Gedrag kan je bestraffen, iemands denkbeelden gelukkig niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het helpt om de staatskas te spekken maar het zal er echt niet voor zorgen dat deze straatMarokkanen de vrouw voor vol aan gaan zien.
Daarom moet je niet inzetten op het strafbaar maken van zaken die niet al te ernstig zijn maar inzetten op het creëren van meer harmonie en verbroedering en zo. Dat doe je met typisch links beleid. Ik zou trouwens liever zien dat zo'n Marokkaan die sist bij zijn oor wordt gepakt door een voorbijganger die het hoort en ziet dan dat hij een boete krijgt, het is veel effectiever.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gedrag kan je bestraffen, iemands denkbeelden gelukkig niet.
Maar er is inderdaad meer nodig om mensen wat respectvoller met vrouwen om te gaan. Dat beperkt zich echt niet enkel tot Marokkanen. Zie bijvoorbeeld die Terry hier.
Vaak is repressie niet de oplossing en liggen er diepere oorzaken, dat is inderdaad waar. Maar je kunt wel een signaal afgeven met het strafbaar stellen. Voor veel vrouwen is het toch een doorn in het oog, dus dat het "niet al te ernstig is" ben ik niet met je eens. Het geeft vrouwen een onveilig gevoel. Het is naar mijn mening ook niet een goed idee om mensen hiervoor op te sluiten, maar je kunt wel een signaal afgeven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom moet je niet inzetten op het strafbaar maken van zaken die niet al te ernstig zijn maar inzetten op het creëren van meer harmonie. Dat doe je met typisch links beleid.
Sociale controle is inderdaad ook nodig.quote:Ik zou trouwens liever zien dat zo'n Marokkaan die sist bij zijn oor wordt gepakt door een voorbijganger die het hoort en ziet dan dat hij een boete krijgt, het is veel effectiever.
Hier wel mee eens. Ben geen voorstander van dit soort gedrag strafbaar maken, maar wel een voorstander van een maatschappelijke verandering waarin dit soort gedrag wordt afgekeurd en er dus wat van gezegd wordt. Bij voorkeur binnen de eigen gelederen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom moet je niet inzetten op het strafbaar maken van zaken die niet al te ernstig zijn maar inzetten op het creëren van meer harmonie en verbroedering en zo. Dat doe je met typisch links beleid. Ik zou trouwens liever zien dat zo'n Marokkaan die sist bij zijn oor wordt gepakt door een voorbijganger die het hoort en ziet dan dat hij een boete krijgt, het is veel effectiever.
Dat zou inderdaad het mooiste zijn. Er is een cultuuromslag nodig inderdaad. Daar ben ik het wel eens mee met jullie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:15 schreef erodome het volgende:
Dus als iemand in een groepje zoiets doet dat zijn "maten" eromheen zeggen doe eens normaal gast of iets in die geest. Of dat wanneer dat niet gebeurd omstanders afkeuring laten blijken.
Het gaat hier over sissen naar meisjes, wie doen dat nog meer buiten een deel van de polderMarokkaantjes (want kindjes)?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:13 schreef robin007bond het volgende:
En je hoeft het niet steeds over een Marokkaan te hebben in je voorbeeld.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat hier over sissen naar meisjes, wie doen dat nog meer buiten een deel van de polderMarokkaantjes (want kindjes)?
Leuk geformuleerd. Ik denk dat Terry zich een fluweelzachte bolster met blanke pit waant. De zojuist opzij geschoven vrouwenhatende/minachtende mannen zullen dat ook van zichzelf vinden, met bovendien een heiligenkransje eromheen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als we uitgaan van het bewust sexueel lastig vallen - niet de ruwe bolster blanke pit die het niet slecht bedoelt - dan is het in essentie hetzelfde, enkel de uitingsvorm verschilt. In beide gevallen gaat het om macht. Of dat de impact in beduidende mate verschilt weet ik niet, ik denk dat het ongeveer evenveel schade aanricht als je dat voldoende meemaakt.
Ik mis de ondertiteling wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:15 schreef snakelady het volgende: En voor de dames, wordt je weer eens ongevraagd gegrepen, gewoon net doen of je doof bent, blijkbaar helpt dat.
http://i.imgur.com/FyUM4NP.webm
Best wel vaak, al is het alleen maar schelden en achterna lopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:26 schreef MrGuma het volgende:
Hoe vaak resulteert sissen in iets kwalijks?
'Best wel vaak' is niet echt een antwoord waar ik iets aan heb... Kan tien keer zijn, kan 50 zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Best wel vaak, al is het alleen maar schelden en achterna lopen.
Best wel een leuk stukje en óók herkenbaar, 's avond alleen over straat ga ik allang niet meer,quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Disana het volgende:
Hoe schrijver Tommy Wieringa de andere kant ervaart:
https://www.facebook.com/Tommy-Wieringa-596887573657506/?fref=nf
quote:Weerbaarheid
Ik las een artikel van schrijfster Shantie Singh, waarin ze droomt van een wereld waarin vrouwen zonder angst voor mannen over straat kunnen. Ze beschrijft een paar waarnemingen uit eigen praktijk. Zo merkt ze op dat een vrouw ’s avonds in de metro altijd naast een andere vrouw zal gaan zitten en nooit naast een man, en dat een vrouw in een donkere straat voortdurend op haar hoede is, met ogen in haar rug.
Maar de publieke ruimte is van iedereen, schrijft Singh, en vrouwen zouden veilig over straat moeten kunnen zonder voortdurend risicotaxaties te maken.
Er kan niet genoeg op gewezen worden dat voor veel vrouwen in de openbare ruimte de man een potentiële agressor is. I
k ben me hier jaren geleden bewust van geworden toen een vriendin uit Utrecht een hond kocht. Ze hield niet speciaal van honden maar wel van het vroege avondlicht in de bomen langs de singel; ze wandelde er graag om na te denken en de dag van zich af te schudden, maar werd in haar vrijheid belemmerd door mannen die haar achternaliepen, toespelingen maakten en hinderlijk staarden. Zoals sommige mensen een hond nemen tegen vreemdelingen, nemen sommige vrouwen een hond tegen mannen.
Het komt me sindsdien zeer onrechtvaardig voor dat vrouwen plaatsen moeten mijden waar ik me gewoon kan begeven.
Als ik in een lege straat een vrouw tegemoet loop, weet ik dat zij al een razendsnelle risicoanalyse heeft gemaakt. Er komt een kale, lange man op haar af; ze weegt haar kansen. Zijn er anderen verderop? Zal ze gehoord worden als ze schreeuwt?
Ik vind het vervelend, licht beledigend zelfs om als risico beschouwd te worden en ga alvast een eindje opzij, met mijn ogen neergeslagen. Er gaat een onaangename spanning uit van ons tweeën in die straat. Zij ziet een risico naderen en ik probeer een ongevaarlijke indruk te wekken, om haar te laten weten dat ze zich niet ongerust hoeft te maken. Maar hoe wek je een, ja, gecastreerde indruk? Een nichterig loopje anders, licht heupwiegend.
Tegen de tijd dat we elkaar passeren is de spanning zo opgelopen dat ik wil uitroepen dat ik haar verdomme echt niet zal aanranden als ze dat soms denkt.
De wederzijdse opluchting kan niet groter zijn wanneer het eenmaal voorbij is.
De pest is dat ik zelf twee dochters kreeg. Mijn vaste voornemen is om ze, wanneer ze daar de leeftijd voor hebben, mee te nemen naar een trainingskamp in de Thaise jungle, waar we ons gedurende vier weken zullen laten onderrichten in de edele kunst van het muay Thai. Mijn dochters zullen geen hond nodig hebben wanneer ze zelf tijger zijn.![]()
Ja ik vond het ook nogal treurig, ik kan me goed inleven in zijn ongemak. Zo zie je maar dat het voor beide seksen onwenselijk is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Best wel een leuk stukje en óók herkenbaar, 's avond alleen over straat ga ik allang niet meer,
eigenlijk is dat best treurig, maar het wél een feit.
[..]
Ja, daarom is het een goed stukjequote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook nogal treurig, ik kan me goed inleven in zijn ongemak. Zo zie je maar dat het voor beide seksen onwenselijk is.
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het mannen op deze manier ook treft.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, daarom is het een goed stukje, voor mannen die niks kwaads willen is het ook best rot.
nee, ik ook niet écht, hoewel ik wel vaker heb gehoord dat als een man eenmaal dochters heeftquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het mannen op deze manier ook treft.
Ja ongetwijfeld. Het lijkt me een hele klus om ze in de wereld los te laten als je weet dat er vervelende kerels rondlopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:41 schreef FANN het volgende:
[..]
nee, ik ook niet écht, hoewel ik wel vaker heb gehoord dat als een man eenmaal dochters heeft
dat hij heel anders tegen dingen aan gaat kijken
*Een bepaalde aantal.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het mannen op deze manier ook treft.
Het maakt voor haar ook niet uit wat jij denkt als jullie wegen elkaar kruisen. Maar Tommy Wieringa heeft dat ongemak dus wel, die zou het liefst met een bordje 'ongevaarlijk' rondlopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:44 schreef MrGuma het volgende:
[..]
*Een bepaalde aantal.
Mij interesseert het geen zak als een vrouw denkt dat ik haar iets aan kan doen. Die gedachte komt toch niet in mij op. Waarom zou ik mij er dan over opwinden?
Of iets ertussenin. Dat weet je gewoon niet als het gebeurd. De ene keer heeft het een gevolg, de andere keer niet. Maar altijd moet je er rekening mee houden en is het lastig om in te schatten hoe ver het zal gaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:24 schreef MrGuma het volgende:
[..]
'Best wel vaak' is niet echt een antwoord waar ik iets aan heb... Kan tien keer zijn, kan 50 zijn.
Ik ga dan wel over straat (bos), maar ik heb dan ook al vele jaren honden(niet voor dat doel speciaal).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Best wel een leuk stukje en óók herkenbaar, 's avond alleen over straat ga ik allang niet meer,
eigenlijk is dat best treurig, maar het wél een feit.
[..]
Ik heb mijn Griek die als ik 's avonds een wandelingetje ga maken met me mee gaatquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga dan wel over straat (bos), maar ik heb dan ook al vele jaren honden(niet voor dat doel speciaal).
Toen ik een kleine tijd alleen een hoog bejaarde golden een Jack russel had kwam ik er wel achter dat ik verwend was met al die tijd ook een hond die meer indruk wekt. Heb toen een tijdje mijn schemer wandelingen e.d. op een laag pitje gehad, dat terwijl ik daar zo van hou.
Was echt een beperking van mijn vrijheidsgevoel.
In steden e.d. heb ik ook eigenlijk altijd mijn man bij me, of hij brengt me weg en haalt me op. Heerlijk niet feministisch begeleid dusquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb mijn Griek die als ik 's avonds een wandelingetje ga maken met me mee gaat![]()
En als ik gehaald of gebracht moet worden dan doet hij dat ook, dus over verwend gesproken![]()
Klinkt niet erg feministisch trouwens, maar misschien ben ik dat ook helemaal niet![]()
Nee, dat komt door het zekere risico dat het daar niet bij blijft. Of er niet gesist wordt, maar gegrepen wordt.quote:
Gewoon ervaringen....quote:
Goed stuk!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:50 schreef Disana het volgende:
Hoe schrijver Tommy Wieringa de andere kant ervaart:
https://www.facebook.com/Tommy-Wieringa-596887573657506/?fref=nf
Als ik 's avond voor een wandeling ging, gewoon omdat ik daar zin in had, nam ik de hond van de buren mee, die hadden een kruising rottweiler x herder.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga dan wel over straat (bos), maar ik heb dan ook al vele jaren honden(niet voor dat doel speciaal).
Toen ik een kleine tijd alleen een hoog bejaarde golden een Jack russel had kwam ik er wel achter dat ik verwend was met al die tijd ook een hond die meer indruk wekt. Heb toen een tijdje mijn schemer wandelingen e.d. op een laag pitje gehad, dat terwijl ik daar zo van hou.
Was echt een beperking van mijn vrijheidsgevoel.
Die had je echt nodig omdat je je anders niet veilig voelt?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik 's avond voor een wandeling ging, gewoon omdat ik daar zin in had, nam ik de hond van de buren mee, die hadden een kruising rottweiler x herder.
Nu werkt dat niet meer zo, de buren hebben een yorkshire terriër.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |