abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160278215
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.

Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Mwah, eigenlijk is de autosport altijd een evenement van autofabrikanten geweest om te zien wie de beste auto kon bouwen. Dat de ene rokkenjager daar sneller mee was dan de andere durfal met doodsverachting maakte het extra leuk, maar zonder fabrikanten die willen laten zien dat ze de snelste auto kunnen bouwen heb je geen sport. Daarnaast heeft het altijd rijkelui aangetrokken die de snelste auto wilden kopen en met de reclame kwam er nog meer geld beschikbaar waardoor bedrijfjes zich volledig konden richten op het bouwen van racewagens. Maar racen om reclame te maken voor je automerk (of je nationale auto-industrie) is altijd verweven geweest met de sport.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160278270
In hoe verre wordt 2017 dan eigenlijk weer een "reset"? Dat Mercedes nu (waarschijnlijk) 3 jaar kan domineren ligt voor een groot deel aan de sterke motor die ze in 2014 hebben gemaakt en het token systeem wat ervoor zorgde dat andere motor-leveranciers dat verschil niet snel konden verkleinen.
Als iedereen weer op 0 begint zou je moeten verwachten dat de teams met de grootste budgetten ook de beste wagens kunnen bouwen, in dat geval is het dus koffiedik kijken wie van McLaren, Ferrari, Mercedes of Red Bull het het beste gaat doen.
pi_160278301
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.
pi_160278405
quote:
Weet je, je moet het eerst een keer meemaken voordat je echt weet hoe het is. Je kunt nu wel zeggen ‘ik vind het niks’, maar misschien is het wel top.”
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.

En daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Zo op het oog klinkt het misschien niet zo tof, maar dat kan in de praktijk heel anders uitpakken. Dus we moeten het maar gewoon gaan zien hoe het werkt.

Wel weet ik dat in sommige racegames een dergelijk iets ook is dat je als laatste om de zoveel tijd game over bent en dat heb ik persoonlijk altijd leuk gevonden om te doen en proberen niet laatste te worden.

Aan de andere kant, misschien gaan mensen dan in die laatste minuut wel teveel risico nemen om toch door te gaan en daarmee naast de baan vliegen.

We zullen wel zien. In elk geval geen domme uitspraak van Jos wat mij betreft :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160278434
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.
Ik zet ze wel in een spoiler; hoeven de mensen die het niet boeit het ook niet te zien :)
  zondag 28 februari 2016 @ 10:24:14 #106
37887 Dauthi
Progressive
pi_160278473
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.

Toto is daar vorig jaar vrij duidelijk over geweest, de coureurs worden in de eerste plaats ingehuurd om het Team Championship binnen te halen. Dat is het allerbelangrijkste voor het team Mercedes. Rosberg en Hamilton willen racen tegen elkaar voor het Driver championship, en dat zal niet mogen totdat het Team Championship binnen is, tot die tijd wordt er geen enkel risico genomen.
Dat brengt ook veel van de spanning, want de belangen staan lijnrecht tegenover elkaar, de coureurs tegenover Toto.
Niki Lauda is de intermediair in het hele verhaal, die tracht te communiceren tussen beide groepen over elkaars belangen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_160278543
Imo heeft Lauda een compleet overbodige baan.

Als je als baas zijnde je personeel niet in het gareel kan houden en daar een apart iemand speciaal voor in dienst moet nemen dan schiet je tekort.

Maargoed, dat zal het gros wel niet met me eens zijn.
pi_160278560
quote:
Romain Grosjean vindt de aanpak van social media door de Formule 1 te kortzichtig.

Dat is jammer, want de Haas-coureur denkt dat de sport zo de mogelijkheid laat lopen om nieuwe fans aan te spreken.

De tv-uitzendingen van de Grands Prix worden al jaren steeds minder bekeken. De F1 is inmiddels officieel vertegenwoordigd op platformen als Twitter en YouTube, ook al is Bernie Ecclestone daar eigenlijk fel op tegen. Toch wordt er slechts zelden gebruik gemaakt van videomateriaal en dat frustreert Grosjean, die graag zou zien dat de racerij een veel breder publiek zou aanspreken.

"Ik heb mensen via Facebook live mee laten kijken tijdens onze filmdag en in mijn hotelkamer", liet de Fransman weten aan Motorsport.com. "De FOM heeft me vervolgens gevraagd alle video's te verwijderen, terwijl er meer dan een miljoen mensen naar gekeken hebben. Ik denk dat het geweldig is om mensen de Formule 1 achter de schermen te laten zien, maar dat mag dus niet."

Grosjean zou graag zien dat daar op korte termijn verandering in komt. "Het is erg kortzichtig. We roepen al jaren dat we fans kwijtraken, terwijl er miljarden mensen gebruik maken van sociale media. Toch mogen we het niet optimaal benutten."
Ik ben het met Stokbrood eens. :)
pi_160278588
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.

En daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Zo op het oog klinkt het misschien niet zo tof, maar dat kan in de praktijk heel anders uitpakken. Dus we moeten het maar gewoon gaan zien hoe het werkt.

Wel weet ik dat in sommige racegames een dergelijk iets ook is dat je als laatste om de zoveel tijd game over bent en dat heb ik persoonlijk altijd leuk gevonden om te doen en proberen niet laatste te worden.

Aan de andere kant, misschien gaan mensen dan in die laatste minuut wel teveel risico nemen om toch door te gaan en daarmee naast de baan vliegen.

We zullen wel zien. In elk geval geen domme uitspraak van Jos wat mij betreft :)
Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen?
  zondag 28 februari 2016 @ 10:36:21 #110
37887 Dauthi
Progressive
pi_160278615
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:29 schreef Geralt het volgende:
Imo heeft Lauda een compleet overbodige baan.

Als je als baas zijnde je personeel niet in het gareel kan houden en daar een apart iemand speciaal voor in dienst moet nemen dan schiet je tekort.

Maargoed, dat zal het gros wel niet met me eens zijn.
Lauda's baan is juist van fundamenteel belang voor het succes van het team Mercedes. Lauda is namelijk de buffer tussen het berekende van Toto, en de passie voor een Drivers Championship. Zonder Lauda hadden Toto en Hamilton elkaar de tent uitgevochten.
Het heeft helemaal niets met gareel te maken, maar met persoonlijkheden en karakters die niet samen gaan, dan heb je gewoon een intermediair nodig. Als je dat als baas niet kan inzien, dan heb je waarschijnlijk last van ego-problemen in de vorm van grootheidswaanzin.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_160278622
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:34 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen?
Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q? :@

De resultaten daarvan weet ik zo 123 niet meer :@
pi_160278826
Nee dat was het dus niet. Ik ben meer van het "if it ain't broke why fix it?"
De kwalificatie was prima, al denk ik niet dat er veel gaat veranderen. Meestal zetten ze de snelste tijd op een "verse" band, ze kunnen dus wel rondjes blijven rijden, als het beste van de band af is worden de tijden toch niet beter. En een nieuwe set banden eronder doen ze ook niet zo snel, want de teams klagen nu al dat ze niet veel banden hebben voor een race weekend
pi_160278873
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:51 schreef opreis het volgende:
Nee dat was het dus niet.
Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek? :)
pi_160278877
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:51 schreef opreis het volgende:
Ik ben meer van het "if it ain't broke why fix it?"
En daar ben ik ook van.
pi_160278912
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek? :)
Nee
pi_160278958
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:13 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.
En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen?

Ja, Mercedes is een grote naam, maar ze zijn er echt heel erg lang vrijwel helemaal uit geweest.
pi_160278986
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q? :@

De resultaten daarvan weet ik zo 123 niet meer :@
Wie weet. Weet ik eigenlijk niet.
pi_160278996
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen?

Ja, Mercedes is een grote naam, maar ze zijn er echt heel erg lang vrijwel helemaal uit geweest.
Dan een volmondig ja.
pi_160279081
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:02 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Wie weet. Weet ik eigenlijk niet.
Heb het even opgezocht. Staat niets over de Q in.

Wel viel me het volgende op.
quote:
TOP 10 COUNTRIES
1.UK
2.France
3.USA
4.Austria
5.Germany
6. Netherlands
7. Australia
8. Japan
9. Italy
10. Brazil
Landen die het meest de enquete ingevuld hebben.

Nederland is verdomme het enige land zonder GP terwijl landen die kennelijk minder om F1 geven er wel een hebben :(!!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:10:33 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279113
Frankrijk?

Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160279119
http://gpda.motorsport.com/

Hier is het rapport te downloaden. Staat niets in over kwalificatie, dus het verbaast mij ook dat men dat nu wil aanpakken. Volgens mij (maar dat weet ik niet meer 100% zeker) verbaasde het mij tijdens het invullen van die enquete al dat er niets over de kwalificatie gevraagd werd.

Ik had op zeker gekozen voor terug naar een uur en niet die Q123 wat we nu hebben.

Raar dat men het aan gaat passen, want het is helemaal niet iets wat de fans graag willen zien. Of dat blijkt in elk geval niet uit die grootste F1 enquete ooit die pas vorig jaar gehouden is.

8)7
pi_160279128
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Frankrijk?

Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen.
Ja die hadden er eentje ok, even overheen gelezen. En ja wij hadden er ook een, maar dat is al veel langer geleden dan die klotefransozen :'(
pi_160279152
quote:
Frankrijk?

Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.
pi_160279162
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben.
Hoe bedoel je dat? :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:14:56 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279179
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:13 schreef opreis het volgende:

[..]

En waarom dat? Elk jaar is er weer een gigantische volksverhuizing naar Spa uit Nederland, de wil is er gewoon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160279199
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat je er als land/racebaan geen profijt uit kan halen. Het kost je alleen een klap geld, als het geld eerlijker verdeeld zou kunnen worden dan kan je het wel doen.
pi_160279244
Nederland heeft sinds kort wel als een van de weinige landen ter wereld een echte Prins van het Koninkrijk als eigenaar van een circuit.

Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om de schop in Zandvoort te steken. Flikker er een flinke bak geld tegenaan en we kunnen over 3 jaar een F1 race organiseren zou ik zeggen.

Met Max in de F1 moeten er genoeg investeerders te vinden zijn lijkt me zo om Zandvoort weer aan alle FIA eisen te laten voldoen.

Ik ben voor 8-)
pi_160279267
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:19 schreef Geralt het volgende:
Nederland heeft sinds kort wel als een van de weinige landen ter wereld een echte Prins van het Koninkrijk als eigenaar van een circuit.

Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om de schop in Zandvoort te steken. Flikker er een flinke bak geld tegenaan en we kunnen over 3 jaar een F1 race organiseren zou ik zeggen.

Met Max in de F1 moeten er genoeg investeerders te vinden zijn lijkt me zo om Zandvoort weer aan alle FIA eisen te laten voldoen.

Ik ben voor 8-)
En wie gaat dat betalen als er nauwelijks mogelijkheden zijn om het terug te verdienen?
  zondag 28 februari 2016 @ 11:21:52 #129
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160279276
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

dus jij zou het normaal vinden dat in dit huidige economische en politieke klimaat, waar jaarlijks 1000-den mensen klagen als Serious Request een miljoen krijgt van de regering " eigen volk lijdt ook :( ", een GP te gaan organiseren die onnoemelijk veel geld kost?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160279296
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:21 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dus jij zou het normaal vinden dat in dit huidige economische en politieke klimaat, waar jaarlijks 1000-den mensen klagen als Serious Request een miljoen krijgt van de regering " eigen volk lijdt ook :( ", een GP te gaan organiseren die onnoemelijk veel geld kost?
Als ik vrijkaartjes zou krijgen? Absoluut 8-)
pi_160279321
Ook als ik geen vrijkaartjes zou krijgen.

De prioriteiten liggen sowieso verkeerd in dit land, maar dat is een heel andere discussie :@
  zondag 28 februari 2016 @ 11:25:24 #132
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160279322
quote:
12s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als ik vrijkaartjes zou krijgen? Absoluut 8-)
begrijp me niet verkeerd, ik zou 't geweldig vinden. Maar het zou enorm hypocriet zijn van zowel de Nederlandse regering als het volk.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160279344
Ik ben dan ook een hypocriete lul van het zuiverste water; dus het past wel goed bij me :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:27:32 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279361
Boost voor de lokale economie, veel toeristen uit het buitenland, wereldwijde aandacht, aantrekkelijk voor ook andere klassen...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160279404
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Boost voor de lokale economie, veel toeristen uit het buitenland, wereldwijde aandacht, aantrekkelijk voor ook andere klassen...
Staan absoluut niet in verhouding
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:31:54 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279425
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Staan absoluut niet in verhouding
Baten zijn meer dan alleen geld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160279432
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Baten zijn meer dan alleen geld.
O sorry, ik wist niet dat je met baten een circuit uit de grond kon stampen of mensen voeden
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:35:16 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279468
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:32 schreef opreis het volgende:

[..]

O sorry, ik wist niet dat je met baten een circuit uit de grond kon stampen of mensen voeden
Ontwikkelingsgeld, al die miljoenen die naar Europa verdwijnen en meer van dat soort onzin kunnen dat wel? ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160279490
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ontwikkelingsgeld, al die miljoenen die naar Europa verdwijnen en meer van dat soort onzin kunnen dat wel? ;)
Dus omdat we daar geld aan verspillen, moeten we maar nog meer geld gaan verspillen
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 11:39:49 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160279534
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef opreis het volgende:

[..]

Dus omdat we daar geld aan verspillen, moeten we maar nog meer geld gaan verspillen
Jep. Er is vast wel een potje voor waarin bezuinigd kan worden op andere onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160280059
quote:
Frankrijk?

Ja nu, sinds Max. Daarvoor ook niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 12:13:56 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160280095
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:11 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ja nu, sinds Max. Daarvoor ook niet.
RTL7 deed het best lekker nog. Pas na de verhuizing werd het minder.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160280144
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:32 schreef opreis het volgende:
[..]

Precies dit. Is totaal niet rendabel voor NL en als je nou zo nodig je land wil promoten zijn er wel goedkopere manieren.

We hebben in NL al een heel erg groot race evenement en laten we dat koesteren. Een GP gaat niet komen. Circuit is ongeschikt voor hedendaagse F1, infrastructuur, de financiën, hopeloze missie.
pi_160280173
Ik wat verbaasd dat de nieuwe kwalificatie niet vanaf race 1 ingevoerd kan worden. Vooral omdat 'alle software nog geschreven moet worden'. Wtf, nu nog?
pi_160280188
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

RTL7 deed het best lekker nog. Pas na de verhuizing werd het minder.
In de hoogtijdagen van Jos ging het aardig. Daarna kakte het heel ver in. Wij zijn geen racenatie, we zijn niet meer dan Zweden ofzo en die claimen ook geen race op basis van de publieke belangstelling. En terecht.
pi_160280200
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kan wel meerdere potjes bedenken waar wat mij betreft op bezuinigd kan worden, maar dan nog zou ik dat geld niet rechtstreeks in Ecclestone z'n portemonee willen pompen. Dan kan ik wel andere dingen bedenken waar het beter aan besteed kan worden.
pi_160280245
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:17 schreef exile79 het volgende:
Ik wat verbaasd dat de nieuwe kwalificatie niet vanaf race 1 ingevoerd kan worden. Vooral omdat 'alle software nog geschreven moet worden'. Wtf, nu nog?
Ja, ik zou zeggen, test het een paar keer in 1 van de andere race klasses dit seizoen, en als het dan bevalt dan voer je het in 2017 in.
pi_160280269
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik kan wel meerdere potjes bedenken waar wat mij betreft op bezuinigd kan worden, maar dan nog zou ik dat geld niet rechtstreeks in Ecclestone z'n portemonee willen pompen. Dan kan ik wel andere dingen bedenken waar het beter aan besteed kan worden.
Los daarvan, is Zandvoort niet veel te klein voor het enorme F1 circus van vandaag?
  zondag 28 februari 2016 @ 12:29:58 #149
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160280483
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

kom, laten we nog minder geld steken in politie op straat, leerkrachten en de zorg 14.gif
Kunnen wij tenminste een nationale GP kijken ^O^
  zondag 28 februari 2016 @ 12:30:30 #150
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160280496
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:21 schreef exile79 het volgende:

[..]

Los daarvan, is Zandvoort niet veel te klein voor het enorme F1 circus van vandaag?
Zandvoort moet je inderdaad niet willen. Ruimte is gewoon te krap en de infrastructuur is gewoon niet goed.

Maar een circuit bijvoorbeeld in de flevopolder waarom niet. En het hoeft niet alleen om F1 te draaien alleen. Een multifunctionele auto/motorsport complex waar er door de weeks ook van alles gedaan kan worden dan zit er goed verdien model aan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160280561
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

kom, laten we nog minder geld steken in politie op straat, leerkrachten en de zorg [ afbeelding ]
Kunnen wij tenminste een nationale GP kijken ^O^
Goed plan! Kan ik op je stemmen komende verkiezingen? :9
pi_160280568
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:30 schreef WEST het volgende:

[..]

Zandvoort moet je inderdaad niet willen. Ruimte is gewoon te krap en de infrastructuur is gewoon niet goed.

Maar een circuit bijvoorbeeld in de flevopolder waarom niet. En het hoeft niet alleen om F1 te draaien alleen. Een multifunctionele auto/motorsport complex waar er door de weeks ook van alles gedaan kan worden dan zit er goed verdien model aan.
Of het in de polder nou zo gezellig wordt....wat dat betreft is een circuit aan zee natuurlijk wel mooier.
pi_160280891
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.

Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Onzin. Het Mercedes van toen was een echt fabrieksteam opgericht en bestuurd door mensen van Mercedes. Meer nog dan nu, waar ze een raceteam gekocht hebben en er een naam opgeplakt hebben.

Beetje vergelijkbaar met het Renault van nu, wat ook een gekocht team is in tegenstelling tot het Renault van de jaren 70 en 80.

Ferrari is wel al die jaren hetzelfde gebleven, al is de filosofie wel veranderd. Waar ze vroeger auto's verkochten om te racen is het nu meer andersom mede door de overname in de jaren 60 door FIAT en nu helemaal door de aandeel uitgifte.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160282249
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:30 schreef WEST het volgende:

[..]

Wat zou je doordeweeks willen organiseren wat zo lucratief is dat je er een investering van een paar honderd miljoen mee kan terug verdienen?
pi_160282299
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:24 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Toto is daar vorig jaar vrij duidelijk over geweest, de coureurs worden in de eerste plaats ingehuurd om het Team Championship binnen te halen. Dat is het allerbelangrijkste voor het team Mercedes. Rosberg en Hamilton willen racen tegen elkaar voor het Driver championship, en dat zal niet mogen totdat het Team Championship binnen is, tot die tijd wordt er geen enkel risico genomen.
Dat brengt ook veel van de spanning, want de belangen staan lijnrecht tegenover elkaar, de coureurs tegenover Toto.
Niki Lauda is de intermediair in het hele verhaal, die tracht te communiceren tussen beide groepen over elkaars belangen.
Ik las niet zo lang geleden nog een interview met hem waarin hij aangaf dat de vraag of ze Hamilton en Rosberg vrij tegen elkaar zouden laten racen, met verschillende strategien dus, op tafel lag. Mercedes is immers liever de grote kampioen van een vermakelijk seizoen dan van een oersaai seizoen, maar is liever kampioen van een saai seizoen dan verliezer van een boeiend seizoen.

Met de geringe marge op Vettel zullen ze kiezen voor een wellicht saaie strijd met Ferrari die ze winnen dan een spannende strijd binnen Mercedes waarbij Vettel er met de hoofdprijs of veel overwinningen vandoor gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:46:07 #156
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160284056
@F1 in Nederland-discussie:
Zolang Ecclestone nog tientallen miljoenen ponden vraagt om een race te 'mogen' hosten en (zandbak)landen tegen elkaar op laat bieden moet je er niet eens naar kijken. Dan laat je de Nederlandse burger krom liggen om zijn kas (en van de aandeelhouders die hij vertegenwoordigt) te spekken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_160284163
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:46 schreef twiFight het volgende:
Zolang Ecclestone nog tientallen miljoenen ponden vraagt om een race te 'mogen' hosten en (zandbak)landen tegen elkaar op laat bieden moet je er niet eens naar kijken. Dan laat je de Nederlandse burger krom liggen om zijn kas (en van de aandeelhouders die hij vertegenwoordigt) te spekken.
Moet je wat dat betreft ook niet willen.

En; Spa is toch een prima alternatief nu het nog op de kalender staat
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_160284165
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:46 schreef twiFight het volgende:
Precies, dat zei ik dus ook al
pi_160306755
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:49 schreef franklop het volgende:

[..]

Moet je wat dat betreft ook niet willen.

En; Spa is toch een prima alternatief nu het nog op de kalender staat
En een circuit waar Zandvoort niet tegen op kan.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:47:43 #160
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160306798
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:40 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

En een circuit waar Zandvoort niet tegen op kan.
Buiten het nieuwe pitscomplex is het wel behoorlijk vervallen.
Ik zou zeggen laat Tilke er eens naar kijken zolang ie met z'n fikken van de lay-out blijft.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160307369
Layout zou sowieso aangepast moeten worden, willen ze het F1 waardig maken. Eerste sectie van Tarzalbocht > Gerlach > Hugenholtz is gewoon te krap en hebben ze ook meer ruimte nodig in de paddock. Daar zit dan het eerste probleem. 3 iconische bochten van het circuit in de 1e sectie. Toch moeten er 1 of meerdere wijken willen ze het doen.

En dat moeten ze dus al niet willen. Veel beter is om Zandvoort een echte (WEC of VLN achtige) 24 uurs race te geven. Daar zijn minder regels aan verbonden en kan de lay-out blijven. Upgraden zonder te snijden in de layout ^O^ Plus een ultra gaaf evenement erbij !
pi_160307471
Gewoon dat vakantiepark opkopen en het oude circuit weer aanleggen :+
  maandag 29 februari 2016 @ 09:52:53 #163
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160307493
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:43 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Wat zou je doordeweeks willen organiseren wat zo lucratief is dat je er een investering van een paar honderd miljoen mee kan terug verdienen?
Dan kun je bijvoorbeeld een test/rijvaardigheid centrum. Denk dat je er iets meer bij moet denken dan alleen een circuit.
pi_160307502
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:51 schreef Bluurgh het volgende:
Gewoon dat vakantiepark opkopen en het oude circuit weer aanleggen :+
Ander idee.. Vakantiepark behouden en circuit alsnog aanleggen.. Grot/hobbitwoningen onder het circuit :+
  maandag 29 februari 2016 @ 10:00:02 #165
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160307610
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:52 schreef WEST het volgende:

[..]

Dan kun je bijvoorbeeld een test/rijvaardigheid centrum. Denk dat je er iets meer bij moet denken dan alleen een circuit.
Ik heb circuits op FB maar je ziet zat voorbij komen wat ze doen (ook zandvoort btw)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160307636
Ik hoop wel dat Zandvoort iets meer zijn Trackday's gaat promoten, zal denk ik ook bij buitenlandse coureurs een circuit zijn wat ze graag eens willen rijden.
  maandag 29 februari 2016 @ 10:02:03 #167
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160307641
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Layout zou sowieso aangepast moeten worden, willen ze het F1 waardig maken. Eerste sectie van Tarzalbocht > Gerlach > Hugenholtz is gewoon te krap en hebben ze ook meer ruimte nodig in de paddock. Daar zit dan het eerste probleem. 3 iconische bochten van het circuit in de 1e sectie. Toch moeten er 1 of meerdere wijken willen ze het doen.

En dat moeten ze dus al niet willen. Veel beter is om Zandvoort een echte (WEC of VLN achtige) 24 uurs race te geven. Daar zijn minder regels aan verbonden en kan de lay-out blijven. Upgraden zonder te snijden in de layout ^O^ Plus een ultra gaaf evenement erbij !
24 uur van Zandvoort prima plan. alleen is het circuit te klein/smal voor WEC
  maandag 29 februari 2016 @ 10:04:31 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160307697
Als je de ruimte goed indeelt (nieuw circuit) kan je er ook een multi functioneel evenementen locatie van maken zie COTA bijvoorbeeld.

N/A
pi_160307850
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:02 schreef WEST het volgende:

[..]

Daarom ook, circuit wel een upgrade geven, breedte van de baan is nu net 15 meter, dat moet wel een metertje of 18 worden gok ik? Alleen Hugenholtz is dan denk ik een probleem om die nog steeds uitdagend te houden en er geen parkeerplaats van te maken met een uitgezette linkerbocht. Ze kunnen daar alleen maar naar de binnenbocht gaan, bocht aan de buitenkant kan niet uitgebreid worden of anders hele sectie daar aanpassen en van Gerlach en Hugenholtz meer een één-combinatie maken.
pi_160307889
Ach Baku is op z'n smalst 7.6 meter dus who cares ;)
pi_160307914
Heb je ook gelijk in ja.. Dacht er gister nog aan, maar daar komen nog vangrails etc bij.. Dat word een ravage.. :D :o
pi_160308408
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:13 schreef Meike26 het volgende:
Heb je ook gelijk in ja.. Dacht er gister nog aan, maar daar komen nog vangrails etc bij.. Dat word een ravage.. :D :o
Zal wel meevallen. Monaco is ook niet heel breed :)
  maandag 29 februari 2016 @ 10:39:53 #173
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160308423
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:04 schreef nils7 het volgende:
Als je de ruimte goed indeelt (nieuw circuit) kan je er ook een multi functioneel evenementen locatie van maken zie COTA bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nurbergring (Rock am Ring) doet dat natuurlijk al vele jaren succesvol en ook de Hungaroring heeft een muziekfestival.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 29 februari 2016 @ 12:39:51 #174
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160311315
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nurbergring (Rock am Ring) doet dat natuurlijk al vele jaren succesvol en ook de Hungaroring heeft een muziekfestival.
Zolder ook tijdens de de 24 uurs....
pi_160312228
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:02 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat gaan de omwonenden niet goed vinden, kan ik alvast verklappen.
pi_160312332
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:12 schreef Bluurgh het volgende:
Ach Baku is op z'n smalst 7.6 meter dus who cares ;)
Je zegt het goed: op z'n smalst.

Zandvoort ademt nostalgie, maar kom op jongens, ga eens op een middag langs en je ziet dat het niet meer geschikt is voor F1 of WEC.

En dan heb ik het nog niet eens over de infrastructuur.
pi_160312424
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:13 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Je zegt het goed: op z'n smalst.

Zandvoort ademt nostalgie, maar kom op jongens, ga eens op een middag langs en je ziet dat het niet meer geschikt is voor F1 of WEC.

En dan heb ik het nog niet eens over de infrastructuur.
Inderdaad, gewoon lekker DTM, Masters etc daar houden. Mocht er al ooit een F1-race komen in Nederland dan moet dit echt op een compleet nieuw circuit, op een plek redelijk ver van bewoonde wereld, want anders geklaag en liefst niet in de buurt van natuurgebied, want anders nog meer geklaag :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 29 februari 2016 @ 13:32:36 #178
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160312752
Echt nobody cares om die nieuwe Sauber :P
N/A
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 februari 2016 @ 13:49:28 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160313186
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:32 schreef nils7 het volgende:
Echt nobody cares om die nieuwe Sauber :P
nee, hoe zou dat nou komen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 februari 2016 @ 13:50:46 #180
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160313219
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:17 schreef franklop het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon lekker DTM, Masters etc daar houden. Mocht er al ooit een F1-race komen in Nederland dan moet dit echt op een compleet nieuw circuit, op een plek redelijk ver van bewoonde wereld, want anders geklaag en liefst niet in de buurt van natuurgebied, want anders nog meer geklaag :')
Gewoon groot circuit in omgeving Slochteren neerleggen, de mensen daar willen maar al te lief uitgekocht worden met al die aardbevingen. Geeft meteen een extra dimensie aan de races ^O^
  maandag 29 februari 2016 @ 13:52:28 #181
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160313274
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, hoe zou dat nou komen?
nou eh hahahah om even bij de auto te blijven lijkt ie niet veel anders.. een rechtere neus thats it.
N/A
  maandag 29 februari 2016 @ 13:57:25 #182
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160313409
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

nou eh hahahah om even bij de auto te blijven lijkt ie niet veel anders.. een rechtere neus thats it.
Ik denk ook niet dat er erg veel doorontwikkeling in de aerodynamica zit eigenlijk en die was vorig jaar al niet zo best.

Ik hoop dat ze dit jaar hopeloos achteraan bungelen en Monisha de zak krijgt. Daarna mag het team weer langzaam opkrabbelen omdat het vroeger wel een mooi team was en niet moet verdwijnen :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 februari 2016 @ 14:09:03 #183
Maffe Fries
pi_160313704
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:57 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat er erg veel doorontwikkeling in de aerodynamica zit eigenlijk en die was vorig jaar al niet zo best.

Ik hoop dat ze dit jaar hopeloos achteraan bungelen en Monisha de zak krijgt. Daarna mag het team weer langzaam opkrabbelen omdat het vroeger wel een mooi team was en niet moet verdwijnen :)
Dit ja. Het team verdient beter dan snel af te glijden onder Monisha
pi_160314010
Will Stevens met Manor in de WEC
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:01:43 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160334317
Ook de Mercedes met een zwevende gearbox lijkt het

Alleen geen gat in de vloer/tussen de vloeren.
N/A
pi_160334435
Indd..Ben benieuwd hoeveel meer teams het wel/niet hebben. Als MGP en STR de enige zijn... Oh boy *O*
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:10:53 #187
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160334469
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Indd..Ben benieuwd hoeveel meer teams het wel/niet hebben. Als MGP en STR de enige zijn... Oh boy *O*
Blijkt te werken dus.. anders doen zij (MGP) het er niet op zetten.
N/A
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:22:47 #188
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160334668
Had STR nu maar gewoon een 2016 Ferrarimotor... Dan hadden ze als dit zo revolutionair is echt voor de knikkers mee kunnen doen. Nu is het afwachten in hoeverre de oude motor ze parten gaat spelen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 10:28:22 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160334769
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:22 schreef Rossdale het volgende:
Had STR nu maar gewoon een 2016 Ferrarimotor... Dan hadden ze als dit zo revolutionair is echt voor de knikkers mee kunnen doen. Nu is het afwachten in hoeverre de oude motor ze parten gaat spelen.
Hoe veel denk je dat de huidige Ferrari verschilt met die van eind vorig jaar? ;)

De echte stappen worden pas gedurende het jaar genomen, het aantal tokens blijft immers hetzelfde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 10:39:00 #190
Maffe Fries
pi_160334965
Verstappen meteen lekker onderweg met de nieuwe Toro Rosso *O*
pi_160335019
Ook behoorlijk verschil in aandacht tussen de TR en de Sauber. Niemand boeit die sauber ene fuck
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 10:44:12 #192
Maffe Fries
pi_160335054
mja, dat team is een blauw/gele muis die verdwaald is in de Ikea. Toro Rosso heeft iig vorig jaar veel meer spectaculaire dingen laten zien
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:44:17 #193
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160335056
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Jup zit er goed bij.
Gezien alle nieuwe (en revolutionaire) onderdelen verwacht ik wel dat ze goed mee doen als die er vorige week er nog niet op zaten en ze toen al redelijk mee konden.
N/A
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:45:25 #194
369251 Geralt
of Rivia
pi_160335075
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:39 schreef Peterselieman het volgende:

:)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:46:29 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160335091
Is er ergens een overzicht welke race waar live te zien is op TV en of achter een betaalde muur (en welke dan het beste is daarvoor)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:48:26 #196
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160335123
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:46 schreef Re het volgende:
Is er ergens een overzicht welke race waar live te zien is op TV en of achter een betaalde muur (en welke dan het beste is daarvoor)
Ik alle races het via een stream van Ziggo, kost een paar euro. Maar wel Olav O+ .
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:49:25 #197
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160335143
quote:
http://sport.infonu.nl/ra(...)live-op-tv-zien.html
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:50:56 #198
369251 Geralt
of Rivia
pi_160335170
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:48 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ik alle races het via een stream van Ziggo, kost een paar euro. Maar wel Olav O+ .
Weet iemand of squirrelstreams dit jaar ook weer alle races gaat streamen? Daar heb ik er vorig jaar een enkele via gekeken en die kwaliteit was prima te noemen :)
pi_160335224
quote:
Henno _O_
Ja doei.
pi_160335240
Lekker illegale streams gaan bespreken.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')