quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:04 schreef falling_away het volgende:
De Special Ones beweren dat de noord pool een 'no fly zone' zou zijn.. Dat is echter niet waar, en er zijn zelfs experimenten bezig om zo non-stop naar de west kust van de USA te vliegen.. Iets dat, als ik mij niet vergis, niet zou kloppen met de wereldkaart van de flat-earthers waar de noord pool zich in het midden van de aarde bevindt
http://www.boeing.com/com(...)_16/polar_story.html
http://www.dailymail.co.u(...)ic-destinations.html
http://www.airliners.net/(...)on/read.main/468554/
De post is verkeerd om. Het gaat over Antarctica: de zuid-pool dus. Op de kaart bevind de zuid-pool zich rondom de flat earth dus zou over het midden van Antarctica vliegen ontzettend lang duren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:04 schreef falling_away het volgende:
De Special Ones beweren dat de noord pool een 'no fly zone' zou zijn.. Dat is echter niet waar, en er zijn zelfs experimenten bezig om zo non-stop naar de west kust van de USA te vliegen.. Iets dat, als ik mij niet vergis, niet zou kloppen met de wereldkaart van de flat-earthers waar de noord pool zich in het midden van de aarde bevindt
http://www.boeing.com/com(...)_16/polar_story.html
http://www.dailymail.co.u(...)ic-destinations.html
http://www.airliners.net/(...)on/read.main/468554/
De zon staat dus 2 meter achter de boom confirmed!quote:
Is het mogelijk de openingspost aan te passen?quote:
Ik heb ook verschillende posts gelezen en videos gezien waar ze zeggen dat de noordpool ook een no-fly zone is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De post is verkeerd om. Het gaat over Antarctica: de zuid-pool dus. Op de kaart bevind de zuid-pool zich rondom de flat earth dus zou over het midden van Antarctica vliegen ontzettend lang duren.
Het is dan ook een ridicuul onderwerp en dat blijkt ook wel uit het feit dat jij blijft weigeren in te gaan op de argumenten van de ander.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:20 schreef francorex het volgende:
[..]
Is het mogelijk de openingspost aan te passen?
Bijvoorbeeld de video "200 proofs earth is not a spinning ball" zou er in moet.
En de video die er nu staat te verwijderen want die video dient enkel om het onderwerp te ridiculiseren ipv te representeren..
Jij ziet ver weg, ik zie dichtbij. Zo komen we er niet uit.quote:Ik zeg: ja, dat is ook plaatje 4. En dat betekent dat we op deze manier niet kunnen vaststellen of die zon dichtbij is of ver weg. In beide gevallen zie je exact hetzelfde namelijk.
Wat zeg jij?
Het licht dat je kan zien als de zon al onder de horizon is komt van de zon die de atmosfeer belicht meelbal.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:51 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij ziet ver weg, ik zie dichtbij. Zo komen we er niet uit.
Laten we het anders doen. Door te kijken naar zonsondergangen.
Philosophisch-Heliocentrisch model:
De Zon is 93 miljoen mijl verwijderd, de Aarde een bol die spint om haar as in 24 uur.
Wanneer de Zon ondergaat dan creeeren Zon en Aarde een " terminaterline".
Zonnestralen zijn parallel.
[ afbeelding ]
Deze lijn scheid dag van nacht. en loopt over de gehele Aarde.
De Zon is heel ver in space wat impliceert dat de 'terminaterline' over het gehele oppervlak van de Aarde loopt egaal verdeelt.
Zo visualiseert NASA dit:
[ afbeelding ]
https://www.google.be/sea(...)h&q=nasa+sunset++iss
Volgens het flat-Earth-model is de Aarde een plein. De Zon is klein dichtbij en bevind zich boven de Aarde. de zonnestralen hebben het effect van een zaklamp, divergent
Wanneer de Zon "ondergaat". Wanneer de Zon zich verwijderd van u en verdwijnt "achter" de horizon.
Dan verwacht je dat het zonlicht verdwijnt samen met de Zon. De Zon is lokaal.
Gevolg het zonlicht moet eveneens lokaal verdwijnen. Het licht krimpt weg naarmate de Zon verder en verder verdwijnt achter de horizon/vanashingpoint.
[ afbeelding ]
Bekijk onderstaande video vanaf 12.04 tot 20.00 min.
Het geeft goed beeld van een ondergaande Zon door gebruik te maken van time-lapse fotografie.
En Stel je de vraag opnieuw is de Zon 93.000.00 km verwijderd of dichtbij?
Ik heb veel gezien op het internet, er is niet veel dat mij nog zal verbazen, maar mensen die achter het flat earth theory aan hollen verbaasd mij wel.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:20 schreef francorex het volgende:
[..]
Is het mogelijk de openingspost aan te passen?
Bijvoorbeeld de video "200 proofs earth is not a spinning ball" zou er in moet.
En de video die er nu staat te verwijderen want die video dient enkel om het onderwerp te ridiculiseren ipv te representeren..
Yep, daar moet je wel een beetje gek voor zijn ja.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:20 schreef francorex het volgende:
Video vandaag gepost door Shazwar Bugti.
Een flat-Earther uit Afghanistan.
Ben ik gek omdat ik weet dat de Aarde stationair is? Ben ik een meelbal?
( video = 2.05 min )
Laten we dat niet doen, want ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met lange posts waarin je de posts waarop je reageert totaal negeert. Derhalve negeer ik dan ook de rest van je post.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:51 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij ziet ver weg, ik zie dichtbij. Zo komen we er niet uit.
Laten we het anders doen.
Jammer voor de moeite die ik er heb ingestoken dan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laten we dat niet doen, want ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met lange posts waarin je de posts waarop je reageert totaal negeert.
Zon ver weg. Stralen parallel. Foto 3 dus.quote:Is het, in het geval dat de zon ver weg staat, ook plaatje 4? Het is een eenvoudige vraag.Ja of nee?
Sja, het was al jammer van de moeite die ik heb gestoken in het maken van wat plaatjes in paint. Als je wilt dat mensen aandacht besteden aan jouw posts, besteed dan ook aandacht aan de posts van anderen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:53 schreef francorex het volgende:
[..]
Jammer voor de moeite die ik er heb ingestoken dan.
Je ziet, hoop ik, dat in plaatje 3 de zon en de zonnestralen totaal geen verband vertonen. Qua perspectief zou het dan voor geen meter meer kloppen. Anders gezegd: die zonnestralen kunnen in plaatje 3 niet van de zon afkomstig zijn, hoe ver die ook staat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:53 schreef francorex het volgende:
[..]
Zon ver weg. Stralen parallel. Foto 3 dus.
Echter daarom niet exlusief loodrecht, zoals het plaatje insinueert.
De stralen zijn ook in plaatje 4 parallel, net zoals dat het geval is in perspectieffoto's van bijvoorbeeld treinsporen:quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:53 schreef francorex het volgende:
De stralen kunnen ook vallen in een hoek afhankelijk van de stand van Zon en Aarde.
Maar wel steeds parallel.
Plaatjes spreken altijd wel tot de verbeelding.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:17 schreef Zorax1 het volgende:
In het bolvormige model is de bolling van de aarde 8inch per mijl kwadraat.
Dat houdt in dat van iemand die op 5km (/ 1,609344 = ±3mijl) afstand staat, de onderste 182,88cm (72inch) niet zichtbaar zou zijn.
Wellicht een tekortkoming mijner fantasie, maar ik kan het me maar moeilijk voorstellen.
Wat is 'die afstand' precies, en waarom zou het niet te zien moeten zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef Zorax1 het volgende:
Overigens is het voorbeeld dat je gebruikt de skyline van Chicago dat vanaf die afstand helemaal niet te zien zou moeten zijn.
Oh, dat weet je ook niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef Zorax1 het volgende:
Stel dat het een legitieme foto is, hoeveel van de onderkant is niet zichtbaar en vanaf hoe ver is de foto gemaakt?
Met mijn verrekijker niet, maar dat is wel een stevige. (Vergroting 30x.)quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef Zorax1 het volgende:
Een dergelijk effect zie je bij schepen die aan de horizon verdwijnen. Als je op dat moment een verrekijker pakt, dan is het hele schip inclusief onderkant weer zichtbaar.
Bel de persquote:Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef Zorax1 het volgende:
Wanneer je er over nadenkt kom je tot de conlusie dat plaatjes en filmpjes gemaakt door een ander niets zeggen tegenwoordig, alles kan gemanipuleerd worden.
Overigens is het voorbeeld dat je gebruikt de skyline van Chicago dat vanaf die afstand helemaal niet te zien zou moeten zijn.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:58 schreef Zorax1 het volgende:
60 x 60 = 3600 x 2,54 = 9144cm.
Ik kan me ook maar moeilijk gebouwen van 9km hoog voorstellen.
9144 cm = 9 km?quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:58 schreef Zorax1 het volgende:
Dat stond onder het filmpje in m'n vorige post, 60 mijl.
60 x 60 = 3600 x 2,54 = 9144cm.
Ik kan me ook maar moeilijk gebouwen van 9km hoog voorstellen.
Steviger dan dat. Mijn kijker kun je niet uit de hand stil houden en zo filmen. Bovendien is dit zo te zien niet veel meer dan een paar km en kijken we naar een vrachtschip dat behoorlijk hoog is. Je zou voor de lol eens in de haven van Rotterdam moeten gaan kijken, niet normaal hoe groot die dingen zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:58 schreef Zorax1 het volgende:
Kennelijk is je verrekijker toch niet zo stevig, vanaf 14.30 t/m 15.00
Aangenomen dat je zelf kijkt vanaf zeeniveau. Hoe verder je camera boven zeeniveau zit hoe verder je zo iemand nog kunt zien natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:07 schreef Zorax1 het volgende:
Ah pardon, 90m
Ok, pak ik m'n eerste voorbeeld er weer bij. Iemand van 1,80 kun je op 5km afstand niet zien door de bolling van de aarde?
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:07 schreef Zorax1 het volgende:
Ah pardon, 90m
Overigens woon ik zo ongeveer m'n hele leven (+40 jaar) al aan de nieuwe waterweg en heb een idee hoe groot die schepen zijn.
Wat een reli geweld weer...Een paar minuten kijkt hij naar wat videos van anderen "do you believe this?" en daarna slaat hij je oppeens om de oren met bijbelversen.quote:
Is er een argument of bewijs die wij zouden kunnen leveren waarop je zou toegeven dat de aarde inderdaad rond is?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:07 schreef Zorax1 het volgende:
Ah pardon, 90m
Ok, pak ik m'n eerste voorbeeld er weer bij. Iemand van 1,80 kun je op 5km afstand niet zien door de bolling van de aarde?
Overigens woon ik zo ongeveer m'n hele leven (+40 jaar) al aan de nieuwe waterweg en heb een idee hoe groot die schepen zijn.
Die brugbouwers zitten ook in het complot, je weet tog!quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:27 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik heb ook verschillende posts gelezen en videos gezien waar ze zeggen dat de noordpool ook een no-fly zone is.
volgend punt dan.. bij het bouwen van lange bruggen moet er ook rekening gehouden worden met de kromming van de aarde, bijv. de Verrazano narrows bridge
https://en.wikipedia.org/wiki/Verrazano%E2%80%93Narrows_Bridge
Because of the height of the towers (693 ft or 211 m) and their distance apart (4,260 ft or 1,298 m), the curvature of the Earth's surface had to be taken into account when designing the bridge—the towers are 1 5⁄8 inches (41.275 mm) farther apart at their tops than at their bases; they are not parallel to each other.[3][15]
En hier vanaf 2:40 ongeveer
Daar hebben ze wel een antwoord op.. de zon staat heel dicht bij de aarde, is veel kleiner dan wat de 'evil' wetenschappers je doen geloven en schijnt op de aarde als een zaklamp (dus steeds kleine gebieden).quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:33 schreef Chewie het volgende:
Hoe werken seizoenen eigenlijk op een platte aarde?
En hoe kan het op een platte aarde in 1 deel van de aarde dag zijn en het andere deel nacht?
Hoe gaat de zon onder op een platte aarde en hoe zorg je er in een platte aarde voor dat die zelfde zon aan de andere kant tegelijkertijd aan de ander kant van die platte aarde weer opkomt? Dit is namelijk niet te verklaren door de zon een cirkel te laten draaien boven de platte aarde.
Zou de zon er dan niet ovaal uit zien, in plaats van rond?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel een antwoord op.. de zon staat heel dicht bij de aarde, is veel kleiner dan wat de 'evil' wetenschappers je doen geloven en schijnt op de aarde als een zaklamp (dus steeds kleine gebieden).
Daarbij hebben ze dit bedacht om de seizoenen te verklaren
http://www.theflatearthso(...)php?page=The+Seasons
Dit alles is natuurlijk uit de dikke duim gezogen zonder enig wetenschappelijk bewijs. Vanzelfsprekend is dit veel logischer dan wat de huidige wetenschap je wil doen geloven!
Dat lijkt mij toch ook en als ik de informatie uit die link volg dan mis ik nog steeds een verklaring waarom de noordpool in de winter donker is en in de zomer licht. Ik zie dat de zon verder van de noordpool afstaat in de winter volgens dat plaatje maar op een platte aarde kan dat niet betekenen dat de zon in de winter niet zichtbaar is op de noordpool, de zon zal kleiner lijken op een platte aarde maar altijd zichtbaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zou de zon er dan niet ovaal uit zien, in plaats van rond?
Dat gaat over organisatie structuren en welvaartsverschillenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:01 schreef Lavenderr het volgende:
En zo denkt Friedman er over:
http://tegenlicht.vpro.nl(...)e-aarde-is-plat.html
http://www.theflatearthso(...)php?page=The+Seasonsquote:Daarbij hebben ze dit bedacht om de seizoenen te verklaren
Nou leg dan eens uit hoe het volgens jou dan werkt met de seizoenen op een platte aarde, hoe dag/nacht werkt en hoe het mogelijk is dat we op deze aarde de poolnacht en dag kennen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Reeds aangegeven in dit topic. Een welbekende dis-informatie site, maar toch blijven citeren.
Niet genoeg referenties naar de bijbel zeker?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Reeds aangegeven in dit topic. Een welbekende dis-informatie site, maar toch blijven citeren.
Ja klopt, een andere vorm van platte aardequote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat gaat over organisatie structuren en welvaartsverschillen
zij claimen dat de Aarde beweegt. Zij claimen dat de Aarde een opwaartse beweging maakt a ratio van de zwaartekracht. Pure nonsense.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet genoeg referenties naar de bijbel zeker?
Wait, what?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 13:41 schreef francorex het volgende:
[..]
zij claimen dat de Aarde beweegt. Zij claimen dat de Aarde een opwaartse beweging maakt a ratio van de zwaartekracht. Pure nonsense.
De Aarde is stationair. Zwaartekracht is heliocentrische hocus pocus.
Het platte- Aarde-model heeft geen zwaartekracht nodig om het model te doen werken. Op en neer is te verklaren met de wetten van "boyency and density".
In het heliocentrisch-model daarentegen neemt zwaartekracht goddelijke proporties aan om het model werkbaar te maken.
Kom ik later nog op terug.
De platte aarde beweging heeft niets vandoen met Rooms-katholiek-bijbel-religie.
Integendeel het heliocentisch-model wordt/is gepusht door het Vaticaan van oudsher.
De platte-Aarde renaissance overstijgt en/of verbind juist alle religies.
Platte-Aarde beweging bestaat uit mensen van alle geloofs/philosofische -overtuigingen, religies en etniciteit.
Ja uiteraard, dat is ook hetgeen de formule impliceert.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aangenomen dat je zelf kijkt vanaf zeeniveau. Hoe verder je camera boven zeeniveau zit hoe verder je zo iemand nog kunt zien natuurlijk.
Dus als je op ooghoogte kijkt en zelf 1 meter 80 bent is het niet 5 km maar 10 km voordat iemand van 1 meter 80 geheel onder de horizon is verdwenen.Op vrijdag 18 maart 2016 00:13 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Dan kun je je hoop ik ook voorstellen dat een verschil van 1 meter 80 op een afstand van 5 km nauwelijks opvalt. En veel meer dan dat is het in dat filmpje niet, als je het mij vraagt.
Gratis tip: laat religie je band met Jezus niet dicteren, in de weg staan of anderzijds vertroebelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat een reli geweld weer...Een paar minuten kijkt hij naar wat videos van anderen "do you believe this?" en daarna slaat hij je oppeens om de oren met bijbelversen.
Een bewijs niet tenzij ik het zelf zie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Is er een argument of bewijs die wij zouden kunnen leveren waarop je zou toegeven dat de aarde inderdaad rond is?
Het platte model veronderstelt een dergelijke beweging van de zon:quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:23 schreef Chewie het volgende:
Hoe werkt eigenlijk de kleine platte aarde zon als het in zuid-Afrika exact dezelfde tijd is als in Nederland.
Word wel een heel bijzonder rondje wat die zon moet maken.
Maar ik mis alleen hoe dat mijn waarnemingen weerspreekt,het filmpje laat zelfs (om het simpel te houdenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:46 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Het platte model veronderstelt een dergelijke beweging van de zon:
Eh nee, dat de aarde een ronde bol is heeft niks met geloven te maken, dat is gewoon te berekenen en dat is dan ook al enkele duizenden jaren geleden gedaan en nee die berekening is niet gemaakt met als aanname dat de aarde rond is.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:41 schreef Zorax1 het volgende:
Het blijft een kwestie van geloven welk model je als waarheid acht.
Ik denk dat het trouwens ook een hoop uitmaakt of iemand wel of niet in evolutie geloofd.
Volgens dat model zou je op elk moment van de dag (wolken even uitgesloten) de zon kunnen zien.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:46 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Het platte model veronderstelt een dergelijke beweging van de zon:
Dit bezwaar kan natuurlijk tegen elk bewijs worden gebruikt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:41 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Nu blijf ik erbij dat video's en pics gefaked kunnen worden en daardoor nooit een "bewijs" kunnen vormen, dus niet om het globe-model alsook het platte-model te kunnen "bewijzen".
Als iemand in dit topic in de buurt van de zee woont is het vrij snel te testen natuurlijk. Ik ga ergens in het voorjaar wel weer denk ik, dan zal ik wel wat plaatjes schieten.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit bezwaar kan natuurlijk tegen elk bewijs worden gebruikt.
Ik zou zeggen: dat vereist nogal wat aannames. Waaronder de aanname dat onderzoekers doelbewust hun resultaten faken.
Nu wil ik niet zeggen dat dat nooit gebeurt, maar in de meeste gevallen is het scheermes van Ockham voldoende om zulke theorieen af te schrijven.
Boyency and density of het toepassen van:quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wait, what?Dat dikgedrukte mag je verder uitleggen. Dat moet een interessante verklaring worden.
In het helio-centrisch model wordt de neerwaartse kracht die een object uitoefent verklaart door zwaartekracht.quote:De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof of gas ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof of gas
Ja ik ken de wet van Archimedes, maar jij schijnbaar niet. Zonder de neerwaartse zwaartekracht heb je namelijk geen opwaarts drijfvermogen. De verschillen in drijfvermogen wordt veroorzaakt doordat de zwaartekracht omlaag per volume verschillend is voor verschillende dichtheden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:38 schreef francorex het volgende:
[..]
Boyency and density of het toepassen van:
wet van Archimedes.
[..]
In het helio-centrisch model wordt de neerwaartse kracht die een object uitoefent verklaart door zwaartekracht.
In het geo-centrisch model wordt de neerwaartse kracht die een object uitoefent verklaart door densiteit van het object.
Onderstaande video toont vanaf 2.12 min:
Hoe je densiteit van een object berekent.
Wet van Archimedes.
Same here. Zo gauw het weer het toelaat naar Hoek van Holland met een 500 mm.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als iemand in dit topic in de buurt van de zee woont is het vrij snel te testen natuurlijk. Ik ga ergens in het voorjaar wel weer denk ik, dan zal ik wel wat plaatjes schieten.
Doe je beter dan mijn 400mmquote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Same here. Zo gauw het weer het toelaat naar Hoek van Holland met een 500 mm.
Heb ik een beetje geluk mee gehad... had veel problemen gehad met een 300mm, die uiteindelijk op het cruciale moment het liet afweten en geheel kapot ging.quote:
Oh die is tof ja. Iemand die ik hier ken heeft die lens.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb ik een beetje geluk mee gehad... had veel problemen gehad met een 300mm, die uiteindelijk op het cruciale moment het liet afweten en geheel kapot ging.
Fotozaak heeft me toen korting gegeven op een Sigma 150-500mm. Heerlijk ding, en best wel betaalbaar voor zo'n soort lens. De meeste lenzen in dat genre zijn heel wat prijziger.
Is archimedes wel te vertrouwen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:38 schreef francorex het volgende:
[..]
Boyency and density of het toepassen van:
wet van Archimedes.
quote:Since the spherical shape was the most widely supported during the Greek Era, efforts to determine its size followed. Plato determined the circumference of the Earth (which is slightly over 40,000 km) to be 400,000 stadia (between 62,800 and 74,000 km or 46,250 and 39,250 mi) while Archimedes estimated 300,000 stadia (48,300 km or 30,000 mi)
Ik voel een Fok! Meet aankomen.. allemaal met Francorex en Zorax op het strand bewijzen dat de aarde niet plat is.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Same here. Zo gauw het weer het toelaat naar Hoek van Holland met een 500 mm.
Het geo-centrisch model heeft geen "Gravity" nodig om te werken. "Up and down" is het gevolg van densiteit. Simpel klaar en duidelijk en in overeenstemming met de realiteit.quote:De verschillen in drijfvermogen wordt veroorzaakt doordat de zwaartekracht omlaag per volume verschillend is voor verschillende dichtheden.
We bedenken een hip en opvallend logo. Wat perfect weergeeft aan welke kant van het philosofisch spectrum we staan.quote:A little piece of gravity?
Some theorists suggest that a particle called the "graviton" is associated with gravity in the same way as the photon is associated with the electromagnetic force. If gravitons exist, it should be possible to create them at the LHC, but they would rapidly disappear into extra dimensions. Collisions in particle accelerators always create balanced events - just like fireworks - with particles flying out in all directions. A graviton might escape our detectors, leaving an empty zone that we notice as an imbalance in momentum and energy in the event. We would need to carefully study the properties of the missing object to work out whether it is a graviton escaping to another dimension or something else. This method of searching for missing energy in events is also used to look for dark matter or supersymmetric particles.
quote:Er zij twee zeer succesvolle gravitatietheorieën bekend. De oudste wet is de gravitatiewet van Newton. Deze is zeer precies, en in de meeste gevallen meer dan exact genoeg om het juiste resultaat te bekomen. De "opvolger" van deze wet( edit theorie), namelijk de algemene relativiteitstheorie van Einstein, is echter preciezer en vollediger. De theorie geeft in de meeste situaties aanleiding tot dezelfde uitkomst, en spreekt de wet van Newton dus niet helemaal tegen, maar geeft in bepaalde extreme gevallen een antwoord dat preciezer is dan de Newtoniaanse zwaartekracht.
Maar hoe dan? Het is net als je 'perspectief' antwoord. Het klopt niet, en is op zijn best onvolledig. Dichtheid is een eigenschap van een object, de massa gedeeld door zijn volume. Hoe is dat een verklaring voor het vallen van objecten?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:00 schreef francorex het volgende:
[..]
Het geo-centrisch model heeft geen "Gravity" nodig om te werken. "Up and down" is het gevolg van densiteit. Simpel klaar en duidelijk en in overeenstemming met de realiteit.
Dat is het leuke van wetenschap, je kan dingen meten. Onder andere zwaartekracht!quote:Het heliocentrisch model daarentegen ooh boy! Gravity probeer daar maar eens je hoofd rond te krijgen. Je kan het wel proberen te begrijpen maar tot op een bepaald niveau. Dan haken de meeste mensen af. En laten het over aan de hele slimme mensen.
Professors en wetenschappers die zullen het wel weten zeker...Maar euh die weten het eigenlijk ook niet.
Weet je wat? We bouwen een machine. Een speciale machine, zeer speciaal, eentje die miljarden kost. Een machine waarvan wij alleen weten hoe die werkt en waarvan enkel wij de resultaten weten te interpreteren.
We doen alsof we alles begrijpen.
En wees gerust dat vervelend elementair deeltje "graviton" genaamd vinden zullen we het!
Vertrouw ons nu maar...
We bedenken een hip en opvallend logo. Wat perfect weergeeft aan welke kant van het philosofisch spectrum we staan.
[ afbeelding ]
En klaar is Kees.
Vertrouw nu maar "Gravity is real"
"And You Mr. Atuin-hek rest a sure and tell the whole world. You know Gravity"
Of hé het is slechts een theorie:
[..]
Haha, dat zou dik zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:44 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik voel een Fok! Meet aankomen.. allemaal met Francorex en Zorax op het strand bewijzen dat de aarde niet plat is.
Objecten met een hoge densiteit zakken , objecten met een lage densiteit stijgen.quote:Hoe is dat een verklaring voor het vallen van objecten?
Maar wat zorgt er voor dat ze zakken?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:14 schreef francorex het volgende:
[..]
Objecten met een hoge densiteit zakken , objecten met een lage densiteit stijgen.
Wat zorgt er voor dat ze stijgen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar wat zorgt er voor dat ze zakken?
Dat zijn veel woorden, maar 0 antwoord op mijn vraag. Wat zorgt er voor dat ze zakken of stijgen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:25 schreef francorex het volgende:
[..]
Wat zorgt er voor dat ze stijgen?
In het geocentrisch model heerst een simpel principe. Boven is boven , beneden is beneden.
Geen relativiteits-hocus pokus. Waar boven beneden is en beneden kan boven zijn of omgekeerd en andersom.
En dit:
Afhankelijk van het perspectief van de observeerder en/of observeerders.
Ik heb nergens beweerd dat dat filmpje een compleet model zonder fouten is, ik plaatste dat filmpje om globaal (vandaar het woord "dergelijk") aan te geven hoe de zon in het platte model werkt. Het filmpje laat bv ook niet zien hoe eclipsen zouden moeten werken. Kijk voor de gein ook eens wat links onderin beeld staat in het bewuste filmpjequote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar ik mis alleen hoe dat mijn waarnemingen weerspreekt,het filmpje laat zelfs (om het simpel te houden) de nacht weg maar de enige reden die ik daar voor kan verzinnen is omdat als je de nacht wel mee zou nemen het een heel vreemd filmpje word die mensen al helemaal niet zal overtuigen dat de aarde plat is aangezien er op de aarde uit dat filmpje geen sprake kan zijn van nacht (of we hebben dan te maken met hele vreemde lichtval)
Kun je mij die berekening laten zien en eventueel uitleggen of is dit gewoon het doorgeven van de gedachte "geloof me nou maar want dit is me ooit verteld" ?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eh nee, dat de aarde een ronde bol is heeft niks met geloven te maken, dat is gewoon te berekenen en dat is dan ook al enkele duizenden jaren geleden gedaan en nee die berekening is niet gemaakt met als aanname dat de aarde rond is.
In het laatste filmpje van je word namelijk ook niet uitgelegd hoe de seizoenen werken en toont zeker niet aan waarom we met het fenomeen poolnacht en dag te maken hebben. De "kleine platte aarde zon" zou een behoorlijke tilt moeten hebben om de noordpool (of zuid) niet meer te kunnen beschijnen tijdens de poolnacht maar daardoor zou de zon in gebieden waar deze wel zichtbaar is ovaal van vorm zijn.
Je kan met het blote oog niet voorbij de horizon kijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens dat model zou je op elk moment van de dag (wolken even uitgesloten) de zon kunnen zien.
Edit: En bovendien een aanzienlijk verschil zijn in het verloop van de dag in hoe groot de zon lijkt!
Ik denk dat de term "bewijs" meestal ten onrechte wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit bezwaar kan natuurlijk tegen elk bewijs worden gebruikt.
Ik zou zeggen: dat vereist nogal wat aannames. Waaronder de aanname dat onderzoekers doelbewust hun resultaten faken.
Nu wil ik niet zeggen dat dat nooit gebeurt, maar in de meeste gevallen is het scheermes van Ockham voldoende om zulke theorieen af te schrijven.
Inderdaad frappant hoe een "berekening" opeens een "schatting" is geworden.quote:
Ik kan je erg aanraden dit eens goed door te lezen:quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:25 schreef francorex het volgende:
[..]
Wat zorgt er voor dat ze stijgen?
In het geocentrisch model heerst een simpel principe. Boven is boven , beneden is beneden.
Geen relativiteits-hocus pokus. Waar boven beneden is en beneden kan boven zijn of omgekeerd en andersom.
En dit:
Afhankelijk van het perspectief van de observeerder en/of observeerders.
Hoe zie je dat precies voor je? Licht kromt naar massa toe, wat de verkeerde kant op is om een horizon te maken. Het zou er dan uit zien alsof je aan de binnenkant van een holle bol zit.quote:Je kan met het blote oog niet voorbij de horizon kijken.
De horizon "bestaat" omdat lichtgolven onderhevig zijn aan zwaartekracht.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:39 schreef polderturk het volgende:
Hoe kan het dan hier middag zijn en in Australie middernacht? Hebben ze daar al een antwoord op?
Vanaf 3:58 in jip en janneketaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:35 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Kun je mij die berekening laten zien en eventueel uitleggen of is dit gewoon het doorgeven van de gedachte "geloof me nou maar want dit is me ooit verteld" ?
De man werkte met handen en ogen, berekende de afstand van honderden kilometer met de voet van mensen die hij in dienst had om de afstand te lopen en zat er zo'n 15% naast. Hij begreep ook dat hij zo niet 100% nauwkeurig kon zijn dus was elke berekening van hem een schatting (die heel dichtbij was). Gelukkig kan men (jij ook, ZELF!) het nu veel nauwkeuriger!quote:Inderdaad frappant hoe een "berekening" opeens een "schatting" is geworden.
quote:Overigens zoek ik nog steeds iemand die mee wil denken:
Nu woon ik m'n hele leven in Nederland, ben nooit zuidelijker geweest dan Mexico en weet eigenlijk niet beter dan: de zon komt op in het oosten en gaat via het zuiden naar het westen en stopt dan met zichtbaar zijn.
Hoe ziet het eruit als ik op 21-12 op de steenbokskeerkring sta en de zon in het oosten zie opkomen?
Gaat de zon:
-via het zuiden naar het westen
-via het noorden naar het westen
-recht over mij heen naar het westen
En op 21-6?
En vanaf de evenaar op 21-12 en op 21-6?
Komt dat doordat de aarde zich aan de ene kant van de zon bevind (bv vanaf Alpha Centauri gezien) en een half jaar later aan de andere kant van de zon, met dezelfde kanteling van 23 graden.
Zou dat kleine stukje afstand dat het zonlicht af moet leggen zoveel uitmaken op een afstand van 150.000.000km?
Of komt dat doordat de zon een rondje boven de steenbokskeerkring maakt en een half jaar later boven de kreeftskeerkring?
Nee. De afstand in de lege ruimte heeft weinig invloed op de kracht van de stralen. Nadat de stralen in de atmosfeer vna de aarde zijn botsen ze echter wel tegen allemaal materiaal (zuurstof, ozon, etc) en verliest het meer in kracht. Het efect komt door de hoek waarmee de zon de aarde in komt. Net zoals een zonnecel op het dak het beste direct richting de zon kan staan dan in plaats van horizontaal. De stralen worden over een groter oppervlakte verdeelt en de stralen moeten een grotere afstand door de atmosfeer reizen.quote:Zou dat kleine stukje afstand dat het zonlicht af moet leggen zoveel uitmaken op een afstand van 150.000.000km?
quote:De steenbokskeering herinnert aan de situatie gedurende de laatste twee millennia voor het begin van onze jaartelling, toen de zon tijdens de zonnewende op de Steenbokskeerkring in het sterrenbeeld Steenbok stond. Dit is als gevolg van precessie al lang niet meer het geval: tegenwoordig staat de zon tijdens de december-zonnewende in het sterrenbeeld Boogschutter,
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:52 schreef donderdopje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar logisch vind ik het niet.
Wil je mij niet verstaan of zo?quote:Dat zijn veel woorden, maar 0 antwoord op mijn vraag. Wat zorgt er voor dat ze zakken of stijgen?
Maar hoe danquote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:28 schreef francorex het volgende:
[..]
Wil je mij niet verstaan of zo?
Geocentrisch model
Densiteit zorgt ervoor dat de elementen in onze realiteit geordend worden.
[ afbeelding ]
Heliocentrisch model
"We need something special or else"
[ afbeelding ]
In het realistische systeem is er zwaartekracht die uitlegt waarom olie een specifieke richting aanneemt als het in water terecht komt (drijft naar boven). Wat drijft de specifieke richting die olie neemt als het in water komt bij jou? Waarom gaat de olie niet naar beneden in water? Omdat de densiteit lager is? Wat is de reden dat lagere densiteit voor drijven zorgt?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:28 schreef francorex het volgende:
[..]
Geocentrisch model
Densiteit zorgt ervoor dat de elementen in onze realiteit geordend worden.
[ afbeelding ]
Heliocentrisch model
[ afbeelding ]
Je hebt kracht nodig om vooruit, achteruit of naar boven te gaan. Welke kracht zorgt ervoor dat alle objecten op aarde omlaag vallen met een valversnelling van 9,8ms2 ? Dichtheid is geen kracht.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:28 schreef francorex het volgende:
[..]
Geocentrisch model
Densiteit zorgt ervoor dat de elementen in onze realiteit natuurlijk geordend worden.
[ afbeelding ]
Heliocentrisch model
[ afbeelding ]
Nope, dichtheid is de massa per volume, en geen kracht. De opwaartse kracht van een heteluchtballon ontstaat onder invloed van zwaartekracht.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:13 schreef francorex het volgende:
[..]
[..]
Twee foute stellingen in één zin.
1) Look its going up not down !
2) Vergeet de opwaartse kracht van warme lucht/helium, "its an anti-gravity divice" !
[ afbeelding ]
Ik denk dat Franco en Raxje die uitdaging helemaal niet durven aan te gaan..quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haha, dat zou dik zijn.![]()
Alleen zal de echte flat earther dan natuurlijk beweren dat we hebben gemeet op een zolderkamer met een computer en fotoshop.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:12 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als Australier zou je i een rechte lijn naar de zon moeten kunnen kijken
Maar niet rond in dat gevalquote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of de zon is ook plat.
Jij denkt echt dat je op een bal woont hé !?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nope, dichtheid is de massa per volume, en geen kracht. De opwaartse kracht van een heteluchtballon ontstaat onder invloed van zwaartekracht.
Dat is precies wat ik doe ja, en zoals je in dit topic hebt kunnen lezen zijn er genoeg voorbeelden te vinden waar het platte aarde model keihard de werkelijkheid tegenspreekt. Ik begrijp hier verder uit dat je dus niet uit kan leggen hoe dichtheid zonder zwaartekracht voor een opwaartse kracht kan zorgen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:30 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat je op een bal woont hé !?
[ afbeelding ]
Is het zo moeilijk? 2 hypothetische concepten/ideeen naast elkaar te leggen Dan de afweging maken welke van de twee het meest in overeenstemming is met de natuurlijke wereld waarin je leeft.
[ afbeelding ]
a-tuinhek heeft al een aantal vragen / opmerkingen gemaakt. Ik wil nog toevoegen dat als dichtheid een 'kracht' zou zijn, waarom vallen dan alle 'vaste' objecten (dus geen gassen) ongeacht de dichtheid met 9,8m/s/s naar beneden in een vacuüm?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:13 schreef francorex het volgende:
[..]
[..]
Twee foute stellingen in één zin.
1) Look its going up not down !
2) Vergeet de opwaartse kracht van warme lucht/helium, "its an anti-gravity divice" !
[ afbeelding ]
Er is geen zwaartekracht waar ik leef. Ik leef niet op een bal.quote:Ik begrijp hier verder uit dat je dus niet uit kan leggen hoe dichtheid zonder zwaartekracht voor een opwaartse kracht kan zorgen?
En het Cavendish experiment dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:57 schreef francorex het volgende:
[..]
Er is geen zwaartekracht waar ik leef. Ik leef niet op een bal.
" Stop shoving gravity/religian down my throat "
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:57 schreef francorex het volgende:
[..]
Er is geen zwaartekracht waar ik leef. Ik leef niet op een bal.
" Stop shoving gravity/religian down my throat "
Je eerste constructieve bijdrage aan dit topic en grappig bovendien.quote:
Klopt toch, omdat de platte schijf door de ruimte vliegt, krijgen we neerwaartse druk!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:07 schreef francorex het volgende:
[..]
Je eerste constructieve bijdrage aan dit topic en grappig bovendien.
Doe zo verder.
Nee nee, de flat earthers die dat geloven hebben het volgens hem ook fout: de platte aarde is namelijk stationair.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt toch, omdat de platte schijf door de ruimte vliegt, krijgen we neerwaartse druk!
Waardoor we niet naar de aarde worden getrokken maar meer tegen de grond aan worden gedrukt!
Ik wacht btw nog steeds op je uitleg waarom ik geen Engeland kan zien hier vanaf de kust btw!
Nogmaals de Aarde is stationair.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt toch, omdat de platte schijf door de ruimte vliegt, krijgen we neerwaartse druk!
Waardoor we niet naar de aarde worden getrokken maar meer tegen de grond aan worden gedrukt!
Ahh geen argumenten meer zie ik, snel over naar een ander onderwerp!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:30 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat je op een bal woont hé !?
[ afbeelding ]
Is het zo moeilijk? 2 hypothetische concepten/ideeen naast elkaar te leggen Dan de afweging maken welke van de twee het meest in overeenstemming is met de natuurlijke wereld waarin je leeft.
[ afbeelding ]
Verklaar dan de valversnelling van 9.8 m/s/s van alle objecten op aarde in een vacuum! Waar komt die kracht vandaan nogmaals!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:32 schreef francorex het volgende:
[..]
Nogmaals de Aarde is stationair.
Ze beweegt niet ! Niet naar links - niet naar rechts - niet naar boven - niet naar onder en ook niet in het rond.
Stil helemaal stil.
Het idee dat de Aarde opwaarts gaat is ridicuul. Ik voel mee met de vogels en ik vrees dat vliegeren moeilijk wordt.
Net zoals de video van lichtkogel hierboven, mooi staaltje van disinformatie.
Controlled opposition.
Over satire gesproken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of de zon is ook plat.
Dus als er geen zwaarte kracht is en geen neerwaartse druk..quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:32 schreef francorex het volgende:
[..]
Nogmaals de Aarde is stationair.
Ze beweegt niet ! Niet naar links - niet naar rechts - niet naar boven - niet naar onder en ook niet in het rond.
Stil helemaal stil.
Het idee dat de Aarde opwaarts gaat is ridicuul. Ik voel mee met de vogels en ik vrees dat vliegeren moeilijk wordt.
Net zoals de video van lichtkogel hierboven, mooi staaltje van disinformatie.
Controlled opposition.
Helemaal kwijt ja.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als er geen zwaarte kracht is en geen neerwaartse druk..
Dan... ben ik het helemaal kwijt.
want volgens http://www.theflatearthso(...)dex.php?page=Gravity betreft het wel degelijk Neerwaartse druk!
In the Flat Earth model, 'gravity', rather than being a force, is the upward acceleration of the Earth. The Earth always accelerates upward at 1g, which is equivalent to the gravitational acceleration in the Round Earth model.
en zoals gewoonlijk cherry-pick je de posts waarop je wilt antwoorden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:47 schreef francorex het volgende:
[..]
Helemaal kwijt ja.
Vraag je nu aan mij om disinformatie (dat ik heb aangegeven) recht te praten?
Het is een valse stelling punt.
Weet ik niet veel over. Iets met loden ballen in een schuur op het Engelse platte land. 218 jaar geleden.quote:
En het eerste wat de auteur zegt is al fout... Heb je geen eigen mening hierover?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:54 schreef francorex het volgende:
[..]
Weet ik niet veel over. Iets met loden ballen in een schuur op het Engelse platte land. 218 jaar geleden.
Ter consideratie:
( video = 6 min )
Misschien omdat het experiment in een vacuum wordt gedaan?quote:Verklaar dan de valversnelling van 9.8 m/s/s van alle objecten op aarde in een vacuum! Waar komt die kracht vandaan nogmaals!
Ja, zelfs een ballon gevuld met helium!
Heb je de ganse 6 min gekeken?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En het eerste wat de auteur zegt is al fout... Heb je geen eigen mening hierover?
quote:However, due to the astronomical distances to these sources, the effects when measured on Earth are predicted to be very small, having strains of less than 1 part in 1020. Scientists have demonstrated the existence of these waves with ever more sensitive detectors. The most sensitive detector accomplished the task possessing a sensitivity measurement of about one part in 5×1022
https://en.wikipedia.org/wiki/Gravitational_wave
5 maal 10 tot de 22ste macht !quote:a sensitivity measurement of about one part in 5×1022
Als je nou 30 seconden aan daadwerkelijk zoeken had besteed in plaats van de maker van die video blind te geloven had je geweten dat dit experiment meerdere keren gerepliceerd is...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:08 schreef francorex het volgende:
[..]
Heb je de ganse 6 min gekeken?
Ik heb hier een mening over nl.
Waarom een experiment aanhalen van 218 jaar geleden in een aftandse schuur op het Engelse platte land. Waarin ze claimen de aantrekkingskracht tussen 2 objecten te meten.
Daaruit te extrapoleren de densiteit van de Aarde om dan te claimen hoeveel de Aarde weegt?
Moet niet veel gekker worden.
Zoveel verantwoordelijkheid leggen in de schoenen van meneer Cavendisch over zo'n belangrijke pijler in het heliocentrisch-Newton-Einstein-gegraviteerde-spinning-bal-model.
Mijn god anno 2016, met al onze technologische know how, is men er nog steeds niet in geslaagd dit experiment te repliceren of te verfijnen.
Hoe moeilijk is het om de zwaartekracht tussen twee objecten te meten hier op Aarde?
Meetapparatuur vandaag de dag moet fluit van een centje zijn nietwaar?
Tip: het is niet mogelijk want zwaartekracht bestaat niet.
Nochtans de hoogpriesters van het heliocentrisch-model claimen zwaartekrachtgolven gemeten te hebben.
[..]
[..]
5 maal 10 tot de 22ste macht !
Maar zwaartekracht is op Aarde niet te meten?
Toon een experiment.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:10 schreef ATuin-hek het volgende:
Als je nou 30 seconden aan daadwerkelijk zoeken had besteed in plaats van de maker van die video blind te geloven had je geweten dat dit experiment meerdere keren gerepliceerd is...
http://www.nature.com/nat(...)ull/nature13433.htmlquote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:20 schreef francorex het volgende:
[..]
Toon een experiment.
Laat zien.
1) Twee objecten die door middel van zwaartekracht naar elkaar toe komen hier op Aarde.
2) Hoeveel de zwaartekracht is tussen die 2 objecten.
3) Welke meetapparatuur daarvoor gebruikt wordt.
Hier claim jij de curve van de Aarde ontdekt te hebben.quote:volgend punt dan.. bij het bouwen van lange bruggen moet er ook rekening gehouden worden met de kromming van de aarde, bijv. de Verrazano narrows bridge
https://en.wikipedia.org/wiki/Verrazano%E2%80%93Narrows_Bridge
Because of the height of the towers (693 ft or 211 m) and their distance apart (4,260 ft or 1,298 m), the curvature of the Earth's surface had to be taken into account when designing the bridge—the towers are 1 5⁄8 inches (41.275 mm) farther apart at their tops than at their bases; they are not parallel to each other.[3][15
3 liften naar boven en 3 liften naar beneden . In totaal een aanpassing van 26 meter ten opzicht van " sea level "quote:There are 3 locks at each end to lift ships up to Gatun Lake, an artificial lake created to reduce the amount of excavation work required for the canal, 26 metres (85 ft) above sea level.
En welk euvel denk je hier precies te zien?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 02:28 schreef francorex het volgende:
[..]
Hier claim jij de curve van de Aarde ontdekt te hebben.
"Yep partie is over! He found the curve"
[ afbeelding ]
We kunnen allemaal naar huis. Flat-earth-topic mag dicht..
Een brug minder dan een mijl lang. En ze hebben curve verwerkt in de constructie.
Wie claimt dit ?
"The History channel" Yep tee-vee.
Hoe weet ik of dit klopt? Het was op tv...
De waarheid is geen enkele constructie door mensen gemaakt houd rekening met de curve van de Aarde.
Wanneer spoorwegen aangelegd worden. Soms honderden kilometers zelfs duizenden kilometers gaat men uit van een platte Aarde.
Beeld je de meerkost aan materialen in.
Bij een spoorweg van 2000 mijl is de curve.
2000x2000x8 inches = 32 miljoen inch delen door 12 = 2.66 miljoen feet = 505 mijl.
505 mijl curve !
Of de aanleg van kanalen. Het Panama kanaal bvb.
[ afbeelding ]
Afgerond 50 mijl lang.
Verwachte curve 50x50x8 inches = 20.000 inch =1666 feet = 0.315 mile = 504 meter
0.315 mijl aan gecurved-gegraviteerd-water.
Hoe verhelpen we dit constructie euvel?
[..]
3 liften naar boven en 3 liften naar beneden . In totaal een aanpassing van 26 meter ten opzicht van " sea level "
[ afbeelding ]
(video= 1.57 min)
Zie je het niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 02:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En welk euvel denk je hier precies te zien?
En waarom kan het die curve niet hebben?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 02:49 schreef francorex het volgende:
[..]
Zie je het niet?
Het Panama kanaal ligt theoretisch gezien op een bal.
Respectievelijk pas je de wetten toe die gelden voor een bal.
Dit impliceert een kanaal met een curve van 0.315 mijl.
506 meter curve ik denk het niet.
Plat is het. Zo plat als Kansas !
( video = 2 min )
504 meter curve van punt A tot punt B.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 02:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En waarom kan het die curve niet hebben?
Een curve natuurlijk!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 03:02 schreef francorex het volgende:
[..]
504 meter curve van punt A tot punt B.
Het kanaal bestaat grotendeels uit door de mens gebouwde meren.
Wat denk jij hebben die meren curve of zijn ze level?
[ afbeelding ]
Water is level altijd overal.
Maar ik voel een gravitywave opkomen die mij zegt dat het niet zo is, right?
Waarom is er dan nog landmassa wat veel zwaarder als water is boven de zeespiegel op die vlakke aarde van jou?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:14 schreef francorex het volgende:
[..]
Objecten met een hoge densiteit zakken , objecten met een lage densiteit stijgen.
Nee dit komt van http://www.rtheflatearthsociety.org/ of te wel de grondleggers ban jou theorie!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:47 schreef francorex het volgende:
[..]
Helemaal kwijt ja.
Vraag je nu aan mij om disinformatie (dat ik heb aangegeven) recht te praten?
Het is een valse stelling punt.
Hij heeft al een paar keer aangehaald dat hij niet in de leer van die flat earth society gelooft maar een aparte 'flat earth' theorie aanhangt..quote:Op zaterdag 19 maart 2016 07:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee dit komt van http://www.rtheflatearthsociety.org/ of te wel de grondleggers ban jou theorie!
Dus zwaarte kracht bestaat niet en, de theorie van neerwaartse druk, wat ik op elke flat earth theorie pagina tegen om klopt niet.
Dan vertel maar hoe het wel werkt.
Kijk nu komen we ergensquote:Op zaterdag 19 maart 2016 00:36 schreef francorex het volgende:
[..]
Misschien omdat het experiment in een vacuum wordt gedaan?
Ik kan niet alles verklaren.
Ik speculeer.
De densiteit van het object in het vacuum heeft niets om een opwaartse of neerwaartse kracht op uit te oefenen.
Zonder een kracht dat het naar beneden trekt zou een object blijven zweven. Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het uberhaubt naar beneden valt.quote:Waardoor de densiteit van het object wegvalt. Gevolg objecten met een verschillende densiteit vallen gelijktijdig naar beneden. De snelheid waarmee dat gebeurd drukken we uit in 9.8 m/s.
Zoiets...
Je begrijpt dat je nu theoretisch redeneert.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 03:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een curve natuurlijk!Dat is juist hoe zwaartekracht werkt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:06 schreef francorex het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je nu theoretisch redeneert.
Zoniet? Toon me die curve.
De wereld is één grote bal moeilijk kan het niet zijn.
Je begrijpt dat je mijn vraag weer negeert.. waarom vallen objecten naar beneden in een vacuum en blijven ze niet zweven? Graag met berekening waar die 9 m/s/s valversnelling dan vandaan komt?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:06 schreef francorex het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je nu theoretisch redeneert.
Zoniet? Toon me die curve.
De wereld is één grote bal moeilijk kan het niet zijn.
Oke dus eerder de francorex theorie!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hij heeft al een paar keer aangehaald dat hij niet in de leer van die flat earth society gelooft maar een aparte 'flat earth' theorie aanhangt..
Waarom zou het moeten blijven zweven?quote:Zonder een kracht dat het naar beneden trekt zou een object blijven zweven.
Wat jij zegt is dat zwaartekracht de ballon naar beneden trekt.quote:Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het uberhaubt naar beneden valt.
Nee.. je legt nog steeds niet uit wat ervoor zorgt dat de ballon ondersteuning zoekt. Wat is daar de reden voor? Wat zorgt ervoor dat iets loodrecht naar beneden valt ipv naar boven opstijgt?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:43 schreef francorex het volgende:
[..]
Waarom zou het moeten blijven zweven?
Experiment:
Neem 2 identieke ballons.
Neem 2 containers waarin we elk 1 ballon stoppen.
één container is gevuld met atmosfeer en we zorgen ervoor dat de ballon zweeft. M.a.w. noch stijgt noch daalt. Densiteit is in evenwicht.
Container 2 plaatsen we een ballon met gelijke densiteit als container 1 echter deze container trekken we vacuum.
Gevolg de ballon zakt.
[..]
Wat jij zegt is dat zwaartekracht de ballon naar beneden trekt.
Ik zeg de densiteit valt weg. De ballon heeft geen ondersteuning meer. Het natuurlijk evenwicht om te kunnen zweven valt weg. De ballon zoekt een nieuw evenwicht/ondersteuning. Gevolg de ballon zakt naar de bodem van de container.
Neen ik probeer neofielen in dit topic te waarschuwen/ behoeden voor potentiele valkuilen binnen het flat-Earth--model.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oke dus eerder de francorex theorie!
Ik wacht wel op de verklaring!
Je zou toch bijna een fundraiser willen starten om deze 'Christus' van de flat earthers met een raket de ruimte in te sturen zodat hij het met zijn eigen ogen kon zien.. maar dan zou hij daarna natuurlijk niet meer geloofd worden door zijn volgelingen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef francorex het volgende:
[..]
Eric Dubay daarentegen is een gereputeerde kracht binnen de flat-Earth-gemeenschap.
Dat kan veel goedkoperquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Je zou toch bijna een fundraiser willen starten om deze 'Christus' van de flat earthers met een raket de ruimte in te sturen zodat hij het met zijn eigen ogen kon zien.. maar dan zou hij daarna natuurlijk niet meer geloofd worden door zijn volgelingen.
Net zoals deze 'space tourists'... allemaal onderdeel van de grote boze NASA / ESA / Roskosmos etc. conspiracy![]()
https://en.wikipedia.org/(...)flown_space_tourists
Meen je dit nu?quote:
Ga je de uitdaging aan om samen op het strand met een sterke lens of telescoop naar schepen te kijken aan de horizon?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Meen je dit nu?
Schuif je dit opnieuw naar voren als bewijs voor de curve.
Pak een telescoop zoom in en heel de boot komt weer in zicht.
Het meest 'debunkte'- argument van de ball-Earthers en in dit topic ruim behandeld.
Ik kan bijna de wanhoop ruiken tot hier in Belgie.
Wees blij mijn vriend. In dit topic heb ik NASA en consoort nog nauwelijks vermeld.quote:Net zoals deze 'space tourists'... allemaal onderdeel van de grote boze NASA / ESA / Roskosmos etc. conspiracy
Ja ik blijf daar mee komen omdat je het niet ontkracht. Waar jij mee komt is een boot/object nog voor de horizon, die in eerste instantie zo klein is dat je sommige onderdelen niet meer ziet. Nogal wiedes dat dat dan weer terug komt als je inzoomt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Meen je dit nu?
Het meest 'debunkte'- argument van de ball-Earthers en in dit topic ruim behandeld.
Nergens curve kunnen vinden blijkbaar?
Niet op zeeniveau = 'sea level'
Niet op de top van Mt Everest.
En ook niet 32 km hoog in een weerballon.
[ afbeelding ]
Haha ik heb me wel een beetje verdiept in jullie materie hoor.. puurt uit fascinatie kijk ik de flat earth filmpjes op Youtube hoewel ik er eigenlijk mijn tijd mee verspil. NASA is stealling your money!!! lolquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:43 schreef francorex het volgende:
[..]
Wees blij mijn vriend. In dit topic heb ik NASA en consoort nog nauwelijks vermeld.
Ik zie in alle drie de fotos gewoon de curve...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Meen je dit nu?
[ afbeelding ]
Dat eerste filmpje, as je daar rond 4:20 kijkt, zegt hij dat de ene stok geef schaduw geeft en de stok die noordelijker staat wel schaduw geeft. Gemakshalve laat je dan het punt weg dat ik aandroeg hoe ze in hemelsnaam ervoor zorgden dat ze het experiment op DEZELFDE tijd uitvoerdenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Vanaf 3:58 in jip en janneketaal.
Kindershow waarbij de berekening zelf ook staat.
Dit kan je ZELF! allemaal testen door in Nederland met een stok de schaduw te meten op 12:00, en dan een vlucht nemen naar een all-in resort in noord afrika, daar ook met je stok de schaduw meten om 12:00 en dan de berekening uitvoeren zoals in het laatste filmpje.
[..]
De man werkte met handen en ogen, berekende de afstand van honderden kilometer met de voet van mensen die hij in dienst had om de afstand te lopen en zat er zo'n 15% naast. Hij begreep ook dat hij zo niet 100% nauwkeurig kon zijn dus was elke berekening van hem een schatting (die heel dichtbij was). Gelukkig kan men (jij ook, ZELF!) het nu veel nauwkeuriger!
[..]
[ afbeelding ]
Bij de Steenbokskeering*
Op 21-6 gaat de zon van oost naar west, recht over je heen.
Op 21-12 gaat de zon via het noorden van oost naar west.
Vanaf de evenaar:
Op 21-6 gaat de zon via het zuiden oost naar west.
Op 21-12 gaat de zon via het noorden oost naar west.
Dat komt inderdaad door de kanteling van de aarde, zie hier:
[..]
Nee. De afstand in de lege ruimte heeft weinig invloed op de kracht van de stralen. Nadat de stralen in de atmosfeer vna de aarde zijn botsen ze echter wel tegen allemaal materiaal (zuurstof, ozon, etc) en verliest het meer in kracht. Het efect komt door de hoek waarmee de zon de aarde in komt. Net zoals een zonnecel op het dak het beste direct richting de zon kan staan dan in plaats van horizontaal. De stralen worden over een groter oppervlakte verdeelt en de stralen moeten een grotere afstand door de atmosfeer reizen.
[ afbeelding ]
*
[..]
quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Plaatjes spreken altijd wel tot de verbeelding.
[ afbeelding ]
Een hele skyline die in de oceaan lijkt te zakken. Wat de exacte afstand hier is weet ik overigens niet, maar ruim voldoende voor dit effect.
Ik ben daar trouwens een factor 8 vergeten (de 8" per mijl), dus van die skyline van Chicago is de onderste 720 meter niet zichtbaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aangenomen dat je zelf kijkt vanaf zeeniveau. Hoe verder je camera boven zeeniveau zit hoe verder je zo iemand nog kunt zien natuurlijk.
Dus als je op ooghoogte kijkt en zelf 1 meter 80 bent is het niet 5 km maar 10 km voordat iemand van 1 meter 80 geheel onder de horizon is verdwenen.
Waarom ga je er van uit dat de foto op ooghoogte geschoten is? Dat maakt nogal uit namelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:18 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben daar trouwens een factor 8 vergeten (de 8" per mijl), dus van die skyline van Chicago is de onderste 720 meter niet zichtbaar.
Dat 3e gebouw van links is de Sears Tower (kennelijk tegenwoordig Willis Tower geheten) en is 442 meter hoog.
https://www.google.nl/?gf(...)rd=ssl#q=sears+tower
Iemand die me kan verklaren hoe dat zit?
Wil ik graag doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ga je de uitdaging aan om samen op het strand met een sterke lens of telescoop naar schepen te kijken aan de horizon?
Dat staat onder de foto, jij kwam met dit voorbeeld?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:21 schreef Molurus het volgende:
Sowieso.... weten we wat de afstand is? Die 60 mijl komt ook uit de dikke duim, als je het mij vraagt.
Ik zeg dat de ballon klapt als je de container vacuum zuigt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:43 schreef francorex het volgende:
Container 2 plaatsen we een ballon met gelijke densiteit als container 1 echter deze container trekken we vacuum.
Dat staat niet onder de foto die ik plaatste, nee. Die 60 mijl kwam niet van mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:30 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Dat staat onder de foto, jij kwam met dit voorbeeld?
quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:58 schreef Zorax1 het volgende:
Dat stond onder het filmpje in m'n vorige post, 60 mijl.
2000 mm... klinkt bijna ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef francorex het volgende:
[..]
Misschien met dit.
Nikon P900 hebben. [ afbeelding ]
Dit fototoestel is fantastisch. Net een high power telescoop in een camera.
Ze zouden dit toestel van naam moeten veranderen in Nikon P900 CURVEBUSTER.![]()
Dat klopt, de video had ik gepost.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat staat niet onder de foto die ik plaatste, nee. Die 60 mijl kwam niet van mij.
Edit:
Sterker nog, dit kwam van jou:
[..]
Als ik datzelfde filmpje op youtube zet en eronder zet dat het niet 60 mijl is maar 10 mijl, geloof je het dan ook?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:41 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Onder dat filmpje staat:
Gepubliceerd op 1 mei 2015
Mirage of Chicago skyline seen from Michigan shoreline
BERRIEN COUNTY, Mich. - A picture of the Chicago skyline taken almost 60 miles away, is actually a mirage. Joshua Nowicki (@StartVisiting) snapped the pic Tuesday night from Grand Mere State Park in Stevensville. Under normal conditions, even when extremely clear, this should not be visible, due to the curvature of the earth. The Chicago skyline is physically below the horizon form that vantage point, but the image of the skyline can be seen above it.
Ik ken te weinig over de materie zero-G planes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Haha ik heb me wel een beetje verdiept in jullie materie hoor.. puurt uit fascinatie kijk ik de flat earth filmpjes op Youtube hoewel ik er eigenlijk mijn tijd mee verspil. NASA is stealling your money!!! lol
Maar, waarom vallen objecten nu naar beneden? Waarom zoekt een object een ondergrond?
En waarom doet het dat tijdelijk niet in zero gravity planes?
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik datzelfde filmpje op youtube zet en eronder zet dat het niet 60 mijl is maar 10 mijl, geloof je het dan ook?
Het ontgaat me eerlijk gezegd hoe de comments onder een youtube filmpje gelden als een bewijs of bevestiging dat het 60 mijl is.
Wat hier precies aan de hand is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Chicago normaalgesproken niet zichtbaar is vanuit Grand Mere State Park.quote:
Prijze de heer, hallelujah!! Ga toch weg met je sekteliedjes a.u.b.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef francorex het volgende:
Vandaag nieuwe flat-Earth-song.
Uitvoerder: DaSkarecrow
(video=5.11 min)
zelfde foto en nu zonder rode lijn die op de curve zitquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Meen je dit nu?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:10 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Dat eerste filmpje, as je daar rond 4:20 kijkt, zegt hij dat de ene stok geef schaduw geeft en de stok die noordelijker staat wel schaduw geeft. Gemakshalve laat je dan het punt weg dat ik aandroeg hoe ze in hemelsnaam ervoor zorgden dat ze het experiment op DEZELFDE tijd uitvoerden
Alleen als zonnestralen niet paralel zijn, wat makkelijk na te gaan is.quote:Los daarvan, als zon loodrecht boven de eerste stok staat, dan geeft het ook een schaduw voor de stok die noordelijker staat terwijl de stok recht onder de zon geen schaduw geeft. Het "bewijst" dus helemaal niets.
Ja, dat weet ik zeker.quote:Weet je zeker dat de zon op die manier van oost naar west gaat?
Hint: de steenbokskeerkring ligt op het zuidelijke halfrond.
quote:Tot slot, was de zon niet vele malen groter dan de aarde? Zouden dan de zonnestralen dan niet overal op aarde aankomen in plaats van alleen op het dichtbijzijnde punt?
quote:Je voorbeeldplaatje laat trouwens geen kanteling van 23 graden zien, de evenaar loopt recht. Of anders gezegd, de polen staan precies bovenin (en aagenomen) en onderin.
Een half jaar later ziet het er andersom uit, en 3 maanden later is de evenaar recht richting de zon... wat is je punt nou ...? Dit alles doet helemaal niets af aan het feit dat als de zon ergens recht op schijnt dat er meer energie op een kleiner oppervlakte komt. Dekn je dat men zonnecellen voor de gein recht naar de zon toe richten?quote:Met een kanteling zou de noordpool rechts van het midden en de zuidpool (inderdaad niet te zien in het plaatje) links van het midden moeten zijn. Als je dat beeld in gedachten voor je ziet, hoe ziet de aarde er dan een half jaar later uit?
Niet bijbels genoeg voor mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef francorex het volgende:
Vandaag nieuwe flat-Earth-song.
Uitvoerder: DaSkarecrow
(video=5.11 min)
Checw on that, heliocentrici..!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef francorex het volgende:
Hier het befaamde clipje van de Chicago skyline.
Waarin gezegd wordt dat de skyline van Chicago zichtbaar is door een 'superior mirage'
Op een ball-Earth is deze foto mathematisch onmogelijk door de curve van de bal/ Aarde.
(video = 1.20 min )
Het volgende clipje geeft uitsluitsel:
Time-lapse fotografie onder wisselende atmosferische omstandigheden.
Is het een 'superior mirage' of bestaat de curve niet?
(video=1.22 min)
Yep.. ik ben helemaal om.. de aarde is plat op basis van deze ene fotoquote:Op zondag 20 maart 2016 01:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
Checw on that, heliocentrici..!
hard to debunk...lijkt mij...
Of de aarde is wel bolvormig, maar veel groter...
Dan vertelt men dadelijk hier dat de holle aarde theorie ook klopt en de zwaartekracht veroorzaakt wordt door de gespiegelde steden die er overal zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:27 schreef falling_away het volgende:
Soms zie je zelfs Chicaco op de kop door dit fenomeen!!
http://www.pbs.org/wgbh/n(...)de-down-in-michigan/
Omdat ze zo heilig geloven in hun onzin dat ze denken dat ze dan tegen de koepel over de aarde zullen botsen en sterven.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:17 schreef polderturk het volgende:
Waarom stuurt de flat earth society niet een eigen raket naar de ruimte om te bewijzen dat de wereld plat is?
Onderstaande video illustreert perfect je goede voorstel.quote:Neem een plastic bal van een meter en zet een mm daarbovenop een camera neer. Ga vervolgens de camera alle kanten op draaien en bestudeer de waarnemingen.
Als dit model klopt zou je 's-nachts de zon moeten kunnen zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:07 schreef francorex het volgende:
Schaalmodel van de platte Aarde.
3D model by Chris C Pontius
(video = 1.50 min)
Ze kunnen ook een bol met een diameter van 12 meter nemen en de camera een cm er boven op plaatsen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:57 schreef Molurus het volgende:
Prachtig plan. Nu nog een camera die een mm hoog is.
Het lijkt me eerlijk gezegd makkelijker om dit in een 3D viewport op een computer na te bootsen. Maja... dan is het verwijt 'CGI' natuurlijk wel heel eenvoudig gemaakt.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze kunnen ook een bol met een diameter van 12 meter nemen en de camera een cm er boven op plaatsen.
Inderdaad. Er schijnen ook bolvormige gebouwen te zijn. Sommigen hoger dan 100m. Je kan daar een camera op ongeveer 10 cm hoogte plaatsen.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd makkelijker om dit in een 3D viewport op een computer na te bootsen. Maja... dan is het verwijt 'CGI' natuurlijk wel heel eenvoudig gemaakt.
(geluid zacht zetten video = 32 secs)quote:Next time you here from someone that boats dissapear behind the curve of the Earth. Show them this it wil take only 16 secs out of their day.
Maar daar achter zou toch nog iets moeten zitten lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef francorex het volgende:
De kracht van de Nikon P900
[..]
(geluid zacht zetten video = 32 secs)
En deze dan?quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef francorex het volgende:
[..]
Met een Nikon zou je de onderkant natuurlijk nog steeds gezien hebben.quote:
Als je uitzoomt naar 24 mm, wat bijna groothoek is, dan lijkt alles ver weg. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ver weg is.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef francorex het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De invloed van de hoogte van de waarnemer is hierin goed te zien. ('Ooghoogte' is hier 2 meter boven zeeniveau.)Niet meer aanwezig in dit forum.
Nikon magicquote:Op zondag 20 maart 2016 14:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met een Nikon zou je de onderkant natuurlijk nog steeds gezien hebben.
Als de zon zwaar was dan zou hij natuurlijk gewoon naar beneden moeten vallen. Dus het moet wel een nog onbekend en onbegrepen natuurverschijnsel zijn, niet fusie zoals wij dat kennen.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:15 schreef polderturk het volgende:
Als de zon inderdaad maar 3000 km groot zou zijn, dan zou hij trouwens niet zwaar genoeg zijn voor fusie van waterstof in de kern.
Als ik de filmpjes bekijk wat ging over zwaartekracht, wat niet bestaat volgens TS.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als de zon zwaar was dan zou hij natuurlijk gewoon naar beneden moeten vallen. Dus het moet wel een nog onbekend en onbegrepen natuurverschijnsel zijn, niet fusie zoals wij dat kennen.
En ook bijzonder dat als die zon en maan boven de aardse pannekoek blijven zweven dat de zon toch elke keer weer 'onder' gaat.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Als ik de filmpjes bekijk wat ging over zwaartekracht, wat niet bestaat volgens TS.
Is het wel erg frappant dat de zon en de maan op 1 locatie blijven zweven boven de aardse pannenkoek!
Met de Nikon P900 kun je verder inzoemen en zie je de kapitein zijn krant lezen.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met een Nikon zou je de onderkant natuurlijk nog steeds gezien hebben.
En daarmee verschijnt zeker ook ineens weer de hele onderkant van die boot. Juist ja. Bijzondere optica hoor. Magisch zelfs.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:00 schreef francorex het volgende:
[..]
Met de Nikon P900 kun je verder inzoemen en zie je de kapitein zijn krant lezen.
En in goede atmospherische omstandigheden kun je meelezen.
quote:Op zondag 20 maart 2016 15:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
En ook bijzonder dat als die zon en maan boven de aardse pannekoek blijven zweven dat de zon toch elke keer weer 'onder' gaat.
Edit: nu ik er zo eens over nadenk... wellicht dat dat er met een Nikon camera weer anders uitziet.
De Zon is in het geocentrisch model +- 32 mijl breed ( of km weet ik ff niet.) en bevindt zich ongeveer 3000 mijl boven het Aardoppervlak.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:15 schreef polderturk het volgende:
Als de zon inderdaad maar 3000 km groot zou zijn, dan zou hij trouwens niet zwaar genoeg zijn voor fusie van waterstof in de kern.
Hoe hoog zit die zon 's-nachts?quote:Op zondag 20 maart 2016 16:17 schreef francorex het volgende:
[..]
Sommige zeggen dat de Zon in hoogte varieert. Tussen de 3 en 5 duizend mijl.
3000 mijl is 5000 km.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:17 schreef francorex het volgende:
[..]
De Zon is in het geocentrisch model +- 32 mijl breed ( of km weet ik ff niet.) en bevindt zich ongeveer 3000 mijl boven het Aardoppervlak.
De spin van de Zon om de Aarde vertraagt op haar weg richting kreeftkeerring en stijgt in hoogte.
Op weg naar de steenbokskeerkring versnelt de zon door de grotere omwenteling om de Aarde en verlaagd haar inclinatie.
Dat is niet erg groot, en brand snel op lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:17 schreef francorex het volgende:
[..]
De Zon is in het geocentrisch model +- 32 mijl breed ( of km weet ik ff niet.) en bevindt zich ongeveer 3000 mijl boven het Aardoppervlak.
De spin van de Zon om de Aarde vertraagt op haar weg richting kreeftkeerring en stijgt in hoogte.
Op weg naar de steenbokskeerkring versnelt de zon door de grotere omwenteling om de Aarde en verlaagd haar inclinatie.
Verschillen tussen dag en nacht ben ik nog niet tegen gekomen...quote:
Ik hoop jij ook.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:33 schreef francorex het volgende:
[..]
Verschillen tussen dag en nacht ben ik nog niet tegen gekomen...
Ik vermoed dat jij problemen hebt te begrijpen hoe een Zon kan ondergaan op een level oppervlak.
Gelukkig maar.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:33 schreef francorex het volgende:
Begrijpelijk het is moeilijk in het begin... maar komt goed hoor.
Ah, ok. Dan zal het je vast geen moeite kosten om dat uit te leggen. Ik wacht in spanning die uitleg af.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:33 schreef francorex het volgende:
Hoe meer je met deze materie bezig bent des te makkelijk wordt het het model te visualiseren/begrijpen.
Dan kan jij dat ons vast uit leggen. Op het model zoals jij voorstelde zit er namelijk nooit wat in de weg tussen een willekeurige plek op de aarde en de zon. Je zou dan dus altijd de zon kunnen zien.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:33 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij problemen hebt te begrijpen hoe een Zon kan ondergaan op een level oppervlak. Begrijpelijk het is moeilijk in het begin... maar komt goed hoor.
Hoe meer je met deze materie bezig bent des te makkelijk wordt het het model te visualiseren/begrijpen.
Nu haal je beide modellen ( helio en geo) door elkaar. De Zon is inderdaad klein net zo groot als de Maan.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:26 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Dat is niet erg groot, en brand snel op lijkt me.
Of kan ik hieruit concluderen dat deze ook nog maar 6000 jaar bestaat?
In beide gevallen draait of de aarde om de zon of de zon om de aarde.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:41 schreef francorex het volgende:
[..]
Nu haal je beide modellen ( helio en geo) door elkaar. De Zon is inderdaad klein net zo groot als de Maan.![]()
Maar de Zon werkt in het geocentrisch model anders dan in het heliocentrisch model.
quote:Op zondag 20 maart 2016 16:33 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij problemen hebt te begrijpen hoe een Zon kan ondergaan op een level oppervlak. Begrijpelijk het is moeilijk in het begin... maar komt goed hoor.
ik kan je het principe tonen aan de hand van een experimenteel voorbeeld.quote:Ah, ok. Dan zal het je vast geen moeite kosten om dat uit te leggen. Ik wacht in spanning die uitleg af
Als je ver genoeg op in zoomt met je nikon kan je zien dat de afstand 3000 mijl is tussen water opervlakte en zon.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:02 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kan dit als water altijd level is en de zon altijd boven de platte aarde is?
Water is geen tafel en als ik de camera onder het water niveau houd kan ik de zon niet filmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:05 schreef francorex het volgende:
[..]
ik kan je het principe tonen aan de hand van een experimenteel voorbeeld.
(video = 3.30 min)
Is this for real? Geen satire?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:05 schreef francorex het volgende:
[..]
ik kan je het principe tonen aan de hand van een experimenteel voorbeeld.
(video = 3.30 min)
Het filmpje van het zogenaamde naar je toekomen van de zon is erg kort als hij boven ons hoofd is in de zomermaanden zou hij nog veel groter moeten zijn dan op het filmpje.quote:
We mogen de tv niet geloven maar wel al jouw wazige youtube kanaaltjes?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 02:28 schreef francorex het volgende:
[..] "The History channel" Yep tee-vee.
Hoe weet ik of dit klopt? Het was op tv...
De maan heeft zijn eigen lichtbron die bovendien koude uit straalt.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:41 schreef polderturk het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat de zon volgens de flat earthers nooit echt onder? Hoe komt het dan dat de maan in het midden van de nacht van onder belicht wordt?
Inderdaad. Zo grappig dat je jezelf door het slijk haalt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef francorex het volgende:
[..]
(video = 2.35 min )
Zo grappig, verassend en veelzeggend.
Over haar gesproken. The ISS:quote:Op zondag 20 maart 2016 18:06 schreef xtwarrior het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo grappig dat je jezelf door het slijk haalt.
Je ziet duidelijk dat niet alle haren naar beneden hangen maar een deel ook gewoon dwars staat.
Maar dat zal volgens jou wel de nieuwste haargel zijn.
quote:"All of that happend in a little town called york Main across the United States where we are talking from with you right now."
Freudiaanse verspreking !?quote:" when you do somethinhg silly or stupid in the airplane"
Ben ik met je eens.quote:Overigens, ben je het er nou mee eens dat dat model van Chris C Pontius niet kan kloppen? Daar heb je niet verder op gereageerd namelijk
Ok, dat scheelt al weer. Hoe werkt dat model dan wel?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:47 schreef francorex het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Het was mijn bedoeling het werk van Chris c pontius te tonen. Hij is kunstenaar van beroep.
En ik graag zo'n hebbedingetje wil.
Daar wringt het schoentje.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
Checw on that, heliocentrici..!
hard to debunk...lijkt mij...
Of de aarde is wel bolvormig, maar veel groter...
Dat weet ik niet. 'We' proberen het uit te vinden.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok, dat scheelt al weer. Hoe werkt dat model dan wel?
De haren van dames in deze zero gravity free fall flight zien er heel anders uitquote:Op zondag 20 maart 2016 18:37 schreef francorex het volgende:
[..]
Over haar gesproken. The ISS:
(video = 1.31 min)
Tussen haakjes heb je geluisterd wat de astro-nots zeiden tijdens hun interview?
[..]
[..]
Freudiaanse verspreking !?
Aapjes kijken heet datquote:Op zondag 20 maart 2016 22:16 schreef francorex het volgende:
https://www.youtube.com/results?search_query=flat+earth
5.990.000 hits op youtube !
Deze week 6 miljoen?
En bij mijn beste weten allemaal strijdig met de werkelijkheid.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef francorex het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. 'We' proberen het uit te vinden.
Gevolg er zijn verschillende modellen en stromingen binnen de flat-earth gemeenschap. Vaak in tegenspraak met elkaar.
Inderdaad.. Zelfs Lambiekje zie ik niet in dit topic posten.. Je moet wel heel ver heen zijn om in iets te geloven waar zelfs hij van denkt 'neuh dat gaat me te ver'quote:Op zondag 20 maart 2016 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
En bij mijn beste weten allemaal strijdig met de werkelijkheid.
Elk model waarin de verondersteld wordt dat de aarde plat is is wel ergens strijdig met wat we weten over de werkelijkheid. Dat men daar geen indicatie in ziet dat de veronderstelling onjuist is vind ik wel verrassend.
Die dude komt nogal creepy over!quote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef francorex het volgende:
[..]
Gevolg er zijn verschillende modellen en stromingen binnen de flat-earth gemeenschap. Vaak in tegenspraak met elkaar.
Een geografisch werkbare kaart is bijvoorbeeld een hot issue.
De Azimuthal-Equidistant-map ( map in openingspost) staat symbool voor de platte aarde.
Echter velen binnen de gemeenschap zijn overtuigd dat de map niet correct is.
Maw er is geen kaart !
.
We weten de Aarde is stationair. De Aarde heeft geen curve. Daar is iedereen binnen de gemeenschap het over eens.
Maar zonder werkbare kaart van de Aarde heeft het model een probleem.
In onderstaande video wordt dit punt besproken... kijken vanaf 2.40 min
(video = 5.01 min)
Gohquote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef francorex het volgende:
Jouw ' community ' glijdt steeds verder weg...quote:Op zondag 20 maart 2016 19:49 schreef francorex het volgende:
[..]
Een geografisch werkbare kaart is bijvoorbeeld een hot issue.
De Azimuthal-Equidistant-map ( map in openingspost) staat symbool voor de platte aarde.
Echter velen binnen de gemeenschap zijn overtuigd dat de map niet correct is.
Maw er is geen kaart !
.
We weten de Aarde is stationair. De Aarde heeft geen curve. Daar is iedereen binnen de gemeenschap het over eens.
In onderstaande video wordt dit punt besproken... kijken vanaf 2.40 min
(video = 5.01 min)
Het kan wel dan moet alleen de radius waarmee de zon draait ook in de loop van het jaar veranderen en dus ook de snelheid omdat anders de 24 uur dicht bij het centrum veel korter duren in de zomer dan in de winter.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:45 schreef donderdopje het volgende:
Ik weet niet of dit de juiste kaart van de wereld is?
[ afbeelding ]
Maar in bepaalde regionen op de wereld is het langere perioden nacht, voor paar dagen of langer.
Dit geld ook voor de zomer waarbij de zon nooit onder gaat en altijd zichtbaar is, dit moet duidelijk zichtbaar zijn op een kaart, en als ik deze kaart zie dan klopt het niet.
quote:De baanbrekende ontdekking was het zien van de hond Pluto in het landschap van de planeet Pluto. Iedereen weet wie Pluto is, het vriendelijke hondje van Mickey Mouse. Deze werd door Walt Disney een paar maanden na de ontdekking van de planeet Pluto in 1930 geïntroduceerd. Op internet werden mensen dol enthousiast van het feit dat Pluto ook daadwerkelijk nu, zo’n 85 jaar later, op het gelaat van de planeet aan te treffen is.http://www.want.nl/pluto-(...)an-de-planeet-pluto/
Nasi-NASA-heliocentrische-gatekeeper in combinatie met Masonic-33-degree-Hollywood-gatekeeperquote:Baanbrekende ontdekking ? - Mensen werden dol enthousiast... ?
Nee het probleem is dat jij dat bewijs niet aan wil nemen en als weerwoord maar weer melige liedjes gaat plaatsten.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:26 schreef francorex het volgende:
Het is een probleem als je dan niet zeker weet of ze correct is.
Ball-earth-aanhangers daarentegen hebben veel grotere problemen.
Zij geloven dat ze leven op een bal. NASA zegt dat ze leven op een bal. Maar NASA en haar triljoenen dollars hebben nog nooit fotografisch bewijs hiervan geleverd.
Anno 2016 geen fotografisch bewijs van hun wilde claim. wake up !
Ball-eath 'aanhangers' bestaan niet.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:26 schreef francorex het volgende:
Zij geloven dat ze leven op een bal. NASA zegt dat ze leven op een bal. Maar NASA en haar triljoenen dollars hebben nog nooit fotografisch bewijs hiervan geleverd.
Die is hier al meerdere malen gepost, dus waarom nog een keer? Het is wel duidelijk dat de "platte aarde adepten" die berekening niet willen kennen.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Zou iemand een voorbeeld berekening kunnen doen hier die bewijst dat de aarde rond is?
Die heb ik nooit voorbij zien komen. Wel methodes waar iemand tussen neus en lippen door even vermeldt hoe het ongeveer zou moeten.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die is hier al meerdere malen gepost, dus waarom nog een keer? Het is wel duidelijk dat de "platte aarde adepten" die berekening niet willen kennen.
Dat is dus die berekening die je prima zelf uit kunt voeren, die berekening maakte Erastothenes namelijk ook en die berekening gaat niet uit van een bolvormige aarde maar uit die berekening blijkt dat de aarde bolvormig is.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die heb ik nooit voorbij zien komen. Wel methodes waar iemand tussen neus en lippen door even vermeldt hoe het ongeveer zou moeten.
Wie daar in slaagt bewijs enkel dat hij sferische wiskunde onder de knie heeft...https://nl.wikipedia.org/wiki/Sfeer_(wiskunde)quote:Op maandag 21 maart 2016 13:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Zou iemand een voorbeeld berekening kunnen doen hier die bewijst dat de aarde rond is?
Is die berekening niet ook toe te passen op het platte aarde model? Heliocentrisch gaat uit van een puntlichtbron, platte aarde niet. Dan krijg je toch gelijke resultaten?quote:Op maandag 21 maart 2016 14:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is dus die berekening die je prima zelf uit kunt voeren, die berekening maakte Erastothenes namelijk ook en die berekening gaat niet uit van een bolvormige aarde maar uit die berekening blijkt dat de aarde bolvormig is.
En weer geen enkele onderbouwing, alleen maar melige plaatjes die er nu niet voor zorgen dat mensen de "platte aarde adepten" serieus zullen gaan nemen.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:05 schreef francorex het volgende:
[..]
Wie daar in slaagt bewijs enkel dat hij sferische wiskunde onder de knie heeft...https://nl.wikipedia.org/wiki/Sfeer_(wiskunde)
Zou iemand hier fotografisch bewijs willen plaatsen " Earth from space"
Aarde vanuit de ruimte?
Stap 1:download image van NASA website
[ afbeelding ]
Stap 2: flip image
stap 3: kijk rechts bovenaan
[ afbeelding ]
Stap 4 observeer en kijk goed. Is dat het woord "SEX" copy-pasted in de wolken.
[ afbeelding ]
Voordat een ball-Earther met uitleg komt dat dit random toeval is of nee misschien een pareidolia ...
Zonet deze foto genomen.![]()
[ afbeelding ]
REALLY?!?!quote:Op maandag 21 maart 2016 14:05 schreef francorex het volgende:
[..]
Wie daar in slaagt bewijs enkel dat hij sferische wiskunde onder de knie heeft...https://nl.wikipedia.org/wiki/Sfeer_(wiskunde)
Zou iemand hier fotografisch bewijs willen plaatsen " Earth from space"
Aarde vanuit de ruimte?
Stap 1:download image van NASA website
[ afbeelding ]
Stap 2: flip image
stap 3: kijk rechts bovenaan
[ afbeelding ]
Stap 4 observeer en kijk goed. Is dat het woord "SEX" copy-pasted in de wolken.
[ afbeelding ]
en hoe krijg je dan precies gelijke resultaten? Als de aarde stationair en plat is en de zon kleiner en dichterbij dan is het al onmogelijk om nacht te krijgen op een platte aarde of de zon heeft wel een heel bijzondere lichtval en snelheid.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is die berekening niet ook toe te passen op het platte aarde model? Heliocentrisch gaat uit van een puntlichtbron, platte aarde niet. Dan krijg je toch gelijke resultaten?
Lukt bestquote:Op maandag 21 maart 2016 14:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
en hoe krijg je dan precies gelijke resultaten? Als de aarde stationair en plat is en de zon kleiner en dichterbij dan is het al onmogelijk om nacht te krijgen op een platte aarde of de zon heeft wel een heel bijzondere lichtval en snelheid.
Je kan wel klagen over het gebrek aan argumenten maar zie jezelf nooit met een sterk verhaal komenquote:Op maandag 21 maart 2016 14:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
En weer geen enkele onderbouwing, alleen maar melige plaatjes die er nu niet voor zorgen dat normale mensen de "platte aarde adepten" serieus zullen gaan nemen.
Deze aarde heeft wel een heel bijzondere zwaartekracht, al het water zou zich op deze aarde rond de evenaar moeten concentreren.quote:
Als je uitgaat van zwaartekracht. Dat was ook nog een issue in het platte aarde model geloof ik.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Deze aarde heeft wel een heel bijzondere zwaartekracht, al het water zou zich op deze aarde rond de evenaar moeten concentreren.
En de zon en maan moeten haast wel bewegen als een polyp op de kermis om aan de andere kant het donker te krijgen en om de seizoenen te regelen.
Toon jij mij een foto. Bewijs fotografisch de vorm van onze Aarde.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
En weer geen enkele onderbouwing, alleen maar melige plaatjes die er nu niet voor zorgen dat mensen de "platte aarde adepten" serieus zullen gaan nemen.
Dan zou water toch ten alle tijde moeten blijven liggen waar het ligt en aangezien we of op een bolle aarde met zwaartekracht of een platte aarde (eventueel zonder zwaartekracht) leven en we gewoon elke dag kunnen zien dat water naar het laagste punt gaat moet er op die platte aarde iets zijn wat het water op zijn plek houd zodat we van noord tot zuidpool water houden en dit niet allemaal richt het laagste punt de evenaar stroomt.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als je uitgaat van zwaartekracht. Dat was ook nog een issue in het platte aarde model geloof ik.
In dat geval blijft de optie dat licht afbuigt nog openquote:Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zou water toch ten alle tijde moeten blijven liggen waar het ligt en aangezien we of op een bolle aarde met zwaartekracht of een platte aarde (eventueel zonder zwaartekracht) leven en we gewoon elke dag kunnen zien dat water naar het laagste punt gaat moet er op die platte aarde iets zijn wat het water op zijn plek houd zodat we van noord tot zuidpool water houden en dit niet allemaal richt het laagste punt de evenaar stroomt.
Zoals ik al zei, zijn deze foto's allang geplaatst maar verwerp je die automatisch en zonder onderbouwing.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:16 schreef francorex het volgende:
60 jaar ruimte-exploratie en geen foto van onze Aarde.
Omdat dit uit elke berekening een waarneming blijkt. De zon is duidelijk het middelpunt van ons zonnestelsel, alle planeten enz draaien om onze zon heen.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:20 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom zou nog een ander model niet mogelijk kunnen zijn? Waarom nemen we het heliocentrische model als absolute ontornbare waarheid?
Om god af te doen als onzin heb je niet eens een heliocentrisch model nodigquote:Zou het model van Tycho Brahe niet veel beter uitkomen? Verschil tussen dat model en Copernicus is dat we dan toch nog belangrijk zijn en god wel erg waarschijnlijk wordt.
Dit laatste model past ook nog eens veel beter dan het heliocentrische model.
Interessante materie.quote:Voorts vind ik het voorval Galileo, Kepler en Copernicus behoorlijk dubieus. Kepler wordt er van verdracht Galileo vergiftigd te hebben om samen met Copernicus de heliocentrische religie te starten. Terwijl Tycho Brahe, met zijn geocentrisch fundament, een veel beter model had.
Sorry hoor maar dit is volslagen onzin. Als ik waarneem zie ik een platte aarde, daar gaat het al op plat. Verder vind ik: "Het is duidelijk dat de zon het middenpunt is" nou niet echt een goed argument. De conclusies die daar op gestoeld zijn (planeten) zijn dus niet meer geldig.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat dit uit elke berekening een waarneming blijkt. De zon is duidelijk het middelpunt van ons zonnestelsel, alle planeten enz draaien om onze zon heen.
De sterrenhemel zou er niet hetzelfde uitzien als onze planeet het middelpunt zou zijn.
[..]
Om god af te doen als onzin heb je niet eens een heliocentrisch model nodig
Galileo had een private bibliotheek met waarnemingen waar niemand aan mocht zitten. Kepler wilde deze informatie gebruiken voor zijn eigen studies. Dit vond Galileo niets.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:32 schreef francorex het volgende:
[..]
Interessante materie.
Kan je dit onderwerp wat meer belichten.
De planeten draaien geen rondjes om onze zon? Wat bedoel jij eigenlijk met het heliocentrische model, de zon als middelpunt van het universum of zon als middelpunt van ons zonnestelsel?quote:Op maandag 21 maart 2016 14:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is volslagen onzin. Als ik waarneem zie ik een platte aarde, daar gaat het al op plat. Verder vind ik: "Het is duidelijk dat de zon het middenpunt is" nou niet echt een goed argument. De conclusies die daar op gestoeld zijn (planeten) zijn dus niet meer geldig.
Dat mag je vinden, alleen sla je dan wel de plank mis aangezien het niet toen pas bekend werd dat de aarde rond was.quote:Voorts het dubieuze geval van de introductie van het heliocentrische model vind ik het zeer valide vraagtekens bij de zogenaamde absolute waarheid te zetten. Het heeft erg de schijn tegen dat er een ander doel achter zit dan puur en alleen de waarheid zijn.
Als je hier meer over wil vertellen, graag!quote:Op maandag 21 maart 2016 14:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Galileo had een private bibliotheek met waarnemingen waar niemand aan mocht zitten. Kepler wilde deze informatie gebruiken voor zijn eigen studies. Dit vond Galileo niets.
Na de dood van Galileo heeft inderdaad Kepler de stukken geclaimed en is samen met Copernicus naar het heliocentrische model gaan toewerken.
De vrijmetselarij had inmiddels zoveel geïnvesteerd in het atheïstische heliocentrische model dat ook het eventueel veel betere Brahe model ze niet meer goed uit kwam.
Zelf denk ik dat dit komt omdat het model van Brahe religies meer voeten in de aarde geeft. De aarde staat immers in het centrum.
Nu wil ik verder typen maar ben ik bang dat ik zometeen een ontzettend aluhoed verwijt krijg. Daarom stop ik hier. Als je meer informatie wilt geef maar een gil. Wat hierboven staat is niet alu-verwijtable.
De wetenschap is inmiddels wel iets verder gevorderd dan de berekeningen van Copernicus.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Galileo had een private bibliotheek met waarnemingen waar niemand aan mocht zitten. Kepler wilde deze informatie gebruiken voor zijn eigen studies. Dit vond Galileo niets.
Na de dood van Galileo heeft inderdaad Kepler de stukken geclaimed en is samen met Copernicus naar het heliocentrische model gaan toewerken.
De vrijmetselarij had inmiddels zoveel geïnvesteerd in het atheïstische heliocentrische model dat ook het eventueel veel betere Brahe model ze niet meer goed uit kwam.
Zelf denk ik dat dit komt omdat het model van Brahe religies meer voeten in de aarde geeft. De aarde staat immers in het centrum.
Nu wil ik verder typen maar ben ik bang dat ik zometeen een ontzettend aluhoed verwijt krijg. Daarom stop ik hier. Als je meer informatie wilt geef maar een gil. Wat hierboven staat is niet alu-verwijtable.
De krater van Antartica, dat blurren is wel verdacht eerlijk gezegd.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Heb gisteren deze van de NASA website getrokken:
[ afbeelding ]
Antarctica, wel wat offtopic.
Er zit daar en groot gat in het continent en daar hebben ze wolken in geblurd... nu las ik dat het een meteoriet inslag geweest moet zijn. Maar waarom zou je dan die krater gaan zitten blurren?
En ja, het is heel erg nep gedaan
Wat een gezelligheid. Vind het allemaal prima, als iemand mij op straat vraagt hoe het zonnestelsel in elkaar zit praat ik ook over het heliocentrische model.quote:
Dan zou ik een paar pagina's en topics terugbladeren in deze reeks..quote:Op maandag 21 maart 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb hier nog geen enkel bewijs gezien alleen maar boze reacties dat het gewoon zo is. Tja dat is geen wetenschap he, dat is je mening opdringen aan een ander.
Zal er binnenkort even wat dieper op in gaan nog. Ben er zelf ook nog meer over aan het uitzoeken, ergens klopt het zaakje niet met die parameters. Kepler, Galileo, Copernicus, Vrijmetselaars, Heliocentrisch model, Brahequote:Op maandag 21 maart 2016 14:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als je hier meer over wil vertellen, graag!
Desnoods via pm als je niet zit te wachten op alle alu hoedjes verwijzingen
Je weet dat er meerdere bedrijven zijn dan alleen NASA die raketten en andere dingen de ruimte inschieten.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:26 schreef francorex het volgende:
Wereldkaarten zijn er genoeg. In alle maten en vormen voor verschillende toepassingen.. Recente wereldkaarten en heel oude.
Dat is het punt niet.
De Ezimuthel-Equidistant map vertegenwoordigt de flat -Earth.
Het is een probleem als je dan niet zeker weet of ze correct is.
Anno 2016 geen fotografisch bewijs van hun wilde claim. wake up !
CGI, artist impressions en cartoons zoveel je wil.
Kijk de planeet Pluto:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Werner Von Brown en Walt Disney. ( vergeet Stanley Kubrick niet)
[..]
Nasi-NASA-heliocentrische-gatekeeper in combinatie met Masonic-33-degree-Hollywood-gatekeeper
Is dit een grap ofzo?
Ball-Earthers vertrouwen op deze mensen en instellingen om één van de meest fundamentele filosophische vragen te beantwoorden.
Wie zijn wij ? Waar wonen wij? Hoe ziet ons Aarde eruit?
(video= 4.25 min)
De reacties kun je wel raden... of het is fake, of je ziet alleen de curvature door de fish-eye lensquote:
Ik wacht met smart op echte foto's van een platte aardequote:Op maandag 21 maart 2016 15:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
De reacties kun je wel raden... of het is fake, of je ziet alleen de curvature door de fish-eye lens
Afhankelijk van de atmospherische omstandigheden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat hier precies aan de hand is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Chicago normaalgesproken niet zichtbaar is vanuit Grand Mere State Park.
Dat kan vanalles beteken... foto niet daar genomen, luchtspiegeling, geen flauw idee.
Maar als de aarde werkelijk plat was zou je Chicago natuurlijk altijd moeten kunnen zien vanuit Grand Mere State Park, of niet?
Ik heb een 5 stappenplan voor je verzonnen:quote:
Hetzelfde als hier op het forum eigenlijk, verreweg de meeste mensen houden halsstarrig vast aan het model waarmee ze vanaf kinds af aan gecondioneerd/geprogrammeerd zijn, of het interesseert ze helemaal geen reet. Diegenen die nog wel de moeite willen nemen om te luisteren, komen daarna met de argumenten die ik aanvankelijk zelf ook had, maar door het kijken naar introductiefilmpjes van de "flatearthers" vrij snel beantwoord werden.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Edensnator het volgende:
Verkondig je deze overtuiging ook wel eens buitenshuis? Of enkel hier op dit forum? Zo ja, ik ben wel benieuwd wat voor reacties je zoal krijgt.
Ball-Earthers die bewijzen aanhalen om zichzelf te debunken. Jouw video...quote:NASA heeft hier bijvoorbeeld geen fluit mee te maken.
Red Bull Zit ook in het complot!
http://www.space.com/1796(...)hest-space-jump.htmlquote:Baumgartner landed about 37 miles away from his launch point in New Mexico, project officials said.
Volgens mij is die berekening 8inch X afstand in mijl X afstand in mijl , ik heb 'm inderdaad al eerder gepost. (dus eigenlijk het tegenovergestelde van wat jij beweert)quote:Op maandag 21 maart 2016 13:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die is hier al meerdere malen gepost, dus waarom nog een keer? Het is wel duidelijk dat de "platte aarde adepten" die berekening niet willen kennen.
Inderdaad wegens een fish-eye lens of iets anders dat doorzicht en bol is.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
De reacties kun je wel raden... of het is fake, of je ziet alleen de curvature door de fish-eye lens
Bewijs maar met foto's van de camera dat het een fischeye lens betreft!quote:Op maandag 21 maart 2016 15:38 schreef francorex het volgende:
[..]
Ball-Earthers die bewijzen aanhalen om zichzelf te debunken. Jouw video...
Capsule deur gaat open:
Aarde plat en horizon stijgt tot je ooghoogte. Alleen mogelijk op een platte Aarde.
[ afbeelding ]
5 sec in de video:
"There it is, there is the world out there"
Overduidelijk fish-eye-lens ! New-Mexico is wel heel groot als je dit perspectief voor realiteit neemt.
[ afbeelding ]
PS Interessant weetje.
Red bull jump was 39 km hoog.
De Aarde spint om haar as aan een snelheid van 1038 mijl/ uur.
Waar denk je dat hij landde?
[..]
http://www.space.com/1796(...)hest-space-jump.html
Dus alleen de aarde draait en de atmosfeer draait niet mee?quote:Op maandag 21 maart 2016 15:38 schreef francorex het volgende:
[..]
Ball-Earthers die bewijzen aanhalen om zichzelf te debunken. Jouw video...
Capsule deur gaat open:
Aarde plat en horizon stijgt tot je ooghoogte. Alleen mogelijk op een platte Aarde.
[ afbeelding ]
5 sec in de video:
"There it is, there is the world out there"
Overduidelijk fish-eye-lens ! New-Mexico is wel heel groot als je dit perspectief voor realiteit neemt.
[ afbeelding ]
PS Interessant weetje.
Red bull jump was 39 km hoog.
De Aarde spint om haar as aan een snelheid van 1038 mijl/ uur.
Waar denk je dat hij landde?
[..]
http://www.space.com/1796(...)hest-space-jump.html
Dit is wel een goede vraag.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:47 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Bewijs maar met foto's van de camera dat het een fischeye lens betreft!
Leuk bedacht, zo kan je alles wel afschuiven!
Neen real footage.quote:of het is fake, of je ziet alleen de curvature door de fish-eye lens
Ik zou wel graag bewijs willen hebben dat het daadwerkelijk om een fisheye lens gaat.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:56 schreef francorex het volgende:
[..]
Neen real footage.
En ja fish-eye-lens maar dat had je zelf reeds opgemerkt.![]()
Onderstaande balloon-footage zonder fish-eye-lens.
Horizon plat en stijgt tot aan je ooghoogte.
Helemaal geen spin van de Aarde te zien. De Aarde is stil. Stationair, zonder beweging, no spin.
Heel rustgevend je zou er stil van worden.
(video = 4.29 min)
quote:Op maandag 21 maart 2016 15:47 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Bewijs maar met foto's van de camera dat het een fischeye lens betreft!
Leuk bedacht, zo kan je alles wel afschuiven!
Heb je uberhaupt gezocht?quote:Op maandag 21 maart 2016 14:16 schreef francorex het volgende:
[..]
Toon jij mij een foto. Bewijs fotografisch de vorm van onze Aarde.
60 jaar ruimte-exploratie en geen foto van onze Aarde.
Ik weet wel wat een fisheye lens is, en hoe het werkt.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:12 schreef francorex het volgende:
Hoe werkt fish-eye-lens?
(video=5.18 min)
Zappen naar 2.37 min om technische aspecten van de camera over te slaan.
Om meteen de demo te zien.
'Fish-eye-lens is mostly used to capture open landscapes.'
Incorrect. Als het kraakhelder is dan zie je de skyline van Chicago helemaal niet. In elk geval niet vanuit Grand Mere State Park.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:33 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de atmospherische omstandigheden.
Overdreven gezegd, als het mistig is zie je niets en als het kraakhelder is zie je een skyline van een stad die eigenlijk niet zichtbaar zou moeten zijn wegens de bolling van de aarde.
Ik weet niet hoor, maar de wolken 'morphen' wel hoor.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
Jij denkt dat deze time-lapse van de Aarde authentiek is? Echte foto's?
De Aarde spint om haar as, ik veronderstel dat deze time-lapse minimum 24 uur weergeeft...
Waarom morphen de wolken dan niet?
[ afbeelding ]
Het gaat hier om ongeveer 12 uur aan afbeeldingen. In die tijd en op die schaal veranderen de wolken nou ook weer niet zo veel.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
De Aarde spint om haar as, ik veronderstel dat deze time-lapse minimum 24 uur weergeeft...
[ afbeelding ]
Waarom morphen de wolken bij mij wel?quote:Op maandag 21 maart 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
[ afbeelding ]
En wat is er mis met de foto''s die Tuinhek en ik net geplaatst hebben?quote:Op maandag 21 maart 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
Hier is de volledige serie foto's:quote:Op maandag 21 maart 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.theflatearthso(...)nar+Eclipse+is+roundquote:Op maandag 21 maart 2016 18:06 schreef Basp1 het volgende:
Nog een vraagje aan de vlakke aarde mensen, we kennen zon en maansverduisteringen, hoe ontstaan in jullie theorie dan de maansverduisteringen?
Kortom: men geeft er geen verklaring voor. Men ontkent eenvoudig dat het de schaduw van de aarde is.quote:As far as the Lunar Eclipse goes, there is no evidence that the shadow which manifests on the moon during a Lunar Eclipse originates from the earth at all. That shadow could come from any celestial body intersecting the light between the sun and moon.
Dan moet God het doen en dat het toevallig overeenkomt met voorspelbare newtoniaase bewegingen heeft hij gedaan om ons voor de gek te houden.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
http://www.theflatearthso(...)nar+Eclipse+is+round
[..]
Kortom: men geeft er geen verklaring voor. Men ontkent eenvoudig dat het de schaduw van de aarde is.
In de uitleg van flat earthers wordt het gangbare model van ons zonnestelsel ten onrechte afgeleid uit patroonherkenning in waarnemingen. Creatief die lui.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet God het doen en dat het toevallig overeenkomt met voorspelbare newtoniaase bewegingen heeft hij gedaan om ons voor de gek te houden.
Maar wat ik begreep is dat er niet een richtlijn is.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de uitleg van flat earthers wordt het gangbare model van ons zonnestelsel ten onrechte afgeleid uit patroonherkenning in waarnemingen. Creatief die lui.
Ik maakte al de vergelijking met evolutieontkenners... want het werk precies hetzelfde:quote:Op maandag 21 maart 2016 18:33 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Maar wat ik begreep is dat er niet een richtlijn is.
Dus iedereen kan van alles zeggen er is van alles mogelijk zolang de wereld maar plat is, en de ene groep spreekt de andere groep tegen.
Dan vraag ik mij af hoe kan je nu daarin geloven.
Nou de evolutieontkenners doen het juist wel.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik maakte al de vergelijking met evolutieontkenners... want het werk precies hetzelfde:
Het gaat om de conclusie: De aarde is plat. (Of evolutie bestaat niet.)
En vervolgens ontkent men gewoon alle waarnemingen die daarop wijzen. Ofwel door te stellen dat de waarnemingen zijn vervalst, ofwel door te ontkennen dat die waarnemingen op een bolvormige aarde wijzen.
Werkelijk iets verklaren doen ze natuurlijk al helemaal niet.
Evolutieontkenners zijn ook vooral bezig met het bestrijden van de theorie die ze niet bevalt hoor. In die hoek zie je verder geen verklaringen. (Maar corrigeer me als ik daar naast zit.)quote:Op maandag 21 maart 2016 18:44 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Nou de evolutieontkenners doen het juist wel.
Ze hebben zelfs een museum en ze hadden zelfs een pretpark.
Ook waren er in het verleden nogal wat rechtzaken over de evolutie leer in scholen.
Ze zitten daar wel op een lijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name de lezing van Miller is erg interessant als het onderwerp je interesseert.
(PS: Excuus voor de off topic trouwens.)
[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 21-03-2016 19:27:26 ]Niet meer aanwezig in dit forum.
Join the search? Ik zou niet weten waar ik moet beginnenquote:Op maandag 21 maart 2016 15:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal er binnenkort even wat dieper op in gaan nog. Ben er zelf ook nog meer over aan het uitzoeken, ergens klopt het zaakje niet met die parameters. Kepler, Galileo, Copernicus, Vrijmetselaars, Heliocentrisch model, Brahe
Dat zijn een beetje de zaken waarover ik me aan het inlezen ben. Maar het lijkt erop alsof het zo'n grote warboel is van belangen dat je zo hier weer in het NASA fake the space topic uitkomt.Het heeft allemaal met elkaar van doen. Maar deze bewering kan ik nog niet hard maken, join the search.
Als de aarde plat is, dan kun jij ons wel vertellen waar we de rand kunnen vinden.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
[ afbeelding ]
Antarctica is 1 grote rand, als ik het goed begrijp.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als de aarde plat is, dan kun jij ons wel vertellen waar we de rand kunnen vinden.
Het was eigenlijk nog niet eens echt in me opgekomen, maar dit klinkt alsof we hier te maken hebben met - voorzichtig gezegd - religieuze motieven.quote:The modern age of the Flat Earth Society dates back to the early 1800s, when it was founded by Samuel Birley Rowbotham, an English inventor. Samuel Rowbotham's Flat Earth views were based largely on literal interpretation of Bible passages.
Flatearth is dus meer een religie en moet dus worden verplaatst naar Filosofie & Levensbeschouwingquote:Op maandag 21 maart 2016 23:29 schreef Molurus het volgende:
Overigens vind ik dit ook wel verhelderend:
http://www.theflatearthso(...)/history-and-mission
[..]
Het was eigenlijk nog niet eens echt in me opgekomen, maar dit klinkt alsof we hier te maken hebben met - voorzichtig gezegd - religieuze motieven.
quote:Op maandag 21 maart 2016 18:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Evolutieontkenners zijn ook vooral bezig met het bestrijden van de theorie die ze niet bevalt hoor. In die hoek zie je verder geen verklaringen. (Maar corrigeer me als ik daar naast zit.)
Deze rechtszaak was inderdaad legendarisch:misschien wel leuk voor jou, mijn Jezus vs Darwin topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name de lezing van Miller is erg interessant als het onderwerp je interesseert.
(PS: Excuus voor de off topic trouwens.)
BNW / Jezus vs DarwinEr staat nog een vraag voor u open!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |