70 passen
Als de zomer aanbreekt en je bent op zoek naar een nieuwe slaapzak voor je baby van 72 cm, dan kun je beter maat 90 kiezen.
Flessen moeten er niet af he.. Frans slaapt in de avond en nacht alleen in als hij (voldoende) fv krijgt. Dus hij krijgt gerust nog 2/3 flessen per avond/nacht.quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Oh echt? Ik dacht dat kv met 1 jaar er echt af moest, of iig niet meer structureel gegeven worden. Dat biedt wel wat meer lucht voor de nachten inderdaad, thanks.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:03 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Flessen moeten er niet af he.. Frans slaapt in de avond en nacht alleen in als hij (voldoende) fv krijgt. Dus hij krijgt gerust nog 2/3 flessen per avond/nacht.
(Niet ideaal, maar misschien geeft t lucht)
Je hebt slaapzakken op maat (Hema, 68-80) en op cm (70, 80 etc). Met 72 cm zou ik dus gewoon nog een slaapzak 68-80 van de Hema gebruiken. Sterker nog, dat doe ik ook met mijne die ook ongeveer zo lang isquote:Op zaterdag 2 april 2016 10:09 schreef Hupje het volgende:
Kun je niet iemand vragen om langs te komen, Selvaria? Afleiding werkt bij J vaak goed, dan is hij een stuk beter te hebben ook al voelt hij zich niet lekker.
Saskia, ik had het niet handig verwoord. Ik las dat je voor een slaapzak lengte +10 cm moest nemen. J is nu 72 cm en heeft een slaapzak 68-80. Kan hij daar met maat 80 ook nog in, of is 72+10 dus het moment om een nieuwe tegaan kopen? Als hij zich boos maakt, kan hij zich tot onderaan uitstrekken, anders heeft hij nog ruimte.
Helaas... En we wilden haar nog geen vlees geven het eerste jaar! Gelukkig heeft ze ze niet opgegeten maar meteen weer uitgespuugd.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:27 schreef FlyingFish het volgende:
Toch wel kattenbrokjes met groente en rijst LuDann?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.konden jullie gelijk zijn nieuwe voortand zien
Schudden voor gebruik
Oh, dat wist ik niet. Is waterpokken de enige verder met echt blaasjes?quote:Op zondag 3 april 2016 15:55 schreef pinquit het volgende:
Vijfde en zesde ziekte is echt vlekjes, geen blaasjes. Als je het met iets zou verwarren zou t waterpokken zijn
http://ggd.groningen.nl/i(...)-voet-mondziekte-hmvquote:Op zondag 3 april 2016 15:53 schreef LuDann het volgende:
Maar ze zitten toch ook op zijn gezicht, borst en armen zo te zien? Bij hand-mond-voetziekte zitten de vlekjes alleen op de handpalmen, voetzolen en in de mond. Bij andere vlekjesziektes is het meer verspreid.
Het is hoe dan ook vervelend, veel beterschap!
Ik word daar wel onzeker van, dat "slaapt hij nou nog niet door dan?" Gedoe.quote:Op zondag 3 april 2016 15:56 schreef LuDann het volgende:
Ik ben net bij een meet geweest van mijn zwangerschapsclubje. Leuk om alle baby's weer te zien. Ik kreeg veel medelevende opmerkingen toen bleek dat ik dus nog 1 of 2 nachtvoedingen geef, dat hoeven zij allemaal al maanden niet meer te doen. Gelukkig bestaat er Fok! zodat ik weet dat een nachtvoeding normaal is.
We gaan komende week naar de huisarts, tot nu toe was de hoop dat het een reactie op een infectie was maar het is toch een allergie. Er is alleen verder qua medicatie eigenlijk niks mogelijk bij die hele kleintjes, begreep ik van de HAP. Ze heeft nu weer een corticosteroide gekregen maar dat kan niet te vaak natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2016 23:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Moet daar niet eens beter naar gekeken worden? Dit is toch geen doen.
Ja dit dus, gister wou N. niet slapen terwijl ik hoofdpijn had, ik was gelijk wanhopig (als ik ziek ben, ben ik net een man...quote:Op maandag 4 april 2016 07:55 schreef Selvaria het volgende:
Boh wat een heldinnen zijn jullie met jullie meerdere kindjes.Hopelijk liggen jullie nu nog heerlijk te slapen.
![]()
Saartje heeft een antihistamine drankje. Desloratidine zo uit mijn hoofd, is om de allergische prikkel te onderdrukken... misschien een optie? Al is saar wel n stukje ouder natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2016 23:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
We gaan komende week naar de huisarts, tot nu toe was de hoop dat het een reactie op een infectie was maar het is toch een allergie. Er is alleen verder qua medicatie eigenlijk niks mogelijk bij die hele kleintjes, begreep ik van de HAP. Ze heeft nu weer een corticosteroide gekregen maar dat kan niet te vaak natuurlijk.
Na ziek zijn, ze heeft wel koorts gehad natuurlijk, misschien is dat het. Of energie naar die allergie, kan ook... Ze ligt nu met kruik op mijn man, beetje opwarmen. Zo weer temperaturen.
quote:Op maandag 4 april 2016 08:46 schreef pinquit het volgende:
Na een wat lastige start (veel buikpijn en scheten) heeft mijn baby zomaar van 22 tot 6:30 doorgeslapenmet laatste voeding om 20:30
![]()
Wat is deze
Maar
quote:Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit Twente! Gister met z'n tweetjes met de trein hierheen gekomen. Ging goed!
Kent er iemand nog winkels met leuke babykleding in Enschede?
Nou ja, niet niks natuurlijk. Uiteraard hebben we een Hema, H&M, Prenatal, Name-it, C&A, Zeeman en inderdaad ook een Primark, maar ik bedoelde niks speciaals. Niet zoals Musjes in Groningen of zo.quote:Op maandag 4 april 2016 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Niks in Enschede?
Da's wel treurig ook he....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Zolang het nog past zou ik de wagenbak gebruiken, Saar moest rond die tijd over naar de buggy want paste niet meer in de wagenbak, maar ik vond het verre van ideaal... we hebben ook een extra inzet gekocht want eigenlijk was ze nog te smal voor de buggy-inzet. Heb haar toen ook iets vaker in de maxi-cosi vervoerd voor kleine stukken.quote:Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef Malteser het volgende:
Beterschap voor Wolk, Twist en Selvaria.voor DoorslaapA van Pinq en ook voor de goede nacht van (even in NL) T.
Envoor team zombie.
Twix is nu ruim 6,5 maand en heeft dit weekend voor het eerst luid geprotesteerd tegen de kinderwagenbak. Die functie bezat hij eerder nog niet dus dit was even wennen. Als hij slaapt is het geen probleem maar wakker was huilen, ook met de kap omlaag. Hij wil rondkijken en doet dan echt pogingen rechtop te zitten (buikspieren heeft 'ie!).
Qua formaat past het nog makkelijk maar zijn we dan toch op het punt beland dat we over moeten stappen? Of nog maar even met de doek indien wakker en alleen in de bak bij het slapen?
Ik weet dat zolang mogelijk in de kinderwagenbak het beste is. Vandaar ook mijn twijfel.
quote:Op maandag 4 april 2016 13:14 schreef Selvaria het volgende:
Oh jongens, wij hebben net een fotoshoot gehad met z'n drieën en de previews op het scherm vd camera zagen er zo fantastisch uit. We probeerden elke keer N. aan het lachen te krijgen en het wondermiddel bleek een banaan.Elke keer als die uit de tas kwam verscheen er gelijk een lach van oor tot oor op haar gezicht.
Ik deel jouw mening.quote:Op maandag 4 april 2016 13:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben wel echt voorstander van zo lang mogelijk plat liggen, maar ik zou er met 6,5 maand ook niet al te veel issue van maken als hij echt echt niet meer wilt in de reiswieg. Maar misschien was dit een eenmalig dingetje, of reageert hij vaker zo? Rechtop zitten probeerde L ook vaak, maar gewoon die wagen goed in beweging zetten, dan hield hij wel op.Hij doet het nu nog steeds in de wandelwageninzet in ligstand. Speeltjes ter afleiding al geprobeerd?
Gelukkigquote:Op maandag 4 april 2016 16:36 schreef Mariposas het volgende:
Dat slapen gebeurt hier gelukkig nog steeds in de wandelwageninzet, daar was ik ook bang voor.
Haha, ik kan me hier zķ niks bij voorstellen met een baby van bijna 11 maanden die nog niet eens kan zittenquote:Op maandag 4 april 2016 17:14 schreef Krisvc het volgende:
Mijn dochter die overmorgen 9 maanden wordt vind het heel normaal om zelfstandig langs de salontafel te lopen en er op te klimmen. Mijn uitleg dat ze best nog even klein mag blijven lijkt niet door te dringen.
Hier niet, N. vindt de wagen niks, tenzij ze echt rechtop mag zitten. Nu kan ze dat ook al wel, dus is het niet zo'n probleem. Maar liggen is evil. Ze gaat ook altijd gillen bij het verschonen...quote:Op maandag 4 april 2016 17:43 schreef twist02 het volgende:
Thanks allemaal!
Malteser lastig ja. Ik zou ook zeggen: liefst zo lang mogelijk in de bak, maar dat moet wel echt een optie zijn dan. Als de wandelwageninzet helemaal plat kan is het natuurlijk wel een minder groot 'probleem'. Maar als het echt gaat om voldoende kunnen zien, vraag ik me altijd af of die kleintjes het dan wel pikken als ze dan nog steeds helemaal plat liggen?
[..]
Haha, ik kan me hier zķ niks bij voorstellen met een baby van bijna 11 maanden die nog niet eens kan zittenze hoeft van mij echt nog niet per se rond te rennen ofzo, maar zitten met 11mnd (of in elk geval pogingen daartoe) zou niet overdreven zijn toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met M is alles gelukkig helemaal top! Ze is zo leuk! Ze kan zelf gaan zitten nu, ook zonder iets om op te trekken. Ze gaat nog steeds overal staan, danst/hupt op de muziek, zwaait en heeft haar tweede tand te pakken. Zo'n blij ei
[ Bericht 13% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 05-04-2016 07:48:54 ]
Ja, ik ga nog wel even verhaal horen. Misschien is het ook wel niet helemaal goed overgebracht, want ging immers via iemand anders.quote:Op maandag 4 april 2016 21:03 schreef Mineola het volgende:
Mijne is ook de enige die bv krijgt (verticale groep).
Rare opmerking Jantina, maar zo te lezen heb je er gelukkig geen boodschap aan. Ik zou t zelf tzt wel meegeven bij een tienminutengesprek, dat dit soort opmerkingen niet klantvriendelijk en professioneel zijn. Fijn dat ze het verder goed had daar! Had je moeite haar achter te laten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja zeg Jantina, wat stom/raar/ongepast. Fijn dat het verder goed wel goed ging!
hihi dat protest en de wereld meer willen zien...quote:Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef Malteser het volgende:
Beterschap voor Wolk, Twist en Selvaria.voor DoorslaapA van Pinq en ook voor de goede nacht van (even in NL) T.
Envoor team zombie.
Twix is nu ruim 6,5 maand en heeft dit weekend voor het eerst luid geprotesteerd tegen de kinderwagenbak. Die functie bezat hij eerder nog niet dus dit was even wennen. Als hij slaapt is het geen probleem maar wakker was huilen, ook met de kap omlaag. Hij wil rondkijken en doet dan echt pogingen rechtop te zitten (buikspieren heeft 'ie!).
Qua formaat past het nog makkelijk maar zijn we dan toch op het punt beland dat we over moeten stappen? Of nog maar even met de doek indien wakker en alleen in de bak bij het slapen?
Ik weet dat zolang mogelijk in de kinderwagenbak het beste is. Vandaar ook mijn twijfel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.rolletje om hem heen gemaakt voor ondersteuning om even te zitten. Vaak viel hij na nog geen tien minuten zo in slaap en dan verlegde ik hem. Ik deed dat met de draagdoek "spot de yaro", want dan kon ik hem nog knopen onderweg indien nodig.
Toen gebruikte ik de wagen nog wel eens.
Schudden voor gebruik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Estrys, geen fijne start op het werk. Er is veel veranderd toch? Werk niet tof of je directe collega's niet tof?
Ggirl, dat is schrikken!
Ik las rotnachten, oa bij Stoel. Sterkte vandaag!
Wat een gekke opmerking... je geeft toch thuis ook flessen?quote:Op maandag 4 april 2016 20:42 schreef JantinaGr het volgende:
Ohhh Bloesem een tandje!
Twist, dat is wel even schrikken. Lekker rustig aan doen inderdaad.
LadyBlack, lekker babyshowen op het werk. Leuk is dat he!
Kazy, poepexplosie tot halverwege de rug, lekkuur hoor. Hier is het nu ook elke dag raak.
F. ging vandaag voor het eggie naar de kdv. Ging allemaal lekker, behalve het drinken. Ze dronk heel slecht, eerste fles liet ze staan en daarna nog 2x 50ml ofzo. Dus kdv gaf aan (via iemand anders, want betreffende persoon was er niet tijdens ophalen) of ik niet de borstvoeding kan gaan afbouwen.Want dan zou ze thuis dus ook meer flessen krijgen. Mwah, ik vind het zelf wat raar om na 1 dag zoiets te opperen. Bovendien krijgt ze al 2 maanden 3 of 4 dagen overdag de fles van vriend.
Het is even doorzetten, thuis doet ze ook vaak genoeg moeilijk met hoofd wegdraaien, maar is dan uiteindelijk even kwestie van die speen goed in haar mond duwen. Volgende keer maar even duidelijk aangeven bij de betreffende persoon.
Ze is overigens de enige die bv krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N. heeft dat nog nooit gedaan 's nachts.quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:46 schreef Aerenia het volgende:
Vraagje: hebben jullie het 's nachts niet door als je kindje overgeeft? Lees hier regelmatig verhalen over het 's ochtends aantreffen van een kindje dat zich heeft ondergespuugd. Ik vind het zo eng en ben bang dat ze zich verslikt o.i.d., zeker nu ze ook vast (nou ja gepureerd) voedsel binnenkrijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: eetspamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook genoten van het heerlijke weer zondag. Had afgesproken met mijn zwangerschapsclubje, en we zaten lekker met baby's en moeders op het gras.Maakte het wel extra zuur dat we de dag ervoor bij de nieuwbouwmarkt voor onze wijk, van de vijftien projecten, er slechts één konden betalen, en al die huizen al vergeven waren. Ik wil zo graag een tuin.
SPOILER: zonnekindjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat was me het slaapje wel danquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
N. heeft dat nog nooit gedaan 's nachts.
Maar van de week werden we allebei wakker in een plas poep(ze slaapt tegen mij aan in bed) en ze had geen kik gegeven bij het poepen. En we hadden er ook allebei niets van gemerkt dat het wat nat werd.
Ja dat was ikquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:08 schreef gestreeptestoel het volgende:
Estrys, was jij dat die in ne verlof voor elk wissewasje werd gebeld door t werk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
OhW! Maar ik ben verliefd! Wat een beauty!quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat klinkt dat heftig, al die zieke kindjes...volgens mij ga ik echt hard meehuilen als dat gebeurt.
Sterkte, IMA
'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die soms mega huilies van mini moet doorstaan. Soms is ze echt ontroostbaar... Niks werkt dan nog. Ze vindt slapen overdag eigenlijk maar niks; veel te veel te zien! Daardoor raakt ze oververmoeid, sneutje...inmiddels begonnen met de tips uit het boek Baby's in een droomritme, gisteren heeft ze heel wat slaap ingehaald. Vanmorgen wilde ik haar weer terugleggen maar begon ze heel hard te huilen. Nu slaapt ze in de doek
![]()
Sicilia, je verliefdheid klinkt zo herkenbaar! Ik ben echt verzot op ons moppie![]()
[ afbeelding ]
Ja, we sliepen allebei heerlijkquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
dat was me het slaapje wel dan
Hahaquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
OhW! Maar ik ben verliefd! Wat een beauty!![]()
![]()
![]()
zeg ik heb nog een leuke zoonhij zit nu een beetje onder de plekjes, maar die zijn zo weer weg hoor
Lamb, leuk! Ik vond het erg fijn dat ze hier de eerste keer langskwamen. En met weegschaal inderdaadquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:21 schreef Lamb29 het volgende:
Noh die foto's!
Sterkte met alle (nachtelijke) krijsfestijnen! Klinkt heel zwaar...
Siciliadat klinkt heerlijk.
O hebben we in t totaal een keer of 3/4 uit haar bed gevist dat ze zichzelf onder gespuugd had. Sorry E, je krijgt nooit bruine bonen met appel. Te te te goor om dat in haar bedje aan te treffen in de nacht.
Straks komt t Cb hier, ben ongelofelijk benieuwd naar zijn gewicht! Morgen een lactatie kundige hier thuis.
Hier moet ik even voor ontlurken.... OMGquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat klinkt dat heftig, al die zieke kindjes...volgens mij ga ik echt hard meehuilen als dat gebeurt.
Sterkte, IMA
'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die soms mega huilies van mini moet doorstaan. Soms is ze echt ontroostbaar... Niks werkt dan nog. Ze vindt slapen overdag eigenlijk maar niks; veel te veel te zien! Daardoor raakt ze oververmoeid, sneutje...inmiddels begonnen met de tips uit het boek Baby's in een droomritme, gisteren heeft ze heel wat slaap ingehaald. Vanmorgen wilde ik haar weer terugleggen maar begon ze heel hard te huilen. Nu slaapt ze in de doek
![]()
Sicilia, je verliefdheid klinkt zo herkenbaar! Ik ben echt verzot op ons moppie![]()
[ afbeelding ]
Yes, doe ikquote:Op maandag 4 april 2016 21:17 schreef Mariposas het volgende:
Jantina, ik zou trouwens geen ingevroren melk meegeven maar verse melk uit de koelkast. Dat kun je 7 dagen in de koelkast bewaren, en je kan het dan in kleinere porties meegeven zodat er weinig verkoren gaat.
Ik zei gelijk dat ze thuis ook flessen krijgt en gaf aan dat ze thuis ook weleens haar hoofd wegdraait, maar je dan gewoon de fles in haar mond moet duwen. Verder niet heel erg op ingegaan en gezegd dat ik komende donderdag wel even met de leidster van de babygroep zal praten.quote:
Ooh dan is er nog hoopquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
Haha nee elk kindje is toch ook weer nieuw en eigen..
Maar ik heb t nu wel veel eerder door dan bij mn dochter hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |