abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160270631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:59 schreef Sunri5e het volgende:
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.
Vroeger heeft er naast de Kaagbaan een erg goede spottersplek gezeten. Helaas nu weg en die plek wordt nog minder doordat dat gebied nu ook industrie wordt.
Dit is ook wel een mooi plekje. Of langs de taxibaan naar de Polderbaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:
^O^
Nou, bij deze dan en paar:

Qatar Cargo uit Chicago:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

The big fat lady from Dubai:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

777-200ER naar New York JFK:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

KLM's oudste toestel en de een na oudste 747-400 in gebruik wereldwijd op weg naar Toronto:

Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

TUI #dreamcatcher op weg naar heel wat mooier en warmer weer op Aruba en Curaçao:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

747's. *O* Wel 3 stuks! *O*
Grappig is ook dat de 747 linksvoor net uit Mexico-stad komt en de 747 in het midden juist net naar Mexico-stad vertrekt.
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

De eerdergenoemde 747 op weg naar Mexico-Stad:
Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

Op Flickr staat nog wat meer.
Heb wel wat kanttekeningen; er zit praktisch overal een soort van waas of ruis over de foto's.
Geen idee of ik wat fout doe of dat het aan camera en/of objectief ligt.
Merk wel dat stabilisatie en meer milimeters erg welkom zouden zijn. O-)

[ Bericht 69% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 22:48:01 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:44:17 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160271132
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
[Rits foto's]
Tof, tof, toffe foto's. _O_

edit: heb je van de opstijgende 747 ook toevallig het origineel? Ik heb geen Flickr-account en om deze te kunnen downloaden, moet ik een account aanmaken. :r

[ Bericht 19% gewijzigd door donroyco op 27-02-2016 22:58:16 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 22:50:39 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160271356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:


De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas...
Dat is wel met meer dingen zo in PTA.

Locomotieven die nieuw worden aangeschaft zijn veelal Traxxen. Qua treinstellen enorm veel Stadler lightrail meuk.

Bij de auto's: Seat Exeo, Audi A4, VW Passat, Skoda Superb zijn nauw aan elkaar verwand. Mercedes en Renault/Nissan gebruiken sommige motoren van elkaar. En de echt leuke motoren (5/6/8 cilinders) verdwijnen steeds meer.

In de landbouw, er zijn drie grote motoren fabrikanten: Deutz, FPT en Agco. Een paar grote versnellingsbak fabrikanten (ZF en n Franse).

Wat dat betreft zijn vrachtauto's leuker. Elke fabrikant heeft volgens mij zijn eigen versnellingsbak, motor en dan nog veel verschillende asconfiguraties :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160271419
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54:27 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160271483
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veel :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54:45 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160271491
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Inderdaad gewoon instagrammen of tweeten. KLM deelt ze best vaak.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:58:58 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160271628
Mooie foto's!

Waar heb je deze foto genomen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:

Opvallend trouwens dat de PH-TFK nog steeds met "Arke" en "10 jaar" rond vliegt. Zal dan wel tot mei zo blijven, dan heeft het toestel gepland onderhoud.
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:04:44 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160271831
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra.
[...]
Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Mijn interesse voor vliegtuigen heeft niet zozeer te maken voor een interesse voor vervoer en techniek in het algemeen. Zal ook wel voor een groot deel door mijn werk komen ;)

En je ziet op alle fronten dat mobiele objecten steeds meer op elkaar gaan lijken. Niet alleen op de weg en in de lucht, maar ook op het water zie je steeds meer hetzelfde (welliswaar op kleinere schaal, maar het begin is er).
So we just called him Fred
pi_160272176
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:44 schreef donroyco het volgende:
Tof, tof, toffe foto's. _O_

edit: heb je van de opstijgende 747 ook toevallig het origineel? Ik heb geen Flickr-account en om deze te kunnen downloaden, moet ik een account aanmaken. :r
Bedankt. :@

En hier is het origineel.
(En dan kun je dus zien dat het niet bepaald scherp is en de genoemde ruis/waas over de foto's ligt)
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Als je kijkt op diverse sites met luchtvaartfoto's dan is dit toch wel onderaan de ladder hoor.
Zou trouwens ook niet weten hoe ik dat zou moeten delen; ik ben niet actief op social media.
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veel :D
Dit dus. Wat ik hier dus ook benoemde:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:58 schreef FredvZ het volgende:
Mooie foto's!

Waar heb je deze foto genomen?
Ze gaan hier de Hoofdvaart over, de foto is hier genomen.

Wat trouwens wel grappig is, ik kwam vanavond deze en deze foto tegen; die jongen moet precies naast mij hebben gestaan want: tada :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 23:23:10 ]
pi_160272490
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 23:30:20 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160272624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Opstijgen en landen vind ik leuk. De rest gewoon uitzitten. En het brengt je snel van A naar B.

Ik hoop nog altijd een keer op een vlucht met veel turbulentie ofzo. Dat er iets gebeurd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:36:07 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160272828
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt :+
Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt :7

Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 28-02-2016 00:36:57 ]
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:37:10 #14
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160272866
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bedankt. :@

En hier is het origineel.
(En dan kun je dus zien dat het niet bepaald scherp is en de genoemde ruis/waas over de foto's ligt)
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoop nog altijd een keer op een vlucht met veel turbulentie ofzo. Dat er iets gebeurd.
Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht). :T
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:47:27 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160273195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Ik hoef me nooit te vervelen, er is altijd wel een beveiligingsbeamte of douanier die me weet te entertainen. En als die formaliteiten achter de rug zijn, dan gaat Spotify aan en is de vakantie begonnen. Beetje vliegtuig en mensen kijken. (Ik kan me er iedere keer weer over verbazen wat mensen allemaal meeslepen).
In de tijd vóór centrale security op Schiphol ging bij de gate vóór de security wachten, beetje kijken wat er allemaal het vliegtuig in stapte. Vervolgens ging ik als een van de laatste door de security om vervolgens als eerste te boarden. Beetje leedvermaak, maar de gezichten van de mensen die op dat moment realiseren dat ze zich eigenlijk voor niets een uur lang in een vissenkom hebben opgesloten is prachtig :o

Nu ben ik wat vroeger bij de gate, want met de huidige bagageregels moet je zelfs op tijd als je klasse hebt geboekt mét priority boarding -O-
Ik vlieg meestal met een vakantiecharter en mijn missie is om op rij 1 te zitten. in de meeste gevallen meer dan genoeg beenruimte en gegarandeerd niemand die zijn stoel in je gezicht gooit om een dutje te doen :7
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:48:58 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160273242
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:

Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport.
Dan moet je wel de goede kant op vliegen ;), ik zie alleen maar wolken en water :+
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 23:49:31 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160273262
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:


Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht). :T
Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogen :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:52:52 #18
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160273375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moet je wel de goede kant op vliegen ;), ik zie alleen maar wolken en water :+
True, maar dat het landschap onder je zo snel kan veranderen is ook top.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogen :')
Oh. Dat geeft niet, komt vanzelf wel. Dit was ook mijn langste vlucht hoor: ADL » SIN » LHR » AMS.
En doe ik ook nooit meer. Vooral niet als je je koffer nooit meer terugziet (op de heenreis). :'(
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 28 februari 2016 @ 00:10:04 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160273914
Het prijsbeleid voor stoelreserveringen begint bij TUI wel heel bijzondere vormen aan te nemen:



"Stoel vooraan in de klasse" is zo wel héél ruim genomen.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 00:24:06 #20
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160274276
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Vliegen is het mooiste wat er is! Je komt overal en dat moeten we koesteren. Wel is het zo dat ik in de luchtvaart werk en daardoor vaak stand-by reis of business class voor duty travel.
Soms kan ik me zo irriteren aan irritante reizigers met hun ordinaire gedrag en geen enkel respect of het volgen van de procedures.

Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 00:48:29 #21
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160274819
Gaan binnenkort waarschijnlijk weer wat A340jes verdwijnen:

Aerolineas' new CEO outlines restructuring plan

The new chief executive of state owned Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) has outlined her restructuring plan for the loss making national carrier. Isela Constantini's plan foresees Aerolines Argentinas returning to profitability within four years.

As part of the plan, Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) and Austral (AU, Buenos Aires Aeroparque) are expected to be merged, 1500 jobs cut through voluntary retirement and the long haul fleet cut through the retirement of seven A340-300s.

As part of the A340 retirement plans, Aerolineas is also expected to cut its long haul routes to New York JFK, Barcelona El Prat and Rome Fiumicino. In addition to these three destinations, Aerolineas also serves Cancún, Havana Int'l, Miami Int'l, Punta Cana as well as Madrid Barajas in North America, the Caribbean and Europe.
  zondag 28 februari 2016 @ 01:26:26 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160275464
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET

De vlucht wordt hier live gestreamed:
https://www.museumofflight.org/727/watch-live
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 01:26:52 #23
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160275468
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.
  zondag 28 februari 2016 @ 01:40:27 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160275622
TUI had in Duitsland mooie bijpassende toestellen:

D-ATUC

D-ATUE

Inmiddels hebben bij toestellen de standaard TUI livery gekregen.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 02:00:44 #25
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160275800
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 00:48 schreef OEM het volgende:
Gaan binnenkort waarschijnlijk weer wat A340jes verdwijnen:

Aerolineas' new CEO outlines restructuring plan

The new chief executive of state owned Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) has outlined her restructuring plan for the loss making national carrier. Isela Constantini's plan foresees Aerolines Argentinas returning to profitability within four years.

As part of the plan, Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) and Austral (AU, Buenos Aires Aeroparque) are expected to be merged, 1500 jobs cut through voluntary retirement and the long haul fleet cut through the retirement of seven A340-300s.

As part of the A340 retirement plans, Aerolineas is also expected to cut its long haul routes to New York JFK, Barcelona El Prat and Rome Fiumicino. In addition to these three destinations, Aerolineas also serves Cancún, Havana Int'l, Miami Int'l, Punta Cana as well as Madrid Barajas in North America, the Caribbean and Europe.
Toevallig nog met AR gevlogen in December van MAD naar EZE. Was scheduled een A330 maar is een A340 geworden... Daarna verder naar USH met een A330. En terug van EZE naar BCN weer een A340. Wat waren die A340's versleten.
Op de heenreis had ik een stoel die automatisch recline had daar wordt je wel gek van na een paar uur.
pi_160276543
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef OEM het volgende:

[..]

Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.
Was wel een benieuwd hoeveel verschillende treinen (uitgezonderd goederenwagons) er nu eigenlijk rondrijden in Nederland. Bij elkaar opgeteld blijkt het toch om een behoorlijk lijstje te gaan. Dat wist ik ook niet hoor...
1: Mat '64
2: SGMm2
3: SGMm3
4: ICMm 3
5: ICMm 4
6: DDZ 4
7: DDZ 6
8; DDAR
9: ICRm NS-kleuren
10: VIRM-4
11: VIRM-6
12: Spurt Rood 2-delig Arriva diesel
13: Spurt Rood 3-delig Arriva Diesel
14: Spurt Rood 2-delig Arriva Elektr
15: Spurt Rood 3-delig Arriva Elektr
16: Spurt Blauw 2-delig Arriva Elektr
17: Spurt Blauw 3-delig Arriva Elektr
18: LINT Syntus Rood
19: LINT Blauw Arriva
20: R-NET Abellio
21 GTW Breng Diesel
22 GTW Veolia 2-delig diesel
23 GTW Veolia 3-delig diesel
24 GTW Veolia 2-delig Elekt
25 GTW Veolia 3-delig Elektr
26 DM 90
27 Thalys PBA
28 Thalys PBKA
29 Connexxion Protos
30 Connexxion GTW
31 ICE 3
32 NS 1700
33 ICRm HST-kleuren
34: Traxx 186 NS-kleuren
35: Traxx 186 Grijs
36: Traxx 186 Groen-Grijs
37: Traxx 186 Rood
38: CityNightline
39: Intercity Berlijn
40: NMBS Break
41: NMBS Varkenskop
42: NS 1200
43: Panorama Rail Restaurant Trein
44: LOCON ex 1600
45: NS 6400 rood
46 NS 6400 Grijs/Geel
47: DB Schenker 1600
48 Captrain ES64
49 Captrain Class 66
50 Captrain V100
51 ERS Railways ES64
52 BLS Caro 186
53 HSL Logistik 1600
54 Rotterdam Rail Feeding Hippel
55 Rotterdam Rail Feeding V100
56 Rotterdam Rail Feeding NS1300
57 G2000BB Kombirail Europe
58 Locon G2000BB
59 Locon V100
60 LTE Netherlands 186
61 LTE Netherlands 6400
62 Locon Hippel
63 Metrans 186
64 Rotterdam Rail Feeding 1600
65 Rotterdam Rail Feeding Class 66
66 Rurtalbahn 186
67 SBB Cargo 186
68 Dieselloc van RTS
69 Trainservices V100
70 Rotterdam Rail Feeding NMBS 73-serie
71 Talent DB
  zondag 28 februari 2016 @ 07:20:22 #27
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160277292
KKM?
Ook Google kon mij niet helpen.

  zondag 28 februari 2016 @ 08:04:14 #28
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_160277386
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 07:20 schreef spapaars het volgende:
KKM?
Ook Google kon mij niet helpen.

[ afbeelding ]
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 28 februari 2016 @ 08:46:03 #29
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160277562
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.
Het was vroeg opstaan voor hun.
Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie, alhoewel het minder kwaad kan boven land, dan boven een oceaan.
pi_160277650
quote:
die jongen moet precies naast mij hebben gestaan...
Die van jou is wel recht van voren :P
--
pi_160277666
quote:
Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie
Er staan veel routepunten in de computer, dan is het een kwestie van selecteren.
--
pi_160278004
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Moet je op Moskou vliegen. Alleen parfum en alcohol :')
En dat kun je wel gratis proeven in een aantal winkels, dat is chill

Verder eens. Ik vind luchtvaart interessant, maar vliegen meestal een hel
  zondag 28 februari 2016 @ 09:54:24 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160278126
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt :+
Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt :7

Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter.
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787? :P

De PH-OYI is een prima toestel.
  zondag 28 februari 2016 @ 09:55:29 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160278142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Ik vind het nogal gechargeerd. Wanneer je 2 meter lang bent met wat overgewicht op de koop toe, zul je overal en bij iedere maatschappij wel krap zitten. Wachten moet je je gewoon op instellen, vertraging ook. Je kunt gaan lopen stressen maar uiteindelijk helpt het geen ene moer. En die winkels, zeker op Schiphol, vallen best wel mee hoor, moet je wel alleen naar de aanbiedingen kijken, zowel in merkkleding als electronica, en dan kun je er als veel reiziger soms de leukste dingen uitpikken met een aardige korting. En dat verkort ook de tijd van het wachten weer hé.

En ja, ik vlieg niet om het vliegen maar om op een bestemming te komen. Is dat 12 uur vliegen van huis, dan stel ik mij daar op in. Afhankelijk van het tijdstip van vertrek beetje een planning van eerste 2 uur lezen, eten en drinken, dan 2 uur een film kijken, 6 uur slapen en dan een ontbijt en feeth on the ground. Zo gaat die tijd vaker dan niet razendsnel voorbij. De enige vlucht die ik altijd echt boring vond was AMS-GRU op zondag om tien uur 's morgens voor de volgende 12 uur in een vliegtuig zitten om op maandag aan het werk te gaan in Sao Paulo. Maar ook daar maakte het weekend overblijven weer veel goed. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door buzz1291 op 28-02-2016 10:09:17 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160279966
Mooie foto's Iemand91.

Nu de mm's nog ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:31:09 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160280521
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:54 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787? :P

De PH-OYI is een prima toestel.
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 12:37:31 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160280672
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:56:47 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160281141
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.
Ik hou er wel rekening mee. Het is een samenspel tussen reisperiode, bestemming, aantal tussenstops, prijs, stoeltype en toesteltype. En als ik voor hetzelfde bedrag in een leuker toestel kan vliegen of een betaalbare upgrade naar Premium Economy of Business Class op een andere datum moet reizen dan neem ik dat zeker in overweging.
So we just called him Fred
pi_160282050
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91! :Y

Met dit mooie weer niet kunnen vliegen sucks. |:(
  zondag 28 februari 2016 @ 13:57:12 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160282526
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 14:01:00 #41
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160282601
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:57 schreef FredvZ het volgende:
Nergens voor nodig, zo'n neuswiel camara met fatsoenlijke resolutie:
Fixed :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160282806
Ik ben inderdaad 2 meter. Niet eerlijk hoor, kan er ook niets aan doen dat ik zo lang ben. En dan gaat zo'n meisje van 1,65 meter voor mij geheel met de stoel naar achteren... grr...


Meestal knoop ik vantevoren een vriendelijk gesprek aan. Of ze niet helemaal naar achteren willen gaan omdat ik dan echt klem zit. Voorkomt irritatie t.o.v. pas bespreken als diegene wilt slapen.
pi_160283972
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 00:24 schreef airportmadness het volgende:
Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen.
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.
Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig.
  zondag 28 februari 2016 @ 17:02:54 #45
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_160288583
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.
Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig.
Idd, die stoel is toch al gereserveerd.

Zelfde bij het landen. Toestel staat nog niet aan de slurf en iedereen staat al op om te graaien in de overhead compartments. En dan sta je in de rij en moet je nog 10 minuten wachten :') makke schapen
Tics van je petten.
pi_160289133
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond. :D
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:34 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91! :Y
:o *O*
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef FredvZ het volgende:
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET

De vlucht wordt hier live gestreamed:
https://www.museumofflight.org/727/watch-live
Boeing, United Airlines en het Museum of Flight hebben het moment aangegrepen om een fotoshoot te maken tussen deze eerst gebouwde Boeing 727 (die dus ook ooit voor United heeft gevlogen) en hun nieuwste aanwinst; een 787-9 (N27965).




quote:
12s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:06 schreef Blistering het volgende:
Mooie foto's Iemand91.

Nu de mm's nog ;)
Thanks. Ik ken nog wel iemand met meer bereik dan 210mm. B-)

G-VIIO is overigens afgelopen vrijdag overgevlogen van Las Vegas naar Victorville voor een paintjob. Zal daarna doorvliegen naar Cardiff voor onderhoud en zal dan weer worden opgenomen in de vloot.




En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/



En als laatste; er gaat binnenkort weer een Lockheed L-1011 Tristar vliegen; helaas maar een keer:

N910TE will be ferried to Kansas City
quote:
As we previously announced, TriStar History and Preservation acquired the ex-Flying Hospital L-1011 and we now know that their intention is to ferry this aircraft (re-registered N910TE) to Kansas City.

The aircraft has been readied at Tucson for the ferry flight and it seems there is already a Special Flight Permit approved.

The Flying Hospital was a project established by Mercy Airlift using the largest fully equipped surgical hospital ever constructed inside an aircraft, to provide medical services and humanitarian aid.


Op de Orbital Stargazer na, die af en toe een vlucht uitvoert, vliegen er geen L-1011's meer rond.

[ Bericht 99% gewijzigd door Iemand91 op 28-02-2016 17:29:50 ]
  zondag 28 februari 2016 @ 18:31:03 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160291052
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/

[ afbeelding ]
Thanks voor de tip.
Ik zag ook gelijk wat bijzonders voorbij komen, want blijkbaar vliegen er niet alleen 787's van TUI naar St. Maarten:


Momenteel vliegen er zo'n 12 737's van TUI (11x Thomson, 1x Jetairfly) voor Sunwing om de Canadezen uit het koude Canada naar warmere oorden rond de golf van Mexico en de Carbbean t brengen. En dat levert een bijzondere livery op. Op de staart is een sticker geplakt die overigens niet altijd even goed blijft zitten. In de zomer verkoopt Sunwing een deel van toestellen op de vluchten van TUI tussen Amsterdam en Toronto.
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 23:57:08 #48
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160302991
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!

Wie ow wie raad de plaats
  maandag 29 februari 2016 @ 00:06:13 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160303170
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!

Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
^O^ Was volgens mij prima vliegweer.

Dat moet Volendam zijn op de foto :D
So we just called him Fred
  maandag 29 februari 2016 @ 00:07:08 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160303189
Dit lijkt niets vreemds te zijn:


Maar ik ben erg benieuwd hoe TUI Star Class in een 737 gaat leveren :Y)
So we just called him Fred
  maandag 29 februari 2016 @ 09:02:00 #51
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160306906
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

^O^ Was volgens mij prima vliegweer.

Dat moet Volendam zijn op de foto :D
Was perfect weer!
Inderdaad Volendam is correct!
pi_160310146
Zo sta je voor te bereiden op de vlucht naar Parijs, en zo is je vliegtuig in beslag genomen:

B737-800 Cabo Verde Airlines aan de ketting op Schiphol
quote:
Een Boeing 737-800 van TACV Cabo Verder Airlines wordt op Schiphol aan de grond gehouden omdat de maatschappij een openstaande rekening aan leasemaatschappij AerCap niet betaalt. Dit meldt CH-Aviation.

Half januari kreeg de maatschappij een ultimatum opgelegd van AerCap: voor 22 januari moest er 1,3 miljoen dollar betaald zijn, anders zou er beslag gelegd worden op de B757-200 van de Kaapverdiaanse carrier.

Het geld werd blijkbaar niet overgemaakt. Volgens CH-Aviation is nu de enige B737-800 van de maatschappij aan de ketting gelegd op Schiphol. Het toestel, met als registratie D4-CBX, landde gisteren rond 20.15 uur vanuit Ilho da Sal op de Kaapverdische eilanden en had later weer moeten vertrekken naar Parijs. Dat gebeurde niet. De Boeing 757-200 van de maatschappij, waar ook beslag op gelegd zou worden, vliegt nog wel rond.

Het bedrijf beschikt naast de twee geleasede Boeings nog over drie ATR’s. Die zijn wel eigendom van de carrier. De 757 is van belang voor de long-haul vluchten richting Brazilië en de Verenigde Staten.

TACV verkeert in financieel zwaar weer en probeert met hulp van de Kaapverdiaanse staat de financiën weer op orde te krijgen.


Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)

Op 31 maart wordt deze vlucht qua vliegduur echter weer verbroken door hun Dubai - Panama route.
De afstand is met 13.821 kilometer korter dan naar Auckland, maar met een geplande vliegduur van 17 uur en 25 minuten richting Panama en 16 uur richting Dubai wel langer qua tijd.
Om alle codeshare-goedkeuringen te krijgen is deze vlucht voorschoven naar eind maart in plaats van het eerder geplande 1 februari.

Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.




^^ Ja, dit is Auckland.

[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 29-02-2016 12:50:31 ]
pi_160310202
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!

Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
Mooi hoor!

Helaas zelf niet kunnen vliegen dit weekend. Dat is behoorlijk kut als je dan naar flight rader 24 zit te turen.

Je hebt zelf een PPL of was je pax? :)
  maandag 29 februari 2016 @ 18:57:18 #54
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160320414
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Mooi hoor!

Helaas zelf niet kunnen vliegen dit weekend. Dat is behoorlijk kut als je dan naar flight rader 24 zit te turen.

Je hebt zelf een PPL of was je pax? :)
Dat herken ik regelmatig! Ik heb zelf me PPL, vlieg vanaf Lelystad
  maandag 29 februari 2016 @ 19:00:50 #55
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160320511
Oman Air gaat nu ook twee Dreamliners van KQ leasen

http://www.africanaerospa(...)m-kenya-airways.html
pi_160320909
Gregorowitsch is lekker bezig, weet z'n oude vriendjes bij SkyTeam wel te vinden met z'n LHR slots die hij van AF-KL wil kopen en nu dit ook nog.
Jack does it in real time...
pi_160321751
Weer eens een andere hoek van Sint Maarten:

  maandag 29 februari 2016 @ 19:59:36 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160322656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 februari 2016 @ 20:24:25 #59
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160323383
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten!
Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten....
  maandag 29 februari 2016 @ 20:34:31 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160323711
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten....
Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 februari 2016 @ 20:35:04 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160323736
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:34 schreef XL het volgende:

[..]

Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik!
Grappig :)
  maandag 29 februari 2016 @ 20:38:24 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160323890
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:35 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Grappig :)
De vluchten zijn voor 98% zakelijk. Ik neem voor aankomen/vertrekken op mijn eigen vliegveld (DUS) weinig tijd. Heerlijk om er ook te ontspannen! Beter dan de dorpskroeg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 februari 2016 @ 20:39:52 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160323950
En soms als ik 's avond om 20:00 vlieg ga ik er om 11:00 al heen om de hele dag in de lounge te werken ipv home office.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_160323999
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM

zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_160324151
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM

zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte..

Is verder niet zo bijzonder, gebeurt dagelijks wel een keertje. Met flinke storm zelfs tientallen keren per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 20:44:46 ]
  maandag 29 februari 2016 @ 20:46:13 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160324226
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:39 schreef XL het volgende:
En soms als ik 's avond om 20:00 vlieg ga ik er om 11:00 al heen om de hele dag in de lounge te werken ipv home office.
Dat kan ik wel begrijpen.
pi_160324284
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:44 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte..

Is verder niet zo bijzonder, gebeurt dagelijks wel een keertje. Met flinke storm zelfs tientallen keren per dag.
thx
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:55:33 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160324583
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM

zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Blijft mooi om te zien:

pi_160324982
quote:
machtig als die turbines weer opspinnen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:15:54 #70
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160325409
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

machtig als die turbines weer opspinnen
777-300ER blijven toch wel de mooiste kisten!
Over EVA AIR gesproken vanaf 5 Maart vliegen ze ook naar IST en gerucht gaat dat AMS van 3 naar 5 x weekly gaat
  maandag 29 februari 2016 @ 21:33:12 #71
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160326091
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

machtig als die turbines weer opspinnen
Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben.

pi_160329164
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben.

Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 29 februari 2016 @ 23:08:56 #73
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160329354
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:03 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.

_O_
  maandag 29 februari 2016 @ 23:39:06 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160330257
Tijdens een engine run incl diverse spool ups, niet vervormd door takeoff etc:

pi_160331551
Wat een geweld O+
pi_160340109
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.

2016:
- April: Singapore gaat de Airbus A350 inzetten op Schiphol. Schiphol wordt de eerste internationale long-haul bestemming voor Singapore's A350 en hiermee wordt Singapore Airlines ook de eerste maatschappij die de A350 gaat inzetten op Schiphol. De A350-900 vervangt de 777-300ER wat betekent dat First Class vervalt; het aantal passagiers gaat van 8 first, 42 business, 228 economy (totaal: 278) naar 42 business, 24 Premium Economy, 187 Economy (totaal: 253)
Singapore Airlines zal ook 7 A350-900ULR (Ultra-Long Range) toestellen in gebruik nemen met minder stoelen waarmee de maatschappij weer naar New York en Los Angeles zal vliegen nadat ze eind 2013 daarmee zijn gestopt.
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
quote:
TOULOUSE - Schiphol krijgt met ingang van 10 mei dagelijks de nieuwe Airbus A350 op bezoek. Op die dag vervangt Singapore Airlines (SIA) de Boeing 777-300ER op de route door de A350-900. Dat heeft chief executive officer Goh Choon Phong van de Aziatische luchtvaartmaatschappij dinsdag in Toulouse aan Reismedia laten weten. SIA neemt daar morgen de eerste A350 in ontvangst.

Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op lijndienstvluchten naar Schiphol gaat inzetten. Eerder kwam al wel eenmalig een A350 van Finnair naar Amsterdam. De eerste Singapore Airlines-vlucht met de A350 vertrekt maandag 9 mei uit Singapore en landt op dinsdag 10 mei in Nederland.

Aan boord van de A350-900 van SIA is plaats voor 253 passagiers, verspreid over business class, premium economy en economy class. Door de inzet van het nieuwe Airbus-vliegtuig verdwijnt wel de first class tussen Schiphol en Singapore van het toneel.

Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.

Dat de First Class wegvalt op de route Amsterdam-Singapore ziet hij niet als een gemis. "Amsterdam is meer een business class-bestemming", geeft hij aan. Daarnaast kan Singapore Airlines met de A350 ook een Premium Economy-service bieden aan boord van de vluchten van en naar Schiphol.

Singapore Airlines is na de aflevering van het eerste toestel woensdag de vijfde maatschappij met de A350 'XWB' in de vloot. Eerder leverde Airbus al toestellen af aan Qatar Airways, Vietnam Airlines, Finnair en LATAM. Singapore Airlines heeft 67 A350's besteld.
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.



In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding
quote:
AMSTERDAM - ABN-AMRO, één van de belangrijkste financiers van vliegopleidingen in Nederland, stopt per 1 september 2016 met het verstrekken van leningen aan aspirant-piloten. Volgens de bank past het product niet meer bij haar activiteiten. Tot 1 september kijkt de bank zeer kritisch naar nieuwe aanvragen.

De bank was sinds 1993 actief in het verstrekken van leningen aan studenten aan Nederlandse vliegscholen. “We hebben de ups en downs in de industrie ervaren, de afgelopen jaren vooral het laatste”, aldus de bank in een reactie. “We hebben onze toekomst in deze markt geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat deze activiteit onder de huidige omstandigheden niet meer bij ons past.

Aanvragen van studenten die vanaf nu nog een lening willen afsluiten om een vliegopleiding te volgen worden volgens ABN-AMRO zeer nauwkeurig bekeken. “We zijn ons ook bewust van onze verantwoordelijkheid naar de circa 150 studenten die op dit moment hun opleiding volgen en zullen onze afspraken nakomen. We zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat zij hun vliegopleiding kunnen afronden.”

Voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) meldt aan Reismedia dat er nu twee opties overblijven: of studenten trekken het geld aan voor de opleiding binnen hun eigen familie of netwerk of luchtvaartmaatschappijen selecteren aspirant-piloten en betalen voor de opleiding. Verhagen maakt zich zorgen over de erkende vliegopleidingen die overblijven en hun piloten voor een deel aan een baan helpen bij buitenlandse luchtvaartmaatschappijen.
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen...
pi_160343458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.

En de vlucht is weer boven water en bijna boven land :P

http://www.flightradar24.com/UAE448/8f6e1ea
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_160348427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.

[..]

Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol

[..]

Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)73254.jpg]afbeelding[/url] ]

In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding

[..]

Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen...
Vergis je niet in ouders met centen.. Het aantal studenten zal wel flink teruglopen, maar dat kan ook geen kwaad. ;)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:59:31 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160355511
Kan deze webcam in de OP?

http://mahobeachcam.com
pi_160355813
Dat kan geen zeker geen kwaad voor de lange termijn. Maar voor scholen zoals KLS en EPST moet er toch wel financiering te vinden zijn. Aangezien die niet al te veel leerlingen opleiden en ook goed weg kunnen zetten.

Wat ik hoor en lees lijkt de markt iets aan te trekken. Ik ken 2 personen met een frozen ATPL die nadat ze wat totaal anders zijn gaan doen toch in de afgelopen maanden een vliegende baan (geen P2F) hebben gevonden.
pi_160358198


PH-AOH heeft voor de laatste keer de Nederlandse bodem verlaten.
Op dit moment is de Airbus A330-200 onderweg naar haar nieuwe eigenaar Shaheen Air; Karachi.
Vlucht is hier te volgen: http://www.flightradar24.com/SAI1/8f87290
Het is de eerste van de vier A330-200's die van KLM overgaan naar Shaheen Air.

De A330-200 vloog als F-WWYH op 20 december 2006 voor het eerst.
Op 2 februari 2007 werd het toestel als PH-AOH "Senaatintori - Helsinki" aan KLM geleverd.
Op 24 oktober 2015 vloog ze haar laatste vlucht voor KLM als KL670 van Dallas naar Amsterdam waar ze om 06:34 landde.
Op 11 december 2015 is ze officieel uitgeschreven uit het Nederlands Luchtvaartuigregister waarop ze weer in handen kwam van haar eigenaar Aercap en krijgt ze de tijdelijke registratie 2-PAOH.
Op Schiphol wordt ze omgebouwd en omgespoten voor de nieuwe maatschappij.

Op 25 februari 2016 maakt ze een testvlucht boven Nederland. (zie foto hierboven)
Om 21:50 uur vertrok ze vanavond voor het laatst van remotestand E75 vanaf de Aalsmeerbaan op weg naar Karachi.
pi_160359304
Ik weet niet of het het juiste topic is. Maar ik ben vandaag gestart aan mijn PPL op Cambridge Airport. Uiteindelijk moet het leiden tot mijn ATPL, in de komende 2 tot 3 jaar.
Eens zien hoe het gaat, aangezien ik een nieuwe HBO opleiding voor maritiem officer start komend schooljaar, en ik dus moet kijken hoe het allemaal combineert.
pi_160366309
Twee opvallende nieuwsberichten:

OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol
quote:
DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) begint een groot onderzoek naar de veiligheid van het vliegverkeer op en rond Schiphol. Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest, zoals bijna-botsingen op de startbaan.

De raad wil nu weten of er structureel iets mis is, bijvoorbeeld in het ontwerp of het gebruik van de luchthaven. Het gaat niet om terrorisme, benadrukt een woordvoerder.
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart
quote:
TIANJIN - In het Chinese Tianjin is gestart met de bouw van het A330 Completion and Delivery Centre. Dat meldt Airbus woensdag. Het aflevercentrum komt nabij de plaats waar de vliegtuigbouwer al A320's assembleert.

Het is het eerste Completion and Delivery Centre voor langeafstandstoestellen van Airbus buiten Europa. De vliegtuigbouwer tekende afgelopen zomer voor de bouw een overeenkomst met Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) en de Aviation Industry Corporation of China (AVIC).

De nieuwe A330's worden in Toulouse geassembleerd waarna zij in Tianjin worden geschilderd en van het cabine-interieur worden voorzien. Volgens de Global Market Forecast 2015-2034 van Airbus zijn er in de genoemde periode ongeveer 5400 vliegtuigen met meer dan honderd stoelen nodig.

Momenteel zijn er bij Chinese luchtvaartmaatschappijen meer dan 1240 vliegtuigen van Airbus in gebruik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol

Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).

Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines
quote:
TOULOUSE - Niet minder dan 67 Airbus A350's heeft Singapore Airlines in bestelling staan bij Airbus. Woensdag werd de eerste op het Airbus Delivery Center in Toulouse overgedragen aan de Aziatische luchtvaartmaatschappij. Dat gebeurde in aanwezigheid van genodigden, pers en de bekende 'Singapore Girls'.

De A350 gaat Singapore Airlines inzetten op dunnere intercontinentale routes en regionale routes. Het toestel is daarbij de opvolger van oudere Boeing 777-200's in de vloot. Vanaf 2018 komt de Ultra Long Range versie de vloot versterken. Daarmee worden rechtstreekse vluchten van Singapore Airlines naar Noord-Amerika mogelijk.

Groot voordeel voor Singapore Airlines is de flexibiliteit die het toestel biedt. De maatschappij ontvangt drie versies van de A350-900. Naast de Ultra Longe Range zijn dit de regional-versie en de long range-versie. Die laatste variant is bedoeld voor ultralange vluchten, waaronder Singapore-New York. Dat wordt met een vliegtijd van zo'n negentien uur 's werelds langste vliegroute.

Dit jaar zal de maatschappij elf A350's ontvangen. Aanvankelijk zullen regionale bestemmingen als Kuala Lumpur en Jakarta worden aangevlogen. Zodra nummer twee in de vloot is opgenomen, kan gestart worden met intercontinentale vluchten. Dinsdag werd bekend dat vanaf 9 mei Schiphol dagelijks de A350 van Singapore Airlines op bezoek krijgt.

"De A350-900 is voor ons het ideale vliegtuig voor dunnere longhaul-routes", meldt Goh Choon Phong, topman van Singapore Airlines. Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.

De A350 biedt Singapore Airlines tevens de mogelijkheid nieuwe markten aan te boren. Een goed voorbeeld is het Duitse Düsseldorf. "Vanaf juli openen we een gloednieuwe rechtstreekse lijndienst daarheen", zegt Goh. Daarmee nestelt Singapore Airlines zich nog nadrukkelijker in de thuismarkt van KLM, want Düsseldorf Airport trekt ook aanzienlijke aantallen passagiers uit Nederland.

Didier Everard, Heaf of Programmes bij Airbus, prees Singapore Airlines tijdens de afleveringsceremonie voor het oog voor detail dat de maatschappij heeft. Hoewel Singapore Airlines op dit moment nog meer Boeing- dan Airbus-vliegtuigen in dienst heeft, is het een trouwe klant van de Europese vliegtuigbouwer.

In de loop der jaren heeft de maatschappij met vrijwel alle door Airbus geproduceerde typen widebodyvliegtuigen gevlogen. In 2007 was Singapore Airlines launch customer van de A380. Met 67 toestellen in bestelling is Singapore Airlines de grootste klant voor specifiek de A350-900.
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.



quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)

Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:




Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
pi_160366802
Vrijdag vlieg ik voor het eerste met de A350. O+

Airbus wil er dit jaar 50 afleveren, ambitieus, maar ze zullen wel moeten want vorig jaar was het vrij treurig met 14 stuks...
Jack does it in real time...
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:57:48 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160367511
Ik vlieg morgen even heen en weer naar BCN vanaf Brussel. Heen met Brussels Airlines en terug met RyanAir. Benieuwd of er een significant verschil zit tussen die 2.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:08:01 #86
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_160367772
Tevens vandaag:

ehvairport twitterde op woensdag 02-03-2016 om 10:41:01 Vanwege een incident op de startbaan van #eindhovenairport, is de luchthaven vooralsnog tot 12.30 uur gesloten voor al het vliegverkeer. reageer retweet
Een Cessna Citation 525 heeft rond 8.15 blijkbaar een klapband gehad tijdens de take-off waardoor verschillende andere vliegtuigen moesten uitwijken naar o.a. Maastricht.

BraakPatty twitterde op woensdag 02-03-2016 om 11:33:40 Probleem weer opgelost at Eindhoven Airport! Vliegtuig wordt weer weggesleept! https://t.co/QQm7esTtcw reageer retweet
Ondertussen vliegt alles alweer, er zijn verder ook geen gewonden gevallen.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:30:26 #87
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160368292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
Twee opvallende nieuwsberichten:

OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol

[..]

Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart

[..]

[..]

En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).

Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines

[..]

Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?
pi_160368577
Op moment van posten exact 47 jaar geleden:

2 maart 1969: De eerste vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
De tweede supersonische passagiersvliegtuig (de Tupolev Tu-144 vloog 2 maanden eerder) maakt vanaf Aéroport de Toulouse-Blagnac haar allereerste vlucht.
Gevuld met 10 ton testapparatuur vertrekt om 15:40 uur het Franse prototype 001 F-WTSS met haar naverbranders aan vanaf de baan van Toulouse.
Gevolgd door 2 volgvliegtuigen (een voor het maken van video, de ander voor snelheidskalibratie) maakt de Concorde - steeds met het landingsgestel én haar neus naar beneden - een vlucht van 28 minuten waarna het om 16:08 uur een perfecte landing maakt op dezelfde baan.
De maximaal gehaalde snelheid bedraagt 435 km/h.





Op 19 oktober 1973 ging F-WTSS met pensioen en vloog die dag haar laatste vlucht naar Aéroport de Paris-Le Bourget waar het nu ook opgesteld staat. (Naast haar Air France zuster F-BTSD)
F-WTSS heeft in totaal 397 vluchten gemaakt waarvan 249 supersonisch.
Totaal aantal vluchturen is 812 uur waarvan ruim 254 uur supersonisch.

pi_160368843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Sunri5e het volgende:
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?
Die vierde A380 is dus nu een 777-200LR.

Schijnbaar is het vooral veel lokaal verkeer tussen Australië en Nieuw-Zeeland.
Dit zijn natuurlijk ook vluchten die als code-share worden uitgevoerd dus het zijn ook Qantas vluchten.
Ik geloof wel dat Emirates maximaal 4 vluchten per dag mag hebben tussen Australië en Nieuw-Zeeland.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2016 16:41:56 ]
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 16:15:23 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160369356
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag :') )

Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me)

Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen?
http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/

Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:19:17 #91
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160369463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:15 schreef derLudolf het volgende:
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag :') )

Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me)

Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen?
http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/

Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen
Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen.
pi_160369824
De KLM heeft vandaag voor het eerst drie 787's op pad gestuurd. Dit valt samen met de eerste Dreamliner inzet naar Osaka.
--
pi_160369855
Is dit geen betere plek? Daar gaan ze recht over je heen.
Je ziet ook vaak dat foto's en videos (bijvoorbeeld touch-and-gos van KLM) vanaf daar gemaakt zijn.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:43:18 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160370047
quote:
Codeshare-overeenkomst Delta Air Lines en Transavia

AMSTERDAM/ATLANTA - Delta Air Lines laat woensdag weten dat er een codeshare-overeenkomst met Transavia is ondertekend. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij moet nog wel officieel toestemming krijgen van de overheid.

Delta plaatst haar DL-code op tien vluchten van Transavia. Vier bestemmingen hiervan biedt Delta momenteel, al dan niet samen met partnermaatschappijen, nog niet aan. Dit zijn Sevilla, Alicante, Thessaloniki en Marrakech. De andere zes bestemmingen waarop de DL-code wordt geplaatst zijn Barcelona, Malaga, Valencia, Ibiza, Lissabon en Casablanca. Delta is al codeshare-partner van KLM.

"De samenwerking met Transavia stelt Delta Air Lines in staat om haar netwerk uit te breiden met meer vakantiebestemmingen rondom de Middellandse Zee die zowel tijdens de winter- als zomermaanden geliefd zijn bij Amerikaanse toeristen", zegt Nat Pieper, senior vice president Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Delta Air Lines.

Mogelijk plaatst de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij in de toekomst op meer vluchten van Transavia haar DL-code. Passagiers van Delta Air Lines kunnen miles sparen op de vluchten van de KLM-dochter.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:47:30 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160370147
* flipsen generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden _O-"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160370310
Wellicht een onderdeel van MH370 aangespoeld. Het gaat om een onderdeel van de stabilizer, in Mozambique.

quote:
(CNN)A piece of wreckage apparently from a Boeing 777 -- like the missing MH370 airliner -- was found washed ashore over the weekend on the coast of Mozambique, a U.S. official told CNN on Wednesday.

The newly discovered debris is on its way to Malaysia for further examination. The wreckage is a piece of horizontal stabilizer skin, the U.S. official said.

The horizontal stabilizer is the part of the aircraft's tail that is horizontal as the plane flies.

A second aviation source said there was no record of any Boeing 777 missing other than Malaysia Airlines Flight 370, which disappeared on March 8, 2014, with 239 people on board.

No comment from airline
Malaysia Airlines called the identification "speculative."

"It is too speculative at this point for MAS to comment," the airline said, using its initials.

The mystery of what happened to the plane remains unsolved. The search has turned up some aircraft debris, but also some false leads.

The search for MH370
It took more than a month for French investigators to confirm that aircraft debris found on Reunion Island in July was from the missing Malaysia Airlines plane. The airline displayed similar caution Wednesday when it refused to confirm immediately that the newly found debris is from MH370.

Mozambique is about 1,300 miles (2,100 kilometers) west of Reunion Island, with the large island of Madacascar between them.

Debris found in Thailand in mid-January turned out not to be from MH370.

One of aviation's greatest mysteries
The disappearance of MH370 remains one of aviation's greatest mysteries.

The flight took off from Kuala Lumpur International Airport in Malaysia early in the morning, bound for Beijing.

At 1:19 a.m., as the plane was flying over the South China Sea, Malaysian air traffic controllers radioed the crew to contact controllers in Ho Chi Minh City for the onward flight through Vietnamese airspace.

The crew's acknowledgment of the request was the last thing ever heard from MH370: "Good night Malaysian three-seven-zero."

Shortly afterward, air traffic controllers in Malaysia lost contact with the plane somewhere over the sea between Malaysia and Vietnam.

The aircraft's transponder, which identifies the plane and relays details like altitude and speed to controllers, stopped transmitting. MH370 seemingly disappeared without a trace.

Malaysian authorities revealed later that military radar had tracked the plane as it inexplicably changed course, turned back to the west and flew across the Malaysian Peninsula, up the Strait of Malacca, before flying out of radar range at 2:14 a.m. and vanishing once again.
bron
pi_160370706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:47 schreef flipsen het volgende:
[me=flipsen]generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.

[ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 02-03-2016 17:48:21 ]
--
pi_160374026
Boeing 727 #1 is in beweging.


Livestream hier: http://livestream.com/museumofflight/events/4899240
Live updates hier: https://twitter.com/museumofflight

De flightcrew:







_O-


museumofflight twitterde op woensdag 02-03-2016 om 20:08:45 Welcome home!!!!#727finalflight reageer retweet


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2016 20:14:03 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:08:01 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160380992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.
Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.

De catering zal ook wel een stuk beter zijn
So we just called him Fred
pi_160390405
Transavia ontvangt nieuwe Boeing 737-800
quote:
SCHIPHOL - Transavia heeft donderdag de eerste van zeventien bestelde Boeing 737-800’s verwelkomd op Schiphol. Het vliegtuig, met registratie PH-HXA, landde vanochtend rond 11.00 uur op de Buitenveldertbaan.

De KLM-dochter plaatste een jaar geleden een order voor zeventien toestellen bij Boeing, met een optie op nog eens drie. De vliegtuigen dienen deels als vervanging voor de bestaande vloot, maar vooral ook om het netwerk in Europa uit te breiden. Zo gaan vijf van de machines naar München, waar Transavia deze maand haar eerste Duitse basis start.

De PH-HXA werd vanuit Seattle via IJsland naar Schiphol gevlogen. Deze maand komt nog een 737 vanaf de Boeing-fabriek richting ons land. De gehele bestelling moet eind 2018 zijn afgeleverd.
De nieuwste Boeings zijn voorzien van het zogeheten Boeing Sky-interieur en tellen 189 stoelen. Onder de vleugels hangen twee CFM56-7BE motoren.


En Emirates ziet voorlopig af van hun plannen om naar Panama te vliegen.
pi_160392008


En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd.
Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd.

Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikey92 op 03-03-2016 16:00:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')