abonnement Unibet Coolblue
pi_160270631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:59 schreef Sunri5e het volgende:
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.
Vroeger heeft er naast de Kaagbaan een erg goede spottersplek gezeten. Helaas nu weg en die plek wordt nog minder doordat dat gebied nu ook industrie wordt.
Dit is ook wel een mooi plekje. Of langs de taxibaan naar de Polderbaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:
^O^
Nou, bij deze dan en paar:

Qatar Cargo uit Chicago:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

The big fat lady from Dubai:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

777-200ER naar New York JFK:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

KLM's oudste toestel en de een na oudste 747-400 in gebruik wereldwijd op weg naar Toronto:

Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

TUI #dreamcatcher op weg naar heel wat mooier en warmer weer op Aruba en Curaçao:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

747's. *O* Wel 3 stuks! *O*
Grappig is ook dat de 747 linksvoor net uit Mexico-stad komt en de 747 in het midden juist net naar Mexico-stad vertrekt.
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

De eerdergenoemde 747 op weg naar Mexico-Stad:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

Op Flickr staat nog wat meer.
Heb wel wat kanttekeningen; er zit praktisch overal een soort van waas of ruis over de foto's.
Geen idee of ik wat fout doe of dat het aan camera en/of objectief ligt.
Merk wel dat stabilisatie en meer milimeters erg welkom zouden zijn. O-)

[ Bericht 69% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 22:48:01 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:44:17 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160271132
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
[Rits foto's]
Tof, tof, toffe foto's. _O_

edit: heb je van de opstijgende 747 ook toevallig het origineel? Ik heb geen Flickr-account en om deze te kunnen downloaden, moet ik een account aanmaken. :r

[ Bericht 19% gewijzigd door donroyco op 27-02-2016 22:58:16 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 22:50:39 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160271356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:


De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas...
Dat is wel met meer dingen zo in PTA.

Locomotieven die nieuw worden aangeschaft zijn veelal Traxxen. Qua treinstellen enorm veel Stadler lightrail meuk.

Bij de auto's: Seat Exeo, Audi A4, VW Passat, Skoda Superb zijn nauw aan elkaar verwand. Mercedes en Renault/Nissan gebruiken sommige motoren van elkaar. En de echt leuke motoren (5/6/8 cilinders) verdwijnen steeds meer.

In de landbouw, er zijn drie grote motoren fabrikanten: Deutz, FPT en Agco. Een paar grote versnellingsbak fabrikanten (ZF en n Franse).

Wat dat betreft zijn vrachtauto's leuker. Elke fabrikant heeft volgens mij zijn eigen versnellingsbak, motor en dan nog veel verschillende asconfiguraties :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160271419
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54:27 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160271483
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veel :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54:45 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160271491
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Inderdaad gewoon instagrammen of tweeten. KLM deelt ze best vaak.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:58:58 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160271628
Mooie foto's!

Waar heb je deze foto genomen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:

Opvallend trouwens dat de PH-TFK nog steeds met "Arke" en "10 jaar" rond vliegt. Zal dan wel tot mei zo blijven, dan heeft het toestel gepland onderhoud.
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:04:44 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160271831
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra.
[...]
Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Mijn interesse voor vliegtuigen heeft niet zozeer te maken voor een interesse voor vervoer en techniek in het algemeen. Zal ook wel voor een groot deel door mijn werk komen ;)

En je ziet op alle fronten dat mobiele objecten steeds meer op elkaar gaan lijken. Niet alleen op de weg en in de lucht, maar ook op het water zie je steeds meer hetzelfde (welliswaar op kleinere schaal, maar het begin is er).
So we just called him Fred
pi_160272176
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:44 schreef donroyco het volgende:
Tof, tof, toffe foto's. _O_

edit: heb je van de opstijgende 747 ook toevallig het origineel? Ik heb geen Flickr-account en om deze te kunnen downloaden, moet ik een account aanmaken. :r
Bedankt. :@

En hier is het origineel.
(En dan kun je dus zien dat het niet bepaald scherp is en de genoemde ruis/waas over de foto's ligt)
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Als je kijkt op diverse sites met luchtvaartfoto's dan is dit toch wel onderaan de ladder hoor.
Zou trouwens ook niet weten hoe ik dat zou moeten delen; ik ben niet actief op social media.
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veel :D
Dit dus. Wat ik hier dus ook benoemde:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:58 schreef FredvZ het volgende:
Mooie foto's!

Waar heb je deze foto genomen?
Ze gaan hier de Hoofdvaart over, de foto is hier genomen.

Wat trouwens wel grappig is, ik kwam vanavond deze en deze foto tegen; die jongen moet precies naast mij hebben gestaan want: tada :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 23:23:10 ]
pi_160272490
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 23:30:20 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160272624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Opstijgen en landen vind ik leuk. De rest gewoon uitzitten. En het brengt je snel van A naar B.

Ik hoop nog altijd een keer op een vlucht met veel turbulentie ofzo. Dat er iets gebeurd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:36:07 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160272828
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt :+
Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt :7

Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 28-02-2016 00:36:57 ]
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:37:10 #14
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160272866
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bedankt. :@

En hier is het origineel.
(En dan kun je dus zien dat het niet bepaald scherp is en de genoemde ruis/waas over de foto's ligt)
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoop nog altijd een keer op een vlucht met veel turbulentie ofzo. Dat er iets gebeurd.
Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht). :T
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:47:27 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160273195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Ik hoef me nooit te vervelen, er is altijd wel een beveiligingsbeamte of douanier die me weet te entertainen. En als die formaliteiten achter de rug zijn, dan gaat Spotify aan en is de vakantie begonnen. Beetje vliegtuig en mensen kijken. (Ik kan me er iedere keer weer over verbazen wat mensen allemaal meeslepen).
In de tijd vóór centrale security op Schiphol ging bij de gate vóór de security wachten, beetje kijken wat er allemaal het vliegtuig in stapte. Vervolgens ging ik als een van de laatste door de security om vervolgens als eerste te boarden. Beetje leedvermaak, maar de gezichten van de mensen die op dat moment realiseren dat ze zich eigenlijk voor niets een uur lang in een vissenkom hebben opgesloten is prachtig :o

Nu ben ik wat vroeger bij de gate, want met de huidige bagageregels moet je zelfs op tijd als je klasse hebt geboekt mét priority boarding -O-
Ik vlieg meestal met een vakantiecharter en mijn missie is om op rij 1 te zitten. in de meeste gevallen meer dan genoeg beenruimte en gegarandeerd niemand die zijn stoel in je gezicht gooit om een dutje te doen :7
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:48:58 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160273242
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:

Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport.
Dan moet je wel de goede kant op vliegen ;), ik zie alleen maar wolken en water :+
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 23:49:31 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160273262
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:


Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht). :T
Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogen :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:52:52 #18
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160273375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moet je wel de goede kant op vliegen ;), ik zie alleen maar wolken en water :+
True, maar dat het landschap onder je zo snel kan veranderen is ook top.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogen :')
Oh. Dat geeft niet, komt vanzelf wel. Dit was ook mijn langste vlucht hoor: ADL » SIN » LHR » AMS.
En doe ik ook nooit meer. Vooral niet als je je koffer nooit meer terugziet (op de heenreis). :'(
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 28 februari 2016 @ 00:10:04 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160273914
Het prijsbeleid voor stoelreserveringen begint bij TUI wel heel bijzondere vormen aan te nemen:



"Stoel vooraan in de klasse" is zo wel héél ruim genomen.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 00:24:06 #20
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160274276
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Vliegen is het mooiste wat er is! Je komt overal en dat moeten we koesteren. Wel is het zo dat ik in de luchtvaart werk en daardoor vaak stand-by reis of business class voor duty travel.
Soms kan ik me zo irriteren aan irritante reizigers met hun ordinaire gedrag en geen enkel respect of het volgen van de procedures.

Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 00:48:29 #21
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160274819
Gaan binnenkort waarschijnlijk weer wat A340jes verdwijnen:

Aerolineas' new CEO outlines restructuring plan

The new chief executive of state owned Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) has outlined her restructuring plan for the loss making national carrier. Isela Constantini's plan foresees Aerolines Argentinas returning to profitability within four years.

As part of the plan, Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) and Austral (AU, Buenos Aires Aeroparque) are expected to be merged, 1500 jobs cut through voluntary retirement and the long haul fleet cut through the retirement of seven A340-300s.

As part of the A340 retirement plans, Aerolineas is also expected to cut its long haul routes to New York JFK, Barcelona El Prat and Rome Fiumicino. In addition to these three destinations, Aerolineas also serves Cancún, Havana Int'l, Miami Int'l, Punta Cana as well as Madrid Barajas in North America, the Caribbean and Europe.
  zondag 28 februari 2016 @ 01:26:26 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160275464
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET

De vlucht wordt hier live gestreamed:
https://www.museumofflight.org/727/watch-live
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 01:26:52 #23
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160275468
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.
  zondag 28 februari 2016 @ 01:40:27 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160275622
TUI had in Duitsland mooie bijpassende toestellen:

D-ATUC

D-ATUE

Inmiddels hebben bij toestellen de standaard TUI livery gekregen.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 02:00:44 #25
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160275800
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 00:48 schreef OEM het volgende:
Gaan binnenkort waarschijnlijk weer wat A340jes verdwijnen:

Aerolineas' new CEO outlines restructuring plan

The new chief executive of state owned Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) has outlined her restructuring plan for the loss making national carrier. Isela Constantini's plan foresees Aerolines Argentinas returning to profitability within four years.

As part of the plan, Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) and Austral (AU, Buenos Aires Aeroparque) are expected to be merged, 1500 jobs cut through voluntary retirement and the long haul fleet cut through the retirement of seven A340-300s.

As part of the A340 retirement plans, Aerolineas is also expected to cut its long haul routes to New York JFK, Barcelona El Prat and Rome Fiumicino. In addition to these three destinations, Aerolineas also serves Cancún, Havana Int'l, Miami Int'l, Punta Cana as well as Madrid Barajas in North America, the Caribbean and Europe.
Toevallig nog met AR gevlogen in December van MAD naar EZE. Was scheduled een A330 maar is een A340 geworden... Daarna verder naar USH met een A330. En terug van EZE naar BCN weer een A340. Wat waren die A340's versleten.
Op de heenreis had ik een stoel die automatisch recline had daar wordt je wel gek van na een paar uur.
pi_160276543
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef OEM het volgende:

[..]

Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.
Was wel een benieuwd hoeveel verschillende treinen (uitgezonderd goederenwagons) er nu eigenlijk rondrijden in Nederland. Bij elkaar opgeteld blijkt het toch om een behoorlijk lijstje te gaan. Dat wist ik ook niet hoor...
1: Mat '64
2: SGMm2
3: SGMm3
4: ICMm 3
5: ICMm 4
6: DDZ 4
7: DDZ 6
8; DDAR
9: ICRm NS-kleuren
10: VIRM-4
11: VIRM-6
12: Spurt Rood 2-delig Arriva diesel
13: Spurt Rood 3-delig Arriva Diesel
14: Spurt Rood 2-delig Arriva Elektr
15: Spurt Rood 3-delig Arriva Elektr
16: Spurt Blauw 2-delig Arriva Elektr
17: Spurt Blauw 3-delig Arriva Elektr
18: LINT Syntus Rood
19: LINT Blauw Arriva
20: R-NET Abellio
21 GTW Breng Diesel
22 GTW Veolia 2-delig diesel
23 GTW Veolia 3-delig diesel
24 GTW Veolia 2-delig Elekt
25 GTW Veolia 3-delig Elektr
26 DM 90
27 Thalys PBA
28 Thalys PBKA
29 Connexxion Protos
30 Connexxion GTW
31 ICE 3
32 NS 1700
33 ICRm HST-kleuren
34: Traxx 186 NS-kleuren
35: Traxx 186 Grijs
36: Traxx 186 Groen-Grijs
37: Traxx 186 Rood
38: CityNightline
39: Intercity Berlijn
40: NMBS Break
41: NMBS Varkenskop
42: NS 1200
43: Panorama Rail Restaurant Trein
44: LOCON ex 1600
45: NS 6400 rood
46 NS 6400 Grijs/Geel
47: DB Schenker 1600
48 Captrain ES64
49 Captrain Class 66
50 Captrain V100
51 ERS Railways ES64
52 BLS Caro 186
53 HSL Logistik 1600
54 Rotterdam Rail Feeding Hippel
55 Rotterdam Rail Feeding V100
56 Rotterdam Rail Feeding NS1300
57 G2000BB Kombirail Europe
58 Locon G2000BB
59 Locon V100
60 LTE Netherlands 186
61 LTE Netherlands 6400
62 Locon Hippel
63 Metrans 186
64 Rotterdam Rail Feeding 1600
65 Rotterdam Rail Feeding Class 66
66 Rurtalbahn 186
67 SBB Cargo 186
68 Dieselloc van RTS
69 Trainservices V100
70 Rotterdam Rail Feeding NMBS 73-serie
71 Talent DB
  zondag 28 februari 2016 @ 07:20:22 #27
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160277292
KKM?
Ook Google kon mij niet helpen.

  zondag 28 februari 2016 @ 08:04:14 #28
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_160277386
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 07:20 schreef spapaars het volgende:
KKM?
Ook Google kon mij niet helpen.

[ afbeelding ]
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 28 februari 2016 @ 08:46:03 #29
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160277562
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.
Het was vroeg opstaan voor hun.
Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie, alhoewel het minder kwaad kan boven land, dan boven een oceaan.
pi_160277650
quote:
die jongen moet precies naast mij hebben gestaan...
Die van jou is wel recht van voren :P
--
pi_160277666
quote:
Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie
Er staan veel routepunten in de computer, dan is het een kwestie van selecteren.
--
pi_160278004
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Moet je op Moskou vliegen. Alleen parfum en alcohol :')
En dat kun je wel gratis proeven in een aantal winkels, dat is chill

Verder eens. Ik vind luchtvaart interessant, maar vliegen meestal een hel
  zondag 28 februari 2016 @ 09:54:24 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160278126
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt :+
Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt :7

Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter.
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787? :P

De PH-OYI is een prima toestel.
  zondag 28 februari 2016 @ 09:55:29 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160278142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Ik vind het nogal gechargeerd. Wanneer je 2 meter lang bent met wat overgewicht op de koop toe, zul je overal en bij iedere maatschappij wel krap zitten. Wachten moet je je gewoon op instellen, vertraging ook. Je kunt gaan lopen stressen maar uiteindelijk helpt het geen ene moer. En die winkels, zeker op Schiphol, vallen best wel mee hoor, moet je wel alleen naar de aanbiedingen kijken, zowel in merkkleding als electronica, en dan kun je er als veel reiziger soms de leukste dingen uitpikken met een aardige korting. En dat verkort ook de tijd van het wachten weer hé.

En ja, ik vlieg niet om het vliegen maar om op een bestemming te komen. Is dat 12 uur vliegen van huis, dan stel ik mij daar op in. Afhankelijk van het tijdstip van vertrek beetje een planning van eerste 2 uur lezen, eten en drinken, dan 2 uur een film kijken, 6 uur slapen en dan een ontbijt en feeth on the ground. Zo gaat die tijd vaker dan niet razendsnel voorbij. De enige vlucht die ik altijd echt boring vond was AMS-GRU op zondag om tien uur 's morgens voor de volgende 12 uur in een vliegtuig zitten om op maandag aan het werk te gaan in Sao Paulo. Maar ook daar maakte het weekend overblijven weer veel goed. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door buzz1291 op 28-02-2016 10:09:17 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160279966
Mooie foto's Iemand91.

Nu de mm's nog ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:31:09 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160280521
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:54 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787? :P

De PH-OYI is een prima toestel.
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 12:37:31 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160280672
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:56:47 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160281141
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.
Ik hou er wel rekening mee. Het is een samenspel tussen reisperiode, bestemming, aantal tussenstops, prijs, stoeltype en toesteltype. En als ik voor hetzelfde bedrag in een leuker toestel kan vliegen of een betaalbare upgrade naar Premium Economy of Business Class op een andere datum moet reizen dan neem ik dat zeker in overweging.
So we just called him Fred
pi_160282050
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91! :Y

Met dit mooie weer niet kunnen vliegen sucks. |:(
  zondag 28 februari 2016 @ 13:57:12 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160282526
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 14:01:00 #41
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160282601
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:57 schreef FredvZ het volgende:
Nergens voor nodig, zo'n neuswiel camara met fatsoenlijke resolutie:
Fixed :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160282806
Ik ben inderdaad 2 meter. Niet eerlijk hoor, kan er ook niets aan doen dat ik zo lang ben. En dan gaat zo'n meisje van 1,65 meter voor mij geheel met de stoel naar achteren... grr...


Meestal knoop ik vantevoren een vriendelijk gesprek aan. Of ze niet helemaal naar achteren willen gaan omdat ik dan echt klem zit. Voorkomt irritatie t.o.v. pas bespreken als diegene wilt slapen.
pi_160283972
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 00:24 schreef airportmadness het volgende:
Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen.
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.
Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig.
  zondag 28 februari 2016 @ 17:02:54 #45
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_160288583
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.
Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig.
Idd, die stoel is toch al gereserveerd.

Zelfde bij het landen. Toestel staat nog niet aan de slurf en iedereen staat al op om te graaien in de overhead compartments. En dan sta je in de rij en moet je nog 10 minuten wachten :') makke schapen
Tics van je petten.
pi_160289133
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond. :D
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:34 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91! :Y
:o *O*
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef FredvZ het volgende:
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET

De vlucht wordt hier live gestreamed:
https://www.museumofflight.org/727/watch-live
Boeing, United Airlines en het Museum of Flight hebben het moment aangegrepen om een fotoshoot te maken tussen deze eerst gebouwde Boeing 727 (die dus ook ooit voor United heeft gevlogen) en hun nieuwste aanwinst; een 787-9 (N27965).




quote:
12s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:06 schreef Blistering het volgende:
Mooie foto's Iemand91.

Nu de mm's nog ;)
Thanks. Ik ken nog wel iemand met meer bereik dan 210mm. B-)

G-VIIO is overigens afgelopen vrijdag overgevlogen van Las Vegas naar Victorville voor een paintjob. Zal daarna doorvliegen naar Cardiff voor onderhoud en zal dan weer worden opgenomen in de vloot.




En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/



En als laatste; er gaat binnenkort weer een Lockheed L-1011 Tristar vliegen; helaas maar een keer:

N910TE will be ferried to Kansas City
quote:
As we previously announced, TriStar History and Preservation acquired the ex-Flying Hospital L-1011 and we now know that their intention is to ferry this aircraft (re-registered N910TE) to Kansas City.

The aircraft has been readied at Tucson for the ferry flight and it seems there is already a Special Flight Permit approved.

The Flying Hospital was a project established by Mercy Airlift using the largest fully equipped surgical hospital ever constructed inside an aircraft, to provide medical services and humanitarian aid.


Op de Orbital Stargazer na, die af en toe een vlucht uitvoert, vliegen er geen L-1011's meer rond.

[ Bericht 99% gewijzigd door Iemand91 op 28-02-2016 17:29:50 ]
  zondag 28 februari 2016 @ 18:31:03 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160291052
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/

[ afbeelding ]
Thanks voor de tip.
Ik zag ook gelijk wat bijzonders voorbij komen, want blijkbaar vliegen er niet alleen 787's van TUI naar St. Maarten:


Momenteel vliegen er zo'n 12 737's van TUI (11x Thomson, 1x Jetairfly) voor Sunwing om de Canadezen uit het koude Canada naar warmere oorden rond de golf van Mexico en de Carbbean t brengen. En dat levert een bijzondere livery op. Op de staart is een sticker geplakt die overigens niet altijd even goed blijft zitten. In de zomer verkoopt Sunwing een deel van toestellen op de vluchten van TUI tussen Amsterdam en Toronto.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 23:57:08 #48
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160302991
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!

Wie ow wie raad de plaats
  maandag 29 februari 2016 @ 00:06:13 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160303170
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!

Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
^O^ Was volgens mij prima vliegweer.

Dat moet Volendam zijn op de foto :D
So we just called him Fred
  maandag 29 februari 2016 @ 00:07:08 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160303189
Dit lijkt niets vreemds te zijn:


Maar ik ben erg benieuwd hoe TUI Star Class in een 737 gaat leveren :Y)
So we just called him Fred
  maandag 29 februari 2016 @ 09:02:00 #51
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160306906
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

^O^ Was volgens mij prima vliegweer.

Dat moet Volendam zijn op de foto :D
Was perfect weer!
Inderdaad Volendam is correct!
pi_160310146
Zo sta je voor te bereiden op de vlucht naar Parijs, en zo is je vliegtuig in beslag genomen:

B737-800 Cabo Verde Airlines aan de ketting op Schiphol
quote:
Een Boeing 737-800 van TACV Cabo Verder Airlines wordt op Schiphol aan de grond gehouden omdat de maatschappij een openstaande rekening aan leasemaatschappij AerCap niet betaalt. Dit meldt CH-Aviation.

Half januari kreeg de maatschappij een ultimatum opgelegd van AerCap: voor 22 januari moest er 1,3 miljoen dollar betaald zijn, anders zou er beslag gelegd worden op de B757-200 van de Kaapverdiaanse carrier.

Het geld werd blijkbaar niet overgemaakt. Volgens CH-Aviation is nu de enige B737-800 van de maatschappij aan de ketting gelegd op Schiphol. Het toestel, met als registratie D4-CBX, landde gisteren rond 20.15 uur vanuit Ilho da Sal op de Kaapverdische eilanden en had later weer moeten vertrekken naar Parijs. Dat gebeurde niet. De Boeing 757-200 van de maatschappij, waar ook beslag op gelegd zou worden, vliegt nog wel rond.

Het bedrijf beschikt naast de twee geleasede Boeings nog over drie ATR’s. Die zijn wel eigendom van de carrier. De 757 is van belang voor de long-haul vluchten richting Brazilië en de Verenigde Staten.

TACV verkeert in financieel zwaar weer en probeert met hulp van de Kaapverdiaanse staat de financiën weer op orde te krijgen.


Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)

Op 31 maart wordt deze vlucht qua vliegduur echter weer verbroken door hun Dubai - Panama route.
De afstand is met 13.821 kilometer korter dan naar Auckland, maar met een geplande vliegduur van 17 uur en 25 minuten richting Panama en 16 uur richting Dubai wel langer qua tijd.
Om alle codeshare-goedkeuringen te krijgen is deze vlucht voorschoven naar eind maart in plaats van het eerder geplande 1 februari.

Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.




^^ Ja, dit is Auckland.

[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 29-02-2016 12:50:31 ]
pi_160310202
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!

Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
Mooi hoor!

Helaas zelf niet kunnen vliegen dit weekend. Dat is behoorlijk kut als je dan naar flight rader 24 zit te turen.

Je hebt zelf een PPL of was je pax? :)
  maandag 29 februari 2016 @ 18:57:18 #54
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160320414
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Mooi hoor!

Helaas zelf niet kunnen vliegen dit weekend. Dat is behoorlijk kut als je dan naar flight rader 24 zit te turen.

Je hebt zelf een PPL of was je pax? :)
Dat herken ik regelmatig! Ik heb zelf me PPL, vlieg vanaf Lelystad
  maandag 29 februari 2016 @ 19:00:50 #55
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160320511
Oman Air gaat nu ook twee Dreamliners van KQ leasen

http://www.africanaerospa(...)m-kenya-airways.html
pi_160320909
Gregorowitsch is lekker bezig, weet z'n oude vriendjes bij SkyTeam wel te vinden met z'n LHR slots die hij van AF-KL wil kopen en nu dit ook nog.
Jack does it in real time...
pi_160321751
Weer eens een andere hoek van Sint Maarten:

  maandag 29 februari 2016 @ 19:59:36 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160322656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 februari 2016 @ 20:24:25 #59
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160323383
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten!
Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten....
  maandag 29 februari 2016 @ 20:34:31 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160323711
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten....
Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 februari 2016 @ 20:35:04 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160323736
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:34 schreef XL het volgende:

[..]

Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik!
Grappig :)
  maandag 29 februari 2016 @ 20:38:24 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160323890
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:35 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Grappig :)
De vluchten zijn voor 98% zakelijk. Ik neem voor aankomen/vertrekken op mijn eigen vliegveld (DUS) weinig tijd. Heerlijk om er ook te ontspannen! Beter dan de dorpskroeg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 februari 2016 @ 20:39:52 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160323950
En soms als ik 's avond om 20:00 vlieg ga ik er om 11:00 al heen om de hele dag in de lounge te werken ipv home office.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_160323999
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM

zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_160324151
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM

zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte..

Is verder niet zo bijzonder, gebeurt dagelijks wel een keertje. Met flinke storm zelfs tientallen keren per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 20:44:46 ]
  maandag 29 februari 2016 @ 20:46:13 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160324226
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:39 schreef XL het volgende:
En soms als ik 's avond om 20:00 vlieg ga ik er om 11:00 al heen om de hele dag in de lounge te werken ipv home office.
Dat kan ik wel begrijpen.
pi_160324284
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:44 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte..

Is verder niet zo bijzonder, gebeurt dagelijks wel een keertje. Met flinke storm zelfs tientallen keren per dag.
thx
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:55:33 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160324583
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM

zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Blijft mooi om te zien:

pi_160324982
quote:
machtig als die turbines weer opspinnen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:15:54 #70
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160325409
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

machtig als die turbines weer opspinnen
777-300ER blijven toch wel de mooiste kisten!
Over EVA AIR gesproken vanaf 5 Maart vliegen ze ook naar IST en gerucht gaat dat AMS van 3 naar 5 x weekly gaat
  maandag 29 februari 2016 @ 21:33:12 #71
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160326091
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

machtig als die turbines weer opspinnen
Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben.

pi_160329164
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben.

Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 29 februari 2016 @ 23:08:56 #73
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160329354
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:03 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.

_O_
  maandag 29 februari 2016 @ 23:39:06 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160330257
Tijdens een engine run incl diverse spool ups, niet vervormd door takeoff etc:

pi_160331551
Wat een geweld O+
pi_160340109
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.

2016:
- April: Singapore gaat de Airbus A350 inzetten op Schiphol. Schiphol wordt de eerste internationale long-haul bestemming voor Singapore's A350 en hiermee wordt Singapore Airlines ook de eerste maatschappij die de A350 gaat inzetten op Schiphol. De A350-900 vervangt de 777-300ER wat betekent dat First Class vervalt; het aantal passagiers gaat van 8 first, 42 business, 228 economy (totaal: 278) naar 42 business, 24 Premium Economy, 187 Economy (totaal: 253)
Singapore Airlines zal ook 7 A350-900ULR (Ultra-Long Range) toestellen in gebruik nemen met minder stoelen waarmee de maatschappij weer naar New York en Los Angeles zal vliegen nadat ze eind 2013 daarmee zijn gestopt.
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
quote:
TOULOUSE - Schiphol krijgt met ingang van 10 mei dagelijks de nieuwe Airbus A350 op bezoek. Op die dag vervangt Singapore Airlines (SIA) de Boeing 777-300ER op de route door de A350-900. Dat heeft chief executive officer Goh Choon Phong van de Aziatische luchtvaartmaatschappij dinsdag in Toulouse aan Reismedia laten weten. SIA neemt daar morgen de eerste A350 in ontvangst.

Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op lijndienstvluchten naar Schiphol gaat inzetten. Eerder kwam al wel eenmalig een A350 van Finnair naar Amsterdam. De eerste Singapore Airlines-vlucht met de A350 vertrekt maandag 9 mei uit Singapore en landt op dinsdag 10 mei in Nederland.

Aan boord van de A350-900 van SIA is plaats voor 253 passagiers, verspreid over business class, premium economy en economy class. Door de inzet van het nieuwe Airbus-vliegtuig verdwijnt wel de first class tussen Schiphol en Singapore van het toneel.

Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.

Dat de First Class wegvalt op de route Amsterdam-Singapore ziet hij niet als een gemis. "Amsterdam is meer een business class-bestemming", geeft hij aan. Daarnaast kan Singapore Airlines met de A350 ook een Premium Economy-service bieden aan boord van de vluchten van en naar Schiphol.

Singapore Airlines is na de aflevering van het eerste toestel woensdag de vijfde maatschappij met de A350 'XWB' in de vloot. Eerder leverde Airbus al toestellen af aan Qatar Airways, Vietnam Airlines, Finnair en LATAM. Singapore Airlines heeft 67 A350's besteld.
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.



In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding
quote:
AMSTERDAM - ABN-AMRO, één van de belangrijkste financiers van vliegopleidingen in Nederland, stopt per 1 september 2016 met het verstrekken van leningen aan aspirant-piloten. Volgens de bank past het product niet meer bij haar activiteiten. Tot 1 september kijkt de bank zeer kritisch naar nieuwe aanvragen.

De bank was sinds 1993 actief in het verstrekken van leningen aan studenten aan Nederlandse vliegscholen. “We hebben de ups en downs in de industrie ervaren, de afgelopen jaren vooral het laatste”, aldus de bank in een reactie. “We hebben onze toekomst in deze markt geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat deze activiteit onder de huidige omstandigheden niet meer bij ons past.

Aanvragen van studenten die vanaf nu nog een lening willen afsluiten om een vliegopleiding te volgen worden volgens ABN-AMRO zeer nauwkeurig bekeken. “We zijn ons ook bewust van onze verantwoordelijkheid naar de circa 150 studenten die op dit moment hun opleiding volgen en zullen onze afspraken nakomen. We zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat zij hun vliegopleiding kunnen afronden.”

Voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) meldt aan Reismedia dat er nu twee opties overblijven: of studenten trekken het geld aan voor de opleiding binnen hun eigen familie of netwerk of luchtvaartmaatschappijen selecteren aspirant-piloten en betalen voor de opleiding. Verhagen maakt zich zorgen over de erkende vliegopleidingen die overblijven en hun piloten voor een deel aan een baan helpen bij buitenlandse luchtvaartmaatschappijen.
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen...
pi_160343458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.

En de vlucht is weer boven water en bijna boven land :P

http://www.flightradar24.com/UAE448/8f6e1ea
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_160348427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.

[..]

Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol

[..]

Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)73254.jpg]afbeelding[/url] ]

In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding

[..]

Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen...
Vergis je niet in ouders met centen.. Het aantal studenten zal wel flink teruglopen, maar dat kan ook geen kwaad. ;)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:59:31 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160355511
Kan deze webcam in de OP?

http://mahobeachcam.com
pi_160355813
Dat kan geen zeker geen kwaad voor de lange termijn. Maar voor scholen zoals KLS en EPST moet er toch wel financiering te vinden zijn. Aangezien die niet al te veel leerlingen opleiden en ook goed weg kunnen zetten.

Wat ik hoor en lees lijkt de markt iets aan te trekken. Ik ken 2 personen met een frozen ATPL die nadat ze wat totaal anders zijn gaan doen toch in de afgelopen maanden een vliegende baan (geen P2F) hebben gevonden.
pi_160358198


PH-AOH heeft voor de laatste keer de Nederlandse bodem verlaten.
Op dit moment is de Airbus A330-200 onderweg naar haar nieuwe eigenaar Shaheen Air; Karachi.
Vlucht is hier te volgen: http://www.flightradar24.com/SAI1/8f87290
Het is de eerste van de vier A330-200's die van KLM overgaan naar Shaheen Air.

De A330-200 vloog als F-WWYH op 20 december 2006 voor het eerst.
Op 2 februari 2007 werd het toestel als PH-AOH "Senaatintori - Helsinki" aan KLM geleverd.
Op 24 oktober 2015 vloog ze haar laatste vlucht voor KLM als KL670 van Dallas naar Amsterdam waar ze om 06:34 landde.
Op 11 december 2015 is ze officieel uitgeschreven uit het Nederlands Luchtvaartuigregister waarop ze weer in handen kwam van haar eigenaar Aercap en krijgt ze de tijdelijke registratie 2-PAOH.
Op Schiphol wordt ze omgebouwd en omgespoten voor de nieuwe maatschappij.

Op 25 februari 2016 maakt ze een testvlucht boven Nederland. (zie foto hierboven)
Om 21:50 uur vertrok ze vanavond voor het laatst van remotestand E75 vanaf de Aalsmeerbaan op weg naar Karachi.
pi_160359304
Ik weet niet of het het juiste topic is. Maar ik ben vandaag gestart aan mijn PPL op Cambridge Airport. Uiteindelijk moet het leiden tot mijn ATPL, in de komende 2 tot 3 jaar.
Eens zien hoe het gaat, aangezien ik een nieuwe HBO opleiding voor maritiem officer start komend schooljaar, en ik dus moet kijken hoe het allemaal combineert.
pi_160366309
Twee opvallende nieuwsberichten:

OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol
quote:
DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) begint een groot onderzoek naar de veiligheid van het vliegverkeer op en rond Schiphol. Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest, zoals bijna-botsingen op de startbaan.

De raad wil nu weten of er structureel iets mis is, bijvoorbeeld in het ontwerp of het gebruik van de luchthaven. Het gaat niet om terrorisme, benadrukt een woordvoerder.
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart
quote:
TIANJIN - In het Chinese Tianjin is gestart met de bouw van het A330 Completion and Delivery Centre. Dat meldt Airbus woensdag. Het aflevercentrum komt nabij de plaats waar de vliegtuigbouwer al A320's assembleert.

Het is het eerste Completion and Delivery Centre voor langeafstandstoestellen van Airbus buiten Europa. De vliegtuigbouwer tekende afgelopen zomer voor de bouw een overeenkomst met Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) en de Aviation Industry Corporation of China (AVIC).

De nieuwe A330's worden in Toulouse geassembleerd waarna zij in Tianjin worden geschilderd en van het cabine-interieur worden voorzien. Volgens de Global Market Forecast 2015-2034 van Airbus zijn er in de genoemde periode ongeveer 5400 vliegtuigen met meer dan honderd stoelen nodig.

Momenteel zijn er bij Chinese luchtvaartmaatschappijen meer dan 1240 vliegtuigen van Airbus in gebruik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol

Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).

Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines
quote:
TOULOUSE - Niet minder dan 67 Airbus A350's heeft Singapore Airlines in bestelling staan bij Airbus. Woensdag werd de eerste op het Airbus Delivery Center in Toulouse overgedragen aan de Aziatische luchtvaartmaatschappij. Dat gebeurde in aanwezigheid van genodigden, pers en de bekende 'Singapore Girls'.

De A350 gaat Singapore Airlines inzetten op dunnere intercontinentale routes en regionale routes. Het toestel is daarbij de opvolger van oudere Boeing 777-200's in de vloot. Vanaf 2018 komt de Ultra Long Range versie de vloot versterken. Daarmee worden rechtstreekse vluchten van Singapore Airlines naar Noord-Amerika mogelijk.

Groot voordeel voor Singapore Airlines is de flexibiliteit die het toestel biedt. De maatschappij ontvangt drie versies van de A350-900. Naast de Ultra Longe Range zijn dit de regional-versie en de long range-versie. Die laatste variant is bedoeld voor ultralange vluchten, waaronder Singapore-New York. Dat wordt met een vliegtijd van zo'n negentien uur 's werelds langste vliegroute.

Dit jaar zal de maatschappij elf A350's ontvangen. Aanvankelijk zullen regionale bestemmingen als Kuala Lumpur en Jakarta worden aangevlogen. Zodra nummer twee in de vloot is opgenomen, kan gestart worden met intercontinentale vluchten. Dinsdag werd bekend dat vanaf 9 mei Schiphol dagelijks de A350 van Singapore Airlines op bezoek krijgt.

"De A350-900 is voor ons het ideale vliegtuig voor dunnere longhaul-routes", meldt Goh Choon Phong, topman van Singapore Airlines. Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.

De A350 biedt Singapore Airlines tevens de mogelijkheid nieuwe markten aan te boren. Een goed voorbeeld is het Duitse Düsseldorf. "Vanaf juli openen we een gloednieuwe rechtstreekse lijndienst daarheen", zegt Goh. Daarmee nestelt Singapore Airlines zich nog nadrukkelijker in de thuismarkt van KLM, want Düsseldorf Airport trekt ook aanzienlijke aantallen passagiers uit Nederland.

Didier Everard, Heaf of Programmes bij Airbus, prees Singapore Airlines tijdens de afleveringsceremonie voor het oog voor detail dat de maatschappij heeft. Hoewel Singapore Airlines op dit moment nog meer Boeing- dan Airbus-vliegtuigen in dienst heeft, is het een trouwe klant van de Europese vliegtuigbouwer.

In de loop der jaren heeft de maatschappij met vrijwel alle door Airbus geproduceerde typen widebodyvliegtuigen gevlogen. In 2007 was Singapore Airlines launch customer van de A380. Met 67 toestellen in bestelling is Singapore Airlines de grootste klant voor specifiek de A350-900.
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.



quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)

Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:




Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
pi_160366802
Vrijdag vlieg ik voor het eerste met de A350. O+

Airbus wil er dit jaar 50 afleveren, ambitieus, maar ze zullen wel moeten want vorig jaar was het vrij treurig met 14 stuks...
Jack does it in real time...
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:57:48 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160367511
Ik vlieg morgen even heen en weer naar BCN vanaf Brussel. Heen met Brussels Airlines en terug met RyanAir. Benieuwd of er een significant verschil zit tussen die 2.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:08:01 #86
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_160367772
Tevens vandaag:

ehvairport twitterde op woensdag 02-03-2016 om 10:41:01 Vanwege een incident op de startbaan van #eindhovenairport, is de luchthaven vooralsnog tot 12.30 uur gesloten voor al het vliegverkeer. reageer retweet
Een Cessna Citation 525 heeft rond 8.15 blijkbaar een klapband gehad tijdens de take-off waardoor verschillende andere vliegtuigen moesten uitwijken naar o.a. Maastricht.

BraakPatty twitterde op woensdag 02-03-2016 om 11:33:40 Probleem weer opgelost at Eindhoven Airport! Vliegtuig wordt weer weggesleept! https://t.co/QQm7esTtcw reageer retweet
Ondertussen vliegt alles alweer, er zijn verder ook geen gewonden gevallen.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:30:26 #87
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160368292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
Twee opvallende nieuwsberichten:

OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol

[..]

Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart

[..]

[..]

En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).

Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines

[..]

Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?
pi_160368577
Op moment van posten exact 47 jaar geleden:

2 maart 1969: De eerste vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
De tweede supersonische passagiersvliegtuig (de Tupolev Tu-144 vloog 2 maanden eerder) maakt vanaf Aéroport de Toulouse-Blagnac haar allereerste vlucht.
Gevuld met 10 ton testapparatuur vertrekt om 15:40 uur het Franse prototype 001 F-WTSS met haar naverbranders aan vanaf de baan van Toulouse.
Gevolgd door 2 volgvliegtuigen (een voor het maken van video, de ander voor snelheidskalibratie) maakt de Concorde - steeds met het landingsgestel én haar neus naar beneden - een vlucht van 28 minuten waarna het om 16:08 uur een perfecte landing maakt op dezelfde baan.
De maximaal gehaalde snelheid bedraagt 435 km/h.





Op 19 oktober 1973 ging F-WTSS met pensioen en vloog die dag haar laatste vlucht naar Aéroport de Paris-Le Bourget waar het nu ook opgesteld staat. (Naast haar Air France zuster F-BTSD)
F-WTSS heeft in totaal 397 vluchten gemaakt waarvan 249 supersonisch.
Totaal aantal vluchturen is 812 uur waarvan ruim 254 uur supersonisch.

pi_160368843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Sunri5e het volgende:
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?
Die vierde A380 is dus nu een 777-200LR.

Schijnbaar is het vooral veel lokaal verkeer tussen Australië en Nieuw-Zeeland.
Dit zijn natuurlijk ook vluchten die als code-share worden uitgevoerd dus het zijn ook Qantas vluchten.
Ik geloof wel dat Emirates maximaal 4 vluchten per dag mag hebben tussen Australië en Nieuw-Zeeland.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2016 16:41:56 ]
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 16:15:23 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160369356
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag :') )

Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me)

Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen?
http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/

Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:19:17 #91
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160369463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:15 schreef derLudolf het volgende:
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag :') )

Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me)

Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen?
http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/

Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen
Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen.
pi_160369824
De KLM heeft vandaag voor het eerst drie 787's op pad gestuurd. Dit valt samen met de eerste Dreamliner inzet naar Osaka.
--
pi_160369855
Is dit geen betere plek? Daar gaan ze recht over je heen.
Je ziet ook vaak dat foto's en videos (bijvoorbeeld touch-and-gos van KLM) vanaf daar gemaakt zijn.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:43:18 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160370047
quote:
Codeshare-overeenkomst Delta Air Lines en Transavia

AMSTERDAM/ATLANTA - Delta Air Lines laat woensdag weten dat er een codeshare-overeenkomst met Transavia is ondertekend. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij moet nog wel officieel toestemming krijgen van de overheid.

Delta plaatst haar DL-code op tien vluchten van Transavia. Vier bestemmingen hiervan biedt Delta momenteel, al dan niet samen met partnermaatschappijen, nog niet aan. Dit zijn Sevilla, Alicante, Thessaloniki en Marrakech. De andere zes bestemmingen waarop de DL-code wordt geplaatst zijn Barcelona, Malaga, Valencia, Ibiza, Lissabon en Casablanca. Delta is al codeshare-partner van KLM.

"De samenwerking met Transavia stelt Delta Air Lines in staat om haar netwerk uit te breiden met meer vakantiebestemmingen rondom de Middellandse Zee die zowel tijdens de winter- als zomermaanden geliefd zijn bij Amerikaanse toeristen", zegt Nat Pieper, senior vice president Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Delta Air Lines.

Mogelijk plaatst de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij in de toekomst op meer vluchten van Transavia haar DL-code. Passagiers van Delta Air Lines kunnen miles sparen op de vluchten van de KLM-dochter.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:47:30 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160370147
* flipsen generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden _O-"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160370310
Wellicht een onderdeel van MH370 aangespoeld. Het gaat om een onderdeel van de stabilizer, in Mozambique.

quote:
(CNN)A piece of wreckage apparently from a Boeing 777 -- like the missing MH370 airliner -- was found washed ashore over the weekend on the coast of Mozambique, a U.S. official told CNN on Wednesday.

The newly discovered debris is on its way to Malaysia for further examination. The wreckage is a piece of horizontal stabilizer skin, the U.S. official said.

The horizontal stabilizer is the part of the aircraft's tail that is horizontal as the plane flies.

A second aviation source said there was no record of any Boeing 777 missing other than Malaysia Airlines Flight 370, which disappeared on March 8, 2014, with 239 people on board.

No comment from airline
Malaysia Airlines called the identification "speculative."

"It is too speculative at this point for MAS to comment," the airline said, using its initials.

The mystery of what happened to the plane remains unsolved. The search has turned up some aircraft debris, but also some false leads.

The search for MH370
It took more than a month for French investigators to confirm that aircraft debris found on Reunion Island in July was from the missing Malaysia Airlines plane. The airline displayed similar caution Wednesday when it refused to confirm immediately that the newly found debris is from MH370.

Mozambique is about 1,300 miles (2,100 kilometers) west of Reunion Island, with the large island of Madacascar between them.

Debris found in Thailand in mid-January turned out not to be from MH370.

One of aviation's greatest mysteries
The disappearance of MH370 remains one of aviation's greatest mysteries.

The flight took off from Kuala Lumpur International Airport in Malaysia early in the morning, bound for Beijing.

At 1:19 a.m., as the plane was flying over the South China Sea, Malaysian air traffic controllers radioed the crew to contact controllers in Ho Chi Minh City for the onward flight through Vietnamese airspace.

The crew's acknowledgment of the request was the last thing ever heard from MH370: "Good night Malaysian three-seven-zero."

Shortly afterward, air traffic controllers in Malaysia lost contact with the plane somewhere over the sea between Malaysia and Vietnam.

The aircraft's transponder, which identifies the plane and relays details like altitude and speed to controllers, stopped transmitting. MH370 seemingly disappeared without a trace.

Malaysian authorities revealed later that military radar had tracked the plane as it inexplicably changed course, turned back to the west and flew across the Malaysian Peninsula, up the Strait of Malacca, before flying out of radar range at 2:14 a.m. and vanishing once again.
bron
pi_160370706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:47 schreef flipsen het volgende:
[me=flipsen]generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.

[ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 02-03-2016 17:48:21 ]
--
pi_160374026
Boeing 727 #1 is in beweging.


Livestream hier: http://livestream.com/museumofflight/events/4899240
Live updates hier: https://twitter.com/museumofflight

De flightcrew:







_O-


museumofflight twitterde op woensdag 02-03-2016 om 20:08:45 Welcome home!!!!#727finalflight reageer retweet


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2016 20:14:03 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:08:01 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160380992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.
Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.

De catering zal ook wel een stuk beter zijn
So we just called him Fred
pi_160390405
Transavia ontvangt nieuwe Boeing 737-800
quote:
SCHIPHOL - Transavia heeft donderdag de eerste van zeventien bestelde Boeing 737-800’s verwelkomd op Schiphol. Het vliegtuig, met registratie PH-HXA, landde vanochtend rond 11.00 uur op de Buitenveldertbaan.

De KLM-dochter plaatste een jaar geleden een order voor zeventien toestellen bij Boeing, met een optie op nog eens drie. De vliegtuigen dienen deels als vervanging voor de bestaande vloot, maar vooral ook om het netwerk in Europa uit te breiden. Zo gaan vijf van de machines naar München, waar Transavia deze maand haar eerste Duitse basis start.

De PH-HXA werd vanuit Seattle via IJsland naar Schiphol gevlogen. Deze maand komt nog een 737 vanaf de Boeing-fabriek richting ons land. De gehele bestelling moet eind 2018 zijn afgeleverd.
De nieuwste Boeings zijn voorzien van het zogeheten Boeing Sky-interieur en tellen 189 stoelen. Onder de vleugels hangen twee CFM56-7BE motoren.


En Emirates ziet voorlopig af van hun plannen om naar Panama te vliegen.
pi_160392008


En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd.
Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd.

Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikey92 op 03-03-2016 16:00:56 ]
pi_160393097
quote:
Just park it anywhere.
op een parkeerplaats voor auto's ;)
--
pi_160393332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 23:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.

De catering zal ook wel een stuk beter zijn
Ik bedoelde met 'hun eigen' Amerikaanse charters. Op de een of andere manier zal er toch prijstechnisch wel verschil zijn, al is dat waarschijnlijk lastig te zien als je een ticket koopt van bijvoorbeeld plaats x naar DTW, dan naar AMS en dan nog een aansluiting met een door Transavia uitgevoerde vlucht.
--
  donderdag 3 maart 2016 @ 16:35:58 #104
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160393489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:30 schreef Mikey92 het volgende:
[ afbeelding ]

En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd.
Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd.

Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar.
Gaat snel met de aantallen.
pi_160395127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:35 schreef Sunri5e het volgende:
Gaat snel met de aantallen.
En in juni nog een 777-300ER. Maar dan houdt het ook op voor vlootuitbreiding.
Als de zomer voorbij is 4 747's eruit. ;(
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:05:52 #106
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160407669
Hoe gaat een Iran Air eigenlijk hun vloot vernieuwing aanpakken? Iemand enig idee?
Ze hebben een flinke order uitstaan bij Airbus, maar het gaat natuurlijk nog jaren duren voor leveringen beginnen.

Gaat zo'n maatschappij in de tussentijd allerlei toestellen leasen? :? Denk bijvoorbeeld aan relatief jonge A330's van oa. KLM die naar Saheen Air gegaan zijn.
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 01:10:30 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160407700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe gaat een Iran Air eigenlijk hun vloot vernieuwing aanpakken? Iemand enig idee?
Ze hebben een flinke order uitstaan bij Airbus, maar het gaat natuurlijk nog jaren duren voor leveringen beginnen.

Gaat zo'n maatschappij in de tussentijd allerlei toestellen leasen? :? Denk bijvoorbeeld aan relatief jonge A330's van oa. KLM die naar Saheen Air gegaan zijn.
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
747's van KLM? :P Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen.

Hoe zit het met die orders die die Russische maatschappij had die vorig jaar failliet ging?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:15:04 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160407735
Hmm eerste Airbus leveringen staan volgens Wiki al in 2016 op de planning, dat moet wel van de plank zijn dan?
Of heeft Airbus productielijnen die zo verlegen zitten om orders?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 01:15:54 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160407744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hmm eerste Airbus leveringen staan volgens Wiki al in 2016 op de planning, dat moet wel van de plank zijn dan?
Of heeft Airbus productielijnen die zo verlegen zitten om orders?
A320/330ceo misschien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160409833
quote:
A320/330ceo misschien?
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's.
--
pi_160412679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen?
Die houden het nog wel even vol hoor.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:10 schreef derLudolf het volgende:
747's van KLM? :P
Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me. Die zijn op.
quote:
Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen.
A340's zijn gemakkelijk aan te komen inderdaad. Beste kans dat die bij de eerst golf van 'nieuwe' toestellen zit.
quote:
Hoe zit het met die orders die die Russische maatschappij had die vorig jaar failliet ging?
Transaero?
Hun 2 gebouwde 747-8i's staan opgeslagen op Paine Field.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef derLudolf het volgende:
A320/330ceo misschien?
Hun order bestaat o.a. uit 21 A320ceo, 27 A330ceo en 12 A380's; toestellen waar in de productielijn nog wel ruimte voor is.
Daarnaast nog een vracht neo's die later kunnen komen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:17 schreef inkjet het volgende:
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's.
Boeing mag ook sinds kort met Iran praten inderdaad. Niet alleen de 747 is dan een optie maar ook de 777; die productielijn heeft ook nog genoeg ruimte voor wat extra orders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-03-2016 12:02:51 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:39:06 #112
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160412817
Kan Iran deze order wel behoudem met de huidige lage olieprijs? Zijn interessante ontwikkelingen. In de tussentijd zal er oa geschikt personeel moeten worden opgeleidt, piloten enzo.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_160413245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:39 schreef Woods het volgende:
Kan Iran deze order wel behoudem met de huidige lage olieprijs? Zijn interessante ontwikkelingen. In de tussentijd zal er oa geschikt personeel moeten worden opgeleidt, piloten enzo.
Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af.
En denk ook aan de politiek in de VS hoe bijvoorbeeld de Republikeinse kandidaten over de deal denken.

Geloof dat (bijna?) alles ook in eigendom komt en niet geleased. Want je zult als westerse lease-maatschappij maar miljarden aan Iran geleasde vliegtuigen in bezit hebben. :X
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:59:01 #114
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160413458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Iemand91 het volgende:
Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me.
Hm, staat toch leuk met een nieuwe livery van mijn reisorganisatie. Kostda? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 14:07:45 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160416640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af.
En denk ook aan de politiek in de VS hoe bijvoorbeeld de Republikeinse kandidaten over de deal denken.

Geloof dat (bijna?) alles ook in eigendom komt en niet geleased. Want je zult als westerse lease-maatschappij maar miljarden aan Iran geleasde vliegtuigen in bezit hebben. :X
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig.
A330neo -> enkel RR motoren
A330ceo -> RR mogelijk
A380-> RR mogelijk
A350 -> enkel RR motoren

Met de A320 zit je wel vast aan GE en/of P&W volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160417093
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig.
A330neo -> enkel RR motoren
A330ceo -> RR mogelijk
A380-> RR mogelijk
A350 -> enkel RR motoren

Met de A320 zit je wel vast aan GE en/of P&W volgens mij.
Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa?
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 14:45:43 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160417564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa?
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160417713
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:45 schreef derLudolf het volgende:
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran?
Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'.
Maar mocht er weer een embargo komen (wat ik daar dus afvraag) dan geldt dat dus ook gewoon voor de Europese fabrikanten.
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 14:53:33 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160417762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'.
Maar mocht er weer een embargo komen (wat ik daar dus afvraag) dan geldt dat dus ook gewoon voor de Europese fabrikanten.
Duidelijk Ik dacht dat het alleen om de VS ging, wat zou worden geboycot
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:46:28 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160418848
Birdstrike voor de PH-MCP gisteren:

So we just called him Fred
pi_160428413
Dit is ook wel een mooie hoek:



Jammer dat je niet daar meer kan komen zoals vroeger.
Ik zou nog zoveel interessante foto's daar kunnen/willen maken. :9
pi_160431891
Foto's van vandaag/vanavond:



Morgen vertrekt PH-MCW voor haar allerlaatste vlucht.
Om 15:00 uur (Flightradar zegt 15:10 uur) vertrekt ze als MP6061 naar Miami en gaat daarna door naar Mojave Air and Space Port; hier voegt ze zich dan bij PH-MCY en -MCR en PH-KCD en -KCE van KLM.
"Martin Schröder" werd op 20 november 1998 aan Martinair geleverd; dus ruim 17 jaar oud geworden.

PH-MCW op een testvlucht vanaf de McDonnell Douglas fabriek op Long Beach, Californië:


De dag van aflevering aan Martinair, 20 november 1998:


De vrachtruimte - waarschijnlijk op de delivery-flight - boven de Atlantische Oceaan:


Aankomst op Schiphol:


En pushback bij haar eerste vlucht voor Martinair:


PH-MCW was naast -MCU de enige nieuw gebouwde MD-11 vrachttoestel dat Martinair in ontvangst nam en was het laatste vliegtuig dat Martinair aangeschaft heeft.
Dan blijven vanaf morgen slechts 2 Martinair McDonnell Douglas MD-11 vrachttoestellen over;
PH-MCP en -MCU. (-MCS staat zoals bekend al bijna een jaar stil op Schiphol)
Deze gaan over 2 maand ook voorgoed weg.
Daarna wordt een widebody-trijet op Schiphol een bijzonderheid...

Hieronder zijn alle eerder genoemde vier Nederlandse trijets te zien:



Accident: Ethiopian B788 at Addis Ababa on Mar 4th 2016, nose gear collapsed at gate
quote:
An Ethiopian Airlines Boeing 787-800, registration ET-ASH performing flight ET-702 from Addis Ababa (Ethiopia) to Rome Fiumicino (Italy), had completed boarding and was about to depart when the aircraft settled on its nose after the nose gear collapsed. One flight attendant received minor injuries, the aircraft received substantial damage.

An inquiry with the airline remained unanswered so far.

A ground observer reported that the aircraft bound for Rome Fiumicino had completed boarding and was about to depart the gate, when the nose gear collapsed.

ET-ASH on its nose:
pi_160434666
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai. Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
--
pi_160437955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef inkjet het volgende:
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai.
Dat zie je inderdaad helaas nauwelijks meer. Te onderhoudsgevoelig helaas.
quote:
Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik dacht dat onder andere vanwege lopende rechtszaken dit toestel nog in Schiphol stond maar geen idee of dit op waarheden berust of dat er meer speelt.
(Ik denk het laatste)
pi_160453669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:11 schreef inkjet het volgende:
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai. Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt?
MCS?
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 23:21:57 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160453724
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat zie je inderdaad helaas nauwelijks meer. Te onderhoudsgevoelig helaas.

Waarom?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160454065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
MCS?
PH-MCS:


quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Waarom?
Boeing legt het beter uit dan ik. :P

Vanmiddag:






[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2016 23:47:33 ]
pi_160454071
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Waarom?
Flink polijsten en blanke lak is duurder dan "gewoon" spuiten denk ik.
pi_160454084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

PH-MCS:

[ afbeelding ]
Aha!!
pi_160459203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

MCS?
PH-MCS. Die staat al geruime tijd in een hangar te wachten op haar lot.
--
pi_160466841
PH-MCW voert momenteel haar allerlaatste vlucht uit: http://www.flightradar24.com/MPH113/903d594
Over zo'n 4.5 uur gaan de motoren voor de laatste keer uit...
  zondag 6 maart 2016 @ 17:02:33 #132
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160467033
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:54 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MCW voert momenteel haar allerlaatste vlucht uit: http://www.flightradar24.com/MPH113/903d594
Over zo'n 4.5 uur gaan de motoren voor de laatste keer uit...
[ afbeelding ]
:'(
pi_160468402
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:06 schreef inkjet het volgende:

[..]

PH-MCS. Die staat al geruime tijd in een hangar te wachten op haar lot.
Haar lot wordt Victorville op 1 april;)
pi_160468635
http://www.flightradar24.(...)-types-of-airplanes/

Voor mensen die eens willen weten hoeveel zo'n kist gebruikt wordt of moet worden gebruikt.
--
pi_160502571
PH-HXB maakt vandaag een vlucht als BOE198.
--
pi_160516684
flightradar24 twitterde op maandag 07-03-2016 om 23:56:57 ☀️🌕 @AlaskaAir adjusted tomorrow's #AS870 departure so passengers may view the eclipse. https://t.co/NevkonxoSN reageer retweet
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:12:59 #137
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160523750
China Eastern gaat het ook proberen op Amsterdam - Shanghai. Men zal met een A330-200 4x per week gaan vliegen tussen China en Nederland.
airlineroute twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 19:02:49 China Eastern to start Shanghai Pu Dong - Amsterdam 4 weekly flights from 26JUN16 reageer retweet
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:46:15 #138
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160524669
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:12 schreef boriq het volgende:
China Eastern gaat het ook proberen op Amsterdam - Shanghai. Men zal met een A330-200 4x per week gaan vliegen tussen China en Nederland.
airlineroute twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 19:02:49 China Eastern to start Shanghai Pu Dong - Amsterdam 4 weekly flights from 26JUN16 reageer retweet
Ze hebben nu al een codeshare op die route met de 13-wekelijkse KLM-vlucht.

Je zou bijna gaan denken dat ze uiteindelijk een aantal vluchten overnemen van de KLM, als er weer 747's na de zomer uit gaan.
So we just called him Fred
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:32:00 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160526062
Vandaag is de eerste GOL 737-800 in Amsterdam aangekomen vanuit Brazillië:
https://www.flightradar24.com/data/airplanes/pr-guv'

Deze kist zal tot eind oktober 2017 als PH-GUV voor Transavia blijven vliegen.
Tot 18 april komen er nog 7 naar Schiphol, die de hele zomer voor Transavia ingezet gaan worden.
Als laatste komt in juni de PR-GUW(=PH-GUW) die ook tot en met oktober 2017 blijft.
So we just called him Fred
pi_160526845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:12 schreef boriq het volgende:
China Eastern gaat het ook proberen op Amsterdam - Shanghai. Men zal met een A330-200 4x per week gaan vliegen tussen China en Nederland.
airlineroute twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 19:02:49 China Eastern to start Shanghai Pu Dong - Amsterdam 4 weekly flights from 26JUN16 reageer retweet
2.gif
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
- Juni: China Eastern Airlines heeft bij de Civil Aviation Administration of China (CAAC) een aanvraag ingedient voor rechstreekse vluchten tussen haar hub Shanghai naar Amsterdam, beginnend in juni.
Het plan is om vanaf deze maand viermaal per week (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag) op Amsterdam te vliegen met de Airbus A330-200.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:46 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben nu al een codeshare op die route met de 13-wekelijkse KLM-vlucht.

Je zou bijna gaan denken dat ze uiteindelijk een aantal vluchten overnemen van de KLM, als er weer 747's na de zomer uit gaan.
KLM had eerst de 787-9 ingepland voor een aantal vluchten naar Shanghai maar heeft dat naar achteren geschoven.
Goed met elkaar geregeld. :P
(Hoewel de 787-9 inzetten wel een flinke capaciteitsboost zou geven qua stoelen)
pi_160526850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:32 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag is de eerste GOL 737-800 in Amsterdam aangekomen vanuit Brazillië:
https://www.flightradar24.com/data/airplanes/pr-guv'

Deze kist zal tot eind oktober 2017 als PH-GUV voor Transavia blijven vliegen.
Tot 18 april komen er nog 7 naar Schiphol, die de hele zomer voor Transavia ingezet gaan worden.
Als laatste komt in juni de PR-GUW(=PH-GUW) die ook tot en met oktober 2017 blijft.
gaan ze nog wat veranderen (al dan niet klein) aan de livery? Of blijft dat tot eind 2017 zo?

Geen idee wat gebruikelijk is voor zo'n lange tijd.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:07:08 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160527129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

gaan ze nog wat veranderen (al dan niet klein) aan de livery? Of blijft dat tot eind 2017 zo?

Geen idee wat gebruikelijk is voor zo'n lange tijd.
Ze vliegen rond in een Transavia livery, met oranje motoren en wingtips:


PH-GGX vorig jaar, komt ook dit jaar weer terug.
So we just called him Fred
pi_160527195
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze vliegen rond in een Transavia livery, met oranje motoren en wingtips:
[ afbeelding ]

PH-GGX vorig jaar, komt ook dit jaar weer terug.
Oh, dus wel bijna helemaal :o.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:14:15 #144
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160527404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

gaan ze nog wat veranderen (al dan niet klein) aan de livery? Of blijft dat tot eind 2017 zo?

Geen idee wat gebruikelijk is voor zo'n lange tijd.
D'r gaan stickers overheen. En als die een beetje slijten.. ach, who cares:

pi_160527468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:14 schreef OEM het volgende:

[..]

D'r gaan stickers overheen. En als die een beetje slijten.. ach, who cares:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86326.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat ziet er wel erg cheap uit :').
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:18:12 #146
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160527559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:15 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat ziet er wel erg cheap uit :').
Past wel mooi bij het low-cost imago wat ze zo graag willen
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:18:35 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160527572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:32 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag is de eerste GOL 737-800 in Amsterdam aangekomen vanuit Brazillië:
https://www.flightradar24.com/data/airplanes/pr-guv'

Deze kist zal tot eind oktober 2017 als PH-GUV voor Transavia blijven vliegen.
Tot 18 april komen er nog 7 naar Schiphol, die de hele zomer voor Transavia ingezet gaan worden.
Als laatste komt in juni de PR-GUW(=PH-GUW) die ook tot en met oktober 2017 blijft.
Gaat Arke nog leasen van Miami Air? Vorig jaar nog in zo'n leasekist gevlogen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:34:59 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160528184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Gaat Arke nog leasen van Miami Air? Vorig jaar nog in zo'n leasekist gevlogen.
Het is verdacht stil in die hoek. Ze zijn wel aan het schuiven met kisten. Zo gaan er deze zomer 767-300's voor TUIfly (Duitsland) vliegen, het zou mij niks verbazen als ze daarmee 737-800's vrij spelen voor de Nederlandse markt (TUI heeft nog geen eigen long haul operatie in Duitsland, ze kopen tickets in bij Eurowings. Vervolgens huurt Eurowings weer TUI in, nu de vliegt de D-ATYE (=G-OBYE=PH-OYE) samen met incidenteel de PH-OYI en PH-FTM voor Eurowings.
De D-ATYG(=G-OBYG) vliegt nu voor Conder (onderdeel van Thomas Cook, de grootste concurent voor TUI). Die laatste is van de week terug gekomen naar Frankfurt toen hij al boven de oceaan vloog en heeft daarna nauwelijks gevlogen.
De 767-300 zullen m.i. van de zomer dus op medium-haul worden ingezet, zodat er toestellen 737's naar Nederland kunnen. Vorig jaar ontstond het gerucht dat de G-OBYE(=PH-OYE) weer naar Nederland zou komen, maar dit is op het laatste moment vervangen door verschillende lease toestellen.

Maar dit slechts mijn persoonlijke invulling, het kan nog alle kanten op.
So we just called him Fred
pi_160528711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

gaan ze nog wat veranderen (al dan niet klein) aan de livery? Of blijft dat tot eind 2017 zo?

Geen idee wat gebruikelijk is voor zo'n lange tijd.
De toestellen die tot eind volgende zomer blijven hebben een complete livery, de toestellen die alleen deze zomer blijven zouden wel eens GOL motoren en Winglets kunnen hebben :-)
--
pi_160539041
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

PH-MCS:

[ afbeelding ]

[..]

Boeing legt het beter uit dan ik. :P

Vanmiddag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Scheelt niet veel op 2.58 van dat filmpje (bijna bird strike) of ze hadden weer terug gekund.
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 15:27:28 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160543005
Ik snap ook waarom de douane in Eelde in een Amarok rijdt en waarom deze onder de modder zat. Anderhalf km over een zandweg gereden naar de landingsbaan totdat ik niet verder kon/durfde rijden omdat het vanaf daar helemaal onder water stond :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:01:14 #152
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160543779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap ook waarom de douane in Eelde in een Amarok rijdt en waarom deze onder de modder zat. Anderhalf km over een zandweg gereden naar de landingsbaan totdat ik niet verder kon/durfde rijden omdat het vanaf daar helemaal onder water stond :')
Niet naar mij geluisterd? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:56:41 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160551372
Zit ik te zoeken voor een vlucht naar BKK, kom ik een aanbieding van Finnair tegen. Was een paar jaar geleden goed bevallen qua vertrek, transfer en aankomsttijd. Denk ik ja dat doen we want A350-900, en kijk toch nog ff op Seatguru en blijkt me dat toch een krappe bedoening met 31 inch pitch en 3-3-3 opstelling. Is die A350 dan breder dan een A340/330? Maar die stoelafstand is toch wel een dealbreaker, net zo krap als een 787 dus. Dan toch maar weer 4 x in een Emirates A380, voorin, comfortabel en geluidsarm vliegen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:08:38 #154
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160551797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:56 schreef buzz1291 het volgende:
Zit ik te zoeken voor een vlucht naar BKK, kom ik een aanbieding van Finnair tegen. Was een paar jaar geleden goed bevallen qua vertrek, transfer en aankomsttijd. Denk ik ja dat doen we want A350-900, en kijk toch nog ff op Seatguru en blijkt me dat toch een krappe bedoening met 31 inch pitch en 3-3-3 opstelling. Is die A350 dan breder dan een A340/330? Maar die stoelafstand is toch wel een dealbreaker, net zo krap als een 787 dus. Dan toch maar weer 4 x in een Emirates A380, voorin, comfortabel en geluidsarm vliegen.
Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt?

Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunri5e op 09-03-2016 21:17:16 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:11:37 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160554300
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt?

Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken.
Ik zou de finnair pakken, was nog nooit in een a350
Verder inderdaad KLM (direct) of Etihad (goedkoop, maar niet slecht).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 22:17:22 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160554534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Niet naar mij geluisterd? :P

[..]

Ik ben lui, wou er met de auto bij kunnen komen. Bovendien moest ik mijn ouders ophalen dus wou ook redelijk snel weer bij de terminal kunnen zijn...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160557994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:22 schreef Iemand91 het volgende:
flightradar24 twitterde op maandag 07-03-2016 om 23:56:57 ☀️🌕 @AlaskaAir adjusted tomorrow's #AS870 departure so passengers may view the eclipse. https://t.co/NevkonxoSN reageer retweet
[ afbeelding ]
En dat levert dan zulke platen op:

AlaskaAir twitterde op woensdag 09-03-2016 om 07:26:03 Now that's a view of the #Eclipse2016 from flight #870. Photo: Anchorage flight attendants Rachael C. & Sofia S. reageer retweet



  donderdag 10 maart 2016 @ 12:45:33 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160564563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt?

Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken.
Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro?
(Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis)

Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij.

En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah.

Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling.
Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal.
Xiamen zal ik eens naar kijken.
Bedankt.


Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class.

[ Bericht 8% gewijzigd door buzz1291 op 10-03-2016 13:01:13 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:28:54 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160565367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro?
(Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis)

Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij.

En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah.

Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling.
Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal.
Xiamen zal ik eens naar kijken.
Bedankt.

Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class.

De 2-4-2 op A330/340 vs 3-3-3 op A350 heeft in ieder geval dezelfde seat width
Wel heb je 1 inch minder stoelafstand.

Het is minder ruim dan Emirates. Dat is zeker.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:10:52 #160
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160566169
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro?
(Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis)

Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij.

En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah.

Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling.
Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal.
Xiamen zal ik eens naar kijken.
Bedankt.

Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class.

Wat zijn je exacte datums dat je vertrekt en weer terug komt?
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:19:26 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160571961


[ Bericht 46% gewijzigd door Fred op 10-03-2016 19:54:41 (foto gefixt) ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:55:26 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160573122
Niet erg handig natuurlijk:
Chinese passagier zet deur open voor frisse lucht

En als dat nog niet opmerkelijk genoeg was:
Kind gevonden in handbagage op vlucht Air France

[ Bericht 18% gewijzigd door Fred op 10-03-2016 20:14:00 ]
So we just called him Fred
  donderdag 10 maart 2016 @ 20:17:27 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160573746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:19 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi
pi_160574031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:19 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Mooiste livery, by far :)

imo
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 10 maart 2016 @ 22:53:20 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160580048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:10 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat zijn je exacte datums dat je vertrekt en weer terug komt?
Ik zie het all, moet gewoon na 22 augustus vertrekken, dan zijn die KLM tickets er ook voor een hele redelijke prijs. Bedankt voor me op dat spoor te zetten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:22:29 #166
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160584289
Mooie plaat van de nieuwste 777 van KLM.

  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:20:48 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160589138
Vechtpartij om luide muziek op vlucht van Spirit Airlines
Vast ook te veel "spirits" genuttigd ;)
So we just called him Fred
  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:25:32 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160589218
Ondertussen in Maastricht:
So we just called him Fred
  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:26 #169
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160589965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:25 schreef FredvZ het volgende:
Ondertussen in Maastricht:
Tefaf?

edit: Jep
pi_160590545
flightradar24 twitterde op vrijdag 11-03-2016 om 05:14:05 ✈️🐘 Interesting flight of the day: a 747 carrying 17 African elephants. https://t.co/xVMpGBnaEX h/t @andreaahles reageer retweet


Een vlucht omgeven door controverses.
Oorspronkelijk plan was voor 3 stieren en 15 koeien tussen de 6 en 25 jaar oud vanuit Swaziland naar 3 Amerikaanse dierentuinen te vervoeren. Een olifant overleed echter in december.
Met pak 'm beet een gewicht van zo'n 3500 kilo per dier (ruwe, conservatieve schatting) heb je daar toch even zo'n 59,5 ton aan olifant achterin staan.
Geen wonder dat de 747-400BCF dus even een stop in Dakar maakte want non-stop vanuit Swaziland haalt die kist niet.



En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000.
Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190).

En i.t.t. de F70 geschikt om non-stop naar de Antillen te vliegen (dus niet meer het paar voorin de 747 en de Fokker via eilanden in de Oceaan vooruit) en groot deel van de VS.
Maar tegelijk wel een beetje overdreven voor meeste vluchten dat ze binnen Europa uitvoert.

Maar er zijn tot nu toe maar 24 stuks van gebouwd dus een occasion Lineage vinden wordt misschien nog niet zo gemakkelijk.
Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel.

  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:48:32 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160590828
17 jumbo´s in een jumbo :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160590951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:36 schreef Iemand91 het volgende:

En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000.
Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190).

En i.t.t. de F70 geschikt om non-stop naar de Antillen te vliegen (dus niet meer het paar voorin de 747 en de Fokker via eilanden in de Oceaan vooruit) en groot deel van de VS.
Maar tegelijk wel een beetje overdreven voor meeste vluchten dat ze binnen Europa uitvoert.

Maar er zijn tot nu toe maar 24 stuks van gebouwd dus een occasion Lineage vinden wordt misschien nog niet zo gemakkelijk.
Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)41678.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik denk dat de registratie al bekend is...

PH-KWA?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:30:36 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160591977
Dat is wel de registratie die in 2013 door Lila Design is gebruikt voor het ontwerpen van een livery:
So we just called him Fred
pi_160594597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:30 schreef FredvZ het volgende:
Dat is wel de registratie die in 2013 door Lila Design is gebruikt voor het ontwerpen van een livery:
[ afbeelding ]
Zo'n A380 zou natuurlijk ook wel stoer zijn bij meetings van de koning :7 .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 17:23:59 ]
pi_160614081
Weet iemand de status van de PH-AOK? Is die donderdag na de landing uitgefaseerd is?
--
pi_160614151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:25 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand de status van de PH-AOK? Is die donderdag na de landing uitgefaseerd is?
A-Check;)
pi_160615178
Ed Force One badly damaged on the ground in Chile
quote:
ED FORCE ONE BADLY DAMAGED ON THE GROUND IN COMODORO ARTURO MERINO BENITEZ (SANTIAGO, CHILE) AIRPORT
CONCERTS IN ARGENTINA TOMORROW AND TUESDAY EXPECTED TO GO AHEAD AS PLANNED


Ed Force One was this morning tethered to a tow truck to be taken for refuelling prior to flying over the Andes to Cordoba for the next show. On moving the steering pin that is part of the mechanism that connects the ground tug to the aircraft seemingly fell out. On making a turn the aircraft had no steering and collided with the ground tug badly damaging the undercarriage, two of the aircrafts engines and injuring two ground tug operators, both of whom have been taken to hospital. We hope of course that they make a full and speedy recovery and we will be closely monitoring their progress. The flight engineers are on site and evaluating the damage, but their initial report is that the engines have suffered large damage and will require an extended period of maintenance and possibly two new engines.

We are currently making contingency arrangements to get to the show in Cordoba tomorrow with band, crew and equipment intact. Fortunately the 20 tons of equipment had not been loaded onto Ed Force One at the time of the accident. Although this is tragic for our beautiful plane we do not expect this to affect our concert schedule including the next 2 shows in Cordoba and Buenos Aires. And we hope to find a new Ed Force One to continue this adventure with us in the near future. We will keep everyone updated when we know more, so keep checking only on this site for official news. Please note that our 2 flight engineers were the only people on board Ed Force One at the time of the incident.

To finish on a high note however, our visit to Chile was a huge success with 58,000 fans coming to the show as totally brilliant as ever in the Stadium Nacional last night. We love you guys!






[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-03-2016 17:31:55 ]
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:24:52 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160615575
Zo de knetters. Dat moet aardig hard gegaan zijn :{
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:03:49 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160616262
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:14:39 #180
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160616497
quote:
Haha vet
  zaterdag 12 maart 2016 @ 19:31:30 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160618319
So we just called him Fred
  zaterdag 12 maart 2016 @ 19:50:46 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160618886
Geen kunst, wel opvallend:

5 maart, vreemde lucht in cockpit van Condor B767-300 D-ABUB bij vertrek vanuit La Romana. De flightcrew pakt de zuurstofmaskers en vliegt terug naar La Romana. Tijdens het taxiën zijn de ramen van de cockpit geopend.


9 maart, twee testvluchten na herstel


10 maart, blijkbaar vertrouwden ze het nog niet helemaal, gezien deze opmerkelijke route terug


Extra opvallend was dat de dag er voor op een vlucht van Panama City naar Santo Domingo hetzelfde probleem optrad. Toen is op Santo Domingo de cockpit gelucht en daarna zonder problemen naar Frankfurt gevlogen. (en op 5 maart dus ook probleemloos van Frankfurt naar La Romana)

Met dank aan www.avherald.com en www.aeroinside.com voor de achtergrond info.
So we just called him Fred
pi_160621789
Ed Force One update:

quote:
UPDATE - Saturday evening

We are happy to tell our fans in Cordoba that our Killer Krew has sorted out all logistics for us to be there with our full show for you all tomorrow. We expect no disruption to the tour in any way and are looking for a replacement 747 Ed Force One while our current beauty is healed. More news on that later. Until then, believe me, we will get to you all on this tour one way or another wherever you are.

We are also delighted to say that we have been officially informed that the two Chilean airport staff who were injured following the malfunction of the tow truck connecting bolt will make a complete recovery. Best wishes to them and their families.

Up the Irons! See you soon. And thanks Chile, what an amazing reaction and show!!

- Rod
pi_160627800
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
(mijn post van 25 januari 2016)

Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.

Om 18:10 uur vertrekt de 747 weer als MH6127 naar Dubai om daarna door te vliegen naar Kuala Lumpur.
Vanaf dan is na ruim 36 jaar Malaysia Airlines geheel verdwenen van Schiphol.
Voor zover ik weet doet Maskargo de 747-400F toestellen eind deze maand uit de vloot.




En eind vorige maand:


Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-03-2016 00:55:45 ]
pi_160630012
quote:
A-Check;)
Ah okee, want de uitfasering nadert wel.
--
  zondag 13 maart 2016 @ 11:35:28 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160631629
De BEA komt vandaag met het definitieve rapport naar buiten over de ramp met de Germanwings A320 vorig jaar februari. Het ongeval was het tragische gevolg van de psychische toestand van de co-piloot, die het vliegtuig op de grond stortte nadat hij de gezagvoerder had buiten gesloten van de cockpit.
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2016 @ 11:55:46 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160631966
Ze staan er inmiddels 6,5 jaar, maar nu dan toch eindelijk te koop: de 2 A340-300's van Olympic Airlines die al sinds het faillissement in september 2009 in Athene staan de te wachten. Het type is echter niet in trek, op diverse plaatsen op de wereld staan ze opgeslagen.
De enige airline die er het laatste jaar met eentje gaan vliegen koos voor dit toestel omdat ze eigenlijk niks anders konden kiezen: Surinam Airways.

Dit vertrouwde beeld op de internationale luchthaven van Athene zal dus ook nog wel even blijven:
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2016 @ 12:14:40 #188
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160632346
Nou, zeg het maar. Kostda? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 12:42:12 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160632911
Ik bied ¤450
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 maart 2016 @ 12:45:32 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160632982
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 12:59:32 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160633315
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef FredvZ het volgende:
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
Moet je wel een gek vinden die dat er voor geeft.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 maart 2016 @ 14:02:59 #192
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160634762
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:42 schreef derLudolf het volgende:
Ik bied ¤450
Als je ruimte hebt voor een A340 kan dat prototype van die BR103 er ook nog wel bij :P
  zondag 13 maart 2016 @ 14:16:58 #193
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160635110
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot :D

In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten :D

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
pi_160640297
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef FredvZ het volgende:
Ze staan er inmiddels 6,5 jaar, maar nu dan toch eindelijk te koop: de 2 A340-300's van Olympic Airlines die al sinds het faillissement in september 2009 in Athene staan de te wachten. Het type is echter niet in trek, op diverse plaatsen op de wereld staan ze opgeslagen.
De enige airline die er het laatste jaar met eentje gaan vliegen koos voor dit toestel omdat ze eigenlijk niks anders konden kiezen: Surinam Airways.

Dit vertrouwde beeld op de internationale luchthaven van Athene zal dus ook nog wel even blijven:
[ afbeelding ]
Ben ik de enige waar deze foto niet doet?
(Net als de tweede afbeelding in mijn post over Maskargo ofwel de foto's van planepictures.net)
To many requests.

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef FredvZ het volgende:
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. ;)
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.

Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:


quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot :D

In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten :D

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Lees dit ook maar eens door:
- geschiedenispost van 15 december 2014
- post van 29 juni 2015
  zondag 13 maart 2016 @ 17:41:35 #195
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160640556
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot :D

In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten :D

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Wiki
https://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
Anchorage Center — ‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
Piloot — ‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
Piloot — ‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
Piloot — ‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
Piloot — ‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?’’
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
Piloot — ‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’

Van mijn buurman die toen bij de KLM werkte, kreeg ik een compressorblad van 1 de motoren.
  zondag 13 maart 2016 @ 17:45:51 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160640653
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. ;)
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.
Twee zustertoestellen hebben ze jaren geleden al ter plekke verschroot en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze ooit verkocht gaan worden.
quote:
Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:
Gek eigenlijk dat ze die toestellen wel bewaard hebben en twee jongere A340's hebben gesloopt... Of zouden ze er een museum van willen maken?

Edit:
Ze pas dat dat het vliegveld is waar ze voor de olympische spelen voor miljoen aan hockey- en softballvelden hebben neergelegd met als bonus een wildwaterwaterbaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fred op 13-03-2016 17:52:07 ]
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2016 @ 18:51:00 #197
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160642785
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Of zouden ze er een museum van willen maken?
Dat museum is er al gekomen (Museum of Olympic Airways, geopend in 2011, aldus wiki en wat andere bronnen) en is ook al weer verdwenen. Is iig niks meer van te vinden.
  zondag 13 maart 2016 @ 19:05:21 #198
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160643217
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:

Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen ;( hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
  zondag 13 maart 2016 @ 19:13:50 #199
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160643434
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ben ik de enige waar deze foto niet doet?
(Net als de tweede afbeelding in mijn post over Maskargo ofwel de foto's van planepictures.net)
To many requests.

[..]

A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. ;)
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.

Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:

[ afbeelding ]

[..]

Lees dit ook maar eens door:
- geschiedenispost van 15 december 2014
- post van 29 juni 2015
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:41 schreef spapaars het volgende:

[..]

Wiki
https://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
Anchorage Center — ‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
Piloot — ‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
Piloot — ‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
Piloot — ‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
Piloot — ‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?’’
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
Piloot — ‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’

Van mijn buurman die toen bij de KLM werkte, kreeg ik een compressorblad van 1 de motoren.
Interessante materie allemaal ja :D Sowieso is Air Crash Investigation één van mijn favoriete programma's ooit.
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk :7 Maar daar ga ik niet van uit.
pi_160645083
Toffe posts. ^O^ Erg boeiende verhalen vaak.

Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. :') Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?

Afgelopen week voor het eerst gevlogen met de A350, toch wel een fijn toestel hoor. De vleugels zijn echt schitterend en ook de cabine comfortabel. Verlichting, overhead bins en ruimte allemaal prima in orde (zelfs in economy vond ik). Terug nog lekker even op 41000ft cruisen, helaas hebben we de 43000ft niet aangetikt. :P
Jack does it in real time...
  zondag 13 maart 2016 @ 20:36:14 #201
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160645479
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:13 schreef Irritatie100 het volgende:

Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk :7 Maar daar ga ik niet van uit.
Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker ja ;)
pi_160645609
De A380 is zo massaal, heb een keer IAH-FRA gedaan en zal dat niet snel nog een keer doen. Ook omdat Lufthansa geen economy plus heeft, dus dan zit je exit row naast de toiletten als je net iets meer ruimte wil.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 13 maart 2016 @ 20:42:53 #203
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160645708
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:39 schreef Shivo het volgende:
De A380 is zo massaal, heb een keer IAH-FRA gedaan en zal dat niet snel nog een keer doen. Ook omdat Lufthansa geen economy plus heeft, dus dan zit je exit row naast de toiletten als je net iets meer ruimte wil.
Tegenwoordig stouwen ze in een 777-300 met een beetje krappe opstelling toch ook al ruim 450 man, het wordt gewoon allemaal massaler. Voor iemand die bijna alleen nog maar in narrow-body's heeft gevlogen is zo'n A380, ondanks dat het zo massaal is, wel een ervaring.
  zondag 13 maart 2016 @ 21:19:53 #204
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160647176
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef DeeBee het volgende:
Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. :')
Athene 2004 is dan ook een van de grootste kansloze financiele exercities geweest in de geschiedenis van de olympische spelen.
quote:
Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?
Dat kleine grut zou eventueel nog wel weg kunnen als het moet (maar op een dieplader kunnen ze altijd wel weg). Die grotere jets zijn zo door en door rot, die vliegen niet meer. Die blijven er waarschijnlijk net zo lang wegrotten totdat er een projectontwikkelaar daar iets gaat doen.
  zondag 13 maart 2016 @ 21:47:57 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160648421
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef DeeBee het volgende:
Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. :') Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?
Die komen daar nooit meer vliegend vandaan.
Niet alleen omdat de baan vol staat met sportvelden en doorkruist wordt door een tramspoor, maar ook om die toestellen daar neer zijn gezet toen het vliegveld sloot. En dat was in 2001, ze staan dus al zo'n 15 jaar aan de grond, blootgesteld aan de elementen. Het is treurig, maar ik verwacht niet anders dan dat de toestellen daar blijven staan totdat ze weggeroest zijn of een projectontwikkelaar iets met vliegveld wil doen.
So we just called him Fred
pi_160649300
quote:
[
Niet alleen omdat de baan vol staat met sportvelden en doorkruist wordt door een tramspoor, maar ook om die toestellen daar neer zijn gezet toen het vliegveld sloot.
Ze zijn dus opgegeven toen de baan werd gesloten. Je mag er vanuit gaan dat de eigenaars op tijd zijn gewaarschuwd.
--
  zondag 13 maart 2016 @ 22:22:37 #208
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160649617
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker ja ;)
Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iig :P

Zou wel erg tof zijn, vorige zomer voor het eerst een Dreamliner gevlogen en dat vond ik al een machtig apparaat _O_
pi_160652404
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iig :P

Zou wel erg tof zijn, vorige zomer voor het eerst een Dreamliner gevlogen en dat vond ik al een machtig apparaat _O_
Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier :). Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( _O_ )
Waarom niet?
  maandag 14 maart 2016 @ 07:27:02 #210
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160653761
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:00 schreef Maxco het volgende:

[..]

Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier :). Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( _O_ )
De Dreamliner die ik vloog was met Norwegian :') dus verre van een full-service maatschappij. Bijvoorbeeld geen gratis ruimbagage, eten of drinken ondanks dat het een transatlantische vlucht was. Maar ach, het ticket was goedkoop en voor iets van 50 euro extra had ik een ticket waar ik wél een maaltijd en drinken kreeg en ruimbagage mee mocht nemen.

Maar ondanks dat alles is het een fantastisch apparaat ja. Op de heenweg de oceaan over vloog ik Air Transat, daar kreeg je wel gigantisch veel eten en drinken, maar het vliegtuig was echt veel en veel ouder en dat merkte je.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:47:00 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160671130
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Damn...

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~
  maandag 14 maart 2016 @ 21:54:48 #213
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160671473
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Damn...

[ afbeelding ]
Nice _O_

Sowieso trijets _O_
  maandag 14 maart 2016 @ 22:12:39 #214
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160672235
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Damn...

[ afbeelding ]
Wow

[klm-af modus]
FedEx heeft vast steun uit het midden oosten, anders is het natuurlijk te duur om met MD11-en te vliegen, of eigenlijk is zonder steun überhaupt onmogelijk om vracht te vervoeren in cargo kisten.
[/KLM-af modus]
So we just called him Fred
  dinsdag 15 maart 2016 @ 12:29:03 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160682533
quote:
Groningen Airport Eelde houdt hoofd tegen de wind in

EELDE - Of er nog muziek zit in Groningen Airport Eelde? Op die vraag kan de door de wol geverfde luchthavendirecteur Marco van de Kreeke kort zijn: "Absoluut, daar werken we elke dag keihard aan." De regionale airport is een geliefd onderwerp in de lokale media, die soms hardop vraagtekens zetten bij het voortbestaan van Eelde.

“Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd wel zo blijven. Maar wij varen onze eigen koers en bouwen verder aan de regionale functie van onze luchthaven. Niet alleen voor vertrekkende passagiers, maar ook voor onze eigen regio. Groningen Airport Eelde is de voordeur van Noord-Nederland.”

De dag van ons bezoek is het grauw en grijs. Op het bord in de vertrekhal staat slechts één lijnvlucht. “Het geld moet hier echt in het zomerseizoen verdiend worden”, bekent Van de Kreeke. Vanuit zijn werkkamer heeft hij een riant uitzicht over het platform, dat de meeste dagen vooral wordt bevolkt door kleine (les)vliegtuigen en een incidentele zakenjet.

Binnenkort staat er ook permanent een traumaheli. “Toch hebben we ook in de winter interessante lijndiensten. Wizz Air vliegt twee keer per week naar Gdansk en Stobart Air vliegt acht keer per week in opdracht van Flybe naar Southend, vlakbij Londen. Dat spreekt vertrouwen uit.”
Baanverleningen gereed in 2013

Passagiersaantallen vanaf dat moment:
2013 43.833 ( -5,7%) 176.212 ( -2,5%)
2014 38.949 (-11,1%) 169.369 ( -3,9%)

Wat een successen halen ze daar zeg.

:')
  dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:37 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160683081
"Southend, vlakbij Londen"

Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.

Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
So we just called him Fred
pi_160684190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 12:29 schreef Sunri5e het volgende:
2013 43.833 ( -5,7%) 176.212 ( -2,5%)
2014 38.949 (-11,1%) 169.369 ( -3,9%)
2015 180,879 (+6.8%)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:15:26 #218
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160684242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:03 schreef FredvZ het volgende:
"Southend, vlakbij Londen"

Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.

Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
quote:
Transavia annuleert vluchten naar Kos en Antalya. Corendon en TUI blijven vliegen op Antalya

Transavia heeft laten weten dat zij de geplande vluchten naar Kos en Antalya gaan annuleren. De vluchten zouden op 28 en 30 april starten vanaf Groningen Airport Eelde en in combinatie met Rotterdam worden uitgevoerd. Transavia en de touroperators die op deze vluchten pakketreizen aanbieden, laten weten dat de vluchtelingenproblematiek en hiermee gepaard gaande onrustige en onzekere situatie hebben geleid tot stilvallende boekingen. Voor Antalya speelt mee dat de vlucht van Transavia één keer per week zou worden uitgevoerd terwijl de vraag naar twee keer per week groot is. Transavia en de touroperators nemen contact op met de reizigers die een reis op de betreffende vluchten hebben geboekt voor het aankomende seizoen.

Antalya blijft voor de noordelijke reiziger bereikbaar vanaf Groningen Airport Eelde. De vluchten van de luchtvaartmaatschappijen Corendon en Tui, die beide 2 keer in de week naar Antalya vliegen, zullen wel doorgang vinden.
pi_160684465
Eelde gaat geen lang leven meer hebben. Alleen als je kijkt naar de hoeveelheid vluchten in vergelijking met bijvoorbeeld Eindhoven of zelfs Maastricht. Door dat de ABN ook stopt met piloten gaan de hoeveelheid les vliegbewegingen in de toekomst ook een stuk naar beneden. En juist die les vliegbewegingen is het overgrote deel van alle vliegbewegingen op Eelde. En dan komt Lelystad er nog bij.

Ik heb vorige zomer wel eens meegemaakt dat het gewoon een paar uur stil was op de Eelde tower frequentie. Zegt genoeg.

Voor lessen betaal je je ook helemaal scheel aan landingskosten en ATC. Het is leuk om tussen de boeing's te taxiën maar dat heb je na 3 keer ook wel gezien als je daar 5 tientjes per les extra voor betaald.

Binnen 10 jaar bestaat Eelde airport niet meer.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:37:52 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160684586
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. ;). En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. :r
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160684746
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:37 schreef buzz1291 het volgende:
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. ;). En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. :r
Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch?
Trotse Twentenaar
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 15:04:29 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160685073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:03 schreef FredvZ het volgende:
"Southend, vlakbij Londen"

Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.
Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch?
quote:
Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuld
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:10:01 #223
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160685175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:47 schreef zlotka het volgende:

[..]

Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch?
Ja, stop in BKK is dus niet meer nodig. Zelfde geldt voor Rome en de tussenstop daarvan in Delhi.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:25:02 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160685413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuld
Dat klopt, Spanje en de Canarische Eilanden doen het goed.

Kaapverdië en Gambia (en iets mindere mate ook Zanzibar) profiteren ook van de teruglopende vakanties naar Turkije en de Griekse Eilanden en die bestemmingen worden niet vanaf Groningen aangeboden.
So we just called him Fred
pi_160685654
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:37 schreef buzz1291 het volgende:
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. ;). En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. :r
China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 15 maart 2016 @ 16:11:21 #226
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160686347
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
Wel goed voor EVA, die willen graag extra vluchten uitvoeren op AMS via BKK.
De markt voor AMS-TPE is erg klein.. Denk dat CI hier spijt van krijgt.
pi_160686409
Boeing 787-10 Dreamliner Begins Major Assembly
quote:
Steady progress as first production fuselage section begins weeks early

EVERETT, Wash., March 15, 2016 /PRNewswire/ -- Major assembly of the first Boeing (NYSE: BA) 787-10 Dreamliner is underway, the latest major milestone in the development of the newest member of the super-efficient 787 family. Boeing partner Kawasaki Heavy Industries, Ltd. began installing the circular frames into the midforward section of the fuselage on March 14, a full two weeks ahead of schedule.

"Beginning major assembly early underscores the commitment, discipline and performance of the entire Boeing and partner team worldwide," said Ken Sanger, vice president of 787 Airplane Development, Boeing Commercial Airplanes. "We are taking all the right steps to ensure we integrate the 787-10 into the production system smoothly."

As a straightforward stretch of the 787-9, which entered service in 2014, Boeing designed the 787-10 for both superior efficiency and maximum commonality. Ninety-five percent of the design and build of the 787-10 and 787-9 will be identical, reducing complexity, cost and risk across the entire production system while providing operational benefits to customers.

The 787-10, which will undergo final assembly at Boeing South Carolina in North Charleston, will set a new benchmark in efficiency when deliveries begin in 2018. With a robust range capability covering more than 90 percent of the world's twin-aisle routes, the 787-10 will deliver 25 percent better fuel use and emissions than the airplanes it will replace and at least 10 percent better than anything being offered by the competition in the future.

To date, the 787-10 has won 153 orders from nine leading customers around the world, accounting for 13 percent of all 787 orders.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:25:28 #228
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160687672
Goed, weer op weg naar Schiphol voor KL701. Mijn (in december) bijbetaald voorkeursstoel achterin is door de nieuwe indeling niet meer beschikbaar, dus ik mag weer fijn 13 uur klem zitten tegen het raam. Nu al chagrijnig :( volgende keer weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia, zit je tenminste fatsoenlijk en niet muurvast in je stoel. En ik heb niet eens overgewicht, als je dik bent kan je bij KLM echt helemaal geen kant meer op volgens mij. Wish me luck :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:29:38 #229
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160687763
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:25 schreef flipsen het volgende:
Goed, weer op weg naar Schiphol voor KL701. Mijn (in december) bijbetaald voorkeursstoel achterin is door de nieuwe indeling niet meer beschikbaar, dus ik mag weer fijn 13 uur klem zitten tegen het raam. Nu al chagrijnig :( volgende keer weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia, zit je tenminste fatsoenlijk en niet muurvast in je stoel. En ik heb niet eens overgewicht, als je dik bent kan je bij KLM echt helemaal geen kant meer op volgens mij. Wish me luck :)
Dat is balen... Al moet ik zeggen dat ik (mét overgewicht :P) het juist prefereer om aan het raam te zitten. Beetje naar buiten kijken, je kan ergens tegen aan leunen als je wil slapen...

Al is het voor mij letterlijk vorige eeuw dat ik met KLM heb gevlogen (en toen was ik ook nog maar een klein jochie), dus geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Iig luck en fijne vlucht!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:03:43 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160688298
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160697405
quote:
Hoe breed is romp?? :o
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 22:13:43 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160697511
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe breed is romp?? :o
Binnendiameter 5,49m
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160697666
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Binnendiameter 5,49m
Ter vergelijken met een 747? :*
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 22:20:54 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160697892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ter vergelijken met een 747? :*
Een 747-8 is 61cm breder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160699079
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een 747-8 is 61cm breder
Lekker breed. ^O^
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 22:48:43 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160699368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Lekker breed. ^O^
Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160711743
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar.
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
pi_160712151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.

Groen licht voor groei Schiphol
quote:
SCHIPHOL - De aandeelhouders van Schiphol hebben woensdag definitief akkoord gegeven voor de ontwikkeling van de nieuwe A-pier en terminal op Schiphol. De terminal komt ten zuiden van Schiphol Plaza direct naast de verkeerstoren en wordt met de bestaande terminal verbonden. Het volledige complex moet in 2023 klaar zijn.

De capaciteit op de luchthaven neemt na voltooiing toe met zo'n veertien miljoen reizigers.

De nieuwe A-pier komt ter hoogte van vrachtstation 1 en wordt naar verwachting al eind 2019 in gebruik genomen. De pier zal plaats bieden aan zowel wide- als narrowbody-toestellen. In totaal zal het gaan om drie wide- en vijf narrow- óf elf narrow bodies.

Nieuw is dat de opstelplaatsen aan de zuidzijde van de pier flexibel zijn; ze kunnen door zowel narrow- als wide bodies worden gebruikt. Op de plek van één widebody kunnen ook twee narrowbodies staan.

De aandeelhouders van Schiphol (de Nederlandse Staat, de gemeente Amsterdam, de gemeente Rotterdam en Aéroports de Paris) zijn van mening dat de capaciteit en kwaliteit omhoog moeten om een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in de luchtvaartindustrie en de mainport te versterken.

Lange termijn
"We investeren om onze infrastructuur, kwaliteit en bereikbaarheid te versterken, te verbeteren en te vergroten", zegt Schiphol-topman Jos Nijhuis. "Dit besluit maakt de realisatie van de nieuwe pier en terminal mogelijk. Een forse investering die tegelijk het fundament vormt voor verdere capaciteitsgroei. Denk daarbij aan ruimte voor verdere pier-uitbreiding op de langere termijn."

Volgens Nijhuis wil Schiphol daarnaast de komende jaren gaan investeren in het stationsgebied, het busstation, Schiphol Plaza en Jan Dellaertplein. "Dat geheel zal onze internationale concurrentiepositie verstevigen."


Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2016 13:13:37 ]
  Moderator woensdag 16 maart 2016 @ 13:08:59 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160712279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Vraag me af hoe breed een 747-400 is.
Is je Google deaud?
http://lmgtfy.com/?q=cabin+width+(m)+%20747-400&l=1
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:47:41 #240
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160713112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:


Groen licht voor groei Schiphol

[..]

[ afbeelding ]

Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.

Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
So we just called him Fred
pi_160713342
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.

Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
Met het aantal beschikbare gates voor widebodies aan de A-pier lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ze hebben aangegeven dat een deel inderdaad voor Skyteam gebruikt zal worden maar het grootste deel is voor andere maatschappijen.
Skyteam wil zich concentreren in het midden van de luchthaven in vertrekhallen 1 en 2.
De British Airways 777-200ER G-VIIO is weer thuis.
Vandaag overgevlogen van Victorville naar Cardiff waar het een C-check ondergaat.
Rond het einde van deze maand moet ze weer in gebruik zijn.




^^ Landing in Cardiff vanmorgen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2016 15:11:38 ]
pi_160714371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.

Groen licht voor groei Schiphol

[..]

[ afbeelding ]

Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maar :P
Trotse Twentenaar
pi_160714725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:46 schreef zlotka het volgende:
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maar :P
Zoals je kunt zien op de render; ja.

En ik geloof dat er ook plannen waren/zijn om het vrachtgebouw te verplaatsen naar de oostkant van de Kaagbaan.
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:30:42 #244
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160715262
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden.

Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt.
Star Alliance is druk bezig om de A-pier een dedicated Star pier van te maken. Zoals T2 op LHR
pi_160715645
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:59:36 #246
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160715733
quote:
Vueling: Groningen met lege handen, voorzichtig op Maastricht

AMSTERDAM - Met Schiphol, waar flink wordt uitgebreid, Rotterdam en binnenkort Eindhoven en Maastricht heeft Vueling het vijftal grote Nederlandse luchthavens deze zomer bijna compleet. Groningen Airport Eelde, waar de Spaanse prijsvechter in 2012/2013 een korte periode op vloog, ontbreekt als enige. “Groningen komt niet meer in onze plannen voor, de markt is er simpelweg te klein”, zegt chief commercial officer David García Blancas in gesprek met Reismedia. Van Eindhoven heeft hij hoge verwachtingen, maar Maastricht wordt met reden mondjesmaat bediend.
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:32:20 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160716319
Na Transaero is de volgende Russische vakantievlieger op non-actief gezet: Vliegverbod voor Kogalymavia. Beter bekend als Metrojet, de airline die vorig jaar een toestel verloor door een aanslag in de Sinaï-woestijn. Veel werd er al niet meer gevlogen, de maatschappij is bankroet, niet alleen door de aanslag, maar ook de enorme terugval in internationale vakanties van Russen. Door de lage Roebel en diverse conflicten blijven de Russen steeds meer in eigen land.

Ondertussen komt er, met de zomer in aantocht wel steeds meer employ voor de toestellen van Transearo:
2 737-800's (EI-UNK/OO-TUK en EI-UNJ/OO-TUV) gaan naar Jetairfly
3 767-300's gaan naar Condor

Wie vanaf en Belgische (met Jetairfly) of Duitse (met Condor) luchthaven vertrekt zou dus zomaar in een voormalig Transaero toestel terecht kunnen komen.

Bij Jetairfly zou je ook in de voormalige PH-XRE van Transavia terecht kunnen komen, die vliegt daar ook sinds kort.

TUIfly krijgt in Nederland versterking van naar verluid 7 toestellen deze zomer, maar details ontbreken nog.

Edit:
Gelukkig hebben ze bij Transaero de foto's nog:


Hoewel die tijger op de EI-XLN nou niet echt vrolijk kijkt. Alsof hij juni vorig jaar (toen ze hem erop spoten) al wist wat er 4 maanden later zou gebeuren...

[ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 16-03-2016 16:44:09 ]
So we just called him Fred
pi_160716321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef gijsman het volgende:
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
Helaas wel. :( ;(
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:37:25 #249
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_160716411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef gijsman het volgende:
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein?
Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.

Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_160716734
quote:
13s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.

Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Oké duidelijk
pi_160718511
quote:
13s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.

Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Want de spottersplaats is echt het belangrijkste van de hele luchthaven.

Wees blij dat schiphol tenminste nog wat heeft.
pi_160718791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.


Groen licht voor groei Schiphol

[..]

[ afbeelding ]

Hier is de afbeelding groter te zien.

Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. :+
Informatief.

quote:
nee :*
pi_160720252
En nu de verrassing van de eeuw:

Air France-KLM schrapt bestelling superjumbo's A380
quote:
Luchtvaartcombinatie Air France-KLM zet een streep door de bestelling van twee A380's bij Airbus. In plaats van de superjumbo's neemt ze drie toestellen van het type A350-900 af bij de Europese vliegtuigmaker.

Dat bevestigde het concern na berichtgeving door The Wall Street Journal.

Air France, dat tien superjumbo's operationeel heeft, had eerder al gehint op het cancelen van het laatste deel van de order. Ze waren niet meer nodig vanwege "gewijzigde prioriteiten" bij het bedrijf, zo gaf een woordvoerster aan.

Airbus wilde niet reageren. Het bedrijf heeft moeite om klanten te vinden voor de A380. Luchtvaartbedrijven zijn bezorgd dat ze het toestel, voor meer dan zeshonderd passagiers, niet voldoende kunnen vullen.

De A380, het vlaggenschip van Airbus, kost meer dan 400 miljoen euro per stuk volgens de catalogusprijzen. Daar worden wel vaak kortingen op gegeven. De ontwikkelingskosten van de A380 bedroegen omgerekend ruim 20 miljard euro.
Heb hier vorige maand nog gezegd dat ze de A380's willen herconfigureren waarbij high-density niet ondenkbaar is.
  Moderator woensdag 16 maart 2016 @ 19:57:16 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160720439
Meer A350's O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 maart 2016 @ 20:17:46 #255
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160721036
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Meer A350's O+
Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM.
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:00:29 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160722603
Geen donderslag bij heldere hemel, maar toch: Air France-KLM schrapt order superjumbo's
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160724480
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:00 schreef flipsen het volgende:
Geen donderslag bij heldere hemel, maar toch: Air France-KLM schrapt order superjumbo's
Iets naar boven kijken. :P

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 00:50 schreef Iemand91 het volgende:
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
(mijn post van 25 januari 2016)

Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.

Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.
Vandaag kwam de 747-8F van de Azerbeidzjaanse maatschappij voor het eerst naar Schiphol:



Oud PH-AOH van KLM dat op 1 maart naar Karachi vloog heeft gisteren haar eerste vlucht voor haar nieuwe maatschappij gemaakt naar Birmingham:



quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
- 18 maart: Vanaf vandaag komt er een nieuwe speler op de druk bevlogen routes tussen Amsterdam en Londen. Vueling gaat vanaf vandaag vliegen tussen Amsterdam en Londen Luton.
Vanaf april moeten de vluchten dagelijks plaatsvinden en vanaf mei wordt het opgevoerd naar twee dagelijkse vluchten.
Vueling: zeven nieuwe routes en extra A320's op Schiphol
quote:
AMSTERDAM - Prijsvechter Vueling start komende zomer zeven nieuwe routes vanaf Schiphol. Daarnaast verwacht de Spaanse luchtvaartmaatschappij veel van de nieuw te lanceren vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht naar Barcelona.

Door Londen, Milaan, Napels, Catania, Porto, Lissabon en Gran Canaria aan het netwerk toe te voegen vergroot Vueling haar capaciteit op Schiphol met 61 procent ten opzichte van vorig jaar. Om de beste vluchttijden te bieden worden vanaf 30 april drie Airbus A320's gestationeerd op Schiphol, nu is dat er nog één.

Het netwerk vanaf Schiphol bestond al uit Barcelona, Malaga, Alicante, Bilbao, Ibiza, Mallorca, Sevilla, Santiago, Valencia en Rome. In 2011 was de luchthaven de eerste buiten Spanje waar Vueling een basis opende.

Eindhoven krijgt vanaf juli vier vluchten per week naar Barcelona, Maastricht Aachen Airport twee. Ook Rotterdam The Hague blijft met Barcelona verbonden, met vijf vluchten per week.

Vueling mikt zowel op toeristen als zakelijke reizigers. "We werken steeds meer samen met touroperators. Zeker op nieuwe routes is het belangrijk hun steun en garanties te hebben", zegt countrymanager Wim Melis. Zo'n veertig procent van alle passagiers is zakenreiziger, waardoor Vueling naast toeristenbestemmingen ook continu blijft kijken naar zakelijk interessante routes.

Het vergrote netwerk in de zomer moet ook in de winter overeind blijven. "We houden van yearround vluchten, dat maakt het voor ons ook makkelijker om te groeien", zegt David Garcia Blancas, CCO van Vueling.
pi_160728083
Weet iemand wat de meest ideale baanligging is? Er vanuit gaande dat er geen bezwaren zijn.

Ik zie dat meneer grove steeds pleit voor een baan evenwijdig aan de kust(noord-zuid vv) -maar dat lijkt me juist het meest ongunstige.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160729495
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de meest ideale baanligging is? Er vanuit gaande dat er geen bezwaren zijn.

Ik zie dat meneer grove steeds pleit voor een baan evenwijdig aan de kust(noord-zuid vv) -maar dat lijkt me juist het meest ongunstige.
Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig.

Zo zijn de meeste grote (en kleine) banen in Nederland op die manier georiënteerd. (Zie bijvoorbeeld Rotterdam en Eelde, beiden met een zuidwestelijk georiënteerde (hoofd)baan)
  donderdag 17 maart 2016 @ 01:26:11 #260
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160729799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Iets naar boven kijken. :P
Ik geef de jetlag de schuld. En KLeM blijft kut.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160729856
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig.

Zo zijn de meeste grote (en kleine) banen in Nederland op die manier georiënteerd. (Zie bijvoorbeeld Rotterdam en Eelde, beiden met een zuidwestelijk georiënteerde (hoofd)baan)
Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160730514
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch?
Het is inderdaad niet zo dat de stoelen die niet meer door air China gevlogen worden geheel verdwijnen en een aantal zal zeker bij KLM instappen, wat voordeel betekent.
Echter een groot deel van die stoelen vliegt niet van A naar B maar door naar C en daar komt het alliantie verhaal bij kijken.
Het wegvallen van air China kan ook betekenen dat een aansluitende vlucht (mogelijk dan met KLM) ook niet gedaan wordt. Met het wegvallen van air China kan die passagier misschien wel naar een andere route gaan kijken, dood niet van A via B naar C maar van A via D naar C.
Dus waarschijnlijk zullen er nu meer mensen met KLM op die specifieke route vliegen, op andere routes kan dat afnemen.
En dat hoeft niet altijd positief uit te vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 01:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland.

Maar in ons land gaat het om meer dan wind en gaat geluid vrijwel altijd boven veiligheid en milieu, dus dan kom je al snel op minder optimale richtingen uit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_160731012
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:17 schreef The_stranger het volgende:

Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland.

Maar in ons land gaat het om meer dan wind en gaat geluid vrijwel altijd boven veiligheid en milieu, dus dan kom je al snel op minder optimale richtingen uit...
Ja uiteraard, maar ik had het over een ideale situatie, zonder mileu bebouwing, geluid of andere factor.

Ik zat de hersenspinsel van paul grove te lezen, die zich hard maakt voor twee noord-zuid banen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 08:36:19 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160731083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:17 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM.
Is dat al zeker?
787 :r
A350 O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160731934
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:46:16 #266
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160731984
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route.
Het ging mij er ook niet om dat BA om één bepaalde route altijd alleen maar met één vliegtuigtype vliegt. Toevallig is dat nu bij LAX wel het geval, maar het kan idd goed zijn dat ze naar SFO met verschillende types vliegen :)
pi_160732077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef derLudolf het volgende:

Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch?
Dat ja. Op zich is Southend "dicht bij Londen" noemen misleidend, net zoals het vliegveld überhaupt "London Southend" noemen.

Maar aan de andere kant was ik vorige week wel binnen twee uur na landing (dus nog voor ik het vliegtuig en -veld uit was) thuis, en dat lukt vanaf Heathrow zelden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_160734587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 01:38 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk.
pi_160738122
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk.
Oke

En zuidwest is natuurlijk hetzelfdd als noordoost vanuit de andere zijde benaderd, i get him ik heb genoeg informatie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 17 maart 2016 @ 15:42:13 #270
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160739875
Op Flightradar zijn vandaag een aantal vliegtuigen te vinden die constant een patroon vliegen, zoals deze PH-SVX en vanochtend was HansaLuftbild al boven Twente bezig. Zijn dit vluchten voor luchtfoto's voor Google Earth of Bing maps?
pi_160740275
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2016 15:42 schreef boriq het volgende:
Op Flightradar zijn vandaag een aantal vliegtuigen te vinden die constant een patroon vliegen, zoals deze PH-SVX en vanochtend was HansaLuftbild al boven Twente bezig. Zijn dit vluchten voor luchtfoto's voor Google Earth of Bing maps?
Zijn inderdaad voor luchtfoto's.

Flightradar is vernieuwd.
https://www.flightradar24(...)e-new-flightradar24/



[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2016 16:15:50 ]
pi_160740517
Zag inderdaad vanochtend hier in de buurt ook een Cesna 402B tig rondjes maken op Flightradar, vermoedde al dat het zoiets was.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 17 maart 2016 @ 16:27:43 #273
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160740727
Geen chemtrails? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160740845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:27 schreef flipsen het volgende:
Geen chemtrails? :P
Waarom wil je dat??
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:17:38 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160745944
De business class van een A380 van British Airways was van de week onbedoeld voorzien van een gratis douche:



Het lek ontstond zo'n 90 minuten voor de landing in Londen, de vlucht is normaal voorgezet. In 2014 had een A380 van Qantas een vergelijkbaar probleem op een vlucht van LAX naar Melbourne en dat toestel is destijds omgekeerd.

En nog maar eens een bevestiging dat het écht zinvol is om tijdens het taxiën op je stoel met je riem vast te blijven zitten: Emirates A332 at Dubai on Oct 23rd 2014, flight attendant injured during taxi
So we just called him Fred
pi_160747930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:17 schreef FredvZ het volgende:
De business class van een A380 van British Airways was van de week onbedoeld voorzien van een gratis douche:

[ afbeelding ]

Het lek ontstond zo'n 90 minuten voor de landing in Londen, de vlucht is normaal voorgezet. In 2014 had een A380 van Qantas een vergelijkbaar probleem op een vlucht van LAX naar Melbourne en dat toestel is destijds omgekeerd.

En nog maar eens een bevestiging dat het écht zinvol is om tijdens het taxiën op je stoel met je riem vast te blijven zitten: Emirates A332 at Dubai on Oct 23rd 2014, flight attendant injured during taxi
WTF :o
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:16:19 #277
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160747965
quote:
Ze hebben geloof ik nog wel wat moeite met de tijdzones.
Nederlandse tijden worden nu zo'n 5 uur te vroeg weergegeven.
So we just called him Fred
pi_160748171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze hebben geloof ik nog wel wat moeite met de tijdzones.
Nederlandse tijden worden nu zo'n 5 uur te vroeg weergegeven.
Site is ook aardig traag bij mij.
pi_160748311
En ze hebben erg veel opties die nu alleen nog maar te bekijken zijn door betalende gebruikers.
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:39:48 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160748824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:26 schreef gijsman het volgende:
En ze hebben erg veel opties die nu alleen nog maar te bekijken zijn door betalende gebruikers.
Ik vind het wel meevallen. Ik heb de betaalde app op mijn iPhone.
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:43:41 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160748977
Te koop vanaf 20 april: Airbus A310-300 VIP (9K-ALD)

Nu in eigendom van de staat Kuweit.
So we just called him Fred
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:50:32 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160749262
"Loganair vliegt in 75 tot 180 seconden van Westray Airport (WRY) en Papa Westray Airport (PPW), en andersom."

Volledig artitel: Kortste commerciële vlucht ter wereld: 180 seconden

De twee airports liggen hier:


So we just called him Fred
pi_160749264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:22 schreef Fokker89 het volgende:
Site is ook aardig traag bij mij.
Bij de uitrol van een nieuwe website kun je dat verwachten. Als je hun twitterfeed bijhoudt kun je lezen dat ze hard mee aan het werk zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:39 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vind het wel meevallen. Ik heb de betaalde app op mijn iPhone.
Ik heb het niet vergeleken verder. Ik heb op Android ook de volledige app (incl. alle in-app purchases).
Fantastische app als je langs de baan staat. _O_
(M'n vader z'n mond valt open als ik hem al die dingen vertel: "Hoe kan dat toch allemaal?")

Ik weet hun oude abonnementsvoorwaarden niet meer, maar nu ze nieuwe hebben aangekondigd lijkt me Silver of Gold ook nog niet eens zo gek.
Ik gebruik het vaak voor post hier (en op Tweakers) en dan is wat extra data altijd meegenomen.

Je kreeg altijd Premium cadeau als je ADS-B data ging feeden (met Raspberry Pi) maar dat zal nu wel op de schop gaan. Plus ik denk niet dat ze vanaf hier een feed nodig hebben.
Heb wel 2 Raspberries liggen die stof happen. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2016 21:56:50 ]
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:53:54 #284
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160749414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:43 schreef FredvZ het volgende:
Te koop vanaf 20 april: Airbus A310-300 VIP (9K-ALD)
[ afbeelding ]
Nu in eigendom van de staat Kuweit.
Als hij die nu ook nog koopt, kan hij wel gesleept worden door die loc van derLudolf ;)
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 21:55:00 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160749460
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:53 schreef boriq het volgende:

[..]

Als hij die nu ook nog koopt, kan hij wel gesleept worden door die loc van derLudolf ;)
Ik koop al een A340-500 of een MD11 :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:06:01 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160749829
Een filmpje van 251 seconde vol met buzzwords en een Douane mevrouw in een te grote jas:
So we just called him Fred
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:12:30 #287
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160750056
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik koop al een A340-500 of een MD11 :X
Nou nou, betaald het mod zijn niet beter dat je het met zulke vliegtuigen moet doen? :P

dit is geen haat op de MD11, voordat ik het halve topic over mij heen krijg
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 22:15:45 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160750175
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:12 schreef boriq het volgende:

[..]

Nou nou, betaald het mod zijn niet beter dat je het met zulke vliegtuigen moet doen? :P

dit is geen haat op de MD11, voordat ik het halve topic over mij heen krijg
Dat is gewoon materieel erfgoed in goede staat houden. Die trein van me was ook een BR103 he :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160750198
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb het niet vergeleken verder.
Nu wel. Ik wilde een aantal filters instellen, maar je mag/kan nu maximaal 1 filter instellen (airport, toestel etc.).
Je kon er altijd meer. :( :'(
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:32:25 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160750705
De jaarlijkse Skytrax World Airport Awards zijn weer vergeven:

Top 15 2016 World Airport Awards
1 Singapore Changi
2 Incheon Intl Airport
3 Munich Airport
4 Tokyo Intl Haneda
5 Hong Kong Intl Airport
6 Centrair Airport
7 Zurich Airport
8 London Heathrow
9 Kansai Intl Airport
10 Doha Hamad Airport
11 Narita Intl Airport
12 Frankfurt Airport
13 Amsterdam Schiphol
14 Vancouver Airport
15 Helsinki Airport
Complete lijst

Best Airports : 50 million pax+ per year
1 Singapore Changi
2 Tokyo Haneda
3 Hong Kong
4 London Heathrow
5 Frankfurt
6 Amsterdam Schiphol
7 Beijing Capital
8 Dubai International
9 Denver
10 Paris CDG

Best Airport Shopping
1 London Heathrow
2 Seoul Incheon
3 Singapore Changi
4 Hong Kong
5 Doha Hamad
6 Dubai
7 Frankfurt
8 Amsterdam Schiphol
9 Paris CDG
10 Tokyo Narita

Best Airport Leisure Amenities
1 Singapore Changi
2 Seoul Incheon
3 Munich
4 Doha Hamad
5 Amsterdam Schiphol
6 Tokyo Haneda
7 Zurich
8 Paris CDG
9 Centrair Nagoya
10 Taiwan Taoyuan

Overige categoriën
So we just called him Fred
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:54:55 #291
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160751331
Elk lijstje waar LHR boven AMS staat kan je als onzin beschouwen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 22:57:38 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160751407
München staat twee keer hoog in de lijsten, vond het dan ook een zeer fijn vliegveld om een tussenlanding te hebben :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:08:01 #293
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160751735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:54 schreef flipsen het volgende:
Elk lijstje waar LHR boven AMS staat kan je als onzin beschouwen :P
Sowieso elk lijstje van Skytrax kan je als onzin beschouwen :P
pi_160752890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:08 schreef OEM het volgende:
Sowieso elk lijstje van Skytrax kan je als onzin beschouwen :P
Dit dus.

Ben trouwens nog meer afbraak van Flightradar tegengekomen. Minder filters, geen vertical speed, squawk, map labels en vast nog wel wat meer wat nu niet meer gratis is. :{

Ook met de vorige update in het achterhoofd wordt Flightradar er niet beter op.
pi_160753290
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Iemand91 het volgende:
Je kreeg altijd Premium cadeau als je ADS-B data ging feeden (met Raspberry Pi) maar dat zal nu wel op de schop gaan. Plus ik denk niet dat ze vanaf hier een feed nodig hebben.
Nee hoor, sterker nog, die krijgen Business, nog een stapje boven Gold: https://www.flightradar24(...)premium-subscribers/

Gelukkig maar! Heb vrij veel moeite gedaan om die feeds goed op te zetten. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:51:30 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160755877
De BFN moet worden gewisseld wegens problemen met de deur.
pi_160759287
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit dus.

Ben trouwens nog meer afbraak van Flightradar tegengekomen. Minder filters, geen vertical speed, squawk, map labels en vast nog wel wat meer wat nu niet meer gratis is. :{

Ook met de vorige update in het achterhoofd wordt Flightradar er niet beter op.
Kijk dat bedoelde ik dus
pi_160759761
Ja flightradar24 is echt kut en traag geworden!
pi_160761758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:13 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar24 is echt kut en traag geworden!
Dat laatste zal nog wel verbeteren, dat heb je zo vaak als je website vernieuwd
(plus ze kregen na de vernieuwing ontzettend veel bezoekers)
pi_160761764
Even dichtgooien voor...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')