Want de spottersplaats is echt het belangrijkste van de hele luchthaven.quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit.
Overigens een trend bij vele vliegvelden.
Informatief.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper.
In een A350 zit je het ruimst qua breedte.
Groen licht voor groei Schiphol
[..]
[ afbeelding ]
Hier is de afbeelding groter te zien.
Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings.
neequote:Op woensdag 16 maart 2016 13:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is je Google deaud?
http://lmgtfy.com/?q=cabin+width+(m)+%20747-400&l=1
Heb hier vorige maand nog gezegd dat ze de A380's willen herconfigureren waarbij high-density niet ondenkbaar is.quote:Luchtvaartcombinatie Air France-KLM zet een streep door de bestelling van twee A380's bij Airbus. In plaats van de superjumbo's neemt ze drie toestellen van het type A350-900 af bij de Europese vliegtuigmaker.
Dat bevestigde het concern na berichtgeving door The Wall Street Journal.
Air France, dat tien superjumbo's operationeel heeft, had eerder al gehint op het cancelen van het laatste deel van de order. Ze waren niet meer nodig vanwege "gewijzigde prioriteiten" bij het bedrijf, zo gaf een woordvoerster aan.
Airbus wilde niet reageren. Het bedrijf heeft moeite om klanten te vinden voor de A380. Luchtvaartbedrijven zijn bezorgd dat ze het toestel, voor meer dan zeshonderd passagiers, niet voldoende kunnen vullen.
De A380, het vlaggenschip van Airbus, kost meer dan 400 miljoen euro per stuk volgens de catalogusprijzen. Daar worden wel vaak kortingen op gegeven. De ontwikkelingskosten van de A380 bedroegen omgerekend ruim 20 miljard euro.
Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM.quote:
Iets naar boven kijken.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:00 schreef flipsen het volgende:
Geen donderslag bij heldere hemel, maar toch: Air France-KLM schrapt order superjumbo's
Vandaag kwam de 747-8F van de Azerbeidzjaanse maatschappij voor het eerst naar Schiphol:quote:Op zondag 13 maart 2016 00:50 schreef Iemand91 het volgende:
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
(mijn post van 25 januari 2016)
Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.
Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.
Vueling: zeven nieuwe routes en extra A320's op Schipholquote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
- 18 maart: Vanaf vandaag komt er een nieuwe speler op de druk bevlogen routes tussen Amsterdam en Londen. Vueling gaat vanaf vandaag vliegen tussen Amsterdam en Londen Luton.
Vanaf april moeten de vluchten dagelijks plaatsvinden en vanaf mei wordt het opgevoerd naar twee dagelijkse vluchten.
quote:AMSTERDAM - Prijsvechter Vueling start komende zomer zeven nieuwe routes vanaf Schiphol. Daarnaast verwacht de Spaanse luchtvaartmaatschappij veel van de nieuw te lanceren vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht naar Barcelona.
Door Londen, Milaan, Napels, Catania, Porto, Lissabon en Gran Canaria aan het netwerk toe te voegen vergroot Vueling haar capaciteit op Schiphol met 61 procent ten opzichte van vorig jaar. Om de beste vluchttijden te bieden worden vanaf 30 april drie Airbus A320's gestationeerd op Schiphol, nu is dat er nog één.
Het netwerk vanaf Schiphol bestond al uit Barcelona, Malaga, Alicante, Bilbao, Ibiza, Mallorca, Sevilla, Santiago, Valencia en Rome. In 2011 was de luchthaven de eerste buiten Spanje waar Vueling een basis opende.
Eindhoven krijgt vanaf juli vier vluchten per week naar Barcelona, Maastricht Aachen Airport twee. Ook Rotterdam The Hague blijft met Barcelona verbonden, met vijf vluchten per week.
Vueling mikt zowel op toeristen als zakelijke reizigers. "We werken steeds meer samen met touroperators. Zeker op nieuwe routes is het belangrijk hun steun en garanties te hebben", zegt countrymanager Wim Melis. Zo'n veertig procent van alle passagiers is zakenreiziger, waardoor Vueling naast toeristenbestemmingen ook continu blijft kijken naar zakelijk interessante routes.
Het vergrote netwerk in de zomer moet ook in de winter overeind blijven. "We houden van yearround vluchten, dat maakt het voor ons ook makkelijker om te groeien", zegt David Garcia Blancas, CCO van Vueling.
Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de meest ideale baanligging is? Er vanuit gaande dat er geen bezwaren zijn.
Ik zie dat meneer grove steeds pleit voor een baan evenwijdig aan de kust(noord-zuid vv) -maar dat lijkt me juist het meest ongunstige.
Ik geef de jetlag de schuld. En KLeM blijft kut.quote:
Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig.
Zo zijn de meeste grote (en kleine) banen in Nederland op die manier georiënteerd. (Zie bijvoorbeeld Rotterdam en Eelde, beiden met een zuidwestelijk georiënteerde (hoofd)baan)
Het is inderdaad niet zo dat de stoelen die niet meer door air China gevlogen worden geheel verdwijnen en een aantal zal zeker bij KLM instappen, wat voordeel betekent.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch?
Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:38 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Ja uiteraard, maar ik had het over een ideale situatie, zonder mileu bebouwing, geluid of andere factor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:17 schreef The_stranger het volgende:
Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland.
Maar in ons land gaat het om meer dan wind en gaat geluid vrijwel altijd boven veiligheid en milieu, dus dan kom je al snel op minder optimale richtingen uit...
Is dat al zeker?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM.
Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380
Het ging mij er ook niet om dat BA om één bepaalde route altijd alleen maar met één vliegtuigtype vliegt. Toevallig is dat nu bij LAX wel het geval, maar het kan idd goed zijn dat ze naar SFO met verschillende types vliegenquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route.
Dat ja. Op zich is Southend "dicht bij Londen" noemen misleidend, net zoals het vliegveld überhaupt "London Southend" noemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch?
Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:38 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust.
Okequote:Op donderdag 17 maart 2016 11:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk.
Zijn inderdaad voor luchtfoto's.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:42 schreef boriq het volgende:
Op Flightradar zijn vandaag een aantal vliegtuigen te vinden die constant een patroon vliegen, zoals deze PH-SVX en vanochtend was HansaLuftbild al boven Twente bezig. Zijn dit vluchten voor luchtfoto's voor Google Earth of Bing maps?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |