abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161210426
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 8% gewijzigd door hetzusjevan op 05-04-2016 23:06:39 ]
pi_161214116
J was om 3u klaarwakker. :O En nu is hij mopperig omdat hij niet op wil staan.
pi_161214492
Morning! :W

L. slaapt al maanden rond half 7 's avonds. Dan wordt ze soms wel een paar keer wakker, maar daar valt mee te leven. Sinds dit weekend wil ze ineens niet meer slapen voor half 12. :O Volgens mij staan er 4 tanden op doorkomen en heeft ze daar last van, maar manmanman, ik trek dit slecht. Half 12 is ver na mijn bedtijd. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161214578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef Krisvc het volgende:

L. slaapt al maanden rond half 7 's avonds. Dan wordt ze soms wel een paar keer wakker, maar daar valt mee te leven. Sinds dit weekend wil ze ineens niet meer slapen voor half 12. :O Volgens mij staan er 4 tanden op doorkomen en heeft ze daar last van, maar manmanman, ik trek dit slecht. Half 12 is ver na mijn bedtijd. :')
Oef, bekend! Ze slaapt nu veel meer aan het einde van de middag. Gisteren van 15.30 tot 17.15 en daarna van 19.00 tot 22.15. Daarna was ze wel moe, en viel ze steeds in slaap, maar werd dan meteen wakker. Uiteindelijk sliep ze weer om 00.30. Gaaap...
Ik weet niet of het tandjes waren, maar dit slaapritme is niet zo handig...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161214628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:16 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hetzelfde hier, N. heeft nooit een speen gehad. Alleen slaapt zij wel bij ons in bed, want ik heb er geen last van ;) Waarom doe jij geen oog dicht? Spartelt ie teveel?
Beetje late reactie, maar ik slaap dan voornamelijk slecht vanwege de angst dat ik op hem rol of iets in die trant. Maar het is de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar erger geworden, afgelopen nacht was het volgens mij 6x dat we met z'n allen wakker waren :z Weet niet zo goed wat we hier aan kunnen doen, of is het toch een fase waar we doorheen moeten?
pi_161214686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef bloes85 het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ik slaap dan voornamelijk slecht vanwege de angst dat ik op hem rol of iets in die trant. Maar het is de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar erger geworden, afgelopen nacht was het volgens mij 6x dat we met z'n allen wakker waren :z Weet niet zo goed wat we hier aan kunnen doen, of is het toch een fase waar we doorheen moeten?
Hm, ik ben daar nooit zo bang voor geweest. Ik slaap veel lichter dan vroeger en ik hoor het meteen als er wat is. Ik lig ook de hele nacht in dezelfde houding.
En N. spartelt ook niet zoveel, soms ligt ze een beetje dwars na een tijdje, maar verder wel rustig. Het voordeel van niet hoeven opstaan voor een nachtvoeding weegt in elk geval voor mij wel op tegen de nadelen.
pi_161215086
Ik ben een beetje zoekende naar 't ritme voor mijn baby. Voorheen clusterde 'ie, dan rond half 10 gingen we naar boven, wassen, pyama aan, laatste keer drinken en dan slapen.
En dan sliep 'ie vaak tot 4:00-5:00 in 1 ruk en daarna nog tot 7 door.

Meneer clustert nu niet meer en is eerder moe. Dus nu ligt 'ie rond 20:30 in bed. Hij slaapt dan tot 00:00 oid, drinkt dan en slaapt dan weer tot 04:00 om daarna om 05;00 en 06:00 weer wakker te worden :O
Kortom: dat werkt niet zo lekker zo. Zou ik m dan toch beneden moeten houden tot 21:30 zoals voorheen? Want zijn jullie suggesties?
pi_161215210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef Krisvc het volgende:

Heel herkenbaar rond die leeftijd! Hier kwam dat doordat N. overdag de overgang ging maken van 3 naar 2 slaapjes en dat heeft echt wel een tijdje geduurd. Ingee zei dat destijds ook tegen mij en ik had er een beetje een hard hoofd in, maar na een maand of 2 (oef) kwam het goed. Toevallig deed mevrouw gisteravond wel ineens een derde kort slaapje waardoor ze weer pas om half 11 naar bed ging, maar dat was voor het eerst in een paar weken.

Verder zeg ik niks over de nachten sinds ze beter is. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_161215243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:07 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben een beetje zoekende naar 't ritme voor mijn baby. Voorheen clusterde 'ie, dan rond half 10 gingen we naar boven, wassen, pyama aan, laatste keer drinken en dan slapen.
En dan sliep 'ie vaak tot 4:00-5:00 in 1 ruk en daarna nog tot 7 door.

Meneer clustert nu niet meer en is eerder moe. Dus nu ligt 'ie rond 20:30 in bed. Hij slaapt dan tot 00:00 oid, drinkt dan en slaapt dan weer tot 04:00 om daarna om 05;00 en 06:00 weer wakker te worden :O
Kortom: dat werkt niet zo lekker zo. Zou ik m dan toch beneden moeten houden tot 21:30 zoals voorheen? Want zijn jullie suggesties?
Langer wakker houden heeft hier nooit gewerkt, daar werd niemand gelukkig van. Het lijkt me weer een faaaaase, misschien kan je tijdelijk om 20.30 mee naar bed zodat je toch nog wat uurtjes slaap extra kan pakken? Sterkte, dat zijn vervelende dingen. :*
  woensdag 6 april 2016 @ 09:26:11 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161215328
Oh gelukkig heeft L altijd al maar 2 slaapjes overdag gedaan (nu ook wel eens 1 :N ), dan krijgen we die fase niet *O* :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 april 2016 @ 09:27:59 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161215357
Hahaha, ja hetzelfde als mariposas :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161215538
Het ritme van een baby, welk ritme? ;) Iedere keer als ik denk dat ik hem heb gevonden, gooit ze het weer om. Eerder naar bed gaan doe ik ook om genoeg slaap te krijgen op werkdagen.

Ik ben nog steeds een beetje de kluts kwijt hier qua overdag dutjes. 's Avonds ligt ze er wel op een redelijke vaste tijd in, komt ze 1x 's nachts en 's ochtends vroeg is het party time *O* (Hoewel ze hem nu ineens doorpakt, want ze slaapt nog :? ) Overdag varieert het enorm. De ene keer heeft ze weer genoeg aan 1 slaapje van 1,5 uur en de volgende dag wil ze 3x een half uurtje naar bed om vervolgens de dag dáárna weer 2x 45 min te slapen. Naja het zal wel :P
pi_161215700
Of dat hier helemaal op gaat weet ik niet. Ze wil overdag namelijk ook niet slapen. Vandaar dat ik vermoed dat het door de tandjes komt. Ze wil niet liggen (ook niet op d'r buik), gaat dan zelf staan in bed en gaat vervolgens op de rand van het bed knabbelen. Tja, zo val je niet in slaap natuurlijk. In slaap wiegen lukt soms wel, maar zodra ze d'r matras ruikt herhaalt voorgenoemd ritueel zich. :P

Anyway, uitzitten dan maar. En me er op instellen dat ze niet om half 7 slaapt zodat ik niet zo geïrriteerd ben.

En uitslapen? Dat is toch als je tot half 7 mag blijven liggen in plaats van er om 5 uur uit moet?
pi_161215894
ik gooi hem er gewoon in

*O* uitgeslapen met kind tot half negen *O*
dat was ff lekker O+

hij hing dan al wel slapend al een uur ofzo aan mijn tiet... lang leve de grote borsten ^^, kon ik mooi op mijn rug doorslapen :') Flap hier.... heb je een tietZZzzzzzzz

*O*
Schudden voor gebruik
pi_161215907
Is ze wel vrolijk wakker? Dat vond ik altijd zo ontzettend schelen en als je dan idd gewoon lekker een serie kan kijken op de bank oid dan vond ik het prima.

Wij hadden vannacht weer een feestbaby. Zodra ik haar loskoppelde omdat ze aan het sabbelen was (en dan verslapt ze haar hap dus dan doet ze me pijn op gegeven moment) werd ze instant wakker. Snel speentje erin trapte ze niet in helaas. Maar ik heb haar toen wij gingen slapen wel 20 min in haar eigen bed gehad terwijl ik even op m'n buik lag. Het was een beetje à la die cup à soup reclame; het waren 20 geweldige minuten *; ;)
pi_161215953
Ik kreeg net de preview binnen van de fotoshoot doe we maandag hebben laten doen. O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er zo blij mee! Volgende week kunnen we een selectie van alle foto's maken, ik ben zo benieuwd!
pi_161215969
lief!
Schudden voor gebruik
pi_161215995
Wat een toffe foto's Selvaria! Die kleertjes van N ook O+
pi_161216199
Oh, wat een leuke lieve foto's O+
pi_161216296
Dat vingertje op die laatste foto ook. Mooie foto's!
pi_161216453
Aah leuke fotos!

Hier heeft ze nog verhoging. En een heel vies oor. Alkemaal opgedroigd prut in en om dr oor.

Misschien had ze gewoon erg oorpijn steeds.
pi_161216624
Ooh mooi :)
pi_161216643
Feestbaby klinkt gezelliger dan t verhaal erna dot :D

Oh wat een mooie foto's selvaria!

Ik ben vanmorgen voor t eerst naar school gelopen om O te brengen. Kijken hoe lang t ochtend ritueel duurt straks om op tijd te zijn. Nu was marcek nog mee, gezellig met 4en dus!
Wat een verademing dat ik weer kan lopen! Pas op de terugweg voelde ik mijn bekken.

Marcek werkt altijd heel vroeg al. Dus dat wordt volgende week een uitdaging :'D ik voorspel meerdere keren te laat (het is 20 min lopen)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161216663
leuke foto, Selveria!

Hier nog steeds in Twente. T is nog steeds snot verkouden, maar is zo stoer. Hij vind het geweldig bij Opa en Oma, leuk om de interactie te zien. Hij is vooral fan van opa, begint te stralen zodra hij hem ziet. Ook gaat de ontwikkeling nu razendsnel. Hij is druk aan het tijgeren, en komt goed vooruit. Hij oefent kruipen, maar dat lukt nog niet helemaal. Zo leuk om te zien!
pi_161216780
Ik wil mijn leukerd ook even spammen. In de trein op weg naar NL:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161218062
T O+
pi_161218083
Lief Jägar! Vindt hij dat speeltje links van hem eigenlijk leuk? Ik stond van de week met hetzelfde in mijn handen, maar vind het zo moeilijk om te bedenken wat een baby van 5 maanden leuk vindt om mee te spelen. Het liefst speelt ze toch met een hydrofiel :')
pi_161218116
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:53 schreef Aerenia het volgende:
Lief Jägar! Vindt hij dat speeltje links van hem eigenlijk leuk? Ik stond van de week met hetzelfde in mijn handen, maar vind het zo moeilijk om te bedenken wat een baby van 5 maanden leuk vindt om mee te spelen. Het liefst speelt ze toch met een hydrofiel :')
ja, die vind hij meestal wel leuk! hij kauwt er vooral op, maar hij kauwt overal op! Wat hij tegenwoordig de bomb vind is torens omgooien. Soms begint hij al te schaterlachen als we een toren opbouwen.

En knisperboekjes zijn tof...Maar vooral alles wat je in de mond kunt stoppen!

Mijn trollbaby slaapt al anderhalf uur, terwijl ik eigenlijk weg wil...Het is altijd hetzelfde...Ik ga hem zo maar eens wakker maken...
pi_161218125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wil mijn leukerd ook even spammen. In de trein op weg naar NL:

SPOILER
dat ziet er gezellig uit O+
Schudden voor gebruik
pi_161218734
Wat een leuke foto's Selvaria O+
En T in de trein, lekker bekkie heeft hij O+

Ik heb vandaag hier weer een Jantje lacht, Jantje huilt hier. Gezellig hoor :') De laatste paar dagen is dat steeds (behalve op de opvang of bij de oma's natuurlijk). Ik heb d'r nu maar geparkeerd in de kinderstoel met een boterham met avocado (want alleen maar liefde voor avocado's hier :D ) en ze is weer het blije ei aan het uithangen.
pi_161219141
Wat een leuke foto's allemaal!

Onze baby rolt van rug naar buik. En blij dat ie is als hij eenmaal op z'n buik ligt :D
Het gaat wel snel ineens.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161219285
Nohh lekkere bolle wangen Jagär O+

Selvaria, prachtige foto's! O+

Mijn baby is bezig aan haar 2e flinke slaapje in de doek vandaag. Ze slaapt al voordat ik klaar ben met knopen meestal :D. En vandaag al weer 1 maand oud, whut?! :o
pi_161221243
Wat een leuke (en lieve!) foto's Selvaria en Jagar O+

L0t, wat gaat het snel! :o En dan te bedenken dat mijn baby maar 2 dagen met de jouwe scheelt.. Het voelt helemaal niet als een maand!

Hier vandaag voor het eerst met Jasmijn in de draagzak naar buiten geweest, spannend (de paar keer dat ik geprobeerd heb te knopen was het brullen dus was al bang dat ze het misschien gewoon niks vond om gedragen te worden) maar het ging goed! *O* Ze heeft de hele tijd geslapen, heb zelfs een kopje koffie gedronken in een tentje vlakbij ons huis en daar sliep ze gewoon doorheen. Zo fijn dat knusse.. En zo fijn om er samen op uit te gaan O+
pi_161224576
Wauw prachtige fotos Selvaria! Leuke kleding heeft ze aan. En wat ben jij knap!

Leuke foto ook Jagär! Leuk broekje draagt T.
pi_161225265
Nou hè lot en Ono! Gaat bizar hard. Vanmorgen bij school zeiden meerdere ouders 'wat ben jij al snel op de been/hier' maar hij is gewoon al weer ruim 2 weken!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161227835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:22 schreef Missladybug het volgende:
Wauw prachtige fotos Selvaria! Leuke kleding heeft ze aan. En wat ben jij knap!

Leuke foto ook Jagär! Leuk broekje draagt T.
Haha, dankjewel, dat hoor ik niet vaak zomaar. :P

Ik heb vandaag de vrolijkste baby ooit. :D Alles wat ik haar laat zien of wat ik met haar doe wordt begroet met een megadorky 'ehehehehe' lachje en ze kirt de hele boel bij elkaar. Ze is zo ontzettend gezellig vandaag, wat heerlijk om haar mama te mogen zijn en de hele dag met haar door te mogen brengen. *;
pi_161234370
Selvaria, dat is super fijn O+

Onomatopee, dat klinkt ook goed! Hoe is het met jou?

Twix wordt weer erger verkouden en moet weer meer moeite doen om te ademen. Hij was tenslotte ook alweer bijna een week iets fitter. Arm ventje. Die wanhoop in zijn oogjes als hij in zo'n hoestbui zit. Mijn hart :'(.
pi_161235323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Malteser het volgende:

Twix wordt weer erger verkouden en moet weer meer moeite doen om te ademen. Hij was tenslotte ook alweer bijna een week iets fitter. Arm ventje. Die wanhoop in zijn oogjes als hij in zo'n hoestbui zit. Mijn hart :'(.
Arm ventje! Tijd voor de zon.
S. 2014
J. 2016
pi_161236434
Pff, wij hadden weer een kraampjeshuilbaby vanavond en een speentje pakt ze dan niet. Ik heb ook nog eens heel de middag met haar in bed gelegen omdat ik griepig en koortsig ben dus dat helpt niet mee.
SPOILER
Maar ja, wat te doen? Ze drinkt goed, komt goed aan, maar drinkt vaak en lang. Wegleggen lukt niet en ze slaapt ook niet in de wandelwagenbak. Ze spuugt ook regelmatig, maar lijkt er geen last van te hebben. Stip ging dan echt gillen en zij laat het gewoon uit haar mond lopen. Ik heb nooit zoveel vertrouwen gehad in infacol ofzo, of doet dat echt iets? Ik weet ook niet zeker of het kraampjes zijn of clusteren, maar als het clusteren is helpt het iig niet voor de nacht, want vannacht kwam ze drie keer en was ze om acht uur weer echt uitgehongerd. En ja, ze is nog maar drie weken maar met Stip kwamen we uiteindelijk op een ritme waarbij ik drie uur sliep terwijl m'n vriend beneden zat met en daarna deed ik de overige drie. Dat willen we nu graag voorkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dot. op 06-04-2016 21:53:28 ]
pi_161237488
Mooie foto's Selvaria! ^^

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Malteser het volgende:

Ik zat laatst nog te denken hoe zou het met Twix zijn.. ;( arm ventje! Hoop dat de verkoudheid snel minder wordt / over gaat..

Dot, is een nachtlampje aan jouw kant van het bed niks? Wij hebben een nachtlampje dat projecteert op het plafond, ik had dan genoeg licht om iets te kunnen zien en het is donker genoeg om bij te kunnen slapen (en anders kan je 'm wegdraaien). Qua speen, ik blijf het herhalen: de soothie :Y. Kreeg ik in het zkh en ging perfect in combinatie met borstvoeding (komt erg in de buurt van een tepel/pink, blijkbaar). Mijn mini had een hele grote zuigbehoefte, dus die soothie speen was erg welkom.

Drinkt ze wel genoeg bij een drinkbeurt? Als ze het te fijn heeft valt ze misschien te snel in slaap aan de borst en drinkt ze dus niet genoeg waardoor ze vaker komt..? Even sokjes uit / mutsje af en over de handjes wrijven.
pi_161237747
Hij stond aan mijn kant maar dan kan ik maar aan een kant aanleggen :D En mijn vriend wordt al wakker van het licht als ik op m'n telefoon kijk, dus het enige dat zou helpen is zo'n oogkapje maar daar worden de nachten niet beter van. Ik ga eens kijken voor zo'n soothie! Ze drinkt overdag wel allebei de borsten dus laat ik haar dat ook doen voordat we naar bed gaan maar na dat gecluster zijn ze niet heel vol natuurlijk.
pi_161246380
straf voor mijn *O* van vanochtend denk ik :D
Al 45 minuten kletsen van wurm besloot mij maar uit bed te gaan met hem :')

GOEIESMORGENS!!! :W
Schudden voor gebruik
pi_161246441
Hier alweer n paar uur wakker. Ik trek dit niet..

Y weer aan t krijsen door merg en Been. Temp weer 38,2
pi_161246450
Sneu stoel. Pcm zit er al in neem ik aan?

Lamb, fijn dat je weer zo op de been bent :*.

Hier geen nieuws. Zo saai :'). Dexter doet het onwijs goed en slaapt ook heel goed :@. Hij moet er om 6 uur uit omdat ik dat doe ( hij slaapt in mijn armen) maar zelfs dan lachend wakker O+. Wel knap, zo lach ik niet bij de wekker vAn 6 uur :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161246451
Ochtenddienst present! Wij zitten alweer even beneden. Maar de sliep al om half 8 gisteravond, dus geen geklaag hier.

Gestreeptestoel, misschien toch even naar de huisarts? Al is het maar om je gehoord te voelen.

Dot, wat zwaar. Kan man misschien een halve nacht op de bank/logeerbed slapen zodat hij enigszins kan opladen en je de rest van de dag beter bij kan staan? Hele dikke kus!

Malteser, je kleine Twixje. Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.

Lange dag hier vandaag. Werken en daarna een uitje van m'n werk. Wordt een latertje.
pi_161246472
Zetpil zit erin.. En wie slaapt er nu? Juist.. Y..

Ik voel me echt belabberd.. Met diarree op de pot.. Ook dat nog s..

Moet de oudste nog naar de psz brengen..

Ga denk ik de ha maar bellen ja.
pi_161247141
Wat vervelend stoel. Ze was nooit een huilbaby toch? Misschien goed om dan idd de huisarts even te bellen.

Malteser, balen dat Twix elke keer weer een terug val heeft als het beter lijkt te gaan. Beterschap voor je mannetje.

Leuke foto's Selvaria! En ik zie nergens dichtgeplakte of rode ogen, dus goede fotograaf :)

En ook nog een vrolijke T in de trein. Was de treinrit goed te doen met hem?

Hier niks interessants te melden. O slaapt weer netjes door na zijn voedingen, dus hopelijk zien we die spookuurtjes ook niet meer terug. Hij beweegt wel heel de kamer door al rollend, draaiend en achteruit duwend, tot hij weer klem zit met iets tussen zijn benen zoals een stoelpoot. Van mij mag hij nu ook wel vooruit bewegen. Hij komt toch al overal maar dan kan hij zichzelf iig (meestal) ook weer bevrijden.
pi_161247169
Gestreeptestoel, kan ze oorontsteking hebben? Daar hebben ze vooral liggend last van. Sterkte!

Selvaria wat een mooie foto's, het geluk spat er af O+ Ik snap dat je er zo blij mee bent!
pi_161247262
Nee nooit n huilbaby op zich. Wel minder makkelijk dan de oudste.

Zometeen met beide naar de ha. Y haar oren laten checken en de oudste zijn buik.
pi_161247297
Flyingfish, dat klinkt bekend haha. Regelmatig ligt y onder de box of onder de stoel! Vooruit lukt hier ook niet. Van wanneer is die van jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')