abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161330026
Oh Kris ik ben zo jaloers, die tuthola van mij gaat nog steeds niet zelf zitten dus ik durf nog niet te fietsen. Volgens mij kan ze het fysiek wel, ze kruipt heel snel, gaat staan en stapt langs de tafel en aan onze handen. Volgens mij ziet ze gewoon de noodzaak van het zitten niet. :+

Heerlijk zeg Mari!

Wij waren vandaag op de kinderboerderij N. keek haar ogen uit, ze vond vooral de kippen zo interessant! De speeltuin was ook een groot succes. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161330067
lekker zeg, die weekenden van jullie!

Hier was ik vanmorgen heerlijk even in m'n eentje op stap.

Morgen gaat de duutser weer op stap voor de hele week. Niets aan...
  zondag 10 april 2016 @ 16:43:46 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161330080
Ok, vergeet wat ik zei over lang leve de draagdoek... vandaag is mijn baby zelfs in de doek niet tevreden :( Zo gauw ik maar een seconde stilsta begint ie gelijk weer te wurmen!

Dus nu ligt ie maar wéér aan de borst terwijl mijn moeder buiten de peuter vermaakt omdat die vandaag ook maximaal in mn irritatiezone zit :X

[/frustratie]
  zondag 10 april 2016 @ 16:45:29 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161330117
Selvaria, als ze al wel zelfstandig gaat staan en stapt, zou ik lekker gaan fietsen hoor! Met staan en lopen zijn de laatste spieren getraind volgens mij.
  zondag 10 april 2016 @ 18:34:12 #205
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161332538
Oh bluh KB! L had dat ook, wij hebben een woonkamer met twee deuren (eetkamer en zitkamer ) due uitkomen in de gang, bizar veel rondjes heb ik zo gelopen. 8)7 héél veel buiten wandelen... :{

Waarom lees ik altijd van die lyrische verhalen over maisboogjes? Wat een kutdingen. :X het wordt een vieze kleverige bende.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161333553
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:34 schreef Mariposas het volgende:
Oh bluh KB! L had dat ook, wij hebben een woonkamer met twee deuren (eetkamer en zitkamer ) due uitkomen in de gang, bizar veel rondjes heb ik zo gelopen. 8)7 héél veel buiten wandelen... :{

Waarom lees ik altijd van die lyrische verhalen over maisboogjes? Wat een kutdingen. :X het wordt een vieze kleverige bende.
Omdat alle andere kinderkoekjes een nóg viezere kleverige bende worden :+ .
pi_161333661
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:13 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Omdat alle andere kinderkoekjes een nóg viezere kleverige bende worden :+ .
Vooral de koekjes van Hipp van 6 maanden en ouder...
pi_161333794
Eten en baby is sowieso goor.
  zondag 10 april 2016 @ 19:31:26 #209
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161333952
Plakmaisboogjes :( Ik ben van team soepstengel :Y)

F tijgert. Nog niet snel, nog niet ver, maar hij MOET en ZAL komen waar ie wil zijn. Dat is dus bij de auto's van J, mijn koffiekopje, de brokjes van de poes, de bak met duplo en de snoeren van de TV. Ik ben dit niet gewend, zo'n avontuurlijk kind. J kon ik rustig 5 minuten alleen laten in de woonkamer, F heeft na een minuut al iets te pakken wat ie niet mag hebben. Even schakelen dus. De grote pieps is wel ver over, want geen frustratie meer ^O^
pi_161334259
Mijn smeerlapje lost het op door een hele maisboogie in z'n geheel in de brede weg in z'n mond te doen.. 😂
pi_161336132
Wij moeten ook maar eens een fietsstoeltje kopen. M gaat heel makkelijk zelf zitten en speelt ook alleen nog maar zittend of staand, dus op de fiets moet ook lukken (ik vind het alleen zelf nog heul eng :@ )

Wat hebben jullie voor stoeltje? En ik heb een fiets met een mand voorop, kan dat dan?

Verder niet echt bijgelezen, dus :* en *O* in de rondte :+
pi_161336213
Maisboogies geven hier helemaal geen troep :? J gaat ze trakteren op het kdv komende week, hopelijk valt het mee dan voor de leidsters. :D
  zondag 10 april 2016 @ 20:46:33 #213
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161336299
Hier een Yepp stoeltje, zowel voor als achter. Stoeltje voorop kan denk ik wel met mand, maar een windscherm erbij wordt dan wel lastig. Vrees dat mijn mand er ook af moet als het voorstoeltje er weer op gaat. En fietstassen past ook niet lekker met het achterstoeltje, even bedenken dus hoe ik straks 2 kinderen en wat boodschappen (of peuterspeelzaalrugzakje en luiertas) mee kan nemen op de fiets.
pi_161337342
In een fietskar of bakfiets MM :D

Hier ook 2x Yepp. Heel makkelijk te wisselen ook tussen onze fietsen. Letterlijk met één hand te doen.
  zondag 10 april 2016 @ 21:24:36 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161338092
Dat past helaas niet in onze schuur/tuin :( Maar ik denk dat ik met die fietstassen wel wat moet kunnen fabrieken, creatief met tiewraps en ducttape >:)
pi_161339157
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 16:41 schreef Selvaria het volgende:
Oh Kris ik ben zo jaloers, die tuthola van mij gaat nog steeds niet zelf zitten dus ik durf nog niet te fietsen. Volgens mij kan ze het fysiek wel, ze kruipt heel snel, gaat staan en stapt langs de tafel en aan onze handen. Volgens mij ziet ze gewoon de noodzaak van het zitten niet. :+

Heerlijk zeg Mari!

Wij waren vandaag op de kinderboerderij N. keek haar ogen uit, ze vond vooral de kippen zo interessant! De speeltuin was ook een groot succes. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een tof vestje O+
Schudden voor gebruik
  zondag 10 april 2016 @ 21:58:17 #217
409579 LuDann
All the way
pi_161339654
Oh ja, fietsen, daar kunnen wij denk ik ook al voorzichtig aan gaan denken. *O* Ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept, moet je daar perse een moederschip voor hebben? Of kan een fietsstoeltje ook op een 'gewone' fiets?
pi_161339757
Yepp-zitjes vraag. Iemand toevallig de zwarte? Wordt die niet te heet in de zomer als je fiets in de zon heeft gestaan?

MM, *G*. Ik hoop dat Twix F gauw volgt. Wat kan er toch een hoop frustratie in zo'n klein mensje zitten. Hij wil overal heen maar kan alleen nog achteruit en raakt daardoor verder verwijderd van het doel ipv dichterbij te komen.

Ik zag stranduitjes en schommelende N. O+

Verder ging het over maisboogjes en koekjes maar dat krijgt Twix nog niet. We zijn wel steeds meer aan het rapleyen! En hij krijgt sinds deze week een broodkorst of het kapje. Zijn lievelings!

Gisteren meloen, vandaag paprika. En allebei de keren omdat hij het mij zag eten en vervolgens zijn handje in de lucht stak en de grijpbeweging maakte. Zo van "geef mij ook maar mama".
pi_161340069
Over eten gesproken. Naast reageren op koemelk, kippeneieren en nootjes is nu ook tomaat een reactie gevende. Zonde, want hij vond pasta eten zo Nomnomnom.
En ja, er zat geen ei in de pasta verwerkt ;) (glutenvrij, eivrij)

Wel heel tof om te zien dat hij zo goed van alles weg zit te smullen en smikkelen. Ongeduldig is hij wel. Zodra hij in de kinderstoel zit MOET er gelijk allerlei eten liggen of gegooid :') worden anders is het DIE DIE DIE! :( :( :'( :( :(
Ik mag dan nog net eten koud(er) blazen.

Zijn lievelings eten is momenteel zelfgemaakte humus met knoflook O+
Stinkbekkie O+
Schudden voor gebruik
pi_161340090
Maisboogjes.. ellendig om uit haar te krijgen :')
Schudden voor gebruik
pi_161340419
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:46 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat een tof vestje O+
Gemaakt door (komt-ie) de moeder van de vrouw van een zakenpartner van mijn schoonvader. _O-

Maar hij is erg leuk inderdaad, ze had hem in drie maten voor ons gemaakt, maat 50, maat 62-68 en dan nog deze in 74-80. O+

Team maisboogje! Een beetje plakken doen ze wel ja, maar zeker niet meer dan andere babysnacks toch? :? N. vindt ze fantastisch dus ik ook. *O*
pi_161340605
LB :* Hopelijk nu in de avond en nacht meer tevredenheid!

SPOILER
E's dagopvulling... :Z
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161340651
Lekker chillen met die billen E. O+

Tevens supermanpose! :D
pi_161340684
Zo werd hij ook geboren O+
handje langs zn gezicht.

Ow en spot de tiny love! Vandaag via marktplaats gescoord!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161343697
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 22:17 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Gemaakt door (komt-ie) de moeder van de vrouw van een zakenpartner van mijn schoonvader. _O-

Maar hij is erg leuk inderdaad, ze had hem in drie maten voor ons gemaakt, maat 50, maat 62-68 en dan nog deze in 74-80. O+

Team maisboogje! Een beetje plakken doen ze wel ja, maar zeker niet meer dan andere babysnacks toch? :? N. vindt ze fantastisch dus ik ook. *O*
wat leuk ook in iv maten O+
Schudden voor gebruik
pi_161343701
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:21 schreef Lamb29 het volgende:
LB :* Hopelijk nu in de avond en nacht meer tevredenheid!

SPOILER
E's dagopvulling... :Z
O+ ahwwwwwwwwwwww!

En ahhhhw! Dat pandapakje O+
Schudden voor gebruik
pi_161345639
Jaaaaaaaaaa eindelijk, na een half jaar kloten en klieren met allemaal soorten poedermelk en aanbiedvormen (3 merken, lauw, warm, koud, bekertje, dopje, ander flesjes, mixen met moedermelk, met rijstepap, you effing name it), klokte meneer gisteren met droge ogen zo'n kant en klaar granenpapje weg. We stonden er naar te kijken alsof ie een achterwaartse salto maakte. *O*

Eindelijk een manier om kv naar binnen te krijgen!

*rent naar de winkel voor een pak granenbambix*
pi_161345753
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:27 schreef Sara82 het volgende:
Jaaaaaaaaaa eindelijk, na een half jaar kloten en klieren met allemaal soorten poedermelk en aanbiedvormen (3 merken, lauw, warm, koud, bekertje, dopje, ander flesjes, mixen met moedermelk, met rijstepap, you effing name it), klokte meneer gisteren met droge ogen zo'n kant en klaar granenpapje weg. We stonden er naar te kijken alsof ie een achterwaartse salto maakte. *O*

Eindelijk een manier om kv naar binnen te krijgen!

*rent naar de winkel voor een pak granenbambix*
Wat fijn zeg! Gister was ik expres weggegaan zodat de duutser in alle rust eens een flesje kon proberen. Wacht hij tot 't hartstikke hongerig was, en overstuur omdat hij geen eten kreeg.. Flesje ging er dus niet in.. -O-
  maandag 11 april 2016 @ 10:49:57 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161346017
Dat zal welSara, daar zit moeilijk veel suiker in. :+ maar fijn dat het in elk geval lukt. In opvolgmelk zit trouwens ook suiker, dat ook geprobeerd?
pi_161346435
Hero heeft een granenpapje zonder suiker.

Ik heb een plakpeuter en een baby die ik vanochtend weer niet in d'r bedje kreeg. Ze wordt echt wakker van Stip, dus ze zou echt beter slapen in d'r bedje maar ik heb er een half uur bij gezeten en ze valt telkens weg en dan poef is ze ineens weer wakker. Morgen weer eens proberen...
  maandag 11 april 2016 @ 11:27:11 #231
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161346632
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:17 schreef Dot. het volgende:
Hero heeft een granenpapje zonder suiker.

Ik heb een plakpeuter en een baby die ik vanochtend weer niet in d'r bedje kreeg. Ze wordt echt wakker van Stip, dus ze zou echt beter slapen in d'r bedje maar ik heb er een half uur bij gezeten en ze valt telkens weg en dan poef is ze ineens weer wakker. Morgen weer eens proberen...
Niet de kant en klare toch?
pi_161347418
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 11:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Niet de kant en klare toch?
Jawel, die is nieuw :)

Ingrediënten: Magere melk 31%, gedemineraliseerde wei (melk), wei (melk), water, havermeel 4%, room 1,5% (melkvet), koolzaadolie, zonnebloemolie, tarwezetmeel, mineralen (calciumhydroxide, calciumfosfaat, ijzer- en zinksulfaten, kaliumjodide), maiszetmeel, vitamines (A, D, E, C, B1, B3, B6, foliumzuur, B12, pantotheenzuur).

https://www.hero.nl/kinde(...)granen-kant-en-klaar
  maandag 11 april 2016 @ 12:25:29 #233
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161347705
"[..]
- 35% minder suiker dan vergelijkbare melkpappen;
[..]
waarvan suikers* 4,3 g "

Maargoed, daar ging het verder ook niet over. :D Het ging juist om melk/pap waar wél suiker in zit. Het papje wat Sara heeft gebruikt (Bambix) bevat namelijk wel suiker. En mogelijk blieft haar zoontje alleen wat zoetere melk. :)
pi_161347740
Nu het toch over pap gaat hier; Welke fles is geschikt voor pap? Ik kom er niet echt uit met al die verschillende spenen hoor :'(
  maandag 11 april 2016 @ 12:29:43 #235
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161347788
Elke fles denk ik? Ligt er misschien een beetje aan hoe picky je zoon is met flessen?
Wij geven het gewoon in een Etos fles. Daar zit een Dr. Browns nr 4 op. Dr. Browns omdat we het eerst hebben geprobeerd met de Dr. Browns fles die we voor de reguliere melkflesjes gebruikte, maar dat was geen succes met die fles.
pi_161347806
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:25 schreef Mariposas het volgende:
"[..]
[..]
waarvan suikers* 4,3 g "

Maargoed, daar ging het verder ook niet over. :D Het ging juist om melk/pap waar wél suiker in zit. Het papje wat Sara heeft gebruikt (Bambix) bevat namelijk wel suiker. En mogelijk blieft haar zoontje alleen wat zoetere melk. :)
Ah :) Maar misschien is deze ook wat zoeter zonder de toegevoegde suiker als ze liever geen suiker geeft? In melk en granen zitten natuurlijk sowieso suikers, maar in die andere kant en klaar papjes zit ook glucosestroop enzo.
pi_161347810
Mja, het zal ook wel niet goed zijn enzo, maar nu ga ik proberen om er dan maar steeds een beetje minder pap in te doen, in de hoop dat ik dan overdag een bv kan vervangen door KV. Haal ik ook meteen die ongezoete Hero, goede tip!
SPOILER
Meh, jammer dat het flesje niet lukt Jagar... Dat was wel gewoon bv? En pfff, anderen moet je dus altijd een geschreven handleiding meegeven he, over het geven van voeding via de fles... *eerst eten dan slapen, niet wachten op hongerbruls, de melk niet verwarmen tot 80 graden en dan af laten koelen, dankuvriendelijijijijk....*

Zo langs het consultatiebureau. Ben benieuwd!
pi_161349429
Sillie, wij hebben de papfles van difrax. Heeft hij even aan moeten wennen omdat het veel makkelijker ging dan de calma speen, maar gaat nu erg goed. Past ook dikke pap doorheen, dunne pap is er alleen geen aanrader mee, dan gaat het veel te snel voor m. Hij drinkt nu in een minuut 100 ml pap :') en lekker zoete Bambix s avonds en zoete Hero s ochtends.

Wij zijn hier begonnen met tandenpoetsen, met aquafresh vanaf 6 maanden, maar hoe doen jullie dat na het poetsen? Normaal spuug je dat uit, maar Dat doet een baby natuurlijk niet. Spoelen jullie wel na oid? Of is het poetsen, tandenborstel omspoelen en klaar?
pi_161350514
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:13 schreef FlyingFish het volgende:

Wij zijn hier begonnen met tandenpoetsen, met aquafresh vanaf 6 maanden, maar hoe doen jullie dat na het poetsen? Normaal spuug je dat uit, maar Dat doet een baby natuurlijk niet. Spoelen jullie wel na oid? Of is het poetsen, tandenborstel omspoelen en klaar?
Ik spoel niet na, het smaakt toch nergens naar (heb het getest ;) ) en het schuimt ook helemaal niet. Wij hebben Elmex.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161350537
Hier voor pap de Dr. Brownsfles met Dr. Brownsspeen 2 en dan zonder het flesventiel (en het staafje).
(Pap)speen 4 van Dr. Browns ging veel te snel voor Twix.

Nu weet ik niet of de ene pap nog dikker wordt dan de ander? Uiteraard ook afhankelijk van de hoeveelheid die je toevoegt. Wij hebben Biobim Rijstpapje.
pi_161350677
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:13 schreef FlyingFish het volgende:
Sillie, wij hebben de papfles van difrax. Heeft hij even aan moeten wennen omdat het veel makkelijker ging dan de calma speen, maar gaat nu erg goed. Past ook dikke pap doorheen, dunne pap is er alleen geen aanrader mee, dan gaat het veel te snel voor m. Hij drinkt nu in een minuut 100 ml pap :') en lekker zoete Bambix s avonds en zoete Hero s ochtends.

Baby en peuter tandpasta spuug je niet uit en spoel je niet na. Daar heeft iemand over nagedacht denk ik :P :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_161350909
en o ja hoooooi :W Ik leef nog. sort of. Het valt niet mee om weer te werken. Zeker niet in de chaos waar ik in terecht ben gekomen. Hele weekend bij proberen te komen, zo moeeee.

Maar baby A doet het super bij de opvang en bij oma. Zijn begonnen met groente en fruit. Hij lacht de hele dag en is heel gezellig.

En de ultieme mama-fail award 2016 heb ik in de wacht gesleept. Speltip nummer 1: als je kind kan rollen is de cosleeper zonder dat je er zelf bij bent geen goed idee :{w Zegt zij bij het derde kind.
SPOILER
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_161351118
Oh nee A. wat doe je? :o Wat een schrik, toen N. net 6 maanden was is ze ook zo van onze hoge boxspring gerold. ;( Ze heeft er nog steeds een plekje van op haar neus, blijft een litteken ben ik bang.

:* voor de schrik.

Ik zit weer even te stressen over N.'s drinkgedrag. -O- Nadat ik eergisteren nog jompelde omdat ze ranja niet weigerde is het nu slechter dan het was. Bij elke beker (tuit 1/tuit 2/oefenbeker/open beker) begint ze al te jammeren als ze hem ziet. Als ik dan haar drinken (water/thee/diksap/ranja/koude babythee, het maakt niet uit) in een fles doe proeft ze even en weigert ze daarna resoluut. :{ Gewone koemelk verdund met water gaat zozo (alleen uit de fles) en kv gaat gelijk op, maar ze is bijna 1 en we waren al zover afgebouwd. :'(

Ik hoop zo dat dit niet lang meer duurt, ik krijg er echt de zenuwen van. Als ze moe is en ik probeer haar in bed te leggen krijst ze ook de hele boel bij elkaar omdat ze dorst heeft. Ook dan weigert ze alle vloeistof behalve melk en als ik dan toch een flesje maak is ze daarna binnen 2 tellen weg. :z

On a brighter note: ik ben vandaag met haar naar het park geweest, handdoekje en wat speeltjes mee en gaan. Wat heerlijk! Overal naar wijzen, lekker spelen en aan mij en de wagen optrekken, zwaaien en lachen naar voorbijgangers. Na een half uur durfde ze zelfs het gras te trotseren. :D O+
pi_161351557
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:14 schreef Estrys het volgende:

[..]

Baby en peuter tandpasta spuug je niet uit en spoel je niet na. Daar heeft iemand over nagedacht denk ik :P :)
Sterker nog, ik kreeg laatst van mijn tandarts te horen dat ik ook niet meer mocht (na)spoelen... Kennelijk kan dat dus gewoon.
  maandag 11 april 2016 @ 16:07:00 #245
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161351704
Selvaria, als je nou kV maakt en steeds een beetje minder schepjes er in doet en dus steeds meer puur water laat? Dat is mijn schoonzus geloof ik aan het doen, omdat mijn neefje ook alles weigert. Dat heeft ze als advies van het CB gekregen. Misschien niet helemaal wat je zou willen.
pi_161351724
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:25 schreef Mariposas het volgende:
"[..]
[..]
waarvan suikers* 4,3 g "

Maar 0,0 suiker in producten met melk kam toch niet?
pi_161351782
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Selvaria, als je nou kV maakt en steeds een beetje minder schepjes er in doet en dus steeds meer puur water laat? Dat is mijn schoonzus geloof ik aan het doen, omdat mijn neefje ook alles weigert. Dat heeft ze als advies van het CB gekregen. Misschien niet helemaal wat je zou willen.
Ja, doen we eigenlijk nu al weer. Het stomme is dat ze sinds ze een maand of 7/8 is zonder problemen water heeft gedronken bij haar brood en nu dus ineens sinds een week niet meer. :?

Misschien dat we haar op die manier wel weer opnieuw aan water kunnen laten wennen. Gekke baby's. 8)7
  maandag 11 april 2016 @ 16:20:15 #248
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161351952
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:12 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja, doen we eigenlijk nu al weer. Het stomme is dat ze sinds ze een maand of 7/8 is zonder problemen water heeft gedronken bij haar brood en nu dus ineens sinds een week niet meer. :?

Misschien dat we haar op die manier wel weer opnieuw aan water kunnen laten wennen. Gekke baby's. 8)7
Soms zijn ze behoorlijk eigenwijs. Zo eet L hier ineens geen korstjes meer. Ze eet het brood op en spuugt de korstjes uit. Terwijl ze altijd brood met korstjes heeft gegeten.
Hopelijk gaat N snel weer water drinken!
  maandag 11 april 2016 @ 16:30:05 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161352148
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Maar 0,0 suiker in producten met melk kam toch niet?
Dan zou je lactosevrij moeten hebben.
pi_161352182
Estrys, wat een schrik! :*

Maar de grote faalmoeder award win ik hoor. Ik schaam me dood.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')