twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:45:13150 laps! https://t.co/rNuA3xl1sQ reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:50:59We're not going to tweet lap milestones anymore. #Jinx https://t.co/2kmZvAibNT reageer retweet
quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:45:13150 laps! https://t.co/rNuA3xl1sQ reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:50:59We're not going to tweet lap milestones anymore. #Jinx https://t.co/2kmZvAibNT reageer retweet
Kapotte band werd er gemeld.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:21 schreef Fopje het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar was er al iets bekend mbt de langzaam rijdende STR?
Ohquote:
Vielen nog wel stil op het end. Waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:11 schreef opreis het volgende:
Wel fijn dat iig renault geen last meer heeft van betrouwbaarheid
Wat win je er mee om zo hard mogelijk tijdens een test te gaan? Je vergroot de kans alleen maar om je auto in de prak te rijden als je op de limiet gaat zitten. Ze verwachten volgende week wel wat snellere runs te doen volgens mij. En dan nog, het zegt he-le-maal niks.quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:25 schreef opreis het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom teams niet hun volledige snelheid willen laten zien. Je kan toch gewoon het beste vrij uit testen, als dat met je maximale snelheid is so be it.
Alsof mercedes expres 5 seconde langzamer gaat rijden, want als ze 5 seconde sneller rijden dan denkt Ferrari "o ze zijn 5 seconde sneller, nu gaan wij maar 6 seconde sneller". Ze willen toch altijd allemaal zo hard mogelijk? Dat je evt onderdelen niet gebruikt of verborgen houdt zodat je competitie die niet kan kopieren snap ik wel, maar alsof er nog veel te winnen valt door te kijken naar de snelheid van andere wagens, 3 weken voor de test.
Wel makkelijk om de ronden van max en zijn tijden te volgen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:04 schreef Fopje het volgende:
Van F1 Today word je ook helemaal debiel. Die focussen alleen maar op de rondetijden. Ik mocht die site al niet, maar dit is helemaal belachelijk.
Ik vind het wel leukquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef Geralt het volgende:
Zojuist weer 3 wereldkampioenen gekocht.
'01, '03 en '82.
Van '82 heb ik de 6 wieler besteld. Daar is volgens mij destijds gedurende het seizoen niet mee geraced, volgens mij nooit zelfs(?), maar hij zag er wel tof uit, dus die kwalificeerde in mijn eigen gedachte wel als zijnde van elk jaar de wereldkampioen zegmaar
Mits mensen het leuk vinden maak ik wel weer een paar fotootjes als ik ze binnen heb.
Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks.
Teller staat momenteel op 9 wereldkampioenen
Tuurlijk zegt deze test wat. Heel veel zelfs. Namelijk dat wij weer een heel seizoen kunnen gaan genieten van en vloeken op onze F1 coureurquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Fopje het volgende:
En dan nog, het zegt he-le-maal niks.
Van jou weet ik het fopper, het ging me meer om de rest die hier met enige regelmaat post. Als die daar niet op zitten te wachten en denken optiefen, prima, spreek dat even uit en wellicht maak ik dan eens een keer een eigen topic erover of ietsquote:
Ik zeg niet dat ze constant zo hard mogelijk moeten gaan, maar een paar kwalificatie rondjes lijkt me ook wel fijn om te testen hoe de auto zich gedraagd op vol vermogen/maximale snelheid, je wil de realiteit zo dicht mogelijk benaderen lijkt me (in ieder geval ook op sommige momenten tijdens de test). Het gaat er niet om of het iets zegt of niet (waar ik het overigens ook niet met je eens ben dat het "he-le-maal" niks zegt), het gaat erom dat je de wagen zo uitvoerig mogelijk test, en in mijn ogen doe je dat ook door af en toe op de limiet te zitten en er zelfs ook over te gaan, en dat de concurrentie dan weet hoe snel je wagen dan is doet er niet toe, want ookal weten ze hoe snel je gaat, het gaat de situatie in australie niet veranderen. Andere teams worden niet opeens sneller omdat jij je kaarten hebt laten zien tijdens deze tests.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat win je er mee om zo hard mogelijk tijdens een test te gaan? Je vergroot de kans alleen maar om je auto in de prak te rijden als je op de limiet gaat zitten. Ze verwachten volgende week wel wat snellere runs te doen volgens mij. En dan nog, het zegt he-le-maal niks.
Ik gun ieder zijn hobby en volgens mij ben je er blij en trots op, dus als jij het leuk vind het hier te showen ga je gang. Het past ook wel in 1 van deze F1 topicsquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef Geralt het volgende:
Zojuist weer 3 wereldkampioenen gekocht.
'01, '03 en '82.
Van '82 heb ik de 6 wieler besteld. Daar is volgens mij destijds gedurende het seizoen niet mee geraced, volgens mij nooit zelfs(?), maar hij zag er wel tof uit, dus die kwalificeerde in mijn eigen gedachte wel als zijnde van elk jaar de wereldkampioen zegmaar
Mits mensen het leuk vinden maak ik wel weer een paar fotootjes als ik ze binnen heb.
Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks.
Teller staat momenteel op 9 wereldkampioenen
quote:
Ik heb hem gegoogled, en het is idd 1 van die 3 kan me alleen niet goed voor de geest halen welke het was. Hoop dat ik hem nog kan vinden ooitquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Klinkt ook als de Williams uit 1991 of 1993.
Zelf zit ik er echt niet op te wachten. Maar ja, andere mensen blijkbaar welquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:19 schreef Geralt het volgende:
Ok post ik zaterdag (als de TNT meewerkt) een paar fotootjes van de nieuwe aanwinsten.
Hoe komt die 2015 spec Ferrari op 879 ronden terwijl Toro Rosso 447 ronden gereden heeft?quote:Tijden:
1. Ferrari SF16-H - 1:22.810 (Vettel op dag 2)
2. Force India VJM09 - 1:23.110 (Hülkenberg op dag 3)
3. Red Bull Racing RB12 - 1:23.525 (Ricciardo op dag 2)
4. Mercedes W07 - 1:24.867 (Rosberg op dag 2)
5. Sauber C34 - 1:25.237 (Ericsson op dag 2)
6. Renault RS16 - 1:25.263 (Magnussen op dag 4)
7. Toro Rosso STR12 - 1:25.393 (Verstappen op dag 4)
8. Haas F1 Team VF-16 - 1:25.524 (Gutierrez op dag 2)
9. Williams FW38 - 1:25.648 (Bottas op dag 2)
10. Manor MRT05 - 1:25.925 (Wehrlein op dag 2)
11. McLaren MP4-31 - 1:26.082 (Alonso op dag 2)
Rondenaantallen per team
1. Mercedes - 675 ronden
2. Toro Rosso - 447 ronden
3. Sauber - 432 ronden
4. Williams - 377 ronden
5. Red Bull Racing - 369 ronden
6. Ferrari - 353 ronden
7. Renault - 343 ronden
8. Force India - 333 ronden
9. Haas F1 Team - 281 ronden
10. McLaren - 257 ronden
11. Manor Racing - 254 ronden
Rondenaantallen per motor
1. Mercedes 2016-motor - 1.639 ronden
2. Ferrari 2015-motor - 879 ronden
3. Renault 2016-motor - 712 ronden
4. Ferrari 2016-motor - 634 ronden
5. Honda 2016-motor - 257 ronden
Als het goed is wel!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:34 schreef Geralt het volgende:
Hebben die volgende week wel de 2016 auto bij zich?
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 06:10 schreef HerrFritz het volgende:
Geralt, post lekker je autootjes!
Verder Sauber reed met de auto van vorig jaar, dus ook motor van vorig jaar.
je krijgt wel data over de bandenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopen
Het interesseert me persoonlijk echt geen reet, maar als jij er trots op bent en ze graag wil showen ga dan vooral je gang!quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef Geralt het volgende:
Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks.
Ik heb ergens gelezen dat het vooral oefening voor Ericson en Nasr wasquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopen
dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het interesseert me persoonlijk echt geen reet, maar als jij er trots op bent en ze graag wil showen ga dan vooral je gang!
Ik ben sowieso wel fan van het enthousiasme
twitter:autosport twitterde op donderdag 25-02-2016 om 23:50:26Total distance covered in first #F1 test, by driver, team and engine. We've given Renault the 'Tag Heuer' laps... https://t.co/8d4j1bctzy reageer retweet
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]twitter:autosport twitterde op donderdag 25-02-2016 om 23:50:26Total distance covered in first #F1 test, by driver, team and engine. We've given Renault the 'Tag Heuer' laps... https://t.co/8d4j1bctzy reageer retweet
Afgelopen 4 dagen, samengevat.
Zo wordt ook in één oog opslag duidelijk hoe weinig data Honda kan verzamelen tov Mercedes en Ferrari (ook al reden 2 Ferrari teams met de 2015 spec rond).
Dat is maar de helft van het verhaal. Het is niet zonder meer makkelijk om de infrastructuur en het personeel op haar plek te hebben voor meer klanten, al helemaal niet voor een nieuw team. Exclusiviteit kan net zo goed een noodzaak zijn geweest voor Honda.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd.
als Sainz wat?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:01 schreef Bluurgh het volgende:
Ik betrapte me erop direct te kijken of Max meer rondjes had gereden als Sainz (en natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:59 schreef Beach het volgende:
[..]
als Sainz wat?Ga toch een kuil graven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoor, ik las maandag de BBC over de testdag en toen waren ze heel enthousiast dat Hamilton het niet over zijn kant liet gaan en een snellere tijd neerzette dan Vettel, toen Vettel daarna weer sneller was en later ook Raikkonen werden de tijden steeds minder belangrijk en en het aantal rondjes steeds belangrijker. Ze zitten daar nou eenmaal een beetje in een denkraam waarbji Hamilton altijd de beste is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:35 schreef JopJuh het volgende:
Hier lijstje met een gok indien gecorrigeerd voor banden en fuel.
Waarschijnlijk toch weer een saai jaar. Nu maar hopen op STR.
http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/35663546
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Benoves het volgende:
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoorIk hoop maar dat hij daar heel veel geld voor gekregen heeft
En dan is het ook nog eens op TVquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Benoves het volgende:
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoorIk hoop maar dat hij daar heel veel geld voor gekregen heeft
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden.
Oh dat denk ik zeker. Hij zal weinig voorkeur hebben inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg.
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Laten we allemaal hopen dat Max nooit zijn opvolger wordt...
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.
Maar Red Bull of Ferrari wel? Bij Red Bull zou ik eerst willen weten welke motor daar in gaat de komende jaren en Ferrari is de traditionele underachiever. Voor mij is Merc de komende tien jaar een topkandidaat voor nog veel titels.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:16 schreef Meike26 het volgende:
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid.
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Ja, dat imago hebben ze graag.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd,
Mclaren vergetenquote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VSquote:Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Of LMP2, GT, etc.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:30 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.
Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?quote:Op zondag 28 februari 2016 09:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
Nou ja, dat kan natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Mwah, eigenlijk is de autosport altijd een evenement van autofabrikanten geweest om te zien wie de beste auto kon bouwen. Dat de ene rokkenjager daar sneller mee was dan de andere durfal met doodsverachting maakte het extra leuk, maar zonder fabrikanten die willen laten zien dat ze de snelste auto kunnen bouwen heb je geen sport. Daarnaast heeft het altijd rijkelui aangetrokken die de snelste auto wilden kopen en met de reclame kwam er nog meer geld beschikbaar waardoor bedrijfjes zich volledig konden richten op het bouwen van racewagens. Maar racen om reclame te maken voor je automerk (of je nationale auto-industrie) is altijd verweven geweest met de sport.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.quote:Weet je, je moet het eerst een keer meemaken voordat je echt weet hoe het is. Je kunt nu wel zeggen ‘ik vind het niks’, maar misschien is het wel top.”
Ik zet ze wel in een spoiler; hoeven de mensen die het niet boeit het ook niet te zienquote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.
Toto is daar vorig jaar vrij duidelijk over geweest, de coureurs worden in de eerste plaats ingehuurd om het Team Championship binnen te halen. Dat is het allerbelangrijkste voor het team Mercedes. Rosberg en Hamilton willen racen tegen elkaar voor het Driver championship, en dat zal niet mogen totdat het Team Championship binnen is, tot die tijd wordt er geen enkel risico genomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.
Ik ben het met Stokbrood eens.quote:Romain Grosjean vindt de aanpak van social media door de Formule 1 te kortzichtig.
Dat is jammer, want de Haas-coureur denkt dat de sport zo de mogelijkheid laat lopen om nieuwe fans aan te spreken.
De tv-uitzendingen van de Grands Prix worden al jaren steeds minder bekeken. De F1 is inmiddels officieel vertegenwoordigd op platformen als Twitter en YouTube, ook al is Bernie Ecclestone daar eigenlijk fel op tegen. Toch wordt er slechts zelden gebruik gemaakt van videomateriaal en dat frustreert Grosjean, die graag zou zien dat de racerij een veel breder publiek zou aanspreken.
"Ik heb mensen via Facebook live mee laten kijken tijdens onze filmdag en in mijn hotelkamer", liet de Fransman weten aan Motorsport.com. "De FOM heeft me vervolgens gevraagd alle video's te verwijderen, terwijl er meer dan een miljoen mensen naar gekeken hebben. Ik denk dat het geweldig is om mensen de Formule 1 achter de schermen te laten zien, maar dat mag dus niet."
Grosjean zou graag zien dat daar op korte termijn verandering in komt. "Het is erg kortzichtig. We roepen al jaren dat we fans kwijtraken, terwijl er miljarden mensen gebruik maken van sociale media. Toch mogen we het niet optimaal benutten."
Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.
En daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Zo op het oog klinkt het misschien niet zo tof, maar dat kan in de praktijk heel anders uitpakken. Dus we moeten het maar gewoon gaan zien hoe het werkt.
Wel weet ik dat in sommige racegames een dergelijk iets ook is dat je als laatste om de zoveel tijd game over bent en dat heb ik persoonlijk altijd leuk gevonden om te doen en proberen niet laatste te worden.
Aan de andere kant, misschien gaan mensen dan in die laatste minuut wel teveel risico nemen om toch door te gaan en daarmee naast de baan vliegen.
We zullen wel zien. In elk geval geen domme uitspraak van Jos wat mij betreft
Lauda's baan is juist van fundamenteel belang voor het succes van het team Mercedes. Lauda is namelijk de buffer tussen het berekende van Toto, en de passie voor een Drivers Championship. Zonder Lauda hadden Toto en Hamilton elkaar de tent uitgevochten.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:29 schreef Geralt het volgende:
Imo heeft Lauda een compleet overbodige baan.
Als je als baas zijnde je personeel niet in het gareel kan houden en daar een apart iemand speciaal voor in dienst moet nemen dan schiet je tekort.
Maargoed, dat zal het gros wel niet met me eens zijn.
Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen?
Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek?quote:
En daar ben ik ook van.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:51 schreef opreis het volgende:
Ik ben meer van het "if it ain't broke why fix it?"
Neequote:Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek?
En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.
Wie weet. Weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q?
De resultaten daarvan weet ik zo 123 niet meer
Dan een volmondig ja.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen?
Ja, Mercedes is een grote naam, maar ze zijn er echt heel erg lang vrijwel helemaal uit geweest.
Heb het even opgezocht. Staat niets over de Q in.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wie weet. Weet ik eigenlijk niet.
Landen die het meest de enquete ingevuld hebben.quote:TOP 10 COUNTRIES
1.UK
2.France
3.USA
4.Austria
5.Germany
6. Netherlands
7. Australia
8. Japan
9. Italy
10. Brazil
Ja die hadden er eentje ok, even overheen gelezen. En ja wij hadden er ook een, maar dat is al veel langer geleden dan die klotefransozenquote:Op zondag 28 februari 2016 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk?
Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk?
Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.
En waarom dat? Elk jaar is er weer een gigantische volksverhuizing naar Spa uit Nederland, de wil is er gewoon.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.
Dat je er als land/racebaan geen profijt uit kan halen. Het kost je alleen een klap geld, als het geld eerlijker verdeeld zou kunnen worden dan kan je het wel doen.quote:
En wie gaat dat betalen als er nauwelijks mogelijkheden zijn om het terug te verdienen?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:19 schreef Geralt het volgende:
Nederland heeft sinds kort wel als een van de weinige landen ter wereld een echte Prins van het Koninkrijk als eigenaar van een circuit.
Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om de schop in Zandvoort te steken. Flikker er een flinke bak geld tegenaan en we kunnen over 3 jaar een F1 race organiseren zou ik zeggen.
Met Max in de F1 moeten er genoeg investeerders te vinden zijn lijkt me zo om Zandvoort weer aan alle FIA eisen te laten voldoen.
Ik ben voor
dus jij zou het normaal vinden dat in dit huidige economische en politieke klimaat, waar jaarlijks 1000-den mensen klagen als Serious Request een miljoen krijgt van de regering " eigen volk lijdt ookquote:
Als ik vrijkaartjes zou krijgen? Absoluutquote:Op zondag 28 februari 2016 11:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dus jij zou het normaal vinden dat in dit huidige economische en politieke klimaat, waar jaarlijks 1000-den mensen klagen als Serious Request een miljoen krijgt van de regering " eigen volk lijdt ook", een GP te gaan organiseren die onnoemelijk veel geld kost?
begrijp me niet verkeerd, ik zou 't geweldig vinden. Maar het zou enorm hypocriet zijn van zowel de Nederlandse regering als het volk.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik vrijkaartjes zou krijgen? Absoluut
Staan absoluut niet in verhoudingquote:Op zondag 28 februari 2016 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Boost voor de lokale economie, veel toeristen uit het buitenland, wereldwijde aandacht, aantrekkelijk voor ook andere klassen...
Ontwikkelingsgeld, al die miljoenen die naar Europa verdwijnen en meer van dat soort onzin kunnen dat wel?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:32 schreef opreis het volgende:
[..]
O sorry, ik wist niet dat je met baten een circuit uit de grond kon stampen of mensen voeden
Dus omdat we daar geld aan verspillen, moeten we maar nog meer geld gaan verspillenquote:Op zondag 28 februari 2016 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ontwikkelingsgeld, al die miljoenen die naar Europa verdwijnen en meer van dat soort onzin kunnen dat wel?
Jep. Er is vast wel een potje voor waarin bezuinigd kan worden op andere onzin.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef opreis het volgende:
[..]
Dus omdat we daar geld aan verspillen, moeten we maar nog meer geld gaan verspillen
Ja nu, sinds Max. Daarvoor ook niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk?
Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
RTL7 deed het best lekker nog. Pas na de verhuizing werd het minder.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja nu, sinds Max. Daarvoor ook niet.
Precies dit. Is totaal niet rendabel voor NL en als je nou zo nodig je land wil promoten zijn er wel goedkopere manieren.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:32 schreef opreis het volgende:
[..]
O sorry, ik wist niet dat je met baten een circuit uit de grond kon stampen of mensen voeden
In de hoogtijdagen van Jos ging het aardig. Daarna kakte het heel ver in. Wij zijn geen racenatie, we zijn niet meer dan Zweden ofzo en die claimen ook geen race op basis van de publieke belangstelling. En terecht.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
RTL7 deed het best lekker nog. Pas na de verhuizing werd het minder.
Ik kan wel meerdere potjes bedenken waar wat mij betreft op bezuinigd kan worden, maar dan nog zou ik dat geld niet rechtstreeks in Ecclestone z'n portemonee willen pompen. Dan kan ik wel andere dingen bedenken waar het beter aan besteed kan worden.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Er is vast wel een potje voor waarin bezuinigd kan worden op andere onzin.
Ja, ik zou zeggen, test het een paar keer in 1 van de andere race klasses dit seizoen, en als het dan bevalt dan voer je het in 2017 in.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:17 schreef exile79 het volgende:
Ik wat verbaasd dat de nieuwe kwalificatie niet vanaf race 1 ingevoerd kan worden. Vooral omdat 'alle software nog geschreven moet worden'. Wtf, nu nog?
Los daarvan, is Zandvoort niet veel te klein voor het enorme F1 circus van vandaag?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik kan wel meerdere potjes bedenken waar wat mij betreft op bezuinigd kan worden, maar dan nog zou ik dat geld niet rechtstreeks in Ecclestone z'n portemonee willen pompen. Dan kan ik wel andere dingen bedenken waar het beter aan besteed kan worden.
kom, laten we nog minder geld steken in politie op straat, leerkrachten en de zorgquote:Op zondag 28 februari 2016 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Er is vast wel een potje voor waarin bezuinigd kan worden op andere onzin.
Zandvoort moet je inderdaad niet willen. Ruimte is gewoon te krap en de infrastructuur is gewoon niet goed.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:21 schreef exile79 het volgende:
[..]
Los daarvan, is Zandvoort niet veel te klein voor het enorme F1 circus van vandaag?
Goed plan! Kan ik op je stemmen komende verkiezingen?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kom, laten we nog minder geld steken in politie op straat, leerkrachten en de zorg [ afbeelding ]
Kunnen wij tenminste een nationale GP kijken
Of het in de polder nou zo gezellig wordt....wat dat betreft is een circuit aan zee natuurlijk wel mooier.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Zandvoort moet je inderdaad niet willen. Ruimte is gewoon te krap en de infrastructuur is gewoon niet goed.
Maar een circuit bijvoorbeeld in de flevopolder waarom niet. En het hoeft niet alleen om F1 te draaien alleen. Een multifunctionele auto/motorsport complex waar er door de weeks ook van alles gedaan kan worden dan zit er goed verdien model aan.
Onzin. Het Mercedes van toen was een echt fabrieksteam opgericht en bestuurd door mensen van Mercedes. Meer nog dan nu, waar ze een raceteam gekocht hebben en er een naam opgeplakt hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Wat zou je doordeweeks willen organiseren wat zo lucratief is dat je er een investering van een paar honderd miljoen mee kan terug verdienen?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Zandvoort moet je inderdaad niet willen. Ruimte is gewoon te krap en de infrastructuur is gewoon niet goed.
Maar een circuit bijvoorbeeld in de flevopolder waarom niet. En het hoeft niet alleen om F1 te draaien alleen. Een multifunctionele auto/motorsport complex waar er door de weeks ook van alles gedaan kan worden dan zit er goed verdien model aan.
Ik las niet zo lang geleden nog een interview met hem waarin hij aangaf dat de vraag of ze Hamilton en Rosberg vrij tegen elkaar zouden laten racen, met verschillende strategien dus, op tafel lag. Mercedes is immers liever de grote kampioen van een vermakelijk seizoen dan van een oersaai seizoen, maar is liever kampioen van een saai seizoen dan verliezer van een boeiend seizoen.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:24 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Toto is daar vorig jaar vrij duidelijk over geweest, de coureurs worden in de eerste plaats ingehuurd om het Team Championship binnen te halen. Dat is het allerbelangrijkste voor het team Mercedes. Rosberg en Hamilton willen racen tegen elkaar voor het Driver championship, en dat zal niet mogen totdat het Team Championship binnen is, tot die tijd wordt er geen enkel risico genomen.
Dat brengt ook veel van de spanning, want de belangen staan lijnrecht tegenover elkaar, de coureurs tegenover Toto.
Niki Lauda is de intermediair in het hele verhaal, die tracht te communiceren tussen beide groepen over elkaars belangen.
Moet je wat dat betreft ook niet willen.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:46 schreef twiFight het volgende:
@F1 in Nederland-discussie:
Zolang Ecclestone nog tientallen miljoenen ponden vraagt om een race te 'mogen' hosten en (zandbak)landen tegen elkaar op laat bieden moet je er niet eens naar kijken. Dan laat je de Nederlandse burger krom liggen om zijn kas (en van de aandeelhouders die hij vertegenwoordigt) te spekken.
Precies, dat zei ik dus ook alquote:Op zondag 28 februari 2016 14:46 schreef twiFight het volgende:
@F1 in Nederland-discussie:
Zolang Ecclestone nog tientallen miljoenen ponden vraagt om een race te 'mogen' hosten en (zandbak)landen tegen elkaar op laat bieden moet je er niet eens naar kijken. Dan laat je de Nederlandse burger krom liggen om zijn kas (en van de aandeelhouders die hij vertegenwoordigt) te spekken.
En een circuit waar Zandvoort niet tegen op kan.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Moet je wat dat betreft ook niet willen.
En; Spa is toch een prima alternatief nu het nog op de kalender staat
Buiten het nieuwe pitscomplex is het wel behoorlijk vervallen.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:40 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
En een circuit waar Zandvoort niet tegen op kan.
Dan kun je bijvoorbeeld een test/rijvaardigheid centrum. Denk dat je er iets meer bij moet denken dan alleen een circuit.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:43 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat zou je doordeweeks willen organiseren wat zo lucratief is dat je er een investering van een paar honderd miljoen mee kan terug verdienen?
Ander idee.. Vakantiepark behouden en circuit alsnog aanleggen.. Grot/hobbitwoningen onder het circuitquote:Op maandag 29 februari 2016 09:51 schreef Bluurgh het volgende:
Gewoon dat vakantiepark opkopen en het oude circuit weer aanleggen
Ik heb circuits op FB maar je ziet zat voorbij komen wat ze doen (ook zandvoort btw)quote:Op maandag 29 februari 2016 09:52 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan kun je bijvoorbeeld een test/rijvaardigheid centrum. Denk dat je er iets meer bij moet denken dan alleen een circuit.
24 uur van Zandvoort prima plan. alleen is het circuit te klein/smal voor WECquote:Op maandag 29 februari 2016 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Layout zou sowieso aangepast moeten worden, willen ze het F1 waardig maken. Eerste sectie van Tarzalbocht > Gerlach > Hugenholtz is gewoon te krap en hebben ze ook meer ruimte nodig in de paddock. Daar zit dan het eerste probleem. 3 iconische bochten van het circuit in de 1e sectie. Toch moeten er 1 of meerdere wijken willen ze het doen.
En dat moeten ze dus al niet willen. Veel beter is om Zandvoort een echte (WEC of VLN achtige) 24 uurs race te geven. Daar zijn minder regels aan verbonden en kan de lay-out blijven. Upgraden zonder te snijden in de layoutPlus een ultra gaaf evenement erbij !
Daarom ook, circuit wel een upgrade geven, breedte van de baan is nu net 15 meter, dat moet wel een metertje of 18 worden gok ik? Alleen Hugenholtz is dan denk ik een probleem om die nog steeds uitdagend te houden en er geen parkeerplaats van te maken met een uitgezette linkerbocht. Ze kunnen daar alleen maar naar de binnenbocht gaan, bocht aan de buitenkant kan niet uitgebreid worden of anders hele sectie daar aanpassen en van Gerlach en Hugenholtz meer een één-combinatie maken.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:02 schreef WEST het volgende:
[..]
24 uur van Zandvoort prima plan. alleen is het circuit te klein/smal voor WEC
Zal wel meevallen. Monaco is ook niet heel breedquote:Op maandag 29 februari 2016 10:13 schreef Meike26 het volgende:
Heb je ook gelijk in ja.. Dacht er gister nog aan, maar daar komen nog vangrails etc bij.. Dat word een ravage..![]()
Nurbergring (Rock am Ring) doet dat natuurlijk al vele jaren succesvol en ook de Hungaroring heeft een muziekfestival.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:04 schreef nils7 het volgende:
Als je de ruimte goed indeelt (nieuw circuit) kan je er ook een multi functioneel evenementen locatie van maken zie COTA bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zolder ook tijdens de de 24 uurs....quote:Op maandag 29 februari 2016 10:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nurbergring (Rock am Ring) doet dat natuurlijk al vele jaren succesvol en ook de Hungaroring heeft een muziekfestival.
Dat gaan de omwonenden niet goed vinden, kan ik alvast verklappen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:02 schreef WEST het volgende:
[..]
24 uur van Zandvoort prima plan. alleen is het circuit te klein/smal voor WEC
Je zegt het goed: op z'n smalst.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:12 schreef Bluurgh het volgende:
Ach Baku is op z'n smalst 7.6 meter dus who cares
Inderdaad, gewoon lekker DTM, Masters etc daar houden. Mocht er al ooit een F1-race komen in Nederland dan moet dit echt op een compleet nieuw circuit, op een plek redelijk ver van bewoonde wereld, want anders geklaag en liefst niet in de buurt van natuurgebied, want anders nog meer geklaagquote:Op maandag 29 februari 2016 13:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Je zegt het goed: op z'n smalst.
Zandvoort ademt nostalgie, maar kom op jongens, ga eens op een middag langs en je ziet dat het niet meer geschikt is voor F1 of WEC.
En dan heb ik het nog niet eens over de infrastructuur.
Gewoon groot circuit in omgeving Slochteren neerleggen, de mensen daar willen maar al te lief uitgekocht worden met al die aardbevingen. Geeft meteen een extra dimensie aan de racesquote:Op maandag 29 februari 2016 13:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon lekker DTM, Masters etc daar houden. Mocht er al ooit een F1-race komen in Nederland dan moet dit echt op een compleet nieuw circuit, op een plek redelijk ver van bewoonde wereld, want anders geklaag en liefst niet in de buurt van natuurgebied, want anders nog meer geklaag
nou eh hahahah om even bij de auto te blijven lijkt ie niet veel anders.. een rechtere neus thats it.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, hoe zou dat nou komen?
Ik denk ook niet dat er erg veel doorontwikkeling in de aerodynamica zit eigenlijk en die was vorig jaar al niet zo best.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
nou eh hahahah om even bij de auto te blijven lijkt ie niet veel anders.. een rechtere neus thats it.
Dit ja. Het team verdient beter dan snel af te glijden onder Monishaquote:Op maandag 29 februari 2016 13:57 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat er erg veel doorontwikkeling in de aerodynamica zit eigenlijk en die was vorig jaar al niet zo best.
Ik hoop dat ze dit jaar hopeloos achteraan bungelen en Monisha de zak krijgt. Daarna mag het team weer langzaam opkrabbelen omdat het vroeger wel een mooi team was en niet moet verdwijnen
Blijkt te werken dus.. anders doen zij (MGP) het er niet op zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Indd..Ben benieuwd hoeveel meer teams het wel/niet hebben. Als MGP en STR de enige zijn... Oh boy
Hoe veel denk je dat de huidige Ferrari verschilt met die van eind vorig jaar?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:22 schreef Rossdale het volgende:
Had STR nu maar gewoon een 2016 Ferrarimotor... Dan hadden ze als dit zo revolutionair is echt voor de knikkers mee kunnen doen. Nu is het afwachten in hoeverre de oude motor ze parten gaat spelen.
Jup zit er goed bij.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Verstappen meteen lekker onderweg met de nieuwe Toro Rosso
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Verstappen meteen lekker onderweg met de nieuwe Toro Rosso
Ik alle races het via een stream van Ziggo, kost een paar euro. Maar wel Olavquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:46 schreef Re het volgende:
Is er ergens een overzicht welke race waar live te zien is op TV en of achter een betaalde muur (en welke dan het beste is daarvoor)
http://sport.infonu.nl/ra(...)live-op-tv-zien.htmlquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:46 schreef Re het volgende:
Is er ergens een overzicht welke race waar live te zien is op TV en of achter een betaalde muur (en welke dan het beste is daarvoor)
Weet iemand of squirrelstreams dit jaar ook weer alle races gaat streamen? Daar heb ik er vorig jaar een enkele via gekeken en die kwaliteit was prima te noemenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:48 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik alle races het via een stream van Ziggo, kost een paar euro. Maar wel Olav.
Hennoquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:46 schreef Re het volgende:
Is er ergens een overzicht welke race waar live te zien is op TV en of achter een betaalde muur (en welke dan het beste is daarvoor)
neuh. Daarvoor zijn de gains te klein en het veld te competitief.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie?
Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen![]()
#wishfullthinking
Waarschijnlijk wel ja. Maar het zou natuurlijk wel gaaf zijn als dat snoterkuuk ineens elke race op het podium zou staanquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Daarvoor zijn de gains te klein en het veld te competitief.
Als het niets zou opleveren zouden ze het er niet onder zetten, maar of het nou een 1 seconde of 0.01 seconde is kunnen wij niet weten natuurlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie?
Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen![]()
#wishfullthinking
Daarom vroeg ik ook:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:01 schreef opreis het volgende:
[..]
Als het niets zou opleveren zouden ze het er niet onder zetten, maar of het nou een 1 seconde of 0.01 seconde is kunnen wij niet weten natuurlijk
quote:
In dat kader kwam ik net wel een artikeltje tegen;quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie?
Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen![]()
#wishfullthinking
er zit een grijze vlek door het beeld heen zodat ik het artikel niet kan lezenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
In dat kader kwam ik net wel een artikeltje tegen;
planetf1.com/news/toro-rosso-chasing-realistic-podium/
Copy/paste dan is het wel te lezenquote:Franz Tost believes Toro Rosso have a genuine chance of finishing on the podium this season after Max Verstappen narrowly missed out in 2015.
On two occasions the Dutchman found himself one place off the podium as he took the chequered flag in fourth place in Hungary and again in Austin.
This year, having swapped from Renault to Ferrari power, Tost reckons Toro Rosso could yet achieve that elusive second podium result.
"Realistically, I expect that we can achieve a podium this year after getting so close to it last year in Budapest and Austin, where Max finished fourth," said the team boss.
"I hope that the new car works well and is reliable and that the team and drivers do a good job. Therefore a podium position should be possible.
"The target for us this year is to finish fifth in the Constructors' Championship."
The Austrian, though, does concede that the late engine change could have a minor negative on the new STR11's performance but feels overall the car is a step up on its predecessor.
"The late decision will inevitably have a small effect on car performance, because if you have more time for the design stage, then you can possibly come up with better solutions.
"I'm quite optimistic and I see the STR11 as another step forward. The STR10 was quite a competitive car last year and I think that we can continue improving."
Zou hij door hebben dat hij niet hoeft te rijden vandaag?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:18 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft ricardo net een jointje gerookt of wat is deze?
Hij staat 2e in de hoeveelheid rondjes gereden tot zoverre, alleen Rosberg voor Verstappen met 15 rondjes meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Whoop whoop!!!
Testen zeggen niks behalve als een Nederlander bovenaanstaat natuurlijk!!!
Waarvan het merendeel gespendeerd wordt voor aanvang van het seizoen en slechts een klein deel tijdens het seizoen. (Was vorig jaar ca 2/3 vs 1/3).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe veel denk je dat de huidige Ferrari verschilt met die van eind vorig jaar?
De echte stappen worden pas gedurende het jaar genomen, het aantal tokens blijft immers hetzelfde.
Jawel?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:24 schreef Dauthi het volgende:
Btw, is er geen live text verslag van Motorsport.com vandaag?
http://www.motorsport.com(...)-1-testing-ii-day-1/quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:24 schreef Dauthi het volgende:
Btw, is er geen live text verslag van Motorsport.com vandaag?
Ik heb je tekst gejatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Whoop whoop!!!
Testen zeggen niks behalve als een Nederlander bovenaanstaat natuurlijk!!!
Naisquote:11:39 I spent some time at the pit lane exit this morning and the cars are noticeably louder. The majority of people around me put their fingers in their ears as the cars passed down the pit straight. I don't think I ever saw that happen last season.
Lawrence Barretto
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden.quote:
Misschien kan je dat vertalen in een stukje engineering dat ze weinig (minder) waste door die wastegates laten brullen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Had Ted Kravitz het niet over 3 dB ofzo? Niet echt een schokkend verschil
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Misschien kan je dat vertalen in een stukje engineering dat ze weinig (minder) waste door die wastegates laten brullen.
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden.
Heb ik toch net mijn wangen roodwitblauw geverfd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:35 schreef opreis het volgende:
Max naar P2 verstoten door Kimi, de vlaggen kunnen weer naar binnen
Dat is inderdaad het grote probleem. Toeren en het feit dat de turbo toch zorgen voor demping.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1
Hier een analyse.
Maar in het kort, het geluid is zo'n 4dB hoger, dat betekent technisch gezien een ruim verdubbeling van het volume, maar mensen krijgen bij 10dB pas het idee dat het geluidsniveau is "verdubbeld".
Auto's zitten nu nog zo'n 4dB van V8 motoren.
Maar volgens mij maken de hoeveelheid dB's niet zoveel uit zolang de toon van de auto zo heel veel lager blijft dan V8/V10/V12 motoren. Ze zouden de toeren meer omhoog moeten gooien, misschien helpt dat wat meer.
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1
Hier een analyse.
Maar in het kort, het geluid is zo'n 4dB hoger, dat betekent technisch gezien een ruim verdubbeling van het volume, maar mensen krijgen bij 10dB pas het idee dat het geluidsniveau is "verdubbeld".
Auto's zitten nu nog zo'n 4dB van V8 motoren.
Maar volgens mij maken de hoeveelheid dB's niet zoveel uit zolang de toon van de auto zo heel veel lager blijft dan V8/V10/V12 motoren. Ze zouden de toeren meer omhoog moeten gooien, misschien helpt dat wat meer.
http://beta.autosport.com(...)-removing-fuel-limitquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden...
Ja volgens mij zaten ze nu alweer over een compromis te denken van 5kg brandstof extraquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://beta.autosport.com(...)-removing-fuel-limit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf
[ Bericht 3% gewijzigd door Geralt op 01-03-2016 12:05:20 ]"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf![]()
Het is ook de beperking van het aantal motoren per seizoen. Door meer toeren te draaien verkort je de duurzaamheid flink van zo'n motor. Ik vind die 4/5 motoren per jaar echt veel te overdreven. Houdt het dan op 10. 2 GP's per motor (maar dan ook echt niet meer), indd did fuell cell regels afschaffen en weer racen zonder linkse bijbedoelingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden...
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Ik heb niet zoveel met pre 90's F1 wagens.. Maar dit is toch wel dikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf![]()
Twee keer zelfs. Ook één met vier voorwielenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was
Er waren er zelfs meer. Ook met 4 voorwielen heeft de revue gepasseerdquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Erg mooi, wat kost zoiets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Had Ted Kravitz het niet over 4 dB ofzo? Niet echt een schokkend verschil
55 euro.quote:
3dB is effectief een verdubbeling, dus 4dB meer is welkom. Mogen nog wel een paar dB's bij van mij, maar het is in elk geval beter dan vorig jaarquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Heel erg vetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf![]()
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
Als je het artikel van Motorsport hebt gelezen zie je dat er word gesproken over een verdubbeling. Van 124 naar 128 en daarmee 1,5 dB onder de oude V8 motoren. Het is alleen zo dat het geluid van de V8 en V10 in een heel ander geluidsgebied zat waardoor het voor mensen beter te horen was.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.
quote:12:14 Rosberg's time is around two tenths shy of the best time from last week - Vettel's 1m22.8s on the ultra-soft tyres.
De V6 motoren produceren ongeveer 11 dB minder dan de V8. Dus dan zijn ze nog steeds 7 dB lager en dat is behoorlijk veel. 10 dB staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van het geluid.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.
3dB is een verdubbeling. Vanaf 10dB ervaart men een verdubbeling. Dus men denkt dat het pas bij 10dB dubbel zo hard is, maar feitelijk is elke 3dB toename een verdubbeling.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:15 schreef Rossdale het volgende:
10 dB staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van het geluid.
Of pas in Melbourne het achterste van jequote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:17 schreef Meike26 het volgende:
Nou Max, gooi ook even die gele er onder, goeie krachtmeting gelijk !
1998 Villeneuve en 2000 Fisichella overnemen?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of pas in Melbourne het achterste van jelaten zien en gewoon op de tweede startrij kwalificeren
Indd.. Probeer het maar uit in je auto (alle ramen dicht) met een dB appje. Begin bij 90dB en schroef maar op.. Als je op 93 dB zit staat het al merkbaar harder, bij 100 gaat het toch al richting herrie.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
3dB is een verdubbeling. Vanaf 10dB ervaart men een verdubbeling. Dus men denkt dat het pas bij 10dB dubbel zo hard is, maar feitelijk is elke 3dB toename een verdubbeling.
De Mercedes is gewoon waanzinnig sterk. Zoals ik eerder al postte hebben ze vorige week ook alles met slechts één motor gedaan. Bizar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:15 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, Rosberg 23.0 op Softs..
Voor het eerst dat de Mercedes op Softs gaat. Vorige week was Rosberg de snelste Merc met 24.8 op Medium.
Vettel was de snelste met 22.8 op de ultra softs.
1:21 lijkt me mogelijk met de ultra softs dan als Rosberg 23.0 op soft doet.
Hangt er vanaf welke auto je rijdtquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Probeer het maar uit in je auto (alle ramen dicht) met een dB appje. Begin bij 90dB en schroef maar op.. Als je op 93 dB zit staat het al merkbaar harder, bij 100 gaat het toch al richting herrie.
Was te verwachten, maar ze halen de 1.22,7 van vorig jaar nog nietquote:
Klopt, ik ga uit van de gemiddelde AH-lijndienst.. Hatchbackje van formaat Golf. In een Picasso of S-Max zal het wat minder zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke auto je rijdt.
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, ik ga uit van de gemiddelde AH-lijndienst.. Hatchbackje van formaat Golf. In een Picasso of S-Max zal het wat minder zijn.
Vorige week reed Vettel nog een 1.22,8quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was te verwachten, maar ze halen de 1.22,7 van vorig jaar nog niet
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijn
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke auto je rijdt.
Zoals Geralt je beide uitspraken al heeft gequote, kan ik hier ook niets van bakken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijn
Eentje met een uitermate fijne V6quote:
10 kg, maar dat is dan alleen nog maar ter compensatie van het grotere gewicht en downforce en zou effectief dus geen verbetering betekenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja volgens mij zaten ze nu alweer over een compromis te denken van 5kg brandstof extra
Die zijn al versleten voor je überhaupt een rondje gereden hebtquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vorige week reed Vettel nog een 1.22,8Weliswaar op de Ultrasoft.
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was
Waarschijnlijk wel met minder pk'squote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:34 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eentje met een uitermate fijne V6met meer inhoud dan de huidige F-1 wagens.
Dat was toch omdat de bandenfabrikant geen aparte banden meer wilde maken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel.
[ afbeelding ]
Klopt, een stuk minder maar daardoor niet minder leuk. V6 is echt luxe. Altijd vermogen zonder dat het overdreven is. Lekker comfortabel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel met minder pk's
Heb zelf ook verschillende V6-en gereden. Dat rijdt echt lekker
Jep, de eerder geposte Williams werd verboden door de FOCA nog voor de start van het seizoen. Men verwachtte complete chaos in de pits en men dacht dat het allemaal veel te duur zou zijn, hij was vierwielaangedreven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel.
[ afbeelding ]
Goodyear had meer de focus liggen op de normale banden ipv op de kleine van de Tyrell.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Nattekat het volgende:
Dat was toch omdat de bandenfabrikant geen aparte banden meer wilde maken?
1.23.0 op softs is nog steeds langzamer dan zijn tijd vorig jaar (1.22.7) op softs.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:15 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, Rosberg 23.0 op Softs..
Voor het eerst dat de Mercedes op Softs gaat. Vorige week was Rosberg de snelste Merc met 24.8 op Medium.
Vettel was de snelste met 22.8 op de ultra softs.
1:21 lijkt me mogelijk met de ultra softs dan als Rosberg 23.0 op soft doet.
Goodyear is al bijna 20 jaar niet meer actief in de F1 ontdek ik net. De tijd gaat snel!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goodyear had meer de focus liggen op de normale banden ipv op de kleine van de Tyrell.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hadden ze gewoon een chicane daar kunnen maken en was er geen enkel probleem geweest voor de teams op Michelins. God wat een aanfluiting was dat om driekwart van het veld na de installatieronde de pit in te zien rijdenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ook wel terecht na de ellende in Amerika.
Kan je op werk niet de push-notificaties van Gpupdate gebruiken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef Geralt het volgende:
Jammer dat alleen de Merc en de McLaren op softs buiten geweest zijn. Ik had gehoopt op meer teams op soft in de ochtend.
Ik moet straks naar mn werk, dus de middagsessie kan ik helaas niet volgen
Ongetwijfeld, maar ik sta op mn werk in mn uppie een machine van enkele miljoenen (denk 2 cijfers en het eerste begint met een 2) te bedienen. Dus dat doen we maar nietquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kan je op werk niet de push-notificaties van Gpupdate gebruiken?
Nee. Eddie Jordan had zich aan zijn afspraak moeten houden met Paul Stoddart om naar binnen te gaan als (bijna) alle andere teams dat ook deden. Dan had alleen Ferrari aan de start gestaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hadden ze gewoon een chicane daar kunnen maken en was er geen enkel probleem geweest voor de teams op Michelins. God wat een aanfluiting was dat om driekwart van het veld na de installatieronde de pit in te zien rijden
Ah, dan is dat niet slim nee. Ik ben blij dat mijn werk het wel toestaatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik sta op mn werk een machine van enkele miljoenen (denk 2 cijfers en het eerste begint met een 2) te bedienen. Dus dat doen we maar niet
Tussendoor in de pauze lees ik wel even de liveblog van autosport.com doorquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ah, dan is dat niet slim nee. Ik ben blij dat mijn werk het wel toestaat
NIKS MISSEN!!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tussendoor in de pauze lees ik wel even de liveblog van autosport.com door
Olielek.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:58 schreef Geralt het volgende:
Thanks. Hoezo heeft haryanto maar 1 rondje gedaan?
Olielekquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:58 schreef Geralt het volgende:
Thanks. Hoezo heeft haryanto maar 1 rondje gedaan?
quote:12:59 And with that, Haryanto returns to the track just before lunch.
12:59 Red flag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |