quote:Op maandag 11 april 2016 16:32 schreef Adrian4 het volgende:
Estrys, wat een schrik!![]()
Maar de grote faalmoeder award win ik hoor. Ik schaam me dood.Ik word daar dan wel nieuwsgierig vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Nachtje in de cel moeten doorbrengen ofzo?
![]()
Estrys. Tis sund het manneke.
Gelukkig verder niets aan de hand toch. Zo moet je het ook maar weer bekijken.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
F krijgt pap uit een bordje, met lepel. Pap in fles is voor hem geen optie, grote paniek, want in een fles hoort melk!quote:Op maandag 11 april 2016 12:27 schreef silliegirl het volgende:
Nu het toch over pap gaat hier; Welke fles is geschikt voor pap? Ik kom er niet echt uit met al die verschillende spenen hoor
Herkenbaar ja. Helemaal als je baby eten dan ook nog eens niet zo leuk vindt is dat best vermoeiend.quote:Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom en vanaf wanneer geven jullie je baby's pap? Het is nog niet bij me opgekomen om pap te geven. Ik vind sowieso het omschakelen naar bijvoeding lastig. Alles draait om eten...
Hema fles. Vriend zegt (die geeft eigenlijk altijd de fles) dat het met de dr. Browns niet gebeurd, maar ik vond het een beetje duur om minstens 3 dr. Browns flessen + spenen te kopen.quote:Op maandag 11 april 2016 18:38 schreef mousemicky het volgende:
Wat voor fles heb je? F doet dat ook met de goedkope kruidvat fles, maar niet met de Dr. brown of Difrax. Dat ventiel heeft blijkbaar toch nut
Ik vroeg me dat ook af ja. Maar als ik t zo lees dan snap ik waarom ik nog geen aanleiding ertoe zag en zie. Baby drinkt prima en bijvoeding is bijvoedingquote:Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom en vanaf wanneer geven jullie je baby's pap? Het is nog niet bij me opgekomen om pap te geven. Ik vind sowieso het omschakelen naar bijvoeding lastig. Alles draait om eten...
als ik alleen ben vind ik het eigenlijk ook helemaal niet leuk om met T te eten. Normaal eet ik even snel achter de laptop, maar ik vind dat ik er dan iets van moet maken, aan tafel zitten met z'n 2tjes en geen laptop. Maar, 20 minuten een gesprek hebben met m'n baby is best saai...quote:Op maandag 11 april 2016 20:23 schreef LuDann het volgende:
[..]
Herkenbaar ja. Helemaal als je baby eten dan ook nog eens niet zo leuk vindt is dat best vermoeiend.
Ik heb nog geen pap geprobeerd. Bestaat er ook pap zonder suiker enzo? Misschien wel leuk om eens als ontbijt te proberen. Ik heb weer ruim voldoende bv in de vriezer, dus daar kan ik het wel mee aanmaken lijkt me?
Tja, dat ventiel zorgt er voor dat er geen vacuum ontstaat, dat heeft de goedkope hema fles nietquote:Op maandag 11 april 2016 20:28 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hema fles. Vriend zegt (die geeft eigenlijk altijd de fles) dat het met de dr. Browns niet gebeurd, maar ik vond het een beetje duur om minstens 3 dr. Browns flessen + spenen te kopen.
Ja, maar ik bedoel vooral dat je bij dingen met melk altijd suikers op het pak zult zien toch? Dat komt dan niet per se door toegevoegde suikers.quote:Op maandag 11 april 2016 16:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dan zou je lactosevrij moeten hebben.
Wel in de voedingswaardetabel, maar niet in de ingredientenlijst.quote:Op maandag 11 april 2016 21:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel vooral dat je bij dingen met melk altijd suikers op het pak zult zien toch? Dat komt dan niet per se door toegevoegde suikers.
M krijgt nu 1x per week een nijntje koekje. Had sm gehaald. Wel aangegeven dat wij die zelf bewust niet kopen en of het met mate kan.
Vanavond wil ze overigens Niet Slapen. Maar ze is wel blij, dus we zien wel hoe lang ze het nog volhoudt.
Ik ben team gezond verstand en gevarieerd met wat kanttekeningen tav suikerquote:Op dinsdag 12 april 2016 07:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb ook nog geen beslissing genomen..
Achterhaald of niet, voor mij werkt het perfect.
Mijn grootste twijfel was sowieso dat ik niet wil dat mijn kind overal buiten valt, en gewoon zijn boterhammetje met zijn vriendjes kan eten. Later kan hij altijd nog zelf kiezen of hij volledig met mij mee eet of niet. Maar ik ga wel op bewerkt voedsel letten.
Wat voor yoghurt bied je aan? Ik stond vanmorgen met mijn yoghurt in m'n handen en wist eigenlijk niet of Twix dat al mocht hebben. Vandaar de vraagquote:Op dinsdag 12 april 2016 09:46 schreef pinquit het volgende:
pff voeding, mijn baby eet alles wat ik hem in zijn handen stop, en ik geef hem alles wat hij mag.
Pap doen we niet, voor het slapen maakt het niks uit, en ik geef hem nu liever een bakje yoghurt dan nog een iets met voeding, want hij drinkt eigenlijk een fles teveel.
Ik ben vrij makkelijk over eten, bied hem ook groenten/fruit aan die we zelf eigenlijk nooit etenmaar ik probeer hem over een tijdje wel met ons mee te laten eten, doet ie soms al, met dingen die kunnen.
Maargoed, ben toch al gewend om verschillende dingen te maken, want mijn andere kind eet zo'n beetje niksdaar word je op een gegeven moment heel makkelijk van (ik dan), dingen als: och ja, chips is aardappel, dus graag
Van de cb-arts mogen ze nu gewone yoghurt. Dus gewoonquote:Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wat voor yoghurt bied je aan? Ik stond vanmorgen met mijn yoghurt in m'n handen en wist eigenlijk niet of Twix dat al mocht hebben. Vandaar de vraag.
Wat eten (vlees/suikers/enz) betreft, ik volg mijn gezonde verstand en volgens mij komen we dan best een eindje.
Mineola, wat jij schrijft over kinderen met glitterstickers komt best hard binnen hier. Ik heb zelf een aantal serieuze voedselallergieën en merk dat ik steeds minder serieus genomen word in bijvoorbeeld een restaurant. Zo van "daar heb je er weer zo een". Wellicht doordat steeds meer mensen zo'n sticker krijgen opgeplakt? Er wordt in ieder geval niet door ieder restaurant even goed meer op gereageerd en dat heeft voor mij echt gevolgen.
*trots*
Hier terug van een bezoek aan de kinderarts, Twix is weer goedgekeurd. Longen klonken redelijk schoon, hij drinkt goed en was op zijn eigen lijn netjes gegroeid. Volgende maand weer terug.
*trots*
Dit ja. Ik kreeg heel vaak als ik zeg dat E. geen gluten mag de vraag "hoe erg heeft ze het?". Ehm...quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mineola, wat jij schrijft over kinderen met glitterstickers komt best hard binnen hier. Ik heb zelf een aantal serieuze voedselallergieën en merk dat ik steeds minder serieus genomen word in bijvoorbeeld een restaurant. Zo van "daar heb je er weer zo een". Wellicht doordat steeds meer mensen zo'n sticker krijgen opgeplakt? Er wordt in ieder geval niet door ieder restaurant even goed meer op gereageerd en dat heeft voor mij echt gevolgen.
Als lactose het probleem was had je geen borstvoeding gegeven me dunktquote:Op dinsdag 12 april 2016 11:05 schreef Hupje het volgende:
Malteser, ik herken wel wat je zegt over allergieën. Ik kan zelf wel een beetje melk verdragen, dus hoefde nooit echt iets aparts te vragen in een restaurant, maar nu met bv moet ik heel strikt zijn (J heeft er heel snel last van). Mensen proberen me vanalles aan te smeren onder het mom van 'daar zit niet veel in / dat is lactosevrij'.
Fijn dat het goed gaat met Twix!
Oh sorry!quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
*trots*
Hier terug van een bezoek aan de kinderarts, Twix is weer goedgekeurd. Longen klonken redelijk schoon, hij drinkt goed en was op zijn eigen lijn netjes gegroeid. Volgende maand weer terug.
*trots*
hahaha ja echt hequote:Op dinsdag 12 april 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:
Het enige voordeel van de hype is dat je tegenwoordig in bijna elke supermarkt een winkelwagen vol -vrije / -loze producten kan gooien.
Nou ja, wat is onnodig? Als je geen officiële diagnose coeliakie hebt maar wel het idee dat je er baat bij hebt om glutenvrij te eten, prima toch? Voor mijn part eet je geen enkel product met de letter G als je daar moeite mee hebt. Live and let livequote:Op dinsdag 12 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha ja echt he![]()
blijf vooral doorgaan mensen met t onnodig glutenvrij spul kopen. Des te meer keus voor ons
![]()
Hoewel Nederland wel echt dramatisch slecht is op gebied van dieetvoeding helaas. In landen als Duitsland, Engeland, Italië en ook in Scandinavië is het aanbod veel breder dan hier en ook een stuk beter geprijsd. Nederland moet er weer zo nodig een kunstmatige bubbel van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |