twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:45:13150 laps! https://t.co/rNuA3xl1sQ reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:50:59We're not going to tweet lap milestones anymore. #Jinx https://t.co/2kmZvAibNT reageer retweet
quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:45:13150 laps! https://t.co/rNuA3xl1sQ reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 17:50:59We're not going to tweet lap milestones anymore. #Jinx https://t.co/2kmZvAibNT reageer retweet
Kapotte band werd er gemeld.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:21 schreef Fopje het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar was er al iets bekend mbt de langzaam rijdende STR?
Ohquote:
Vielen nog wel stil op het end. Waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:11 schreef opreis het volgende:
Wel fijn dat iig renault geen last meer heeft van betrouwbaarheid
Wat win je er mee om zo hard mogelijk tijdens een test te gaan? Je vergroot de kans alleen maar om je auto in de prak te rijden als je op de limiet gaat zitten. Ze verwachten volgende week wel wat snellere runs te doen volgens mij. En dan nog, het zegt he-le-maal niks.quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:25 schreef opreis het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom teams niet hun volledige snelheid willen laten zien. Je kan toch gewoon het beste vrij uit testen, als dat met je maximale snelheid is so be it.
Alsof mercedes expres 5 seconde langzamer gaat rijden, want als ze 5 seconde sneller rijden dan denkt Ferrari "o ze zijn 5 seconde sneller, nu gaan wij maar 6 seconde sneller". Ze willen toch altijd allemaal zo hard mogelijk? Dat je evt onderdelen niet gebruikt of verborgen houdt zodat je competitie die niet kan kopieren snap ik wel, maar alsof er nog veel te winnen valt door te kijken naar de snelheid van andere wagens, 3 weken voor de test.
Wel makkelijk om de ronden van max en zijn tijden te volgen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:04 schreef Fopje het volgende:
Van F1 Today word je ook helemaal debiel. Die focussen alleen maar op de rondetijden. Ik mocht die site al niet, maar dit is helemaal belachelijk.
Ik vind het wel leukquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef Geralt het volgende:
Zojuist weer 3 wereldkampioenen gekocht.
'01, '03 en '82.
Van '82 heb ik de 6 wieler besteld. Daar is volgens mij destijds gedurende het seizoen niet mee geraced, volgens mij nooit zelfs(?), maar hij zag er wel tof uit, dus die kwalificeerde in mijn eigen gedachte wel als zijnde van elk jaar de wereldkampioen zegmaar
Mits mensen het leuk vinden maak ik wel weer een paar fotootjes als ik ze binnen heb.
Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks.
Teller staat momenteel op 9 wereldkampioenen
Tuurlijk zegt deze test wat. Heel veel zelfs. Namelijk dat wij weer een heel seizoen kunnen gaan genieten van en vloeken op onze F1 coureurquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Fopje het volgende:
En dan nog, het zegt he-le-maal niks.
Van jou weet ik het fopper, het ging me meer om de rest die hier met enige regelmaat post. Als die daar niet op zitten te wachten en denken optiefen, prima, spreek dat even uit en wellicht maak ik dan eens een keer een eigen topic erover of ietsquote:
Ik zeg niet dat ze constant zo hard mogelijk moeten gaan, maar een paar kwalificatie rondjes lijkt me ook wel fijn om te testen hoe de auto zich gedraagd op vol vermogen/maximale snelheid, je wil de realiteit zo dicht mogelijk benaderen lijkt me (in ieder geval ook op sommige momenten tijdens de test). Het gaat er niet om of het iets zegt of niet (waar ik het overigens ook niet met je eens ben dat het "he-le-maal" niks zegt), het gaat erom dat je de wagen zo uitvoerig mogelijk test, en in mijn ogen doe je dat ook door af en toe op de limiet te zitten en er zelfs ook over te gaan, en dat de concurrentie dan weet hoe snel je wagen dan is doet er niet toe, want ookal weten ze hoe snel je gaat, het gaat de situatie in australie niet veranderen. Andere teams worden niet opeens sneller omdat jij je kaarten hebt laten zien tijdens deze tests.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat win je er mee om zo hard mogelijk tijdens een test te gaan? Je vergroot de kans alleen maar om je auto in de prak te rijden als je op de limiet gaat zitten. Ze verwachten volgende week wel wat snellere runs te doen volgens mij. En dan nog, het zegt he-le-maal niks.
Ik gun ieder zijn hobby en volgens mij ben je er blij en trots op, dus als jij het leuk vind het hier te showen ga je gang. Het past ook wel in 1 van deze F1 topicsquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef Geralt het volgende:
Zojuist weer 3 wereldkampioenen gekocht.
'01, '03 en '82.
Van '82 heb ik de 6 wieler besteld. Daar is volgens mij destijds gedurende het seizoen niet mee geraced, volgens mij nooit zelfs(?), maar hij zag er wel tof uit, dus die kwalificeerde in mijn eigen gedachte wel als zijnde van elk jaar de wereldkampioen zegmaar
Mits mensen het leuk vinden maak ik wel weer een paar fotootjes als ik ze binnen heb.
Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks.
Teller staat momenteel op 9 wereldkampioenen
quote:
Ik heb hem gegoogled, en het is idd 1 van die 3 kan me alleen niet goed voor de geest halen welke het was. Hoop dat ik hem nog kan vinden ooitquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Klinkt ook als de Williams uit 1991 of 1993.
Zelf zit ik er echt niet op te wachten. Maar ja, andere mensen blijkbaar welquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:19 schreef Geralt het volgende:
Ok post ik zaterdag (als de TNT meewerkt) een paar fotootjes van de nieuwe aanwinsten.
Hoe komt die 2015 spec Ferrari op 879 ronden terwijl Toro Rosso 447 ronden gereden heeft?quote:Tijden:
1. Ferrari SF16-H - 1:22.810 (Vettel op dag 2)
2. Force India VJM09 - 1:23.110 (Hülkenberg op dag 3)
3. Red Bull Racing RB12 - 1:23.525 (Ricciardo op dag 2)
4. Mercedes W07 - 1:24.867 (Rosberg op dag 2)
5. Sauber C34 - 1:25.237 (Ericsson op dag 2)
6. Renault RS16 - 1:25.263 (Magnussen op dag 4)
7. Toro Rosso STR12 - 1:25.393 (Verstappen op dag 4)
8. Haas F1 Team VF-16 - 1:25.524 (Gutierrez op dag 2)
9. Williams FW38 - 1:25.648 (Bottas op dag 2)
10. Manor MRT05 - 1:25.925 (Wehrlein op dag 2)
11. McLaren MP4-31 - 1:26.082 (Alonso op dag 2)
Rondenaantallen per team
1. Mercedes - 675 ronden
2. Toro Rosso - 447 ronden
3. Sauber - 432 ronden
4. Williams - 377 ronden
5. Red Bull Racing - 369 ronden
6. Ferrari - 353 ronden
7. Renault - 343 ronden
8. Force India - 333 ronden
9. Haas F1 Team - 281 ronden
10. McLaren - 257 ronden
11. Manor Racing - 254 ronden
Rondenaantallen per motor
1. Mercedes 2016-motor - 1.639 ronden
2. Ferrari 2015-motor - 879 ronden
3. Renault 2016-motor - 712 ronden
4. Ferrari 2016-motor - 634 ronden
5. Honda 2016-motor - 257 ronden
Als het goed is wel!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:34 schreef Geralt het volgende:
Hebben die volgende week wel de 2016 auto bij zich?
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 06:10 schreef HerrFritz het volgende:
Geralt, post lekker je autootjes!
Verder Sauber reed met de auto van vorig jaar, dus ook motor van vorig jaar.
je krijgt wel data over de bandenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopen
Het interesseert me persoonlijk echt geen reet, maar als jij er trots op bent en ze graag wil showen ga dan vooral je gang!quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:33 schreef Geralt het volgende:
Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks.
Ik heb ergens gelezen dat het vooral oefening voor Ericson en Nasr wasquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopen
dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het interesseert me persoonlijk echt geen reet, maar als jij er trots op bent en ze graag wil showen ga dan vooral je gang!
Ik ben sowieso wel fan van het enthousiasme
twitter:autosport twitterde op donderdag 25-02-2016 om 23:50:26Total distance covered in first #F1 test, by driver, team and engine. We've given Renault the 'Tag Heuer' laps... https://t.co/8d4j1bctzy reageer retweet
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]twitter:autosport twitterde op donderdag 25-02-2016 om 23:50:26Total distance covered in first #F1 test, by driver, team and engine. We've given Renault the 'Tag Heuer' laps... https://t.co/8d4j1bctzy reageer retweet
Afgelopen 4 dagen, samengevat.
Zo wordt ook in één oog opslag duidelijk hoe weinig data Honda kan verzamelen tov Mercedes en Ferrari (ook al reden 2 Ferrari teams met de 2015 spec rond).
Dat is maar de helft van het verhaal. Het is niet zonder meer makkelijk om de infrastructuur en het personeel op haar plek te hebben voor meer klanten, al helemaal niet voor een nieuw team. Exclusiviteit kan net zo goed een noodzaak zijn geweest voor Honda.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd.
als Sainz wat?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:01 schreef Bluurgh het volgende:
Ik betrapte me erop direct te kijken of Max meer rondjes had gereden als Sainz (en natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:59 schreef Beach het volgende:
[..]
als Sainz wat?Ga toch een kuil graven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoor, ik las maandag de BBC over de testdag en toen waren ze heel enthousiast dat Hamilton het niet over zijn kant liet gaan en een snellere tijd neerzette dan Vettel, toen Vettel daarna weer sneller was en later ook Raikkonen werden de tijden steeds minder belangrijk en en het aantal rondjes steeds belangrijker. Ze zitten daar nou eenmaal een beetje in een denkraam waarbji Hamilton altijd de beste is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:35 schreef JopJuh het volgende:
Hier lijstje met een gok indien gecorrigeerd voor banden en fuel.
Waarschijnlijk toch weer een saai jaar. Nu maar hopen op STR.
http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/35663546
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Benoves het volgende:
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoorIk hoop maar dat hij daar heel veel geld voor gekregen heeft
En dan is het ook nog eens op TVquote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:27 schreef Benoves het volgende:
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoorIk hoop maar dat hij daar heel veel geld voor gekregen heeft
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 20:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden.
Oh dat denk ik zeker. Hij zal weinig voorkeur hebben inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg.
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Laten we allemaal hopen dat Max nooit zijn opvolger wordt...
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.
Maar Red Bull of Ferrari wel? Bij Red Bull zou ik eerst willen weten welke motor daar in gaat de komende jaren en Ferrari is de traditionele underachiever. Voor mij is Merc de komende tien jaar een topkandidaat voor nog veel titels.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:16 schreef Meike26 het volgende:
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid.
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Ja, dat imago hebben ze graag.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd,
Mclaren vergetenquote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VSquote:Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Of LMP2, GT, etc.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:30 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.
Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?quote:Op zondag 28 februari 2016 09:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
Nou ja, dat kan natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |