Het wordt dus iets later:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.
2016:
- April: Singapore gaat de Airbus A350 inzetten op Schiphol. Schiphol wordt de eerste internationale long-haul bestemming voor Singapore's A350 en hiermee wordt Singapore Airlines ook de eerste maatschappij die de A350 gaat inzetten op Schiphol. De A350-900 vervangt de 777-300ER wat betekent dat First Class vervalt; het aantal passagiers gaat van 8 first, 42 business, 228 economy (totaal: 278) naar 42 business, 24 Premium Economy, 187 Economy (totaal: 253)
Singapore Airlines zal ook 7 A350-900ULR (Ultra-Long Range) toestellen in gebruik nemen met minder stoelen waarmee de maatschappij weer naar New York en Los Angeles zal vliegen nadat ze eind 2013 daarmee zijn gestopt.
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.quote:TOULOUSE - Schiphol krijgt met ingang van 10 mei dagelijks de nieuwe Airbus A350 op bezoek. Op die dag vervangt Singapore Airlines (SIA) de Boeing 777-300ER op de route door de A350-900. Dat heeft chief executive officer Goh Choon Phong van de Aziatische luchtvaartmaatschappij dinsdag in Toulouse aan Reismedia laten weten. SIA neemt daar morgen de eerste A350 in ontvangst.
Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op lijndienstvluchten naar Schiphol gaat inzetten. Eerder kwam al wel eenmalig een A350 van Finnair naar Amsterdam. De eerste Singapore Airlines-vlucht met de A350 vertrekt maandag 9 mei uit Singapore en landt op dinsdag 10 mei in Nederland.
Aan boord van de A350-900 van SIA is plaats voor 253 passagiers, verspreid over business class, premium economy en economy class. Door de inzet van het nieuwe Airbus-vliegtuig verdwijnt wel de first class tussen Schiphol en Singapore van het toneel.
Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.
Dat de First Class wegvalt op de route Amsterdam-Singapore ziet hij niet als een gemis. "Amsterdam is meer een business class-bestemming", geeft hij aan. Daarnaast kan Singapore Airlines met de A350 ook een Premium Economy-service bieden aan boord van de vluchten van en naar Schiphol.
Singapore Airlines is na de aflevering van het eerste toestel woensdag de vijfde maatschappij met de A350 'XWB' in de vloot. Eerder leverde Airbus al toestellen af aan Qatar Airways, Vietnam Airlines, Finnair en LATAM. Singapore Airlines heeft 67 A350's besteld.
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.quote:AMSTERDAM - ABN-AMRO, één van de belangrijkste financiers van vliegopleidingen in Nederland, stopt per 1 september 2016 met het verstrekken van leningen aan aspirant-piloten. Volgens de bank past het product niet meer bij haar activiteiten. Tot 1 september kijkt de bank zeer kritisch naar nieuwe aanvragen.
De bank was sinds 1993 actief in het verstrekken van leningen aan studenten aan Nederlandse vliegscholen. “We hebben de ups en downs in de industrie ervaren, de afgelopen jaren vooral het laatste”, aldus de bank in een reactie. “We hebben onze toekomst in deze markt geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat deze activiteit onder de huidige omstandigheden niet meer bij ons past.
Aanvragen van studenten die vanaf nu nog een lening willen afsluiten om een vliegopleiding te volgen worden volgens ABN-AMRO zeer nauwkeurig bekeken. “We zijn ons ook bewust van onze verantwoordelijkheid naar de circa 150 studenten die op dit moment hun opleiding volgen en zullen onze afspraken nakomen. We zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat zij hun vliegopleiding kunnen afronden.”
Voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) meldt aan Reismedia dat er nu twee opties overblijven: of studenten trekken het geld aan voor de opleiding binnen hun eigen familie of netwerk of luchtvaartmaatschappijen selecteren aspirant-piloten en betalen voor de opleiding. Verhagen maakt zich zorgen over de erkende vliegopleidingen die overblijven en hun piloten voor een deel aan een baan helpen bij buitenlandse luchtvaartmaatschappijen.
En de vlucht is weer boven water en bijna boven landquote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.
Vergis je niet in ouders met centen.. Het aantal studenten zal wel flink teruglopen, maar dat kan ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.
[..]
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
[..]
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)73254.jpg]afbeelding[/url] ]
In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding
[..]
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen...
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestartquote:DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) begint een groot onderzoek naar de veiligheid van het vliegverkeer op en rond Schiphol. Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest, zoals bijna-botsingen op de startbaan.
De raad wil nu weten of er structureel iets mis is, bijvoorbeeld in het ontwerp of het gebruik van de luchthaven. Het gaat niet om terrorisme, benadrukt een woordvoerder.
quote:TIANJIN - In het Chinese Tianjin is gestart met de bouw van het A330 Completion and Delivery Centre. Dat meldt Airbus woensdag. Het aflevercentrum komt nabij de plaats waar de vliegtuigbouwer al A320's assembleert.
Het is het eerste Completion and Delivery Centre voor langeafstandstoestellen van Airbus buiten Europa. De vliegtuigbouwer tekende afgelopen zomer voor de bouw een overeenkomst met Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) en de Aviation Industry Corporation of China (AVIC).
De nieuwe A330's worden in Toulouse geassembleerd waarna zij in Tianjin worden geschilderd en van het cabine-interieur worden voorzien. Volgens de Global Market Forecast 2015-2034 van Airbus zijn er in de genoemde periode ongeveer 5400 vliegtuigen met meer dan honderd stoelen nodig.
Momenteel zijn er bij Chinese luchtvaartmaatschappijen meer dan 1240 vliegtuigen van Airbus in gebruik.
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.quote:TOULOUSE - Niet minder dan 67 Airbus A350's heeft Singapore Airlines in bestelling staan bij Airbus. Woensdag werd de eerste op het Airbus Delivery Center in Toulouse overgedragen aan de Aziatische luchtvaartmaatschappij. Dat gebeurde in aanwezigheid van genodigden, pers en de bekende 'Singapore Girls'.
De A350 gaat Singapore Airlines inzetten op dunnere intercontinentale routes en regionale routes. Het toestel is daarbij de opvolger van oudere Boeing 777-200's in de vloot. Vanaf 2018 komt de Ultra Long Range versie de vloot versterken. Daarmee worden rechtstreekse vluchten van Singapore Airlines naar Noord-Amerika mogelijk.
Groot voordeel voor Singapore Airlines is de flexibiliteit die het toestel biedt. De maatschappij ontvangt drie versies van de A350-900. Naast de Ultra Longe Range zijn dit de regional-versie en de long range-versie. Die laatste variant is bedoeld voor ultralange vluchten, waaronder Singapore-New York. Dat wordt met een vliegtijd van zo'n negentien uur 's werelds langste vliegroute.
Dit jaar zal de maatschappij elf A350's ontvangen. Aanvankelijk zullen regionale bestemmingen als Kuala Lumpur en Jakarta worden aangevlogen. Zodra nummer twee in de vloot is opgenomen, kan gestart worden met intercontinentale vluchten. Dinsdag werd bekend dat vanaf 9 mei Schiphol dagelijks de A350 van Singapore Airlines op bezoek krijgt.
"De A350-900 is voor ons het ideale vliegtuig voor dunnere longhaul-routes", meldt Goh Choon Phong, topman van Singapore Airlines. Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.
De A350 biedt Singapore Airlines tevens de mogelijkheid nieuwe markten aan te boren. Een goed voorbeeld is het Duitse Düsseldorf. "Vanaf juli openen we een gloednieuwe rechtstreekse lijndienst daarheen", zegt Goh. Daarmee nestelt Singapore Airlines zich nog nadrukkelijker in de thuismarkt van KLM, want Düsseldorf Airport trekt ook aanzienlijke aantallen passagiers uit Nederland.
Didier Everard, Heaf of Programmes bij Airbus, prees Singapore Airlines tijdens de afleveringsceremonie voor het oog voor detail dat de maatschappij heeft. Hoewel Singapore Airlines op dit moment nog meer Boeing- dan Airbus-vliegtuigen in dienst heeft, is het een trouwe klant van de Europese vliegtuigbouwer.
In de loop der jaren heeft de maatschappij met vrijwel alle door Airbus geproduceerde typen widebodyvliegtuigen gevlogen. In 2007 was Singapore Airlines launch customer van de A380. Met 67 toestellen in bestelling is Singapore Airlines de grootste klant voor specifiek de A350-900.
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:quote:Op maandag 29 februari 2016 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)
Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.
Een Cessna Citation 525 heeft rond 8.15 blijkbaar een klapband gehad tijdens de take-off waardoor verschillende andere vliegtuigen moesten uitwijken naar o.a. Maastricht.twitter:ehvairport twitterde op woensdag 02-03-2016 om 10:41:01 Vanwege een incident op de startbaan van #eindhovenairport, is de luchthaven vooralsnog tot 12.30 uur gesloten voor al het vliegverkeer. reageer retweet
Ondertussen vliegt alles alweer, er zijn verder ook geen gewonden gevallen.twitter:BraakPatty twitterde op woensdag 02-03-2016 om 11:33:40 Probleem weer opgelost at Eindhoven Airport! Vliegtuig wordt weer weggesleept! https://t.co/QQm7esTtcw reageer retweet
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
Twee opvallende nieuwsberichten:
OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol
[..]
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart
[..]
[..]
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).
Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines
[..]
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
Die vierde A380 is dus nu een 777-200LR.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Sunri5e het volgende:
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?
Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:15 schreef derLudolf het volgende:
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag )
Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me)
Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen?
http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/
Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen
quote:Codeshare-overeenkomst Delta Air Lines en Transavia
AMSTERDAM/ATLANTA - Delta Air Lines laat woensdag weten dat er een codeshare-overeenkomst met Transavia is ondertekend. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij moet nog wel officieel toestemming krijgen van de overheid.
Delta plaatst haar DL-code op tien vluchten van Transavia. Vier bestemmingen hiervan biedt Delta momenteel, al dan niet samen met partnermaatschappijen, nog niet aan. Dit zijn Sevilla, Alicante, Thessaloniki en Marrakech. De andere zes bestemmingen waarop de DL-code wordt geplaatst zijn Barcelona, Malaga, Valencia, Ibiza, Lissabon en Casablanca. Delta is al codeshare-partner van KLM.
"De samenwerking met Transavia stelt Delta Air Lines in staat om haar netwerk uit te breiden met meer vakantiebestemmingen rondom de Middellandse Zee die zowel tijdens de winter- als zomermaanden geliefd zijn bij Amerikaanse toeristen", zegt Nat Pieper, senior vice president Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Delta Air Lines.
Mogelijk plaatst de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij in de toekomst op meer vluchten van Transavia haar DL-code. Passagiers van Delta Air Lines kunnen miles sparen op de vluchten van de KLM-dochter.
bronquote:(CNN)A piece of wreckage apparently from a Boeing 777 -- like the missing MH370 airliner -- was found washed ashore over the weekend on the coast of Mozambique, a U.S. official told CNN on Wednesday.
The newly discovered debris is on its way to Malaysia for further examination. The wreckage is a piece of horizontal stabilizer skin, the U.S. official said.
The horizontal stabilizer is the part of the aircraft's tail that is horizontal as the plane flies.
A second aviation source said there was no record of any Boeing 777 missing other than Malaysia Airlines Flight 370, which disappeared on March 8, 2014, with 239 people on board.
No comment from airline
Malaysia Airlines called the identification "speculative."
"It is too speculative at this point for MAS to comment," the airline said, using its initials.
The mystery of what happened to the plane remains unsolved. The search has turned up some aircraft debris, but also some false leads.
The search for MH370
It took more than a month for French investigators to confirm that aircraft debris found on Reunion Island in July was from the missing Malaysia Airlines plane. The airline displayed similar caution Wednesday when it refused to confirm immediately that the newly found debris is from MH370.
Mozambique is about 1,300 miles (2,100 kilometers) west of Reunion Island, with the large island of Madacascar between them.
Debris found in Thailand in mid-January turned out not to be from MH370.
One of aviation's greatest mysteries
The disappearance of MH370 remains one of aviation's greatest mysteries.
The flight took off from Kuala Lumpur International Airport in Malaysia early in the morning, bound for Beijing.
At 1:19 a.m., as the plane was flying over the South China Sea, Malaysian air traffic controllers radioed the crew to contact controllers in Ho Chi Minh City for the onward flight through Vietnamese airspace.
The crew's acknowledgment of the request was the last thing ever heard from MH370: "Good night Malaysian three-seven-zero."
Shortly afterward, air traffic controllers in Malaysia lost contact with the plane somewhere over the sea between Malaysia and Vietnam.
The aircraft's transponder, which identifies the plane and relays details like altitude and speed to controllers, stopped transmitting. MH370 seemingly disappeared without a trace.
Malaysian authorities revealed later that military radar had tracked the plane as it inexplicably changed course, turned back to the west and flew across the Malaysian Peninsula, up the Strait of Malacca, before flying out of radar range at 2:14 a.m. and vanishing once again.
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:47 schreef flipsen het volgende:
[me=flipsen]generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden
twitter:jonostrower twitterde op woensdag 02-03-2016 om 20:07:23 Just park it anywhere. #727finalflight reageer retweet
twitter:museumofflight twitterde op woensdag 02-03-2016 om 20:08:45 Welcome home!!!!#727finalflight reageer retweet
Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.
quote:SCHIPHOL - Transavia heeft donderdag de eerste van zeventien bestelde Boeing 737-800’s verwelkomd op Schiphol. Het vliegtuig, met registratie PH-HXA, landde vanochtend rond 11.00 uur op de Buitenveldertbaan.
De KLM-dochter plaatste een jaar geleden een order voor zeventien toestellen bij Boeing, met een optie op nog eens drie. De vliegtuigen dienen deels als vervanging voor de bestaande vloot, maar vooral ook om het netwerk in Europa uit te breiden. Zo gaan vijf van de machines naar München, waar Transavia deze maand haar eerste Duitse basis start.
De PH-HXA werd vanuit Seattle via IJsland naar Schiphol gevlogen. Deze maand komt nog een 737 vanaf de Boeing-fabriek richting ons land. De gehele bestelling moet eind 2018 zijn afgeleverd.
De nieuwste Boeings zijn voorzien van het zogeheten Boeing Sky-interieur en tellen 189 stoelen. Onder de vleugels hangen twee CFM56-7BE motoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |