Dat kan ook. Maar moet jan en alleman dit dan ook per sé accepteren?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies mijn punt!
[..]
Volgens de moderne definitie van feminisme ben ook ik een feminist, ik vind namelijk dat mannen moeten kunnen kiezen voor vrouwelijke beroepen en activiteiten en vice versa. Bovendien, velen van ons hebben dat tot op zekere hoogte. Ikzelf ook, in veel opzichten ben ik het mannelijke type maar ik zou het bijvoorbeeld ook best leuk vinden om met een musical mee te doen. Dat moet toch kunnen?
Ik weet niet of dat ze dat nu nog aandurven.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:47 schreef MrGuma het volgende:
Blijkbaar is er geen reeks van gemaakt. Kan een mod dit doen aub?
Hetzelfde als met de musicals: mensen die het leuk vinden en die er goed in zijn doen het niet omdat ze de (terechte?) indruk hebben dat het niet voldoende wordt geaccepteerd?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het kán wel, dus wat is dan het probleem?
Maar is dit dan een probleem voor diegene die musicals wil doen of de buitenstaander die hier opmerkingen over maakt?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hetzelfde als met de musicals: mensen die het leuk vinden en die er goed in zijn doen het niet omdat ze de (terechte?) indruk hebben dat het niet voldoende wordt geaccepteerd?
Ja, zo kan je nog wel 100 dingen verzinnen, maar als jij in een musical wil spelen dan kán dat gewoon, als je je steeds bij alles gaat afvragen wat een ander daar van vind is dat je eigen schuld.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hetzelfde als met de musicals: mensen die het leuk vinden en die er goed in zijn doen het niet omdat ze de (terechte?) indruk hebben dat het niet voldoende wordt geaccepteerd?
Het is gewoon onwenselijk en zonder manierenquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef Rezania het volgende:
Ach joh, sommige vrouwen roepen tegenwoordig al verkrachting als ze aangekeken worden. Vast genoeg van die gekke feministen in de hoofdstad.
scheten laten is dat ook, vind dat dat strafbaar moet gemaakt worden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:57 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Het is gewoon onwenselijk en zonder manieren
Ik weet niet precies wat sissen is, dus daar doe ik geen uitspraken over. Maar die 1 op 3, daar doe ik wel een uitspraak over. Kan me niet voorstellen dat al die vrouwen daadwerkelijk seksueel geïntimideerd zijn en niet toevallig wat gekke tumblr-feministen tussen zaten of meiden die spijt hadden van seks.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:57 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Het is gewoon onwenselijk en zonder manieren
Dat is toch niet intimiderend?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:58 schreef eddehaas het volgende:
[..]
scheten laten is dat ook, vind dat dat strafbaar moet gemaakt worden.
Wel. Wel als het zo'n luide stinkende is. Dan voel ik mij onzeker omdat ik dat niet kan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:00 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Dat is toch niet intimiderend?
Nee maar als vrouw zijnde door een groep mocro's worden lastiggevallen en geïntimideerd worden is toch niet acceptabel?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat sissen is, dus daar doe ik geen uitspraken over. Maar die 1 op 3, daar doe ik wel een uitspraak over. Kan me niet voorstellen dat al die vrouwen daadwerkelijk seksueel geïntimideerd zijn en niet toevallig wat gekke tumblr-feministen tussen zaten of meiden die spijt hadden van seks.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wel. Wel als het zo'n luide stinkende is. Dan voel ik mij onzeker omdat ik dat niet kan.
Lastiggevallen worden is sowieso niet acceptabel, geïntimideerd worden ook niet. Maar of een verbod op sissen dat gaat verhelpen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:01 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee maar als vrouw zijnde door een groep mocro's worden lastiggevallen en geïntimideerd worden is toch niet acceptabel?
Nee, dat is niet acceptabel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:01 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee maar als vrouw zijnde door een groep mocro's worden lastiggevallen en geïntimideerd worden is toch niet acceptabel?
Dus omdat het niet te controleren of bewijzen is moeten we het maar niet invoeren?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lastiggevallen worden is sowieso niet acceptabel, geïntimideerd worden ook niet. Maar of een verbod op sissen dat gaat verhelpen.
Wat, omdat het mocro's zijn? Racistquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat is niet acceptabel.
Goh... wat ingewikkeld
Ja, kost enkel geld, tijd en levert geen drol op. Verbieden is sowieso een pauperoplossing die enkel in dromenland werkt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Dus omdat het niet te controleren of bewijzen is moeten we het maar niet invoeren?![]()
Er moeten duidelijk grenzen worden gesteld en daar zo'n wet alleen maar bij helpen.
Daarom prima wet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat is niet acceptabel.
Goh... wat ingewikkeld
Ik ben het met je eens dat verbieden meestal geen goede oplossing is maar in dit soort gevallen is het gewoon noodzakelijk. Mensen moeten maar eens snappen wat acceptabel is en wat niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, kost enkel geld, tijd en levert geen drol op. Verbieden is sowieso een pauperoplossing die enkel in dromenland werkt.
Daar heb je andere methoden voor dan verbieden hoor. Maar hé, ik kan niet wachten tot de nieuwskop volgend jaar: "Verbod op sissen werkt niet".quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:06 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat verbieden meestal geen goede oplossing is maar in dit soort gevallen is het gewoon noodzakelijk. Mensen moeten maar eens snappen wat acceptabel is en wat niet.
Wat voor oplossingen dan?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daar heb je andere methoden voor dan verbieden hoor. Maar hé, ik kan niet wachten tot de nieuwskop volgend jaar: "Verbod op sissen werkt niet".
Zelfs een flyercampagne is in dit geval nog effectiever dan verbieden.quote:
Je beseft je dat dat een extreme zeldzaamheid is?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef Rezania het volgende:
Ach joh, sommige vrouwen roepen tegenwoordig al verkrachting als ze aangekeken worden. Vast genoeg van die gekke feministen in de hoofdstad.
Was maar een voorbeeld, maar genoeg vrouwen zonder ruggengraat hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je beseft je dat dat een extreme zeldzaamheid is?
Vrouwen schamen zich er voor wanneer ze verkracht zijn, en mannen waarschijnlijk nog meer.
Het is niet iets wat je even roept om aandacht te krijgen en het aantal aangiftes voor valse verkrachting ligt op 6%.
Nog veel te hoog natuurlijk maar dat betekend wel dat 94% wel echte verkrachtingen zijn.
En dat er een hele grote groep is die verkrachtingen niet eens aangeven.
Het is dan ook niet leuk om als verkrachtingsslachtoffer regelmatig te horen dat ''de meeste verkrachtingen zijn verzonnen!!!''.
Nu roep jij sommige, en dat klopt dan nog enigszins, maar is dat echt hetgeen waar we op ons moeten focussen?
Daarom ben ik er ook overigens voor wanneer iemand valse verkrachting aangifte doet net zo hard te straffen als wanneer iemand een vrouw (of man) verkracht heeft.
Hoezo genoeg vrouwen zonder ruggengraat? Veel meer vrouwen met ruggengraat alleen daar lijk jij je niet op willen te focussen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Was maar een voorbeeld, maar genoeg vrouwen zonder ruggengraat hoor.
Nee, want ik heb ze nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoezo genoeg vrouwen zonder ruggengraat? Veel meer vrouwen met ruggengraat alleen daar lijk jij je niet op willen te focussen.
Jij hebt nog nooit een vrouw met ruggengraat meegemaakt?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, want ik heb ze nooit meegemaakt.
Zelden iig.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een vrouw met ruggengraat meegemaakt?
Hmmm, waarvoor zouden er hedendaags in het westen toch nog feministen bestaan.quote:
Ideaal gesproken enkel het laatste maar het weerhoudt mensen toch ervan om te doen wat ze willen doen. Vervang dit door meisje en techniek (een echt technische richting) en je hebt hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar is dit dan een probleem voor diegene die musicals wil doen of de buitenstaander die hier opmerkingen over maakt?
Het was een willekeurig voorbeeld. Het punt is dat dit het moderne feminisme is, een soort van emancipatie en evrouwcipatie (bij deze een nieuw woordquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, zo kan je nog wel 100 dingen verzinnen, maar als jij in een musical wil spelen dan kán dat gewoon, als je je steeds bij alles gaat afvragen wat een ander daar van vind is dat je eigen schuld.
Geen idee of andere mensen het raar vinden als jij in een musical gaat spelen, maar mijn zegen heb je hoor.....
Omdat een slachtofferrol zo makkelijk is en sommige vrouwen niet van consequenties houden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hmmm, waarvoor zouden er hedendaags in het westen toch nog feministen bestaan.
Maar er zijn echt enorm veel mannen die in musicals spelen, ik denk in de meeste musicals dat de mannen zelfs in de meerderheid zijn, tenminste, de musicals die ik heb gezien zoals the Lion king, West Side Story, saturday night fever en Mamma Mia!quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ideaal gesproken enkel het laatste maar het weerhoudt mensen toch ervan om te doen wat ze willen doen. Vervang dit door meisje en techniek (een echt technische richting) en je hebt hetzelfde verhaal.
Ik heb me laten vertellen dat je bij een amteurgezelschap typsich 3 jongens hebt op 30-40 mensen of zo.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar er zijn echt enorm veel mannen die in musicals spelen, ik denk in de meeste musicals dat de mannen zelfs in de meerderheid zijn, tenminste, de musicals die ik heb gezien zoals the Lion king, West Side Story, saturday night fever en Mamma Mia!
En ik hou niet eens van musicals.
Ik kan mij voorstellen dat voor jou samenwerking iets vreemds is, maar vrouwen verwachten dus helemaal niet dat mannen het voor hun oplost, maar te erkennen dat het geen vrouwenprobleem maar een maatschappelijk probleem is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat een slachtofferrol zo makkelijk is en sommige vrouwen niet van consequenties houden.
Daarnaast is het blijkbaar gewoon zo lekker om generaliserend te zaniken over hoe slecht de mannen wel niet zijn en hoe eigenlijk alle problemen van de wereld hun schuld is .
Een soort van toegestaan seksisme en discriminatie zeg maar.
Hoe het ook zij, ruggengraat hebben is wat anders dan de de problemen bij de mannen op het bord leggen en eisen dat die het maar oplossen allemaal a la Emma Watson. (heforshe![]()
![]()
)
Ah oke, dat weet ik niet, wel jammer dan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat je bij een amteurgezelschap typsich 3 jongens hebt op 30-40 mensen of zo.
Vandaar ook termen als mansplaining en probeersels als heforshe (hij voor zij) die laten zien hoe die "samenwerking" ingevuld hoort te worden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat voor jou samenwerking iets vreemds is, maar vrouwen verwachten dus helemaal niet dat mannen het voor hun oplost, maar te erkennen dat het geen vrouwenprobleem maar een maatschappelijk probleem is.
Emma Watson liet een meer genuanceerd geluid horen. Anita Sarkeesian (zoiets) is een beter voorbeeld van het ongenuanceerde geluid. Nog steeds klagend over dat de vrouw in games en filims een lustobject is terwijl we notabene de ene na de andere vrouwelijke protagonist hebben. Zelf ben ik daar trouwens blij mee, zolang het een beetje geloofwaardig blijft, want de actrices doen het prima en het is weer eens wat anders dan de mannelijke held.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat een slachtofferrol zo makkelijk is en sommige vrouwen niet van consequenties houden.
Daarnaast is het blijkbaar gewoon zo lekker om generaliserend te zaniken over hoe slecht de mannen wel niet zijn en hoe eigenlijk alle problemen van de wereld hun schuld is .
Een soort van toegestaan seksisme en discriminatie zeg maar.
Hoe het ook zij, ruggengraat hebben is wat anders dan de de problemen bij de mannen op het bord leggen en eisen dat die het maar oplossen allemaal a la Emma Watson. (heforshe![]()
![]()
)
Ik hoorde het laatst toevallig van iemand die dit doet bij een studentengezelschap voor musicals. We hadden het erover omdat ze redelijk goed bleek te kunnen zingen, ik hoor het wanneer iemand technisch geschoold is met zingen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah oke, dat weet ik niet, wel jammer dan.
Emma Watson klonk genuanceerd maar uiteindelijk kwam het er weer op neer dat de problemen de schuld van de mannen waren en dat het aan de mannen was om deze op te lossen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Emma Watson liet een meer genuanceerd geluid horen. Anita Sarkeesian (zoiets) is een beter voorbeeld van het ongenuanceerde geluid. Nog steeds klagend over dat de vrouw in games en filims een lustobject is terwijl we notabene de ene na de andere vrouwelijke protagonist hebben. Zelf ben ik daar trouwens blij mee, zolang het een beetje geloofwaardig blijft, want de actrices doen het prima en het is weer eens wat anders dan de mannelijke held.
''rounded in the idea that gender equality is an issue that affects all people—socially, economically and politically—it seeks to actively involve men and boys in a movement that was originally conceived as “a struggle for women by women”. Some noticed the contradiction of a campaign for gender equality which only takes action against inequalities faced by women and girls, ignoring problems affecting men and boys.''quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vandaar ook termen als mansplaining en probeersels als heforshe (hij voor zij) die laten zien hoe die "samenwerking" ingevuld hoort te worden.
Los je eigen problemen maar op als een volwassen persoon.
Mannen en jongens voor meisjes en vrouwen. Zoek het lekker uit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
''it seeks to actively involve men and boys in a movement that was originally conceived as “a struggle for women by women”.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |