quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:13 schreef FlyDutchMan het volgende:
Deels omdat het bij een knappe man niet erg is, ook deels omdat het niet erg is wanneer je net niet zo lekker in je vel zat over je uiterlijk, of wanneer net datgene wat je wel bevalt gecomplimenteerd wordt. Dan moet je maar dealen met de bijvangst.
Leuk dat je dat nu stelt. Daar rekende ik al op, maar daar staat tegenover dat bijvoorbeeld snakelady's moeder het wel weer fijn vond en dat is niet direct een uitzondering.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het bevalt nooit, ook niet bij een knappe man.
Nu moet ik zeggen dat ik er mijn schouders over ophaal, zolang ik gewoon ongestoord door kan lopen vind ik het niet intimiderend ofzo. Maar blij word ik er nooit van, kom nooit bij mijn vriendinnen om even te vertellen hoe leuk ik nu weer nagefloten/geroepen ben. Zo van kon echt dat 'compliment' gebruiken vandaag.
Ik voel me anders prima nu ik wat ouder wordt en het amper meer gebeurd. Vind dat echt een prettig iets aan ouder worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:30 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Leuk dat je dat nu stelt. Daar rekende ik al op, maar daar staat tegenover dat bijvoorbeeld snakelady's moeder het wel weer fijn vond en dat is niet direct een uitzondering.
Overigens (en nu ben ik volgens isegrim waarschijnlijk een seksist die wat een vrouw zegt per definitie niet serieus neemt) vermoed ik dat veel vrouwen die claimen dat het nooit bevalt dat nog best onderschatten. Dingen die gewoon zijn neem je voor lief, maar als het compleet wegvalt kan het toch tegenvallen.
Waarom gaat catcalling in jouw hoofd hand in hand met seksuele intimidatie of seksueel geweld? Dat heb ik ook bij een paar andere posters hier gezien en dat is oprecht wat ik graag zou begrijpen. Als die zaken in je hoofd namelijk zo verweven zijn, kan ik me voorstellen dat je zeer fanatiek ageert tegen het bestaan van catcalling.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik voel me anders prima nu ik wat ouder wordt en het amper meer gebeurd. Vind dat echt een prettig iets aan ouder worden.
Ik voel me veel vrijer en veiliger, alhoewel dat laatste minder met het catcalling op zichzelf te maken heeft, maar wel met het risico dat het daar niet bij blijft. Dat catcalling overgaat in intimiderend gedrag dus of erger.
Omdat dat in de praktijk nogal vaak gebeurd. Je wordt uitgescholden omdat je niet reageerde, soms komen ze je achterna gelopen met risico op aanranding e.d.. Het is niet in alle gevallen zo, maar best vaak gaat er een zekere agressie vanuit.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Waarom gaat catcalling in jouw hoofd hand in hand met seksuele intimidatie of seksueel geweld? Dat heb ik ook bij een paar andere posters hier gezien en dat is oprecht wat ik graag zou begrijpen. Als die zaken in je hoofd namelijk zo verweven zijn, kan ik me voorstellen dat je zeer fanatiek ageert tegen het bestaan van catcalling.
Voor mij is catcalling eerder verweven met normaal complimenteren en het initiatief dat mannen nog steeds worden geacht te nemen in de interactie tussen beide geslachten. Daar hoort trouwens ook sterk het niet direct durven nemen van dat initiatief bij, waar catcalling deels ook een symptoom van is. Het is veel enger om naar een vrouw toe te lopen en te vertellen dat ze je wel een leuke dame lijkt dan te roepen "Heey lekker ding, waar gaan die mooie beentjes naartoe?" (Zeker als je met je vrienden bent.) Al heeft het eerste ook meer positieve potentie.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:05 schreef erodome het volgende:
Ken jij mensen die een relatie hebben gekregen omdat ze zomaar op straat een vrouw wat toeriepen?
Uitschelden is geen seksuele intimidatie, maar het is inderdaad vervelend. Dat achterna lopen is logischerwijs intimiderend inderdaad. Alleen zijn deze handelingen per definitie onderscheidend van normaal versieren? Er zijn zat mannen die een afwijzing niet kunnen hebben en daarna beginnen te schelden. Als je in een discotheek vanaf een afstandje naar gesprekken gaat kijken pik je de mannen die ongewenst véél te lang blijven plakken bij een ongeďnteresseerde dame er ook zo uit. Dat is allemaal vervelend, maar maakt dat de versierpoging op zich verkeerd?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat dat in de praktijk nogal vaak gebeurd. Je wordt uitgescholden omdat je niet reageerde, sommigen komen ze je achterna gelopen met risico op aanranding e.d.. Het is niet in alle gevallen zo, maar best vaak gaat er een zekere agressie vanuit.
Catcalling heeft niets te maken met normaal versieren, of zie jij het werkelijk als een succesvolle strategie? Ken jij mensen die een relatie hebben gekregen omdat ze zomaar op straat een vrouw wat toeriepen?
Dit meen je werkelijk serieus? Jij denkt werkelijk dat catcalling een succesvolle strategie is? Hoeveel meiden heb jij al gebalt nadat je naar ze gefloten hebt/nageroepen hebt/gesist hebt?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Uitschelden is geen seksuele intimidatie, maar het is inderdaad vervelend. Dat achterna lopen is logischerwijs intimiderend inderdaad. Alleen zijn deze handelingen per definitie onderscheidend van normaal versieren? Er zijn zat mannen die een afwijzing niet kunnen hebben en daarna beginnen te schelden. Als je in een discotheek vanaf een afstandje naar gesprekken gaat kijken pik je de mannen die ongewenst véél te lang blijven plakken bij een ongeďnteresseerde dame er ook zo uit. Dat is allemaal vervelend, maar maakt dat de versierpoging op zich verkeerd?
Of er weleens een relatie uit zoiets is ontstaan durf ik niet te zeggen, maar het lijkt mij wel erg waarschijnlijk. Dat er weleens seks van is gekomen weet ik namelijk met 100% zekerheid en waar seks is, ontstaan relaties (al zijn relaties voor veel mannen, zeker degenen die vrouwen naroepen op straat, niet echt de heilige graal). Wanneer een roep zich niet enkel beperkt tot iets onwerkbaars als "geil kontje" zijn er wel degelijk dames die even stoppen en als het daaropvolgende gesprek interessant genoeg is bereid zijn tot een vervolgafspraak. Dat gaat dan wel echt om situaties waarbij er ook daadwerkelijk de mogelijkheid toe is. Dus als de roep komt uit een stilstaande auto, of van de andere kant van de straat en dat de roeper komt overgestoken bijvoorbeeld.
Meisjes nafluiten, -sissen of roepen behoort niet tot mijn strategie, dus dat zijn er 0. Ik heb in mijn leven echter meerdere gasten ontmoet voor wie het hun voorkeursstrategie was en ik zal jullie een geheimpje vertellen: het is niet bedoeld voor jullie. Het type vrouw dat uit haar hoofd vijf feministische schrijvers op kan noemen is niet het type vrouw dat ingaat op "Heey lekker ding, waar ga jij naartoe?"quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit meen je werkelijk serieus? Jij denkt werkelijk dat catcalling een succesvolle strategie is? Hoeveel meiden heb jij al gebalt nadat je naar ze gefloten hebt/nageroepen hebt/gesist hebt?
Uitschelden is een manier van sommigen om om te gaan met een afwijzing. Zo wordt het gebrek bij de ander gelegd in plaats van zichzelf. Een minder asociale vorm ervan is bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen dat ze niet weet wat ze mist en een tussenvorm is stellen dat ze wel lesbisch zal zijn. Dat op zich vind ik geen seksuele intimidatie. Het kan op een intimiderende manier gebeuren, maat als iemand je tijdens het weglopen nog even een 'tyfuswijf' noemt of, terwijl jij verder gelopen bent, roept "aawh vieze hoer" dan ben je vrij overgevoelig als je dat intimiderend vindt. Als iemand bij mij geld bedelt en ik hem negeer en van achter "klootzak" krijg toegeroepen is dat ook niet intimiderend (en laat me even duidelijk zijn, al die zaken zijn wel zeer fout en terecht al strafbaar).quote:Iemand voor kankerhoer waarom negeerde je mijn seksuele toespelingen uitmaken vind ik wel degelijk seksuele intimidatie. Het gaat om (verbale) agressie die zijn oorsprong kent in die seksuele toenadering, daar volledig aan vastzit.
En als iemand agressief wordt bij een versierpoging is dat ook seksuele intimidatie, dat is geen normaal gedrag. En zijn dus idd anders dan normaal versieren.
Dat er zat mannen zijn die dat doen klopt, maar maakt het geen normaal versiergedrag, het blijft gewoon seksuele intimidatie. Dat jij zegt dat er zat mannen zijn die dat zeer onwenselijke gedrag vertonen laat juist zien dat dit een structureel probleem is in onze maatschappij.
Het begint bij catcalling, het eindigt met geweld.
Nogmaals, als het alleen bij catcalling blijft haal ik mijn schouders erover op. Maar daar blijft het dus vaak niet bij, is het deel van een agressieve benadering.
Euhm, ik kan helemaal geen 5 feministische schrijfsters opnoemen uit mijn hoofd, niet 1 zelfs om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:06 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Meisjes nafluiten, -sissen of roepen behoort niet tot mijn strategie, dus dat zijn er 0. Ik heb in mijn leven echter meerdere gasten ontmoet voor wie het hun voorkeursstrategie was en ik zal jullie een geheimpje vertellen: het is niet bedoeld voor jullie. Het type vrouw dat uit haar hoofd vijf feministische schrijvers op kan noemen is niet het type vrouw dat ingaat op "Heey lekker ding, waar ga jij naartoe?"
Ik ken echt geen enkele vrouw die daarvoor open staat. Of we hebben het over iets compleet anders, of ik geloof het gewoon niet zo.quote:Dat is onderdeel van de strategie en ook gelijk de reden dat ik het niet doe: het komt met héél veel genegeerd en/of afgeschoten worden. Ik beperk mij tot tactieken met meer potentie per keer. Het punt is alleen dat als je het standaard doet, bij vrijwel iedere vrouw die langsloopt er vanzelf eentje tussen blijkt te zitten die er wel voor open staat. Er zijn landen waar bijvoorbeeld een sisgeluid een zeer normale manier van versieren is en waar vrouwen weer hun eigen geluid hebben om aan te geven dat ze er niets van moeten hebben. In Nederland wordt in bepaalde kringen daarvoor ook wel de, uit het buitenland geleende, 'tjoerie' gebruikt.
Het is wel seksuele intimidatie als je dat op de nek van een ander gooit. Het hangt namelijk volledig vast aan de seksuele toenadering.quote:Uitschelden is een manier van sommigen om om te gaan met een afwijzing. Zo wordt het gebrek bij de ander gelegd in plaats van zichzelf. Een minder asociale vorm ervan is bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen dat ze niet weet wat ze mist en een tussenvorm is stellen dat ze wel lesbisch zal zijn. Dat op zich vind ik geen seksuele intimidatie. Het kan op een intimiderende manier gebeuren, maat als iemand je tijdens het weglopen nog even een 'tyfuswijf' noemt of, terwijl jij verder gelopen bent, roept "aawh vieze hoer" dan ben je vrij overgevoelig als je dat intimiderend vindt. Als iemand bij mij geld bedelt en ik hem negeer en van achter "klootzak" krijg toegeroepen is dat ook niet intimiderend (en laat me even duidelijk zijn, al die zaken zijn wel zeer fout en terecht al strafbaar).
Mensen die agressief worden na een afwijzing zijn zelden mensen die op normale manier benaderen. Dus dat hangt vrijwel altijd met elkaar samen, een agressievere manier van benaderen gaat over in agressie om afwijzing.quote:Ik zeg trouwens niet dat verbale of fysieke agressie normaal gedrag is, maar ik vind dat dat foute gedrag het gedrag ervoor niet opeens ook fout maakt. Bij (andere) versierpogingen wordt dat algemeen erkend, maar bij catcalling wordt er opeens gesteld dat negatief gedrag dat erachteraan komt het catcallen op zich fout maakt. Dat is wat ik wilde aangeven met het vergelijk met (andere) versierpogingen, niet dat het in die situaties opeens wel allemaal prima is.
Nee. Dat is niet correcter.quote:Zoals jij stelt "het begint met catcalling, het eindigt met geweld" zou je het door kunnen trekken tot "het begint met een man die naar een vrouw kijkt", het eindigt met geweld. Dat is nog correcter ook. Ik denk dat het grootste deel van de verkrachtingen niet is begonnen met catcalling terwijl welhaast 100% is begonnen met kijken.
Wij gaan het niet eens worden en het heeft in mijn optiek weinig zin om bezig te blijven. Hier wil ik alleen nog even op ingaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm, ik kan helemaal geen 5 feministische schrijfsters opnoemen uit mijn hoofd, niet 1 zelfs om eerlijk te zijn.
Waarom dat framen als feminist in negatieve zin?
Ik begrijp écht niet waarom je dit voorbeeld aanhaalt in een topic dat gaan over seksueel intimiderend gedrag op straat,zoals sissen,bespugen en uitschelden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was een willekeurig voorbeeld. Het punt is dat dit het moderne feminisme is, een soort van emancipatie en evrouwcipatie (bij deze een nieuw woord).
Het is dan ook iets wat ontzettend veel voorkomt in deze maatschappij. Wat mij en andere vrouwen erg veel overkomt. Dan is het niet zo vreemd dat ik er ook wat over te zeggen heb.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wij gaan het niet eens worden en het heeft in mijn optiek weinig zin om bezig te blijven. Hier wil ik alleen nog even op ingaan.
Vijf feministische schrijvers was een voorbeeld, maar ik heb jou vrij vaak zien posten over dit soort dingen. Dat is niet negatief, ik ben het vaak met je eens, maar jouw complete wereldbeeld beďnvloedt je reactie. Zo lijk je me ook niet het type voor wie het uitmaakt of een roep uit een Toyota Swift of een dikke Mercedes komt (en je zal ook vast niemand kennen voor wie dat wel geldt, mensen gaan namelijk vooral met gelijkgestemden om), maar die vrouwen zijn er wel degelijk.
Dat is dus niet bedoeld om 'feminist' in negatieve zin te framen. Dat is namelijk iets waar ik persoonlijk tegen ageer.
Ze vormen een geheel in het scala van visies op de vrouw en de relatie van de man tot de vrouw. Catcalling, aanranding en verkrachting geven allemaal blijk van een niet al te positieve visie op de vrouw. De man eigent zich het recht toe haar seksueel te benaderen en ziet haar als een prooi.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Waarom gaat catcalling in jouw hoofd hand in hand met seksuele intimidatie of seksueel geweld? Dat heb ik ook bij een paar andere posters hier gezien en dat is oprecht wat ik graag zou begrijpen. Als die zaken in je hoofd namelijk zo verweven zijn, kan ik me voorstellen dat je zeer fanatiek ageert tegen het bestaan van catcalling.
Sissen is sowieso onrendabel gedrag. Ga een keer iets nuttigs doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:39 schreef Heilwasser het volgende:
Gewoon kappen met sissen ondermannetjes.
O, wat een helden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Voor mij is catcalling eerder verweven met normaal complimenteren en het initiatief dat mannen nog steeds worden geacht te nemen in de interactie tussen beide geslachten. Daar hoort trouwens ook sterk het niet direct durven nemen van dat initiatief bij, waar catcalling deels ook een symptoom van is. Het is veel enger om naar een vrouw toe te lopen en te vertellen dat ze je wel een leuke dame lijkt dan te roepen "Heey lekker ding, waar gaan die mooie beentjes naartoe?" (Zeker als je met je vrienden bent.) Al heeft het eerste ook meer positieve potentie.
Iets met bijvoeglijke naamwoorden met positieve betekenis, maar je kan ook ervoor kiezen om alles direct zo negatief mogelijk invullen. Dan krijg je dat complimenten op bepaalde lichaamsdelen of de insinuatie van seksuele interesse direct een verachting van de vrouw veronderstelt. Tsja, het is maar hoe je in het leven wil staan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, wat een helden.
Wat is er complimenteus aan het denigrerende "waar gaan die mooie beentjes naartoe"?
Dus Wouter Bos had gelukkig moeten zijn met de vele opmerkingen over zijn lekkere kontje? Hijzelf benoemde het in termen van "daar lusten de honden geen brood van".quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Iets met bijvoeglijke naamwoorden met positieve betekenis, maar je kan ook ervoor kiezen om alles direct zo negatief mogelijk invullen. Dan krijg je dat complimenten op bepaalde lichaamsdelen of de insinuatie van seksuele interesse direct een verachting van de vrouw veronderstelt. Tsja, het is maar hoe je in het leven wil staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |