Tot twee tellen is te moeilijk?quote:Op maandag 4 april 2016 13:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
Als jij gaat winkelen, loop je dan ook eerst naar een vakkenvuller om hem aan te laten wijzen waar alles staat, voordat jezelf de moeite neemt om het te vinden? Dan ben je wel erg lui ingesteld.
Hier is de reactie waarin ik het had gezegd:
POL / Opstand in Nederland, aan welke kant sta jij?
Dat is op pagina 1.quote:Op maandag 4 april 2016 13:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
Als jij gaat winkelen, loop je dan ook eerst naar een vakkenvuller om hem aan te laten wijzen waar alles staat, voordat jezelf de moeite neemt om het te vinden? Dan ben je wel erg lui ingesteld.
Hier is de reactie waarin ik het had gezegd:
POL / Opstand in Nederland, aan welke kant sta jij?
Lekker plunderen, afpersen etc om te profiteren van het machtsvacuüm?quote:Op maandag 4 april 2016 13:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is op pagina 1.![]()
Maar er komt binnenkort dus een opstand waarbij ik partij zal moeten kiezen voor de christenterroristen, de moslimterroristen, de criminele bendes en de staat.
Ik denk dat ik me aansluit bij een criminele bende. Goede vraag wel.
En wat is volgens jou precies de goeie kant? Neem aan dat de strijd tegen ongelijkheid, onrecht, uitbuiting van mens/dier/natuur, machtsmisbruik en corruptie een rechtvaardige strijd is?quote:Op maandag 4 april 2016 18:15 schreef Monolith het volgende:
Ik zou aan de goede kant staan. Er staan al meer dan genoeg mensen in dit land aan de verkeerde kant.
Welke van de vier die je net noemde.quote:Op maandag 4 april 2016 13:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is op pagina 1.![]()
Maar er komt binnenkort dus een opstand waarbij ik partij zal moeten kiezen voor de christenterroristen, de moslimterroristen, de criminele bendes en de staat.
Ik denk dat ik me aansluit bij een criminele bende. Goede vraag wel.
Dubieus onderscheid inderdaad, zijn gewoon vier facties van dezelfde categorie.quote:Op maandag 4 april 2016 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Welke van de vier die je net noemde.
Vooral hier in POL maakt men heel bewust vreemde keuzes.quote:Op maandag 4 april 2016 18:15 schreef Monolith het volgende:
Ik zou aan de goede kant staan. Er staan al meer dan genoeg mensen in dit land aan de verkeerde kant.
Nah, moet je wel hopen dat de staat tegen die tijd idd nog een vredelievende samenleving nastreeft.quote:Op maandag 4 april 2016 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
wbt Nederland.... redenerend vanuit het werkelijke Nederland van nu ......:
Als de verschillende burgermilities elkaar afmaken of met geweld de hele samenleving aan zich willen onderwerpen, dan kies ik de kant van die samenleving .De grote meerderheid die vreedzaam wilt leven . En laat die meerderheid nou een eigen organisatie hebben.... men noemt dat ...
De Staat...
goeie jongens hoor.... !
Hmmz... wie zal ik eens voordragen als Gruber met z'n little tank?quote:Op maandag 4 april 2016 19:16 schreef Janneke141 het volgende:
Over een jaar of dertig zaten we met terugwerkende kracht allemaal in het verzet.
..... tegen die tijd ? ....quote:Op maandag 4 april 2016 19:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, moet je wel hopen dat de staat tegen die tijd idd nog een vredelievende samenleving nastreeft.
Dus om nou op voorhand te stellen dat dat de kant is die je tzt kiest lijkt me ook niet handig.
Maar goed, als je andere opties 2 smaken relifundi's en "criminele bendes" zijn, dan is de staat mogelijk de minst schadelijke optie.
In het Nederland van nu zijn de keuzes zoals TS ze geeft sowieso al van de zotte....quote:Op maandag 4 april 2016 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
..... tegen die tijd ? ....
Ik redeneer vanuit het Nederland van nu en dat die jongens en meisjes in neerlands uniform een betere garantie zijn voor weer normaal vreedzaam leven dan die extremisten.
quote:Op maandag 4 april 2016 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hmmz... wie zal ik eens voordragen als Gruber met z'n little tank?
Welke keuzes zijn er volgens jou dan?quote:Op maandag 4 april 2016 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het Nederland van nu zijn de keuzes zoals TS ze geeft sowieso al van de zotte....
Best een leeg leven heb je dan, niks om voor te vechten. Zo zie je maar dat WO 2 ook niet om morele redenen werden gevechten, enkel voor nationaal belang. Want op dit moment worden er ook mensen en kinderen uitgebuit ik kledingfabrieken en in de landbouw(zowel in derde wereldlanden, als oostblokkers hier in het westen), complete natuurgebieden die vernietigd worden voor grondstoffen, diersoorten die uitgeroeid worden. Niemand die het waard vind om daarvoor te vechten, zolang het met jou persoonlijk maar goed gaat, boeit het men niks wat er met een ander gebeurd.quote:Op maandag 4 april 2016 19:38 schreef Wespensteek het volgende:
Ik denk dat ik gewoon TV ga kijken met een biertje. Het topic op Fok! zal ik wel volgen. Ik wens jullie veel plezier en succes met de opstand.
Ik zie niet wat een opstand in Nederland te maken heeft met wat jij nu allemaal opsomt. Vechten met geweld vind ik meestal een vrij zinloze bezigheid. Verder heb ik zeker geen leeg leven ik vind het vrij humoristisch om te zien waar mensen zich druk om maken en als dan als entertainment christen -en moslimfundamentalisten en criminelen en de staat tegen elkaar in opstand komen is het tijd voor de popcorn, een biertje, de benen op tafel en kijken wat er allemaal gebeurd.quote:Op maandag 4 april 2016 19:41 schreef D1990 het volgende:
[..]
Best een leeg leven heb je dan, niks om voor te vechten. Zo zie je maar dat WO 2 ook niet om morele redenen werden gevechten, enkel voor nationaal belang. Want op dit moment worden er ook mensen en kinderen uitgebuit ik kledingfabrieken en in de landbouw(zowel in derde wereldlanden, als oostblokkers hier in het westen), complete natuurgebieden die vernietigd worden voor grondstoffen, diersoorten die uitgeroeid worden. Niemand die het waard vind om daarvoor te vechten, zolang het met jou persoonlijk maar goed gaat, boeit het men niks wat er met een ander gebeurd.
Omdat Nederland daar actief aan deelneemt, dus het is relevant. Ja, want grote maatschappelijke veranderingen gebeuren altijd vreedzaam, toch? Als die horige maar hard genoeg hadden gesmeekt had koning Lodewijk vast het feodale systeem opgeheven, toch?quote:Op maandag 4 april 2016 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie niet wat een opstand in Nederland te maken heeft met wat jij nu allemaal opsomt. Vechten met geweld vind ik meestal een vrij zinloze bezigheid. Verder heb ik zeker geen leeg leven ik vind het vrij humoristisch om te zien waar mensen zich druk om maken en als dan als entertainment christen -en moslimfundamentalisten en criminelen en de staat tegen elkaar in opstand komen is het tijd voor de popcorn, een biertje, de benen op tafel en kijken wat er allemaal gebeurd.
Tanks door de Vondelstraatquote:Op zondag 3 april 2016 13:45 schreef D1990 het volgende:
Dertig jaar geleden rolden de tanks nog door de Amsterdamse Vondelstraat. Dezelfde tanks die we onlangs aan Finland verkochten.
Vind ik ook irritant ja, dat journalisten niet weten wat een tank is.quote:Op maandag 4 april 2016 21:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tanks door de Vondelstraat![]()
Dat waren YPR pantserwagens die blijkbaar nodig waren om criminele krakers er uit te schoppen.
Met opstand had dat weinig te maken.
Dat is heel wat anders dan de Leopord tanks die verkocht zijn.
Dus jij was ook tegen de opstand in Libië?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:40 schreef BenX_95 het volgende:
Bij een revolutie sta ik aan de kant van de staat. Revoluties hebben zelden tot iets geleid wat niet op een vreedzame manier kon worden opgelost.
Why not zoidberg?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom wil jij zo graag een opstand, TS?
Omdat er geen andere manier is om grote maatschappelijke veranderingen door te drukken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom wil jij zo graag een opstand, TS?
Welke grote maatschappelijke veranderingen acht jij noodzakelijk dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:29 schreef D1990 het volgende:
[..]
Omdat er geen andere manier is om grote maatschappelijke veranderingen door te drukken.
Moet dat dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:29 schreef D1990 het volgende:
[..]
Omdat er geen andere manier is om grote maatschappelijke veranderingen door te drukken.
Herindeling van de provincies, massa ontslag bij (gemeentelijke) ambtenaren, opbreken van de bonuscultuur bij banken/ziekenhuizen en dergelijke. Arrestatie en beslag nemen van goederen en financiële middelen van Nederlandse belasting ontduikers(zoals bij de recente Panama schandaal), arrestatie van bestuurders/directeurs die schuldig zijn aan uitbuiting van mensen(misdaden tegen de menselijkheid, zoals in bijvoorbeeld fabrieken in Sri Lanka, Bangladesh). Een groen beleid om klimaatverandering tegen te gaan(dus meer investeren in groene energie, en sancties opleggen op verouderde bedrijven zoals Shell, die ontwikkeling actief ondermijnen).quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Welke grote maatschappelijke veranderingen acht jij noodzakelijk dan?
Ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus jij was ook tegen de opstand in Libië?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:38 schreef detaris het volgende:
Want dit zijn de grote maatschappelijke veranderingen waarvoor mensen de straat op gaan?
Stel morgen stemt de meerderheid van de stemmers op "nee" tijdens het referendum, en de overheid gaat gewoon door met de plannen. Dan zorgt dat voor extra woede onder de bevolking, aangezien dat het teken is dat de overheid niet luistert naar het volk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:38 schreef detaris het volgende:
Want dit zijn de grote maatschappelijke veranderingen waarvoor mensen de straat op gaan?
Mooi, dan ben je tenminste consistent(in tegenstelling tot andere in deze topic).quote:
Nee absoluut niet, daarom kan TS blijven dromen van z'n opstand.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:38 schreef detaris het volgende:
We zullen zien. Hetzelfde arrogante gedrag toonde de adel in Frankrijk ook, hoe liep dat af? Niet janken wanneer jij jezelf op de onderkant van de samenleving bevindt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, daarom kan TS blijven dromen van z'n opstand.
Ben jij dan bij voorbaat tegen de democratische bestuurders in jouw revolutiedroom ?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:44 schreef D1990 het volgende:
Maar maakt het wat uit dan, wat ik zeg? Het is overduidelijk dat jij al aan de kant van de staat verkiest, en geen intentie hebt om van mening te veranderen. Dus waarom dan dit spelletje spelen?
Want jij hebt honger en moet elke dag voor je leven vrezen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:55 schreef D1990 het volgende:
[..]
We zullen zien. Hetzelfde arrogante gedrag toonde de adel in Frankrijk ook, hoe liep dat af? Niet janken wanneer jij jezelf op de onderkant van de samenleving bevindt.
In Libië was er daar ook geen sprake van, en toch kwam daar een opstand. Jij bepaald niet wanneer mensen wel of niet in opstand mogen komen. Wanneer de staat niet luistert naar het volk, moet het volk de staat maar dwingen om te luisteren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Want jij hebt honger en moet elke dag voor je leven vrezen?
Dan pas kan je zeggen dat je jezelf aan de onderkant van de samenleving bevindt en heb je gegronde reden om in opstand te komen. Maar in Nederland geldt dat voor niemand.
Referenda passen niet binnen een representatieve democratie. Stel dat een meerderheid nee stemt dan verwacht/ hoop ik dat de overheid de uitkomst naast zich neerlegt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
[..]
Stel morgen stemt de meerderheid van de stemmers op "nee" tijdens het referendum, en de overheid gaat gewoon door met de plannen. Dan zorgt dat voor extra woede onder de bevolking, aangezien dat het teken is dat de overheid niet luistert naar het volk.
Maar maakt het wat uit dan, wat ik zeg? Het is overduidelijk dat jij al aan de kant van de staat verkiest, en geen intentie hebt om van mening te veranderen. Dus waarom dan dit spelletje spelen?
Ik vind dat de staat prima naar mij luistert. Er zal in Nederland afgezien van wat mafklappers dan ook niemand beweren dat we in een dictatuur leven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:00 schreef D1990 het volgende:
[..]
In Libië was er daar ook geen sprake van, en toch kwam daar een opstand. Jij bepaald niet wanneer mensen wel of niet in opstand mogen komen. Wanneer de staat niet luistert naar het volk, moet het volk de staat maar dwingen om te luisteren.
Best wel een goed idee.... mits...... als het maar geweldloos blijft in het huidige Nederland.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:00 schreef D1990 het volgende:
Wanneer de staat niet luistert naar het volk, moet het volk de staat maar dwingen om te luisteren.
Zeg ik dat we in een dictatuur leven dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind dat de staat prima naar mij luistert. Er zal in Nederland afgezien van wat mafklappers dan ook niemand beweren dat we in een dictatuur leven.
En dat is het grote verschil met Libië.
Ja, want Nederlanders houden van massa demonstraties, toch? Lijkt net alsof je nog nooit in Nederland geweest bent.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Best wel een goed idee.... mits...... als het maar geweldloos blijft in het huidige Nederland.
Ga demonstreren, ga pleinen bezetten, zoek de publiciteit, maar blijft vreedzaam
Waarom dan uberhaupt nog de moeite nemen om het een democratie te noemen? Blijkbaar is jou definitie van democratie compleet anders dan die van mij.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:01 schreef detaris het volgende:
[..]
Referenda passen niet binnen een representatieve democratie. Stel dat een meerderheid nee stemt dan verwacht/ hoop ik dat de overheid de uitkomst naast zich neerlegt.
De Wet raadgevend referendum had nooit goedgekeurd mogen worden.
Het grootste deel van het 'volk' neemt overigens niet eens de moeite om naar de stembus te gaan. Met de woede zal het wel meevallen.
Omdat er verschillende soorten democratie bestaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:17 schreef D1990 het volgende:
[..]
Waarom dan uberhaupt nog de moeite nemen om het een democratie te noemen? Blijkbaar is jou definitie van democratie compleet anders dan die van mij.
Nog een reden om in opstand te komen, weg met het pseudo-democratie wat er nu heerst.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:22 schreef detaris het volgende:
[..]
Omdat er verschillende soorten democratie bestaan.
Wij zijn het niet oneens over de definitie maar over de invulling van de democratie.
Die revolutie is jouw droom. Als je vreedzame massademonstraties niet als realistisch ziet.... hoe wil je dan revolutie maken ? Iets met geweld van kleine groepjes ?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, want Nederlanders houden van massa demonstraties, toch? Lijkt net alsof je nog nooit in Nederland geweest bent.
Wat wil je dan wél? Wat is een betere bestuursvorm. ?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nog een reden om in opstand te komen, weg met het pseudo-democratie wat er nu heerst.
Ik vind jou droom over dat Nederland het land van kansen en honing is ook niet geloofwaardig, en dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die revolutie is jouw droom. Als je vreedzame massademonstraties niet als realistisch ziet.... hoe wil je dan revolutie maken ? Iets met geweld van kleine groepjes ?
Ik vind je hele droom van revolutie niet realistisch .
Oftewel, het systeem dat we nu hebben?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat wil je dan wél? Wat is een betere bestuursvorm. ?
Jij wilt de parlementaire democratie afschaffen ?
De politieke elite maar weer zoals vroeger zichzelfm de vriendjes en de familieleden aanstellen in belangrijke functies ?
Nee.. dat is jouw sneren. Niet mijn mening.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:49 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik vind jou droom over dat Nederland het land van kansen en honing is ook niet geloofwaardig, en dan?
dat wilt je toch...... je wilt in weze de huidige bestuurders wegjagen, desnoods met geweld en dan moet er een nieuwe elite komen , die mag heersen zonder zich te hoeven verantwoorden dmv de verkiezingen.quote:
Je moet voor de AIVD gaan werken, kan je ook lekker mensen ondervragen. Ik ben jou geen antwoord verschuldigd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. dat is jouw sneren. Niet mijn mening.
Weer ontwijk je belangrijke vragen ....
Je schreeuwt.....' revolutie' ..... en vertikt het na te denken hoe dat moet .
Als je het niet vreedzaam wilt , met massademonstraties..... dan wil je het met geweld van kleine groepjes.
in jouw scenario..... moet dat geweld zijn van christenfundamentalisten ?
Nee, open een topic, steek een onsamenhangend verhaal af en ga vervolgens de discussie niet aan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:54 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je moet voor de AIVD gaan werken, kan je ook lekker mensen ondervragen. Ik ben jou geen antwoord verschuldigd.
Heb ik dat gezegd? Leuk he, woorden in de mond stoppen van een ander?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:00 schreef detaris het volgende:
Want in Nederland krijg je geen kansen. Heb je als zoon/dochter van 'jan met de pet' geen toegang tot onderwijs, gezondheidszorg en een sociaal vangnet.
[..]
Nee, open een topic, steek een onsamenhangend verhaal af en ga vervolgens de discussie niet aan.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:01 schreef D1990 het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Leuk he, woorden in de mond stoppen van een ander?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:49 schreef D1990 het volgende:
Ik vind jou droom over dat Nederland het land van kansen en honing is ook niet geloofwaardig, en dan?
Jij begint een discussie hier.... En als je te moeilijke vragen krijg dan duik je weg .quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:54 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je moet voor de AIVD gaan werken, kan je ook lekker mensen ondervragen. Ik ben jou geen antwoord verschuldigd.
En hoe vertaald dat in geen kansen qua onderwijs en sociale zekerheid?quote:
Ik ben revolutionair ingesteld, nam aan dat dat wel overduidelijk was.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij begint een discussie hier.... En als je te moeilijke vragen krijg dan duik je onder.
Open dan dit topic niet of blijf weg.
Nog eens:
Hoe zie je die revolutie?
Je geloof niet in vreedzame massademo's. Geloof je dan in het geweld van extremisten?
En wie zijn jouw favoriete extremisten?
Je vraag iedereen welke kant zij kiezen. Maar welke kant kies jij dan ?
Ja.... je wilt graag veel grote rellen zien in Nederland.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik ben revolutionair ingesteld, nam aan dat dat wel overduidelijk was.
.
Begin je weer met woorden in de mond stoppen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.... je wilt graag veel grote rellen zien in Nederland.
Dat moet gewelddadig zijn en het doel is de democratie afschaffen.
Maar voor welke extremisten kies je dan ?
linksextreem ? rechtsextreem ?
Durf eens stelling te nemen . Je vraagt iedereen een keuze te maken, maar zelf blijf je vaag
Dat is jouw onzin. Dat is mijn mening niet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:20 schreef D1990 het volgende:
Jij wilt dat de arbeiders uitgebuit worden en gaan werken in de kolenmijnen van Limburg totdat ze dood neervallen. Jij wilt bijstandsgerechtigde allemaal een spuitje geven. Jij wilt Willem-Alexander absoluut monarch maken.
Je bent dus zo dom dat je de ironie daar niet van inziet, aangezien jij de hele tijd voor mij praat en dingen zelf invult.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw onzin. Dat is mijn mening niet.
Ik vraag je simpel om duidelijk te maken wie jouw favoriete geweldplegers zijn.
Jij vraagt dit aan de fokkers, maar zelf draai je er om heen.
Als je het niet weet .. zeg dit gewoon. Maar stop dan ook met het schreeuwen ' ik wil een revolutie'
Ik vroeg je ook wat je wilt met die revolutie, na het wegjagen van de politici en afschaffen van de democratie.
Weet je dat zelf wel? Of vind je het geweld op zich het meest interessant ?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:54 schreef D1990 het volgende:
quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:00 schreef detaris het volgende:
Nee, open een topic, steek een onsamenhangend verhaal af en ga vervolgens de discussie niet aan.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:03 schreef Bluesdude het volgende:
Jij begint een discussie hier.... En als je te moeilijke vragen krijg dan duik je weg .
Open dan dit topic niet of blijf weg.
Zie hier de samenvatting van hoe het in elk topic van D1990 gaat...quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef D1990 het volgende:
Je bent dus zo dom dat je de ironie daar niet van inziet, aangezien jij de hele tijd voor mij praat en dingen zelf invult.
Ik meld jou reacties wel, wordt dat agressieve beschuldigen van jou een beetje zat. Alsof dit forum om jou draait en iedereen jou goedkeuring dient te verdienen.
Jij bent wel de laatste die men mag beschuldigen van op de man spelen. Schijnheil.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie hier de samenvatting van hoe het in elk topic van D1990 gaat...
Stellingen poneren danwel uitspraken doen en als daar vragen over komen of niet thuis geven, of in de slachtofferrol kruipen, of op de man gaan spelen.
Niet in staat om normaal te reageren en alleen maar op de man spelenquote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je bent dus zo dom dat je de ironie daar niet van inziet, aangezien jij de hele tijd voor mij praat en dingen zelf invult.
Ik meld jou reacties wel, wordt dat agressieve beschuldigen van jou een beetje zat. Alsof dit forum om jou draait en iedereen jou goedkeuring dient te verdienen.
Want hij doet dat niet? Met dat constant woorden in de mond stoppen. Dit topic gaat niet eens over hoe een revolutie te organiseren, de logistiek en de planning.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:46 schreef detaris het volgende:
[..]
Niet in staat om normaal te reageren en alleen maar op de man spelen
Grappig joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:26 schreef Wespensteek het volgende:
Goed nieuws voor TS, ik ben net in opstand gekomen, de koffie was op, dat kan echt niet.
Zat ik ook al aan te denken ja, aangezien de opstandelingen ook een leger zouden hebben.quote:
Dan moet je wel uitleggen welke opstandelingen met welke doelen dat zijn of zouden kunnen zijn in jouw scenario. Zo blijf je maar vaag bezig.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:55 schreef D1990 het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken ja, aangezien de opstandelingen ook een leger zouden hebben.
De verschillende facties he, zou zeggen kijk naar Oekraïne en Libië, dan kan jezelf zien wat voor facties er om de macht strijden.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan moet je wel uitleggen welke opstandelingen met welke doelen dat zijn of zouden kunnen zijn in jouw scenario. Zo blijf je maar vaag bezig.
Zoals de situatie nu is in Nederland , is er geen reden voor een gewapend verzet van burgers .
Dus moet het reguliere leger/politie van Nederland, deze gewapende mafketels arresteren en voor de rechter brengen.
Dat is wat het Nederlandse volk dan zou willen
Leuk die hypocrisie want jij doet precies hetzelfde als waar je anderen van beticht.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef D1990 het volgende:
Jij denkt voor het volk te spreken? Wauw, de arrogantie spat ervan af.
Neehoor, ik heb nergens gezegd dat het een strijd zal worden tussen de staat en het volk. Ik heb gezegd dat het een strijd is tussen de have's en have not's. Oftewel, degene die profiteren van de status-quo zullen loyaal zijn aan de staat, degene die niet profiteren van de status-quo zijn een voedingsbodem voor opstandelingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:39 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Leuk die hypocrisie want jij doet precies hetzelfde als waar je anderen van beticht.
Als je zo graag wil rellen kan ik je verwijzen naar Al-Nusra of Boko Haram, die houden daar ook wel van.
In Amerika was het leven ook goed onder Brits gezag, er was ook orde en welvaart. En toch brak daar een oorlog uit, en het overgrote deel van de bevolking was loyaal aan de Britten of was onverschillig.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef jogy het volgende:
In Nederland is er niet genoeg voedingsbodem om in opstand over te komen. Zelfs het overgrote deel van de (in Nederland als) armoedzaaiers (geziene mensen) hebben het beter dan menig persoonin het buitenland. Hier ben je 'arm' als je geen internet hebt, in sommige landen ben je de bink omdat je een oude nokia met een roebel beltegoed hebt. Het is relatief en en relatief gezien kunnen Nederlanders zeiken en janken alsof de wereld vergaat maar dan wel in hun verwarmde huisje achter een pc van minder dan 8 jaar oud met een breedbandverbinding terwijl ze een kopje koffie drinken.
Opstand in Nederland, je bent gestoord als je denkt dat het ooit groter wordt dan 15 tokkies op het malieveld.
Oh en ik sta aan de kant van de 99,99990625% die daar niet aan mee doet.
Ga eens een geschiedenisboek lezen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
In Amerika was het leven ook goed onder Brits gezag, er was ook orde en welvaart. En toch brak daar een oorlog uit, en het overgrote deel van de bevolking was loyaal aan de Britten of was onverschillig.
Denk je dat revoluties of burgeroorlogen worden uitgevochten als de opstandelingen 90% van de bevolking hebben?
Want in de geschiedenis boeken staat dat revoluties en burgeroorlogen zijn ontstaan door steun van 90% van de bevolking voor de opstandelingen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga eens een geschiedenisboek lezen.
Dat.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga eens een geschiedenisboek lezen.
Wat is je punt?quote:
Voordat je rare beweringen op Internet gooit, zou je beter jezelf goed informeren over het een en ander.quote:
Sinds wanneer is "kijk in de geschiedenisboeken" een argument? Lekker vage reactie is dat, onderbouw dan ook gelijk wat ermee bedoelt wordt. Als ik dat dan vraag, is het gelijk stil. Beetje laf.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Voordat je rare beweringen op Internet gooit, zou je beter jezelf goed informeren over het een en ander.
Er was wel degelijk grote ontevredenheid onder de kolonisten, die ook niet werden vertegenwoordigd in het Britse parlement. Het was absoluut niet zo dat 90% het wel best vond. En als je je een beetje ingelezen had, dan had je dat geweten. Dat is wat bedoeld wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef D1990 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is "kijk in de geschiedenisboeken" een argument? Lekker vage reactie is dat, onderbouw dan ook gelijk wat ermee bedoelt wordt. Als ik dat dan vraag, is het gelijk stil. Beetje laf.
Is ook nogal een non-argument, "oh jou mening bevalt mij niet, kijk eens in de geschiedenisboeken". Zeg dan gewoon lekker niks denk ik dan.
Apart, die Amerikanen zeggen zelf dat er maar zo'n kwart voor de revolutie waren. Dus welke revisionistische geschiedenisboeken heb jij dan in bezit? En nu is er ook onvrede, en dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er was wel degelijk grote ontevredenheid onder de kolonisten, die ook niet werden vertegenwoordigd in het Britse parlement. Het was absoluut niet zo dat 90% het wel best vond. En als je je een beetje ingelezen had, dan had je dat geweten. Dat is wat bedoeld wordt.
Volgens mij was het ongeveer 1/3 dat de revolutie steunde, en dan is al een stuk minder passief dan de 90% waar jij het net over had. Buiten dat waren veel meer dan die 1/3 tegen de wetten die door de Britten werden opgelegd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef D1990 het volgende:
[..]
Apart, die Amerikanen zeggen zelf dat er maar zo'n kwart voor de revolutie waren. Dus welke revisionistische geschiedenisboeken heb jij dan in bezit? En nu is er ook onvrede, en dan?
En men voelt zich in Nederland ook niet vertegenwoordigd in het parlement. Maar geschiedenis is makkelijk, daar kan je toch niks aan doen. Nu daarin tegen kost het moeite, dus dan willen mensen het natuurlijk niet. Althans, niet loyalisten als jij.
En daar weer buiten: vervolgens ontstond er een oorlog, en die had door de patriotten nooit gewonnen kunnen worden als ze niet door de eigen bevolking grotendeels gesteund zouden zijn. Waarbij het de vraag blijft of die steun voor volledig afscheiding was, om vooral om meer inspraak te krijgen.quote:The most common piece of evidence cited in numerous books about the Revolution is a letter of John Adams indicating that one third of the Americans were for the Revolution, another third were against it, and a final third were neutral or indifferent to the whole affair. (...)
A close reading, however, of Adams' letter indicates just the opposite. The "well-known" letter of Adams was to James Lloyd, dated January, 1813. Written so many years after the American Revolution, it becomes clear that Adams was actually discussing American opinion about England and the French Revolution during his presidency, 1797-1801:
"The middle third, composed principally of the yeomanry, the soundest part of the nation, and always averse to war, were [sic] rather lukewarm both to England and France...."
It really boggles the imagination to suggest that Adams would have regarded a neutral third so highly with respect to the American Revolution. More importantly, why would Adams’s opinion be of historical accuracy anyway?
Bron:quote:What we can conclude is that the American Revolution was a great republican inspired people’s war for Independence, but that the revolutionary coalition was divided across a spectrum from those pressing a rising mercantile empire on the one hand, to those desiring a republic of small government states on the other.
Misschien moet je is een keer beter leren lezen, voordat je je grote smoel open trekt. Lees nog eens wat ik zei. Ik zei namelijk dat hij net deed alsof een opstand of revolutie enkel ontstond als de opstandelingen 90% van de bevolking achter zich hadden.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij was het ongeveer 1/3 dat de revolutie steunde, en dan is al een stuk minder passief dan de 90% waar jij het net over had. Buiten dat waren veel meer dan die 1/3 tegen de wetten die door de Britten werden opgelegd.
Die 1/3 komt overigens door een misinterpretatie
[..]
En daar weer buiten: vervolgens ontstond er een oorlog, en die had door de patriotten nooit gewonnen kunnen worden als ze niet door de eigen bevolking grotendeels gesteund zouden zijn. Waarbij het de vraag blijft of die steun voor volledig afscheiding was, om vooral om meer inspraak te krijgen.
[..]
Bron:
http://historynewsnetwork.org/article/5641
http://historynewsnetwork.org/article/5642
Wie is 'men'? Ik voel mij namelijk prima vertegenwoordigd door de partij waarop ik heb gestemd. En ben zeer tevreden over mijn leven hier in Nederland.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:47 schreef D1990 het volgende:
[..]
Apart, die Amerikanen zeggen zelf dat er maar zo'n kwart voor de revolutie waren. Dus welke revisionistische geschiedenisboeken heb jij dan in bezit? En nu is er ook onvrede, en dan?
En men voelt zich in Nederland ook niet vertegenwoordigd in het parlement. Maar geschiedenis is makkelijk, daar kan je toch niks aan doen. Nu daarin tegen kost het moeite, dus dan willen mensen het natuurlijk niet. Althans, niet loyalisten als jij.
Het gaat om Nederland. En in Nederland wilt de bevolking helemaal niet een gewelddadige revolutie en ze kiest ervoor dat de staat die gewapende terroristen arresteert.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef D1990 het volgende:
[..]
De verschillende facties he, zou zeggen kijk naar Oekraïne en Libië, dan kan jezelf zien wat voor facties er om de macht strijden.
Jij denkt voor het volk te spreken? Wauw, de arrogantie spat ervan af.
Wat heeft discussiëren dan voor zin als ik jou voorbeelden geef van een landen die in burgeroorlog verkeerd waren, in een hedendaagse context, en jij het wegwuift als "niet relevant"? Jij wilt dan blijkbaar dat ik een compleet fictief scenario voor jou ga typen, als jij post-apocalyptische fictie wilt ga je maar lekker post-apocalyptische series of films kijken(zoals The Hunger Games etc), veel plezier ermee. Maar ik ga dat dus niet voor jou zitten uittypen omdat jij je verveeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat om Nederland. En in Nederland wilt de bevolking helemaal niet een gewelddadige revolutie en ze kiest ervoor dat de staat die gewapende terroristen arresteert.
Maar ontken je dat feit dan ?
Waarom denk je dat dat referendum voor vandaag was georganiseerd? Omdat men voelt dat er niet naar hun woord geluisterd, en hun stem niet belangrijk is voor onze geliefde oligarchie(jou werkgever).quote:Op woensdag 6 april 2016 19:20 schreef detaris het volgende:
[..]
Wie is 'men'? Ik voel mij namelijk prima vertegenwoordigd door de partij waarop ik heb gestemd. En ben zeer tevreden over mijn leven hier in Nederland.
Jij begint over een revolutie in Nedeland. Iets wat complete onzin is. Andere landen zijn andere landen,. Open daar een apart topic over.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:52 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat heeft discussiëren dan voor zin als ik jou voorbeelden geef van een landen die in burgeroorlog verkeerd waren, in een hedendaagse context, en jij het wegwuift als "niet relevant"? Jij wilt dan blijkbaar dat ik een compleet fictief scenario voor jou ga typen, als jij post- verveeld.
En moderator zou met onderbouwing komen, in plaats van woorden in de mond leggen van de opponent. En jij begrijpt blijkbaar het onderwerp niet, waar zie jij staan hoe men een revolutie moet organiseren? Er staat enkel aan welke kant men zou staan, in tijde van een revolutie. Jij wilt vervolgens mijn topic kapen voor jou eigen doeleinde.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij begint over een revolutie in Nedeland. Iets wat complete onzin is. Andere landen zijn andere landen,. Open daar een apart topic over.
Ik noem het feit dat Nederlanders helemaal niet een gewelddadige revolutie willen. Maar jij scjoffelt dat onder tafel. Kennelijk komt dat niet goed uit in jouw revolutiedroom.
Ik geef een verklaring dat daarom Nederlanders massaal voor 99,.... % kiezen dat de staat de geweldzoekers bestrijdt, arresteert, gevangen zet of uitschakelt..
Jij bent diegene die arrogant het volk passeert.
Jouw fout is dat je niet goed heb nagedacht over je revolutie. Denk eerst na en kom dan terug met een goed verhaal en met serieuze bereidheid je standpunten toe te lichten.
Nu zou ik het topic sluiten, als ik moderator was .
Politiek bedrijven, met als doel maatschappelijke verandering teweeg te brengen is hetzelfde als Monopoly waarin alle andere spelers volgens de regels spelen, en 1 speler begint met 20.000 en 1 Monopoly. Dan heeft spelen ook geen zin maar, aangezien het al overduidelijk wie de winnaar is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Tamabralski het volgende:
Ik denk aangeleerde hulpeloosheid "het zal allemaal wel". Politiek is ogenschijnlijk te moeilijk gemaakt. Hier hebben heren/dames politici jarenlang hard aan gewerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |