Prijze de heer, hallelujah!! Ga toch weg met je sekteliedjes a.u.b.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef francorex het volgende:
Vandaag nieuwe flat-Earth-song.
Uitvoerder: DaSkarecrow
(video=5.11 min)
zelfde foto en nu zonder rode lijn die op de curve zitquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Meen je dit nu?
Schuif je dit opnieuw naar voren als bewijs voor de curve.
Pak een telescoop zoom in en heel de boot komt weer in zicht.
Het meest 'debunkte'- argument van de ball-Earthers en in dit topic ruim behandeld.
Ik kan bijna de wanhoop ruiken tot hier in Belgie.
Nergens curve kunnen vinden blijkbaar?
Niet op zeeniveau = 'sea level'
Niet op de top van Mt Everest.
En ook niet 32 km hoog in een weerballon.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:10 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Dat eerste filmpje, as je daar rond 4:20 kijkt, zegt hij dat de ene stok geef schaduw geeft en de stok die noordelijker staat wel schaduw geeft. Gemakshalve laat je dan het punt weg dat ik aandroeg hoe ze in hemelsnaam ervoor zorgden dat ze het experiment op DEZELFDE tijd uitvoerden
Alleen als zonnestralen niet paralel zijn, wat makkelijk na te gaan is.quote:Los daarvan, als zon loodrecht boven de eerste stok staat, dan geeft het ook een schaduw voor de stok die noordelijker staat terwijl de stok recht onder de zon geen schaduw geeft. Het "bewijst" dus helemaal niets.
Ja, dat weet ik zeker.quote:Weet je zeker dat de zon op die manier van oost naar west gaat?
Hint: de steenbokskeerkring ligt op het zuidelijke halfrond.
quote:Tot slot, was de zon niet vele malen groter dan de aarde? Zouden dan de zonnestralen dan niet overal op aarde aankomen in plaats van alleen op het dichtbijzijnde punt?
quote:Je voorbeeldplaatje laat trouwens geen kanteling van 23 graden zien, de evenaar loopt recht. Of anders gezegd, de polen staan precies bovenin (en aagenomen) en onderin.
Een half jaar later ziet het er andersom uit, en 3 maanden later is de evenaar recht richting de zon... wat is je punt nou ...? Dit alles doet helemaal niets af aan het feit dat als de zon ergens recht op schijnt dat er meer energie op een kleiner oppervlakte komt. Dekn je dat men zonnecellen voor de gein recht naar de zon toe richten?quote:Met een kanteling zou de noordpool rechts van het midden en de zuidpool (inderdaad niet te zien in het plaatje) links van het midden moeten zijn. Als je dat beeld in gedachten voor je ziet, hoe ziet de aarde er dan een half jaar later uit?
Niet bijbels genoeg voor mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:18 schreef francorex het volgende:
Vandaag nieuwe flat-Earth-song.
Uitvoerder: DaSkarecrow
(video=5.11 min)
Checw on that, heliocentrici..!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:21 schreef francorex het volgende:
Hier het befaamde clipje van de Chicago skyline.
Waarin gezegd wordt dat de skyline van Chicago zichtbaar is door een 'superior mirage'
Op een ball-Earth is deze foto mathematisch onmogelijk door de curve van de bal/ Aarde.
(video = 1.20 min )
Het volgende clipje geeft uitsluitsel:
Time-lapse fotografie onder wisselende atmosferische omstandigheden.
Is het een 'superior mirage' of bestaat de curve niet?
(video=1.22 min)
Yep.. ik ben helemaal om.. de aarde is plat op basis van deze ene fotoquote:Op zondag 20 maart 2016 01:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
Checw on that, heliocentrici..!
hard to debunk...lijkt mij...
Of de aarde is wel bolvormig, maar veel groter...
Dan vertelt men dadelijk hier dat de holle aarde theorie ook klopt en de zwaartekracht veroorzaakt wordt door de gespiegelde steden die er overal zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:27 schreef falling_away het volgende:
Soms zie je zelfs Chicaco op de kop door dit fenomeen!!
http://www.pbs.org/wgbh/n(...)de-down-in-michigan/
Omdat ze zo heilig geloven in hun onzin dat ze denken dat ze dan tegen de koepel over de aarde zullen botsen en sterven.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:17 schreef polderturk het volgende:
Waarom stuurt de flat earth society niet een eigen raket naar de ruimte om te bewijzen dat de wereld plat is?
Onderstaande video illustreert perfect je goede voorstel.quote:Neem een plastic bal van een meter en zet een mm daarbovenop een camera neer. Ga vervolgens de camera alle kanten op draaien en bestudeer de waarnemingen.
Als dit model klopt zou je 's-nachts de zon moeten kunnen zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:07 schreef francorex het volgende:
Schaalmodel van de platte Aarde.
3D model by Chris C Pontius
(video = 1.50 min)
Ze kunnen ook een bol met een diameter van 12 meter nemen en de camera een cm er boven op plaatsen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:57 schreef Molurus het volgende:
Prachtig plan. Nu nog een camera die een mm hoog is.
Het lijkt me eerlijk gezegd makkelijker om dit in een 3D viewport op een computer na te bootsen. Maja... dan is het verwijt 'CGI' natuurlijk wel heel eenvoudig gemaakt.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze kunnen ook een bol met een diameter van 12 meter nemen en de camera een cm er boven op plaatsen.
Inderdaad. Er schijnen ook bolvormige gebouwen te zijn. Sommigen hoger dan 100m. Je kan daar een camera op ongeveer 10 cm hoogte plaatsen.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd makkelijker om dit in een 3D viewport op een computer na te bootsen. Maja... dan is het verwijt 'CGI' natuurlijk wel heel eenvoudig gemaakt.
(geluid zacht zetten video = 32 secs)quote:Next time you here from someone that boats dissapear behind the curve of the Earth. Show them this it wil take only 16 secs out of their day.
Maar daar achter zou toch nog iets moeten zitten lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef francorex het volgende:
De kracht van de Nikon P900
[..]
(geluid zacht zetten video = 32 secs)
En deze dan?quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef francorex het volgende:
[..]
Met een Nikon zou je de onderkant natuurlijk nog steeds gezien hebben.quote:
Als je uitzoomt naar 24 mm, wat bijna groothoek is, dan lijkt alles ver weg. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ver weg is.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:07 schreef francorex het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |