abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 14:09:32 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127901354

Even verder de discussie die begon in een ander topic :)

evolutie
genisis
Emanationisme
Involutie

Even een 4 tal op een rijtje..

Wat is het idee volgens een aantal gelovigen, is de evulutie theorie, inderdaad maar een theorie en klopt het niet, het is ook tegenstrijdig als je inderdaad in de bijbel geloofd.

Ik ben zelf als katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben.

wat denken jullie?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_127901869
Alleen maar een theorie. Als ik mensen dat kan ik ze per direct niet meer serieus nemen.
pi_127901876
Evolutie theorie is geen theorie meer, want bewezen.
pi_127902006
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
:'(
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 14:30:00 #5
249559 crew  Lavenderr
pi_127902250
Pakkende TT
  maandag 17 juni 2013 @ 14:40:03 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127902693
quote:
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.
http://christiananswers.net/q-aig/aig-c012.html
pi_127902706
Zelfs als er geen reet klopt van het hele evolutie gebeuren heeft dat geen enkele invloed op de geloofwaardigheid van bijgeloof.

Ik snap ook nooit zo goed dat ze zo tegenover elkaar worden afgezet of dat gelovigen evolutie zien als de grote 'concurrent'.
Conscience do cost.
pi_127903019
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.
http://christiananswers :') wij van WC eend.

Dat evolutie een theorie is (lees wetenschappelijke theorie) zegt gewoon al voldoende.
pi_127903175
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Die gelovigen kunnen vinden wat ze willen, maar de feiten liegen er niet om.
-Er bestaan hybride dieren/planten
-Kunstmatige selectie
-Er is met bacteriën (korte voortplantingstijd) aangetoond dat er nieuwe soorten ontstaan als je verschillende groepen van elkaar afschermt.

Over het algemeen wordt ervan uitgegaan dat dit de evolutietheorie bewijst.
Dit betekent natuurlijke niet dat de theorie van het bestaan van god ontkracht is.
  maandag 17 juni 2013 @ 15:02:26 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127903639
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jongeaardecreationisme
ze zijn wel orgineel :P

In een poging een niet-wetenschappelijke scheppingsverklaring te geven voor de verschillende waarnemingen waarop deze wetenschappelijke theorieën berusten, is er binnen het jongeaardecreationisme een aantal concepten bedacht.

zondvloedgeologie, een begrip dat stelt dat de geologische aardlagen zouden zijn gevormd tijdens de wereldomspannende watervloed die in de Bijbel is beschreven; zo stelt de Duitse creationist Joachim Scheven dat de steenkoollagen van het Carboon de resten zijn van drijvend bos dat tijdens de zondvloed begraven werd.

hydroplaten, een vermeende alternatieve verklaring voor continentale drift, in plaats van de platentektoniek;

degeneratie, dat de waargenomen micro-evolutie een plaats geeft in het Bijbelse concept van de zondeval, maar tegelijkertijd macro-evolutie afwijst;

kwantumroodverschuiving dat de kosmologische roodverschuiving op een andere manier zou verklaren.

:D
  maandag 17 juni 2013 @ 15:04:45 #11
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_127903724
Theorieën, hypotheses, feiten en wetten. Ja, over het algemeen bedoelt de wetenschap er iets anders mee dan de gemiddelde leek.

En uiteraard Lewis Black. 8-)

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_127904711
quote:
Theorieën zijn bewezen... Anders is het geen theorie, maar slechts een idee.
  maandag 17 juni 2013 @ 15:36:02 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127905008
De evolutietheorie is niet zomaar een ongegronde speculatie. De evolutietheorie is bijzonder aannemelijk op grond van zeer vele, onafhankelijke resultaten van uiteenlopende vakgebieden. Hoewel er nog veel onderzoek gedaan wordt en er op details onzekerheden zijn, waar onderzoekers graag de nadruk op leggen, staat de evolutietheorie zelf als een huis. Mochten er feiten opduiken die in strijd zijn met de evolutietheorie, dan wordt de evolutietheorie verworpen (het zo geheten falsificatie).
pi_127905212
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Theorieën zijn bewezen... Anders is het geen theorie, maar slechts een idee.
Hypothese, we houden het bij vaktaal :P
  maandag 17 juni 2013 @ 15:48:19 #15
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127905443
een theorie niet meer niet minder.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_127905593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:48 schreef tribalwars het volgende:
een theorie niet meer niet minder.

Tribal, ben je gelovig? :)
★★★
  maandag 17 juni 2013 @ 15:54:23 #17
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127905686
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:52 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Tribal, ben je gelovig? :)
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
Daar geloof ik niet zo in.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:04:44 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127906193
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
Nee, de darwin theorie geeft aan dat we dezelfde voorouder hebben als de apen, dat is heel iets anders, zie het als een boom met aftakingen.
Zo zijn er ook verschillende rassen ontstaan, geel rood zwart bruin, of hadden adam en eva al deze huidskleuren door elkaar? :P

de huidskleur toont aan dat de mens zich aan zijn omgeving heeft aangepast, maar dat hij door zijn cultuur in zijn eigen evolutie ook een actieve rol speelt. De donkere huidskleur is evolutionair gezien voordelig geweest. Het biedt een betere bescherming tegen de zon dan een lichte huid. Daarom hebben mensen met een donkere huidskleur in gebieden waar de zon veel scheen een voordeel ten opzichte van mensen met een lichtere huidskleur. Hierdoor werd in de loop van de tijd een donkere huidskleur uiteindelijk een erfelijke eigenschap binnen een bepaalde bevolkingsgroep. Maar het is nadelig in die geografische gebieden waar het minder licht is. Vitamine D wordt in de huid gevormd onder invloed van zonlicht Een donkere huid maakt minder vitamine D aan. Een tekort kan de botvorming verstoren. In de VS bij de gekleurde inwoners bestaat er veelal een chronisch tekort aan vitamine D. Deze moet aangevuld worden door onder andere medicijnen, vitamine D-(ver)rijk(t) voedsel. Door achter de oorzaak van verschillende botziekten ten gevolge van vitamine D-deficiëntie te komen heeft de mens vele nadelige kanten van het hebben van een donkere huid kunnen oplossen. Wederom een culturele aanpassing met evolutionaire gevolgen: stabilisatie.

De invloed van de cultuur zien we vooral bij de genetische kenmerken de kleur van de ogen en bleke huidskleur. Bij een ander onderzoek onderzochten de wetenschappers intensief het menselijke genoom. Op meer dan 300 plaatsen in het erfelijke bezit zijn binnen een zeer korte tijd veranderingen opgetreden. Één van deze recente mutaties betreft de genen die bij de Noord-Europeanen een bleke huid en de blauwe ogen veroorzaken. Dat deze eigenschappen zich konden doorzetten heeft wellicht te maken gehad met de partnerkeuze: het werd wellicht als aantrekkelijk ervaren

tenzij je een andere verklaring voor hebt ;)

[ Bericht 48% gewijzigd door theguyver op 17-06-2013 16:09:54 ]
pi_127906405
quote:

[..]

Ja.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

WE STAMMEN NIET VAN APEN AF!!!!!!

we hebben een gezamelijke voorouder........

[oh....te laat]
  maandag 17 juni 2013 @ 16:19:29 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127906811
quote:

[..]

Ja.
En waarom, als mensen een ziel hebben hebben dieren die niet? Dat heb ik nou nooit begrepen eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 17 juni 2013 @ 16:19:57 #21
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127906836
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef jogy het volgende:

[..]

En waarom, als mensen een ziel hebben hebben dieren die niet? Dat heb ik nou nooit begrepen eigenlijk.
Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 16:22:39 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_127906963
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Nee, lees Genesis nog maar eens aandachtig door.
Volgens mij komen de dieren in vers 20 aan bod.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:24:29 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127907041
quote:

[..]

Oh ok, je gebruikt de religie/bijbel als uitgangspunt voor de mogelijke realiteit van dingen. Als je het boek even los laat en kijkt naar de dieren zelf dan zie ik als enige echte verschil dat ze niet echt intelligent zijn of gewoon alleen geen duimen hebben waardoor ze zich technisch/maatschappelijk minder makkelijk kunnen ontwikkelen. Zelfbewustzijn bestaat ook in het dierenrijk trouwens, In ieder geval bij de dolfijnen en volgens mij ook bij de apen/gorilla's en wie weet bij wat nog meer. Het zou best arrogant zijn om aan te nemen dat de aardbol om de mensheid heen is geschapen en dat alles hier georganiseerd is door welke omnipotente supermacht dan ook om ons blij te maken. Maar dat denk ik dan weer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 17 juni 2013 @ 16:28:08 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127907186
quote:

[..]

Tribal, dat je christelijk bent begrijp ik , maar in welke hoek moet ik zoeken, welke stroming?
Ben er wel benieuwd naar, ik ben rooms-katholiek opgevoed.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:29:25 #25
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127907238
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tribal, dat je christelijk bent begrijp ik , maar in welke hoek moet ik zoeken, welke stroming?
Ben er wel benieuwd naar, ik ben rooms-katholiek opgevoed.
Ik ben ook rooms-katholiek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')