abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:04:39 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160220134
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:03 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Mannen en jongens voor meisjes en vrouwen. Zoek het lekker uit. :Z
Jij hebt moeite met Engels begrijp ik hieruit?

Maar jij bent dus van mening dat de verkrachting van vrouwen een probleem is die vrouwen alleen op moeten lossen, als volwassen personen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160220161
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar jij bent dus van mening dat de verkrachting van vrouwen een probleem is die vrouwen alleen op moeten lossen, als volwassen personen?
Klopt.
Het idee dat ik, omdat ik een piemeltje heb net als bepaalde criminelen iets zou moeten doen aan problemen van vrouwen die ik niet ken is ridicuul.
Ben jij bereid om iets te doen aan specifieke mannen problemen en de schuld van de acties van andere mensen met een vagina op je te nemen? Vast niet toch?

Om je te laten zien hoe ik het lees en waarom ik het te belachelijk voor woorden vind.

'rounded in the idea that racial equality is an issue that affects all people--socially, economically and politically--it seeks to actively involve blacks in a movement that was originally conceived as "a struggle for whites by whites". Some noticed the contradiction of a campaign for racial equality which only takes action against inequalities faced by whites, ignoring problems affecting blacks.''
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:21:44 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160220613
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Klopt.
Het idee dat ik, omdat ik een piemeltje heb net als bepaalde criminelen iets zou moeten doen aan problemen van vrouwen die ik niet ken is ridicuul.
Ben jij bereid om iets te doen aan specifieke mannen problemen en de schuld van de acties van andere mensen met een vagina op je te nemen? Vast niet toch?

Om je te laten zien hoe ik het lees en waarom ik het te belachelijk voor woorden vind.

'rounded in the idea that racial equality is an issue that affects all people--socially, economically and politically--it seeks to actively involve blacks in a movement that was originally conceived as "a struggle for whites by whites". Some noticed the contradiction of a campaign for racial equality which only takes action against inequalities faced by whites, ignoring problems affecting blacks.''

Ik zal dan wel vreemd zijn dat ik gewoon problemen voor alle groeperingen opgelost wil zien en mij daar voor inzet, dus ook voor mannen, homo's en ja, ook zwarten, dus jouw verandering klinkt voor mij geheel niet belachelijk maar juist vanzelfsprekend.

Ik neem de schuld niet op mij nee, maar dat vraagt ook niemand van jou.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160221005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zal dan wel vreemd zijn dat ik gewoon problemen voor alle groeperingen opgelost wil zien en mij daar voor inzet, dus ook voor mannen, homo's en ja, ook zwarten, dus jouw verandering klinkt voor mij geheel niet belachelijk maar juist vanzelfsprekend.

Alles vanuit het vrouwelijk perspectief ja want dat is wat feminisme is.
Het is alsof we voornamelijk problemen van blanken moeten oplossen (onder het mom van gelijkheid) maar tegelijk ook een aantal problemen van zwarte mensen gaan proberen op te lossen en dat doen we door ons aan te sluiten bij een Neo Nazi groepering waarbij we alle problemen vanuit een blank perspectief bekijken... als ik zwart was zou ik daar wel wat moeite mee hebben.

"HeForShe is a solidarity campaign for gender equality initiated by UN Women. Its goal is to engage men and boys as agents of change for the achievement of gender equality and women’s rights, by encouraging them to take action against inequalities faced by women and girls."

"men ought to stand up for the rights of the women of the world who are their mothers, sisters and daughters."

https://en.wikipedia.org/wiki/HeForShe

Men hoeft het ook niet direct te vragen, het wordt al voldoende gesuggereerd.
pi_160221178
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

pssssttt
pi_160221543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vergeet de gehandicapten niet. ;)
Het siert je dat jij naar het grotere geheel kijkt. Als de meeste mensen dat zouden doen dan zou er misschien iets opgelost kunnen worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160221608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef TerryStone het volgende:
Wist je dat ze net als Watson voor de U.N. een praatje mocht houden?
Tja, zo gaat dat helaas, als iemand maar voldoende in de publiciteit komt en het heeft er zijdelings mee te maken (het geluid wat ze graag willen horen) dan wordt hij/zij gevraagd door dit soort organisaties om dit te doen.
#NoDAPL
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:22:03 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160221869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 00:45 schreef PSVCL het volgende:

[..]

pssssttt
HELP!!!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vergeet de gehandicapten niet. ;)
Het siert je dat jij naar het grotere geheel kijkt. Als de meeste mensen dat zouden doen dan zou er misschien iets opgelost kunnen worden.
Dat denk ik ook, maar zo blijven we twee kampen houden en dat is zo ontzettend jammer en bovendien onnodig.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:41:39 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160222096
Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een man letterlijk gezegd ,verkrachting van vrouwen is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de mannen hier over dit onderwerp? Is verkrachting een vrouwenprobleem of een maatschappelijk probleem?
pi_160222162
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef snakelady het volgende:
Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een man letterlijk gezegd ,verkrachting van vrouwen is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de mannen hier over dit onderwerp? Is verkrachting een vrouwenprobleem of een maatschappelijk probleem?
Maatschappelijk natuurlijk, zeker door de import van kansenparels uit het midden oosten hebben we hier steeds meer last van.
International
pi_160222217
quote:
Het is al strafbaar.
Wat ik zie is dat alle pogingen om vrouwen ook zelf verantwoordelijkheid te laten nemen (zelfs als men het heeft over voorzorgsmaatregelen) uitmonden in beschuldigingen van vrouwenhaat en victim blaming dus dan ligt de bal weer, zoals altijd, bij de mannen en dan ben jij wel zo vriendelijk om het zo te framen dat de meeste daders mannen zijn en de meeste slachtoffers vrouwen.
Natuurlijk wel schattig dat je het anders probeert in te pakken.

Gooi ik het weer even door de vertaalmachine voor je:

"Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een neger letterlijk gezegd ,beroving van blanken is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de negers hier over dit onderwerp? Is beroving een blank probleem of een maatschappelijk probleem?"

[ Bericht 13% gewijzigd door TerryStone op 26-02-2016 02:06:21 ]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 02:12:17 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160222260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:00 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het is al strafbaar.
Wat ik zie is dat alle pogingen om vrouwen ook zelf verantwoordelijkheid te laten nemen (zelfs als men het heeft over voorzorgsmaatregelen) uitmonden in beschuldigingen van vrouwenhaat en victim blaming dus dan ligt de bal weer, zoals altijd, bij de mannen en dan ben jij wel zo vriendelijk om het zo te framen dat de meeste daders mannen zijn en de meeste slachtoffers vrouwen.

"Nu vraag ik mij een ding af, nu wordt hier dus door een neger letterlijk gezegd ,beroving van blanken is niet mijn probleem dus ik ga me er niet mee bezig houden.
Hoe denkt de rest van de negers hier over dit onderwerp? Is beroving een blank probleem of een maatschappelijk probleem?"
Waarom blijf jij komen met voorbeelden van mensen met een donkere huidskleur? Zie jij die ook niet als gelijk dan? Ik vind het vreemd dat jij mensen in hokjes wil stoppen en alleen de mensen die in jouw hokje passen zijn het blijkbaar waard om te helpen.
pi_160222291
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom blijf jij komen met voorbeelden van mensen met een donkere huidskleur? Zie jij die ook niet als gelijk dan? Ik vind het vreemd dat jij mensen in hokjes wil stoppen en alleen de mensen die in jouw hokje passen zijn het blijkbaar waard om te helpen.
Whoosh, dat was het punt wat over je hoofd vloog omdat je het niet snapt.
Ik probeer je te laten zien dat je manier van spreken racistisch zou zijn als je "rassen" zou gebruiken ofwel in dit geval zijn je uitspraken behoorlijk seksistisch en dan is het helemaal hilarisch dat jij met je hokjesdenken mij beschuldigt van hokjesdenken.

Had je verder ook nog wat in te brengen op de andere zaken of moet je dan te hard nadenken?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 02:22:59 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160222316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:17 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Whoosh, dat was het punt wat over je hoofd vloog omdat je het niet snapt.
Ik probeer je te laten zien dat je manier van spreken racistisch zou zijn als je "rassen" zou gebruiken ofwel in dit geval zijn je uitspraken behoorlijk seksistisch en dan is het helemaal hilarisch dat jij met je hokjesdenken mij beschuldigt van hokjesdenken.

Had je verder ook nog wat in te brengen op de andere zaken of moet je dan te hard nadenken?
Ik moet inderdaad heel hard nadenken om jouw denkwijze te kunnen begrijpen, ik betwijfel alleen of dat een belediging voor mij is zoals jij het bedoelde.
pi_160222334
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad heel hard nadenken om jouw denkwijze te kunnen begrijpen, ik betwijfel alleen of dat een belediging voor mij is zoals jij het bedoelde.
Zo ingewikkeld is het niet, maar goed jij bent ook een vrouw dus ik snap dat het niet makkelijk voor je is. :D
pi_160222371
quote:
Maatschappelijk probleem, net zoals de poging om het probleem te kapen voor een anti-immiantenagenda, zoals de poster onder je doet. :P

Máár ongewenst nageroepen, -gefloten of -gesist worden is in mijn optiek wel een echt vrouwenprobleem. Mannen doen er in mijn ervaring niet moeilijk over en daarbij zijn de vrouwen die ertegen ageren te inconsequent erin om mij aan hun kant te krijgen.
pi_160222374
quote:
Het laatste. Verkrachting heeft niets met sex te maken, mensen doen dat omdat ze macht willen hebben over de ander. In dit geval is dat op ongewenste 'sex' geprojecteerd maar voor hetzelfde geld wordt het op iets anders geprojecteerd. Zowel mannen als vrouwen worden het slachtoffer van verkrachting, al komt het meer voor bij vrouwen.
#NoDAPL
pi_160222814
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:36 schreef FlyDutchMan het volgende:
daarbij zijn de vrouwen die ertegen ageren te inconsequent erin om mij aan hun kant te krijgen.
Ah, krijgen we nu weer het verwijt dat 'we het bij een knappe man niet erg vinden'? :') Bullshit.

Dit topic laat in elk geval prima zien waarom feminisme nog steeds nodig is. Zelden zoveel mannen op een kluitje gezien die er blijk van geven dat ze vrouwen a priori niet serieus nemen in een discussie.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:13:07 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160223317
Ik kan niet ontkennen dat ik blij ben dat de rest van de mannen het als een maatschappelijk probleem ziet. ;)
pi_160223381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 02:00 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het is al strafbaar.

Je kan er invullen wat je wil, maar het blijft gewoon heel erg zinnig. Ook die donkere persoon heeft er namelijk baat bij als we met z'n allen doen wat we kunnen doen om berovingen tegen te gaan. Zou wat zijn als jij verdachte personen rond andermans huis ziet klooien om erin te komen en dat jij dan zegt, moet dat persoon zelf maar oplossen en niet even de politie belt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 08:37:46 #71
137949 Disana
pi_160223535
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ah, krijgen we nu weer het verwijt dat 'we het bij een knappe man niet erg vinden'? :') Bullshit.

Dit topic laat in elk geval prima zien waarom feminisme nog steeds nodig is. Zelden zoveel mannen op een kluitje gezien die er blijk van geven dat ze vrouwen a priori niet serieus nemen in een discussie.
Ik zit dit tweede deel ook echt met verbazing te lezen. Zeggen dat iets een maatschappelijk probleem is, is niet hetzelfde als eisen dat mannen vrouwen in alles steunen. Dat vraagt hier niemand. Maar daarom is het dus wel een goed idee catcalling strafbaar te stellen: dan heeft de vrouw een ruggensteuntje.
pi_160223551
Trouwens nog eventjes over verkrachting en preventie:

Ja, het is goed als vrouwen zelfverdediging leren en leren wat ze kunnen doen wanneer het noodlot toeslaat.

Maar: het is niet goed dat dáár de nadruk op ligt. Hoe vaak wordt er gepraat over de vraag waarom er mannen zijn die vrouwen verkrachten en hoe we dat kunnen voorkomen? Hoeveel ouders hebben het met hun kinderen expliciet over consent en wat dat precies inhoudt?

De nadruk zou moeten liggen op preventie van de daderkant, niet vanaf de slachtofferkant. En laat duidelijk zijn dat wát een vrouw ook doet, zij nooit, maar dan ook nooit schuld heeft aan haar eigen verkrachting. Gewoon niet, nooit, never. Het is heel wonderlijk hoe bij catcalling, aanranding, verkrachting de focus altijd maar weer ligt op degene die er het slachtoffer van is in plaats van op degene die de daad verricht.
pi_160223928
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is geen verwijt, maar catcalling is inderdaad een onderdeel van de man-vrouw interactie. Dat dat niet altijd bevalt is vervelend, maar in mijn optiek iets waarmee je maar moet leren omgaan. Deels omdat het bij een knappe man niet erg is, ook deels omdat het niet erg is wanneer je net niet zo lekker in je vel zat over je uiterlijk, of wanneer net datgene wat je wel bevalt gecomplimenteerd wordt. Dan moet je maar dealen met de bijvangst.

Ik weet niet op wie je precies doelt, aangezien je dit nu in je reactie op mij aangeeft. Ik heb inderdaad een aantal posts gezien waarbij ik dat idee heb. Alleen moet je er wel voor waken dat je niet denkt dat iedereen die je niet meteen gelijk geeft omdat je een vrouw bent (een verwachting die ik zowel jou als Disana heb zien uitspreken) is waarom feminisme nodig is. Ook lang niet iedere vrouw is het eens met jullie visie, al weet ik dag er onder radicale feministen een groep is die dat allemaal wegwuift met "gehersenspoeld door het patriarchaat", dus ik hoop dat je daar niet één van bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zit dit tweede deel ook echt met verbazing te lezen. Zeggen dat iets een maatschappelijk probleem is, is niet hetzelfde als eisen dat mannen vrouwen in alles steunen. Dat vraagt hier niemand. Maar daarom is het dus wel een goed idee catcalling strafbaar te stellen: dan heeft de vrouw een ruggensteuntje.
Alleen is in mijn optiek catcalling geen probleem an sich. Dát is mijn punt. Jullie willen iets dat jullie niet bevalt verheffen tot een maatschappelijk probleem. Het verbieden van catcalling is in mijn optiek echter niet iets dat de maatschappij beter zal maken, maar juist slechter. Het is namelijk niet goed voor de relationele verhoudingen wanneer mannen té veel op hun tenen moeten lopen in de omgang met vrouwen (of andersom natuurlijk, maar daar zie ik jullie eigenlijk niet om vragen, jullie willen niet eens erkennen dat het van de andere kant ook regelmatig gebeurt).

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:39 schreef Isegrim het volgende:
Trouwens nog eventjes over verkrachting en preventie:

Ja, het is goed als vrouwen zelfverdediging leren en leren wat ze kunnen doen wanneer het noodlot toeslaat.

Maar: het is niet goed dat dáár de nadruk op ligt. Hoe vaak wordt er gepraat over de vraag waarom er mannen zijn die vrouwen verkrachten en hoe we dat kunnen voorkomen? Hoeveel ouders hebben het met hun kinderen expliciet over consent en wat dat precies inhoudt?

De nadruk zou moeten liggen op preventie van de daderkant, niet vanaf de slachtofferkant. En laat duidelijk zijn dat wát een vrouw ook doet, zij nooit, maar dan ook nooit schuld heeft aan haar eigen verkrachting. Gewoon niet, nooit, never. Het is heel wonderlijk hoe bij catcalling, aanranding, verkrachting de focus altijd maar weer ligt op degene die er het slachtoffer van is in plaats van op degene die de daad verricht.
De aanname van de meeste ouders is dat hun kinderen geen daders, maar slachtoffers zullen zijn. Hun kinderen zijn namelijk goed opgevoed en zouden dat nooit (zomaar) doen. Dit is niet iets dat zich beperkt tot verkrachting, maar zie je eigenlijk bij alle misdrijven. Ouders leren hun kinderen te waken voor criminaliteit, maar gaan er simpelweg vanuit dat zij het niet zouden plegen. Ik ben het met je eens dat het beter zou zijn om die kant ook te belichten bij je kinderen, maar het is enigszins begrijpelijk dat het weinig gebeurt.

[ Bericht 21% gewijzigd door FlyDutchMan op 26-02-2016 09:25:12 ]
pi_160224001
-

[ Bericht 99% gewijzigd door FlyDutchMan op 26-02-2016 09:18:59 ]
pi_160224047
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:13 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Is geen verwijt, maar catcalling is inderdaad een onderdeel van de man-vrouw interactie. Dat dat niet altijd bevalt is vervelend, maar in mijn optiek iets waarmee je maar moet leren omgaan. Deels omdat het bij een knappe man niet erg is, ook deels omdat het niet erg is wanneer je net niet zo lekker in je vel zat over je uiterlijk, of wanneer net datgene wat je wel bevalt gecomplimenteerd wordt. Dan moet je maar dealen met de bijvangst.

Ik weet niet op wie je precies doelt, aangezien je dit nu in je reactie op mij aangeeft. Ik heb inderdaad een aantal posts gezien waarbij ik dat idee heb. Alleen moet je er wel voor waken dat je niet denkt dat iedereen die je niet meteen gelijk geeft omdat je een vrouw bent (een verwachting die ik zowel jou als Disana heb zien uitspreken) is waarom feminisme nodig is. Ook lang niet iedere vrouw is het eens met jullie visie, al weet ik dag er onder radicale feministen een groep is die dat allemaal wegwuift met "gehersenspoeld door het patriarchaat", dus ik hoop dat je daar niet één van bent.
Het bevalt nooit, ook niet bij een knappe man.

Nu moet ik zeggen dat ik er mijn schouders over ophaal, zolang ik gewoon ongestoord door kan lopen vind ik het niet intimiderend ofzo. Maar blij word ik er nooit van, kom nooit bij mijn vriendinnen om even te vertellen hoe leuk ik nu weer nagefloten/geroepen ben. Zo van kon echt dat 'compliment' gebruiken vandaag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')