Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Mwah, eigenlijk is de autosport altijd een evenement van autofabrikanten geweest om te zien wie de beste auto kon bouwen. Dat de ene rokkenjager daar sneller mee was dan de andere durfal met doodsverachting maakte het extra leuk, maar zonder fabrikanten die willen laten zien dat ze de snelste auto kunnen bouwen heb je geen sport. Daarnaast heeft het altijd rijkelui aangetrokken die de snelste auto wilden kopen en met de reclame kwam er nog meer geld beschikbaar waardoor bedrijfjes zich volledig konden richten op het bouwen van racewagens. Maar racen om reclame te maken voor je automerk (of je nationale auto-industrie) is altijd verweven geweest met de sport.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.quote:Weet je, je moet het eerst een keer meemaken voordat je echt weet hoe het is. Je kunt nu wel zeggen ‘ik vind het niks’, maar misschien is het wel top.”
Ik zet ze wel in een spoiler; hoeven de mensen die het niet boeit het ook niet te zienquote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.
Toto is daar vorig jaar vrij duidelijk over geweest, de coureurs worden in de eerste plaats ingehuurd om het Team Championship binnen te halen. Dat is het allerbelangrijkste voor het team Mercedes. Rosberg en Hamilton willen racen tegen elkaar voor het Driver championship, en dat zal niet mogen totdat het Team Championship binnen is, tot die tijd wordt er geen enkel risico genomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.
Ik ben het met Stokbrood eens.quote:Romain Grosjean vindt de aanpak van social media door de Formule 1 te kortzichtig.
Dat is jammer, want de Haas-coureur denkt dat de sport zo de mogelijkheid laat lopen om nieuwe fans aan te spreken.
De tv-uitzendingen van de Grands Prix worden al jaren steeds minder bekeken. De F1 is inmiddels officieel vertegenwoordigd op platformen als Twitter en YouTube, ook al is Bernie Ecclestone daar eigenlijk fel op tegen. Toch wordt er slechts zelden gebruik gemaakt van videomateriaal en dat frustreert Grosjean, die graag zou zien dat de racerij een veel breder publiek zou aanspreken.
"Ik heb mensen via Facebook live mee laten kijken tijdens onze filmdag en in mijn hotelkamer", liet de Fransman weten aan Motorsport.com. "De FOM heeft me vervolgens gevraagd alle video's te verwijderen, terwijl er meer dan een miljoen mensen naar gekeken hebben. Ik denk dat het geweldig is om mensen de Formule 1 achter de schermen te laten zien, maar dat mag dus niet."
Grosjean zou graag zien dat daar op korte termijn verandering in komt. "Het is erg kortzichtig. We roepen al jaren dat we fans kwijtraken, terwijl er miljarden mensen gebruik maken van sociale media. Toch mogen we het niet optimaal benutten."
Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.
En daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Zo op het oog klinkt het misschien niet zo tof, maar dat kan in de praktijk heel anders uitpakken. Dus we moeten het maar gewoon gaan zien hoe het werkt.
Wel weet ik dat in sommige racegames een dergelijk iets ook is dat je als laatste om de zoveel tijd game over bent en dat heb ik persoonlijk altijd leuk gevonden om te doen en proberen niet laatste te worden.
Aan de andere kant, misschien gaan mensen dan in die laatste minuut wel teveel risico nemen om toch door te gaan en daarmee naast de baan vliegen.
We zullen wel zien. In elk geval geen domme uitspraak van Jos wat mij betreft
Lauda's baan is juist van fundamenteel belang voor het succes van het team Mercedes. Lauda is namelijk de buffer tussen het berekende van Toto, en de passie voor een Drivers Championship. Zonder Lauda hadden Toto en Hamilton elkaar de tent uitgevochten.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:29 schreef Geralt het volgende:
Imo heeft Lauda een compleet overbodige baan.
Als je als baas zijnde je personeel niet in het gareel kan houden en daar een apart iemand speciaal voor in dienst moet nemen dan schiet je tekort.
Maargoed, dat zal het gros wel niet met me eens zijn.
Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen?
Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek?quote:
En daar ben ik ook van.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:51 schreef opreis het volgende:
Ik ben meer van het "if it ain't broke why fix it?"
Neequote:Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek?
En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.
Wie weet. Weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q?
De resultaten daarvan weet ik zo 123 niet meer
Dan een volmondig ja.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen?
Ja, Mercedes is een grote naam, maar ze zijn er echt heel erg lang vrijwel helemaal uit geweest.
Heb het even opgezocht. Staat niets over de Q in.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wie weet. Weet ik eigenlijk niet.
Landen die het meest de enquete ingevuld hebben.quote:TOP 10 COUNTRIES
1.UK
2.France
3.USA
4.Austria
5.Germany
6. Netherlands
7. Australia
8. Japan
9. Italy
10. Brazil
Ja die hadden er eentje ok, even overheen gelezen. En ja wij hadden er ook een, maar dat is al veel langer geleden dan die klotefransozenquote:Op zondag 28 februari 2016 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk?
Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk?
Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.
En waarom dat? Elk jaar is er weer een gigantische volksverhuizing naar Spa uit Nederland, de wil is er gewoon.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |