Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker jaquote:Op zondag 13 maart 2016 19:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk Maar daar ga ik niet van uit.
Tegenwoordig stouwen ze in een 777-300 met een beetje krappe opstelling toch ook al ruim 450 man, het wordt gewoon allemaal massaler. Voor iemand die bijna alleen nog maar in narrow-body's heeft gevlogen is zo'n A380, ondanks dat het zo massaal is, wel een ervaring.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:39 schreef Shivo het volgende:
De A380 is zo massaal, heb een keer IAH-FRA gedaan en zal dat niet snel nog een keer doen. Ook omdat Lufthansa geen economy plus heeft, dus dan zit je exit row naast de toiletten als je net iets meer ruimte wil.
Athene 2004 is dan ook een van de grootste kansloze financiele exercities geweest in de geschiedenis van de olympische spelen.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef DeeBee het volgende:
Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo.
Dat kleine grut zou eventueel nog wel weg kunnen als het moet (maar op een dieplader kunnen ze altijd wel weg). Die grotere jets zijn zo door en door rot, die vliegen niet meer. Die blijven er waarschijnlijk net zo lang wegrotten totdat er een projectontwikkelaar daar iets gaat doen.quote:Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?
Die komen daar nooit meer vliegend vandaan.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef DeeBee het volgende:
Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?
Ze zijn dus opgegeven toen de baan werd gesloten. Je mag er vanuit gaan dat de eigenaars op tijd zijn gewaarschuwd.quote:[
Niet alleen omdat de baan vol staat met sportvelden en doorkruist wordt door een tramspoor, maar ook om die toestellen daar neer zijn gezet toen het vliegveld sloot.
Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iigquote:Op zondag 13 maart 2016 20:36 schreef boriq het volgende:
[..]
Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker ja
Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier . Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( )quote:Op zondag 13 maart 2016 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iig
Zou wel erg tof zijn, vorige zomer voor het eerst een Dreamliner gevlogen en dat vond ik al een machtig apparaat
De Dreamliner die ik vloog was met Norwegian dus verre van een full-service maatschappij. Bijvoorbeeld geen gratis ruimbagage, eten of drinken ondanks dat het een transatlantische vlucht was. Maar ach, het ticket was goedkoop en voor iets van 50 euro extra had ik een ticket waar ik wél een maaltijd en drinken kreeg en ruimbagage mee mocht nemen.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:00 schreef Maxco het volgende:
[..]
Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier . Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( )
Wowquote:
Baanverleningen gereed in 2013quote:Groningen Airport Eelde houdt hoofd tegen de wind in
EELDE - Of er nog muziek zit in Groningen Airport Eelde? Op die vraag kan de door de wol geverfde luchthavendirecteur Marco van de Kreeke kort zijn: "Absoluut, daar werken we elke dag keihard aan." De regionale airport is een geliefd onderwerp in de lokale media, die soms hardop vraagtekens zetten bij het voortbestaan van Eelde.
“Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd wel zo blijven. Maar wij varen onze eigen koers en bouwen verder aan de regionale functie van onze luchthaven. Niet alleen voor vertrekkende passagiers, maar ook voor onze eigen regio. Groningen Airport Eelde is de voordeur van Noord-Nederland.”
De dag van ons bezoek is het grauw en grijs. Op het bord in de vertrekhal staat slechts één lijnvlucht. “Het geld moet hier echt in het zomerseizoen verdiend worden”, bekent Van de Kreeke. Vanuit zijn werkkamer heeft hij een riant uitzicht over het platform, dat de meeste dagen vooral wordt bevolkt door kleine (les)vliegtuigen en een incidentele zakenjet.
Binnenkort staat er ook permanent een traumaheli. “Toch hebben we ook in de winter interessante lijndiensten. Wizz Air vliegt twee keer per week naar Gdansk en Stobart Air vliegt acht keer per week in opdracht van Flybe naar Southend, vlakbij Londen. Dat spreekt vertrouwen uit.”
2015 180,879 (+6.8%)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:29 schreef Sunri5e het volgende:
2013 43.833 ( -5,7%) 176.212 ( -2,5%)
2014 38.949 (-11,1%) 169.369 ( -3,9%)
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:03 schreef FredvZ het volgende:
"Southend, vlakbij Londen"
Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.
Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
quote:Transavia annuleert vluchten naar Kos en Antalya. Corendon en TUI blijven vliegen op Antalya
Transavia heeft laten weten dat zij de geplande vluchten naar Kos en Antalya gaan annuleren. De vluchten zouden op 28 en 30 april starten vanaf Groningen Airport Eelde en in combinatie met Rotterdam worden uitgevoerd. Transavia en de touroperators die op deze vluchten pakketreizen aanbieden, laten weten dat de vluchtelingenproblematiek en hiermee gepaard gaande onrustige en onzekere situatie hebben geleid tot stilvallende boekingen. Voor Antalya speelt mee dat de vlucht van Transavia één keer per week zou worden uitgevoerd terwijl de vraag naar twee keer per week groot is. Transavia en de touroperators nemen contact op met de reizigers die een reis op de betreffende vluchten hebben geboekt voor het aankomende seizoen.
Antalya blijft voor de noordelijke reiziger bereikbaar vanaf Groningen Airport Eelde. De vluchten van de luchtvaartmaatschappijen Corendon en Tui, die beide 2 keer in de week naar Antalya vliegen, zullen wel doorgang vinden.
Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:37 schreef buzz1291 het volgende:
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. . En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden.
Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:03 schreef FredvZ het volgende:
"Southend, vlakbij Londen"
Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.
Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuldquote:Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
Ja, stop in BKK is dus niet meer nodig. Zelfde geldt voor Rome en de tussenstop daarvan in Delhi.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:47 schreef zlotka het volgende:
[..]
Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch?
Dat klopt, Spanje en de Canarische Eilanden doen het goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuld
China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:37 schreef buzz1291 het volgende:
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. . En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |