abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 13:03:38 #101
137949 Disana
pi_160228863
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:01 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Iets met bijvoeglijke naamwoorden met positieve betekenis, maar je kan ook ervoor kiezen om alles direct zo negatief mogelijk invullen. Dan krijg je dat complimenten op bepaalde lichaamsdelen of de insinuatie van seksuele interesse direct een verachting van de vrouw veronderstelt. Tsja, het is maar hoe je in het leven wil staan.
Verachting is het zeker, want de vrouw wordt op haar uiterlijk afgerekend, hoe ze verder is speelt geen rol voor zo'n man en daar heeft ze ook geen zeggenschap in.
pi_160228902
Sissen wordt niemand beter van. Het is geen compliment, het is intimiderend. Had er ooit een leuk stripje van, maar die kan ik niet meer vinden.

Hoe ze dit willen handhaven weet ik niet, maar het is een goed signaal.
pi_160229323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:03 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dus Wouter Bos had gelukkig moeten zijn met de vele opmerkingen over zijn lekkere kontje? Hijzelf benoemde het in termen van "daar lusten de honden geen brood van".
Twee dingen:

1. Ja, het is een compliment.
2. Het is niet altijd gepast, maar als je een lekkere kont hebt is het begrijpelijk dat het eens opvalt.

Als het gesprek rondom een vrouwelijke politicus telkens over d'r uiterlijk gaat, terwijl ze een boodschap probeert te verkondigen die niks met haar uiterlijk te maken heeft, is dat logischerwijs vervelend. Het is echter begrijpelijk dat iemand af en toe haar uiterlijk opmerkt.

Zo kan het ook vervelend zijn als je onderweg naar je werk bent en iemand je toeroept hoe prachtig je kont is en je vraagt waar je zo snel naartoe loopt, maar je kan het hem moeilijk kwalijk nemen dat het hem opvalt en hij een kansje waagt (of het simpelweg onnadenkend uitroept).

Het feit dat iemand je seksueel aantrekkelijk vindt, ook als dat niet is waar je op dat moment de aandacht op gevestigd wil zien, betekent niet dat die persoon je minacht. Wat een dramatisch geëmmer.
pi_160229961
Ik word best wel moedeloos van dit topic. -O- Ik ben in elk geval blij dat ik andere types in mijn leven heb gekozen en dat er ook gewoon mannen bestaan die wel begrijpen waarom catcalling nooit een compliment is, zelfs niet als het object ervan denkt van wel.
pi_160230387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik word best wel moedeloos van dit topic. -O- Ik ben in elk geval blij dat ik andere types in mijn leven heb gekozen en dat er ook gewoon mannen bestaan die wel begrijpen waarom catcalling nooit een compliment is, zelfs niet als het object ervan denkt van wel.
Ik ben ook blij dat ik niet zo'n aap thuis heb zitten :')

Maar goed, het gaat dus eigenlijk niet om een paar mannen of meestal zullen het jongens zijn,
die iemand naroepen dat hij/zij een lekkere kont heeft, daar kan je om glimlachen en doorlopen of
gewoon helemaal negeren.

maar eigenlijk gaat het om dit.... en dát is dan wel weer veel serieuzer ineens.

Gesis
"Het gaat me niet om nafluitende bouwvakkers, maar om irritant gesis, seksuele toespelingen en jongens die vrouwen zomaar uitschelden voor hoer. Soms leidt het zelfs tot intimiderende achtervolgingen en voelt zo'n meisje zich echt bedreigd en angstig."

Ook zegt Hoogwerf regelmatig verhalen te horen van vrouwen die tijdens de ramadan op straat worden uitgescholden "omdat ze met een glas water op een terras zitten." "Ook dat soort bedreigingen moeten we serieus nemen en aanpakken," zegt het raadslid.

Boetes
Hoogwerf: "We moeten concrete stappen gaan maken om dit tegen te gaan. In Brussel worden bijvoorbeeld stevige boetes uitgedeeld voor ongewenste seksuele toespelingen op straat. En in Zeewolde geldt een 'uitjouw-verbod. In Rotterdam moet zoiets ook kunnen."

Leefbaar wil dat het verbod op straatintimidatie wordt opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-sissen-naar-vrouwen
pi_160230708
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:17 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Twee dingen:

1. Ja, het is een compliment.
2. Het is niet altijd gepast, maar als je een lekkere kont hebt is het begrijpelijk dat het eens opvalt.

Als het gesprek rondom een vrouwelijke politicus telkens over d'r uiterlijk gaat, terwijl ze een boodschap probeert te verkondigen die niks met haar uiterlijk te maken heeft, is dat logischerwijs vervelend. Het is echter begrijpelijk dat iemand af en toe haar uiterlijk opmerkt.

Zo kan het ook vervelend zijn als je onderweg naar je werk bent en iemand je toeroept hoe prachtig je kont is en je vraagt waar je zo snel naartoe loopt, maar je kan het hem moeilijk kwalijk nemen dat het hem opvalt en hij een kansje waagt (of het simpelweg onnadenkend uitroept).

Het feit dat iemand je seksueel aantrekkelijk vindt, ook als dat niet is waar je op dat moment de aandacht op gevestigd wil zien, betekent niet dat die persoon je minacht. Wat een dramatisch geëmmer.
Vergeet niet dat het gros van de vrouwen maar al te graag door bepaalde kleding te dragen de focus leggen op hun uiterlijk voor aandacht van mannen en vrouwen.
Blijkbaar is het bijzonder vervelend en verachting als ongewenste mannen een mooie vrouw zien, daar ook aandacht van terug willen en dat met bepaald gedrag (imo kansloos dat fluiten en sissen btw) proberen voor elkaar te krijgen. Wat een dramaqueens. :')
pi_160231095
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het gros van de vrouwen maar al te graag door bepaalde kleding te dragen de focus leggen op hun uiterlijk voor aandacht van mannen en vrouwen.
Blijkbaar is het bijzonder vervelend en verachting als ongewenste mannen een mooie vrouw zien, daar ook aandacht van terug willen en dat met bepaald gedrag (imo kansloos dat fluiten en sissen btw) proberen voor elkaar te krijgen. Wat een dramaqueens. :')
Is ook iets voor te zeggen hoor, als je met een metersdiepe decolleté over straat gaat, hoef je niet raar op te kijken als je opmerkingen krijgt, maar ik denk dat de vrouwen die dat doen dat ook niet
eens raar vinden.

Het wordt pas raar als je geen enkele aanleiding geeft zoals mijn voorbeeld hierboven, als meisjes of vrouwen dan worden nageroepen of lastiggevallen dan is het wel raar natuurlijk.
Heb ik het er niet eens over dat je zomaar ongewenst betast kan worden, maar het zal
ongetwijfeld een bepaald groepje mannen of jongens zijn die zover gaan.

Voor de rest is fluiten en sissen inderdaad behoorlijk kansloos :+
pi_160231666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:17 schreef FANN het volgende:

[..]

Is ook iets voor te zeggen hoor, als je met een metersdiepe decolleté over straat gaat, hoef je niet raar op te kijken als je opmerkingen krijgt, maar ik denk dat de vrouwen die dat doen dat ook niet
eens raar vinden.

Het wordt pas raar als je geen enkele aanleiding geeft zoals mijn voorbeeld hierboven, als meisjes of vrouwen dan worden nageroepen of lastiggevallen dan is het wel raar natuurlijk.
Heb ik het er niet eens over dat je zomaar ongewenst betast kan worden, maar het zal
ongetwijfeld een bepaald groepje mannen of jongens zijn die zover gaan.

Voor de rest is fluiten en sissen inderdaad behoorlijk kansloos :+
Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen maar ook vrouwen zonder metersdiep decolleté dragen vaak make up en andere zaken zoals bijvoorbeeld een strakke broek/legging die de focus op uiterlijk leggen. Zoals het lijkt is het dat vrouwen passief zijn in aandacht vragen en mannen actief.

Dat er mensen zijn (waaronder ook vrouwen) die over grenzen gaan door handtastelijk te worden is niet te voorkomen net als dat inbrekers wel weten dat inbreken verkeerd is en het toch doen maar dat heeft niet zoveel te maken met fluiten ed.

Als men 0,0 aandacht wil hebben raad ik de dames aan een kort pittig kapsel te nemen, geen make up te dragen, geen kleding te dragen die de nadruk op bepaalde lichaamsdelen leggen en 150 kilo eraan te eten of gewoon te wachten tot je boven een bepaalde leeftijd bent.
pi_160231808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen maar ook vrouwen zonder metersdiep decolleté dragen vaak make up en andere zaken zoals bijvoorbeeld een strakke broek/legging die de focus op uiterlijk leggen. Zoals het lijkt is het dat vrouwen passief zijn in aandacht vragen en mannen actief.

Dat er mensen zijn (waaronder ook vrouwen) die over grenzen gaan door handtastelijk te worden is niet te voorkomen net als dat inbrekers wel weten dat inbreken verkeerd is en het toch doen maar dat heeft niet zoveel te maken met fluiten ed.

Als men 0,0 aandacht wil hebben raad ik de dames aan een kort pittig kapsel te nemen, geen make up te dragen, geen kleding te dragen die de nadruk op bepaalde lichaamsdelen leggen en 150 kilo eraan te eten of gewoon te wachten tot je boven een bepaalde leeftijd bent.
ach, maar daar gaat het helemaal niet om denk ik :')

tenminste dat gevoel heb ik niet, de meeste mensen doen wel hun best om een beetje aardig voor de dag te komen, mannen ook! Maar in deze clip zie je dat mannen het ook maar ráár vinden als meisjes/vrouwen ze gaan naroepen.

quote:
De één tilt er zwaarder aan dan de ander, maar het gaat natuurlijk om écht lastigvallen en
intimiderende achtervolgingen, een opmerking over je kont hoef je nou niet echt meteen wakker
van te liggen, als ze eraan gaan zitten is wat anders natuurlijk.

Ik denk dat jij het ook niet leuk vind als er een passerende vrouw jou ineens bij je kruis grijpt, of wel?
pi_160232026
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:41 schreef FANN het volgende:

[..]

ach, maar daar gaat het helemaal niet om denk ik :')

tenminste dat gevoel heb ik niet, de meeste mensen doen wel hun best om een beetje aardig voor de dag te komen, mannen ook! Maar in deze clip zie je dat mannen het ook maar ráár vinden als meisjes/vrouwen ze gaan naroepen.

[..]

De één tilt er zwaarder aan dan de ander, maar het gaat natuurlijk om écht lastigvallen en
intimiderende achtervolgingen, een opmerking over je kont hoef je nou niet echt meteen wakker
van te liggen, als ze eraan gaan zitten is wat anders natuurlijk.

Ik denk dat jij het ook niet leuk vind als er een passerende vrouw jou ineens bij je kruis grijpt, of wel?
Aardig voor de dag komen doe je niet alleen voor jezelf toch?
De mannen vinden het raar omdat het veel minder vaak voorkomt dat vrouwen dergelijk gedrag vertonen wat naar mijn idee komt omdat vrouwen grotendeels een passieve rol in het verleidingsproces spelen. (want dat is waar we het eigenlijk over hebben)

De zaken die je noemt zijn al strafbaar en hebben vrij weinig te maken met nafluiten en sissen an sich hoewel ik wel de indruk heb dat we het eigenlijk grotendeels wel eens zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 14:52:24 #111
137949 Disana
pi_160232108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:41 schreef FANN het volgende:

[..]

een opmerking over je kont hoef je nou niet echt meteen wakker
van te liggen,

Ik vind dat anders knap vervelend als ik over straat loop op weg naar het een of ander, want ik loop daar niet om seksueel benaderd te worden, ongeacht wat ik aan heb.
pi_160232246
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat anders knap vervelend als ik over straat loop op weg naar het een of ander, want ik loop daar niet om seksueel benaderd te worden, ongeacht wat ik aan heb.
Ach zo word ik ook regelmatig aangestaard door vrouwen terwijl ik daar niet om gevraagd heb en wat best vervelend is maar mij hoor je niet opperen dat het staren door vrouwen maar verboden moet worden.
Natuurlijk maakt het wel uit wat je aan hebt, je adverteert iets met je kleding.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 14:59:17 #113
137949 Disana
pi_160232283
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:57 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ach zo word ik ook regelmatig aangestaard door vrouwen terwijl ik daar niet om gevraagd heb en wat best vervelend is maar mij hoor je niet opperen dat het staren door vrouwen maar verboden moet worden.
Natuurlijk maakt het wel uit wat je aan hebt, je adverteert iets met je kleding.
Het zou niet uit moeten maken, want misschien ben ik wel onderweg naar een sollicitatiegesprek of een feestje. Het gaat de kerel die het nodig vindt me na te roepen niets aan en het heeft ook niets met hem te maken want ik ken hem niet.
pi_160232378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou niet uit moeten maken, want misschien ben ik wel onderweg naar een sollicitatiegesprek of een feestje. Het gaat de kerel die het nodig vindt me na te roepen niets aan en het heeft ook niets met hem te maken want ik ken hem niet.
Of misschien loop je over straat en ben je op zoek naar een nieuwe leuke vent of vind je het wel leuk om aandacht te krijgen en wil jij die naroepende kerel wel leren kennen.
Welkom in de grote mensen wereld waar je niet kan dicteren hoe andere mensen moeten denken en andere mensen niet je gedachtes en intenties kunnen lezen. :D
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:05:02 #115
137949 Disana
pi_160232419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:03 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Of misschien loop je over straat en ben je op zoek naar een nieuwe leuke vent of vind je het wel leuk om aandacht te krijgen en wil jij die naroepende kerel wel leren kennen.
Welkom in de grote mensen wereld waar je niet kan dicteren hoe andere mensen moeten denken en andere mensen niet je gedachtes en intenties kunnen lezen. :D
Mensen mogen denken wat ze willen, maar ze hebben hun seksuele prikkels maar voor zich te houden.
pi_160232495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Mensen mogen denken wat ze willen, maar ze hebben hun seksuele prikkels maar voor zich te houden.
Je hebt wel een hele onaantrekkelijke attitude dus het zal allemaal wel wat meevallen met die seksuele prikkels in jouw geval. :')
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:10:25 #117
137949 Disana
pi_160232553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:08 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je hebt wel een hele onaantrekkelijke attitude dus het zal allemaal wel wat meevallen met die seksuele prikkels in jouw geval. :')
Ziehier de onderontwikkelde man die nog in de oertijd leeft.
pi_160232694
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is lief van je. :7
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:39:10 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160233258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:10 schreef Disana het volgende:

[..]

_O-

Typisch inderdaad, hij weet geen weerwoord dus maakt het maar persoonlijk. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:41:28 #120
137949 Disana
pi_160233321
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

_O-

Typisch inderdaad, hij weet geen weerwoord dus maakt het maar persoonlijk. :')
Het lijkt in dit topic anders, maar gelukkig zijn lang niet alle mannen zo. Althans niet de mannen die ik ken, ook niet op Fok.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:43:51 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160233379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt in dit topic anders, maar gelukkig zijn lang niet alle mannen zo. Althans niet de mannen die ik ken, ook niet op Fok.
Nee, dit is typisch Terry gedrag, gelukkig denken zelfs de meeste mannen op Fok! niet hetelfde als hij. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:44:39 #122
137949 Disana
pi_160233405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dit is typisch Terry gedrag, gelukkig denken zelfs de meeste mannen op Fok! niet hetelfde als hij. :P
Ah. Ik ken 'Terry' verder niet. Ook maar zo houden dan.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:45:44 #123
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160233434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah. Ik ken 'Terry' verder niet. Ook maar zo houden dan.
:Y
pi_160235692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat vrouwen daar op zitten te wachten, maar ik bedoel...
je kan nou eenmaal niet álles strafbaar stellen en zelf als dat wél kon dan is
dat toch helemaal niet na te leven?
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:06:15 #125
137949 Disana
pi_160235722
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef FANN het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik zou het zo'n mooi signaal naar de boosdoeners vinden.
pi_160235733
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou ja, hier werd door iemand gesteld dat het zelfs een succesvolle versiermanier was.

Dat het op z'n hoogst irritant is als het bij catcalling blijft ben ik het mee eens, schouders ophalen en gewoon doorlopen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160235862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik zou het zo'n mooi signaal naar de boosdoeners vinden.
ik denk dat dat niet gaat lukken :P maar dan wordt het ook allemaal wél érg streng....

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, hier werd door iemand gesteld dat het zelfs een succesvolle versiermanier was.

Dat het op z'n hoogst irritant is als het bij catcalling blijft ben ik het mee eens, schouders ophalen en gewoon doorlopen.
Een succesvolle versiermanier is het zéker niet, de meeste vrouwen denken toch alleen maar ''wat een sukkel'' :D

Precies schouders ophalen en doorlopen, ik denk ook dat dat het beste werkt, maar áls je dan
tóch nog lastiggevallen wordt, dán wordt het weer een ander verhaal, als je geen reactie geeft
en je wordt daarna uitgescholden en zélfs achternagelopen of betast, ja daar mag van mij best een boete op worden gezet, ik zou alleen niet weten hoe ze dat moeten doen,, misschien als er héél toevallig een agent in de buurt loopt dat dat lukt, maar voor de rest zie ik dat niet echt als haalbaar.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:13:40 #128
137949 Disana
pi_160235911
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:11 schreef FANN het volgende:

[..]

ik denk dat dat niet gaat lukken :P maar dan wordt het ook allemaal wél érg streng....

[..]

Een succesvolle versiermanier is het zéker niet, de meeste vrouwen denken toch alleen maar ''wat een sukkel'' :D

Precies schouders ophalen en doorlopen, ik denk ook dat dat het beste werkt, maar áls je dan
tóch nog lastiggevallen wordt, dán wordt het weer een ander verhaal, als je geen reactie geeft
en je wordt daarna uitgescholden en zélfs achternagelopen of betast, ja daar mag van mij best een boete op worden gezet, ik zou alleen niet weten hoe ze dat moeten doen,, misschien als er héél toevallig een agent in de buurt loopt dat dat lukt, maar voor de rest zie ik dat niet echt als haalbaar.
Maar FANN, als je zo redeneert, kun je alles wel vrij laten. Te hard rijden, dronken achter het stuur, kinderen meppen, noem maar op: niet strafbaar stellen omdat niemand het ziet. Dat kan natuurlijk niet, strafbaar stellen is tevens een signaal naar de maatschappij.
pi_160236067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar FANN, als je zo redeneert, kun je alles wel vrij laten. Te hard rijden, dronken achter het stuur, kinderen meppen, noem maar op: niet strafbaar stellen omdat niemand het ziet. Dat kan natuurlijk niet, strafbaar stellen is tevens een signaal naar de maatschappij.
Nou ja voor te hard rijden hebben ze apparatuur, als je gepakt wordt met een borrel op
achter het stuur kunnen ze dat gelukkig ook meten, als kinderen gemept worden, valt
dat hopelijk wel een leraar of lerares op of anders buren etc.

Ik denk dat het ongevraagd, tegen de wil in, betasten van een vrouw eigenlijk wel al strafbaar
is, toch? of ik moet het mis hebben, dat weet ik even niet precies hoe die wetgeving inelkaar
steekt, valt dat niet al onder aanranding?

Maar ik bedoelde eigenlijk, gewoon een glazenwasser die iets roept van bovenaf zijn trap,
of een paar jongens die iets zeggen als er een meisje voorbij komt lopen in een zomerjurkje,
tja, ik zou niet weten hoe je dat strafbaar moet stellen, dat vind ik dan wel weer erg ver gaan hoor
om héél eerlijk te zijn.

Maar dingen zoals in dat artikel stond, dát gaat natuurlijk véél verder en die zijn ook niet meer
zo ''onschuldig'''...

wat hier staat bedoel ik ...

NWS / A'dam wil sissen strafbaar stellen #2
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:24:24 #130
137949 Disana
pi_160236162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:20 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou ja voor te hard rijden hebben ze apparatuur, als je gepakt wordt met een borrel op
achter het stuur kunnen ze dat gelukkig ook meten, als kinderen gemept worden, valt
dat hopelijk wel een leraar of lerares op of anders buren etc.

Ik denk dat het ongevraagd, tegen de wil in, betasten van een vrouw eigenlijk wel al strafbaar
is, toch? of ik moet het mis hebben, dat weet ik even niet precies hoe die wetgeving inelkaar
steekt, valt dat niet al onder aanranding?

Maar ik bedoelde eigenlijk, gewoon een glazenwasser die iets roept van bovenaf zijn trap,
of een paar jongens die iets zeggen als er een meisje voorbij komt lopen in een zomerjurkje,
tja, ik zou niet weten hoe je dat strafbaar moet stellen, dat vind ik dan wel weer erg ver gaan hoor
om héél eerlijk te zijn.

Maar dingen zoals in dat artikel stond, dát gaat natuurlijk véél verder en die zijn ook niet meer
zo ''onschuldig'''...

wat hier staat bedoel ik ...

NWS / A'dam wil sissen strafbaar stellen #2
Aanranding wordt lang niet altijd opgepikt, dat heb ik ook zelf meegemaakt. We nemen het als maatschappij niet zo serieus. Maar na Keulen lijkt er een ommekeer gaande te zijn en ik hoop dat die doorzet.

Ik vind nafluiten en -roepen ook niet echt onschuldig, omdat zo'n man de passerende vrouw dan toch als prooi ziet. Van dat hele idee dat vrouwen er voor mannen zijn moeten we af.
pi_160236186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:11 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Mee eens, de agressie die te vaak volgt op catcalling zou van mij strafbaar mogen zijn. Erg lastig te handhaven, maar wel een mooi signaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160236375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:24 schreef Disana het volgende:
Ik vind nafluiten en -roepen ook niet echt onschuldig, omdat zo'n man de passerende vrouw dan toch als prooi ziet. Van dat hele idee dat vrouwen er voor mannen zijn moeten we af.
Ik ben bang dat er altijd mannen zullen blijven die dat ook een beetje zo zien, maar je hebt wel gradaties in roepen en fluiten, zolang het niet bedreigend zie ik niet écht een heel groot probleem,
meestal is negeren wel voldoende.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Mee eens, de agressie die te vaak volgt op catcalling zou van mij strafbaar mogen zijn. Erg lastig te handhaven, maar wel een mooi signaal.
Já dan dus wel, zo zie ik het eigenlijk ook.

Het is mij gelukkig maar 1x gebeurd dat iemand nadat hij ''hé schatje'' had geroepen en ik dat genegeerd had, me uit begon te schelden, dat was behoorlijk beangstigend, maar je kan moeilijk daarna aangifte gaan doen, want je loopt niet even naar hem toe om zijn naam te vragen en daar
heb je dan meteen het probleem, het kán wel strafbaar gesteld worden, maar het is allemaal
een beetje té vaag, wanneer gaat het te ver en wanneer niet?

Dit voorbeeld ging te ver, maar hoe voorkom je zoiets?
pi_160236389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Ga je nou echt dingen die fysiek gevaarlijk zijn voor mensen zelf en voor anderen vergelijken met dingen die niet meer doen dan je een bepaald gevoel geven? Wow.

Te hard rijden = levensgevaarlijk voor iemand zelf en voor onschuldige weggebruikers en niet voor meerdere interpretaties vatbaar.

Dronken achter het stuur = levensgevaarlijk voor iemand zelf en voor onschuldige weggebruikers en niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Daarom strafbaar.

Kinderen meppen = brengt fysieke schade aan en niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Daarom strafbaar.

Sissen en fluiten = niet levensgevaarlijk, brengt geen fysieke schade aan, alleen gevoelens worden mogelijk gekwetst en multi-interpreteerbaar. Daarom (nog) niet strafbaar.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:37:56 #134
137949 Disana
pi_160236403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:36 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ga je nou echt dingen die fysiek gevaarlijk zijn voor mensen zelf en voor anderen vergelijken met dingen die niet meer doen dan je een bepaald gevoel geven? Wow.

Te hard rijden = levensgevaarlijk voor iemand zelf en voor onschuldige weggebruikers en niet voor meerdere interpretaties vatbaar.

Dronken achter het stuur = levensgevaarlijk voor iemand zelf en voor onschuldige weggebruikers en niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Daarom strafbaar.

Kinderen meppen = brengt fysieke schade aan en niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Daarom strafbaar.

Sissen en fluiten = niet levensgevaarlijk, brengt geen fysieke schade aan, alleen gevoelens worden mogelijk gekwetst en multi-interpreteerbaar. Daarom (nog) niet strafbaar.
Je kunt niet lezen: het gaat erom of je iets dat niet ontdekt wordt wel strafbaar moet stellen.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:38:38 #135
137949 Disana
pi_160236417
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er altijd mannen zullen blijven die dat ook een beetje zo zien, maar je hebt wel gradaties in roepen en fluiten, zolang het niet bedreigend zie ik niet écht een heel groot probleem,

[..]

Het is mij gelukkig maar 1x gebeurd dat iemand nadat hij ''hé schatje'' had geroepen en ik dat genegeerd had, me uit begon te schelden, dat was behoorlijk beangstigend, maar je kan moeilijk daarna aangifte gaan doen, want je loopt niet even naar hem toe om zijn naam te vragen en daar
heb je dan meteen het probleem, het kán wel strafbaar gesteld worden, maar het is allemaal

Mijn probleem met roepen en fluiten is dus inderdaad dat je niet kunt weten of het nog verder gaat als je niet reageert of juist wel. Het is bedreigend.
pi_160236430
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Je kunt niet lezen: het gaat erom of je iets dat niet ontdekt wordt wel strafbaar moet stellen.
Als het niet meer dan jou gevoelens oplevert niet nee.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:46:08 #137
137949 Disana
pi_160236574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als het niet meer dan jou gevoelens oplevert niet nee.
Daar denkt de VVD in Amsterdam dus anders over ^O^
pi_160236583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn probleem met roepen en fluiten is dus inderdaad dat je niet kunt weten of het nog verder gaat als je niet reageert of juist wel. Het is bedreigend.
Ja, als je het zo stelt is dat zo, maar zo'n glazenwasser komt niet zo snel van zijn trap hoor :+
En die jongens bij de bushalte zijn ook meestal niet zo serieus, maar het kán wel serieus worden
als er eentje bijzit die diep beledigd is dat hij genegeerd wordt, het kán uit de hand lopen, maar
ik denk dat alles wat daarna komt eigenlijk al strafbaar is, want als ze je achterna gaan lopen is
het stalken en als ze aan je gaan zitten is het aanranding.

Een losse opmerking is wel moeilijk te verbieden eigenlijk en of we dat nou ook willen?
Dan krijg je wel een hele rare samenleving als mannen niet meer op vrouwen mogen reageren
of andersom, je snapt toch wel wat ik bedoel? Mannen kijken naar vrouwen, en soms kijken
vrouwen wel eens om naar een man, en bij homosexualiteit kijken mannen naar mannen of vrouwen naar vrouwen, dat kan je gewoon niet verbieden en als daar een vrij onschuldige opmerking bij valt, tja ik denk dan niet meteen, gooi hem voor de leeuwen, maar ik begrijp ook
wel wat jij bedoelt.

hmmmm..... lastige kwestie dit, ook om duidelijk te maken wat ik nu eigenlijk bedoel geloof ik :D
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:50:27 #139
137949 Disana
pi_160236672
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, als je het zo stelt is dat zo, maar zo'n glazenwasser komt niet zo snel van zijn trap hoor :+
En die jongens bij de bushalte zijn ook meestal niet zo serieus, maar het kán wel serieus worden
als er eentje bijzit die diep beledigd is dat hij genegeerd wordt, het kán uit de hand lopen, maar
ik denk dat alles wat daarna komt eigenlijk al strafbaar is, want als ze je achterna gaan lopen is
het stalken en als ze aan je gaan zitten is het aanranding.

Een losse opmerking is wel moeilijk te verbieden eigenlijk en of we dat nou ook willen?
Dan krijg je wel een hele rare samenleving als mannen niet meer op vrouwen mogen reageren
of andersom, je snapt toch wel wat ik bedoel? Mannen kijken naar vrouwen, en soms kijken
vrouwen wel eens om naar een man, en bij homosexualiteit kijken mannen naar mannen of vrouwen naar vrouwen, dat kan je gewoon niet verbieden en als daar een vrij onschuldige opmerking bij valt, tja ik denk dan niet meteen, gooi hem voor de leeuwen, maar ik begrijp ook
wel wat jij bedoelt.

hmmmm..... lastige kwestie dit, ook om duidelijk te maken wat ik nu eigenlijk bedoel geloof ik :D
Ja ik snap je wel, en er is ook niets mis met een gezonde interesse voor elkaar. Maar de grens ligt voor mij bij het benaderen als prooi dus. Dat heb ik echt liever niet.
pi_160236708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja ik snap je wel, en er is ook niets mis met een gezonde interesse voor elkaar. Maar de grens ligt voor mij bij het benaderen als prooi dus. Dat heb ik echt liever niet.
En dat is exact wat er multi interpreteerbaar aan is en waarom dergelijke voorstellen knettergek zijn. Jouw gevoel dat je als prooi benadert wordt is niet per definitie de objectieve realiteit.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:53:03 #141
137949 Disana
pi_160236738
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En dat is exact wat er multi interpreteerbaar aan is en waarom dergelijke voorstellen knettergek zijn. Jouw gevoel dat je als prooi benadert wordt is niet per definitie de objectieve realiteit.
Zoals ik al zei, de Amsterdamse VVD denkt met mij mee. Maar daar reageer je niet op.
pi_160236763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, ik weet alleen niet of ze dat altijd zo zien, meestal is het een dolletje, maar
die gevallen waar je serieus als prooi gezien wordt die lopen dan ook vaak uit de hand.
En dán is het gelukkig wel strafbaar.
pi_160236798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, de Amsterdamse VVD denkt met mij mee. Maar daar reageer je niet op.
Wat de VVD denkt is volstrekt irrelevant. Als de SP het met mij eens is geeft dat mijn mening dan spontaan meer waarde? Vast niet toch?
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:56:42 #144
137949 Disana
pi_160236827
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, ik weet alleen niet of ze dat altijd zo zien, meestal is het een dolletje, maar
die gevallen waar je serieus als prooi gezien wordt die lopen dan ook vaak uit de hand.
En dán is het gelukkig wel strafbaar.
Ik weet wel dat het niet altijd predatorgedrag is. Zo liep ik laatst met twee vriendinnen over straat toen er een Surinaamse meneer in het voorbijgaan zei 'drie mooie vrouwen en niet een die lacht'. Dat is dus gewoon vriendelijk en leuk. Maar soms weet je het niet, en daarom zou ik het beter vinden als het gewoon niet meer voorkomt.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 17:58:07 #145
137949 Disana
pi_160236862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat de VVD denkt is volstrekt irrelevant. Als de SP het met mij eens is geeft dat mijn mening dan spontaan meer waarde? Vast niet toch?
Het lijkt mij nou juist zeer relevant wat onze volksvertegenwoordigers voor ons vinden en beslissen.
pi_160236864
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:35 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Als er anderen in de buurt zijn, zou je eventueel een foto kunnen maken. Of je spreekt iemand in de buurt rechtstreeks aan en geeft aan dat iemand je lastigvalt. Dan doorbreek je het bystander effect.
pi_160236871
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het dilemma. En zelfs als het "illegaal" is kan er alsnog heel weinig aan gedaan worden tenzij er toevallig een agent aanwezig is die het ook hoort.

Daarom: Aandoenlijk van de VVD maar er gaat echt niets spannends uit komen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als er anderen in de buurt zijn, zou je eventueel een foto kunnen maken.
*video. Foto zegt niets.
Conscience do cost.
pi_160236900
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt mij nou juist zeer relevant wat onze volksvertegenwoordigers voor ons vinden en beslissen.
Omdat ze je mening delen wel ja. Voor de rest zijn er nog veel meer partijen met uiteenlopende standpunten en dat maakt de VVD niet DE volksvertegenwoordiging. Maar goed dat weet je ook best wel.
pi_160236918
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het niet altijd predatorgedrag is. Zo liep ik laatst met twee vriendinnen over straat toen er een Surinaamse meneer in het voorbijgaan zei 'drie mooie vrouwen en niet een die lacht'. Dat is dus gewoon vriendelijk en leuk. Maar soms weet je het niet, en daarom zou ik het beter vinden als het gewoon niet meer voorkomt.
Ja, Disana dat is een wens die niet uit zal komen denk ik weet ook niet of ik dat zo zou wensen,
het voorbeeld wat jij geeft is is dus gewoon eigenlijk best leuk, dus als je zo'n wet gaat maken
dan kan écht helemaal niets meer, ik weet niet hoor..
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 18:00:52 #150
137949 Disana
pi_160236938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:59 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Omdat ze je mening delen wel ja. Voor de rest zijn er nog veel meer partijen met uiteenlopende standpunten en dat maakt de VVD niet DE volksvertegenwoordiging. Maar goed dat weet je ook best wel.
Ook als ze je mening niet delen. Misschien wel juist dan. Persoonlijk vind ik dat dit idee van de VVD in Amsterdam landelijke navolging moet krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')