Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Ja, dat imago hebben ze graag.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd,
Mclaren vergetenquote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VSquote:Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Of LMP2, GT, etc.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:30 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.
Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?quote:Op zondag 28 februari 2016 09:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
Nou ja, dat kan natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |