neuh. Daarvoor zijn de gains te klein en het veld te competitief.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie?
Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen![]()
#wishfullthinking
Waarschijnlijk wel ja. Maar het zou natuurlijk wel gaaf zijn als dat snoterkuuk ineens elke race op het podium zou staanquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Daarvoor zijn de gains te klein en het veld te competitief.
Als het niets zou opleveren zouden ze het er niet onder zetten, maar of het nou een 1 seconde of 0.01 seconde is kunnen wij niet weten natuurlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie?
Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen![]()
#wishfullthinking
Daarom vroeg ik ook:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:01 schreef opreis het volgende:
[..]
Als het niets zou opleveren zouden ze het er niet onder zetten, maar of het nou een 1 seconde of 0.01 seconde is kunnen wij niet weten natuurlijk
quote:
In dat kader kwam ik net wel een artikeltje tegen;quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie?
Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen![]()
#wishfullthinking
er zit een grijze vlek door het beeld heen zodat ik het artikel niet kan lezenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
In dat kader kwam ik net wel een artikeltje tegen;
planetf1.com/news/toro-rosso-chasing-realistic-podium/
Copy/paste dan is het wel te lezenquote:Franz Tost believes Toro Rosso have a genuine chance of finishing on the podium this season after Max Verstappen narrowly missed out in 2015.
On two occasions the Dutchman found himself one place off the podium as he took the chequered flag in fourth place in Hungary and again in Austin.
This year, having swapped from Renault to Ferrari power, Tost reckons Toro Rosso could yet achieve that elusive second podium result.
"Realistically, I expect that we can achieve a podium this year after getting so close to it last year in Budapest and Austin, where Max finished fourth," said the team boss.
"I hope that the new car works well and is reliable and that the team and drivers do a good job. Therefore a podium position should be possible.
"The target for us this year is to finish fifth in the Constructors' Championship."
The Austrian, though, does concede that the late engine change could have a minor negative on the new STR11's performance but feels overall the car is a step up on its predecessor.
"The late decision will inevitably have a small effect on car performance, because if you have more time for the design stage, then you can possibly come up with better solutions.
"I'm quite optimistic and I see the STR11 as another step forward. The STR10 was quite a competitive car last year and I think that we can continue improving."
Zou hij door hebben dat hij niet hoeft te rijden vandaag?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:18 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft ricardo net een jointje gerookt of wat is deze?
Hij staat 2e in de hoeveelheid rondjes gereden tot zoverre, alleen Rosberg voor Verstappen met 15 rondjes meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Whoop whoop!!!
Testen zeggen niks behalve als een Nederlander bovenaanstaat natuurlijk!!!
Waarvan het merendeel gespendeerd wordt voor aanvang van het seizoen en slechts een klein deel tijdens het seizoen. (Was vorig jaar ca 2/3 vs 1/3).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe veel denk je dat de huidige Ferrari verschilt met die van eind vorig jaar?
De echte stappen worden pas gedurende het jaar genomen, het aantal tokens blijft immers hetzelfde.
Jawel?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:24 schreef Dauthi het volgende:
Btw, is er geen live text verslag van Motorsport.com vandaag?
http://www.motorsport.com(...)-1-testing-ii-day-1/quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:24 schreef Dauthi het volgende:
Btw, is er geen live text verslag van Motorsport.com vandaag?
Ik heb je tekst gejatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Whoop whoop!!!
Testen zeggen niks behalve als een Nederlander bovenaanstaat natuurlijk!!!
Naisquote:11:39 I spent some time at the pit lane exit this morning and the cars are noticeably louder. The majority of people around me put their fingers in their ears as the cars passed down the pit straight. I don't think I ever saw that happen last season.
Lawrence Barretto
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden.quote:
Misschien kan je dat vertalen in een stukje engineering dat ze weinig (minder) waste door die wastegates laten brullen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Had Ted Kravitz het niet over 3 dB ofzo? Niet echt een schokkend verschil
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Misschien kan je dat vertalen in een stukje engineering dat ze weinig (minder) waste door die wastegates laten brullen.
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden.
Heb ik toch net mijn wangen roodwitblauw geverfd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:35 schreef opreis het volgende:
Max naar P2 verstoten door Kimi, de vlaggen kunnen weer naar binnen
Dat is inderdaad het grote probleem. Toeren en het feit dat de turbo toch zorgen voor demping.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1
Hier een analyse.
Maar in het kort, het geluid is zo'n 4dB hoger, dat betekent technisch gezien een ruim verdubbeling van het volume, maar mensen krijgen bij 10dB pas het idee dat het geluidsniveau is "verdubbeld".
Auto's zitten nu nog zo'n 4dB van V8 motoren.
Maar volgens mij maken de hoeveelheid dB's niet zoveel uit zolang de toon van de auto zo heel veel lager blijft dan V8/V10/V12 motoren. Ze zouden de toeren meer omhoog moeten gooien, misschien helpt dat wat meer.
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1
Hier een analyse.
Maar in het kort, het geluid is zo'n 4dB hoger, dat betekent technisch gezien een ruim verdubbeling van het volume, maar mensen krijgen bij 10dB pas het idee dat het geluidsniveau is "verdubbeld".
Auto's zitten nu nog zo'n 4dB van V8 motoren.
Maar volgens mij maken de hoeveelheid dB's niet zoveel uit zolang de toon van de auto zo heel veel lager blijft dan V8/V10/V12 motoren. Ze zouden de toeren meer omhoog moeten gooien, misschien helpt dat wat meer.
http://beta.autosport.com(...)-removing-fuel-limitquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden...
Ja volgens mij zaten ze nu alweer over een compromis te denken van 5kg brandstof extraquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://beta.autosport.com(...)-removing-fuel-limit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf
[ Bericht 3% gewijzigd door Geralt op 01-03-2016 12:05:20 ]"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf![]()
Het is ook de beperking van het aantal motoren per seizoen. Door meer toeren te draaien verkort je de duurzaamheid flink van zo'n motor. Ik vind die 4/5 motoren per jaar echt veel te overdreven. Houdt het dan op 10. 2 GP's per motor (maar dan ook echt niet meer), indd did fuell cell regels afschaffen en weer racen zonder linkse bijbedoelingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden...
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Ik heb niet zoveel met pre 90's F1 wagens.. Maar dit is toch wel dikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf![]()
Twee keer zelfs. Ook één met vier voorwielenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was
Er waren er zelfs meer. Ook met 4 voorwielen heeft de revue gepasseerdquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Erg mooi, wat kost zoiets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Had Ted Kravitz het niet over 4 dB ofzo? Niet echt een schokkend verschil
55 euro.quote:
3dB is effectief een verdubbeling, dus 4dB meer is welkom. Mogen nog wel een paar dB's bij van mij, maar het is in elk geval beter dan vorig jaarquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Geralt het volgende:
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Heel erg vetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie aanwinst al zeg ik het zelf![]()
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
Als je het artikel van Motorsport hebt gelezen zie je dat er word gesproken over een verdubbeling. Van 124 naar 128 en daarmee 1,5 dB onder de oude V8 motoren. Het is alleen zo dat het geluid van de V8 en V10 in een heel ander geluidsgebied zat waardoor het voor mensen beter te horen was.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.
quote:12:14 Rosberg's time is around two tenths shy of the best time from last week - Vettel's 1m22.8s on the ultra-soft tyres.
De V6 motoren produceren ongeveer 11 dB minder dan de V8. Dus dan zijn ze nog steeds 7 dB lager en dat is behoorlijk veel. 10 dB staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van het geluid.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt.
3dB is een verdubbeling. Vanaf 10dB ervaart men een verdubbeling. Dus men denkt dat het pas bij 10dB dubbel zo hard is, maar feitelijk is elke 3dB toename een verdubbeling.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:15 schreef Rossdale het volgende:
10 dB staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van het geluid.
Of pas in Melbourne het achterste van jequote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:17 schreef Meike26 het volgende:
Nou Max, gooi ook even die gele er onder, goeie krachtmeting gelijk !
1998 Villeneuve en 2000 Fisichella overnemen?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of pas in Melbourne het achterste van jelaten zien en gewoon op de tweede startrij kwalificeren
Indd.. Probeer het maar uit in je auto (alle ramen dicht) met een dB appje. Begin bij 90dB en schroef maar op.. Als je op 93 dB zit staat het al merkbaar harder, bij 100 gaat het toch al richting herrie.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
3dB is een verdubbeling. Vanaf 10dB ervaart men een verdubbeling. Dus men denkt dat het pas bij 10dB dubbel zo hard is, maar feitelijk is elke 3dB toename een verdubbeling.
De Mercedes is gewoon waanzinnig sterk. Zoals ik eerder al postte hebben ze vorige week ook alles met slechts één motor gedaan. Bizar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:15 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, Rosberg 23.0 op Softs..
Voor het eerst dat de Mercedes op Softs gaat. Vorige week was Rosberg de snelste Merc met 24.8 op Medium.
Vettel was de snelste met 22.8 op de ultra softs.
1:21 lijkt me mogelijk met de ultra softs dan als Rosberg 23.0 op soft doet.
Hangt er vanaf welke auto je rijdtquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Probeer het maar uit in je auto (alle ramen dicht) met een dB appje. Begin bij 90dB en schroef maar op.. Als je op 93 dB zit staat het al merkbaar harder, bij 100 gaat het toch al richting herrie.
Was te verwachten, maar ze halen de 1.22,7 van vorig jaar nog nietquote:
Klopt, ik ga uit van de gemiddelde AH-lijndienst.. Hatchbackje van formaat Golf. In een Picasso of S-Max zal het wat minder zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke auto je rijdt.
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, ik ga uit van de gemiddelde AH-lijndienst.. Hatchbackje van formaat Golf. In een Picasso of S-Max zal het wat minder zijn.
Vorige week reed Vettel nog een 1.22,8quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was te verwachten, maar ze halen de 1.22,7 van vorig jaar nog niet
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijn
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke auto je rijdt.
Zoals Geralt je beide uitspraken al heeft gequote, kan ik hier ook niets van bakken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijn
Eentje met een uitermate fijne V6quote:
10 kg, maar dat is dan alleen nog maar ter compensatie van het grotere gewicht en downforce en zou effectief dus geen verbetering betekenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja volgens mij zaten ze nu alweer over een compromis te denken van 5kg brandstof extra
Die zijn al versleten voor je überhaupt een rondje gereden hebtquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vorige week reed Vettel nog een 1.22,8Weliswaar op de Ultrasoft.
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was
Waarschijnlijk wel met minder pk'squote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:34 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eentje met een uitermate fijne V6met meer inhoud dan de huidige F-1 wagens.
Dat was toch omdat de bandenfabrikant geen aparte banden meer wilde maken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel.
[ afbeelding ]
Klopt, een stuk minder maar daardoor niet minder leuk. V6 is echt luxe. Altijd vermogen zonder dat het overdreven is. Lekker comfortabel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel met minder pk's
Heb zelf ook verschillende V6-en gereden. Dat rijdt echt lekker
Jep, de eerder geposte Williams werd verboden door de FOCA nog voor de start van het seizoen. Men verwachtte complete chaos in de pits en men dacht dat het allemaal veel te duur zou zijn, hij was vierwielaangedreven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel.
[ afbeelding ]
Goodyear had meer de focus liggen op de normale banden ipv op de kleine van de Tyrell.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Nattekat het volgende:
Dat was toch omdat de bandenfabrikant geen aparte banden meer wilde maken?
1.23.0 op softs is nog steeds langzamer dan zijn tijd vorig jaar (1.22.7) op softs.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:15 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, Rosberg 23.0 op Softs..
Voor het eerst dat de Mercedes op Softs gaat. Vorige week was Rosberg de snelste Merc met 24.8 op Medium.
Vettel was de snelste met 22.8 op de ultra softs.
1:21 lijkt me mogelijk met de ultra softs dan als Rosberg 23.0 op soft doet.
Goodyear is al bijna 20 jaar niet meer actief in de F1 ontdek ik net. De tijd gaat snel!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goodyear had meer de focus liggen op de normale banden ipv op de kleine van de Tyrell.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hadden ze gewoon een chicane daar kunnen maken en was er geen enkel probleem geweest voor de teams op Michelins. God wat een aanfluiting was dat om driekwart van het veld na de installatieronde de pit in te zien rijdenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ook wel terecht na de ellende in Amerika.
Kan je op werk niet de push-notificaties van Gpupdate gebruiken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:49 schreef Geralt het volgende:
Jammer dat alleen de Merc en de McLaren op softs buiten geweest zijn. Ik had gehoopt op meer teams op soft in de ochtend.
Ik moet straks naar mn werk, dus de middagsessie kan ik helaas niet volgen
Ongetwijfeld, maar ik sta op mn werk in mn uppie een machine van enkele miljoenen (denk 2 cijfers en het eerste begint met een 2) te bedienen. Dus dat doen we maar nietquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kan je op werk niet de push-notificaties van Gpupdate gebruiken?
Nee. Eddie Jordan had zich aan zijn afspraak moeten houden met Paul Stoddart om naar binnen te gaan als (bijna) alle andere teams dat ook deden. Dan had alleen Ferrari aan de start gestaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hadden ze gewoon een chicane daar kunnen maken en was er geen enkel probleem geweest voor de teams op Michelins. God wat een aanfluiting was dat om driekwart van het veld na de installatieronde de pit in te zien rijden
Ah, dan is dat niet slim nee. Ik ben blij dat mijn werk het wel toestaatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik sta op mn werk een machine van enkele miljoenen (denk 2 cijfers en het eerste begint met een 2) te bedienen. Dus dat doen we maar niet
Tussendoor in de pauze lees ik wel even de liveblog van autosport.com doorquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ah, dan is dat niet slim nee. Ik ben blij dat mijn werk het wel toestaat
NIKS MISSEN!!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tussendoor in de pauze lees ik wel even de liveblog van autosport.com door
Olielek.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:58 schreef Geralt het volgende:
Thanks. Hoezo heeft haryanto maar 1 rondje gedaan?
Olielekquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:58 schreef Geralt het volgende:
Thanks. Hoezo heeft haryanto maar 1 rondje gedaan?
quote:12:59 And with that, Haryanto returns to the track just before lunch.
12:59 Red flag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |