abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161352213
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:32 schreef Adrian4 het volgende:
Estrys, wat een schrik! :*

Maar de grote faalmoeder award win ik hoor. Ik schaam me dood.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word daar dan wel nieuwsgierig van :D. Nachtje in de cel moeten doorbrengen ofzo? :+

Estrys :*. Tis sund het manneke.
Gelukkig verder niets aan de hand toch. Zo moet je het ook maar weer bekijken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161353535
ja, ik ben ook wel nieuwsgierig, Adrian4!

En Estrys, ik denk dat dat bij elke baby wel een keer moet gebeuren. hier kon ik t vandaag nog net opvangen van de bank, dus ik wacht er nog steeds op.

Hoe zou het met Cassandra gaan?

Ik ben verkouden. Tot Ts grote vreugde, want hij vindt het hilarisch als ik moet niezen!
  maandag 11 april 2016 @ 18:16:37 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161353789
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:27 schreef silliegirl het volgende:
Nu het toch over pap gaat hier; Welke fles is geschikt voor pap? Ik kom er niet echt uit met al die verschillende spenen hoor :'(
F krijgt pap uit een bordje, met lepel. Pap in fles is voor hem geen optie, grote paniek, want in een fles hoort melk!

Een dr Brown fles voor pap zou ik trouwens niet aanraden, dat loopt niet lekker door t ventiel...
pi_161354034
Oh Estrys, schrikken!

Pap. Daar moeten wij ook bijna aan... ook maar eens in verdiepen.

Vraagje. KDV zei dat F. zo hard zuigt op de speen dat ze hem regelmatig dicht drukt zeg maar. Het was mij nog niet opgevallen... Herkenbaar :? Is dat omdat ze een bv-kindje is?
  maandag 11 april 2016 @ 18:38:14 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161354150
Wat voor fles heb je? F doet dat ook met de goedkope kruidvat fles, maar niet met de Dr. brown of Difrax. Dat ventiel heeft blijkbaar toch nut ;)
pi_161354514
Waarom en vanaf wanneer geven jullie je baby's pap? Het is nog niet bij me opgekomen om pap te geven. Ik vind sowieso het omschakelen naar bijvoeding lastig. Alles draait om eten...
pi_161355404
Wij hebben oudste nooit pap gegeven. Weet ook eigenlijk niet wat het idee daar achter is? Maar misschien is het niet iets voor bv-kindjes.
  maandag 11 april 2016 @ 19:30:53 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161355416
Hier vanaf 6.5 maanden? F had 's ochtends niet meer genoeg aan alleen melk, en een boterham zag ik nog niet zitten (krijgt ie 's middags wel). Pap dus. Speelt wel mee dat J pap met 3 jaar nog steeds erg lekker vindt, dus 's ochtends zit pap gewoon in mijn systeem.

F krijgt wel babypap, de 6+ maanden versie van jumbo. Over een paar weken gaan we over op 8+ maanden, en als ie nog steeds wil, met 1 jaar op huismerk/ Brinta. Ik doe geen kant en klaar papjes. Die zou F misschien niet eens drinken (want pap hoort niet in een fles :(), en ik vind ze veel te zoet.
pi_161355952
Wij hebben pap in de avond wel eens geprobeerd om te kijken of hij dan beter zou slapen, maar dat was niet zo.
pi_161356981
Twix krijgt alleen pap als hij gedurende de dag te weinig inname heeft gehad. Pap vindt hij namelijk lekker en een papfles tuttert hij dan slapend leeg. Dan heeft hij in ieder geval gegarandeerd 180cc binnen.
Voor het doorslapen hoeven we het niet te doen, dat doet Twix ook zonder pap.
  maandag 11 april 2016 @ 20:20:31 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161357040
Hier dus geen pap in de avond, maar als ontbijt. Gewoon omdat mijn vriend ook vaak met brinta of havermout ontbijt, peuter ook, en nu dus F ook. Alleen ik bied dapper weerstand, ik vind pap echt heel vies, dus eet crackers, brood of muesli.
  maandag 11 april 2016 @ 20:23:53 #262
409579 LuDann
All the way
pi_161357155
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom en vanaf wanneer geven jullie je baby's pap? Het is nog niet bij me opgekomen om pap te geven. Ik vind sowieso het omschakelen naar bijvoeding lastig. Alles draait om eten...
Herkenbaar ja. Helemaal als je baby eten dan ook nog eens niet zo leuk vindt is dat best vermoeiend.

Ik heb nog geen pap geprobeerd. Bestaat er ook pap zonder suiker enzo? Misschien wel leuk om eens als ontbijt te proberen. Ik heb weer ruim voldoende bv in de vriezer, dus daar kan ik het wel mee aanmaken lijkt me?
  maandag 11 april 2016 @ 20:25:32 #263
409579 LuDann
All the way
pi_161357222
Ik eet eens per jaar pap en dan herinner ik me dat ik er erg misselijk van word een uurtje nadat ik het gegeten heb. :')
pi_161357342
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:38 schreef mousemicky het volgende:
Wat voor fles heb je? F doet dat ook met de goedkope kruidvat fles, maar niet met de Dr. brown of Difrax. Dat ventiel heeft blijkbaar toch nut ;)
Hema fles. Vriend zegt (die geeft eigenlijk altijd de fles) dat het met de dr. Browns niet gebeurd, maar ik vond het een beetje duur om minstens 3 dr. Browns flessen + spenen te kopen. :{
pi_161357466
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vroeg me dat ook af ja. Maar als ik t zo lees dan snap ik waarom ik nog geen aanleiding ertoe zag en zie. Baby drinkt prima en bijvoeding is bijvoeding :) Fruit vindt hij heel lekker, dat gaat prima, groente gaat matig maar ach, het is bijvoeding en mij gaat het om het ontdekken dus dat boeit me niet zo. Brood kan ik wel eens gaan proberen trouwens.

Wat betreft al die voedselmomenten: dat vond ik bij de oudste ook, maar nu zitten we al in zo'n ritme dat ik dat helemaal niet meer door heb. We eten al fruit 's ochtends met oudste dus gaat baby daarin mee en idem bij het avondeten, dan krijgt baby groente. Of niet :+

LuDann, je had drie jaar geleden Biobim, dat kon je met bv aanmaken. Weet niet of het nog bestaat. Het bleef bij mij alleen vloeibaar dus het pap-idee was een beetje weg. Geen succesverhaal dus maar je kan dus wel pap maken met bv. Het was behoorlijk rechtsdraaiend spul (niet overal te koop maar wel vier verschillende bij ekoplaza) dus ik vermoed dat het suikergehalte beperkt was.:D
pi_161357508
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Herkenbaar ja. Helemaal als je baby eten dan ook nog eens niet zo leuk vindt is dat best vermoeiend.

Ik heb nog geen pap geprobeerd. Bestaat er ook pap zonder suiker enzo? Misschien wel leuk om eens als ontbijt te proberen. Ik heb weer ruim voldoende bv in de vriezer, dus daar kan ik het wel mee aanmaken lijkt me?
als ik alleen ben vind ik het eigenlijk ook helemaal niet leuk om met T te eten. Normaal eet ik even snel achter de laptop, maar ik vind dat ik er dan iets van moet maken, aan tafel zitten met z'n 2tjes en geen laptop. Maar, 20 minuten een gesprek hebben met m'n baby is best saai... :') :@ .

vandaag heb ik dus gesmokkeld, en 2x in m'n eentje gegeten. De andere keer hebben we samen gegeten.

Maar, meestal eet ik ook niet babyproof, daar moet ik ook nog echt aan wennen. Mijn bolletje met gerookte zalm :9~ was nou niet echt goed voor T, geloof ik...En m'n uiensoep vanavond ook niet..
  maandag 11 april 2016 @ 20:33:58 #267
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161357584
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:28 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hema fles. Vriend zegt (die geeft eigenlijk altijd de fles) dat het met de dr. Browns niet gebeurd, maar ik vond het een beetje duur om minstens 3 dr. Browns flessen + spenen te kopen. :{
Tja, dat ventiel zorgt er voor dat er geen vacuum ontstaat, dat heeft de goedkope hema fles niet ;) En hoezo minstens 3 flessen? Wij hebben er 2, meer is toch niet nodig? Gewoon tussendoor goed uitspoelen en regelmatig eentje in de vaatwasser stoppen.
pi_161357695
Hier doen we het ook heel relaxt, we geven haar wat als het zo uitkomt. We hebben nu mandarijntjes ontdekt, daar zuigt ze heel fanatiek aan. En vandaag de appelrijstwafeltjes, echt een hit! Ze zuigt er dus echt aan, net als op de borst, je hoort het echt. Eten waar ze hapjes uit moet nemen vindt ze lastiger, dan scheurt ze een stukje af, maar dat is dan vaak te groot en dan moet ze kokhalzen. Zuigbaar eten dus :)
Ze vindt het wel leuk, maar ze mist het niet als er geen eten is, geloof ik. Wel irritant tegenwoordig dat ze niet tegelijk met ons kan eten, want dan gaat ze alleen maar kijken wat wij doen ipv zelf te eten.
Pap geven we niet, ze krijgt gewoon nog bv, dus is het niet nodig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 11 april 2016 @ 20:51:14 #269
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161358347
Hier werkt het doorslapen met pap wel goed!
Ludann:
kant en klare pap is
-Bambix dromerig papje biscuit suikervrij (zit wel vanille aroma in)
- Hero melkpapje met granen.

Aanmaken met melk:
- Bambix Zonnige Ontbijtpap Haverpapje
- Bambix Fijne granen banaan 6 mnd
- AH Biologisch Spelt pap 6 mnd
- AH Biologisch Fijne granen pap 6 Mnd
- Nestlé Pyjamapapje fijne tarwe granen 6 mnd
- Etos Biologisch fijne granen pap 6 mnd
- Etos Biologisch spelt pap 6 mnd
- Hero Baby melkpapje met granen mais
- biobim haverpapje 4 mnd
- Biobim Rijst & Boekweit 4 mnd
- Biobim rijstpapje 4 mnd
- Biobim speltpapje 6 mnd

Overige (huis) merken geen verstand van.

Over het algemeen geldt: instant bevat bijna altijd suiker, en hoe hoger de aangeduide leeftijd hoe hoger de kans op suiker.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 11-04-2016 20:56:50 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161359728
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dan zou je lactosevrij moeten hebben.
Ja, maar ik bedoel vooral dat je bij dingen met melk altijd suikers op het pak zult zien toch? Dat komt dan niet per se door toegevoegde suikers.

M krijgt nu 1x per week een nijntje koekje. Had sm gehaald. Wel aangegeven dat wij die zelf bewust niet kopen en of het met mate kan.

Vanavond wil ze overigens Niet Slapen. Maar ze is wel blij, dus we zien wel hoe lang ze het nog volhoudt.
  maandag 11 april 2016 @ 21:28:44 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161359840
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel vooral dat je bij dingen met melk altijd suikers op het pak zult zien toch? Dat komt dan niet per se door toegevoegde suikers.

M krijgt nu 1x per week een nijntje koekje. Had sm gehaald. Wel aangegeven dat wij die zelf bewust niet kopen en of het met mate kan.

Vanavond wil ze overigens Niet Slapen. Maar ze is wel blij, dus we zien wel hoe lang ze het nog volhoudt.
Wel in de voedingswaardetabel, maar niet in de ingredientenlijst.
pi_161359901
Oh en zwaaien is hier nu echt zwaaien O+ Zo grappig, onder het eten zit ze ook de hele tijd te zwaaien.
pi_161364316
Wij doen pap op aanraden van het cb. O kan nog wel wat extra's gebruiken! Ze raden 1 portie per dag aan, maar O krijgt twee halve porties (een s ochtends en een s avonds).

En pap :d ik hoop nog steeds elke keer dat ik bij m'n ouders eet op verse griesmeelpap als toetje. Of rijstepap, custard of havermoutpap! Ik vind O's pap ook altijd zo lekker ruiken... ik hoop dus dat O ook zo'n papfan blijft, dan kan ik ook thuis gewoon griesmeelpap maken, man gruwelt ervan.
pi_161367355
Hier gaat het goed hoor. Lees wel mee maar geen energie om goed te reageren op iedereen dus dan post ik maar niet meer. G komt nu al twee weken lang om de twee a drie uur in de nacht dus ik ben redelijk gesloopt. Maar verder groeit hij goed, is heerlijk vrolijk, en ik geniet echt van mijn vrije dagen met hem. Morgen is hij alweer zes maanden.

Pap ook niet over nagedacht. We moeten zo langzamerhand toch weer hapjes proberen. Maar ik weet nog steeds niet hoe of wat :') pap ook niet over nagedacht.
Ik eet zelf paleo en wil G daarin mee nemen, eten wat de pot schaft, dus geen granen. Maar ben daar nog niet overuit (go begon al te roepen dat hij brood mķet en dat ik zelf vast en zeker ook jodium te kort kom :') terwijl dat ook op andere manieren kan)
pi_161367389
Billie kreeg pap als ontbijt. Soort idee van eh.. Goeie start van de dag. Zeker toen hij een maand of 8/9 was. Dexter mag hetzelfde, wat ie ermee doet zien we wel.

Beter slapen doet ie iig wel met rijstebloem in z'n laatste flesje.

Succes met de nachten Cassandra. En voel je vooral niet verplicht op iedereen te reageren!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161367409
Pap krijgt L. hier 's ochtends. Ik eet zelf ook pap, dus dat eten we gezellig samen. Zij haar pap, ik die van mij.

Mijn kleine papagaai slaapt slecht op het moment, maar lijkt ieder uur wel iets nieuws te leren. Zwaaien, klappen, armen in de lucht als we hoera zeggen, deuren open peuteren, overal waar ze zich aan vast kan houden wordt gestapt, ze probeert overal op te klimmen, klakken met haar tong. En ik ben zo overdreven trots op alles. O+

Ze kan ook zo ontzettend goed zelf spelen. Zolang ik maar in de buurt ben zorgt ze wel dat ze zichzelf vermaakt. En als ze hulp nodig heeft dan hoor ik dat ook luid en duidelijk. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 12 april 2016 @ 07:36:24 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161367572
@cassandra ik vind je kind paleo voeden best ver gaan eigenlijk. Geen enkel kind zou een dieet moeten volgen tenzij ziek. (Uitsluiten van voedselgroepen maakt het een dieet, of het nou om afvallen gaat of niet).

Veel eiwitten kunnen kleine niertjes helemaal niet zo goed tegen ook, daarom zit er een max op flesvoeding.

Om nog maar niet te spreken over wat het doet met een kind als het opgroeit met voedselgroepen die niet 'mogen'. Sprak de mama met een eetstoornisverleden dat begon op haar zevende...

En dan heb ik het nogbniet eens over de achterhaaldheid van paleo op alle vlakken :X
Kwak
pi_161367628
Ik heb ook nog geen beslissing genomen..
Achterhaald of niet, voor mij werkt het perfect.

Mijn grootste twijfel was sowieso dat ik niet wil dat mijn kind overal buiten valt, en gewoon zijn boterhammetje met zijn vriendjes kan eten. Later kan hij altijd nog zelf kiezen of hij volledig met mij mee eet of niet. Maar ik ga wel op bewerkt voedsel letten.

[ Bericht 80% gewijzigd door Cassandra87 op 12-04-2016 07:51:45 ]
pi_161367659
Ik zou paleo voor een baby ook niet doen... Mijn man is vegetariër maar wil Ketel de eerste jaren zeker met vlees opvoeden, ivm gezondheid, en dan mag hij later zelf de keuze maken.
pi_161367681
Nee dat is ook mijn twijfel.. Ik denk dat ik het inderdaad ook laat varen. Al zal hij met avondeten uiteindelijk wel meer mee gaan eten zoals ik eet. Maar de eerste tijd kook ik zijn hapjes toch apart
pi_161367704
Wij zijn wel allebei vegetariër en zo gaan we N. ook wel opvoeden. Ik heb zelf ook nooit vlees gegeten en ben nu prima gezond :)
pi_161367742
Doet me trouwens denken aan een aflevering wie is de chef :X die moeder die haar kind alleen maar raw eten gaf, kindje was net 1 ofzo.

Ik krijg overigens prima alles binnen, ook koolhydraten, eet gevarieerder en meer groenten en fruit als normaal, en mijn darmproblemen hebben er baat bij. Maar G is inderdaad nog wat jong.
pi_161368067
Daar was in Engeland nog een rechtszaak over, die vrouw gaf ook een of ander dieet een haar kindje was overleden aan scheurbuik toen het 1 was. En een ander kind dat uit huis geplaatst was wegens ernstige ondervoeding, die was 7 ofzo.
Maargoed, zo ver laten wij het natuurlijk niet komen :)
pi_161368288
Ik ben voorstander van alle voedselgroepen (al dan niet met mate) aanbieden en je gezonde verstand goed laten werken. ;)

N. heeft bijvoorbeeld al wel eens vlees gehad, maar ik beperk dat wel voor haar. Van toegevoegd suiker zie ik totaal de waarde niet in, dus dat heeft ze tot nu toe ook nog helemaal niet gehad. Als ze ouder wordt mag ze heus wel eens een koekje of een ijsje, maar zolang ik er nog invloed op kan uitoefenen wil ik dat zoveel mogelijk beperken. Gelukkig eet ze tot nu toe bijna alles lekker op, zowel 'snacks' (maisboogjes, goodies koekjes, wortelknabbels, bananenpannenkoekjes :9 ) als groente. Grote favoriet is droge pasta. :') Als ik een bordje voor haar maak met champignons, paprika, courgette en wat tomatensaus gaan eerst alle pasta'tjes zo naar binnen voordat ze de rest opeet. _O-
pi_161368561
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 07:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb ook nog geen beslissing genomen..
Achterhaald of niet, voor mij werkt het perfect.

Mijn grootste twijfel was sowieso dat ik niet wil dat mijn kind overal buiten valt, en gewoon zijn boterhammetje met zijn vriendjes kan eten. Later kan hij altijd nog zelf kiezen of hij volledig met mij mee eet of niet. Maar ik ga wel op bewerkt voedsel letten.
Ik ben team gezond verstand en gevarieerd met wat kanttekeningen tav suiker :+ maar die twijfel zou voor mij juist de minst belangrijke reden zijn om wel voor paleo te gaan, als je dat zou willen. Boterhammen eten met vriendjes is zo 2009, bento en salades zijn hip! En de helft van de kinderen heeft tegenwoordig een glittersticker, is het geen allergie of eetvoorschrift dan wel autisme, hoogbegaafdheid of zonnestraalwijsheidregenboogkind. Fijn dat je er zelf veel baat bij hebt in elk geval!

Sterkte met de nachten, die zes maanden sprong (of wat is het) was hier ook behoorlijk heftig. Duurde ook een maand of zo, nu gaat het gelukkig hier weer beter.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:46:33 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161368797
pff voeding, mijn baby eet alles wat ik hem in zijn handen stop, en ik geef hem alles wat hij mag.
Pap doen we niet, voor het slapen maakt het niks uit, en ik geef hem nu liever een bakje yoghurt dan nog een iets met voeding, want hij drinkt eigenlijk een fles teveel.
Ik ben vrij makkelijk over eten, bied hem ook groenten/fruit aan die we zelf eigenlijk nooit eten :') maar ik probeer hem over een tijdje wel met ons mee te laten eten, doet ie soms al, met dingen die kunnen.
Maargoed, ben toch al gewend om verschillende dingen te maken, want mijn andere kind eet zo'n beetje niks :+ daar word je op een gegeven moment heel makkelijk van (ik dan), dingen als: och ja, chips is aardappel, dus graag ^O^
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161369422
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:46 schreef pinquit het volgende:
pff voeding, mijn baby eet alles wat ik hem in zijn handen stop, en ik geef hem alles wat hij mag.
Pap doen we niet, voor het slapen maakt het niks uit, en ik geef hem nu liever een bakje yoghurt dan nog een iets met voeding, want hij drinkt eigenlijk een fles teveel.
Ik ben vrij makkelijk over eten, bied hem ook groenten/fruit aan die we zelf eigenlijk nooit eten :') maar ik probeer hem over een tijdje wel met ons mee te laten eten, doet ie soms al, met dingen die kunnen.
Maargoed, ben toch al gewend om verschillende dingen te maken, want mijn andere kind eet zo'n beetje niks :+ daar word je op een gegeven moment heel makkelijk van (ik dan), dingen als: och ja, chips is aardappel, dus graag ^O^
Wat voor yoghurt bied je aan? Ik stond vanmorgen met mijn yoghurt in m'n handen en wist eigenlijk niet of Twix dat al mocht hebben. Vandaar de vraag :).

Wat eten (vlees/suikers/enz) betreft, ik volg mijn gezonde verstand en volgens mij komen we dan best een eindje.

Mineola, wat jij schrijft over kinderen met glitterstickers komt best hard binnen hier. Ik heb zelf een aantal serieuze voedselallergieën en merk dat ik steeds minder serieus genomen word in bijvoorbeeld een restaurant. Zo van "daar heb je er weer zo een". Wellicht doordat steeds meer mensen zo'n sticker krijgen opgeplakt? Er wordt in ieder geval niet door ieder restaurant even goed meer op gereageerd en dat heeft voor mij echt gevolgen.

*trots*
Hier terug van een bezoek aan de kinderarts, Twix is weer goedgekeurd. Longen klonken redelijk schoon, hij drinkt goed en was op zijn eigen lijn netjes gegroeid. Volgende maand weer terug.
*trots*
pi_161369618
Fijn dat Twix is goedgekeurd Malteser!

Ik probeer hier ook aan te haken, maar het lukt niet echt meer. M. is volgens mij aanbeland in de verlatingsangst/eenkennigheidsfase, waardoor ik niet meer uitgebreid kan internetten. De zelfvermaakfunctie is in ieder geval stuk :P Als ik met haar thuis ben en ik loop even weg, is het brullen. Zal wel een faaaaaase zijn, maar goed. Slapen gaat hier gelukkig wel redelijk. Ze heeft alleen een naar hoestje, dus daar ligt ze momenteel vaak wakker van (en ik ook). Overdag heeft ze er alleen geen last van, van dat hoesten. Maf!

Mariposas: bedankt voor het paplijstje! Ik heb hem even opgeslagen. Ben benieuwd of M. pap lekker vindt, maar wist niet wat ik moest/kon kopen.

Verder ben ik ook team gezond verstand qua eten :Y)
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:41:56 #289
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161369701
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat voor yoghurt bied je aan? Ik stond vanmorgen met mijn yoghurt in m'n handen en wist eigenlijk niet of Twix dat al mocht hebben. Vandaar de vraag :).

Wat eten (vlees/suikers/enz) betreft, ik volg mijn gezonde verstand en volgens mij komen we dan best een eindje.

Mineola, wat jij schrijft over kinderen met glitterstickers komt best hard binnen hier. Ik heb zelf een aantal serieuze voedselallergieën en merk dat ik steeds minder serieus genomen word in bijvoorbeeld een restaurant. Zo van "daar heb je er weer zo een". Wellicht doordat steeds meer mensen zo'n sticker krijgen opgeplakt? Er wordt in ieder geval niet door ieder restaurant even goed meer op gereageerd en dat heeft voor mij echt gevolgen.

*trots*
Hier terug van een bezoek aan de kinderarts, Twix is weer goedgekeurd. Longen klonken redelijk schoon, hij drinkt goed en was op zijn eigen lijn netjes gegroeid. Volgende maand weer terug.
*trots*
Van de cb-arts mogen ze nu gewone yoghurt. Dus gewoon :P yoghurt. Ik heb volle yoghurt staan, dus die heb ik hem gegeven. Hij vond het in eerste instantie niet zo tof trouwens :') Maar zn zure gezicht verdween al snel, en die mond bleef maar open gaan, dus t was uiteindelijk zo weg :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161369942
quote:

[..]

Dit ja. Ik kreeg heel vaak als ik zeg dat E. geen gluten mag de vraag "hoe erg heeft ze het?". Ehm... :') Dat is deels onwetendheid en dat geeft natuurlijk niks, men kan niet alles weten. Maar het komt ook deels door ouders die hun kind op glutenvrij zetten maar wel speltboterhammen geven ofzo. :X

En dan knijp ik me nog in mn handjes dat mijn kind alleen maar coeliakie heeft. Een foutje is vervelend en heeft echt wel gevolgen maar is niet potentieel levensbedreigend zoals bij diabetes of anafylaxie.
:)
pi_161370113
Malteser, ik herken wel wat je zegt over allergieën. Ik kan zelf wel een beetje melk verdragen, dus hoefde nooit echt iets aparts te vragen in een restaurant, maar nu met bv moet ik heel strikt zijn (J heeft er heel snel last van). Mensen proberen me vanalles aan te smeren onder het mom van 'daar zit niet veel in / dat is lactosevrij'.
Fijn dat het goed gaat met Twix!
pi_161370119
Kun je pap zomaar geven trouwens, een fles, of moet je dat ook langzaam opbouwen?
pi_161370180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:05 schreef Hupje het volgende:
Malteser, ik herken wel wat je zegt over allergieën. Ik kan zelf wel een beetje melk verdragen, dus hoefde nooit echt iets aparts te vragen in een restaurant, maar nu met bv moet ik heel strikt zijn (J heeft er heel snel last van). Mensen proberen me vanalles aan te smeren onder het mom van 'daar zit niet veel in / dat is lactosevrij'.
Fijn dat het goed gaat met Twix!
Als lactose het probleem was had je geen borstvoeding gegeven me dunkt :D

lastig is dat he. Het is voor anderen ook gewoon lastig te vatten dat koemelkvrij en lactosevrij niet hetzelfde is enzo.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:11:23 #294
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161370198
Het enige voordeel van de hype is dat je tegenwoordig in bijna elke supermarkt een winkelwagen vol -vrije / -loze producten kan gooien. :+
pi_161370210
quote:

[..]

*trots*
*trots*
Oh sorry! :* Ik wilde alleen aangeven dat zoveel mensen tegenwoordig wel 'iets' hebben dat je met een bepaalde eetwens niet zo snel meer buiten de boot zal vallen.
Maar niet serieus genomen worden met je voedselallergieen, dat is wel bijzonder vervelend en kwalijk ook. Dat zijn geen dingen om te negeren. :(

Wat goed van Twix! Fijn dat het goed gaat, lekker aan t groeien!
pi_161370248
Ik mocht ook heel veel dingen niet hebben waaronder gluten, maar hoefde dan niet zo strict, sporen ga ik niet moeilijk over doen, ik ben al moeilijk genoeg :').
Maar vond het ook stom dat je raar aangekeken word, van Oh heb je weer zo'n hippie. Terwijl ik gewoon stuk ging van veel etensmiddelen. En dat is niet zelf aangepraat... maar dat kennen mensen niet. Je hebt 1 of 2 'allergiën' maar niet 8986 overgevoeligheden. Ik at dan maar kale friet bij uit eten. Of mensen die suikervrij niet snappen en er alsnog gewoon fructose in mikken. Ja dat is juist het issue maar kun je dan niet over in discussie want wordt niet begrepen. Dusja aan de ene kant wel fijn dat er steeds meer rekening gehouden wordt (vanwege de hype) aan de andere kant... tja.. Het blijft zo'n gedoe.
/rant
pi_161370255
Ik denk dat de 'trend' van mensen die bepaalde dingen niet meer eten (glutenvrij zonder medische reden etc) ook echt niet helpt voor mensen die echt een probleem hebben. Ook wel eens een kok gesproken die er echt moe van wordt. Vroeger kregen ze melding als iemand echt iets niet kon verdragen, maar nu geeft ook iedereen door dat ie geen gluten/suiker/zuivel/paprika/doperwten wenst te eten en of hij z'n menu aan kan passen.
pi_161370271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:
Het enige voordeel van de hype is dat je tegenwoordig in bijna elke supermarkt een winkelwagen vol -vrije / -loze producten kan gooien. :+
hahaha ja echt he :') :D blijf vooral doorgaan mensen met t onnodig glutenvrij spul kopen. Des te meer keus voor ons :P

Hoewel Nederland wel echt dramatisch slecht is op gebied van dieetvoeding helaas. In landen als Duitsland, Engeland, Italië en ook in Scandinavië is het aanbod veel breder dan hier en ook een stuk beter geprijsd. Nederland moet er weer zo nodig een kunstmatige bubbel van maken.
pi_161370280
Ja dat dus. Ik snap ook goed dat ze er moe van worden. Word ik zelf bij mezelf ook al (zelfs met medische indicatie) :P.
In supermarkten wel handig ja.
pi_161370551
Het
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahaha ja echt he :') :D blijf vooral doorgaan mensen met t onnodig glutenvrij spul kopen. Des te meer keus voor ons :P

Hoewel Nederland wel echt dramatisch slecht is op gebied van dieetvoeding helaas. In landen als Duitsland, Engeland, Italië en ook in Scandinavië is het aanbod veel breder dan hier en ook een stuk beter geprijsd. Nederland moet er weer zo nodig een kunstmatige bubbel van maken.
Nou ja, wat is onnodig? Als je geen officiële diagnose coeliakie hebt maar wel het idee dat je er baat bij hebt om glutenvrij te eten, prima toch? Voor mijn part eet je geen enkel product met de letter G als je daar moeite mee hebt. Live and let live :)

Hoe dan ook is het ruimere aanbod aan producten echt een fijne bijkomstigheid! Toen ik klein was waren er nauwelijks koekjes zonder melk, best jammer was dat. En die uitzonderingspositie die je toen had was al helemaal niet tof. In dat opzicht is het een stuk beter nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')