Vroeger heeft er naast de Kaagbaan een erg goede spottersplek gezeten. Helaas nu weg en die plek wordt nog minder doordat dat gebied nu ook industrie wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:59 schreef Sunri5e het volgende:
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.
Nou, bij deze dan en paar:quote:
Tof, tof, toffe foto's.quote:
Dat is wel met meer dingen zo in PTA.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas...
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veelquote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Inderdaad gewoon instagrammen of tweeten. KLM deelt ze best vaak.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Opvallend trouwens dat de PH-TFK nog steeds met "Arke" en "10 jaar" rond vliegt. Zal dan wel tot mei zo blijven, dan heeft het toestel gepland onderhoud.quote:
Mijn interesse voor vliegtuigen heeft niet zozeer te maken voor een interesse voor vervoer en techniek in het algemeen. Zal ook wel voor een groot deel door mijn werk komenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra.
[...]
Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Bedankt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:44 schreef donroyco het volgende:
Tof, tof, toffe foto's.
edit: heb je van de opstijgende 747 ook toevallig het origineel? Ik heb geen Flickr-account en om deze te kunnen downloaden, moet ik een account aanmaken.
Als je kijkt op diverse sites met luchtvaartfoto's dan is dit toch wel onderaan de ladder hoor.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:52 schreef Anne het volgende:
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen?
Dit dus. Wat ik hier dus ook benoemde:quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veel
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc.
Ze gaan hier de Hoofdvaart over, de foto is hier genomen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:58 schreef FredvZ het volgende:
Mooie foto's!
Waar heb je deze foto genomen?
Opstijgen en landen vind ik leuk. De rest gewoon uitzitten. En het brengt je snel van A naar B.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
En hier is het origineel.
(En dan kun je dus zien dat het niet bepaald scherp is en de genoemde ruis/waas over de foto's ligt)
Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoop nog altijd een keer op een vlucht met veel turbulentie ofzo. Dat er iets gebeurd.
Ik hoef me nooit te vervelen, er is altijd wel een beveiligingsbeamte of douanier die me weet te entertainen. En als die formaliteiten achter de rug zijn, dan gaat Spotify aan en is de vakantie begonnen. Beetje vliegtuig en mensen kijken. (Ik kan me er iedere keer weer over verbazen wat mensen allemaal meeslepen).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Dan moet je wel de goede kant op vliegenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:
Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport.
Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:
Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht).
True, maar dat het landschap onder je zo snel kan veranderen is ook top.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moet je wel de goede kant op vliegen, ik zie alleen maar wolken en water
Oh. Dat geeft niet, komt vanzelf wel. Dit was ook mijn langste vlucht hoor: ADL » SIN » LHR » AMS.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogen
Vliegen is het mooiste wat er is! Je komt overal en dat moeten we koesteren. Wel is het zo dat ik in de luchtvaart werk en daardoor vaak stand-by reis of business class voor duty travel.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CETquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.
Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
Toevallig nog met AR gevlogen in December van MAD naar EZE. Was scheduled een A330 maar is een A340 geworden... Daarna verder naar USH met een A330. En terug van EZE naar BCN weer een A340. Wat waren die A340's versleten.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:48 schreef OEM het volgende:
Gaan binnenkort waarschijnlijk weer wat A340jes verdwijnen:
Aerolineas' new CEO outlines restructuring plan
The new chief executive of state owned Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) has outlined her restructuring plan for the loss making national carrier. Isela Constantini's plan foresees Aerolines Argentinas returning to profitability within four years.
As part of the plan, Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) and Austral (AU, Buenos Aires Aeroparque) are expected to be merged, 1500 jobs cut through voluntary retirement and the long haul fleet cut through the retirement of seven A340-300s.
As part of the A340 retirement plans, Aerolineas is also expected to cut its long haul routes to New York JFK, Barcelona El Prat and Rome Fiumicino. In addition to these three destinations, Aerolineas also serves Cancún, Havana Int'l, Miami Int'l, Punta Cana as well as Madrid Barajas in North America, the Caribbean and Europe.
Was wel een benieuwd hoeveel verschillende treinen (uitgezonderd goederenwagons) er nu eigenlijk rondrijden in Nederland. Bij elkaar opgeteld blijkt het toch om een behoorlijk lijstje te gaan. Dat wist ik ook niet hoor...quote:Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.quote:Op zondag 28 februari 2016 07:20 schreef spapaars het volgende:
KKM?
Ook Google kon mij niet helpen.
[ afbeelding ]
Het was vroeg opstaan voor hun.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.
Er staan veel routepunten in de computer, dan is het een kwestie van selecteren.quote:Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie
Moet je op Moskou vliegen. Alleen parfum en alcoholquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt![]()
Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt![]()
Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter.
Ik vind het nogal gechargeerd. Wanneer je 2 meter lang bent met wat overgewicht op de koop toe, zul je overal en bij iedere maatschappij wel krap zitten. Wachten moet je je gewoon op instellen, vertraging ook. Je kunt gaan lopen stressen maar uiteindelijk helpt het geen ene moer. En die winkels, zeker op Schiphol, vallen best wel mee hoor, moet je wel alleen naar de aanbiedingen kijken, zowel in merkkleding als electronica, en dan kun je er als veel reiziger soms de leukste dingen uitpikken met een aardige korting. En dat verkort ook de tijd van het wachten weer hé.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787?![]()
De PH-OYI is een prima toestel.
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.
Ik hou er wel rekening mee. Het is een samenspel tussen reisperiode, bestemming, aantal tussenstops, prijs, stoeltype en toesteltype. En als ik voor hetzelfde bedrag in een leuker toestel kan vliegen of een betaalbare upgrade naar Premium Economy of Business Class op een andere datum moet reizen dan neem ik dat zeker in overweging.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.
Fixedquote:Op zondag 28 februari 2016 13:57 schreef FredvZ het volgende:
Nergens voor nodig, zo'n neuswiel camara met fatsoenlijke resolutie:
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:24 schreef airportmadness het volgende:
Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen.
Idd, die stoel is toch al gereserveerd.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:43 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.
Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond.
quote:Op zondag 28 februari 2016 13:34 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91!![]()
Boeing, United Airlines en het Museum of Flight hebben het moment aangegrepen om een fotoshoot te maken tussen deze eerst gebouwde Boeing 727 (die dus ook ooit voor United heeft gevlogen) en hun nieuwste aanwinst; een 787-9 (N27965).quote:Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef FredvZ het volgende:
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET
De vlucht wordt hier live gestreamed:
https://www.museumofflight.org/727/watch-live
Thanks. Ik ken nog wel iemand met meer bereik dan 210mm.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:06 schreef Blistering het volgende:
Mooie foto's Iemand91.
Nu de mm's nog
quote:As we previously announced, TriStar History and Preservation acquired the ex-Flying Hospital L-1011 and we now know that their intention is to ferry this aircraft (re-registered N910TE) to Kansas City.
The aircraft has been readied at Tucson for the ferry flight and it seems there is already a Special Flight Permit approved.
The Flying Hospital was a project established by Mercy Airlift using the largest fully equipped surgical hospital ever constructed inside an aircraft, to provide medical services and humanitarian aid.
Thanks voor de tip.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!
Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
Was perfect weer!quote:Op maandag 29 februari 2016 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]Was volgens mij prima vliegweer.
Dat moet Volendam zijn op de foto
quote:Een Boeing 737-800 van TACV Cabo Verder Airlines wordt op Schiphol aan de grond gehouden omdat de maatschappij een openstaande rekening aan leasemaatschappij AerCap niet betaalt. Dit meldt CH-Aviation.
Half januari kreeg de maatschappij een ultimatum opgelegd van AerCap: voor 22 januari moest er 1,3 miljoen dollar betaald zijn, anders zou er beslag gelegd worden op de B757-200 van de Kaapverdiaanse carrier.
Het geld werd blijkbaar niet overgemaakt. Volgens CH-Aviation is nu de enige B737-800 van de maatschappij aan de ketting gelegd op Schiphol. Het toestel, met als registratie D4-CBX, landde gisteren rond 20.15 uur vanuit Ilho da Sal op de Kaapverdische eilanden en had later weer moeten vertrekken naar Parijs. Dat gebeurde niet. De Boeing 757-200 van de maatschappij, waar ook beslag op gelegd zou worden, vliegt nog wel rond.
Het bedrijf beschikt naast de twee geleasede Boeings nog over drie ATR’s. Die zijn wel eigendom van de carrier. De 757 is van belang voor de long-haul vluchten richting Brazilië en de Verenigde Staten.
TACV verkeert in financieel zwaar weer en probeert met hulp van de Kaapverdiaanse staat de financiën weer op orde te krijgen.
Mooi hoor!quote:Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!
Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
Dat herken ik regelmatig! Ik heb zelf me PPL, vlieg vanaf Lelystadquote:Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Mooi hoor!
Helaas zelf niet kunnen vliegen dit weekend. Dat is behoorlijk kut als je dan naar flight rader 24 zit te turen.
Je hebt zelf een PPL of was je pax?
Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten....quote:Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten!
Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik!quote:Op maandag 29 februari 2016 20:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten....
Grappigquote:Op maandag 29 februari 2016 20:34 schreef XL het volgende:
[..]
Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik!
De vluchten zijn voor 98% zakelijk. Ik neem voor aankomen/vertrekken op mijn eigen vliegveld (DUS) weinig tijd. Heerlijk om er ook te ontspannen! Beter dan de dorpskroeg.quote:
Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte..quote:Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM
zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
Dat kan ik wel begrijpen.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:39 schreef XL het volgende:
En soms als ik 's avond om 20:00 vlieg ga ik er om 11:00 al heen om de hele dag in de lounge te werken ipv home office.
thxquote:Op maandag 29 februari 2016 20:44 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte..
Is verder niet zo bijzonder, gebeurt dagelijks wel een keertje. Met flinke storm zelfs tientallen keren per dag.
Blijft mooi om te zien:quote:Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM
zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is?
machtig als die turbines weer opspinnenquote:
777-300ER blijven toch wel de mooiste kisten!quote:Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
machtig als die turbines weer opspinnen
Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
machtig als die turbines weer opspinnen
Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben.
quote:Op maandag 29 februari 2016 23:03 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.
Het wordt dus iets later:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.
2016:
- April: Singapore gaat de Airbus A350 inzetten op Schiphol. Schiphol wordt de eerste internationale long-haul bestemming voor Singapore's A350 en hiermee wordt Singapore Airlines ook de eerste maatschappij die de A350 gaat inzetten op Schiphol. De A350-900 vervangt de 777-300ER wat betekent dat First Class vervalt; het aantal passagiers gaat van 8 first, 42 business, 228 economy (totaal: 278) naar 42 business, 24 Premium Economy, 187 Economy (totaal: 253)
Singapore Airlines zal ook 7 A350-900ULR (Ultra-Long Range) toestellen in gebruik nemen met minder stoelen waarmee de maatschappij weer naar New York en Los Angeles zal vliegen nadat ze eind 2013 daarmee zijn gestopt.
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.quote:TOULOUSE - Schiphol krijgt met ingang van 10 mei dagelijks de nieuwe Airbus A350 op bezoek. Op die dag vervangt Singapore Airlines (SIA) de Boeing 777-300ER op de route door de A350-900. Dat heeft chief executive officer Goh Choon Phong van de Aziatische luchtvaartmaatschappij dinsdag in Toulouse aan Reismedia laten weten. SIA neemt daar morgen de eerste A350 in ontvangst.
Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op lijndienstvluchten naar Schiphol gaat inzetten. Eerder kwam al wel eenmalig een A350 van Finnair naar Amsterdam. De eerste Singapore Airlines-vlucht met de A350 vertrekt maandag 9 mei uit Singapore en landt op dinsdag 10 mei in Nederland.
Aan boord van de A350-900 van SIA is plaats voor 253 passagiers, verspreid over business class, premium economy en economy class. Door de inzet van het nieuwe Airbus-vliegtuig verdwijnt wel de first class tussen Schiphol en Singapore van het toneel.
Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.
Dat de First Class wegvalt op de route Amsterdam-Singapore ziet hij niet als een gemis. "Amsterdam is meer een business class-bestemming", geeft hij aan. Daarnaast kan Singapore Airlines met de A350 ook een Premium Economy-service bieden aan boord van de vluchten van en naar Schiphol.
Singapore Airlines is na de aflevering van het eerste toestel woensdag de vijfde maatschappij met de A350 'XWB' in de vloot. Eerder leverde Airbus al toestellen af aan Qatar Airways, Vietnam Airlines, Finnair en LATAM. Singapore Airlines heeft 67 A350's besteld.
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.quote:AMSTERDAM - ABN-AMRO, één van de belangrijkste financiers van vliegopleidingen in Nederland, stopt per 1 september 2016 met het verstrekken van leningen aan aspirant-piloten. Volgens de bank past het product niet meer bij haar activiteiten. Tot 1 september kijkt de bank zeer kritisch naar nieuwe aanvragen.
De bank was sinds 1993 actief in het verstrekken van leningen aan studenten aan Nederlandse vliegscholen. “We hebben de ups en downs in de industrie ervaren, de afgelopen jaren vooral het laatste”, aldus de bank in een reactie. “We hebben onze toekomst in deze markt geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat deze activiteit onder de huidige omstandigheden niet meer bij ons past.
Aanvragen van studenten die vanaf nu nog een lening willen afsluiten om een vliegopleiding te volgen worden volgens ABN-AMRO zeer nauwkeurig bekeken. “We zijn ons ook bewust van onze verantwoordelijkheid naar de circa 150 studenten die op dit moment hun opleiding volgen en zullen onze afspraken nakomen. We zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat zij hun vliegopleiding kunnen afronden.”
Voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) meldt aan Reismedia dat er nu twee opties overblijven: of studenten trekken het geld aan voor de opleiding binnen hun eigen familie of netwerk of luchtvaartmaatschappijen selecteren aspirant-piloten en betalen voor de opleiding. Verhagen maakt zich zorgen over de erkende vliegopleidingen die overblijven en hun piloten voor een deel aan een baan helpen bij buitenlandse luchtvaartmaatschappijen.
En de vlucht is weer boven water en bijna boven landquote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.
Vergis je niet in ouders met centen.. Het aantal studenten zal wel flink teruglopen, maar dat kan ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.
[..]
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
[..]
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)73254.jpg]afbeelding[/url] ]
In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding
[..]
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen...
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestartquote:DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) begint een groot onderzoek naar de veiligheid van het vliegverkeer op en rond Schiphol. Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest, zoals bijna-botsingen op de startbaan.
De raad wil nu weten of er structureel iets mis is, bijvoorbeeld in het ontwerp of het gebruik van de luchthaven. Het gaat niet om terrorisme, benadrukt een woordvoerder.
quote:TIANJIN - In het Chinese Tianjin is gestart met de bouw van het A330 Completion and Delivery Centre. Dat meldt Airbus woensdag. Het aflevercentrum komt nabij de plaats waar de vliegtuigbouwer al A320's assembleert.
Het is het eerste Completion and Delivery Centre voor langeafstandstoestellen van Airbus buiten Europa. De vliegtuigbouwer tekende afgelopen zomer voor de bouw een overeenkomst met Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) en de Aviation Industry Corporation of China (AVIC).
De nieuwe A330's worden in Toulouse geassembleerd waarna zij in Tianjin worden geschilderd en van het cabine-interieur worden voorzien. Volgens de Global Market Forecast 2015-2034 van Airbus zijn er in de genoemde periode ongeveer 5400 vliegtuigen met meer dan honderd stoelen nodig.
Momenteel zijn er bij Chinese luchtvaartmaatschappijen meer dan 1240 vliegtuigen van Airbus in gebruik.
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.quote:TOULOUSE - Niet minder dan 67 Airbus A350's heeft Singapore Airlines in bestelling staan bij Airbus. Woensdag werd de eerste op het Airbus Delivery Center in Toulouse overgedragen aan de Aziatische luchtvaartmaatschappij. Dat gebeurde in aanwezigheid van genodigden, pers en de bekende 'Singapore Girls'.
De A350 gaat Singapore Airlines inzetten op dunnere intercontinentale routes en regionale routes. Het toestel is daarbij de opvolger van oudere Boeing 777-200's in de vloot. Vanaf 2018 komt de Ultra Long Range versie de vloot versterken. Daarmee worden rechtstreekse vluchten van Singapore Airlines naar Noord-Amerika mogelijk.
Groot voordeel voor Singapore Airlines is de flexibiliteit die het toestel biedt. De maatschappij ontvangt drie versies van de A350-900. Naast de Ultra Longe Range zijn dit de regional-versie en de long range-versie. Die laatste variant is bedoeld voor ultralange vluchten, waaronder Singapore-New York. Dat wordt met een vliegtijd van zo'n negentien uur 's werelds langste vliegroute.
Dit jaar zal de maatschappij elf A350's ontvangen. Aanvankelijk zullen regionale bestemmingen als Kuala Lumpur en Jakarta worden aangevlogen. Zodra nummer twee in de vloot is opgenomen, kan gestart worden met intercontinentale vluchten. Dinsdag werd bekend dat vanaf 9 mei Schiphol dagelijks de A350 van Singapore Airlines op bezoek krijgt.
"De A350-900 is voor ons het ideale vliegtuig voor dunnere longhaul-routes", meldt Goh Choon Phong, topman van Singapore Airlines. Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.
De A350 biedt Singapore Airlines tevens de mogelijkheid nieuwe markten aan te boren. Een goed voorbeeld is het Duitse Düsseldorf. "Vanaf juli openen we een gloednieuwe rechtstreekse lijndienst daarheen", zegt Goh. Daarmee nestelt Singapore Airlines zich nog nadrukkelijker in de thuismarkt van KLM, want Düsseldorf Airport trekt ook aanzienlijke aantallen passagiers uit Nederland.
Didier Everard, Heaf of Programmes bij Airbus, prees Singapore Airlines tijdens de afleveringsceremonie voor het oog voor detail dat de maatschappij heeft. Hoewel Singapore Airlines op dit moment nog meer Boeing- dan Airbus-vliegtuigen in dienst heeft, is het een trouwe klant van de Europese vliegtuigbouwer.
In de loop der jaren heeft de maatschappij met vrijwel alle door Airbus geproduceerde typen widebodyvliegtuigen gevlogen. In 2007 was Singapore Airlines launch customer van de A380. Met 67 toestellen in bestelling is Singapore Airlines de grootste klant voor specifiek de A350-900.
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:quote:Op maandag 29 februari 2016 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)
Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.
Een Cessna Citation 525 heeft rond 8.15 blijkbaar een klapband gehad tijdens de take-off waardoor verschillende andere vliegtuigen moesten uitwijken naar o.a. Maastricht.twitter:ehvairport twitterde op woensdag 02-03-2016 om 10:41:01Vanwege een incident op de startbaan van #eindhovenairport, is de luchthaven vooralsnog tot 12.30 uur gesloten voor al het vliegverkeer. reageer retweet
Ondertussen vliegt alles alweer, er zijn verder ook geen gewonden gevallen.twitter:BraakPatty twitterde op woensdag 02-03-2016 om 11:33:40Probleem weer opgelost at Eindhoven Airport! Vliegtuig wordt weer weggesleept! https://t.co/QQm7esTtcw reageer retweet
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
Twee opvallende nieuwsberichten:
OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol
[..]
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart
[..]
[..]
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).
Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines
[..]
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
Die vierde A380 is dus nu een 777-200LR.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Sunri5e het volgende:
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan?
Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:15 schreef derLudolf het volgende:
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag)
Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me)
Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen?
http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/
Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen
quote:Codeshare-overeenkomst Delta Air Lines en Transavia
AMSTERDAM/ATLANTA - Delta Air Lines laat woensdag weten dat er een codeshare-overeenkomst met Transavia is ondertekend. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij moet nog wel officieel toestemming krijgen van de overheid.
Delta plaatst haar DL-code op tien vluchten van Transavia. Vier bestemmingen hiervan biedt Delta momenteel, al dan niet samen met partnermaatschappijen, nog niet aan. Dit zijn Sevilla, Alicante, Thessaloniki en Marrakech. De andere zes bestemmingen waarop de DL-code wordt geplaatst zijn Barcelona, Malaga, Valencia, Ibiza, Lissabon en Casablanca. Delta is al codeshare-partner van KLM.
"De samenwerking met Transavia stelt Delta Air Lines in staat om haar netwerk uit te breiden met meer vakantiebestemmingen rondom de Middellandse Zee die zowel tijdens de winter- als zomermaanden geliefd zijn bij Amerikaanse toeristen", zegt Nat Pieper, senior vice president Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Delta Air Lines.
Mogelijk plaatst de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij in de toekomst op meer vluchten van Transavia haar DL-code. Passagiers van Delta Air Lines kunnen miles sparen op de vluchten van de KLM-dochter.
bronquote:(CNN)A piece of wreckage apparently from a Boeing 777 -- like the missing MH370 airliner -- was found washed ashore over the weekend on the coast of Mozambique, a U.S. official told CNN on Wednesday.
The newly discovered debris is on its way to Malaysia for further examination. The wreckage is a piece of horizontal stabilizer skin, the U.S. official said.
The horizontal stabilizer is the part of the aircraft's tail that is horizontal as the plane flies.
A second aviation source said there was no record of any Boeing 777 missing other than Malaysia Airlines Flight 370, which disappeared on March 8, 2014, with 239 people on board.
No comment from airline
Malaysia Airlines called the identification "speculative."
"It is too speculative at this point for MAS to comment," the airline said, using its initials.
The mystery of what happened to the plane remains unsolved. The search has turned up some aircraft debris, but also some false leads.
The search for MH370
It took more than a month for French investigators to confirm that aircraft debris found on Reunion Island in July was from the missing Malaysia Airlines plane. The airline displayed similar caution Wednesday when it refused to confirm immediately that the newly found debris is from MH370.
Mozambique is about 1,300 miles (2,100 kilometers) west of Reunion Island, with the large island of Madacascar between them.
Debris found in Thailand in mid-January turned out not to be from MH370.
One of aviation's greatest mysteries
The disappearance of MH370 remains one of aviation's greatest mysteries.
The flight took off from Kuala Lumpur International Airport in Malaysia early in the morning, bound for Beijing.
At 1:19 a.m., as the plane was flying over the South China Sea, Malaysian air traffic controllers radioed the crew to contact controllers in Ho Chi Minh City for the onward flight through Vietnamese airspace.
The crew's acknowledgment of the request was the last thing ever heard from MH370: "Good night Malaysian three-seven-zero."
Shortly afterward, air traffic controllers in Malaysia lost contact with the plane somewhere over the sea between Malaysia and Vietnam.
The aircraft's transponder, which identifies the plane and relays details like altitude and speed to controllers, stopped transmitting. MH370 seemingly disappeared without a trace.
Malaysian authorities revealed later that military radar had tracked the plane as it inexplicably changed course, turned back to the west and flew across the Malaysian Peninsula, up the Strait of Malacca, before flying out of radar range at 2:14 a.m. and vanishing once again.
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:47 schreef flipsen het volgende:
[me=flipsen]generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden
twitter:jonostrower twitterde op woensdag 02-03-2016 om 20:07:23Just park it anywhere. #727finalflight reageer retweet
twitter:museumofflight twitterde op woensdag 02-03-2016 om 20:08:45Welcome home!!!!#727finalflight reageer retweet
Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde.
quote:SCHIPHOL - Transavia heeft donderdag de eerste van zeventien bestelde Boeing 737-800’s verwelkomd op Schiphol. Het vliegtuig, met registratie PH-HXA, landde vanochtend rond 11.00 uur op de Buitenveldertbaan.
De KLM-dochter plaatste een jaar geleden een order voor zeventien toestellen bij Boeing, met een optie op nog eens drie. De vliegtuigen dienen deels als vervanging voor de bestaande vloot, maar vooral ook om het netwerk in Europa uit te breiden. Zo gaan vijf van de machines naar München, waar Transavia deze maand haar eerste Duitse basis start.
De PH-HXA werd vanuit Seattle via IJsland naar Schiphol gevlogen. Deze maand komt nog een 737 vanaf de Boeing-fabriek richting ons land. De gehele bestelling moet eind 2018 zijn afgeleverd.
De nieuwste Boeings zijn voorzien van het zogeheten Boeing Sky-interieur en tellen 189 stoelen. Onder de vleugels hangen twee CFM56-7BE motoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |