Dat kan ook. Maar moet jan en alleman dit dan ook per sé accepteren?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies mijn punt!
[..]
Volgens de moderne definitie van feminisme ben ook ik een feminist, ik vind namelijk dat mannen moeten kunnen kiezen voor vrouwelijke beroepen en activiteiten en vice versa. Bovendien, velen van ons hebben dat tot op zekere hoogte. Ikzelf ook, in veel opzichten ben ik het mannelijke type maar ik zou het bijvoorbeeld ook best leuk vinden om met een musical mee te doen. Dat moet toch kunnen?
Ik weet niet of dat ze dat nu nog aandurven.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:47 schreef MrGuma het volgende:
Blijkbaar is er geen reeks van gemaakt. Kan een mod dit doen aub?
Hetzelfde als met de musicals: mensen die het leuk vinden en die er goed in zijn doen het niet omdat ze de (terechte?) indruk hebben dat het niet voldoende wordt geaccepteerd?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het kán wel, dus wat is dan het probleem?
Maar is dit dan een probleem voor diegene die musicals wil doen of de buitenstaander die hier opmerkingen over maakt?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hetzelfde als met de musicals: mensen die het leuk vinden en die er goed in zijn doen het niet omdat ze de (terechte?) indruk hebben dat het niet voldoende wordt geaccepteerd?
Ja, zo kan je nog wel 100 dingen verzinnen, maar als jij in een musical wil spelen dan kán dat gewoon, als je je steeds bij alles gaat afvragen wat een ander daar van vind is dat je eigen schuld.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hetzelfde als met de musicals: mensen die het leuk vinden en die er goed in zijn doen het niet omdat ze de (terechte?) indruk hebben dat het niet voldoende wordt geaccepteerd?
Het is gewoon onwenselijk en zonder manierenquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef Rezania het volgende:
Ach joh, sommige vrouwen roepen tegenwoordig al verkrachting als ze aangekeken worden. Vast genoeg van die gekke feministen in de hoofdstad.
scheten laten is dat ook, vind dat dat strafbaar moet gemaakt worden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:57 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Het is gewoon onwenselijk en zonder manieren
Ik weet niet precies wat sissen is, dus daar doe ik geen uitspraken over. Maar die 1 op 3, daar doe ik wel een uitspraak over. Kan me niet voorstellen dat al die vrouwen daadwerkelijk seksueel geďntimideerd zijn en niet toevallig wat gekke tumblr-feministen tussen zaten of meiden die spijt hadden van seks.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:57 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Het is gewoon onwenselijk en zonder manieren
Dat is toch niet intimiderend?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:58 schreef eddehaas het volgende:
[..]
scheten laten is dat ook, vind dat dat strafbaar moet gemaakt worden.
Wel. Wel als het zo'n luide stinkende is. Dan voel ik mij onzeker omdat ik dat niet kan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:00 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Dat is toch niet intimiderend?
Nee maar als vrouw zijnde door een groep mocro's worden lastiggevallen en geďntimideerd worden is toch niet acceptabel?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat sissen is, dus daar doe ik geen uitspraken over. Maar die 1 op 3, daar doe ik wel een uitspraak over. Kan me niet voorstellen dat al die vrouwen daadwerkelijk seksueel geďntimideerd zijn en niet toevallig wat gekke tumblr-feministen tussen zaten of meiden die spijt hadden van seks.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wel. Wel als het zo'n luide stinkende is. Dan voel ik mij onzeker omdat ik dat niet kan.
Lastiggevallen worden is sowieso niet acceptabel, geďntimideerd worden ook niet. Maar of een verbod op sissen dat gaat verhelpen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:01 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee maar als vrouw zijnde door een groep mocro's worden lastiggevallen en geďntimideerd worden is toch niet acceptabel?
Nee, dat is niet acceptabel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:01 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee maar als vrouw zijnde door een groep mocro's worden lastiggevallen en geďntimideerd worden is toch niet acceptabel?
Dus omdat het niet te controleren of bewijzen is moeten we het maar niet invoeren?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lastiggevallen worden is sowieso niet acceptabel, geďntimideerd worden ook niet. Maar of een verbod op sissen dat gaat verhelpen.
Wat, omdat het mocro's zijn? Racistquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat is niet acceptabel.
Goh... wat ingewikkeld
Ja, kost enkel geld, tijd en levert geen drol op. Verbieden is sowieso een pauperoplossing die enkel in dromenland werkt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Dus omdat het niet te controleren of bewijzen is moeten we het maar niet invoeren?![]()
Er moeten duidelijk grenzen worden gesteld en daar zo'n wet alleen maar bij helpen.
Daarom prima wet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat is niet acceptabel.
Goh... wat ingewikkeld
Ik ben het met je eens dat verbieden meestal geen goede oplossing is maar in dit soort gevallen is het gewoon noodzakelijk. Mensen moeten maar eens snappen wat acceptabel is en wat niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, kost enkel geld, tijd en levert geen drol op. Verbieden is sowieso een pauperoplossing die enkel in dromenland werkt.
Daar heb je andere methoden voor dan verbieden hoor. Maar hé, ik kan niet wachten tot de nieuwskop volgend jaar: "Verbod op sissen werkt niet".quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:06 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat verbieden meestal geen goede oplossing is maar in dit soort gevallen is het gewoon noodzakelijk. Mensen moeten maar eens snappen wat acceptabel is en wat niet.
Wat voor oplossingen dan?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daar heb je andere methoden voor dan verbieden hoor. Maar hé, ik kan niet wachten tot de nieuwskop volgend jaar: "Verbod op sissen werkt niet".
Zelfs een flyercampagne is in dit geval nog effectiever dan verbieden.quote:
Je beseft je dat dat een extreme zeldzaamheid is?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef Rezania het volgende:
Ach joh, sommige vrouwen roepen tegenwoordig al verkrachting als ze aangekeken worden. Vast genoeg van die gekke feministen in de hoofdstad.
Was maar een voorbeeld, maar genoeg vrouwen zonder ruggengraat hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je beseft je dat dat een extreme zeldzaamheid is?
Vrouwen schamen zich er voor wanneer ze verkracht zijn, en mannen waarschijnlijk nog meer.
Het is niet iets wat je even roept om aandacht te krijgen en het aantal aangiftes voor valse verkrachting ligt op 6%.
Nog veel te hoog natuurlijk maar dat betekend wel dat 94% wel echte verkrachtingen zijn.
En dat er een hele grote groep is die verkrachtingen niet eens aangeven.
Het is dan ook niet leuk om als verkrachtingsslachtoffer regelmatig te horen dat ''de meeste verkrachtingen zijn verzonnen!!!''.
Nu roep jij sommige, en dat klopt dan nog enigszins, maar is dat echt hetgeen waar we op ons moeten focussen?
Daarom ben ik er ook overigens voor wanneer iemand valse verkrachting aangifte doet net zo hard te straffen als wanneer iemand een vrouw (of man) verkracht heeft.
Hoezo genoeg vrouwen zonder ruggengraat? Veel meer vrouwen met ruggengraat alleen daar lijk jij je niet op willen te focussen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Was maar een voorbeeld, maar genoeg vrouwen zonder ruggengraat hoor.
Nee, want ik heb ze nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoezo genoeg vrouwen zonder ruggengraat? Veel meer vrouwen met ruggengraat alleen daar lijk jij je niet op willen te focussen.
Jij hebt nog nooit een vrouw met ruggengraat meegemaakt?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, want ik heb ze nooit meegemaakt.
Zelden iig.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een vrouw met ruggengraat meegemaakt?
Hmmm, waarvoor zouden er hedendaags in het westen toch nog feministen bestaan.quote:
Ideaal gesproken enkel het laatste maar het weerhoudt mensen toch ervan om te doen wat ze willen doen. Vervang dit door meisje en techniek (een echt technische richting) en je hebt hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar is dit dan een probleem voor diegene die musicals wil doen of de buitenstaander die hier opmerkingen over maakt?
Het was een willekeurig voorbeeld. Het punt is dat dit het moderne feminisme is, een soort van emancipatie en evrouwcipatie (bij deze een nieuw woordquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, zo kan je nog wel 100 dingen verzinnen, maar als jij in een musical wil spelen dan kán dat gewoon, als je je steeds bij alles gaat afvragen wat een ander daar van vind is dat je eigen schuld.
Geen idee of andere mensen het raar vinden als jij in een musical gaat spelen, maar mijn zegen heb je hoor.....
Omdat een slachtofferrol zo makkelijk is en sommige vrouwen niet van consequenties houden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hmmm, waarvoor zouden er hedendaags in het westen toch nog feministen bestaan.
Maar er zijn echt enorm veel mannen die in musicals spelen, ik denk in de meeste musicals dat de mannen zelfs in de meerderheid zijn, tenminste, de musicals die ik heb gezien zoals the Lion king, West Side Story, saturday night fever en Mamma Mia!quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ideaal gesproken enkel het laatste maar het weerhoudt mensen toch ervan om te doen wat ze willen doen. Vervang dit door meisje en techniek (een echt technische richting) en je hebt hetzelfde verhaal.
Ik heb me laten vertellen dat je bij een amteurgezelschap typsich 3 jongens hebt op 30-40 mensen of zo.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar er zijn echt enorm veel mannen die in musicals spelen, ik denk in de meeste musicals dat de mannen zelfs in de meerderheid zijn, tenminste, de musicals die ik heb gezien zoals the Lion king, West Side Story, saturday night fever en Mamma Mia!
En ik hou niet eens van musicals.
Ik kan mij voorstellen dat voor jou samenwerking iets vreemds is, maar vrouwen verwachten dus helemaal niet dat mannen het voor hun oplost, maar te erkennen dat het geen vrouwenprobleem maar een maatschappelijk probleem is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat een slachtofferrol zo makkelijk is en sommige vrouwen niet van consequenties houden.
Daarnaast is het blijkbaar gewoon zo lekker om generaliserend te zaniken over hoe slecht de mannen wel niet zijn en hoe eigenlijk alle problemen van de wereld hun schuld is .
Een soort van toegestaan seksisme en discriminatie zeg maar.
Hoe het ook zij, ruggengraat hebben is wat anders dan de de problemen bij de mannen op het bord leggen en eisen dat die het maar oplossen allemaal a la Emma Watson. (heforshe![]()
![]()
)
Ah oke, dat weet ik niet, wel jammer dan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat je bij een amteurgezelschap typsich 3 jongens hebt op 30-40 mensen of zo.
Vandaar ook termen als mansplaining en probeersels als heforshe (hij voor zij) die laten zien hoe die "samenwerking" ingevuld hoort te worden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat voor jou samenwerking iets vreemds is, maar vrouwen verwachten dus helemaal niet dat mannen het voor hun oplost, maar te erkennen dat het geen vrouwenprobleem maar een maatschappelijk probleem is.
Emma Watson liet een meer genuanceerd geluid horen. Anita Sarkeesian (zoiets) is een beter voorbeeld van het ongenuanceerde geluid. Nog steeds klagend over dat de vrouw in games en filims een lustobject is terwijl we notabene de ene na de andere vrouwelijke protagonist hebben. Zelf ben ik daar trouwens blij mee, zolang het een beetje geloofwaardig blijft, want de actrices doen het prima en het is weer eens wat anders dan de mannelijke held.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat een slachtofferrol zo makkelijk is en sommige vrouwen niet van consequenties houden.
Daarnaast is het blijkbaar gewoon zo lekker om generaliserend te zaniken over hoe slecht de mannen wel niet zijn en hoe eigenlijk alle problemen van de wereld hun schuld is .
Een soort van toegestaan seksisme en discriminatie zeg maar.
Hoe het ook zij, ruggengraat hebben is wat anders dan de de problemen bij de mannen op het bord leggen en eisen dat die het maar oplossen allemaal a la Emma Watson. (heforshe![]()
![]()
)
Ik hoorde het laatst toevallig van iemand die dit doet bij een studentengezelschap voor musicals. We hadden het erover omdat ze redelijk goed bleek te kunnen zingen, ik hoor het wanneer iemand technisch geschoold is met zingen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah oke, dat weet ik niet, wel jammer dan.
Emma Watson klonk genuanceerd maar uiteindelijk kwam het er weer op neer dat de problemen de schuld van de mannen waren en dat het aan de mannen was om deze op te lossen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Emma Watson liet een meer genuanceerd geluid horen. Anita Sarkeesian (zoiets) is een beter voorbeeld van het ongenuanceerde geluid. Nog steeds klagend over dat de vrouw in games en filims een lustobject is terwijl we notabene de ene na de andere vrouwelijke protagonist hebben. Zelf ben ik daar trouwens blij mee, zolang het een beetje geloofwaardig blijft, want de actrices doen het prima en het is weer eens wat anders dan de mannelijke held.
''rounded in the idea that gender equality is an issue that affects all people—socially, economically and politically—it seeks to actively involve men and boys in a movement that was originally conceived as “a struggle for women by women”. Some noticed the contradiction of a campaign for gender equality which only takes action against inequalities faced by women and girls, ignoring problems affecting men and boys.''quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vandaar ook termen als mansplaining en probeersels als heforshe (hij voor zij) die laten zien hoe die "samenwerking" ingevuld hoort te worden.
Los je eigen problemen maar op als een volwassen persoon.
Mannen en jongens voor meisjes en vrouwen. Zoek het lekker uit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
''it seeks to actively involve men and boys in a movement that was originally conceived as “a struggle for women by women”.
Jij hebt moeite met Engels begrijp ik hieruit?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Mannen en jongens voor meisjes en vrouwen. Zoek het lekker uit.
Klopt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met Engels begrijp ik hieruit?
Maar jij bent dus van mening dat de verkrachting van vrouwen een probleem is die vrouwen alleen op moeten lossen, als volwassen personen?
Ik zal dan wel vreemd zijn dat ik gewoon problemen voor alle groeperingen opgelost wil zien en mij daar voor inzet, dus ook voor mannen, homo's en ja, ook zwarten, dus jouw verandering klinkt voor mij geheel niet belachelijk maar juist vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Klopt.
Het idee dat ik, omdat ik een piemeltje heb net als bepaalde criminelen iets zou moeten doen aan problemen van vrouwen die ik niet ken is ridicuul.
Ben jij bereid om iets te doen aan specifieke mannen problemen en de schuld van de acties van andere mensen met een vagina op je te nemen? Vast niet toch?
Om je te laten zien hoe ik het lees en waarom ik het te belachelijk voor woorden vind.
'rounded in the idea that racial equality is an issue that affects all people--socially, economically and politically--it seeks to actively involve blacks in a movement that was originally conceived as "a struggle for whites by whites". Some noticed the contradiction of a campaign for racial equality which only takes action against inequalities faced by whites, ignoring problems affecting blacks.''
Alles vanuit het vrouwelijk perspectief ja want dat is wat feminisme is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zal dan wel vreemd zijn dat ik gewoon problemen voor alle groeperingen opgelost wil zien en mij daar voor inzet, dus ook voor mannen, homo's en ja, ook zwarten, dus jouw verandering klinkt voor mij geheel niet belachelijk maar juist vanzelfsprekend.
Ik neem de schuld niet op mij nee, maar dat vraagt ook niemand van jou.
psssstttquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met Engels begrijp ik hieruit?
Maar jij bent dus van mening dat de verkrachting van vrouwen een probleem is die vrouwen alleen op moeten lossen, als volwassen personen?
Vergeet de gehandicapten niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zal dan wel vreemd zijn dat ik gewoon problemen voor alle groeperingen opgelost wil zien en mij daar voor inzet, dus ook voor mannen, homo's en ja, ook zwarten, dus jouw verandering klinkt voor mij geheel niet belachelijk maar juist vanzelfsprekend.
Ik neem de schuld niet op mij nee, maar dat vraagt ook niemand van jou.
Tja, zo gaat dat helaas, als iemand maar voldoende in de publiciteit komt en het heeft er zijdelings mee te maken (het geluid wat ze graag willen horen) dan wordt hij/zij gevraagd door dit soort organisaties om dit te doen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef TerryStone het volgende:
Wist je dat ze net als Watson voor de U.N. een praatje mocht houden?
HELP!!!!!quote:
Dat denk ik ook, maar zo blijven we twee kampen houden en dat is zo ontzettend jammer en bovendien onnodig.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vergeet de gehandicapten niet.
Het siert je dat jij naar het grotere geheel kijkt. Als de meeste mensen dat zouden doen dan zou er misschien iets opgelost kunnen worden.
Maatschappelijk natuurlijk, zeker door de import van kansenparels uit het midden oosten hebben we hier steeds meer last van.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef snakelady het volgende:
Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een man letterlijk gezegd ,verkrachting van vrouwen is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de mannen hier over dit onderwerp? Is verkrachting een vrouwenprobleem of een maatschappelijk probleem?
Het is al strafbaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef snakelady het volgende:
Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een man letterlijk gezegd ,verkrachting van vrouwen is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de mannen hier over dit onderwerp? Is verkrachting een vrouwenprobleem of een maatschappelijk probleem?
Waarom blijf jij komen met voorbeelden van mensen met een donkere huidskleur? Zie jij die ook niet als gelijk dan? Ik vind het vreemd dat jij mensen in hokjes wil stoppen en alleen de mensen die in jouw hokje passen zijn het blijkbaar waard om te helpen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is al strafbaar.
Wat ik zie is dat alle pogingen om vrouwen ook zelf verantwoordelijkheid te laten nemen (zelfs als men het heeft over voorzorgsmaatregelen) uitmonden in beschuldigingen van vrouwenhaat en victim blaming dus dan ligt de bal weer, zoals altijd, bij de mannen en dan ben jij wel zo vriendelijk om het zo te framen dat de meeste daders mannen zijn en de meeste slachtoffers vrouwen.
Natuurlijk wel schattig dat je het anders probeert in te pakken.
Gooi ik het weer even door de vertaalmachine voor je:
"Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een neger letterlijk gezegd ,beroving van blanken is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de negers hier over dit onderwerp? Is beroving een blank probleem of een maatschappelijk probleem?"
Whoosh, dat was het punt wat over je hoofd vloog omdat je het niet snapt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom blijf jij komen met voorbeelden van mensen met een donkere huidskleur? Zie jij die ook niet als gelijk dan? Ik vind het vreemd dat jij mensen in hokjes wil stoppen en alleen de mensen die in jouw hokje passen zijn het blijkbaar waard om te helpen.
Ik moet inderdaad heel hard nadenken om jouw denkwijze te kunnen begrijpen, ik betwijfel alleen of dat een belediging voor mij is zoals jij het bedoelde.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Whoosh, dat was het punt wat over je hoofd vloog omdat je het niet snapt.
Ik probeer je te laten zien dat je manier van spreken racistisch zou zijn als je "rassen" zou gebruiken ofwel in dit geval zijn je uitspraken behoorlijk seksistisch en dan is het helemaal hilarisch dat jij met je hokjesdenken mij beschuldigt van hokjesdenken.
Had je verder ook nog wat in te brengen op de andere zaken of moet je dan te hard nadenken?
Zo ingewikkeld is het niet, maar goed jij bent ook een vrouw dus ik snap dat het niet makkelijk voor je is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad heel hard nadenken om jouw denkwijze te kunnen begrijpen, ik betwijfel alleen of dat een belediging voor mij is zoals jij het bedoelde.
Maatschappelijk probleem, net zoals de poging om het probleem te kapen voor een anti-immiantenagenda, zoals de poster onder je doet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef snakelady het volgende:
Het laatste. Verkrachting heeft niets met sex te maken, mensen doen dat omdat ze macht willen hebben over de ander. In dit geval is dat op ongewenste 'sex' geprojecteerd maar voor hetzelfde geld wordt het op iets anders geprojecteerd. Zowel mannen als vrouwen worden het slachtoffer van verkrachting, al komt het meer voor bij vrouwen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef snakelady het volgende:
Ah, krijgen we nu weer het verwijt dat 'we het bij een knappe man niet erg vinden'?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:36 schreef FlyDutchMan het volgende:
daarbij zijn de vrouwen die ertegen ageren te inconsequent erin om mij aan hun kant te krijgen.
Je kan er invullen wat je wil, maar het blijft gewoon heel erg zinnig. Ook die donkere persoon heeft er namelijk baat bij als we met z'n allen doen wat we kunnen doen om berovingen tegen te gaan. Zou wat zijn als jij verdachte personen rond andermans huis ziet klooien om erin te komen en dat jij dan zegt, moet dat persoon zelf maar oplossen en niet even de politie belt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is al strafbaar.
Wat ik zie is dat alle pogingen om vrouwen ook zelf verantwoordelijkheid te laten nemen (zelfs als men het heeft over voorzorgsmaatregelen) uitmonden in beschuldigingen van vrouwenhaat en victim blaming dus dan ligt de bal weer, zoals altijd, bij de mannen en dan ben jij wel zo vriendelijk om het zo te framen dat de meeste daders mannen zijn en de meeste slachtoffers vrouwen.
Natuurlijk wel schattig dat je het anders probeert in te pakken.
Gooi ik het weer even door de vertaalmachine voor je:
"Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een neger letterlijk gezegd ,beroving van blanken is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de negers hier over dit onderwerp? Is beroving een blank probleem of een maatschappelijk probleem?"
Ik zit dit tweede deel ook echt met verbazing te lezen. Zeggen dat iets een maatschappelijk probleem is, is niet hetzelfde als eisen dat mannen vrouwen in alles steunen. Dat vraagt hier niemand. Maar daarom is het dus wel een goed idee catcalling strafbaar te stellen: dan heeft de vrouw een ruggensteuntje.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 06:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah, krijgen we nu weer het verwijt dat 'we het bij een knappe man niet erg vinden'?Bullshit.
Dit topic laat in elk geval prima zien waarom feminisme nog steeds nodig is. Zelden zoveel mannen op een kluitje gezien die er blijk van geven dat ze vrouwen a priori niet serieus nemen in een discussie.
Is geen verwijt, maar catcalling is inderdaad een onderdeel van de man-vrouw interactie. Dat dat niet altijd bevalt is vervelend, maar in mijn optiek iets waarmee je maar moet leren omgaan. Deels omdat het bij een knappe man niet erg is, ook deels omdat het niet erg is wanneer je net niet zo lekker in je vel zat over je uiterlijk, of wanneer net datgene wat je wel bevalt gecomplimenteerd wordt. Dan moet je maar dealen met de bijvangst.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 06:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah, krijgen we nu weer het verwijt dat 'we het bij een knappe man niet erg vinden'?Bullshit.
Dit topic laat in elk geval prima zien waarom feminisme nog steeds nodig is. Zelden zoveel mannen op een kluitje gezien die er blijk van geven dat ze vrouwen a priori niet serieus nemen in een discussie.
Alleen is in mijn optiek catcalling geen probleem an sich. Dát is mijn punt. Jullie willen iets dat jullie niet bevalt verheffen tot een maatschappelijk probleem. Het verbieden van catcalling is in mijn optiek echter niet iets dat de maatschappij beter zal maken, maar juist slechter. Het is namelijk niet goed voor de relationele verhoudingen wanneer mannen té veel op hun tenen moeten lopen in de omgang met vrouwen (of andersom natuurlijk, maar daar zie ik jullie eigenlijk niet om vragen, jullie willen niet eens erkennen dat het van de andere kant ook regelmatig gebeurt).quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zit dit tweede deel ook echt met verbazing te lezen. Zeggen dat iets een maatschappelijk probleem is, is niet hetzelfde als eisen dat mannen vrouwen in alles steunen. Dat vraagt hier niemand. Maar daarom is het dus wel een goed idee catcalling strafbaar te stellen: dan heeft de vrouw een ruggensteuntje.
De aanname van de meeste ouders is dat hun kinderen geen daders, maar slachtoffers zullen zijn. Hun kinderen zijn namelijk goed opgevoed en zouden dat nooit (zomaar) doen. Dit is niet iets dat zich beperkt tot verkrachting, maar zie je eigenlijk bij alle misdrijven. Ouders leren hun kinderen te waken voor criminaliteit, maar gaan er simpelweg vanuit dat zij het niet zouden plegen. Ik ben het met je eens dat het beter zou zijn om die kant ook te belichten bij je kinderen, maar het is enigszins begrijpelijk dat het weinig gebeurt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:39 schreef Isegrim het volgende:
Trouwens nog eventjes over verkrachting en preventie:
Ja, het is goed als vrouwen zelfverdediging leren en leren wat ze kunnen doen wanneer het noodlot toeslaat.
Maar: het is niet goed dat dáár de nadruk op ligt. Hoe vaak wordt er gepraat over de vraag waarom er mannen zijn die vrouwen verkrachten en hoe we dat kunnen voorkomen? Hoeveel ouders hebben het met hun kinderen expliciet over consent en wat dat precies inhoudt?
De nadruk zou moeten liggen op preventie van de daderkant, niet vanaf de slachtofferkant. En laat duidelijk zijn dat wát een vrouw ook doet, zij nooit, maar dan ook nooit schuld heeft aan haar eigen verkrachting. Gewoon niet, nooit, never. Het is heel wonderlijk hoe bij catcalling, aanranding, verkrachting de focus altijd maar weer ligt op degene die er het slachtoffer van is in plaats van op degene die de daad verricht.
Het bevalt nooit, ook niet bij een knappe man.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:13 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Is geen verwijt, maar catcalling is inderdaad een onderdeel van de man-vrouw interactie. Dat dat niet altijd bevalt is vervelend, maar in mijn optiek iets waarmee je maar moet leren omgaan. Deels omdat het bij een knappe man niet erg is, ook deels omdat het niet erg is wanneer je net niet zo lekker in je vel zat over je uiterlijk, of wanneer net datgene wat je wel bevalt gecomplimenteerd wordt. Dan moet je maar dealen met de bijvangst.
Ik weet niet op wie je precies doelt, aangezien je dit nu in je reactie op mij aangeeft. Ik heb inderdaad een aantal posts gezien waarbij ik dat idee heb. Alleen moet je er wel voor waken dat je niet denkt dat iedereen die je niet meteen gelijk geeft omdat je een vrouw bent (een verwachting die ik zowel jou als Disana heb zien uitspreken) is waarom feminisme nodig is. Ook lang niet iedere vrouw is het eens met jullie visie, al weet ik dag er onder radicale feministen een groep is die dat allemaal wegwuift met "gehersenspoeld door het patriarchaat", dus ik hoop dat je daar niet één van bent.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:13 schreef FlyDutchMan het volgende:
Deels omdat het bij een knappe man niet erg is, ook deels omdat het niet erg is wanneer je net niet zo lekker in je vel zat over je uiterlijk, of wanneer net datgene wat je wel bevalt gecomplimenteerd wordt. Dan moet je maar dealen met de bijvangst.
Leuk dat je dat nu stelt. Daar rekende ik al op, maar daar staat tegenover dat bijvoorbeeld snakelady's moeder het wel weer fijn vond en dat is niet direct een uitzondering.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het bevalt nooit, ook niet bij een knappe man.
Nu moet ik zeggen dat ik er mijn schouders over ophaal, zolang ik gewoon ongestoord door kan lopen vind ik het niet intimiderend ofzo. Maar blij word ik er nooit van, kom nooit bij mijn vriendinnen om even te vertellen hoe leuk ik nu weer nagefloten/geroepen ben. Zo van kon echt dat 'compliment' gebruiken vandaag.
Ik voel me anders prima nu ik wat ouder wordt en het amper meer gebeurd. Vind dat echt een prettig iets aan ouder worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:30 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Leuk dat je dat nu stelt. Daar rekende ik al op, maar daar staat tegenover dat bijvoorbeeld snakelady's moeder het wel weer fijn vond en dat is niet direct een uitzondering.
Overigens (en nu ben ik volgens isegrim waarschijnlijk een seksist die wat een vrouw zegt per definitie niet serieus neemt) vermoed ik dat veel vrouwen die claimen dat het nooit bevalt dat nog best onderschatten. Dingen die gewoon zijn neem je voor lief, maar als het compleet wegvalt kan het toch tegenvallen.
Waarom gaat catcalling in jouw hoofd hand in hand met seksuele intimidatie of seksueel geweld? Dat heb ik ook bij een paar andere posters hier gezien en dat is oprecht wat ik graag zou begrijpen. Als die zaken in je hoofd namelijk zo verweven zijn, kan ik me voorstellen dat je zeer fanatiek ageert tegen het bestaan van catcalling.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik voel me anders prima nu ik wat ouder wordt en het amper meer gebeurd. Vind dat echt een prettig iets aan ouder worden.
Ik voel me veel vrijer en veiliger, alhoewel dat laatste minder met het catcalling op zichzelf te maken heeft, maar wel met het risico dat het daar niet bij blijft. Dat catcalling overgaat in intimiderend gedrag dus of erger.
Omdat dat in de praktijk nogal vaak gebeurd. Je wordt uitgescholden omdat je niet reageerde, soms komen ze je achterna gelopen met risico op aanranding e.d.. Het is niet in alle gevallen zo, maar best vaak gaat er een zekere agressie vanuit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Waarom gaat catcalling in jouw hoofd hand in hand met seksuele intimidatie of seksueel geweld? Dat heb ik ook bij een paar andere posters hier gezien en dat is oprecht wat ik graag zou begrijpen. Als die zaken in je hoofd namelijk zo verweven zijn, kan ik me voorstellen dat je zeer fanatiek ageert tegen het bestaan van catcalling.
Voor mij is catcalling eerder verweven met normaal complimenteren en het initiatief dat mannen nog steeds worden geacht te nemen in de interactie tussen beide geslachten. Daar hoort trouwens ook sterk het niet direct durven nemen van dat initiatief bij, waar catcalling deels ook een symptoom van is. Het is veel enger om naar een vrouw toe te lopen en te vertellen dat ze je wel een leuke dame lijkt dan te roepen "Heey lekker ding, waar gaan die mooie beentjes naartoe?" (Zeker als je met je vrienden bent.) Al heeft het eerste ook meer positieve potentie.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:05 schreef erodome het volgende:
Ken jij mensen die een relatie hebben gekregen omdat ze zomaar op straat een vrouw wat toeriepen?
Uitschelden is geen seksuele intimidatie, maar het is inderdaad vervelend. Dat achterna lopen is logischerwijs intimiderend inderdaad. Alleen zijn deze handelingen per definitie onderscheidend van normaal versieren? Er zijn zat mannen die een afwijzing niet kunnen hebben en daarna beginnen te schelden. Als je in een discotheek vanaf een afstandje naar gesprekken gaat kijken pik je de mannen die ongewenst véél te lang blijven plakken bij een ongeďnteresseerde dame er ook zo uit. Dat is allemaal vervelend, maar maakt dat de versierpoging op zich verkeerd?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat dat in de praktijk nogal vaak gebeurd. Je wordt uitgescholden omdat je niet reageerde, sommigen komen ze je achterna gelopen met risico op aanranding e.d.. Het is niet in alle gevallen zo, maar best vaak gaat er een zekere agressie vanuit.
Catcalling heeft niets te maken met normaal versieren, of zie jij het werkelijk als een succesvolle strategie? Ken jij mensen die een relatie hebben gekregen omdat ze zomaar op straat een vrouw wat toeriepen?
Dit meen je werkelijk serieus? Jij denkt werkelijk dat catcalling een succesvolle strategie is? Hoeveel meiden heb jij al gebalt nadat je naar ze gefloten hebt/nageroepen hebt/gesist hebt?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Uitschelden is geen seksuele intimidatie, maar het is inderdaad vervelend. Dat achterna lopen is logischerwijs intimiderend inderdaad. Alleen zijn deze handelingen per definitie onderscheidend van normaal versieren? Er zijn zat mannen die een afwijzing niet kunnen hebben en daarna beginnen te schelden. Als je in een discotheek vanaf een afstandje naar gesprekken gaat kijken pik je de mannen die ongewenst véél te lang blijven plakken bij een ongeďnteresseerde dame er ook zo uit. Dat is allemaal vervelend, maar maakt dat de versierpoging op zich verkeerd?
Of er weleens een relatie uit zoiets is ontstaan durf ik niet te zeggen, maar het lijkt mij wel erg waarschijnlijk. Dat er weleens seks van is gekomen weet ik namelijk met 100% zekerheid en waar seks is, ontstaan relaties (al zijn relaties voor veel mannen, zeker degenen die vrouwen naroepen op straat, niet echt de heilige graal). Wanneer een roep zich niet enkel beperkt tot iets onwerkbaars als "geil kontje" zijn er wel degelijk dames die even stoppen en als het daaropvolgende gesprek interessant genoeg is bereid zijn tot een vervolgafspraak. Dat gaat dan wel echt om situaties waarbij er ook daadwerkelijk de mogelijkheid toe is. Dus als de roep komt uit een stilstaande auto, of van de andere kant van de straat en dat de roeper komt overgestoken bijvoorbeeld.
Meisjes nafluiten, -sissen of roepen behoort niet tot mijn strategie, dus dat zijn er 0. Ik heb in mijn leven echter meerdere gasten ontmoet voor wie het hun voorkeursstrategie was en ik zal jullie een geheimpje vertellen: het is niet bedoeld voor jullie. Het type vrouw dat uit haar hoofd vijf feministische schrijvers op kan noemen is niet het type vrouw dat ingaat op "Heey lekker ding, waar ga jij naartoe?"quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit meen je werkelijk serieus? Jij denkt werkelijk dat catcalling een succesvolle strategie is? Hoeveel meiden heb jij al gebalt nadat je naar ze gefloten hebt/nageroepen hebt/gesist hebt?
Uitschelden is een manier van sommigen om om te gaan met een afwijzing. Zo wordt het gebrek bij de ander gelegd in plaats van zichzelf. Een minder asociale vorm ervan is bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen dat ze niet weet wat ze mist en een tussenvorm is stellen dat ze wel lesbisch zal zijn. Dat op zich vind ik geen seksuele intimidatie. Het kan op een intimiderende manier gebeuren, maat als iemand je tijdens het weglopen nog even een 'tyfuswijf' noemt of, terwijl jij verder gelopen bent, roept "aawh vieze hoer" dan ben je vrij overgevoelig als je dat intimiderend vindt. Als iemand bij mij geld bedelt en ik hem negeer en van achter "klootzak" krijg toegeroepen is dat ook niet intimiderend (en laat me even duidelijk zijn, al die zaken zijn wel zeer fout en terecht al strafbaar).quote:Iemand voor kankerhoer waarom negeerde je mijn seksuele toespelingen uitmaken vind ik wel degelijk seksuele intimidatie. Het gaat om (verbale) agressie die zijn oorsprong kent in die seksuele toenadering, daar volledig aan vastzit.
En als iemand agressief wordt bij een versierpoging is dat ook seksuele intimidatie, dat is geen normaal gedrag. En zijn dus idd anders dan normaal versieren.
Dat er zat mannen zijn die dat doen klopt, maar maakt het geen normaal versiergedrag, het blijft gewoon seksuele intimidatie. Dat jij zegt dat er zat mannen zijn die dat zeer onwenselijke gedrag vertonen laat juist zien dat dit een structureel probleem is in onze maatschappij.
Het begint bij catcalling, het eindigt met geweld.
Nogmaals, als het alleen bij catcalling blijft haal ik mijn schouders erover op. Maar daar blijft het dus vaak niet bij, is het deel van een agressieve benadering.
Euhm, ik kan helemaal geen 5 feministische schrijfsters opnoemen uit mijn hoofd, niet 1 zelfs om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:06 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Meisjes nafluiten, -sissen of roepen behoort niet tot mijn strategie, dus dat zijn er 0. Ik heb in mijn leven echter meerdere gasten ontmoet voor wie het hun voorkeursstrategie was en ik zal jullie een geheimpje vertellen: het is niet bedoeld voor jullie. Het type vrouw dat uit haar hoofd vijf feministische schrijvers op kan noemen is niet het type vrouw dat ingaat op "Heey lekker ding, waar ga jij naartoe?"
Ik ken echt geen enkele vrouw die daarvoor open staat. Of we hebben het over iets compleet anders, of ik geloof het gewoon niet zo.quote:Dat is onderdeel van de strategie en ook gelijk de reden dat ik het niet doe: het komt met héél veel genegeerd en/of afgeschoten worden. Ik beperk mij tot tactieken met meer potentie per keer. Het punt is alleen dat als je het standaard doet, bij vrijwel iedere vrouw die langsloopt er vanzelf eentje tussen blijkt te zitten die er wel voor open staat. Er zijn landen waar bijvoorbeeld een sisgeluid een zeer normale manier van versieren is en waar vrouwen weer hun eigen geluid hebben om aan te geven dat ze er niets van moeten hebben. In Nederland wordt in bepaalde kringen daarvoor ook wel de, uit het buitenland geleende, 'tjoerie' gebruikt.
Het is wel seksuele intimidatie als je dat op de nek van een ander gooit. Het hangt namelijk volledig vast aan de seksuele toenadering.quote:Uitschelden is een manier van sommigen om om te gaan met een afwijzing. Zo wordt het gebrek bij de ander gelegd in plaats van zichzelf. Een minder asociale vorm ervan is bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen dat ze niet weet wat ze mist en een tussenvorm is stellen dat ze wel lesbisch zal zijn. Dat op zich vind ik geen seksuele intimidatie. Het kan op een intimiderende manier gebeuren, maat als iemand je tijdens het weglopen nog even een 'tyfuswijf' noemt of, terwijl jij verder gelopen bent, roept "aawh vieze hoer" dan ben je vrij overgevoelig als je dat intimiderend vindt. Als iemand bij mij geld bedelt en ik hem negeer en van achter "klootzak" krijg toegeroepen is dat ook niet intimiderend (en laat me even duidelijk zijn, al die zaken zijn wel zeer fout en terecht al strafbaar).
Mensen die agressief worden na een afwijzing zijn zelden mensen die op normale manier benaderen. Dus dat hangt vrijwel altijd met elkaar samen, een agressievere manier van benaderen gaat over in agressie om afwijzing.quote:Ik zeg trouwens niet dat verbale of fysieke agressie normaal gedrag is, maar ik vind dat dat foute gedrag het gedrag ervoor niet opeens ook fout maakt. Bij (andere) versierpogingen wordt dat algemeen erkend, maar bij catcalling wordt er opeens gesteld dat negatief gedrag dat erachteraan komt het catcallen op zich fout maakt. Dat is wat ik wilde aangeven met het vergelijk met (andere) versierpogingen, niet dat het in die situaties opeens wel allemaal prima is.
Nee. Dat is niet correcter.quote:Zoals jij stelt "het begint met catcalling, het eindigt met geweld" zou je het door kunnen trekken tot "het begint met een man die naar een vrouw kijkt", het eindigt met geweld. Dat is nog correcter ook. Ik denk dat het grootste deel van de verkrachtingen niet is begonnen met catcalling terwijl welhaast 100% is begonnen met kijken.
Wij gaan het niet eens worden en het heeft in mijn optiek weinig zin om bezig te blijven. Hier wil ik alleen nog even op ingaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm, ik kan helemaal geen 5 feministische schrijfsters opnoemen uit mijn hoofd, niet 1 zelfs om eerlijk te zijn.
Waarom dat framen als feminist in negatieve zin?
Ik begrijp écht niet waarom je dit voorbeeld aanhaalt in een topic dat gaan over seksueel intimiderend gedrag op straat,zoals sissen,bespugen en uitschelden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was een willekeurig voorbeeld. Het punt is dat dit het moderne feminisme is, een soort van emancipatie en evrouwcipatie (bij deze een nieuw woord).
Het is dan ook iets wat ontzettend veel voorkomt in deze maatschappij. Wat mij en andere vrouwen erg veel overkomt. Dan is het niet zo vreemd dat ik er ook wat over te zeggen heb.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wij gaan het niet eens worden en het heeft in mijn optiek weinig zin om bezig te blijven. Hier wil ik alleen nog even op ingaan.
Vijf feministische schrijvers was een voorbeeld, maar ik heb jou vrij vaak zien posten over dit soort dingen. Dat is niet negatief, ik ben het vaak met je eens, maar jouw complete wereldbeeld beďnvloedt je reactie. Zo lijk je me ook niet het type voor wie het uitmaakt of een roep uit een Toyota Swift of een dikke Mercedes komt (en je zal ook vast niemand kennen voor wie dat wel geldt, mensen gaan namelijk vooral met gelijkgestemden om), maar die vrouwen zijn er wel degelijk.
Dat is dus niet bedoeld om 'feminist' in negatieve zin te framen. Dat is namelijk iets waar ik persoonlijk tegen ageer.
Ze vormen een geheel in het scala van visies op de vrouw en de relatie van de man tot de vrouw. Catcalling, aanranding en verkrachting geven allemaal blijk van een niet al te positieve visie op de vrouw. De man eigent zich het recht toe haar seksueel te benaderen en ziet haar als een prooi.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Waarom gaat catcalling in jouw hoofd hand in hand met seksuele intimidatie of seksueel geweld? Dat heb ik ook bij een paar andere posters hier gezien en dat is oprecht wat ik graag zou begrijpen. Als die zaken in je hoofd namelijk zo verweven zijn, kan ik me voorstellen dat je zeer fanatiek ageert tegen het bestaan van catcalling.
Sissen is sowieso onrendabel gedrag. Ga een keer iets nuttigs doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:39 schreef Heilwasser het volgende:
Gewoon kappen met sissen ondermannetjes.
O, wat een helden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Voor mij is catcalling eerder verweven met normaal complimenteren en het initiatief dat mannen nog steeds worden geacht te nemen in de interactie tussen beide geslachten. Daar hoort trouwens ook sterk het niet direct durven nemen van dat initiatief bij, waar catcalling deels ook een symptoom van is. Het is veel enger om naar een vrouw toe te lopen en te vertellen dat ze je wel een leuke dame lijkt dan te roepen "Heey lekker ding, waar gaan die mooie beentjes naartoe?" (Zeker als je met je vrienden bent.) Al heeft het eerste ook meer positieve potentie.
Iets met bijvoeglijke naamwoorden met positieve betekenis, maar je kan ook ervoor kiezen om alles direct zo negatief mogelijk invullen. Dan krijg je dat complimenten op bepaalde lichaamsdelen of de insinuatie van seksuele interesse direct een verachting van de vrouw veronderstelt. Tsja, het is maar hoe je in het leven wil staan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, wat een helden.
Wat is er complimenteus aan het denigrerende "waar gaan die mooie beentjes naartoe"?
Dus Wouter Bos had gelukkig moeten zijn met de vele opmerkingen over zijn lekkere kontje? Hijzelf benoemde het in termen van "daar lusten de honden geen brood van".quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Iets met bijvoeglijke naamwoorden met positieve betekenis, maar je kan ook ervoor kiezen om alles direct zo negatief mogelijk invullen. Dan krijg je dat complimenten op bepaalde lichaamsdelen of de insinuatie van seksuele interesse direct een verachting van de vrouw veronderstelt. Tsja, het is maar hoe je in het leven wil staan.
Verachting is het zeker, want de vrouw wordt op haar uiterlijk afgerekend, hoe ze verder is speelt geen rol voor zo'n man en daar heeft ze ook geen zeggenschap in.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Iets met bijvoeglijke naamwoorden met positieve betekenis, maar je kan ook ervoor kiezen om alles direct zo negatief mogelijk invullen. Dan krijg je dat complimenten op bepaalde lichaamsdelen of de insinuatie van seksuele interesse direct een verachting van de vrouw veronderstelt. Tsja, het is maar hoe je in het leven wil staan.
Twee dingen:quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dus Wouter Bos had gelukkig moeten zijn met de vele opmerkingen over zijn lekkere kontje? Hijzelf benoemde het in termen van "daar lusten de honden geen brood van".
Ik ben ook blij dat ik niet zo'n aap thuis heb zittenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik word best wel moedeloos van dit topic.Ik ben in elk geval blij dat ik andere types in mijn leven heb gekozen en dat er ook gewoon mannen bestaan die wel begrijpen waarom catcalling nooit een compliment is, zelfs niet als het object ervan denkt van wel.
Vergeet niet dat het gros van de vrouwen maar al te graag door bepaalde kleding te dragen de focus leggen op hun uiterlijk voor aandacht van mannen en vrouwen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:17 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Twee dingen:
1. Ja, het is een compliment.
2. Het is niet altijd gepast, maar als je een lekkere kont hebt is het begrijpelijk dat het eens opvalt.
Als het gesprek rondom een vrouwelijke politicus telkens over d'r uiterlijk gaat, terwijl ze een boodschap probeert te verkondigen die niks met haar uiterlijk te maken heeft, is dat logischerwijs vervelend. Het is echter begrijpelijk dat iemand af en toe haar uiterlijk opmerkt.
Zo kan het ook vervelend zijn als je onderweg naar je werk bent en iemand je toeroept hoe prachtig je kont is en je vraagt waar je zo snel naartoe loopt, maar je kan het hem moeilijk kwalijk nemen dat het hem opvalt en hij een kansje waagt (of het simpelweg onnadenkend uitroept).
Het feit dat iemand je seksueel aantrekkelijk vindt, ook als dat niet is waar je op dat moment de aandacht op gevestigd wil zien, betekent niet dat die persoon je minacht. Wat een dramatisch geëmmer.
Is ook iets voor te zeggen hoor, als je met een metersdiepe decolleté over straat gaat, hoef je niet raar op te kijken als je opmerkingen krijgt, maar ik denk dat de vrouwen die dat doen dat ook nietquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het gros van de vrouwen maar al te graag door bepaalde kleding te dragen de focus leggen op hun uiterlijk voor aandacht van mannen en vrouwen.
Blijkbaar is het bijzonder vervelend en verachting als ongewenste mannen een mooie vrouw zien, daar ook aandacht van terug willen en dat met bepaald gedrag (imo kansloos dat fluiten en sissen btw) proberen voor elkaar te krijgen. Wat een dramaqueens.
Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen maar ook vrouwen zonder metersdiep decolleté dragen vaak make up en andere zaken zoals bijvoorbeeld een strakke broek/legging die de focus op uiterlijk leggen. Zoals het lijkt is het dat vrouwen passief zijn in aandacht vragen en mannen actief.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:17 schreef FANN het volgende:
[..]
Is ook iets voor te zeggen hoor, als je met een metersdiepe decolleté over straat gaat, hoef je niet raar op te kijken als je opmerkingen krijgt, maar ik denk dat de vrouwen die dat doen dat ook niet
eens raar vinden.
Het wordt pas raar als je geen enkele aanleiding geeft zoals mijn voorbeeld hierboven, als meisjes of vrouwen dan worden nageroepen of lastiggevallen dan is het wel raar natuurlijk.
Heb ik het er niet eens over dat je zomaar ongewenst betast kan worden, maar het zal
ongetwijfeld een bepaald groepje mannen of jongens zijn die zover gaan.
Voor de rest is fluiten en sissen inderdaad behoorlijk kansloos
ach, maar daar gaat het helemaal niet om denk ikquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen maar ook vrouwen zonder metersdiep decolleté dragen vaak make up en andere zaken zoals bijvoorbeeld een strakke broek/legging die de focus op uiterlijk leggen. Zoals het lijkt is het dat vrouwen passief zijn in aandacht vragen en mannen actief.
Dat er mensen zijn (waaronder ook vrouwen) die over grenzen gaan door handtastelijk te worden is niet te voorkomen net als dat inbrekers wel weten dat inbreken verkeerd is en het toch doen maar dat heeft niet zoveel te maken met fluiten ed.
Als men 0,0 aandacht wil hebben raad ik de dames aan een kort pittig kapsel te nemen, geen make up te dragen, geen kleding te dragen die de nadruk op bepaalde lichaamsdelen leggen en 150 kilo eraan te eten of gewoon te wachten tot je boven een bepaalde leeftijd bent.
De één tilt er zwaarder aan dan de ander, maar het gaat natuurlijk om écht lastigvallen enquote:
Aardig voor de dag komen doe je niet alleen voor jezelf toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:41 schreef FANN het volgende:
[..]
ach, maar daar gaat het helemaal niet om denk ik![]()
tenminste dat gevoel heb ik niet, de meeste mensen doen wel hun best om een beetje aardig voor de dag te komen, mannen ook! Maar in deze clip zie je dat mannen het ook maar ráár vinden als meisjes/vrouwen ze gaan naroepen.
[..]
De één tilt er zwaarder aan dan de ander, maar het gaat natuurlijk om écht lastigvallen en
intimiderende achtervolgingen, een opmerking over je kont hoef je nou niet echt meteen wakker
van te liggen, als ze eraan gaan zitten is wat anders natuurlijk.
Ik denk dat jij het ook niet leuk vind als er een passerende vrouw jou ineens bij je kruis grijpt, of wel?
Ik vind dat anders knap vervelend als ik over straat loop op weg naar het een of ander, want ik loop daar niet om seksueel benaderd te worden, ongeacht wat ik aan heb.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:41 schreef FANN het volgende:
[..]
een opmerking over je kont hoef je nou niet echt meteen wakker
van te liggen,
Ach zo word ik ook regelmatig aangestaard door vrouwen terwijl ik daar niet om gevraagd heb en wat best vervelend is maar mij hoor je niet opperen dat het staren door vrouwen maar verboden moet worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat anders knap vervelend als ik over straat loop op weg naar het een of ander, want ik loop daar niet om seksueel benaderd te worden, ongeacht wat ik aan heb.
Het zou niet uit moeten maken, want misschien ben ik wel onderweg naar een sollicitatiegesprek of een feestje. Het gaat de kerel die het nodig vindt me na te roepen niets aan en het heeft ook niets met hem te maken want ik ken hem niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ach zo word ik ook regelmatig aangestaard door vrouwen terwijl ik daar niet om gevraagd heb en wat best vervelend is maar mij hoor je niet opperen dat het staren door vrouwen maar verboden moet worden.
Natuurlijk maakt het wel uit wat je aan hebt, je adverteert iets met je kleding.
Of misschien loop je over straat en ben je op zoek naar een nieuwe leuke vent of vind je het wel leuk om aandacht te krijgen en wil jij die naroepende kerel wel leren kennen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zou niet uit moeten maken, want misschien ben ik wel onderweg naar een sollicitatiegesprek of een feestje. Het gaat de kerel die het nodig vindt me na te roepen niets aan en het heeft ook niets met hem te maken want ik ken hem niet.
Mensen mogen denken wat ze willen, maar ze hebben hun seksuele prikkels maar voor zich te houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Of misschien loop je over straat en ben je op zoek naar een nieuwe leuke vent of vind je het wel leuk om aandacht te krijgen en wil jij die naroepende kerel wel leren kennen.
Welkom in de grote mensen wereld waar je niet kan dicteren hoe andere mensen moeten denken en andere mensen niet je gedachtes en intenties kunnen lezen.
Je hebt wel een hele onaantrekkelijke attitude dus het zal allemaal wel wat meevallen met die seksuele prikkels in jouw geval.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Mensen mogen denken wat ze willen, maar ze hebben hun seksuele prikkels maar voor zich te houden.
Ziehier de onderontwikkelde man die nog in de oertijd leeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:08 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je hebt wel een hele onaantrekkelijke attitude dus het zal allemaal wel wat meevallen met die seksuele prikkels in jouw geval.
Dat is lief van je.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ziehier de onderontwikkelde man die nog in de oertijd leeft.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ziehier de onderontwikkelde man die nog in de oertijd leeft.
Het lijkt in dit topic anders, maar gelukkig zijn lang niet alle mannen zo. Althans niet de mannen die ik ken, ook niet op Fok.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:39 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Typisch inderdaad, hij weet geen weerwoord dus maakt het maar persoonlijk.
Nee, dit is typisch Terry gedrag, gelukkig denken zelfs de meeste mannen op Fok! niet hetelfde als hij.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt in dit topic anders, maar gelukkig zijn lang niet alle mannen zo. Althans niet de mannen die ik ken, ook niet op Fok.
Ah. Ik ken 'Terry' verder niet. Ook maar zo houden dan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dit is typisch Terry gedrag, gelukkig denken zelfs de meeste mannen op Fok! niet hetelfde als hij.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah. Ik ken 'Terry' verder niet. Ook maar zo houden dan.
Ik zeg ook nergens dat vrouwen daar op zitten te wachten, maar ik bedoel...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat anders knap vervelend als ik over straat loop op weg naar het een of ander, want ik loop daar niet om seksueel benaderd te worden, ongeacht wat ik aan heb.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik zou het zo'n mooi signaal naar de boosdoeners vinden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat vrouwen daar op zitten te wachten, maar ik bedoel...
je kan nou eenmaal niet álles strafbaar stellen en zelf als dat wél kon dan is
dat toch helemaal niet na te leven?
Nou ja, hier werd door iemand gesteld dat het zelfs een succesvolle versiermanier was.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat vrouwen daar op zitten te wachten, maar ik bedoel...
je kan nou eenmaal niet álles strafbaar stellen en zelf als dat wél kon dan is
dat toch helemaal niet na te leven?
ik denk dat dat niet gaat lukkenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik zou het zo'n mooi signaal naar de boosdoeners vinden.
Een succesvolle versiermanier is het zéker niet, de meeste vrouwen denken toch alleen maar ''wat een sukkel''quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, hier werd door iemand gesteld dat het zelfs een succesvolle versiermanier was.
Dat het op z'n hoogst irritant is als het bij catcalling blijft ben ik het mee eens, schouders ophalen en gewoon doorlopen.
Maar FANN, als je zo redeneert, kun je alles wel vrij laten. Te hard rijden, dronken achter het stuur, kinderen meppen, noem maar op: niet strafbaar stellen omdat niemand het ziet. Dat kan natuurlijk niet, strafbaar stellen is tevens een signaal naar de maatschappij.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:11 schreef FANN het volgende:
[..]
ik denk dat dat niet gaat lukkenmaar dan wordt het ook allemaal wél érg streng....
[..]
Een succesvolle versiermanier is het zéker niet, de meeste vrouwen denken toch alleen maar ''wat een sukkel''![]()
Precies schouders ophalen en doorlopen, ik denk ook dat dat het beste werkt, maar áls je dan
tóch nog lastiggevallen wordt, dán wordt het weer een ander verhaal, als je geen reactie geeft
en je wordt daarna uitgescholden en zélfs achternagelopen of betast, ja daar mag van mij best een boete op worden gezet, ik zou alleen niet weten hoe ze dat moeten doen,, misschien als er héél toevallig een agent in de buurt loopt dat dat lukt, maar voor de rest zie ik dat niet echt als haalbaar.
Nou ja voor te hard rijden hebben ze apparatuur, als je gepakt wordt met een borrel opquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar FANN, als je zo redeneert, kun je alles wel vrij laten. Te hard rijden, dronken achter het stuur, kinderen meppen, noem maar op: niet strafbaar stellen omdat niemand het ziet. Dat kan natuurlijk niet, strafbaar stellen is tevens een signaal naar de maatschappij.
Aanranding wordt lang niet altijd opgepikt, dat heb ik ook zelf meegemaakt. We nemen het als maatschappij niet zo serieus. Maar na Keulen lijkt er een ommekeer gaande te zijn en ik hoop dat die doorzet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:20 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja voor te hard rijden hebben ze apparatuur, als je gepakt wordt met een borrel op
achter het stuur kunnen ze dat gelukkig ook meten, als kinderen gemept worden, valt
dat hopelijk wel een leraar of lerares op of anders buren etc.
Ik denk dat het ongevraagd, tegen de wil in, betasten van een vrouw eigenlijk wel al strafbaar
is, toch? of ik moet het mis hebben, dat weet ik even niet precies hoe die wetgeving inelkaar
steekt, valt dat niet al onder aanranding?
Maar ik bedoelde eigenlijk, gewoon een glazenwasser die iets roept van bovenaf zijn trap,
of een paar jongens die iets zeggen als er een meisje voorbij komt lopen in een zomerjurkje,
tja, ik zou niet weten hoe je dat strafbaar moet stellen, dat vind ik dan wel weer erg ver gaan hoor
om héél eerlijk te zijn.
Maar dingen zoals in dat artikel stond, dát gaat natuurlijk véél verder en die zijn ook niet meer
zo ''onschuldig'''...
wat hier staat bedoel ik ...
NWS / A'dam wil sissen strafbaar stellen #2
Mee eens, de agressie die te vaak volgt op catcalling zou van mij strafbaar mogen zijn. Erg lastig te handhaven, maar wel een mooi signaal.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:11 schreef FANN het volgende:
[..]
ik denk dat dat niet gaat lukkenmaar dan wordt het ook allemaal wél érg streng....
[..]
Een succesvolle versiermanier is het zéker niet, de meeste vrouwen denken toch alleen maar ''wat een sukkel''![]()
Precies schouders ophalen en doorlopen, ik denk ook dat dat het beste werkt, maar áls je dan
tóch nog lastiggevallen wordt, dán wordt het weer een ander verhaal, als je geen reactie geeft
en je wordt daarna uitgescholden en zélfs achternagelopen of betast, ja daar mag van mij best een boete op worden gezet, ik zou alleen niet weten hoe ze dat moeten doen,, misschien als er héél toevallig een agent in de buurt loopt dat dat lukt, maar voor de rest zie ik dat niet echt als haalbaar.
Ik ben bang dat er altijd mannen zullen blijven die dat ook een beetje zo zien, maar je hebt wel gradaties in roepen en fluiten, zolang het niet bedreigend zie ik niet écht een heel groot probleem,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:24 schreef Disana het volgende:
Ik vind nafluiten en -roepen ook niet echt onschuldig, omdat zo'n man de passerende vrouw dan toch als prooi ziet. Van dat hele idee dat vrouwen er voor mannen zijn moeten we af.
Já dan dus wel, zo zie ik het eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Mee eens, de agressie die te vaak volgt op catcalling zou van mij strafbaar mogen zijn. Erg lastig te handhaven, maar wel een mooi signaal.
Ga je nou echt dingen die fysiek gevaarlijk zijn voor mensen zelf en voor anderen vergelijken met dingen die niet meer doen dan je een bepaald gevoel geven? Wow.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar FANN, als je zo redeneert, kun je alles wel vrij laten. Te hard rijden, dronken achter het stuur, kinderen meppen, noem maar op: niet strafbaar stellen omdat niemand het ziet. Dat kan natuurlijk niet, strafbaar stellen is tevens een signaal naar de maatschappij.
Je kunt niet lezen: het gaat erom of je iets dat niet ontdekt wordt wel strafbaar moet stellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ga je nou echt dingen die fysiek gevaarlijk zijn voor mensen zelf en voor anderen vergelijken met dingen die niet meer doen dan je een bepaald gevoel geven? Wow.
Te hard rijden = levensgevaarlijk voor iemand zelf en voor onschuldige weggebruikers en niet voor meerdere interpretaties vatbaar.
Dronken achter het stuur = levensgevaarlijk voor iemand zelf en voor onschuldige weggebruikers en niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Daarom strafbaar.
Kinderen meppen = brengt fysieke schade aan en niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Daarom strafbaar.
Sissen en fluiten = niet levensgevaarlijk, brengt geen fysieke schade aan, alleen gevoelens worden mogelijk gekwetst en multi-interpreteerbaar. Daarom (nog) niet strafbaar.
Mijn probleem met roepen en fluiten is dus inderdaad dat je niet kunt weten of het nog verder gaat als je niet reageert of juist wel. Het is bedreigend.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er altijd mannen zullen blijven die dat ook een beetje zo zien, maar je hebt wel gradaties in roepen en fluiten, zolang het niet bedreigend zie ik niet écht een heel groot probleem,
meestal is negeren wel voldoende.
[..]
Já dan dus wel, zo zie ik het eigenlijk ook.
Het is mij gelukkig maar 1x gebeurd dat iemand nadat hij ''hé schatje'' had geroepen en ik dat genegeerd had, me uit begon te schelden, dat was behoorlijk beangstigend, maar je kan moeilijk daarna aangifte gaan doen, want je loopt niet even naar hem toe om zijn naam te vragen en daar
heb je dan meteen het probleem, het kán wel strafbaar gesteld worden, maar het is allemaal
een beetje té vaag, wanneer gaat het te ver en wanneer niet?
Dit voorbeeld ging te ver, maar hoe voorkom je zoiets?
Als het niet meer dan jou gevoelens oplevert niet nee.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen: het gaat erom of je iets dat niet ontdekt wordt wel strafbaar moet stellen.
Daar denkt de VVD in Amsterdam dus anders overquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als het niet meer dan jou gevoelens oplevert niet nee.
Ja, als je het zo stelt is dat zo, maar zo'n glazenwasser komt niet zo snel van zijn trap hoorquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn probleem met roepen en fluiten is dus inderdaad dat je niet kunt weten of het nog verder gaat als je niet reageert of juist wel. Het is bedreigend.
Ja ik snap je wel, en er is ook niets mis met een gezonde interesse voor elkaar. Maar de grens ligt voor mij bij het benaderen als prooi dus. Dat heb ik echt liever niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, als je het zo stelt is dat zo, maar zo'n glazenwasser komt niet zo snel van zijn trap hoor![]()
En die jongens bij de bushalte zijn ook meestal niet zo serieus, maar het kán wel serieus worden
als er eentje bijzit die diep beledigd is dat hij genegeerd wordt, het kán uit de hand lopen, maar
ik denk dat alles wat daarna komt eigenlijk al strafbaar is, want als ze je achterna gaan lopen is
het stalken en als ze aan je gaan zitten is het aanranding.
Een losse opmerking is wel moeilijk te verbieden eigenlijk en of we dat nou ook willen?
Dan krijg je wel een hele rare samenleving als mannen niet meer op vrouwen mogen reageren
of andersom, je snapt toch wel wat ik bedoel? Mannen kijken naar vrouwen, en soms kijken
vrouwen wel eens om naar een man, en bij homosexualiteit kijken mannen naar mannen of vrouwen naar vrouwen, dat kan je gewoon niet verbieden en als daar een vrij onschuldige opmerking bij valt, tja ik denk dan niet meteen, gooi hem voor de leeuwen, maar ik begrijp ook
wel wat jij bedoelt.
hmmmm..... lastige kwestie dit, ook om duidelijk te maken wat ik nu eigenlijk bedoel geloof ik
En dat is exact wat er multi interpreteerbaar aan is en waarom dergelijke voorstellen knettergek zijn. Jouw gevoel dat je als prooi benadert wordt is niet per definitie de objectieve realiteit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik snap je wel, en er is ook niets mis met een gezonde interesse voor elkaar. Maar de grens ligt voor mij bij het benaderen als prooi dus. Dat heb ik echt liever niet.
Zoals ik al zei, de Amsterdamse VVD denkt met mij mee. Maar daar reageer je niet op.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En dat is exact wat er multi interpreteerbaar aan is en waarom dergelijke voorstellen knettergek zijn. Jouw gevoel dat je als prooi benadert wordt is niet per definitie de objectieve realiteit.
Dat snap ik ook wel, ik weet alleen niet of ze dat altijd zo zien, meestal is het een dolletje, maarquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik snap je wel, en er is ook niets mis met een gezonde interesse voor elkaar. Maar de grens ligt voor mij bij het benaderen als prooi dus. Dat heb ik echt liever niet.
Wat de VVD denkt is volstrekt irrelevant. Als de SP het met mij eens is geeft dat mijn mening dan spontaan meer waarde? Vast niet toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de Amsterdamse VVD denkt met mij mee. Maar daar reageer je niet op.
Ik weet wel dat het niet altijd predatorgedrag is. Zo liep ik laatst met twee vriendinnen over straat toen er een Surinaamse meneer in het voorbijgaan zei 'drie mooie vrouwen en niet een die lacht'. Dat is dus gewoon vriendelijk en leuk. Maar soms weet je het niet, en daarom zou ik het beter vinden als het gewoon niet meer voorkomt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, ik weet alleen niet of ze dat altijd zo zien, meestal is het een dolletje, maar
die gevallen waar je serieus als prooi gezien wordt die lopen dan ook vaak uit de hand.
En dán is het gelukkig wel strafbaar.
Het lijkt mij nou juist zeer relevant wat onze volksvertegenwoordigers voor ons vinden en beslissen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:55 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat de VVD denkt is volstrekt irrelevant. Als de SP het met mij eens is geeft dat mijn mening dan spontaan meer waarde? Vast niet toch?
Als er anderen in de buurt zijn, zou je eventueel een foto kunnen maken. Of je spreekt iemand in de buurt rechtstreeks aan en geeft aan dat iemand je lastigvalt. Dan doorbreek je het bystander effect.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er altijd mannen zullen blijven die dat ook een beetje zo zien, maar je hebt wel gradaties in roepen en fluiten, zolang het niet bedreigend zie ik niet écht een heel groot probleem,
meestal is negeren wel voldoende.
[..]
Já dan dus wel, zo zie ik het eigenlijk ook.
Het is mij gelukkig maar 1x gebeurd dat iemand nadat hij ''hé schatje'' had geroepen en ik dat genegeerd had, me uit begon te schelden, dat was behoorlijk beangstigend, maar je kan moeilijk daarna aangifte gaan doen, want je loopt niet even naar hem toe om zijn naam te vragen en daar
heb je dan meteen het probleem, het kán wel strafbaar gesteld worden, maar het is allemaal
een beetje té vaag, wanneer gaat het te ver en wanneer niet?
Dit voorbeeld ging te ver, maar hoe voorkom je zoiets?
Dat is inderdaad het dilemma. En zelfs als het "illegaal" is kan er alsnog heel weinig aan gedaan worden tenzij er toevallig een agent aanwezig is die het ook hoort.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En dat is exact wat er multi interpreteerbaar aan is en waarom dergelijke voorstellen knettergek zijn. Jouw gevoel dat je als prooi benadert wordt is niet per definitie de objectieve realiteit.
*video. Foto zegt niets.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als er anderen in de buurt zijn, zou je eventueel een foto kunnen maken.
Omdat ze je mening delen wel ja. Voor de rest zijn er nog veel meer partijen met uiteenlopende standpunten en dat maakt de VVD niet DE volksvertegenwoordiging. Maar goed dat weet je ook best wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt mij nou juist zeer relevant wat onze volksvertegenwoordigers voor ons vinden en beslissen.
Ja, Disana dat is een wens die niet uit zal komen denk ik weet ook niet of ik dat zo zou wensen,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet altijd predatorgedrag is. Zo liep ik laatst met twee vriendinnen over straat toen er een Surinaamse meneer in het voorbijgaan zei 'drie mooie vrouwen en niet een die lacht'. Dat is dus gewoon vriendelijk en leuk. Maar soms weet je het niet, en daarom zou ik het beter vinden als het gewoon niet meer voorkomt.
Ook als ze je mening niet delen. Misschien wel juist dan. Persoonlijk vind ik dat dit idee van de VVD in Amsterdam landelijke navolging moet krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:59 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat ze je mening delen wel ja. Voor de rest zijn er nog veel meer partijen met uiteenlopende standpunten en dat maakt de VVD niet DE volksvertegenwoordiging. Maar goed dat weet je ook best wel.
Wetgeving op basis van jouw gevoelens. Dat je dat wel ziet zitten verbaast me niks.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook als ze je mening niet delen. Misschien wel juist dan. Persoonlijk vind ik dat dit idee van de VVD in Amsterdam landelijke navolging moet krijgen.
Dat voorbeeld is alweer van een tijdje terugquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als er anderen in de buurt zijn, zou je eventueel een foto kunnen maken. Of je spreekt iemand in de buurt rechtstreeks aan en geeft aan dat iemand je lastigvalt. Dan doorbreek je het bystander effect.
Gewoon safe spaces toewijzen. Een keuken bijvoorbeeld..quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:03 schreef ems. het volgende:
Misschien kunnen wat SGP ideeën ook landelijke navolging krijgen zodat we ons helemaal niet meer hoeven te bezigen met de emoties van vrouwen
Nou ja, je kan ook best zeggen dat mannen gewoon een beetje normaal moeten gaan doen,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:03 schreef ems. het volgende:
Misschien kunnen wat SGP ideeën ook landelijke navolging krijgen zodat we ons helemaal niet meer hoeven te bezigen met de emoties van vrouwen
Dat was het toch niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, je kan ook best zeggen dat mannen gewoon een beetje normaal moeten gaan doen,
je zal het pas merken als jij wordt lastig gevallen door een vrouw. En dan niet meteen denken
denken.. nou........ zo erg is dat niet.... beeld je dan maar een vrouw voor die je zéér onaantrekkelijk vindt of zelfs afstotelijk, of als je geen homo bent dat er een homo aan je gaat zitten, misschien
begrijp je dan beter waar alle commotie vandaan komt.
Ik begrijp het juist heel goed. De dames zijn wat dat betreft gewoon niet helemaal eerlijk in wat nou precies het issue is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:09 schreef FANN het volgende:
[..]
neemaar je begrijpt vast wel wat ik bedoel
Nou ik heb het uitgebreid uitgelegd, maar ik kan niet voor álle dames hier spreken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik begrijp het juist heel goed. De dames zijn wat dat betreft gewoon niet helemaal eerlijk in wat nou precies het issue is.
Dat is waar maar goed zo oneens ben ik het met jou ook niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ik heb het uitgebreid uitgelegd, maar ik kan niet voor álle dames hier spreken.
Mijn mening staat er in elk geval.
Dat begrijp ik en toevallig heb ik ervaring met zowel vrouwen waar ik geen zin in heb als met een homo die me probeerde te overtuigen dat iedereen eigenlijk bi is. Ik vond het vervelend maar niet echt een probleem. Maar ik heb ook het voordeel dat ik (al dan niet dankzij mijn vrienden) fysieke overmacht heb. Ik begrijp dat niet iedereen die luxe heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, je kan ook best zeggen dat mannen gewoon een beetje normaal moeten gaan doen,
je zal het pas merken als jij wordt lastig gevallen door een vrouw. En dan niet meteen denken
denken.. nou........ zo erg is dat niet.... beeld je dan man een vrouw voor die je zéér onaantrekkelijk vindt of zelfs afstotelijk, of als je geen homo bent dat er een homo aan je gaat zitten, misschien
Ik begrijp het prima. Ook uit verhalen van vriendinnen van mij. Ik bagatelliseer de boel niet, ik verklaar alleen dat dit vrijwel niets gaat oplossen. Daarom lijkt het me voor de vrouwen in kwestie handiger om een andere manier te vinden om ermee om te gaan dan hoopvol te kijken naar vadertje staat.quote:begrijp je dan beter waar alle commotie vandaan komt.
'Tuurlijk joh! Helemaal geen sexistische aandacht naar of opmerkingen over Sharon Dijksma. Is blijkbaar alleen iets van Fok! dat er automatisch goor over haar gepraat wordt en over vrouwen die zich niet sexy optuigen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen maar ook vrouwen zonder metersdiep decolleté dragen vaak make up en andere zaken zoals bijvoorbeeld een strakke broek/legging die de focus op uiterlijk leggen. Zoals het lijkt is het dat vrouwen passief zijn in aandacht vragen en mannen actief.
Dat er mensen zijn (waaronder ook vrouwen) die over grenzen gaan door handtastelijk te worden is niet te voorkomen net als dat inbrekers wel weten dat inbreken verkeerd is en het toch doen maar dat heeft niet zoveel te maken met fluiten ed.
Als men 0,0 aandacht wil hebben raad ik de dames aan een kort pittig kapsel te nemen, geen make up te dragen, geen kleding te dragen die de nadruk op bepaalde lichaamsdelen leggen en 150 kilo eraan te eten of gewoon te wachten tot je boven een bepaalde leeftijd bent.
Je hebt gelijk, we hebben het nu ineens over verkrachting en niet over fluiten en sissen maar dat maakt niet uit want dat is ongeveer hetzelfde ennuh Sharon Dijksma is zo zielig want uuuh.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:06 schreef Teslynd het volgende:
[..]
'Tuurlijk joh! Helemaal geen sexistische aandacht naar of opmerkingen over Sharon Dijksma. Is blijkbaar alleen iets van Fok! dat er automatisch goor over haar gepraat wordt en over vrouwen die zich niet sexy optuigen.
Bovendien was er een paar jaar geleden een demo van vrouwen die verkracht waren. Ze droegen kleren zoals toen. De meeste waren saai om te zien: jeans met t-shirt die totaal niet prikkelend oogden. Dus de vaste roep dat ze het zelf uitlokken met hun kleding ging niet op.
Omdat ik een enorme koukleum ben, draag ik heren-T-shirts. De dames-T-shirt hebben alle wijde halzen en korte mouwen. De meeste broeken zijn met stretch om extra goed te knellen. Vrouwen moeten zichzelf etaleren en komen dan figuren als jij tegen die vinden dat het mag omdat het leuk is (voor de held) en omdat ze het zelf willen (door hun kleding).
Ik weet niet hoor...zie al van die typjes die alles als sexueel getint zullen opvatten...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:33 schreef Disana het volgende:
http://www.joop.nl/nieuws(...)neer-volgt-nederland
Niet de beste bron, maar evengoed een aardig inkijkje in andere landen waar catcalling al strafbaar is. Uit het artikel:
''Voorheen was seksueel contact wel inbegrepen maar in beperkte vorm. Je moest het slachtoffer eerst aanraken. Dus hebben we besloten om bedreigend en opdringerig commentaar te includeren. Sommige mannen denken dat intimidatie vrijheid van meningsuiting is. Dat het een compliment is en dat zij niet stil rond zouden hoeven lopen. De gewijzigde wet heeft zijn grenzen. Niet elke commentaar is strafbaar. Het moet een seksuele context of een pornografische verwijzing hebben. Zeggen dat iemand mooi is, telt niet mee. ''
Dat is nu de wet in Portugal; het klinkt alleszins redelijk.
Als het mannen zijn, noem je het dan ook 'typjes'?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:56 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor...zie al van die typjes die alles als sexueel getint zullen opvatten...
Wat is er mis met zeggen dat ze lekker hun bek moeten houden? Werkt toch al heel wat jaartjes voor mij, in Amsterdam en daarbuiten.
Ik geloof dat ik met typjes geen geslacht aanduid, of wel?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Als het mannen zijn, noem je het dan ook 'typjes'?
Wat er mis mee is? Op een dag kom je misschien de verkeerde tegen, dat is er mis mee wat mij betreft.
Het hangt allemaal met elkaar samen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik begrijp écht niet waarom je dit voorbeeld aanhaalt in een topic dat gaan over seksueel intimiderend gedrag op straat,zoals sissen,bespugen en uitschelden.
Je ontwijkt mijn vraag, maar het lijkt me eigenlijk wel duidelijk dat 'typjes' een denigrerende aanduiding is voor vrouwen die 'alles als seksueel getint opvatten'. Dat zegt meteen iets over je mening over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:32 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik met typjes geen geslacht aanduid, of wel?
Dus omdat je ooit, misschien, eventueel de verkeerde tegenkomt moet dit ingevoerd worden? Als iemand mij naroept, dan mag ik toch zeker wel respons geven. Ik vind het namelijk irritant en ben er niet van gediend.
We hebben het over opmerkingen, naroepen, en sissen. En het gevoel wat iemand daarvan krijgt. Misschien is strafbaarstellen van inbreuk van persoonlijke ruimte ook een idee. Van die mensen die veel te dichtbijkomen
Hey psssstquote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag, maar het lijkt me eigenlijk wel duidelijk dat 'typjes' een denigrerende aanduiding is voor vrouwen die 'alles als seksueel getint opvatten'. Dat zegt meteen iets over je mening over dit onderwerp.
Wie zegt dat je niet mag reageren? Je bent daar vanzelfsprekend helemaal vrij in.
Ja, laten we alles strafbaar stellen, daarmee krijgen we vast een betere samenleving.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:32 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik met typjes geen geslacht aanduid, of wel?
Dus omdat je ooit, misschien, eventueel de verkeerde tegenkomt moet dit ingevoerd worden? Als iemand mij naroept, dan mag ik toch zeker wel respons geven. Ik vind het namelijk irritant en ben er niet van gediend.
We hebben het over opmerkingen, naroepen, en sissen. En het gevoel wat iemand daarvan krijgt. Misschien is strafbaarstellen van inbreuk van persoonlijke ruimte ook een idee. Van die mensen die veel te dichtbijkomen
Wauw...je bent van de aannames? Als je zo graag antwoord wilt: ja ook als het mannen zijn die typetjes.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag, maar het lijkt me eigenlijk wel duidelijk dat 'typjes' een denigrerende aanduiding is voor vrouwen die 'alles als seksueel getint opvatten'. Dat zegt meteen iets over je mening over dit onderwerp.
Wie zegt dat je niet mag reageren? Je bent daar vanzelfsprekend helemaal vrij in.
Dat laatste vind ik best wel grappig, ik hoop dat ik er ook zo mee zou kunnen lachen als ik zijn doelwit van affectie zou zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:16 schreef ems. het volgende:
Dat begrijp ik en toevallig heb ik ervaring met zowel vrouwen waar ik geen zin in heb als met een homo die me probeerde te overtuigen dat iedereen eigenlijk bi is.
Idem voor mij maar gelukkig voor de mensen die fysiek gezien wat zwakkeer zijn heb je zelden fysieke overmacht nodig in zo'n situatie.quote:Maar ik heb ook het voordeel dat ik (al dan niet dankzij mijn vrienden) fysieke overmacht heb. Ik begrijp dat niet iedereen die luxe heeft.
Inderdaad. Vergelijk het maar met onkruid bestrijden, als je enkel wat onkruid plukt dan blijft het de kop opsteken, als je het met wortel en al verwijdert en in de plaats daarvan van alles plant wat daar lekker groeit en wat je wel in je tuin wil hebben dan blijft het onkruid weg. Hetzelfde principe, symptoombestrijding levert weinig op, je moet het fundamentele onderliggende probleem aanpakken: ongewenste aandacht met een sexuele lading - of geheel losstaand hiervan het bewust vernederen van de vrouw omdat je het niet eens bent met hoe ze gekleed is (straatmoslims) - is slechts een klein onderdeel en een gevolg van een groter fundamenteel probleem wat weer een gevolg is van een nog groter en meer fundamenteel probleem: te weinig sociale samenhang, doorgeslagen individualisering etc.quote:En ja, ik begrijp dus ook dat de situatie voor een (jong) meisje die alleen over straat loopt heel anders is dan voor mij. Echter zie ik deze regelgeving totaal niet als oplossing om bovengenoemde redenen.
Geen goed idee?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, laten we alles strafbaar stellen, daarmee krijgen we vast een betere samenleving.
En dan zijn er mensen die vinden dat ik de overheid veel te veel wil laten regelen.![]()
Het is niet raar dat ik dat aanneem. Je staat heel anders in de kwestie dan de 'typetjes'.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:55 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Wauw...je bent van de aannames? Als je zo graag antwoord wilt: ja ook als het mannen zijn die typetjes.
Daarmee zeg ik overigens niet dat alle aangiftes van zulke typetjes zullen zijn. Voordat je aanneemt dat ik dat denk of bedoel
Nee, tenzij je graag de staatskas wil spekken. De mannen die het betreft zullen echt niet meer respect voor de vrouw gaan krijgen, om nog maar te zwijgen over typetjes zoals Anita Sarkeesian en die oud-hoofdredactrice van Opzij die juist eerder het respect voor de vrouw verminderen bij deze mensen.quote:
Is dat zo? Hoe dan want volgens mij mis ik nu iets? Ik kan ook zo een typetje worden door elk geluid richting mij als sexueel op te vatten, als opening van de jacht zoals jij het lijkt te ervaren.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet raar dat ik dat aanneem. Je staat heel anders in de kwestie dan de 'typetjes'.
Ik geloof dat je niet helemaal door hebt dat ik geen voorstander ben?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, tenzij je graag de staatskas wil spekken. De mannen die het betreft zullen echt niet meer respect voor de vrouw gaan krijgen, om nog maar te zwijgen over typetjes zoals Anita Sarkeesian en die oud-hoofdredactrice van Opzij die juist eerder het respect voor de vrouw verminderen bij deze mensen.
Wil je dat dit type mannen meer respect heeft voor de vrouw?
- beperk het aantal mensen wat zo is en de ernst hiervan door financiële tweedeling te bestrijden. #Richard Wilkinson
- zet er op in dat mensen in het algemeen anderen in hun waarde laten, ongeacht het geslacht, de huidskleur, de religie, de handicaps, de andere sexuele geaardheid etc.
Ik had het vermoeden gezien het strijdje tussen jou en Disana maar ik heb vandaag geen reacties gelezen op de laatste reacties na dus ik was niet zeker of dat jij sarcastisch was.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:10 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaal door hebt dat ik geen voorstander ben?
I wasquote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het vermoeden gezien het strijdje tussen jou en Disana maar ik heb vandaag geen reacties gelezen op de laatste reacties na dus ik was niet zeker of dat jij sarcastisch was.
Er is een oplossing, maatschappelijk dit gedrag afkeuren, wanneer je dit gedrag ziet aangeven dat dat niet kan en ja dat werkt, ik zie het hier werken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en toevallig heb ik ervaring met zowel vrouwen waar ik geen zin in heb als met een homo die me probeerde te overtuigen dat iedereen eigenlijk bi is. Ik vond het vervelend maar niet echt een probleem. Maar ik heb ook het voordeel dat ik (al dan niet dankzij mijn vrienden) fysieke overmacht heb. Ik begrijp dat niet iedereen die luxe heeft.
En ja, ik begrijp dus ook dat de situatie voor een (jong) meisje die alleen over straat loopt heel anders is dan voor mij. Echter zie ik deze regelgeving totaal niet als oplossing om bovengenoemde redenen.
[..]
Ik begrijp het prima. Ook uit verhalen van vriendinnen van mij. Ik bagatelliseer de boel niet, ik verklaar alleen dat dit vrijwel niets gaat oplossen. Daarom lijkt het me voor de vrouwen in kwestie handiger om een andere manier te vinden om ermee om te gaan dan hoopvol te kijken naar vadertje staat.
Dat werkt inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:44 schreef snakelady het volgende:
Er is een oplossing, maatschappelijk dit gedrag afkeuren, wanneer je dit gedrag ziet aangeven dat dat niet kan en ja dat werkt
Hiermee trek je het probleem weer te veel te eenzijdig bij die ene groep mensen, in heel de maatschappij - dus ook bij de dames - gaat het fout.quote:Maar helaas zijn er te veel mannen net als Terry die het niet als zijn probleem ziet gezien hij een piemel heeft .
Ik ben vaker geholpen door vrouwen dan door mannen en ik heb zelf ook meer dan eens een andere vrouw bij moeten springen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad.
[..]
Hiermee trek je het probleem weer te veel te eenzijdig bij die ene groep mensen, in heel de maatschappij - dus ook bij de dames - gaat het fout.
Bij deze specifieke vorm van dit maatschappelijke probleem. Pesten, racisme, uitsluiting van buitenbeentjes...het is allemaal hetzelfde probleem als een deel van waar we het hier over hebben. Die moslims die vrouwen haten zijn een ander verhaal, dat heeft er niets mee te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben vaker geholpen door vrouwen dan door mannen en ik heb zelf ook meer dan eens een andere vrouw bij moeten springen.
Maar dat is mijn ervaring.
Er zit wel degelijk een verschil tussen gewoon pesten en seksueel lastig gevallen worden, natuurlijk moet pesten en al het andere ook gestopt worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij deze specifieke vorm van dit maatschappelijke probleem. Pesten, racisme, uitsluiting van buitenbeentjes...het is allemaal hetzelfde probleem als een deel van waar we het hier over hebben. Die moslims die vrouwen haten zijn een ander verhaal, dat heeft er niets mee te maken.
Als we uitgaan van het bewust sexueel lastig vallen - niet de ruwe bolster blanke pit die het niet slecht bedoelt - dan is het in essentie hetzelfde, enkel de uitingsvorm verschilt. In beide gevallen gaat het om macht. Of dat de impact in beduidende mate verschilt weet ik niet, ik denk dat het ongeveer evenveel schade aanricht als je dat voldoende meemaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:07 schreef snakelady het volgende:
Er zit wel degelijk ene verschil tussen gewoon pesten en seksueel lastig gevallen worden
Geloof mij, voor het slachtoffer voelt het niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als we uitgaan van het bewust sexueel lastig vallen - niet de ruwe bolster blanke pit die het niet slecht bedoelt - dan is het in essentie hetzelfde, enkel de uitingsvorm verschilt. In beide gevallen gaat het om macht.
Nee, ik zie het niet als een probleem niet omdat ik een piemel heb maar omdat ik niet zo hysterisch als jij ben aangelegd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is een oplossing, maatschappelijk dit gedrag afkeuren, wanneer je dit gedrag ziet aangeven dat dat niet kan en ja dat werkt, ik zie het hier werken.
Maar helaas zijn er te veel mannen net als Terry die het niet als zijn probleem ziet gezien hij een piemel heeft .
Wie kan zich nou niet de Russen herinneren die in 1945 sissend Duitsland binnen trokken en zo de Duitse dames een naar gevoel gaven...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:07 schreef snakelady het volgende:
Maar het seksuele aspect van seksuele intimidatie moet je niet onderschatten, het is niet voor niks dat dit een veel gebruikt wapen is in tijden van oorlog en in gevangenissen.
Dit bewijst maar weer dat je bevooroordeeld of gewoonweg niet leest, zoals ik eerder al heb aangegeven vind ik niet dat sissen of fluiten strafbaar moet worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:19 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, ik zie het niet als een probleem niet omdat ik een piemel heb maar omdat ik niet zo hysterisch als jij ben aangelegd.
Dat jij denkt dat sissen gelijk staat aan seksuele intimidatie en krampachtig probeert aanranding en verkrachting erbij te betrekken zegt wat over je positie.
Nog meer hysterisch gedrag van je... kan je ook redeneren zonder puur je emoties te gebruiken als argument?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit bewijst maar weer dat je bevooroordeeld of gewoonweg niet leest, zoals ik eerder al heb aangegeven vind ik niet dat sissen of fluiten strafbaar moet worden.
Maar we hadden het hier wel over seksuele intimidatie, wat dus verder gaat dan sissen en fluiten.[quote]
Wie is er nu hysterisch? Jij kan door je eigen haat jegens feministen/vrouwen niet eens meer lezen wat er staat en vult zelfs zaken aan waardoor zelfs hysterisch reageert.
Probeer eens te stoppen met andere gevoelens en eigenschappen te geven die ze niet bezitten in een discussie, dat maakt het al wat makkelijker discussiëren.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nog meer hysterisch gedrag van je... kan je ook redeneren zonder puur je emoties te gebruiken als argument?
Net doen of je wat anders bedoelde en net doen of vrouwen en feministen onlosmakelijk verbonden zijn... erg grappig maar vooral te zielig voor woorden.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:15 schreef snakelady het volgende:
En voor de dames, wordt je weer eens ongevraagd gegrepen, gewoon net doen of je doof bent, blijkbaar helpt dat.
http://i.imgur.com/FyUM4NP.webm
Dat is wel een leukequote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:15 schreef snakelady het volgende:
En voor de dames, wordt je weer eens ongevraagd gegrepen, gewoon net doen of je doof bent, blijkbaar helpt dat.
Vind ik niet, omdat je er leuk uitziet moet je je maar laten omarmen knuffelen door een volslagen vreemden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 07:47 schreef FANN het volgende:
[..]hij is grappig, maar dit kan je toch niet zien als seksuele intimidatie, dit valt meer onder de categorie sjans hebben in de disco
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:22 schreef vipergts het volgende:
[..]
Vind ik niet, omdat je er leuk uitziet moet je je maar laten omarmen knuffelen door een volslagen vreemden.
Nee, het gaat om onmacht. Ze zijn te stom om te poepen dus doen ze het op deze manier in plaats van een babbeltje maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als we uitgaan van het bewust sexueel lastig vallen - niet de ruwe bolster blanke pit die het niet slecht bedoelt - dan is het in essentie hetzelfde, enkel de uitingsvorm verschilt. In beide gevallen gaat het om macht. Of dat de impact in beduidende mate verschilt weet ik niet, ik denk dat het ongeveer evenveel schade aanricht als je dat voldoende meemaakt.
Dat is waarquote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:23 schreef FANN het volgende:
[..]ik zag geen geknuffel eigenlijk....
Nah, ik hou er al niet van als een vreemde mij op mijn middel grijpt maar dat zie ik inderdaad niet als seksuele intimidatie, wel als iemand die mijn personal space niet respecteert.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 07:47 schreef FANN het volgende:
[..]hij is grappig, maar dit kan je toch niet zien als seksuele intimidatie, dit valt meer onder de categorie sjans hebben in de disco
Same differ maar we begrijpen elkaar.quote:
Het maatschappelijke probleem in dit geval is intimiderend en gewelddadig gedrag van jonge mannen in groepen. Er zal ook nog wel een bepaalde sociaal-maatschappelijke status bij horen. Beide geslachten maken het mee, het escaleert alleen anders. In het slechtste geval wordt je in deze glijdende schaal als vrouw verkracht en als man in coma getrapt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef snakelady het volgende:
.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het maatschappelijke probleem in dit geval is intimiderend en gewelddadig gedrag van jonge mannen in groepen. Er zal ook nog wel een bepaalde sociaal-maatschappelijke status bij horen. Beide geslachten maken het mee, het escaleert alleen anders. In het slechtste geval wordt je in deze glijdende schaal als vrouw verkracht en als man in coma getrapt.
Sec gezien is het verkrachtingsaspect in dit geval inderdaad mijn probleem niet, maar de oorzaak er van wel, en ik heb daar ook last van. Dus in die zin is hebben we een gedeeld belang. Daarnaast is het ook zogezegd mijn probleem omdat ik in een samenleving wil wonen waar mensen elkaar in hun waarde laten en met rust laten. Of dat nou een man of vrouw is.
Zijn we het toch een keertje eens.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:44 schreef robin007bond het volgende:
Prima initiatief. Wat mij betreft mag dit wel een landelijke regel worden.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor, als dit zomaar op straat gebeurt schrik je je je rot,quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nah, ik hou er al niet van als een vreemde mij op mijn middel grijpt maar dat zie ik inderdaad niet als seksuele intimidatie, wel als iemand die mijn personal space niet respecteert.
Dat "met rust laten" is te veel gekleurd door het individualisme, laten we gewoon simpelweg elkaar in onze waarde laten, proberen zelf bij te dragen aan een betere wereld, de zwakkere en zwakker staande medemensen ondersteunen etc.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:44 schreef AgLarrr het volgende:
Daarnaast is het ook zogezegd mijn probleem omdat ik in een samenleving wil wonen waar mensen elkaar in hun waarde laten en met rust laten.
Het helpt om de staatskas te spekken maar het zal er echt niet voor zorgen dat deze straatMarokkanen de vrouw voor vol aan gaan zien.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:44 schreef robin007bond het volgende:
Prima initiatief. Wat mij betreft mag dit wel een landelijke regel worden.
Gedrag kan je bestraffen, iemands denkbeelden gelukkig niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het helpt om de staatskas te spekken maar het zal er echt niet voor zorgen dat deze straatMarokkanen de vrouw voor vol aan gaan zien.
Daarom moet je niet inzetten op het strafbaar maken van zaken die niet al te ernstig zijn maar inzetten op het creëren van meer harmonie en verbroedering en zo. Dat doe je met typisch links beleid. Ik zou trouwens liever zien dat zo'n Marokkaan die sist bij zijn oor wordt gepakt door een voorbijganger die het hoort en ziet dan dat hij een boete krijgt, het is veel effectiever.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gedrag kan je bestraffen, iemands denkbeelden gelukkig niet.
Maar er is inderdaad meer nodig om mensen wat respectvoller met vrouwen om te gaan. Dat beperkt zich echt niet enkel tot Marokkanen. Zie bijvoorbeeld die Terry hier.
Vaak is repressie niet de oplossing en liggen er diepere oorzaken, dat is inderdaad waar. Maar je kunt wel een signaal afgeven met het strafbaar stellen. Voor veel vrouwen is het toch een doorn in het oog, dus dat het "niet al te ernstig is" ben ik niet met je eens. Het geeft vrouwen een onveilig gevoel. Het is naar mijn mening ook niet een goed idee om mensen hiervoor op te sluiten, maar je kunt wel een signaal afgeven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom moet je niet inzetten op het strafbaar maken van zaken die niet al te ernstig zijn maar inzetten op het creëren van meer harmonie. Dat doe je met typisch links beleid.
Sociale controle is inderdaad ook nodig.quote:Ik zou trouwens liever zien dat zo'n Marokkaan die sist bij zijn oor wordt gepakt door een voorbijganger die het hoort en ziet dan dat hij een boete krijgt, het is veel effectiever.
Hier wel mee eens. Ben geen voorstander van dit soort gedrag strafbaar maken, maar wel een voorstander van een maatschappelijke verandering waarin dit soort gedrag wordt afgekeurd en er dus wat van gezegd wordt. Bij voorkeur binnen de eigen gelederen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom moet je niet inzetten op het strafbaar maken van zaken die niet al te ernstig zijn maar inzetten op het creëren van meer harmonie en verbroedering en zo. Dat doe je met typisch links beleid. Ik zou trouwens liever zien dat zo'n Marokkaan die sist bij zijn oor wordt gepakt door een voorbijganger die het hoort en ziet dan dat hij een boete krijgt, het is veel effectiever.
Dat zou inderdaad het mooiste zijn. Er is een cultuuromslag nodig inderdaad. Daar ben ik het wel eens mee met jullie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:15 schreef erodome het volgende:
Dus als iemand in een groepje zoiets doet dat zijn "maten" eromheen zeggen doe eens normaal gast of iets in die geest. Of dat wanneer dat niet gebeurd omstanders afkeuring laten blijken.
Het gaat hier over sissen naar meisjes, wie doen dat nog meer buiten een deel van de polderMarokkaantjes (want kindjes)?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:13 schreef robin007bond het volgende:
En je hoeft het niet steeds over een Marokkaan te hebben in je voorbeeld.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat hier over sissen naar meisjes, wie doen dat nog meer buiten een deel van de polderMarokkaantjes (want kindjes)?
Leuk geformuleerd. Ik denk dat Terry zich een fluweelzachte bolster met blanke pit waant. De zojuist opzij geschoven vrouwenhatende/minachtende mannen zullen dat ook van zichzelf vinden, met bovendien een heiligenkransje eromheen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als we uitgaan van het bewust sexueel lastig vallen - niet de ruwe bolster blanke pit die het niet slecht bedoelt - dan is het in essentie hetzelfde, enkel de uitingsvorm verschilt. In beide gevallen gaat het om macht. Of dat de impact in beduidende mate verschilt weet ik niet, ik denk dat het ongeveer evenveel schade aanricht als je dat voldoende meemaakt.
Ik mis de ondertiteling wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:15 schreef snakelady het volgende: En voor de dames, wordt je weer eens ongevraagd gegrepen, gewoon net doen of je doof bent, blijkbaar helpt dat.
Best wel vaak, al is het alleen maar schelden en achterna lopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:26 schreef MrGuma het volgende:
Hoe vaak resulteert sissen in iets kwalijks?
'Best wel vaak' is niet echt een antwoord waar ik iets aan heb... Kan tien keer zijn, kan 50 zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Best wel vaak, al is het alleen maar schelden en achterna lopen.
Best wel een leuk stukje en óók herkenbaar, 's avond alleen over straat ga ik allang niet meer,quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Disana het volgende:
Hoe schrijver Tommy Wieringa de andere kant ervaart:
https://www.facebook.com/Tommy-Wieringa-596887573657506/?fref=nf
quote:Weerbaarheid
Ik las een artikel van schrijfster Shantie Singh, waarin ze droomt van een wereld waarin vrouwen zonder angst voor mannen over straat kunnen. Ze beschrijft een paar waarnemingen uit eigen praktijk. Zo merkt ze op dat een vrouw ’s avonds in de metro altijd naast een andere vrouw zal gaan zitten en nooit naast een man, en dat een vrouw in een donkere straat voortdurend op haar hoede is, met ogen in haar rug.
Maar de publieke ruimte is van iedereen, schrijft Singh, en vrouwen zouden veilig over straat moeten kunnen zonder voortdurend risicotaxaties te maken.
Er kan niet genoeg op gewezen worden dat voor veel vrouwen in de openbare ruimte de man een potentiële agressor is. I
k ben me hier jaren geleden bewust van geworden toen een vriendin uit Utrecht een hond kocht. Ze hield niet speciaal van honden maar wel van het vroege avondlicht in de bomen langs de singel; ze wandelde er graag om na te denken en de dag van zich af te schudden, maar werd in haar vrijheid belemmerd door mannen die haar achternaliepen, toespelingen maakten en hinderlijk staarden. Zoals sommige mensen een hond nemen tegen vreemdelingen, nemen sommige vrouwen een hond tegen mannen.
Het komt me sindsdien zeer onrechtvaardig voor dat vrouwen plaatsen moeten mijden waar ik me gewoon kan begeven.
Als ik in een lege straat een vrouw tegemoet loop, weet ik dat zij al een razendsnelle risicoanalyse heeft gemaakt. Er komt een kale, lange man op haar af; ze weegt haar kansen. Zijn er anderen verderop? Zal ze gehoord worden als ze schreeuwt?
Ik vind het vervelend, licht beledigend zelfs om als risico beschouwd te worden en ga alvast een eindje opzij, met mijn ogen neergeslagen. Er gaat een onaangename spanning uit van ons tweeën in die straat. Zij ziet een risico naderen en ik probeer een ongevaarlijke indruk te wekken, om haar te laten weten dat ze zich niet ongerust hoeft te maken. Maar hoe wek je een, ja, gecastreerde indruk? Een nichterig loopje anders, licht heupwiegend.
Tegen de tijd dat we elkaar passeren is de spanning zo opgelopen dat ik wil uitroepen dat ik haar verdomme echt niet zal aanranden als ze dat soms denkt.
De wederzijdse opluchting kan niet groter zijn wanneer het eenmaal voorbij is.
De pest is dat ik zelf twee dochters kreeg. Mijn vaste voornemen is om ze, wanneer ze daar de leeftijd voor hebben, mee te nemen naar een trainingskamp in de Thaise jungle, waar we ons gedurende vier weken zullen laten onderrichten in de edele kunst van het muay Thai. Mijn dochters zullen geen hond nodig hebben wanneer ze zelf tijger zijn.![]()
Ja ik vond het ook nogal treurig, ik kan me goed inleven in zijn ongemak. Zo zie je maar dat het voor beide seksen onwenselijk is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Best wel een leuk stukje en óók herkenbaar, 's avond alleen over straat ga ik allang niet meer,
eigenlijk is dat best treurig, maar het wél een feit.
[..]
Ja, daarom is het een goed stukjequote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook nogal treurig, ik kan me goed inleven in zijn ongemak. Zo zie je maar dat het voor beide seksen onwenselijk is.
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het mannen op deze manier ook treft.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, daarom is het een goed stukje, voor mannen die niks kwaads willen is het ook best rot.
nee, ik ook niet écht, hoewel ik wel vaker heb gehoord dat als een man eenmaal dochters heeftquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het mannen op deze manier ook treft.
Ja ongetwijfeld. Het lijkt me een hele klus om ze in de wereld los te laten als je weet dat er vervelende kerels rondlopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:41 schreef FANN het volgende:
[..]
nee, ik ook niet écht, hoewel ik wel vaker heb gehoord dat als een man eenmaal dochters heeft
dat hij heel anders tegen dingen aan gaat kijken
*Een bepaalde aantal.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het mannen op deze manier ook treft.
Het maakt voor haar ook niet uit wat jij denkt als jullie wegen elkaar kruisen. Maar Tommy Wieringa heeft dat ongemak dus wel, die zou het liefst met een bordje 'ongevaarlijk' rondlopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:44 schreef MrGuma het volgende:
[..]
*Een bepaalde aantal.
Mij interesseert het geen zak als een vrouw denkt dat ik haar iets aan kan doen. Die gedachte komt toch niet in mij op. Waarom zou ik mij er dan over opwinden?
Of iets ertussenin. Dat weet je gewoon niet als het gebeurd. De ene keer heeft het een gevolg, de andere keer niet. Maar altijd moet je er rekening mee houden en is het lastig om in te schatten hoe ver het zal gaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:24 schreef MrGuma het volgende:
[..]
'Best wel vaak' is niet echt een antwoord waar ik iets aan heb... Kan tien keer zijn, kan 50 zijn.
Ik ga dan wel over straat (bos), maar ik heb dan ook al vele jaren honden(niet voor dat doel speciaal).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Best wel een leuk stukje en óók herkenbaar, 's avond alleen over straat ga ik allang niet meer,
eigenlijk is dat best treurig, maar het wél een feit.
[..]
Ik heb mijn Griek die als ik 's avonds een wandelingetje ga maken met me mee gaatquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga dan wel over straat (bos), maar ik heb dan ook al vele jaren honden(niet voor dat doel speciaal).
Toen ik een kleine tijd alleen een hoog bejaarde golden een Jack russel had kwam ik er wel achter dat ik verwend was met al die tijd ook een hond die meer indruk wekt. Heb toen een tijdje mijn schemer wandelingen e.d. op een laag pitje gehad, dat terwijl ik daar zo van hou.
Was echt een beperking van mijn vrijheidsgevoel.
In steden e.d. heb ik ook eigenlijk altijd mijn man bij me, of hij brengt me weg en haalt me op. Heerlijk niet feministisch begeleid dusquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb mijn Griek die als ik 's avonds een wandelingetje ga maken met me mee gaat![]()
En als ik gehaald of gebracht moet worden dan doet hij dat ook, dus over verwend gesproken![]()
Klinkt niet erg feministisch trouwens, maar misschien ben ik dat ook helemaal niet![]()
Nee, dat komt door het zekere risico dat het daar niet bij blijft. Of er niet gesist wordt, maar gegrepen wordt.quote:
Gewoon ervaringen....quote:
Goed stuk!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Disana het volgende:
Hoe schrijver Tommy Wieringa de andere kant ervaart:
https://www.facebook.com/Tommy-Wieringa-596887573657506/?fref=nf
Als ik 's avond voor een wandeling ging, gewoon omdat ik daar zin in had, nam ik de hond van de buren mee, die hadden een kruising rottweiler x herder.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga dan wel over straat (bos), maar ik heb dan ook al vele jaren honden(niet voor dat doel speciaal).
Toen ik een kleine tijd alleen een hoog bejaarde golden een Jack russel had kwam ik er wel achter dat ik verwend was met al die tijd ook een hond die meer indruk wekt. Heb toen een tijdje mijn schemer wandelingen e.d. op een laag pitje gehad, dat terwijl ik daar zo van hou.
Was echt een beperking van mijn vrijheidsgevoel.
Die had je echt nodig omdat je je anders niet veilig voelt?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik 's avond voor een wandeling ging, gewoon omdat ik daar zin in had, nam ik de hond van de buren mee, die hadden een kruising rottweiler x herder.
Nu werkt dat niet meer zo, de buren hebben een yorkshire terriër.
Nee, omdat ik op 15 jarige leeftijd eens bijna verkracht ben toen ik naar huis liep van het station, ik werd in het donker gegrepen door een vreemde oudere gast, gelukkig waren er 3 jongens die het zagen en hem redelijk tot pulp hebben geslagen.quote:
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef Liberalisme1 het volgende:
[..]
Die had je echt nodig omdat je je anders niet veilig voelt?
Yup.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, omdat ik op 15 jarige leeftijd eens bijna verkracht ben toen ik naar huis liep van het station, ik werd in het donker gegrepen door een vreemde oudere gast, gelukkig waren er 3 jongens die het zagen en hem redelijk tot pulp hebben geslagen.
En ook andere ervaringen, maar die maakte wel het meeste indruk.
Ik moet wel zeggen dat de politie enorm vriendelijk en behulpzaam was.quote:
Ben blij dat de meiden/vrouwen in mijn omgeving dat niet hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Erg goed stuk, van Wieringa. En ja, vrijwel elke vrouw is op die manier op haar hoede wanneer alleen 's nachts buiten. Ik ook zonder meer.
Bijzondere omgeving. Ik ken namelijk heel erg weinig vrouwen die dat niet hebben...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:31 schreef Liberalisme1 het volgende:
[..]
Ben blij dat de meiden/vrouwen in mijn omgeving dat niet hebben.
Dat kan. Omgevingen verschillen nogal.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bijzondere omgeving. Ik ken namelijk heel erg weinig vrouwen die dat niet hebben...
Hoe weet jij overigens dat ze dat niet hebben? Heb je het ze gevraagd of ga je daar vanuit omdat ze het er nooit over hebben met jou?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:35 schreef Liberalisme1 het volgende:
[..]
Dat kan. Omgevingen verschillen nogal.
Wij spreken daar juist relatief vaak over. Ik houd namelijk erg veel van mijn directe omgeving.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe weet jij overigens dat ze dat niet hebben? Heb je het ze gevraagd of ga je daar vanuit omdat ze het er nooit over hebben met jou?
Dan heb je echt inderdaad een heel andere omgeving, en ik ben benieuwd waar, ik kan mij niet herinneren dat iemand mij ooit zomaar heeft gevraagd of ik mij wel veilig voe alleen op straat maar zowel mijn broer, stiefvader, beste vriend als mannelijke relaties lieten mij liever niet alleen in het donker op straat gaan.quote:Op zondag 28 februari 2016 01:18 schreef Liberalisme1 het volgende:
[..]
Wij spreken daar juist relatief vaak over. Ik houd namelijk erg veel van mijn directe omgeving.
Dan ben ik erg benieuwd naar jouw omgeving, want die is wel heel bijzonder dan.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:35 schreef Liberalisme1 het volgende:
[..]
Dat kan. Omgevingen verschillen nogal.
Maar dat is toch erg? Waarom horen we daar zo weinig over? Als bijna de helft van de bevolking op bepaalde tijdstippen bang is om naar buiten te gaan... Kom op!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:18 schreef Isegrim het volgende:
En ja, vrijwel elke vrouw is op die manier op haar hoede wanneer alleen 's nachts buiten. Ik ook zonder meer.
Ik denk dat we er zo weinig over horen omdat het geaccepteerd is dat vrouwen zich niet veilig voelen. Net als we aanranding niet bijzonder vinden. Na Keulen is er ineens meer aandacht voor en ik hoop dat dit zich doorzet.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat is toch erg? Waarom horen we daar zo weinig over? Als bijna de helft van de bevolking op bepaalde tijdstippen bang is om naar buiten te gaan... Kom op!
Ja, best wel treurig, dat zei ik al, maar ja je begint het bijna ''normaal'' te vinden, maar je hebt gelijkquote:Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat is toch erg? Waarom horen we daar zo weinig over? Als bijna de helft van de bevolking op bepaalde tijdstippen bang is om naar buiten te gaan... Kom op!
Het is meer een gevoel denk ik. En ik denk zelfs dat dat niet aan vrouwen is voorbehouden. 's Nachts op straat is iedereen toch meer op zijn hoede?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Het is meer een gevoel denk ik. En ik denk zelfs dat dat niet aan vrouwen is voorbehouden. 's Nachts op straat is iedereen toch meer op zijn hoede?
Hmwoah, ik denk dat de norm moet zijn dat je geen mensen lastigvalt. Misschien moeten ouders hun kinderen dát vooral leren.quote:Ik vind dat vrouwen ook zelf aan hun weerbaarheid moeten werken. Ouders horen hun kinderen dat ook te leren trouwens vind ik.
Absoluut, maar daarnaast ook weerbaarheidquote:Op zondag 28 februari 2016 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik niet.
[..]
Hmwoah, ik denk dat de norm moet zijn dat je geen mensen lastigvalt. Misschien moeten ouders hun kinderen dát vooral leren.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:18 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Absoluut, maar daarnaast ook weerbaarheid
quote:Op zondag 28 februari 2016 13:36 schreef Disana het volgende:
Aanverwant: dagelijks seksisme. De PvdA heeft een campagne gelanceerd.
Goede campagne!quote:Op zondag 28 februari 2016 13:36 schreef Disana het volgende:
Wauw...ik heb hier geen woorden voor.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:36 schreef Disana het volgende:
Wat vreemd dat je daar zo weinig over hoort. Het is toch wel een bekend gegeven. En het komt dus door de onvoorspelbaarheid. Een fluitende bouwvakker is irritant, maar doet verder niets. Hij staat immers daarginds achter het hek op de bouw. Ze zijn nooit algemeen als dreigement gezien. Een sissende Marokkaan is wat anders en elke aanrander en elke verkrachter is wat anders. Zij doen namelijk wčl wat. Als het niet een directe overval is, dan kan je vaak niet inschatten of er gevaar achter steekt.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vooral vrouwen, maar in principe alle mensen worden hier op Fok! onderuitgehaald en/of met de verschrikkelijks aanduidingen benoemd. Met meer respect voor elkaar, met meer elkaar als medemens als persoon zien, worden de grofheid en het dagelijkse gevaar minder gevoed.quote:Tommy Wieringa
20 februari om 2:24 ·
Raadsel
Boven de deur van mijn werkkamer hangt een snipper papier. ‘Kijk!’ staat erop, ‘Kijk goed! Zodat je weet de dingen bij hun juiste naam te noemen. Alles heeft een eigen naam: de mensen, de bloemen, het licht, de dieren. Ze dragen allemaal hun eigen paspoort.’ Ik lees ze niet iedere dag, maar als boodschap heb ik ze geďnternaliseerd, de woorden van Konstantin Paustovskij (1892-1968). In enge zin versta ik ze als aansporing om toegewijd en precies te zijn, in ruime zin om de wereld in al haar diepte en breedte te beschouwen.
Alles heeft zijn eigen naam. De schrijver weet dat, maar (...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |