A-Check;)quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:25 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand de status van de PH-AOK? Is die donderdag na de landing uitgefaseerd is?
quote:ED FORCE ONE BADLY DAMAGED ON THE GROUND IN COMODORO ARTURO MERINO BENITEZ (SANTIAGO, CHILE) AIRPORT
CONCERTS IN ARGENTINA TOMORROW AND TUESDAY EXPECTED TO GO AHEAD AS PLANNED
Ed Force One was this morning tethered to a tow truck to be taken for refuelling prior to flying over the Andes to Cordoba for the next show. On moving the steering pin that is part of the mechanism that connects the ground tug to the aircraft seemingly fell out. On making a turn the aircraft had no steering and collided with the ground tug badly damaging the undercarriage, two of the aircrafts engines and injuring two ground tug operators, both of whom have been taken to hospital. We hope of course that they make a full and speedy recovery and we will be closely monitoring their progress. The flight engineers are on site and evaluating the damage, but their initial report is that the engines have suffered large damage and will require an extended period of maintenance and possibly two new engines.
We are currently making contingency arrangements to get to the show in Cordoba tomorrow with band, crew and equipment intact. Fortunately the 20 tons of equipment had not been loaded onto Ed Force One at the time of the accident. Although this is tragic for our beautiful plane we do not expect this to affect our concert schedule including the next 2 shows in Cordoba and Buenos Aires. And we hope to find a new Ed Force One to continue this adventure with us in the near future. We will keep everyone updated when we know more, so keep checking only on this site for official news. Please note that our 2 flight engineers were the only people on board Ed Force One at the time of the incident.
To finish on a high note however, our visit to Chile was a huge success with 58,000 fans coming to the show as totally brilliant as ever in the Stadium Nacional last night. We love you guys!
Haha vetquote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:03 schreef flipsen het volgende:
Damn...
On a positive note:
http://frontpage.fok.nl/w(...)-op-flightradar.html
quote:UPDATE - Saturday evening
We are happy to tell our fans in Cordoba that our Killer Krew has sorted out all logistics for us to be there with our full show for you all tomorrow. We expect no disruption to the tour in any way and are looking for a replacement 747 Ed Force One while our current beauty is healed. More news on that later. Until then, believe me, we will get to you all on this tour one way or another wherever you are.
We are also delighted to say that we have been officially informed that the two Chilean airport staff who were injured following the malfunction of the tow truck connecting bolt will make a complete recovery. Best wishes to them and their families.
Up the Irons! See you soon. And thanks Chile, what an amazing reaction and show!!
- Rod
Ah okee, want de uitfasering nadert wel.quote:A-Check;)
Moet je wel een gek vinden die dat er voor geeft.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef FredvZ het volgende:
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
Als je ruimte hebt voor een A340 kan dat prototype van die BR103 er ook nog wel bijquote:
Ben ik de enige waar deze foto niet doet?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef FredvZ het volgende:
Ze staan er inmiddels 6,5 jaar, maar nu dan toch eindelijk te koop: de 2 A340-300's van Olympic Airlines die al sinds het faillissement in september 2009 in Athene staan de te wachten. Het type is echter niet in trek, op diverse plaatsen op de wereld staan ze opgeslagen.
De enige airline die er het laatste jaar met eentje gaan vliegen koos voor dit toestel omdat ze eigenlijk niks anders konden kiezen: Surinam Airways.
Dit vertrouwde beeld op de internationale luchthaven van Athene zal dus ook nog wel even blijven:
[ afbeelding ]
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef FredvZ het volgende:
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar.
Lees dit ook maar eens door:quote:Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot
In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten
Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Wikiquote:Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot
In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten
Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
Twee zustertoestellen hebben ze jaren geleden al ter plekke verschroot en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze ooit verkocht gaan worden.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af.
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.
Gek eigenlijk dat ze die toestellen wel bewaard hebben en twee jongere A340's hebben gesloopt... Of zouden ze er een museum van willen maken?quote:Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:
Dat museum is er al gekomen (Museum of Olympic Airways, geopend in 2011, aldus wiki en wat andere bronnen) en is ook al weer verdwenen. Is iig niks meer van te vinden.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Of zouden ze er een museum van willen maken?
Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380quote:Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden.
quote:Op zondag 13 maart 2016 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ben ik de enige waar deze foto niet doet?
(Net als de tweede afbeelding in mijn post over Maskargo ofwel de foto's van planepictures.net)
To many requests.
[..]
A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af.
Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen.
Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij:
[ afbeelding ]
[..]
Lees dit ook maar eens door:
- geschiedenispost van 15 december 2014
- post van 29 juni 2015
Interessante materie allemaal ja Sowieso is Air Crash Investigation één van mijn favoriete programma's ooit.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:41 schreef spapaars het volgende:
[..]
Wiki
https://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
Anchorage Center — ‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
Piloot — ‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
Piloot — ‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
Piloot — ‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
Piloot — ‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?’’
Piloot — ‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
Piloot — ‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’
Van mijn buurman die toen bij de KLM werkte, kreeg ik een compressorblad van 1 de motoren.
Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk Maar daar ga ik niet van uit.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |