dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het interesseert me persoonlijk echt geen reet, maar als jij er trots op bent en ze graag wil showen ga dan vooral je gang!
Ik ben sowieso wel fan van het enthousiasme
twitter:autosport twitterde op donderdag 25-02-2016 om 23:50:26Total distance covered in first #F1 test, by driver, team and engine. We've given Renault the 'Tag Heuer' laps... https://t.co/8d4j1bctzy reageer retweet
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]twitter:autosport twitterde op donderdag 25-02-2016 om 23:50:26Total distance covered in first #F1 test, by driver, team and engine. We've given Renault the 'Tag Heuer' laps... https://t.co/8d4j1bctzy reageer retweet
Afgelopen 4 dagen, samengevat.
Zo wordt ook in één oog opslag duidelijk hoe weinig data Honda kan verzamelen tov Mercedes en Ferrari (ook al reden 2 Ferrari teams met de 2015 spec rond).
Dat is maar de helft van het verhaal. Het is niet zonder meer makkelijk om de infrastructuur en het personeel op haar plek te hebben voor meer klanten, al helemaal niet voor een nieuw team. Exclusiviteit kan net zo goed een noodzaak zijn geweest voor Honda.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd.
als Sainz wat?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:01 schreef Bluurgh het volgende:
Ik betrapte me erop direct te kijken of Max meer rondjes had gereden als Sainz (en natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:59 schreef Beach het volgende:
[..]
als Sainz wat?Ga toch een kuil graven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoor, ik las maandag de BBC over de testdag en toen waren ze heel enthousiast dat Hamilton het niet over zijn kant liet gaan en een snellere tijd neerzette dan Vettel, toen Vettel daarna weer sneller was en later ook Raikkonen werden de tijden steeds minder belangrijk en en het aantal rondjes steeds belangrijker. Ze zitten daar nou eenmaal een beetje in een denkraam waarbji Hamilton altijd de beste is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:35 schreef JopJuh het volgende:
Hier lijstje met een gok indien gecorrigeerd voor banden en fuel.
Waarschijnlijk toch weer een saai jaar. Nu maar hopen op STR.
http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/35663546
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Benoves het volgende:
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoorIk hoop maar dat hij daar heel veel geld voor gekregen heeft
En dan is het ook nog eens op TVquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Benoves het volgende:
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoorIk hoop maar dat hij daar heel veel geld voor gekregen heeft
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden.
Oh dat denk ik zeker. Hij zal weinig voorkeur hebben inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg.
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Laten we allemaal hopen dat Max nooit zijn opvolger wordt...
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.
Maar Red Bull of Ferrari wel? Bij Red Bull zou ik eerst willen weten welke motor daar in gaat de komende jaren en Ferrari is de traditionele underachiever. Voor mij is Merc de komende tien jaar een topkandidaat voor nog veel titels.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:16 schreef Meike26 het volgende:
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid.
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Ja, dat imago hebben ze graag.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd,
Mclaren vergetenquote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VSquote:Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Of LMP2, GT, etc.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:30 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.
Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?quote:Op zondag 28 februari 2016 09:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
Nou ja, dat kan natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |