abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160611222
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een hologram hoog in de lucht projecteren lijkt me ook best knap. Absurd knap. :)
http://www.thisiscolossal(...)-objects-in-mid-air/

http://www.pocket-lint.co(...)te-images-in-mid-air

Dan moet al het andere ook natuurlijk allemaal mogelijk zijn, of is dat het werk van HAARP ;)
Ik zag trouwens een paar dagen geleden nog een video waar ze gingen uitzoeken wie of wat 'the flat earth theory' weer de wereld heeft in geslingerd de afgelopen tijd.

Er was namelijk ook een statistiek bij van google google analytics waar je op een bepaalde datum opeens een piek zag in de term flat earth.

Zal het later weer even proberen te vinden, nu eerst van de dag genieten :)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_160611239
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een hologram hoog in de lucht projecteren lijkt me ook best knap. Absurd knap. :)
Ja helaas zie je die stelling zelfs in de comments van die video langs komen.
Ik word er eigenlijk best droevig van als ik lees dat toch vrij veel mensen overtuigd raken van dit soort onzin. alsof er al niet genoeg onzin op de wereld is met bijbehorende probemen (Islam / Christendom etc)
Alpha kenny one
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:24:58 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160611278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

http://www.thisiscolossal(...)-objects-in-mid-air/

http://www.pocket-lint.co(...)te-images-in-mid-air

Dan moet al het andere ook natuurlijk allemaal mogelijk zijn, of is dat het werk van HAARP ;)
Dat is natuurlijk niet hoog. :) Ik zat meer te denken aan 300 km hoog. Dat lijkt me heel knap. Overigens is dit ook al best knap natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:21 schreef schommelstoel het volgende:

Ik zag trouwens een paar dagen geleden nog een video waar ze gingen uitzoeken wie of wat 'the flat earth theory' weer de wereld heeft in geslingerd de afgelopen tijd.

Er was namelijk ook een statistiek bij van google google analytics waar je op een bepaalde datum opeens een piek zag in de term flat earth.

Zal het later weer even proberen te vinden, nu eerst van de dag genieten :)
Ja, soms slaat zo'n idee ineens aan. Kort na de radio uitzending van war of the worlds was er ook ineens een enorme piek in UFO sightings.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:25:59 #204
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160611296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja helaas zie je die stelling zelfs in de comments van die video langs komen.
Ik word er eigenlijk best droevig van als ik lees dat toch vrij veel mensen overtuigd raken van dit soort onzin. alsof er al niet genoeg onzin op de wereld is met bijbehorende probemen (Islam / Christendom etc)
Om eerlijk te zijn, het lijkt me hetzelfde probleem. :D
pi_160611362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet hoog. :) Ik zat meer te denken aan 300 km hoog. Dat lijkt me heel knap. Overigens is dit ook al best knap natuurlijk.

[..]

Ja, soms slaat zo'n idee ineens aan. Kort na de radio uitzending van war of the worlds was er ook ineens een enorme piek in UFO sightings.
Precies.
Licht stoppen we nog niet zomaar, paar jaar geleden nog een nieuwe uitvinding gezien die dat wel kon.
Maar dat was heel minuscuul plus dat er een zwaar elektrisch geklik vanaf kwam, kan het jammer genoeg even niet zo snel weer terug vinden.
pi_160611621
Zo fascinerend ook.. ik kijk en luister naar deze live stream van het ISS en hoor ground control met de ISS bemanning praten. ik beeld me dan in hoe het zou zijn als het allemaal nep is. Tim Peake die dag in dag uit in een apart kamertje in Houston zit, een heel script voor te lezen over wat ze allemaal moeten doen. Intussen resultaten van proefjes faken zodat iedereen op aarde voor de gek gehouden kan worden. etc etc

http://www.n2yo.com/space-station/

Ik probeer me echt voor te stellen hoe iemand in die flat earth onzin kan geloven maar ik kan er met mijn kop niet bij!
Alpha kenny one
  zondag 13 maart 2016 @ 12:14:02 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160632331
Nog een low-tech amateur manier waarop je kunt weten dat de aarde een bol is - weet niet of die al de revu is gepasseerd hier - is de waarneming van maansverduisteringen: de cirkelvormige schaduw van de aarde op de maan.

Is dat vraagstuk ooit behandeld door flat earthers? Wat is hun eigen verklaring daarvoor? Ik mag toch hopen dat dat niet wordt uitgelegd als CGI / hologramprojectie.

Edit:

Ah, hier is het:

http://www.theflatearthso(...)nar+Eclipse+is+round

quote:
As far as the Lunar Eclipse goes, there is no evidence that the shadow which manifests on the moon during a Lunar Eclipse originates from the earth at all. That shadow could come from any celestial body intersecting the light between the sun and moon.
Hadden we natuurlijk kunnen verwachten... men ontkent eenvoudig dat het de schaduw van de aarde is en biedt geen enkele andere verklaring voor het verschijnsel. -O-

Edit 2:

Sowieso die website... het forum alleen al. :o

http://www.theflatearthsociety.org/forum/

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 13-03-2016 12:45:12 ]
pi_160639110
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:14 schreef Molurus het volgende:

Ah, hier is het:

http://www.theflatearthso(...)nar+Eclipse+is+round

Hadden we natuurlijk kunnen verwachten... men ontkent eenvoudig dat het de schaduw van de aarde is en biedt geen enkele andere verklaring voor het verschijnsel. -O-

Haha en daarom kunnen ze ook op de minuut precies voorspellen wanneer zo'n eclips gaat gebeuren! Het wordt steeds lachwekkender.
Alpha kenny one
  maandag 14 maart 2016 @ 15:49:56 #209
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_160661585
quote:
Sowieso die website... het forum alleen al. :o

http://www.theflatearthsociety.org/forum/
Gecontroleerde oppositie.
  maandag 14 maart 2016 @ 16:22:08 #210
115996 francorex
pi_160662227
quote:
Is dat vraagstuk ooit behandeld door flat earthers? Wat is hun eigen verklaring daarvoor? Ik mag toch hopen dat dat niet wordt uitgelegd als CGI / hologramprojectie.
Allereerst moet je begrijpen hoe de Maan werkt!

In het ball-earth-model is de Maan een fysiek spherical object, terra firma waar je op kan landen zeg maar.

Men stelt dat de Maan een niet lichtgevende satelliet is die het licht van de zon weerkaatst.

De werkelijkheid is echter.
De maan is cirkel in vorm en niet spherical.
Het is niet terra firma zoals onze Aarde.
De Maan is gedeeltelijk transparant en heeft haar eigen lichtbron.
De eigenschappen van Maanlicht zijn uniek en tegenovergesteld als dat van Zonlicht.

quote:
The Sun’s light is golden, warm, drying, preservative and antiseptic

The Moon’s light is silver, cool, damp, putrefying and septic
.

The Sun’s rays decrease the combustion of a bonfire, while the Moon’s rays increase combustion.

Plant and animal substances exposed to sunlight quickly dry, shrink, coagulate, and lose the tendency to decompose and putrify; grapes and other fruits become solid, partially candied and preserved like raisins, dates, and prunes; animal flesh coagulates, loses its volatile gaseous constituents, becomes firm, dry, and slow to decay. When exposed to moonlight, however, plant and animal substances tend to show symptoms of putrefaction and decay.
Wist je dat?

In het licht van de Zon is de temperatuur hoger dan in de schaduw van Zonlicht.

Bij de Maan is dit omgekeerd !

Het is kouder in het Maanlicht dan in de schaduw van het Maanlicht.

Onderstaande video legt dit perfect uit.

(video = 13.43)
pi_160662306
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:22 schreef francorex het volgende:

[..]

De eigenschappen van Maanlicht zijn uniek en tegenovergesteld als dat van Zonlicht.
Totaal uit de duim gezogen onzin.. nogmaals koop een telescoop en zie het zelf

https://www.google.nl/sea(...)QZoKHXTdCc8Q_AUIBigB

http://www.planetary.org/(...)-my-8-telescope.html
Alpha kenny one
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 maart 2016 @ 16:25:59 #212
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_160662319
quote:

[..]

In het ball-earth-model is de Maan een fysiek spherical object, terra firma waar je op kan landen zeg maar.

Men stelt dat de Maan een niet lichtgevende satelliet is die het licht van de zon weerkaatst.

[..]

Wist je dat?

In het licht van Zon is de temperatuur hoger dan in de schaduw van Zonlicht.

(video = 13.43)
En op welke manier is dit logischer dan de algemeen aanvaarde en wetenschappelijk bewezen theorieën? Jouw verklaring riekt naar desinformatie eigenlijk...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 14 maart 2016 @ 16:41:54 #213
115996 francorex
pi_160662647

Het volgende clipje kwam ik vandaag tegen. Heel goed gemaakt.

We vertrouwen onze eigen zintuigen niet. We geloven in wetenschappelijke wiskundige theorieen.

Wat zie je met je zintuigen?

No curve
Lichtreflectie vlak oppervlak
pi_160662873
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:41 schreef francorex het volgende:

Ah. Zuurstof bestaat niet dus 8-)
Conscience do cost.
pi_160662972
quote:

[..]

(video = 13.43)
Heb toch maar de moeite genomen het filmpje te bekijken.. Het was echt pijnlijk om te zien in hoeveel bochten deze mensen zich moeten wringen om een punt te bewijzen..

wat vlekjes op de lens van die fotograaf worden uitgelegd alsof je de sterren door de maan heen ziet. (waar is overigens het licht van de maan tijdens de eclips als de maan zelf licht geeft??).

Een eclipse kan niet de schaduw van de aarde zijn want een aantal keren waren "both the sun and the moon (in?)visible above the horizon at the same time" (6:50 in het filmpje). Iets dat eenvoudig uit te leggen is, zoals in deze link: http://www.space.com/2733(...)rise-selenelion.html [quote]

Maar nee op basis van deze onbetwistbare bewijzen is het natuurlijk veel logischer dat er een 'zwarte zon' is die voor deze verduisteringen zorgt _O-

Je zegt zelf: wat zie je met je zintuigen? ik zeg voor de zoveelste keer: ga naar een observatorium.. koop een telescoop. gebruik je gezond verstand. Je wordt door dit soort fimpjes geindoctrineerd als een gelovige!!

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 14-03-2016 17:54:56 ]
Alpha kenny one
  maandag 14 maart 2016 @ 17:19:28 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160663542
Hoe zit het eigenlijk met alle andere planeten die gezien kunnen worden door telescopen bijvoorbeeld? Zijn die ook plat of wel bolvormig? En als ze plat zijn, waarom zien we dan geen planeten vanaf een andere kant dan 'frontaal' bijvoorbeeld. Als ze wel bolvormig zijn hoe verklaar je dan dat er geen enkel ander waar te nemen object in het universum dezelfde eigenschappen heeft als de aarde?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 17:43:52 #217
230491 Zith
pls tip
pi_160664004
quote:

[..]

[..]

Wist je dat?

(video = 13.43)
Je kan toch gewoon zien dat de maan niet een cirkel is maar spherisch??

Pak een telescoop erbij en gebruik je zintuigen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 14 maart 2016 @ 17:50:26 #218
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_160664137
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:43 schreef Zith het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon zien dat de maan niet een cirkel is maar spherisch??

[ afbeelding ]

Pak een telescoop erbij en gebruik je zintuigen.

:?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160664207
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:50 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zie je het verschil echt niet of was je sarcastisch?
Alpha kenny one
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 17:54:54 #220
230491 Zith
pls tip
pi_160664234
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:50 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie bij de pannenkoek niet de vervormingen die duiden op een aflopend oppervlak.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_160664271
edit: laat maar
Alpha kenny one
  maandag 14 maart 2016 @ 17:57:56 #222
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_160664319
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:54 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik zie bij de pannenkoek niet de vervormingen die duiden op een aflopend oppervlak.

[ afbeelding ]
Misschien is ie gewoon gladder aan de zijkant en interpreteren onze hersenen het daarom als bol omdat we gewend zijn aan minder detail ver weg!
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 14 maart 2016 @ 18:02:16 #223
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_160664433
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Zie je het verschil echt niet of was je sarcastisch?
Slechts semi-sarcastisch, laten zien hoe je hersenen een platte cirkel automatisch interpreteren als een bolvorm is niet per se een heel overtuigend argument :P
pi_160664577
http://curious.astro.corn(...)herical-intermediate

quote:
The terminator of the Moon (the boundary between the day-side and night-side) as viewed from Earth is always arc-shaped. Only spheroids can show such an edge in any orientation.
Dan nog iets.. als de maan geen bol is, en dus ook geen zwaartekracht heeft, hoe verklaar je dan dat we exact de getijden kunnen berekenen (tijden en zwaarte) op basis van de stand van de maan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Tide
Alpha kenny one
  maandag 14 maart 2016 @ 18:24:57 #225
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160664888
quote:

[..]

<...>

[..]

Wist je dat?
Nee, dat wist ik niet.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje flabbergasted door deze reactie. Het is in mijn beleving (no offense!) een dusdanige verzameling onzin dat ik werkelijk niet weet waar ik moet beginnen.

Maar laten we er eens 1 punt uit pakken.

quote:

Wat voor (vorm van) licht maakt het kouder? Is dat een heel speciaal (negatief) licht ofzo?

Licht is toch gewoon licht? Met diverse golflengtes en intensiteit weliswaar, maar zover de fysica ons daar iets over vertelt is het allemaal elektromagnetische straling. Er bestaat niet zoiets als 'negatief licht' waar het kouder van wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 14-03-2016 18:50:35 ]
  maandag 14 maart 2016 @ 18:45:10 #226
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160665427
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:54 schreef Zith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit plaatje ziet er, toegegeven, bolvormig uit. Maar laten we wel wezen: het is een 2D plaatje. Dat wij er een 3D bol in zien is niet meer dan een interpretatie van een 2D plaatje.

Dat zou ook best voor de maan kunnen gelden. (Niet heel geloofwaardig, maar om even advocaat van de duivel te spelen.)
  maandag 14 maart 2016 @ 18:58:05 #227
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160665795
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Slechts semi-sarcastisch, laten zien hoe je hersenen een platte cirkel automatisch interpreteren als een bolvorm is niet per se een heel overtuigend argument :P
En daar heb je natuurlijk gewoon een goed punt. :)

Het zou al een heel stuk makkelijker zijn als de maan niet synchroon roteerde. Overigens is het in het 'de maan als schijf' model natuurlijk ook best lastig om het verloop van nieuwe maan naar volle maan te verklaren. Maar het afschrijven van bestaande verklaringen lijkt men dan weinig moeite mee te hebben, zoals we ook zagen bij de maansverduistering.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:08:50 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160666112
quote:

[..]

[..]

Wist je dat?

(video = 13.43)
De werkelijkheid spreekt je hier tegen. De spectrale eigenschappen van maanlicht zijn juist prima in overeenstemming met gereflecteerd zonlicht. Ook kunnen we afhankelijk van waar de maan in zijn baan zit net iets meer rond de ene of de andere zijkant kijken. In andere woorden, we zien net wat meer dan de helft van de maan. Dat is onmogelijk te verklaren als de maan een platte schijf zou zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 maart 2016 @ 19:11:44 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160666179
quote:

We vertrouwen onze eigen zintuigen niet. We geloven in wetenschappelijke wiskundige theorieen.

No curve
Wat moeten we precies met deze verzameling onzin? Wil je nou daadwerkelijk beweren dat een gekromd oppervlak geen licht kan reflecteren? :?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 maart 2016 @ 19:13:06 #230
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160666224
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ook kunnen we afhankelijk van waar de maan in zijn baan zit net iets meer rond de ene of de andere zijkant kijken. In andere woorden, we zien net wat meer dan de helft van de maan. Dat is onmogelijk te verklaren als de maan een platte schijf zou zijn.
Ah, dat vroeg ik me al af of daar iets van te zien is. Ja dus. :)
  maandag 14 maart 2016 @ 19:13:10 #231
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160666227
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

We hebben ook nog textuur he ;) De kraters die steeds meer ovaal vorming worden richting de rand en zo.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 maart 2016 @ 19:14:00 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160666259
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

En daar heb je natuurlijk gewoon een goed punt. :)

Het zou al een heel stuk makkelijker zijn als de maan niet synchroon roteerde. Overigens is het in het 'de maan als schijf' model natuurlijk ook best lastig om het verloop van nieuwe maan naar volle maan te verklaren. Maar het afschrijven van bestaande verklaringen lijkt men dan weinig moeite mee te hebben, zoals we ook zagen bij de maansverduistering.
Maar de maan loopt niet helemaal synchroon ;)
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 maart 2016 @ 19:14:44 #233
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160666287
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

We hebben ook nog textuur he ;) De kraters die steeds meer ovaal vorming worden richting de rand en zo.
Die versterken de bolvorm interpretatie, maar het is natuurlijk nog steeds geen bewijs. Wat dat betreft vind ik parallax veel sterker.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:16:37 #234
115996 francorex
pi_160666337
quote:
Wat voor (vorm van) licht maakt het kouder? Is dat een heel speciaal (negatief) licht ofzo?
Ik antwoord met een vraag.

Uitgaande van de ball-Earth -theorie is Maanlicht een reflectie van Zonlicht.

Hoe verklaar je dat Zonlicht gereflecteerd van het Maanoppervlak van eigenschap veranderd?

De eigenschappen van Maanlicht staan diametraal tegenover dat van Zonlicht. Hoe kan dat?

(video = 3.55 min )
  maandag 14 maart 2016 @ 19:19:18 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160666432
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:16 schreef francorex het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat Zonlicht gereflecteerd van het Maanoppervlak van eigenschap veranderd?

De eigenschappen van Maanlicht staan diametraal tegenover dat van Zonlicht. Hoe kan dat?
Ehh, dat gebeurt altijd met licht dat gereflecteerd wordt. Heel simpel: een rode auto is niet rood omdat het licht dat erop valt rood is, maar omdat golflengtes anders dan rood worden geabsorbeerd.

Het zou buitengewoon eigenaardig zijn als het licht dat van de maan komt dezelfde kleur had als het licht van de zon. ;)

Overigens zie ik niet wat dit nu met mijn vraag te maken heeft. Dus die blijft wat mij betreft gewoon staan: wat voor soort licht maakt het kouder? Dat zou een fundamenteel ander soort licht moeten zijn. Als je dat kunt aantonen kun je zo een Nobelprijs ophalen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 14-03-2016 19:32:47 ]
  maandag 14 maart 2016 @ 19:35:10 #236
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160666870
quote:

[..]

(video = 3.55 min )
Er staat in de comments een hele nuttige opmerking (van John Kirszenberg)

Het materiaal wat hij qua temperatuur meet veranderd INSTANT van temperatuur als hij de schaal verplaatst. Dat is niet zo snel mogelijk als de schaal afkoelt door maanlicht dus hij meet schijnbaar iets anders, zeer waarschijnlijk de atmosfeer eromheen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 14 maart 2016 @ 19:37:12 #237
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160666906
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:35 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er staat in de comments een hele nuttige opmerking:

Het materiaal wat hij qua temperatuur meet veranderd INSTANT van temperatuur als hij de schaal verplaatst. Dat is niet zo snel mogelijk als de schaal afkoelt door maanlicht dus hij meet schijnbaar iets anders, zeer waarschijnlijk de atmosfeer eromheen.
Dat. En ik heb sowieso wel enige twijfels bij het gebruik van zo'n apparaat in combinatie met een reflecterend materiaal en varierende lichtomstandigheden. Sowieso niet eerder gezien, dit type thermometer.

Het zou mij zeer verbazen als dit experiment onder gecontroleerde omstandigheden nog zo'n verschil zou geven. Maar dat zou dan interessant zijn voor onderzoek, als het zo was. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 14-03-2016 19:43:50 ]
  maandag 14 maart 2016 @ 19:46:11 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160667118
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat. En ik heb sowieso wel enige twijfels bij het gebruik van zo'n apparaat in combinatie met een reflecterend materiaal en varierende lichtomstandigheden. Sowieso niet eerder gezien, dit type thermometer.

Het zou mij zeer verbazen als dit experiment onder gecontroleerde omstandigheden nog zo'n verschil zou geven. Maar dat zou dan interessant zijn voor onderzoek, als het zo was. :)
Die muur waar hij tegenaan begint kan er ook wel eens wat mee te maken hebben. Het is niet zo vreemd om dan een temperatuur gradient vanuit je huis te krijgen.
Onikaan ni ov dovah
pi_160667331
quote:

[..]

(video = 3.55 min )
Op de maan kan je zelfs zien aan de schaduw dat de aarde rond is!
  maandag 14 maart 2016 @ 20:04:20 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160667606
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 maart 2016 @ 20:07:36 #241
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160667719
quote:

No curve
En dit filmpje vertrouw je wel? Heb je al op streetview gekeken daar? Vanaf geen enkel punt kan ik daar de overkant zien, zowel richting Chicago niet als richting Benton niet. En dat is ook logisch want het is te ver weg. Je kan op normale ooghoogte ongeveer 5km ver zien. Hoe hoger je komt hoe verder je kan zien. Bij een hoogte van 50 meter ongeveer 25km

Wat op die foto staat is in elk geval zeker geen 96km ver weg, eerder 30km of minder.

Maar waarom is er discussie, je kan de experimenten gewoon zelf uitvoeren en met wiskunde gewoon berekenen wat de kromming van de aarde is. Dat wisten ze verdorie in de derde eeuw voor christus

Het is geen hogere wiskunde en helemaal geen complot. Iedereen kan het voor zichzelf narekenen.

De grote vraag is nog altijd niet beantwoord: WAAROM zou je zoiets willen verbergen. Er is werkelijk geen énkele aanleiding voor.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_160667806
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk een kubus!
  maandag 14 maart 2016 @ 20:19:20 #243
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160668049
Godver waarom doe ik mezelf dit aan terwijl ik de uitkomst al weet :') :

Heb net de buiten thermometer in het maanlicht gelegd en de temperatuur was 7,8 graden.
Na een paar minuten de thermometer in de schaduw gelegd en de temperatuur was 7,8 graden.

Kortom: BS.

edit: Hij hangt nu weer tegen de muur (in het maanlicht!) en nu geeft ie 7,9 graden aan, waarschijnlijk door de stralingswarmte van de muur.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:20:14 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160668061
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:19 schreef Metro2005 het volgende:
Godver waarom doe ik mezelf dit aan terwijl ik de uitkomst al weet :') :

Heb net de buiten thermometer in het maanlicht gelegd en de temperatuur was 7,8 graden.
Na een paar minuten de thermometer in de schaduw gelegd en de temperatuur was 7,8 graden.

Kortom: BS.
_O_

Toch respect dat je dat dan doet. ^O^
  maandag 14 maart 2016 @ 20:24:33 #245
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160668161
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O_

Toch respect dat je dat dan doet. ^O^
Voor fok en de wetenschap trotseer ik de kou wel. :')
  maandag 14 maart 2016 @ 20:25:09 #246
115996 francorex
pi_160668182
quote:
Dat zou een fundamenteel ander soort licht moeten zijn. Als je dat kunt aantonen kun je zo een Nobelprijs ophalen.
Vergeet Nobelprijzen die win je alleen wanneer je het Copernicaans-theoretisch-model versterkt.

Maanlicht heeft aantoonbaar een afkoelend effect. ( ligt niet aan thermometers of omgevingsfactoren)

Het is een fundamenteel ander licht. Het is Maanlicht!

De Maan heeft haar eigen licht, de Zon heeft haar eigen licht.

2 verschillende bronnen van licht !

quote:
Genesis

“And God made two great lights; the greater light to rule the day, and the lesser light to rule the night
(ps gebruik niet gauw bijbel quotes anders schilderen ze je af als religieuze freak. Wat ik niet ben)

( video 3.16 min )

Wat met de transparantie van de Maan?

Sterren zichtbaar door de Maan, aantoonbaar gedocumenteerd.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:27:59 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160668263
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maar de maan loopt niet helemaal synchroon ;)
Dit plaatje moet je niet te lang naar staren, want dan word je er misselijk van... maar hierop is dit effect wel heel goed te zien. Het is ook gelijk duidelijk dat het een bol moet zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:29:47 #248
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160668330
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:25 schreef francorex het volgende:

[..]

Vergeet Nobelprijzen die win je alleen wanneer je het Copernicaans-theoretisch-model versterkt.

Maanlicht heeft aantoonbaar een afkoelend effect. ( ligt niet aan thermometers of omgevingsfactoren)

[..]

(ps gebruik niet gauw bijbel quotes anders schilderen ze je af als religieuze freak. Wat ik niet ben)

( video 3.16 min )

Vingers in de oren en heel hard "lalala!" zingen zie ik?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 maart 2016 @ 20:31:49 #249
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160668401
quote:

[..]

Dat kon Metro2005 zoeven niet reproduceren in elk geval. Heb je dat zelf al eens geprobeerd?

quote:

Die conclusie lijkt me dus wat voorbarig. Het moet wel reproduceerbaar zijn anders telt het helaas niet. (Geldt ook voor die 'transparantie' van de maan trouwens.)

quote:

[..]

Dat zul je me ook niet horen beweren. Laat niet weg dat de Bijbel voor mij geen autoriteit heeft, die autoriteit zou je dan eerst moeten beargumenteren. (Maar dat lijkt me hier wel behoorlijk off topic.)
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 21:17:38 #250
249559 crew  Lavenderr
pi_160670019
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit plaatje moet je niet te lang naar staren, want dan word je er misselijk van... maar hierop is dit effect wel heel goed te zien. Het is ook gelijk duidelijk dat het een bol moet zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk ^O^
  maandag 14 maart 2016 @ 22:11:18 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160672175
quote:

[..]

[..]

( video 3.16 min )

Als ik het goed begrijp geeft de maan niet altijd licht.
Zoals plaatje hierboven van hekje al aan geeft is de maan dus een zwaailicht uit zichzelf?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_160674396
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:29 schreef ATuin-hek het volgende:
Vingers in de oren en heel hard "lalala!" zingen zie ik?
Yep.. en dan zegt hij ook nog "anders schilderen ze je af als religieuze freak. Wat ik niet ben" - Hij reageert anders precies als een christen fundamentalist.
Alpha kenny one
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 23:28:03 #253
230491 Zith
pls tip
pi_160675319
quote:

[..]

[..]

( video 3.16 min )

Pak. Een. Telescoop. Test. Het. Zelf.

Voor een paar euro kan je zelf kijken of je dwars door de maan heen de sterren erachter kan zien.

Voor een paar honderd euro (~300) kan je de omtrek van de spherische aarde meten, puur door het gebruik van een meetlint, een stok en een rekensom (die 300 eur geef je uit aan een vliegreis naar een all-in resort).

Doe het zelf ipv je door een schaap te laten leiden.
  maandag 14 maart 2016 @ 23:40:42 #254
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160675731
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Voor een paar euro kan je zelf kijken of je dwars door de maan heen de sterren erachter kan zien.

Voor een paar honderd euro (~300) kan je de omtrek van de spherische aarde meten, puur door het gebruik van een meetlint, een stok en een rekensom (die 300 eur geef je uit aan een vliegreis naar een all-in resort).

Doe het zelf ipv je door een schaap te laten leiden.
En dan zie je dit:
Onikaan ni ov dovah
pi_160677213
Op zich wel interessant, licht dat verkoelend werkt.
Maar hoe werkt dat precies?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 15 maart 2016 @ 02:06:01 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160677296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 01:49 schreef Wantie het volgende:
Onikaan ni ov dovah
pi_160677340
quote:

[quote]Het is een fundamenteel ander licht. Het is Maanlicht!

Tja, de officiële uitleg is dat de maan inderdaad ander licht heeft, namelijk de reflectie van zonlicht, terwijl de zon zijn eigen licht uitstraalt.
Fundamenteel anders dus.
Jouw uitleg is kennelijk dat zowel de zon als de maan hun eigen lichtbron hebben.
Wat maakt het maanlicht dan fundamenteel anders dan zonlicht? En op welke wijze genereert de maan zijn licht?

dit plaatje is een voorstelling van de verschillende maanstanden:

De officiele uitleg is dat de maan zonlicht reflecteerd en dat je daardoor enkel het maanoppervlak ziet dat door de zon wordt beschenen.
Hoe leg je dit verschijnsel uit als het de maan zelf is die licht produceert?

quote:

Gedocumenteerd meer dan een eeuw terug, terwijl wordt beweerd dat het fenomeen regelmatig te zien is...

Niet echt overtuigend.

[ Bericht 16% gewijzigd door Wantie op 15-03-2016 02:37:25 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_160682557
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom je dat niet zou doen als je blijkbaar zoveel interesse hebt dat je het er constant over wilt hebben :?

Het voelt een beetje als volhouden dat een voetbal vierkant is maar zelf de moeite nemen om een keer een balletje te trappen en dat zelf te testen.
Conscience do cost.
pi_160685159
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:23:42 #260
115996 francorex
pi_160685393
quote:
Heel goeie vraag. Het antwoord is meer dan interessant.

Niemand weet het. Licht hoort een opwarmend effect te hebben geen afkoelend.
Het idee dat licht nl Maanlicht zorgt dat objecten warmte verliezen is in strijd met de wetten van de fysica.

Het is van het allergrootste belang wetenschappelijk het koelende effect aan te tonen. Voorlopige resultaten van amateurs lijken het wel te bevestigen. (https://www.youtube.com/r(...)onlight+temperature)

(video = 6 min )

Het afkoelend effect van het Maanlicht is in strijd met de theorie dat maanlicht gereflecteerd zonlicht is.
Sommige heliocentric-spinning-ball-Earthers noemen het magie. En terecht want als waar blijkt te zijn dan zijn de consequenties zwaar.

Flat-Earthers daarentegen weten dat de Maan haar eigen lichtbron is. Maanlicht heeft eigen en unieke eigenschappen En de fases van de Maan zijn die van de Maan.

Hoe de Maan precies werkt is een mysterie. Maar men is openminded en men zoekt naar antwoorden.

In onderstaande video wordt een interessante theorie geopperd en getest op 23 maart 2016

( video = 14.9 min )

quote:
Does Moonlight cool the air? If so, does the Moon act like some kind of capacitor for the Sun? Constantly reabsorbing the Sun's lost energy from the Earth, storing it, and then returning it to the Sun? Is that what the phases are? The capacitor continuously charging and discharging? This is a theory, but one we can test
pi_160685525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:23 schreef francorex het volgende:

[..]

Heel goeie vraag. Het antwoord is meer dan interessant.

Niemand weet het. Licht hoort een opwarmend effect te hebben geen afkoelend.
Het idee dat licht nl Maanlicht zorgt dat objecten warmte verliezen is in strijd met de wetten van de fysica.

Het is van het allergrootste belang wetenschappelijk het koelende effect aan te tonen. Voorlopige resultaten van amateurs lijken het wel te bevestigen. (https://www.youtube.com/r(...)onlight+temperature)

(video = 6 min )

Het afkoelend effect van het Maanlicht is in strijd met de theorie dat maanlicht gereflecteerd zonlicht is.
Sommige heliocentric-spinning-ball-Earthers noemen het magie. En terecht want als waar blijkt te zijn dan zijn de consequenties zwaar.

Flat-Earthers daarentegen weten dat de Maan haar eigen lichtbron is. Maanlicht heeft eigen en unieke eigenschappen En de fases van de Maan zijn die van de Maan.

Hoe de Maan precies werkt is een mysterie. Maar men is openminded en men zoekt naar antwoorden.

In onderstaande video wordt een interessante theorie geopperd en getest op 23 maart 2016

( video = 14.9 min )

[..]

23 Maart 2016 :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:47:31 #262
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160685837
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:23 schreef francorex het volgende:

[..]

(video = 6 min )
Weer datzelfde type handheld 'laserpistool' thermometer. Het lijkt mij dat als je de temperatuureffecten van maanlicht wilt bepalen dat je nou juist niet een thermometer moet gebruiken die zelf werkt met licht.

Dat in de twee amateurpogingen om het effect hiervan te bepalen die zijn gelinkt in dit topic exact hetzelfde mij totaal onbekende soort thermometer wordt gebruikt lijkt mij geen toeval.

Heeft iemand dit ook succesvol vastgesteld met normale thermometers? Bij voorkeur thermometers die de temperatuur van een object meten dat wel/niet wordt blootgesteld aan maanlicht zonder zelf blootgesteld te worden aan dat licht.
pi_160686192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:31 schreef donderdopje het volgende:
En hoe zit het nu met de rand.
Hoeveel mensen zijn er al van de rand af gevallen?
Want of ik nu vanaf hier helemaal naar links of naar rechts ga lopen, ik kom weer exact op de zelfde plek uit!
Ben jij een kloon? :@
  dinsdag 15 maart 2016 @ 16:23:15 #264
115996 francorex
pi_160686536
Helemaal iets anders. Voor één of andere reden zijn vrouwen opener/ontvankelijker als het gaat om de wereld waarin we leven.

Vrouwen voelen intuitief aan dat plat best ok is. Mannen hebben het niet zo voor plat haha :D

Daarom een bloemetje voor alle vrouwen die meelezen.

En een video van een vrouwelijke flat-Earther genaamd Orphan Red. Die op prachtige en vrouwelijke manier een recente fake-composite-NASA-CGI-ball-spinning-non reflecting-sunlight- Moon video brengt.

Enjoy

( video = 1.37 min)
pi_160686584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:23 schreef francorex het volgende:
Helemaal iets anders. Voor één of andere reden zijn vrouwen opener/ontvankelijker als het gaat om de wereld waarin we leven.

Vrouwen voelen intuitief aan dat plat best ok is. Mannen hebben het niet zo voor plat haha :D

Je bent echt onverbeterlijk.. je gaat totaal niet in op de kritische vragen van je vorige filmpjes waaruit blijkt dat het allemaal onzin is.. nee je gaat gewoon stug verder met het spuwen van nieuwe filmpjes.

Beantwoord toch eens een aantal vragen / opmerkingen!!

Zoals Tuinhek al zei: Vingers in de oren en heel hard "lalala!" zingen
Alpha kenny one
pi_160686767
En intussen vrouwen wegzetten als goedgeloviger dan mannen. Doe mij maar geen bloemetje :N
pi_160687301
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:02 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ben jij een kloon? :@
Kloon?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:11:33 #268
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160687443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:23 schreef francorex het volgende:

Daarom een bloemetje voor alle vrouwen die meelezen.

En een video van een vrouwelijke flat-Earther genaamd Orphan Red. Die op prachtige en vrouwelijke manier een recente fake-composite-NASA-CGI-ball-spinning-non reflecting-sunlight- Moon video brengt.

Enjoy

( video = 1.37 min)

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 16-03-2016 11:13:26 ]
Onikaan ni ov dovah
pi_160689739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:02 schreef donderdopje het volgende:

[..]

Kloon?
Een user die normaal gesproken onder een andere naam post op het forum.
Omdat hij/zij af wil van het stigma dat hangt aan zijn gebruikersnaam of een ban heeft.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:21:47 #270
115996 francorex
pi_160689984
Moedig elkaar aan. Motiveer elkaar. Hou van elkaar.

We planten zaden.

Onderzoek jouw Thuis. Onderzoek jouw stationaire platte Aarde.
Water is level altijd. Overal !

De Zon is Machtig en dichtbij. De horizon vlak als een lei

Alleen je pad kiezen is beter dan in groep de verkeerde kant op te gaan.
De Zon is dichtbij.

Bewandel het pad der Waarheid.

De Zon is lokaal en dichtbij.

Wees niet verdeeld. Stop met vechten.

Jouw Aarde is onbeweeglijk en plat.

( video = 4.18 min )
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:33:25 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160690322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:21 schreef francorex het volgende:
Moedig elkaar aan. Motiveer elkaar. Hou van elkaar.

We planten zaden.

Onderzoek jouw Thuis. Onderzoek jouw stationaire platte Aarde.
Water is level altijd. Overal !

De Zon is Machtig en dichtbij. De horizon vlak als een lei

Alleen je pad kiezen is beter dan in groep de verkeerde kant op te gaan.
De Zon is dichtbij.

Bewandel het pad der Waarheid.

De Zon is lokaal en dichtbij.

Wees niet verdeeld. Stop met vechten.

Jouw Aarde is onbeweeglijk en plat.

( video = 4.18 min )
Een 'waarheid' waar een kind al gaten in kan prikken...
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2016 @ 22:43:16 #272
230491 Zith
pls tip
pi_160699121
  dinsdag 15 maart 2016 @ 23:06:05 #273
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160700231
https://en.wikipedia.org/wiki/Crepuscular_rays

quote:
These rays, which stream through gaps in clouds (particularly stratocumulus) or between other objects, are columns of sunlit air separated by darker cloud-shadowed regions. Despite seeming to converge at a point, the rays are in fact near-parallel shafts of sunlight, and their apparent convergence is a perspective effect (similar, for example, to the way that parallel railway lines seem to converge at a point in the distance).

[ Bericht 65% gewijzigd door Molurus op 15-03-2016 23:11:43 ]
pi_160706822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:13 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Een user die normaal gesproken onder een andere naam post op het forum.
Omdat hij/zij af wil van het stigma dat hangt aan zijn gebruikersnaam of een ban heeft.
Aha, Ik heb in het verleden wel onder een ander account gepost maar toen na tijd afwezigheid was ik mijn account kwijt.
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:45:09 #275
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_160710122
Ik ben overtuigd, de aarde is plat
pi_160713208
Tijd voor een proefje francorex? Als je zo overtuigd bent van je platte-aarde geloof.. probeer deze test eens?

https://takethisskeptical(...)rove-the-flat-earth/

Vanaf: You can do this test yourself.

Ik weet dat deze test al vaker is aangehaald maar het wordt mooi uitgelegd op deze site
Alpha kenny one
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:12:24 #277
115996 francorex
pi_160717143
Quote uit je link:

quote:
Eratosthenes made two assumptions:

1)The earth was a globe.
2)The sun is distant enough that its rays are nearly parallel.

These assumptions are the primary flat earther objection to the experiment. But Eratosthenes’ results are not what is important here.

what is important is the logic of the experiment and what his assumptions would entail if true.
De werkelijkheid is:

1) De Aarde is aantoonbaar plat, geen curve nergens.
2) De Zon is aantoonbaar dichtbij, zonnestralen zijn niet parallel.

Als zijn aannames juist waren dan was de Aarde een bol. Maar zijn aannames zijn fout.
En de gevolgen van zijn foute aanname betekent dat dit argument de prullenmand in kan.

De logica klopt voor beide modellen. De aannames zijn fout.

Ter illustratie

Bekijk deze video: Hoe meten we de diameter van de Zon ?

(video =1.50 min )

Men insunueert een eenvoudig experiment. Wat je met huis tuin en keukengerief kan nabootsen om de diameter van de Zon te meten. . Dat klopt ook. Maar merk op hoe ze ingenieus de aanname verbloemen nl. dat de Zon 150.000.000 km moet verwijderd zijn. Om het experiment te doen slagen.

Door te stellen:

quote:
We know the distance to the Sun, by timming the transit of Venus and meassuring parallax of the asteroid Eras and then applying Kepplers law.
De werkelijkheid is :

De zon is dichtbij.
Heel dichtbij.

(video = 3.30 min)

Cheers en welkom op deze magnifieke-stationaire-platte-Aarde.
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:15:10 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160717182
En die meting van de afstand tot de zon gooi je gewoon omdat je dat zo uit komt bij het grofvuil... Die zal je toch echt moeten verklaren.
Onikaan ni ov dovah
pi_160717288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:
En die meting van de afstand tot de zon gooi je gewoon omdat je dat zo uit komt bij het grofvuil... Die zal je toch echt moeten verklaren.
Ja eigenlijk wordt daar exact hetzelfde gedaan. Maar dan andersom. De blinde aanname dat de afstand fout is.
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:27:41 #280
115996 francorex
pi_160717390
Laatste nieuwe flat-Earth song Enjoy:

"Ohh look, look ooh look ooh look ooh look."

De Zon dichtbij, de Zon is dichtbij.
Dichtbij, " oohh look ", kijk ohhh kijk dichtbij.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

(video = 3.42 min )
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:29:55 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160717414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:27 schreef francorex het volgende:
"Ohh look, look ooh look ooh look ooh look."

De Zon dichtbij, de Zon is dichtbij.
Dichtbij, " oohh look ", kijk ohhh kijk dichtbij.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

(video = 3.42 min )
Waarom ga je nog steeds elke mogelijke discussie uit de weg?
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:50:11 #282
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160717698
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:12 schreef francorex het volgende:

Hoe kom je nu eigenlijk tot deze conclusie? Wellicht is het wat constructiever om daarop in te gaan dan eindeloos youtube filmpjes te plaatsen zonder te reageren op kritiek.

Wie het bij het juiste eind heeft heeft van kritiek niets te vrezen. ;)
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:06:43 #283
115996 francorex
pi_160717930
quote:
En die meting van de afstand tot de zon gooi je gewoon omdat je dat zo uit komt bij het grofvuil
Die berekeningen kloppen daar twijfel ik niet aan. Op voorwaarde dat je het Keppler-Copernicaans-heliocentrisch-Newton-Einstein- special-relativity-spinning-ball-earth-theoretisch-model AANMEEMT als uitgangspunt om de realiteit van onze wereld te beschrijven.

Dit model is philosophisch tot stand gekomen en mathematisch uitgewerkt.
Door hoogpriesters en kardinalen een bende jezuieten en vrijmetselaars over generaties heen.

En zoals het er nu naar uitziet ontmanteld "as we speak".
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:08:51 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160717959
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:06 schreef francorex het volgende:

[..]

Die berekeningen kloppen daar twijfel ik niet aan. Op voorwaarde dat je het Keppler-Copernicaans-heliocentrisch-Newton-Einstein- special-relativity-spinning-ball-earth-theoretisch-model AANMEEMT als uitgangspunt om de realiteit van onze wereld te beschrijven.

Dit model is philosophisch tot stand gekomen en mathematisch uitgewerkt.
Door hoogpriesters en kardinalen een bende jezuieten en vrijmetselaars over generaties heen.

En zoals het er nu naar uitziet ontmanteld "as we speak".
Eh nee... dat is niet hoe dat werkt.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:20:04 #285
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160718149
Even om francorex een beetje op weg te helpen en hem wellicht ook te inspireren tot zelf nadenken over het onderwerp, een paar paint knutselwerkjes.

Stel, we hebben een zon die 'ergens' boven de horizon staat:

SPOILER
Kun je hieraan nu zien hoe ver die zon zich bevindt? An sich: nee. Het zou een relatief klein object kunnen zijn dat dichtbij staat, het zou een enorme bol kunnen zijn op een afstand van 150 miljoen kilometer, de bol zou zelfs oneindig groot kunnen zijn op een oneindig grote afstand.

Het enige dat we, op basis van deze waarneming, weten is de hoek waaronder het licht invalt.

Laten we nu eens veronderstellen dat er een bewolking hangt op een paar kilometer hoogte boven de aarde, met daarin een gat. Ongeveer zo:

SPOILER
Wat verwacht je dan, qua zonnestralen te zien? Nou, we lijken het er in elk geval over eens dat als die zon op een grote afstand staat elke twee zonnestralen min of meer parallel aan elkaar moeten zijn.

De vraag is: wat verwacht je in dat geval dan eigenlijk precies te zien?

Dit?

SPOILER
Of dit?

SPOILER
En let op: de vraag hier is niet hoe ver die zon, in dit geheel verzonnen geval, nu precies staat. De vraag is voornamelijk: hoe kun je, aan de hand van dit perspectief, uberhaupt bepalen hoe ver of dichtbij die zon staat?

Ik zou zeggen: dat is helemaal niet mogelijk. Dat die zonnestralen in perspectief niet parallel lijken te lopen zegt helemaal niets over de afstand waarop de zon zich bevindt. Het bevestigt noch ontkracht de platte aarde.

Wat dat betreft is het niet anders dan de rails van een treinspoor die naar de horizon toe lijken te convergeren.
  Moderator woensdag 16 maart 2016 @ 18:26:43 #286
249559 crew  Lavenderr
pi_160718283
Mooie discussie. Genieten ^O^
pi_160718312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:06 schreef francorex het volgende:

[..]

Oh nou in dat geval.
Conscience do cost.
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:27:32 #288
115996 francorex
pi_160719613
quote:
Het enige dat we, op basis van deze waarneming, weten is de hoek waaronder het licht invalt.
1) De Zon is 150 miljoen km verwijderd en groot dan raken de zonnestralen de aarde nagenoeg parallel.

Het Philosophisch-mathematisch model:

2 )De zon boven de Aarde, klein en dichtbij dan raken de zonnestralen de aarde divergent, als een zaklamp.

Observatie komt overeen met de realiteit:

Bekent Symbool nietwaar.

Een machtig symbool dat goed weergeeft het tijdperk waarin we leven. Wie onze Meesters zijn.

Het symbool stond vroeger voor heel wat anders !

quote:
Today it symbolises control and domination by a shadowy elite, but its original use was quite different. This article traces its use and meaning back to ancient times, when it was a symbol of divine providence, powerfully representing spiritual truth and awakening.
Als excuus om bovenstaande weg te verklaren is:

quote:
These rays, which stream through gaps in clouds (particularly stratocumulus) or between other objects, are columns of sunlit air separated by darker cloud-shadowed regions. Despite seeming to converge at a point, the rays are in fact near-parallel shafts of sunlight, and their apparent convergence is a perspective effect (similar, for example, to the way that parallel railway lines seem to converge at a point in the distance).

Laat je hierdoor niet van de weg wijzen.

" Spiritual truth and awakening" heeft deze wereld nodig.

Retorische vraag. Daarom dat we deze discussie voeren?

[ Bericht 1% gewijzigd door francorex op 16-03-2016 20:14:58 ]
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:30:43 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160719693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:27 schreef francorex het volgende:

[..]

De Zon is 150 miljoen km verwijderd en groot dan raken de zonnestralen de aarde nagenoeg parallel.

[ afbeelding ]

De zon boven de Aarde, klein en dichtbij dan raken de zonnestralen de aarde divergent, als een zaklamp.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bekent Symbool nietwaar.

[ afbeelding ]

Een machtig symbool dat goed weergeeft het tijdperk waarin we leven. Wie onze Meesters zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Nou nee, parallelle lijnen kunnen er prima zo uit zien. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld:
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:31:26 #290
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160719707
quote:

[..]

Bijzonder jammer zoals je mijn gehele post, inclusief het deel dat je ervan quote, negeert.

In dat geval heeft een discussie ook geen enkele zin denk ik.

Edit:

"150 miljoen kilometer ver" betekent inderdaad dat zonnestralen evenwijdig lopen. Maar het betekent niet dat die zonnestralen recht van boven komen. Wellicht ga je daar de fout in. *haalt schouders op*

Zonder dat je werkelijk op de materie ingaat is het nogal lastig vast te stellen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Molurus op 16-03-2016 19:45:43 ]
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:54:10 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160720355
http://www.exploratorium.edu/venus/question4.html

Wat leesvoer voor de mensen die wel wat willen leren over hoe je afstanden binnen het zonnestelsel bepaald :)
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:55:28 #292
115996 francorex
pi_160720382
quote:
Dit is niet correct.De hoek waarmee het licht invalt wordt bepaald door.

Zon heel ver in space. De zonnestralen zijn parallel.

Zon dichtbij over de Aarde De zonnestralen divergent.

(Foto 4 uit je post klopt dus.) .
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:45:17 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160724421
quote:

[..]

1) De Zon is 150 miljoen km verwijderd en groot dan raken de zonnestralen de aarde nagenoeg parallel.

[ afbeelding ]

2 )De zon boven de Aarde, klein en dichtbij dan raken de zonnestralen de aarde divergent, als een zaklamp.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bekent Symbool nietwaar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Die foto's hier boven geven heel mooi aan hoe een zonestraal door de bomen of wolken komen, niet meer of minder.

Vooral deze geeft in jou theorie weer dat de zon niet verder dan een paar meter achter de bomen zou zitten..

flat earth of niet, dat klopt voor geen meter.
pi_160725359
quote:
Quote uit je link:

[..]

De werkelijkheid is:

Als zijn aannames juist waren dan was de Aarde een bol. Maar zijn aannames zijn fout.
En de gevolgen van zijn foute aanname betekent dat dit argument de prullenmand in kan.

De logica klopt voor beide modellen. De aannames zijn fout.

[..]

De werkelijkheid is :

De zon is dichtbij.
Heel dichtbij.

(video = 3.30 min)

Cheers en welkom op deze magnifieke-stationaire-platte-Aarde.
Ik ga geen enkele van jouw videos meer kijken als jij niet ook de links van anderen GEHEEL door leest.. je begint bovenaan mijn link en hebt meteen je conclusies klaar. Je kunt niet om de proef heen!

Overigens worden de parallelen tussen jouw "flat earth" religie en die van andere religies steeds duidelijker.. Alleen filmpjes en links van medegelovigen voor waar aannemen, dicussies uit de weg gaan, feiten negeren.. het "de wereld is tegen ons" gevoel stimuleren dmv daaglijkse indoctrinatie en saamhorigheid creeeren door zang / liedjes.
Alpha kenny one
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:13:05 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160725550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:08 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik ga geen enkele van jouw videos meer kijken als jij niet ook de links van anderen GEHEEL door leest.. je begint bovenaan mijn link en hebt meteen je conclusies klaar. Je kunt niet om de proef heen!

Overigens worden de parallelen tussen jouw "flat earth" religie en die van andere religies steeds duidelijker.. Alleen filmpjes en links van medegelovigen voor waar aannemen, dicussies uit de weg gaan, feiten negeren.. het "de wereld is tegen ons" gevoel stimuleren dmv daaglijkse indoctrinatie en saamhorigheid creeeren door zang / liedjes.

Dat hoort bij flat earthers zie filmpje ;)
pi_160727026
quote:
Ben toch wel benieuwd naar die 'aantoonbaarheid'. Hoe dacht je het aan te tonen?
pi_160727149
quote:
Haha vooral nummer 1 inderdaad.. Francorex is "Special" :P
Alpha kenny one
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:02:12 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160727423
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:54 schreef falling_away het volgende:

[..]

Haha vooral nummer 1 inderdaad.. Francorex is "Special" :P
Ik denk dat hij ook eerst het filmpje had gezien en dacht van die 100 wil ik er 1 van zijn.
Het komt aardig uit filmpje is net paar dagen ouder dan hij begon in het fakery space topic ;)
pi_160727826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik denk dat hij ook eerst het filmpje had gezien en dacht van die 100 wil ik er 1 van zijn.
Het komt aardig uit filmpje is net paar dagen ouder dan hij begon in het fakery space topic ;)
Het erge is, het zijn er volgens mij meer dan 100.. op heel veel Youtube videos van ballonnen met Gopro's in de ruimte en van ISS / NASA staan er wel een aantal comments van deze 'special ones'. Of het zijn steeds dezelfde users natuurlijk..
Alpha kenny one
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:17:45 #300
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160728043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:55 schreef francorex het volgende:

[..]

Dit is niet correct.De hoek waarmee het licht invalt wordt bepaald door.

Zon heel ver in space. De zonnestralen zijn parallel.

Zon dichtbij over de Aarde De zonnestralen divergent.

(Foto 4 uit je post klopt dus.) .
Mijn vraag was: wat is het correcte plaatje onder de aanname dat die zon zich op 150 miljoen kilometer bevindt? Is dat ook plaatje 4?

Ik zeg: ja, dat is ook plaatje 4. En dat betekent dat we op deze manier niet kunnen vaststellen of die zon dichtbij is of ver weg. In beide gevallen zie je exact hetzelfde namelijk.

Wat zeg jij? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')